Oli mielenkiintoinen aloitus ja tärkeä keskustelun aihe, josta olen saanut parannuksen armon. Vanhurskauttamisoppi ja se on ratkaiseva ero. esim. Uskovaiset pelastuu yksin armosta ja helluntailaiset KARSEASTA omasta ratkaisusta (synergismi). Sitten Jumalan seurakuntia on vain yksi, ei kahta tai kolmea. Sitten on tuo Pyhän Hengen virka, jota ei ole yhdelläkään eriseuralla.
JUMALAN SEURAKUNTIA VAIN YKSI
86
503
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvä jos saa parannuksen armon ettei tarvitse muita herjata.
Olisi kauheaa olla niin jumalaton.Kyllä, parannus ja mielenmuutos onkin Jumalan teko. Raamattu selvästi opettaa, että Jumalalan seurakuntia on vain yksi, eikä siihen kuuluu yhtäkään eriseuralaista, ei ainoatakaan . Ei heitä kuulu edes hengellisesti tervehtiä, tai osallistuu hänen eriseuraansa Tiit.3:10 "Eriseuraista ihmistä pakene, kun häntä kerta taikka kahdesti neuvottu on,
11 Tietäen, että senkaltainen on käännetty pois ja syntiä tekee, niinkuin se, joka itsensä tuominnut on".Luterilainen kirjoitti:
Kyllä, parannus ja mielenmuutos onkin Jumalan teko. Raamattu selvästi opettaa, että Jumalalan seurakuntia on vain yksi, eikä siihen kuuluu yhtäkään eriseuralaista, ei ainoatakaan . Ei heitä kuulu edes hengellisesti tervehtiä, tai osallistuu hänen eriseuraansa Tiit.3:10 "Eriseuraista ihmistä pakene, kun häntä kerta taikka kahdesti neuvottu on,
11 Tietäen, että senkaltainen on käännetty pois ja syntiä tekee, niinkuin se, joka itsensä tuominnut on".Miksi poistatit kysymykseni.?
SaaleminPastori-ko kirjoitti:
Miksi poistatit kysymykseni.?
Olet ilmeisesti muslimi?
Siia-vai Sunni?Joh.10 on tullut hyvin rakkaaksi: 3 Sille ovenvartia avaa, ja lampaat kuulevat hänen äänensä. Ja omia lampaitansa kutsuu hän nimeltänsä, ja vie heidät ulos.
4 Ja kuin hän omat lampaansa päästää ulos, käy hän heidän edellänsä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä he tuntevat hänen äänensä.
5 Mutta ei he muukalaita seuraa, vaan pakenevat häntä; sillä ei he tunne muukalaisten ääntä...16 Minulla on myös muita lampaita, jotka ei ole tästä lammashuoneesta: ne pitää minun myös tänne saattaman: ja he saavat kuulla minun ääneni; ja pitää oleman yksi lammashuone ja yksi paimen.-------------On siis vain yksi lammashuone ja hänen omansa jakavat saman uskon(1.Kor.2:10-11). Pyhä Henki ei siis opeta monella tavalla ja varsinkaan mitään sekahedelmäkeittoa. Apostoli Paavali kehoittaa meitä ja Herraa seuraamaan. opissa, elämässä ja vaivassa. Jumalan Seurakunta, ei siis opeta monella tavalla. On hyvä ja turvallista tehdän matkaa tässä yhdessä Jumalan Seurakunnassa, ts. Jumalan Valtakunnassa, joka on maan päällä ja jossa asuvat Jumalan Valtakunnan asukkaat, julistaen parannusta ja syntein anteeksiantoa. "Jumalan Valtakunta on lähestynyt, tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".SaaleminPastori-ko kirjoitti:
Miksi poistatit kysymykseni.?
En ole poistanut mitään, enkä pystykkään tietääkseni poistamaan mitään.
Luterilainen kirjoitti:
Joh.10 on tullut hyvin rakkaaksi: 3 Sille ovenvartia avaa, ja lampaat kuulevat hänen äänensä. Ja omia lampaitansa kutsuu hän nimeltänsä, ja vie heidät ulos.
4 Ja kuin hän omat lampaansa päästää ulos, käy hän heidän edellänsä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä he tuntevat hänen äänensä.
5 Mutta ei he muukalaita seuraa, vaan pakenevat häntä; sillä ei he tunne muukalaisten ääntä...16 Minulla on myös muita lampaita, jotka ei ole tästä lammashuoneesta: ne pitää minun myös tänne saattaman: ja he saavat kuulla minun ääneni; ja pitää oleman yksi lammashuone ja yksi paimen.-------------On siis vain yksi lammashuone ja hänen omansa jakavat saman uskon(1.Kor.2:10-11). Pyhä Henki ei siis opeta monella tavalla ja varsinkaan mitään sekahedelmäkeittoa. Apostoli Paavali kehoittaa meitä ja Herraa seuraamaan. opissa, elämässä ja vaivassa. Jumalan Seurakunta, ei siis opeta monella tavalla. On hyvä ja turvallista tehdän matkaa tässä yhdessä Jumalan Seurakunnassa, ts. Jumalan Valtakunnassa, joka on maan päällä ja jossa asuvat Jumalan Valtakunnan asukkaat, julistaen parannusta ja syntein anteeksiantoa. "Jumalan Valtakunta on lähestynyt, tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".Kuka sinulle on Hyvä Paimen?
Sano nimi,älä arvonimeä pelkästään?Luterilainen kirjoitti:
En ole poistanut mitään, enkä pystykkään tietääkseni poistamaan mitään.
Ja puhut niin totta kuin osaat?
Kuka sinulle on Hyvä Paimen?
Sano nimi,älä arvonimeä pelkästään?Hyvä Paimen on Jeesus, joka puhuu omiensa kautta. Pyhä Henki opettaa vain yhdellä tavalla, ei monella tavalla. Aivan ihana kohta Raamatusta: 2.Kor.5:18. "Mutta ne kaikki ovat Jumalasta, joka meitä on itse kanssansa sovittanut Jesuksen Kristuksen kautta, ja antoi meille viran sovinnosta saarnata. 19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt. 20. Niin olemme me Kristuksen puolesta käskyläiset; sillä Jumala neuvoo meidän kauttamme. Niin me rukoilemme siis Kristuksen puolesta, että te Jumalan kanssa sovitte". ------------------------- Ja sama asia jatkuu: Room.10:13 "Sillä jokainen, joka Herran nimeä avuksensa huutaa, tulee autuaaksi.
14 Mutta kuinka he sitä avuksensa huutavat, jonka päälle ei he uskoneet? Ja kuinka he sen uskovat, josta ei he ole kuulleet? Mutta kuinka he kuulevat ilman saarnaajaa?
15 Ja kuinka he saarnaavat, ellei heitä lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: oi kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka rauhaa julistavat, niiden jotka hyvää julistavat.
16 Mutta ei he ole kaikki evankeliumille kuuliaiset; sillä Jesaias sanoo: Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?
17 Niin tulee siis usko kuulosta, mutta kuulo Jumalan sanan kautta". --- Ja vielä: --------------2. Kor. 3:8
"Miksi ei siis paljoa enemmin sillä viralla, joka hengen antaa, pitäisi kirkkaus oleman?"SaaleminPastori-ko kirjoitti:
Ja puhut niin totta kuin osaat?
Vielä pitää lisätä: 2.Kor.4:1 "Sentähden, että meillä senkaltainen virka on, sen jälkeen kuin armo meidän kohtaamme tapahtunut on". ---Nämäkin on minulle tuttuja jo lapsuudesta ja aina kuullut kahdenlaista opetusta.
Luterilainen kirjoitti:
Hyvä Paimen on Jeesus, joka puhuu omiensa kautta. Pyhä Henki opettaa vain yhdellä tavalla, ei monella tavalla. Aivan ihana kohta Raamatusta: 2.Kor.5:18. "Mutta ne kaikki ovat Jumalasta, joka meitä on itse kanssansa sovittanut Jesuksen Kristuksen kautta, ja antoi meille viran sovinnosta saarnata. 19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt. 20. Niin olemme me Kristuksen puolesta käskyläiset; sillä Jumala neuvoo meidän kauttamme. Niin me rukoilemme siis Kristuksen puolesta, että te Jumalan kanssa sovitte". ------------------------- Ja sama asia jatkuu: Room.10:13 "Sillä jokainen, joka Herran nimeä avuksensa huutaa, tulee autuaaksi.
14 Mutta kuinka he sitä avuksensa huutavat, jonka päälle ei he uskoneet? Ja kuinka he sen uskovat, josta ei he ole kuulleet? Mutta kuinka he kuulevat ilman saarnaajaa?
15 Ja kuinka he saarnaavat, ellei heitä lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: oi kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka rauhaa julistavat, niiden jotka hyvää julistavat.
16 Mutta ei he ole kaikki evankeliumille kuuliaiset; sillä Jesaias sanoo: Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?
17 Niin tulee siis usko kuulosta, mutta kuulo Jumalan sanan kautta". --- Ja vielä: --------------2. Kor. 3:8
"Miksi ei siis paljoa enemmin sillä viralla, joka hengen antaa, pitäisi kirkkaus oleman?"Käyttäisit rehellisesti nimimerkkiä SRK-natsi. Ihan rakkaudella sanon tämän.
Luterilainen kirjoitti:
Vielä pitää lisätä: 2.Kor.4:1 "Sentähden, että meillä senkaltainen virka on, sen jälkeen kuin armo meidän kohtaamme tapahtunut on". ---Nämäkin on minulle tuttuja jo lapsuudesta ja aina kuullut kahdenlaista opetusta.
Virka se on eksyttäjäkin -koiran virka!
Tämä on siis Raamatun omaa opetusta. Jumalan Seurakunnan ulopuolella ovatkin epäuskoiset/ eriseurat, velhot sekä sudet ja hyeenat
Luterilainen kirjoitti:
Tämä on siis Raamatun omaa opetusta. Jumalan Seurakunnan ulopuolella ovatkin epäuskoiset/ eriseurat, velhot sekä sudet ja hyeenat
Mutta kun uuden liiton aikana kristityillä on vain Jeesuksen seurakuntia! Seurakuntia joissa Jeesus on pää!
Mutta sinähän oletkin juutalainen?- Anonyymi
Luterilainen kirjoitti:
Hyvä Paimen on Jeesus, joka puhuu omiensa kautta. Pyhä Henki opettaa vain yhdellä tavalla, ei monella tavalla. Aivan ihana kohta Raamatusta: 2.Kor.5:18. "Mutta ne kaikki ovat Jumalasta, joka meitä on itse kanssansa sovittanut Jesuksen Kristuksen kautta, ja antoi meille viran sovinnosta saarnata. 19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt. 20. Niin olemme me Kristuksen puolesta käskyläiset; sillä Jumala neuvoo meidän kauttamme. Niin me rukoilemme siis Kristuksen puolesta, että te Jumalan kanssa sovitte". ------------------------- Ja sama asia jatkuu: Room.10:13 "Sillä jokainen, joka Herran nimeä avuksensa huutaa, tulee autuaaksi.
"Miksi ei siis paljoa enemmin sillä viralla, joka hengen antaa, pitäisi kirkkaus oleman?"Ei Jumala karkoittanut kansaansa, sellaista, jonka hän alusta asti tunsi, vai ettekö te tunne
kirjoitusten kautta, mitä Elia sanoi, kun valitti Jumalalle Israelista ja sanoi,
Herrani, sinun profeettasi he ovat tappaneet, ja pyyhkineet pois sinun alttarisi, ja minut yksin on
jätetty, ja he etsivät minun sieluani!
Ja hänelle oli ilmestyksen kautta sanottu, että ”katso, minä olen jättänyt omalle sielulleni seitsemän
tuhatta miestä, ne, jotka eivät ole polvillaan siunanneet eivätkä palvoneet Baalia”. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Jumala karkoittanut kansaansa, sellaista, jonka hän alusta asti tunsi, vai ettekö te tunne
kirjoitusten kautta, mitä Elia sanoi, kun valitti Jumalalle Israelista ja sanoi,
Herrani, sinun profeettasi he ovat tappaneet, ja pyyhkineet pois sinun alttarisi, ja minut yksin on
jätetty, ja he etsivät minun sieluani!
Ja hänelle oli ilmestyksen kautta sanottu, että ”katso, minä olen jättänyt omalle sielulleni seitsemän
tuhatta miestä, ne, jotka eivät ole polvillaan siunanneet eivätkä palvoneet Baalia”.näköjään israelista sanottu
- Anonyymi
Luterilainen kirjoitti:
Joh.10 on tullut hyvin rakkaaksi: 3 Sille ovenvartia avaa, ja lampaat kuulevat hänen äänensä. Ja omia lampaitansa kutsuu hän nimeltänsä, ja vie heidät ulos.
5 Mutta ei he muukalaita seuraa, vaan pakenevat häntä; sillä ei he tunne muukalaisten ääntä...16 Minulla on myös muita lampaita, jotka ei ole tästä lammashuoneesta: ne pitää minun myös tänne saattaman: ja he saavat kuulla minun ääneni; ja pitää oleman yksi lammashuone ja yksi paimen.-------------On siis vain yksi lammashuone ja hänen omansa jakavat saman uskon(1.Kor.2:10-11). Pyhä Henki ei siis opeta monella tavalla ja varsinkaan mitään sekahedelmäkeittoa. Apostoli Paavali kehoittaa meitä ja Herraa seuraamaan. opissa, elämässä ja vaivassa. Jumalan Seurakunta, ei siis opeta monella tavalla. On hyvä ja turvallista tehdän matkaa tässä yhdessä Jumalan Seurakunnassa, ts. Jumalan Valtakunnassa, joka on maan päällä ja jossa asuvat Jumalan Valtakunnan asukkaat, julistaen parannusta ja syntein anteeksiantoa. "Jumalan Valtakunta on lähestynyt, tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".Ja kun tuo varas oli niin sanonut, Jeesus sanoi hänelle: ”Totisesti, totisesti, minä sanon sinulle, Demas, että tänä päivänä sinä olet oleva minun kanssani paratiisissa; mutta valtakunnan lapset, Aabrahamin, Iisakin, Jaakobin ja Mooseksen lapset heitetään kauimmaiseen pimeyteen, siellä on oleva itku ja hammasten kiristys. Mutta sinä ainoastaan saat olla paratiisissa toiseen tulemukseeni saakka, kun minä tulen tuomitsemaan ne, jotka eivät ole tunnustaneet minun nimeäni.” Ja hän sanoi tuolle varkaalle
- Anonyymi
Käyttäisit rehellisesti nimimerkkiä SRK-natsi. Ihan rakkaudella sanon tämän.
SRK Jeesus naza retilainen juutalaisten kuningas
- Anonyymi
Kuka sinulle on Hyvä Paimen?
Sano nimi,älä arvonimeä pelkästään?Jeesus on Adam toisessa ruumiissa
- Anonyymi
Mutta kun uuden liiton aikana kristityillä on vain Jeesuksen seurakuntia! Seurakuntia joissa Jeesus on pää!
Mutta sinähän oletkin juutalainen?Ei ole kuin yksi Jeesus ei se voi olla muualla
- Anonyymi
Luterilainen kirjoitti:
Kyllä, parannus ja mielenmuutos onkin Jumalan teko. Raamattu selvästi opettaa, että Jumalalan seurakuntia on vain yksi, eikä siihen kuuluu yhtäkään eriseuralaista, ei ainoatakaan . Ei heitä kuulu edes hengellisesti tervehtiä, tai osallistuu hänen eriseuraansa Tiit.3:10 "Eriseuraista ihmistä pakene, kun häntä kerta taikka kahdesti neuvottu on,
11 Tietäen, että senkaltainen on käännetty pois ja syntiä tekee, niinkuin se, joka itsensä tuominnut on".Raamatussa on mainittu montakin seurakuntaa korintin efeson leidikea
- Anonyymi
Luterilainen kirjoitti:
Tämän tähden me emme uuvu tässä palvelutyössä, josta me pidämme kiinni niiden armojen mukaan,
jotka ovat meidän yllämme.
Vaan me hylkäämme ne salatut, jotka ovat häpeälliset, emmekä vaella oveluudessa, emmekä väärennä
Jumalan sanaa, vaan sen totuuden ilmestyksen kautta me osoitamme itsemme kaikille ihmisten
ajatuksille, Jumalan edessä.
Mutta jos meidän evankeliumimme on kätketty, se on kätketty niille, jotka tuhoutuvat - Anonyymi
Saaleminpastori miksi halusit itsellesi koiran viran?
- Anonyymi
Luterilainen kirjoitti:
11 Tietäen, että senkaltainen on käännetty pois ja syntiä tekee, niinkuin se, joka itsensä tuominnut on".Olet aika ulalla.
Parannus on nimenomaan ihmisen henkilökohtainen, tässäkin oppisi on pakanallinen.
Uusi Testamentti kertoo, että ihmisen on tehtävä ensin parannus, ja sitten Upotuskaste, ja se on nimeomaan Ihmisen oma ratkaisu.
Miksi sekoitat Tituksen asiaan, tee parannus ja ota Kaste, niin on mahdollista myös pelastua, ja pakko on sanaoa, että olet yksi suurimpia harhaanojohdettua koko palstalla.
- Anonyymi
Tosiaan hienoa kun saa kokea parannuksen armon eikä tarvitse armottomassa tilassa muita herjata. Niinhän armoton tietenkin tekee.
Kun ei ole kokenut itse armoa, niin herjaa muita aivan kuin siitä oma usko jotenkin kohenisi tai tulisi täyteyteen.
Niin se on ja niitä Raamattu käskee karttamaan jotka sellaisia harhaoppisia ovat, mutte ei kuitenkaan herjaamaan heille takaisin.En toki herjaa. Tämä ei ole sulkeva seurakuntaoppi vaan kutsuva seurakuntaoppi. "Jumalan Valtakunta on lähetynyt, uskokaa evankeliumi" .
Luterilainen kirjoitti:
En toki herjaa. Tämä ei ole sulkeva seurakuntaoppi vaan kutsuva seurakuntaoppi. "Jumalan Valtakunta on lähetynyt, uskokaa evankeliumi" .
Jumala pelastaa vain kansansa Israelin?
Oletko Israelilainen?Luterilainen kirjoitti:
En toki herjaa. Tämä ei ole sulkeva seurakuntaoppi vaan kutsuva seurakuntaoppi. "Jumalan Valtakunta on lähetynyt, uskokaa evankeliumi" .
Jeesus on Uuden Liition Herra, Jumala pelastaa vain kansansa Israelin!
Raamattu kehottaa uskomaan Jeesukseen, mutta srk-natsit julistavat valhetta,-joka tuo KIROUKSEN!- Anonyymi
Raamattu kehottaa uskomaan Jeesukseen, mutta srk-natsit julistavat valhetta,-joka tuo KIROUKSEN!Oletko sitä mieltä että Jeesus on ainoa Jumala?
- Anonyymi
katso, minä olen jättänyt omalle sielulleni seitsemän
tuhatta miestä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
katso, minä olen jättänyt omalle sielulleni seitsemän
tuhatta miestävähiin on jäänyt Israelin porukka ei valta kunnan lapsilla mee hyvin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vähiin on jäänyt Israelin porukka ei valta kunnan lapsilla mee hyvin
Onkohan ne niitä mustalaisia
- Anonyymi
Mihin uskot?
Enkeleihin
- Anonyymi
Raamattu kehottaa uskomaan Jeesukseen, mutta srk-natsit julistavat valhetta,-joka tuo KIROUKSEN!Litium on Jumalan sana Jeesus on herra
Harvoin muslimi nimittää itseään luterilaiseksi. Olet myös erilainen nuori?
- Anonyymi
Luterilainen on harmiton muslimin mielestä kunhan ei sitä kiellä
Siis, aivan älytöntä tuo poistattaminen, kohta kymmenen kertaa.
Miksi luetrilainen pakenee kysymystä siitä kun ihmettelen ettei hän ole nimimerkistään huolimatta Kristitty?
Raukkamaisuudestasi päätellen olet vl -SRK-natsi!Luterilainen kirjoitti:
Olen kyllä luterilainen
Luterilaiset tunnustavat Jeesuksen Herraksi, ja uskovat Jeesukseen, sellaista en sinussa ole havainnut!
Vellutkin sanovat olevansa luterilaisia ja hekään eivät voi noita em asioita tehdä -ainakaan julkisesti!- Anonyymi
Luterilaiset tunnustavat Jeesuksen Herraksi, ja uskovat Jeesukseen, sellaista en sinussa ole havainnut!
Vellutkin sanovat olevansa luterilaisia ja hekään eivät voi noita em asioita tehdä -ainakaan julkisesti!Luterilaisuudessa kyllä uskotaan kaikkiin kolmeen, Jumalaan, Jeesukseen ja Pyhään Henkeen.
- Anonyymi
Ja sekin on yksi liikaa.
- Anonyymi
Jos osoittautuu kauheaksi herjaajaksi, se vielä kauheampi synti.
Jeesus perusti seurakunnan, joka velluille ei kelpaa!
Matt. 16:18
"Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita".
SKR-natsit ovat keksineet nyt nimittää Jeesusta synergismiksi!- Anonyymi
Menepä helluntaijerkele omiesi pariin rienaamasta.
Väität omaavasi Pyhän Hengen luterilainen, mutta et pysty tunnustamaan Jeesusta Herraksi -joka todistaa sen, -että olet valehtelija!
- Anonyymi
Herjaajat joutuu kado tukseen
- Anonyymi
Juu yksi on!!Loput kaikki on vääräuskoisia ja lukee raamattua väärinpäin.
- Anonyymi
No ainakin nämä raamatun paikat jotka tämä luterilainen laittoi niin minä tunsin Pyhän Hengen niistä. En minä itse hänestä tiedä jos hän olis luterilainen tai vanhoillinen tai joku muu lestaadiolainen tai ilman seurakuntaa mutta sen minä tiedän että näissä raamatun paikoissa kuitenkin oli Pyhän Hengen voima ja siksi kun te sanotte perkeleeksi sitä saarnaa jota hän saarnasi niin (minä) tahdon teille muistuttaa että kun yhden rikan tähden tuomitsette koko puheen niin te tuomitsette myös sen mikä on Pyhää ja teette pilkan Pyhää Henkeä vastaan!
-"kirjailija"- Anonyymi
Teidän PITÄÄ YMMÄRTÄÄ NÄMÄ KAKSI ASIAA ETTETTE TE HENKEÄ PILKKAISI!
YMMÄRTÄKÄÄ ETTÄ ON KAKSI ASI
A ASUVAINEN PYHÄ HENKI JA VAIKUTTAVA PYHÄ!!!
Ja yhtälailla kuin te ette pilkkaa sitä joka kantaa asuvaista Pyhää Henkeä niin EI TULE MYÖSKÄÄN PILKATA SITÄ JOKA SAARNAA VAIKUTTAVALLA PYHÄLLÄ HENGELLÄ niin että Pyhä Henki puhaltaa hänen päällensä vaikka hän ei kantaiskaan itse Pyhää Henkeä asuvaisena
Sentähden kun te kuulette jonkun jumalasanaa puhuvan niin tosin minä sanon vaikka se mies ei kantaisi Pyhää Henkeä asuvaisena eli olisi itse uudestisyntynyt Jumalan lapsi niin silti se saarna jossa vaikuttaa Pyhä Henki on Pyhä sentähden että siinä oli elävän Jumalan sanoja.
Ja kun yksi mies eli vääräuskoinen saarnaa mutta hän ottaa siihen saarnan jonkun elävän Jumalan sanan paikan niin katsokaa ettette te tuomitse sitä Jumalan sanaa koska se on Pyhä vaikka sen saarnaaja ei oliskaan vielä aivan Pyhä ja Kristuksen Jeesuksen kautta kirkas ja puhdas sen priiskoitusveren ja Jeesuksen uskon kautta.
Mutta siinä veressä on tunteminen ja Kristuksen Henki.
Siksi Jeesus sanoo tyhmille neitseille en minä koskaan teitä tuntenut koska he eivät olleet puhdistaneet itseään Karitsan verellä jossa on Kristuksen Henki joka tuo valon pimeyteen eli siihen uskon lamppuun niin tosin jos teillä usko olis mutta ei teillä ole Kristuksen Henkeä niin te olette pimeät koska ei teillä ole valkeutta joka on itse Kristus joka tunteminen tulee Hänen verensä kautta koska veressä on Henki. Kun veri valuu maahan niin Henki karkaa ruumiista. Siksi kun te kiellätte Jeesuksen priiskoitusveren niin te myös kiellätte Hänen Henkensä ja teidän uskonne on kuin se pimiä lamppu joka ei pimeässä valaise koska ei siinä ole tulta ollenkaa koska ei tulensytyttäjä käynyt sitä siihen sytyttämässä.
Syttyäkseen tuli tarvitsee toisen tulen ja tuli on Kristuksen Henki. Mutta Henki on veressä niin kuin näette jos vesi ja veri vuotaa ihmisestä pois niin Henki pakenee ruumiista.
Mutta elämän vesi ja veri ne ovat siinä sanassa joka todistaa Kristuksen Jeesuksen kautta ja nimessä syntien anteeksi antamuksesta. Niin kuin kirjoitettu on" alussa oli sana ja sana oli Jumalan tykönä ja Jumala on itse se sana."
Ja koska Jumala on nyt sanassaan niin sentähden Jeesuksen veri eli henki eli elämän vesi on siinä sanassa joka on Jumalan sana jota yksi Jumalan palvelija puhuu ja niin koska te katsotte sen sanan ylön joka Pyhältä Hengeltä puhutaan ja pilkkaatte sitä sanaa niin te pilkkaatte itse Jumalaa sentähden te teette pilkan Pyhää Henkeä vastaan kun te pilkkaatte Jumalansanaa koska kirjoitukset todistaa että sana on itse Jumala.
Mutta miksi se sana on Jumala? Koska siinä on Jumalan Henki. (Isä ja poika ja pyhä Henki ovat yksi)
Eli puhui sitten kuka tahansa Jumalansanaa niin kaiken muun te saatte pilkata mutta älkää sitä jumalansanaa pilkatko vaikka sen puhuja olis väärä koska se sana on kuitenkin Pyhä koska se on Jumala se sana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teidän PITÄÄ YMMÄRTÄÄ NÄMÄ KAKSI ASIAA ETTETTE TE HENKEÄ PILKKAISI!
YMMÄRTÄKÄÄ ETTÄ ON KAKSI ASI
A ASUVAINEN PYHÄ HENKI JA VAIKUTTAVA PYHÄ!!!
Ja yhtälailla kuin te ette pilkkaa sitä joka kantaa asuvaista Pyhää Henkeä niin EI TULE MYÖSKÄÄN PILKATA SITÄ JOKA SAARNAA VAIKUTTAVALLA PYHÄLLÄ HENGELLÄ niin että Pyhä Henki puhaltaa hänen päällensä vaikka hän ei kantaiskaan itse Pyhää Henkeä asuvaisena
Sentähden kun te kuulette jonkun jumalasanaa puhuvan niin tosin minä sanon vaikka se mies ei kantaisi Pyhää Henkeä asuvaisena eli olisi itse uudestisyntynyt Jumalan lapsi niin silti se saarna jossa vaikuttaa Pyhä Henki on Pyhä sentähden että siinä oli elävän Jumalan sanoja.
Ja kun yksi mies eli vääräuskoinen saarnaa mutta hän ottaa siihen saarnan jonkun elävän Jumalan sanan paikan niin katsokaa ettette te tuomitse sitä Jumalan sanaa koska se on Pyhä vaikka sen saarnaaja ei oliskaan vielä aivan Pyhä ja Kristuksen Jeesuksen kautta kirkas ja puhdas sen priiskoitusveren ja Jeesuksen uskon kautta.
Mutta siinä veressä on tunteminen ja Kristuksen Henki.
Siksi Jeesus sanoo tyhmille neitseille en minä koskaan teitä tuntenut koska he eivät olleet puhdistaneet itseään Karitsan verellä jossa on Kristuksen Henki joka tuo valon pimeyteen eli siihen uskon lamppuun niin tosin jos teillä usko olis mutta ei teillä ole Kristuksen Henkeä niin te olette pimeät koska ei teillä ole valkeutta joka on itse Kristus joka tunteminen tulee Hänen verensä kautta koska veressä on Henki. Kun veri valuu maahan niin Henki karkaa ruumiista. Siksi kun te kiellätte Jeesuksen priiskoitusveren niin te myös kiellätte Hänen Henkensä ja teidän uskonne on kuin se pimiä lamppu joka ei pimeässä valaise koska ei siinä ole tulta ollenkaa koska ei tulensytyttäjä käynyt sitä siihen sytyttämässä.
Syttyäkseen tuli tarvitsee toisen tulen ja tuli on Kristuksen Henki. Mutta Henki on veressä niin kuin näette jos vesi ja veri vuotaa ihmisestä pois niin Henki pakenee ruumiista.
Mutta elämän vesi ja veri ne ovat siinä sanassa joka todistaa Kristuksen Jeesuksen kautta ja nimessä syntien anteeksi antamuksesta. Niin kuin kirjoitettu on" alussa oli sana ja sana oli Jumalan tykönä ja Jumala on itse se sana."
Ja koska Jumala on nyt sanassaan niin sentähden Jeesuksen veri eli henki eli elämän vesi on siinä sanassa joka on Jumalan sana jota yksi Jumalan palvelija puhuu ja niin koska te katsotte sen sanan ylön joka Pyhältä Hengeltä puhutaan ja pilkkaatte sitä sanaa niin te pilkkaatte itse Jumalaa sentähden te teette pilkan Pyhää Henkeä vastaan kun te pilkkaatte Jumalansanaa koska kirjoitukset todistaa että sana on itse Jumala.
Mutta miksi se sana on Jumala? Koska siinä on Jumalan Henki. (Isä ja poika ja pyhä Henki ovat yksi)
Eli puhui sitten kuka tahansa Jumalansanaa niin kaiken muun te saatte pilkata mutta älkää sitä jumalansanaa pilkatko vaikka sen puhuja olis väärä koska se sana on kuitenkin Pyhä koska se on Jumala se sana.Mutta mistä raamatun paikkaa me näemme että on asuvainen ja vaikuttava pyhä Henki erikseen kun te sitä tahdotte fariseusten ja kirjanoppineiden viisaudessa aina kysyä missä niin on kirjoitettu.
Niin se paikka kun Pietari sanoo ennen uudestisyntymistään (vapaasti muistellen) että sinä olet Kristus elävän Jumalan Poika ...
Ja Jeesus vastaa siihen vapaasti muistellen että et sinä itsestäsi sitä sanonut jne...
Ja monessa muussa paikkaa näkyy vaikuttava Pyhä Henki ennen kuin Pyhää Henkeä oli vielä laskettu ihmisten päälle.
Siksi kun te lahkolaiset kiivaatte seurakuntanne puolesta ja tuomitsette kaikki toisella tavalla saarnaavat toisista seurakunnista niin jos te ette tunne Pyhää Henkeä niin silloin kannattaa sanansa asettaa varovasti koska te ette tiedä sitä vaikka näksitte ettei tuo ihminen ole uudestisyntynyt niin te ette kuitenkaan tiedä puhuuko vaikuttava Pyhä Henki joka tänäpäivänä puhaltaa missä Hän tahtoo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta mistä raamatun paikkaa me näemme että on asuvainen ja vaikuttava pyhä Henki erikseen kun te sitä tahdotte fariseusten ja kirjanoppineiden viisaudessa aina kysyä missä niin on kirjoitettu.
Niin se paikka kun Pietari sanoo ennen uudestisyntymistään (vapaasti muistellen) että sinä olet Kristus elävän Jumalan Poika ...
Ja Jeesus vastaa siihen vapaasti muistellen että et sinä itsestäsi sitä sanonut jne...
Ja monessa muussa paikkaa näkyy vaikuttava Pyhä Henki ennen kuin Pyhää Henkeä oli vielä laskettu ihmisten päälle.
Siksi kun te lahkolaiset kiivaatte seurakuntanne puolesta ja tuomitsette kaikki toisella tavalla saarnaavat toisista seurakunnista niin jos te ette tunne Pyhää Henkeä niin silloin kannattaa sanansa asettaa varovasti koska te ette tiedä sitä vaikka näksitte ettei tuo ihminen ole uudestisyntynyt niin te ette kuitenkaan tiedä puhuuko vaikuttava Pyhä Henki joka tänäpäivänä puhaltaa missä Hän tahtoo.Sentähden teillä pitäisi olla kiivaus tuntea Pyhää Henkeä ja Jumalansanaa eikä kiivaus tuntea kuka on oikea kristitty koska myös väärän suun kautta meidän Herramme joka on iankaikken Jumalan joka on maan ja taivaan luonut ja asettanut perustukset ja kalliot ja korottanut heikot astiat kaikkein taivain päälle niin kyllä taitaa myös puhua yhden väärän suun kautta jos Hän tahtoo niin kuin näemme vanhan testamentin kirjoituksista että eläimen ehkä aasin tai jonkun muun eläimen kautta Herra puhui profeetalle. Niin miksi jos Hän taitaa eläimen kautta puhua niin miksi Hän ei taitaisi yhden väärän kristityn suun kautta puhua ja varoittaa profeettaa hulluudesta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sentähden teillä pitäisi olla kiivaus tuntea Pyhää Henkeä ja Jumalansanaa eikä kiivaus tuntea kuka on oikea kristitty koska myös väärän suun kautta meidän Herramme joka on iankaikken Jumalan joka on maan ja taivaan luonut ja asettanut perustukset ja kalliot ja korottanut heikot astiat kaikkein taivain päälle niin kyllä taitaa myös puhua yhden väärän suun kautta jos Hän tahtoo niin kuin näemme vanhan testamentin kirjoituksista että eläimen ehkä aasin tai jonkun muun eläimen kautta Herra puhui profeetalle. Niin miksi jos Hän taitaa eläimen kautta puhua niin miksi Hän ei taitaisi yhden väärän kristityn suun kautta puhua ja varoittaa profeettaa hulluudesta!
Niin
-"kirjailija"
Lestaadiolaisuus palstalta. Anonyymi kirjoitti:
Sentähden teillä pitäisi olla kiivaus tuntea Pyhää Henkeä ja Jumalansanaa eikä kiivaus tuntea kuka on oikea kristitty koska myös väärän suun kautta meidän Herramme joka on iankaikken Jumalan joka on maan ja taivaan luonut ja asettanut perustukset ja kalliot ja korottanut heikot astiat kaikkein taivain päälle niin kyllä taitaa myös puhua yhden väärän suun kautta jos Hän tahtoo niin kuin näemme vanhan testamentin kirjoituksista että eläimen ehkä aasin tai jonkun muun eläimen kautta Herra puhui profeetalle. Niin miksi jos Hän taitaa eläimen kautta puhua niin miksi Hän ei taitaisi yhden väärän kristityn suun kautta puhua ja varoittaa profeettaa hulluudesta!
Raamattu kehottaa KOETTELEMAAN jokaisen hengen!
1Joh. 4:1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan- Anonyymi
1Joh. 4:1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaanEi se ole koettelemista että sanoo Pyhää Henkeä perkeleeksi.
- Anonyymi
1Joh. 4:1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaanSinun taas en ole koskaan kuullut saarnaavan mitään Pyhällä Hengellä edes nuo raamatun jakeet edes niitä Henki ei vahvista koska revit ne irti kontekstista ja puhut järjestä sinne minne järki tahtoo Henki taas nostaa Jumalansanan paikan sieltä mistä Henki kehoittaa siinä on selvä ero siihen joka nostaa jumalansanan paikan sieltä mistä järki tai rietas kehoittaa.
Siksi Henki ei vahvista kaikkea lainattua jumalansanaa koska eivät kaikki lainaa jumalansanaa sieltä mistä Pyhä Henki kehoittaa vaan omaan korvasyyhyynsä riettaan vaikutuksesta. Anonyymi kirjoitti:
Ei se ole koettelemista että sanoo Pyhää Henkeä perkeleeksi.
Valehtele paremmin!
- Anonyymi
1Joh. 4:1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaanKaikki ei ole kultaa mikä kiiltää
- Anonyymi
SAALEMINPASTORI-KO nimimerkillä ei ole mitään tekemistä helareiden kanssa, vaan on sapatisti ja herjat sen mukaisia.
Vain täydellinen typerys kuvittelee että olisi helari.
Juuri siksi henget pitää koetella että ymmärtää kuka kukin on ja mitä asiaa ajaa. - Anonyymi
So on taas joku veeällä saanut saarnatautikohtauksen !
Muutama lause kertoo että pimeästä huuto kuuluu. - Anonyymi
Henget tosiaan pitää koetella onko ne oikealla asialla ja sitä mitä esittävät.
Kaikenlaisia herjaajia tosiaan on maailmaan lähtenyt.- Anonyymi
En sitten tiedä onko oikeaa koettelemista se että laittaa lotto kupongin menemään että kerros nyt henki oikeat numerot mutta kyllä se taitaa rietas pyörittää koko peliä niin ei Pyhä Henki voi sellaista kertoa niin minä luulen.
- Anonyymi
Tämä on nimenomaan elävän ja kuolleen uskon ero. Elävä usko, ei tarvitse suorittaa. Kuollut usko, tarvii suorittaa.
- Anonyymi
Ei suinkaan rakas lapsi elävässä uskossa on asuvainen Pyhä Henki kun taas kuolleesta uskosta puuttuu asuvainen Pyhä Henki ja jumalanlasten rauhan* tunteminen Kristuksessa Jeesuksessa!
Sillä se on totuus.
Kynttilä valaisee pimeässä koska siinä on palavainen liekki. Ei sentakia että se jättää suorittamatta tai suorittaa vaan siksi koska siinä palaa liekki siksi se valaisee ja siksi se on elävä kynttilä sen liekin tähden. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei suinkaan rakas lapsi elävässä uskossa on asuvainen Pyhä Henki kun taas kuolleesta uskosta puuttuu asuvainen Pyhä Henki ja jumalanlasten rauhan* tunteminen Kristuksessa Jeesuksessa!
Sillä se on totuus.
Kynttilä valaisee pimeässä koska siinä on palavainen liekki. Ei sentakia että se jättää suorittamatta tai suorittaa vaan siksi koska siinä palaa liekki siksi se valaisee ja siksi se on elävä kynttilä sen liekin tähden.Mutta liekki on itse Herra Jeesus mutta teidän suunne puhuu Jeesuksesta mutta jos Jeesus teissä olis niin teistä paistaisi Jeesuksen kirkkauden kuva ja ettepä te puhuisi teidän omaanne ja sitä mitä Jeesus joka teissä asuu teille opettaa siksi se on kirjoitettu monta tämän maailman viisasta tahtoo tietää ja oppia mutta eivät voi sitä käsittää mutta kiitos Jumala että sinä sen ilmoitit pienille.
Sillä ei he tahtoneet Jeesusta ottaa vastaan sydämeensä koska he ovat niin viisaiksi ja niin raavaiksi kasvaneet että he tulevat varsin hyvin toimeen omillansa eivät he tarvitse että joku heitä opettais koska he ovat niin viisaita että he taitavat kyllä enemmin yrittää itseä oppia ja ymmärtää kuin kysyä Jumalan armon* perään sentähden he ovat aina eksyksissä ja polkevat totuuden tien jaloillansa ja pilkkaavat Pyhää sijaa ja kävelevät profeettain hautain päällä niin kuin heidän isänsä niin myös he tekevät!
-kirjailija - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta liekki on itse Herra Jeesus mutta teidän suunne puhuu Jeesuksesta mutta jos Jeesus teissä olis niin teistä paistaisi Jeesuksen kirkkauden kuva ja ettepä te puhuisi teidän omaanne ja sitä mitä Jeesus joka teissä asuu teille opettaa siksi se on kirjoitettu monta tämän maailman viisasta tahtoo tietää ja oppia mutta eivät voi sitä käsittää mutta kiitos Jumala että sinä sen ilmoitit pienille.
Sillä ei he tahtoneet Jeesusta ottaa vastaan sydämeensä koska he ovat niin viisaiksi ja niin raavaiksi kasvaneet että he tulevat varsin hyvin toimeen omillansa eivät he tarvitse että joku heitä opettais koska he ovat niin viisaita että he taitavat kyllä enemmin yrittää itseä oppia ja ymmärtää kuin kysyä Jumalan armon* perään sentähden he ovat aina eksyksissä ja polkevat totuuden tien jaloillansa ja pilkkaavat Pyhää sijaa ja kävelevät profeettain hautain päällä niin kuin heidän isänsä niin myös he tekevät!
-kirjailija"ettepä te puhuisi teidän omaanne vaan* sitä mitä Jeesus joka teissä asuu teille opettaa "
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta liekki on itse Herra Jeesus mutta teidän suunne puhuu Jeesuksesta mutta jos Jeesus teissä olis niin teistä paistaisi Jeesuksen kirkkauden kuva ja ettepä te puhuisi teidän omaanne ja sitä mitä Jeesus joka teissä asuu teille opettaa siksi se on kirjoitettu monta tämän maailman viisasta tahtoo tietää ja oppia mutta eivät voi sitä käsittää mutta kiitos Jumala että sinä sen ilmoitit pienille.
-kirjailijaMutta te viisaat fariseukset ja kirjanoppineet jotka aina poljette totuuden tien ja pilkkaatte Pyhää Henkeä aina oppivaiset mutta ette koskaan totuuden tuntoon tulevaiset teille minä tahdon sanoa nyt kuulkaa sillä minä epäilen että tämä taitaa olla vähän Herran sanaakin vaikka minun suuni puhuu jos te tahtoisittekin viisaiksi tulla Herrassa niin minkäs tähden te sitten kiellätte teidän Herraanne tulemasta teihin pitämään sijaa että Hän itse teissänne viisautena paistaisi ja opettaisi teille kaiken viisauden ja autuuden salat tiedon ja toimen ja hallituksen ja määränpään ja kaiken taivaallisen miksi siis jos te viisautta tahdotte ette kuitenkaan tahdo viisauden Henkeä tykönne ottaa vaan pyydätte omaavanhurskautanne ravita että te tulisitte viisaaksi itse teissänne ja ette tahdo tietämälläkään tietää ettei yksikään profeetta ei yksikään apostoli eikä yksikään Jumalan välikappale ole puhunut omaansa vaan vaikutettuna Pyhältä Hengeltä miksi siis te etsitte teidän omaa viisauttanne ja ette etsi Pyhää että Hän teitä käsittäisi ja olisi viisautena ja opettajana teille itse meidän Vapahtajamme ja Herramme joka Jeesukseksi ja Kristukseksi kutsutaan mutta te tahdotte itse Herroja olla itsellenne ja pyydätte omalla viisaudellanne taivaan valtakuntaa tulla mutta ette kysy armon* perään voi teitä te hullut ja varsin tyhmät te fariseukset ja kirjanoppineet te olette aina yhtä kaukana taivaasta kuin itä on lännestä ja kirves on pantu jo teidän jalkainne juureen niin että kirjoitukset pian täytetyksi tulee niin kuin kirjoitettu on jokainen puu joka ei hyvää hedelmää kanna hakataan pois ja heitetään tuleen ja siellä se palaa tuli kiven katkuisessa pätsissä iankaikkisesti ja hukkuu sammumattomassa vaivassa iankaikkisesta niin iankaikkiseen aamen!
- Anonyymi
Mikä se aloitus oli?
- Anonyymi
Se, että lestat ainoastaan pitää kirkkoa pystyssä kun kaikki muut eroavat ja hylkäävät sen ainoan seurakunnan ja sen kasteen.
Tämä aloittaja "Luterilainen" on juuri äskettäin vanhoillislestadiolaisuuteen kääntynyt vl, joka on vanhoillisempi ku vllät yleensä. Hänen jutut on lähinnä trollin tasoa, keskustelua hänen kanssansa on lähestulkoon mahdotonta käydä, koska hän ei rehellisesti keskustele, vaan tykittää vain omaa sarjatultaan eikä kuuntele tai vastaa kysymyksiin. Hän kirjoittaa omalla nimellään Facebookin Lestadiolaisuus -palstalla joka on julkinen ja jossa itsekin kirjoitan. 10 min selviää kuka hän oikeasti on kun menee sinne ja tsekkaa. Siellä olen myös itse osoittanut hänet epärehelliseksi ja myös osoittanut että hän on tässä ja lähes kaikissa muissakin väitteissään väärässä. Linkki tässä:
https://www.facebook.com/groups/352624698482250/- Anonyymi
Niin hän taitaa nyt olla yksi rikkaruoho koska hän on ehkäpä vl minä en tiedä mutta te näytätte tietävän.
Mutta koska hän lainaa kirjoitettua jumalansanaa ja pyhä Henki vahvistaa sen kirjoitetun Jumalansanan niin ei se tarkoita että se sana joka on Jumalan että se nyt sanoo itsessään että vanhoilliset ovat oikea seurakunta mutta koska se sanoo että on yksi paimen ja yksi lammashuone ja Pyhä Henki vahvistaa sen niin se merkitsee että se on totuus huusipa sen sitten teille yksi koira eli eläin yksi vääräuskoinen eli lahkolainen tai yksi pelsepub eli joku rietas henki mutta koska se on totuus niin meidän tulee kuitenkin kunnioittaa sitä sanaa itsessään eikä katsoa sitä mihin seurakuntaan sen sanan puhuja sormellaan osoittaa en minä sen tähden sitä kunnioitta että minä ajattelisin että vl on oikea seurakunta vaan sentähden että koska Pyhä Henki vahvistaa sen niin se on totuus ja siksi siitä tulee ottaa vaarin ja eikä kuunnella vietteleviä Henkiä.
Te ette taida ymmärtää että myös Jeesus ja Paavali saarnasivat monesti synagogilla parannusta ja se merkitsee ettei Jeesus katso suuta Hän voi avata myös hullun ja järjettömän suun ja sanoa ota tuo jumalansanan paikka ja puhu se silloin vaikka puhuja olis väärä niin sana on kuitenkin oikea ja en minä sen puhujaa usko mutta minä uskon sen sanan joka on totuus ja jonka Pyhä Henki vahvistaa.
Sentähden kun Hän sanoo eriseuraista karta kun häntä kerran taikka kahdesti nuhdeltu on ja koska se on Jumalansana niin se myös merkitsee että siitä tulee vaarin ottaa eli olla kuuliainen sille sanalle. Ja kun te sanotte että Jeesus on Jumalan Poika ja otatte puolustajan Johanneksen evankeliumista tykönne että te olette taivaan perillisiä koska Johannes sanoo jokainen joka tunnustaa Jeesuksen Jumalan Pojaksi on Jumalasta ja Jumala pysyy hänessä niin kuitenkin siinä vaiheessa kun te alatte rakentamaan eriseuraa muitten kristittyjen välille niin Jeesus se pakenee teistä ja teille jää ENÄÄN TEIDÄN HUULTENNE TODISTUS että teidän suunne puhuu Jeesuksesta mutta teidän sydämenne on vieraantunut elävästä Jumalasta ettette te enään tunne syntiä synniksi ettekä te tunne enään armoa armoksi vaan teistä kasvaa viimein tunnottomat kristityt jolta puuttuu kaikki elävän kristityn tuntemiset ja niin teidän uskostanne tulee viimein kuollut niin kuin apostoli paavali sanoo kirjeessään Timoteukselle että koska he hylkäsivät puhtaan omantunnon niin he menivät uskossaan haaksirikkoon ja niin näistä Paavalin sanoista me kuulemme tänäpäivänä ettei pelkkä uskon tunnustus pelasta sinua sillä muutamat menevät uskossaan haaksirikkoon muutama turmelee omantunnon eriseuran kautta muutama jonkun muun synnin kautta mutta ne jotka pysyvät uskossaan ja pitävät puhtaan omantunnon Karitsan veren ja todistuksen sanan kautta saavat elää iankaikkisesti eikä he syntiä rakasta vaan iloisevat Herrassa sillä totuus asuu heissä heillä on viha syntiä kohtaan ja laki pysyy heissä koska se on kirjoitettu heidän sydämiinsä niin kauan kun he voitolla pysyvät. Mutta koska sinä uskovainen hylkäät puhtaan omantunnon ja alat seuraamaan saastaisia teitä ja poljet Karitsan verta jaloillasi ja hylkäät sen liiton Kristuksessa joka ihmisen ja Jumalan välille asetettu oli että meillä olis puhdas omatunto Jumalan edessä ja Kristuksen eli Jumalan rakkaus ei ainoastaan usko ja toivo niin silloin sinä menet haaksirikkoon uskossasi. Ja silloin sinun suusi puhuu Jeesuksesta mutta sinun työsi todistaa ettet sinä Jeesuksesta eli Jumalasta ole koska sinä syntiä rakastat eli pystytät eriseuraa ja palvelet himojasi lakkaamattomassa himossa joka on epäjumalten palvelus.
Niin katsokaa nyt kuuluuko teille suu kristityille vieläkin nämä Johanneksen sanat joka tunnustaa Jeesuksen Jumalan pojaksi on Jumalasta minä nimittäin luulen että Johannes puhuu jostakin muusta kuin suu kristityistä joidenka suu puhuu Jeesuksesta mutta sydän kantaa perkeleitä eikä Isää Jumalaa ja Pyhää Henkeä sentähden te rakennatte eriseuraa ja pystytätte lihallisia temppeleitä koska ei teillä ole Jumalaa te olette omissa himoissanne eksynyt Jumalasta vieraantunut kansa joka hylkäsi sen liiton joka oli Kristuksessa asetettu ihmisen ja Jumalan välille puhtaaksi omaksitunnoksi karitsan veren ja todistuksen sanan kautta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin hän taitaa nyt olla yksi rikkaruoho koska hän on ehkäpä vl minä en tiedä mutta te näytätte tietävän.
Mutta koska hän lainaa kirjoitettua jumalansanaa ja pyhä Henki vahvistaa sen kirjoitetun Jumalansanan niin ei se tarkoita että se sana joka on Jumalan että se nyt sanoo itsessään että vanhoilliset ovat oikea seurakunta mutta koska se sanoo että on yksi paimen ja yksi lammashuone ja Pyhä Henki vahvistaa sen niin se merkitsee että se on totuus huusipa sen sitten teille yksi koira eli eläin yksi vääräuskoinen eli lahkolainen tai yksi pelsepub eli joku rietas henki mutta koska se on totuus niin meidän tulee kuitenkin kunnioittaa sitä sanaa itsessään eikä katsoa sitä mihin seurakuntaan sen sanan puhuja sormellaan osoittaa en minä sen tähden sitä kunnioitta että minä ajattelisin että vl on oikea seurakunta vaan sentähden että koska Pyhä Henki vahvistaa sen niin se on totuus ja siksi siitä tulee ottaa vaarin ja eikä kuunnella vietteleviä Henkiä.
Te ette taida ymmärtää että myös Jeesus ja Paavali saarnasivat monesti synagogilla parannusta ja se merkitsee ettei Jeesus katso suuta Hän voi avata myös hullun ja järjettömän suun ja sanoa ota tuo jumalansanan paikka ja puhu se silloin vaikka puhuja olis väärä niin sana on kuitenkin oikea ja en minä sen puhujaa usko mutta minä uskon sen sanan joka on totuus ja jonka Pyhä Henki vahvistaa.
Sentähden kun Hän sanoo eriseuraista karta kun häntä kerran taikka kahdesti nuhdeltu on ja koska se on Jumalansana niin se myös merkitsee että siitä tulee vaarin ottaa eli olla kuuliainen sille sanalle. Ja kun te sanotte että Jeesus on Jumalan Poika ja otatte puolustajan Johanneksen evankeliumista tykönne että te olette taivaan perillisiä koska Johannes sanoo jokainen joka tunnustaa Jeesuksen Jumalan Pojaksi on Jumalasta ja Jumala pysyy hänessä niin kuitenkin siinä vaiheessa kun te alatte rakentamaan eriseuraa muitten kristittyjen välille niin Jeesus se pakenee teistä ja teille jää ENÄÄN TEIDÄN HUULTENNE TODISTUS että teidän suunne puhuu Jeesuksesta mutta teidän sydämenne on vieraantunut elävästä Jumalasta ettette te enään tunne syntiä synniksi ettekä te tunne enään armoa armoksi vaan teistä kasvaa viimein tunnottomat kristityt jolta puuttuu kaikki elävän kristityn tuntemiset ja niin teidän uskostanne tulee viimein kuollut niin kuin apostoli paavali sanoo kirjeessään Timoteukselle että koska he hylkäsivät puhtaan omantunnon niin he menivät uskossaan haaksirikkoon ja niin näistä Paavalin sanoista me kuulemme tänäpäivänä ettei pelkkä uskon tunnustus pelasta sinua sillä muutamat menevät uskossaan haaksirikkoon muutama turmelee omantunnon eriseuran kautta muutama jonkun muun synnin kautta mutta ne jotka pysyvät uskossaan ja pitävät puhtaan omantunnon Karitsan veren ja todistuksen sanan kautta saavat elää iankaikkisesti eikä he syntiä rakasta vaan iloisevat Herrassa sillä totuus asuu heissä heillä on viha syntiä kohtaan ja laki pysyy heissä koska se on kirjoitettu heidän sydämiinsä niin kauan kun he voitolla pysyvät. Mutta koska sinä uskovainen hylkäät puhtaan omantunnon ja alat seuraamaan saastaisia teitä ja poljet Karitsan verta jaloillasi ja hylkäät sen liiton Kristuksessa joka ihmisen ja Jumalan välille asetettu oli että meillä olis puhdas omatunto Jumalan edessä ja Kristuksen eli Jumalan rakkaus ei ainoastaan usko ja toivo niin silloin sinä menet haaksirikkoon uskossasi. Ja silloin sinun suusi puhuu Jeesuksesta mutta sinun työsi todistaa ettet sinä Jeesuksesta eli Jumalasta ole koska sinä syntiä rakastat eli pystytät eriseuraa ja palvelet himojasi lakkaamattomassa himossa joka on epäjumalten palvelus.
Niin katsokaa nyt kuuluuko teille suu kristityille vieläkin nämä Johanneksen sanat joka tunnustaa Jeesuksen Jumalan pojaksi on Jumalasta minä nimittäin luulen että Johannes puhuu jostakin muusta kuin suu kristityistä joidenka suu puhuu Jeesuksesta mutta sydän kantaa perkeleitä eikä Isää Jumalaa ja Pyhää Henkeä sentähden te rakennatte eriseuraa ja pystytätte lihallisia temppeleitä koska ei teillä ole Jumalaa te olette omissa himoissanne eksynyt Jumalasta vieraantunut kansa joka hylkäsi sen liiton joka oli Kristuksessa asetettu ihmisen ja Jumalan välille puhtaaksi omaksitunnoksi karitsan veren ja todistuksen sanan kautta.laita nyt makuulle jo välillä !
mieti mitä keskustelupalsta tarkoittaa, ehkä se antaa lopputilin pötkösaanoillesi. - Anonyymi
Kiitos valaisevasta tiedosta, Hannu on Hannu!
WeHa
- Anonyymi
Lestoille tosiaan pitää antaa kunniapalkinto siitä, että he ovat ainoat, jotka jäävät kirkkoon sen hienon kasteen piiriin kun kaikki muut eroavat. He eivät niin laske jokaista senttiä. Siitä se eroaminen johtuu eikä sillä ole mitään merkitystä olisi se kaste miten hieno ja Raamatulla perusteltu, niin piupaut sille annetaan rahan vuoksi.
- Anonyymi
Ikävä juttu siinä on se, että vaikka lestat pitävät kirkon ja kasteen pystyssä, niin eivät käy kuin omissa kirkoissaan ja niiden viralliset kirkot pitää myydä pilkkahintaan pois ja pastoreille antaa kenkää. Vai joku jää lestoja kastamaan. Vai tekeväktö senkin omassa piirissään sekä hautaukset. Silloin ei tarvitse kirkolle jäädä kuin puistotyöntekijöitä hautausmaista huolehtimaan.
- Anonyymi
HPE toisinaan on kirkoissa, sinnehän on tervetulleet kaikki samoin lauluiltoihin, vaikkakin suurin osa on ry:läisiä.
- Anonyymi
Seuroissa tänään puhetta pitää tosiuskovainen Väinö. Väinö on viljelijä syrjäkylältä ja on tästä syystä viaton. Tulkaa nyt edes kohteliaisuutta.
- Anonyymi
Lestat nimenomaa pitävät kirkon nyt näinä aikoina pysytyssä kun heillä on yleensä kohtuulliset verotulot ja lisääntyvätkin.
Muuthan katoaa kirkosta kun verojakin pitää maksaa. 1. Missä Raamatussa mainitaan "parannuksen armo"?
2 Kukaan ei pelastu ilman upotuskastetta, ja siihen liittyvää jatkoa, joka on Ilm.
7:10 ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".
Karistan tehtävä pelastaa kaikki upotuskastetut, koska He ovat jo eläessään liitetty Kristukseen, ei Jeesus omiaan jätä pelastamatta.
Jumala taas pelastaa vain omans kansansa, se on Hänen roolinsa.- Anonyymi
Jumalalla ei ole seurakuntaa, ainoastaan Israelin kansa, mutta Jeesuskella on serakunta, kaikki maailman upostuskastetut Häneen.
Ei Jeesuksen seurakutaan mennä tervellä Jumalalan Rauhaa?
Rauha on aina Jeesuskessa.
Jumala ei ole kenellekään Israelin ulkopuolelle puhunut Rauhasta mitään, eikä pakanaoille ylopäätäänkään sanaakaan.
Juutalaislle vain kolemelle ihmiselle, Abrahamille, Moosekselle ja Jaakobille, joten huomioi nämä.- Anonyymi
Samasta liitosta olemme osallisia, ensin juutalaisille, sitten kreikkalaisille...
Room.3:29 Vai onko Jumala pelkästään juutalaisten Jumala? Eikö hän ole myös muiden kansojen Jumala? On toki,
30 kun kerran Jumala on yksi ja ainoa. Hän tekee ympärileikatut vanhurskaiksi, jos he uskovat, ja ympärileikkaamattomat, kun he uskovat.
31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1011631- 2101507
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos591010Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31979Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K55809Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse49765En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k48752Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.36725The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut5712Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉54702