Älkää pelästykö. Tarkoituksena ei ole pohtia mitään tuhmia juttuja, vaan spekuloida ainoastaan ja yksinomaan kirjoitusten pituuksista täällä 70 palstalla.
Lähtökohta on tietenkin se, että jokainen kirjoittaa niin pitkiä tai lyhyitä juttuja, kun itse katsoo parhaaksi ja sopivaksi. Siinä ei ole mitään nokankoputtamista kellään.
Joskus joku verbaalivirtuoosi on kirjoituspäällä ja juttua tulee kuin turkin hihasta, sanotaan nyt vaikka näin, aika pitkästi.
Tietysti voisi esittää sen kainon toivomuksen, että varsinkin pitkät jutut sisältäisivät yleisesti kiinnostavia aiheita.
Sitävastoin vähemmän kiinostavat aiheet, kuten esim. toisten kirjoittajien mollaamiset ja jopa uhkaukset voisivat olla hyvin lyhyitä tai jopa jättää väliin.
Kivahan se on, että on jutun kirjoittajia, koska lukijoita on paljon, mutta kirjoittajia vähän.
Sen pituinen se.
Sen pituinen se
15
2217
Vastaukset
Olen pitkälti asioista samaa mieltä.
Oma koneeni "sauhuaa" usein ja joskus aika pitkään.
Mollaukset pitäisi saada pois. Vastaamattomuus eli "kuoliaaksi vaikeneminen" lienee ainoa keino.
Uhkauksia en ole palstalla nähnyt. Voimakkaasti suutahtaneen itseni ja -jonkun muun kyllä.- silloin
rauha ja hyvä olo meillä kaikilla lisääntyisi.
- Maalaismies*
Voisitko mainita joitakin yleisesti kiinnostavia aiheita?
- piikkiruusu
Ihan aluksi, kiitos palstan vartijalle, että poistit ne täysin asiattomat jutut tästä ketjusta.
Minua pyydettiin mainitsemaan joitakin kiinnostavia jutun aiheita.
Koska en ole kaikkien alojen asiantuntija, vaan aivan tavallinen tallaaja, en tietenkään voi enkä pysty ideoimaan muille mielenkiintoisia aiheita.
On kuitenkin pari aihepiiriä, jotka itseäni kiinnostaa.
Ensinnäkin luonto ja eläimet. Elämme parhaillaan suven suloisinta aikaa, joten luonto laajasti ymmärrettynä, tarjoaa paljon aiheita.
Toinen aihepiiri, joka itseäni kiinnostaa on tämä ikääntyminen. Mitä tapahtuu, kun reippaista, aikaan saavista miehistä tulee iän myötä äriseviä ja kiukuttelevia ukkoja? Ja vastaavasti, miten ihmeessä viehkeistä ja rakastettavista ladyista tulee iän myötä akkoja, joilla on aina nuttura kireellä?
Tässä olisi nyt tarjolla, ilman veloitusta, pari aihepiiriä kyvykkäille kirjoittajille, olkaa hyvä.
On tämän vähän toista vuoden aikaan kirjoitettu koko ajan.
Mikä on hyvä keskustelu/aihe,onko sitä olemassakaan,aloituksia on ollut pilvin pimein ,mielestäni hyviä,kauan ei kiinnosta.
Toisaalta on keskustelua sekin,kun päiväilemme mikä on hyvä aihe,,,eikö;))
Minä en kyllä tiedoiltani/taidoiltani pysty mitään hyvää aloitetta aikaan saamaan,mutta kirjoittelen ,pitkiäkin,olette huomanneet.
Ehkä tuo "tavallisista" päivän tapahtumisistakin
on hyvää jutustelua,tietenkään ei kaikkia
kiinnosta,mutta kiinnostaako mikään.
Hyväksytään kaikki aiheet,keskustellaan,puretaan halua sanoa jotakin ja enenkaikkea poistetaan yksinäisyyttä.
Minä puhun paljon livenäkin,olen kiusaantunut pitkistä"hiljaisista" tauoista keskustelun aikana,näin sitten rupatan täälläkin.
Kestäkää,,,,))DDja mieliala laskee hyvin helposti jos joudutaan tällaisiin ryöpytyksiin niinkuin näillä palstoilla aika säännöllisesti joudutaan.
Ainakin minua häiritsee kun johonkin hyvään keskusteluun ilmaantuu joku puskasta huutelija, jolla ei ole mitään asiallista sanottavaa, ainoa tarkoitus on häiritä ja heittää ilkeyksiä.
Uudet kirjoittajat ovat innokkaita, mutta lannistuvat toinen toisensa jälkeen.
Ei anneta periksi, kirjoitellaan ja putsataan paskalooria!- eltk
vstaan, etten mitenkään ole lannistunut. Mutta minua ei todellakaan kiinnostanut eilinen hirveä riita. Ja sanonkin että, ihmettelen tämän ikäisten riidanhaluja. Ihmiset eivät edes tunne toisiaan, Silti riidellään. Ehkä se onkin juuri asian ydin, on helppo riidellä kun ei tarvi katsoa silmästä silmään.
- Leny
eltk kirjoitti:
vstaan, etten mitenkään ole lannistunut. Mutta minua ei todellakaan kiinnostanut eilinen hirveä riita. Ja sanonkin että, ihmettelen tämän ikäisten riidanhaluja. Ihmiset eivät edes tunne toisiaan, Silti riidellään. Ehkä se onkin juuri asian ydin, on helppo riidellä kun ei tarvi katsoa silmästä silmään.
Sanasota luo todella ikävän ilmapiirin. Kyllä se karkoittaa keskustelijoita. Laitoin ihan tarkoituksella tuollaisen muistelualoituksen. Ajattelin, että siinä ei tuoda esille mielipiteitä, jotka voisivat provosoida vastaväitteisiin. Usein muistelot ovat myös hauskoja. Ja siinä lukiessa toisten ikäistensä muistoja, mieleen palaa itsellekin uusia muistoja. Ai niin, noinhan se oli silloin meilläkin päin.
eltk kirjoitti:
Ei meitä muitakaan riidat kiinnosta. Kun lähinnä yksi hyökkää niin saanee hänelle joskus vastata.
Keskustelut sujuvat aivan leppoisissa tunnelmissa jos häirintää ei ole.
On hyvä jos meitä neuvotaan mutta ainakin itse, yli 5-vuodenkokemuksella tiedän jotakin itsekin.
Yhden kerran palstalla käynyt neuvoo meitä - niinkö?
- Maalaismies*
Huomaatko Piikkiruusu ettei rauhallinen kirjoittelu, pohtiminen ja väittely ole mahdollista. Jossakin vaiheessa häirikkö iskee puskasta. Pyysin sheriffiä säästämään hyökkäyksen.
Tavallisesti yksi ja toinen reagoi, ensin hillitysti, sitten vähemmän hillitysti, joka tapauksessa puskajussi saa hyvän tuulen häviämään.
Kun sferiffi poistaa häirikön huutelut, lopulta jää vaikutelma, kuin jäljelle jääneet riitelisivät keskenään. Häirikkö nauraa partaansa antaen lopulta ymmärtää kaikkien kerääntyvän hänen ympärilleen.
Taidatkos Piikkiruusu ratkaista tämän yhtälön? Ylläpito ja sheriffi ovat tehneet parhaansa, mutta nykytekniikka mahdollistaa häirikön toimet. Nettiyhteyksiä alkaa olla käytettävissä siellä täällä.- eemeli
Niitä puskasta huutelijoiksi etupäässä skillan nimittelee joilla ei ole rekattua nikkiä - siis sinäkin olet maalaismies* yksi puskajusseista!
- piikkiruusu
Mielipiteeni on se, että niin kauan kun palstalle saa kirjoittaa rekisteröimättömällä nimimerkillä, ei voi välttyä häiriköinniltä.
Aina on olemassa kypsymättömiä ja raukkamaisia yksilöitä, joilla on jokin selittämätön tarve v ahvistaa omaa egoaan tölväisemällä kanssaihmisiään.
Liekö sitten niin, että nämä palstan pitäjät, tässä tapauksessa Suomi24, haluavat antaa mahdollisuuden häiriköintiinkin. Paremi että häiriköivät täällä verbaalisesti, kuin kaduilla tai kotona nyrkit savessa.
Ainoa ratkaisu on se, että palstalle vaaditaan rekisteröinti, siis oma nimi ja sähköpostiosoite.
Muussa tapauksessa tilanne jatkuu nykyisellään ja kypsyneemmät ihmiset luopuvat koko palstasta. - saara.dma
Minäkin tässä pohdiskelin kysymystä, jonka esitit Piikkiruusulle.
Ns. "häirikköporukka" on käyttää ovelaa strategiaa. Sensijaan, että avaisi itse ketjun, joka vaietaan kuoliaaksi, he tekevät hajahyökkäyksiä aloitetun keskustelun joukkoon, jolloin kirjoittajat helposti provosoituvat vastaamaan. Tähän he tietysti pyrkivätkin.
Yhtälön ratkaisu on vaikea. Toisaalta, mistä johtuu se, että joskus on ihan rauhallista palstoilla ja joskus taas tapahtuu oikea invaasio.
Ainoa kiinnostava seikka tässä taistelussa on se, että näin tutustuu tällainen sopuisa maalaistyttökin sellaisiin luonteisiin, joita ei reaalielämässä tapaa. - en uskaltaisi
piikkiruusu kirjoitti:
Mielipiteeni on se, että niin kauan kun palstalle saa kirjoittaa rekisteröimättömällä nimimerkillä, ei voi välttyä häiriköinniltä.
Aina on olemassa kypsymättömiä ja raukkamaisia yksilöitä, joilla on jokin selittämätön tarve v ahvistaa omaa egoaan tölväisemällä kanssaihmisiään.
Liekö sitten niin, että nämä palstan pitäjät, tässä tapauksessa Suomi24, haluavat antaa mahdollisuuden häiriköintiinkin. Paremi että häiriköivät täällä verbaalisesti, kuin kaduilla tai kotona nyrkit savessa.
Ainoa ratkaisu on se, että palstalle vaaditaan rekisteröinti, siis oma nimi ja sähköpostiosoite.
Muussa tapauksessa tilanne jatkuu nykyisellään ja kypsyneemmät ihmiset luopuvat koko palstasta.Haluaisit oman nimen ja s-postin kaikkien nähtäväksi. Tiedätkö, että niillä tiedoilla saa osoitteen ja puhelinnumeron hetkessä tietoon.
Jos asuu jopa toisessa maassa tai turvallisesti kerrostalossa monien lukkojen takana, voisin suostua. Kun täällä maalla yksin mummonmökissä asustelee, ei tulisi mieleenikään tällaisella palstalla silloin vierailla. Yksi luonnevikainen sekopää voisi tehdä elämästä hankalan.
Oletko huomannut, kuinka varoitellaan, älä missään tapauksessa anna puhelinnumeroa jne.
- elisabeth
piikkiruusu olit huolissasi vanhemmista miehistä ja kireä nutturaisista naisista.itse olen71v,6lapsen yksinhuoltaja,on ollut tässä elämässä,niin kiire elannon hankkimisessa perheelle.ei ole ehtinyt kuin työtä tekemään.ei edes ehtinyt huomaamaan jotain hermostumisia,tai ahdistuksia.ja kaikkeen tähän on auttanut suvaitsevaisuus,toisten huomaaminen ja arvostaminen.olen sellainen iloinen viipurilais tyttö,kovia kokenut mutta henkissä selvinnyt.käyn joskus karaokessa ja tanssimassa.ei pidä jäädä kotiin nyhjöttelemään,ei muuta kun pilkettä silmään ja paanalle,kotona sitä yksin ollen mieli happanee jatulee kärtyiseksi.tässä muutama ohje jos nuttura kovasti kiristää tytötja samoin pojat likkeelle karaokeen ja väijy päälle.
Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?861809Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,171121Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.981116Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79982- 92846
Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot152844Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51764Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs54761Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv52691- 53684