Olen aikaisemmin tehnyt vaalityötä vain yhdelle puolueelle kerralla.
Puolueet ovat toistensa kilpailijoita ja näkyvämpää vaalityötä, esim. vaalitorilla vaihdellen useammalle puolueelle ei varmaan katsottaisi hyvällä, enkä olisi sellaiseen ryhtymässä, mutta voiko olla ihan ok luukuttaa vaaleissa useamman poliittisesti vähän saman suuntaisen puolueen esitettä - edes, jos ne luukuttaa eri osoitteisiin?
Toisaalta, jos luukuttaa samaan osoitteeseen useampaa, tarjoaa enemmän vaihtoehtoja,
mutta se tuntuisi väärältä, että puolue kustantaa esitettä, jota sitten ottaa jaettavaksi kilpailevan puolueen esitteen kanssa yhtäaikaa. Vaikka se ohjaisi tiettyyn poliittiseen suuntaan, niin toisaalta poliittisesti lähempänä toisiaan olevat puolueet ovat toistensa isoja kilpailijoita.
Entä jos luukuttaa vain yhden puolueen esitettä kerralla yhteen osoitteeseen?
Sekin voi olla sen toisen puolueen etua vastaan, kun jakaa toisen puolueen esitettä toisiin osoitteisiin, toisaalta jopa enemmän kuin että niihin päätyisi ihan toisen poliittisen suunnan, kun harvemmat liikkuvat äänestäjät liikkuvat kovin laajasti poliittisella kentällä, mutta sellaisiakin on.
Useamman puolueen tukemisella saa tuettua tietyn poliittisen suunnan puolueita muiden sijaan.
Jos ajattelee rahallista tukea useammalle vähän saman poliittisen suunnan puolueille, se voi tuntua ajatuksena oikeutetummalta, mutta samaan tapaan silläkin rahalla he hankkivat mainontaa, jolla kilpailevat vaaleissa niin toistensa kuin muiden puolueiden kanssa. Sellaisella tuetaan tietyn poliittisen suunnan puolueita, ei toisiaan, vaan enemmänkin muita vastaan. He saavat paremmin näkyvyyttä.
Pitäisikö vaaleissa tukea vain yhtä puoluetta kerrallaan? Mitä mieltä olette?
Muiden näkemykset tähän asiaan voivat olla merkityksellisiä, kun en ole varma asiasta.
Vaalityötä useammalle puolueelle?
Anonyymi-ap
2
60
Vastaukset
- Anonyymi
Sitä miettinyt kun nyt lautakuntiin valitaan henkilöitä nais-ja mieskiintiöillä ,miten se kolmassukupuoli on edustettuna??? Ei tässä kaikki oikein täsmää vai salataanko vai miten???
- Anonyymi
EK on antanut vaalirahaa mm. SDP:n Harakalle. Munat eri pesiin. Ehkä juuri siksi Harakka hämmentää demareissa hieman Lindtmanin linjaa vastaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anniina Valtonen tilittää - Potkut avasivat sanaisen arkun: "Ainut asia elämässä..."
Suosikkimeteorologi ja Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Ylen muutosneu1163582Purraa riepoteltiin kuin märkää rättiä...
...Purra vastaukset olivat pelkkää persujargonia, hermotkin kärähtivät hänellä pari kertaa. Arvosanaksi jäi nolla näistä5413023- 961891
Vaikka pidät minua
Herkkänä ja kilttinä niin tiedät että olen vahvaa tekoa. Vaikka mitä tapahtuisi niin yleensä selviän. Lähes aina. Nyt on501386Nainen, tilanne on nyt tämä
että olen pyristellyt irti vahvoista tunteista sinuun, ja alku on näyttänyt hyvältä. Olisiko viikko jo taisteltu. Vielä821374Ellen Jokikunnas paljastaa - Näin Ralph-poika, 8, vaikuttaa Italiassa asumiseen: "Jos jossain..."
Miten käy Italiassa asumisen tulevaisuudessa? Ellen Jokikunnas ja Jari Rask remontoivat unelmiensa kodin Italiaan ja sa201332- 921104
- 441103
- 901099
Sheikki Laakso puolustaa poikaansa ja ilmeisesti tunnustaa itse nuorena syyllistyneensä samaan
Perussuomalaisten kansanedustajan Sheikki Laakson poika Nico Laakso on persujen kuntavaaliehdokas Kouvolassa ja aluevaal1181068