Haluaisin jo kuolla

Anonyymi-ap

Mietin itsemurhaa nykyään melko usein. Olen sairastanut skitsoaffektiivista häiriötä yli kymmenen vuotta. Sairauden alkuvaiheessa jaksoin toivoa, että asiat muuttuisivat pikku hiljaa. Tein älyttömästi töitä, jotta ulkoiset puitteet pysyisivät kunnossa ja huolehdin parhaani mukaan terveydestä.

Olen tällä hetkellä 37. Käyn töissä ja minulla on ihan ok sosiaalinen elämä. Minulla ei ole näennäisesti mitään valitettavaa ja käyn myös terapiassa keskustelemassa ajatuksistani. Terapeutti on mukava ja haluaa minulle hyvää, mutta ei hän mitään ihmeitä voi tehdä niin kuin en minäkään.

Nyt tänäkin aamuna olen vaihteeksi ahdistunut ja mieleeni tulee automaattisesti huonoja muistoja. En jää niitä sen enempää pohtimaan, vaan koetan suoriutua elämästäni normaalin tapaa. Oikeastaan sitä teen koko ajan eli suoritan joka päivä pakolliset tehtävät ja illalla helpottuneena tulevasta rauhasta menen nukkumaan. Aamulla olen pettynyt, kun joudun heräämään. Haaveilen ajatuksesta, että voisin nukkua koko loppuelämäni.

Mitä jäisin kaipaamaan? En oikeastaan mitään. Ainoa murehtimani asia on äitini jaksaminen itsemurhani jälkeen. Hän on jaksanut uskoa minuun ihmisenä ja tukenut erityisen vaikeina hetkinä. Olen monesti sanonut äidille, että mitä ikinä minulle tapahtuu, niin hän on tehnyt enemmän kuin parhaansa.

Ihmettelen syvästi, miksi itsemurha on niin tuomittu asia. Jos kituu koko ajan ja voi huonosti, niin miksi on pakko elää vain muiden mielenrauhan säilyttämiseksi. Jopa äitini, joka on seurannut jatkuvaa pahaa oloani on alkanut myöntämään, että eutanasia voi joskus olla ainoa keino toisen hyvinvointia ajatellen. Toki suoraan hän ei asiaa minulle ehdota, mutta ei enää tuomitse ajatuksiani niin kuin sairauteni alkuvaiheessa.

Sairaus on muovannut minusta vuosien mittaan helposti haavoittuvan, mielihyvän puutteesta kärsivän ja ahdistuneen. Joskus lapsuudessa koetut onnen hetket ovat unohtuneet ja nyt minulla on jäljellä vain muistot työstä, nukkumisesta ja selviytymisestä.

Estävä tekijä itsemurhalle on siinä mahdollisesti epäonnistuminen. En halua herätä sairaalassa vammautuneena. Jotenkin pitäisi olla keino toteuttaa itsemurha kerralla onnistuneesti.

14

348

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos ihminen voi huonosti ja päättää itse päivänsä, mitä luulette seuraavan siitä, jos synneissään menee iankaikkisuuteen?

• Anonyymi

Näistä asioista kannattaa puhua te keskuksessa tai sosiaalityöntekijoille. He osaavat auttaa. Kaikki keskustelut ovat täysin luottamuksellisia

• Anonyymi

Vähän sama juttu mutta eri syystä. Minä haluaisin jo että Jumalan tuomio tulisi. En halua että muut ihmiset kerkijävät hyvittää enää syntejään. Toisaalta en itse enää jaksa elää tätä synnitöntä elämää vaan alan lipsua. Minä olen tähän asti elänyt marttyyrinä jolle tehtiin kaikki pahuus ja vääryys.

• Anonyymi

Ei ihminen hyvitä syntejään.Synnit vain täytyy tunnustaa Jeesukselle.Hänantaa synnit anteeksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ihminen hyvitä syntejään.Synnit vain täytyy tunnustaa Jeesukselle.Hänantaa synnit anteeksi.

Ei anna muille ihmisille anteeksi. Mieti lazaruksen tarinaa. Skitsofreenikko on lazarus joka elää köyhyysloukussa koko elämänsä. Ja muut ihmiset on niitä jotka sylki lazaruksen päälle. Raamatun mukaan hekin joutuivat helvetin tuliin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen joutunut ihan itse antamaan syntini anteeksi. Ei tulisi mieleenkään sälyttää niitä kenenkään muun niskoille, silloinhan en antaisi anteeksi itse, enkä olisi tyytyväinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen joutunut ihan itse antamaan syntini anteeksi. Ei tulisi mieleenkään sälyttää niitä kenenkään muun niskoille, silloinhan en antaisi anteeksi itse, enkä olisi tyytyväinen.

Minä jätän syntini Jeesuksen Kristuksen kannettavaksi. Hän on taakkojen kantaja. Hän vei koko maailman synnit ruumiissaan Golgatalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei anna muille ihmisille anteeksi. Mieti lazaruksen tarinaa. Skitsofreenikko on lazarus joka elää köyhyysloukussa koko elämänsä. Ja muut ihmiset on niitä jotka sylki lazaruksen päälle. Raamatun mukaan hekin joutuivat helvetin tuliin.

Lasarus herätettiin kuolleista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lasarus herätettiin kuolleista.

Oli näköjään kaksi Lasarusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä jätän syntini Jeesuksen Kristuksen kannettavaksi. Hän on taakkojen kantaja. Hän vei koko maailman synnit ruumiissaan Golgatalle.

Miksi et pysty/pystynyt itse antamaan itsellesi anteeksi ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi et pysty/pystynyt itse antamaan itsellesi anteeksi ?

Uskoon tulo vaiheessa se ei ollut niin hallitseva asia.Olin niin traumaantunut.Tulin uskoon yksinäisyydessä.Sen jälkeen olin valtavan onnellinen.

• Anonyymi

Tapahtuneiden syntiensä kanssakin on mahdollista elää.
      Mistäkö tiedän ? Kokemuksesta. Synnit eivät katoa menneisyydestä, mutta elämä jatkuu silti.

• Anonyymi

Pyydä Jeesusta asumaan sydämeesi.
        Silloin: ........se, mikä on vanhaa on KADONNUT,katso, uusi on SIJAAN tullut
        2kor : 5 :17

• Anonyymi

Nyt lopetatte ton uskosta riitelyn tässä aloituksessa! Uskovat on kyllä niin itsekeskeistä sakkia usein...

Mä samastun vahvasti sun viestiisi, ap. Oon itse opiskelemassa parhaillaan, kaiken pitäisi olla hyvin, mutta oon syvästi masentunut. En oikein osaa sanoa mitään järkevää, mutta onko sun mahdollista esim. löytää vertaistukea, jos sitä ei jo ole? Isoissa kaupungeissa on kaiken maan ryhmiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      142
      1840
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      279
      970
    3. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      838
    4. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      78
      787
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      729
    6. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      10
      692
    7. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      671
    8. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      48
      656
    9. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      43
      630
    10. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      55
      616
    Aihe