Nuorten kasvatus ja kasvatuksen arvostelijat.

Anonyymi-ap

Satuin lukemaan IS:n sivuilta pätkän eräästä kommentoinnista, kuten usein ennenkin, siellä taas haukuttiin nuoria ja heidän kasvattaneita, samassa ketjussa oikein olan takaa ja useassa ikä kerroksessa.
Siihen "lehteen" en kirjoittele koskaan, enkä useasti luekaan. Nyt kerron kuitenkin oman mielipiteeni. Ensiksi lainatut kommentit, siis samasta ketjusta, eri kommentoija.
1. "Nyt vaan korjaamme sitä, mitä itse olemme kylvänneetkin.
Tämä on ollut tiedossa. Kun 70-luvulta lähtien lapsille ei ole saanut sanoa "ei" eikä heitä ole saanut kieltää, vaan kaikkien on pitänyt saada tehdä just niin kuin haluaa, niin tottakai tämä on lopputulos."
2. "Olen syntynyt 70-luvulla,kyllä meille opetettiin ihan kunnon käytöstavat,joten älä yleistä,mutta yleistän itse sen,että ne keillä syntymävuosi alkaa luvulla 2 niin ei eie ei ja ei mitään häpyä mistään kohteliaisuudesta saattikka muutakaan ymmärrystä yhtään mistään,ollaan minäminäminä ja naama luurissa kiinni 24/7."
Niin, minulla on ollut kaksi perhettä, kaksi vaimoa, ensimmäisestä on kaksi lasta, tyttö ja poika, molemmat syntyivät 70 luvulla.
Toisesta on kolme lasta, syntyneet - 98 ja - 04 välillä.
Kaikki, huolimatta syntymä vuosikymmenestä, ovat käyttäytyneet hyvin, käyneet koulunsa ja hakeutuneet ammatteihin paikkoja rikkomatta, tappelematta ja muutenkin käyttäytyneet hyvin. Poikien en ole kuullut edes kiroilevan, vaikka asiasta ei ole koskaan puhuttu, molemmissa avioliitoissa oli normaali maallistunut luterilainen uskonto, vihittiin kirkossa, lapset on käyneet rippikoulunsa, hautajaiset pidetty, arjessa uskontoa ei ole ollut.
Tyttö oli ainoa joka kiroili, pojat (4 poikaa) eivät. Me vanhemmat emme ole kiroilleet, minä en enkä ole kullut juurikaan kummankaan vaimon niin tekevän, ainakaan.
Minulla on käsitys että lapset ovat oppineet asiat vanhempien käytöksestä, heillä on ollut kyllä kavereita, harrastaneet urheiluseuroissa. Eläneet kuten itse elimme omien vanhempienmme kanssa. Olemme olleet heidän (lasten) kanssa läheisiä, tehneet asioita yhdessä. Kaikki lapset ehtivät ennen eroa kasvaa yli teini-iän ennen avioeroa.
Olen huomannut, että yksinhuoltajilla ei voimat riitä hallita lasten kasvatusta ja elannon hankkimista useinkaan, mutta sekään ei pidä paikkaansa kaikkiin.
Kummastelen noita kommentoijia, jotka väittävät että jokin vuosikymmen on ollut syyllinen huonotapaisiin nuoriin. Luulen että noilla arvostelijoilla ei ikinä ole ollut omia lapsia, ovat kateellisia ja vihamielisiä, tai muuten omissa ongelmissaan pyöriviä.. Tai jotain, tietty aika ei siihen vaikuta. Aina vanhemmat eivät voi onnistua, vaikka kuinka yrittäisivät. Yhteisöllisyyttä olisi oltava enemmän.
Niin, ja rahaa tietenkin heikossa asemassa oleville.

0

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
        Maailman menoa
        80
        2847
      2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
        Ikävä
        91
        1666
      3. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
        Ikävä
        73
        1461
      4. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
        Ikävä
        64
        1395
      5. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
        Ikävä
        129
        1345
      6. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
        Ikävä
        146
        1246
      7. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
        Ikävä
        158
        1220
      8. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
        Ikävä
        92
        1122
      9. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
        Ikävä
        77
        1118
      10. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
        Ikävä
        74
        1107
      Aihe