Miksi niin moni pitää minusta, vaikka olen narsistinen, itsekeskeinen, pinnallinen, ja muutenkin ihan epätasapainoinen. Koen, että ylikompensoin jotain lapsuudessa koettua surkeuden tunnetta, ja haluan kokoajan todistaa, että en ole niin huono, ruma, köyhä, mitä koin silloin pienenä olevani. Tämän takia olen todella perfektionistinen monessakin asiassa. "You act like you're very best , because you feel like you are nothing" laulettiin jossain massapop emo biisissä ja noi sanat kyl hittaa. Tuntuu, että muutenkin humble braggaan kokoajan jostain asiasta. En tyydy vähään, koska ansaitsen vaan parasta, ja ystäväni,läheiseni, ja tuttuni ansaitsevat minut, joka on paras versio minusta ja parhaan tukiverkoston osan minusta.
Koen, että pystyn tuomaan tähän maailmaan jotain, mutta tunnen itseni silti epäonnistuja luuserisiksi, jolla ei ole mentaalista kapasiteettia saavuttaa tavoitteitaan. Tai sitten tarttisin oikeanlaisen ADHD lääkityksen, jonkun todella erityisen ihmisen ja hyvän turvaverkon, ehkä sitten toimintakyky olisi korkeampi, eikä vain ajoittaisia energia/autismi purkauksia siellä sun täällä.
Tai sitten ehkä olen vain todellakin ihan liian itsekäs, tunteikas, helposti särkyvä ja narsistinen, että voisin edes kokea sellaista onnea, mitä muut saavat kokea.. itseinho se säilyy aina, vaikka mitä yrittäis tehä. Vähän kyllä mietityttää edelleen toi, että olenko mä paha ihminen, hyvä ihminen, jotain väliltä vai mitä, sitä en itse osaa sanoa täysin, sitä on vaikea nähdä objektiivisesti itseään,olenko liian jyrkkä vai liian lepsu, liian narsistinen, vai liian välittävä, en mä tiedä.
Onhan sitä jotenkin ihan mahdotonta sisäistää, et niin moni silti pitää minusta. Se tuntuu hyvältä, mutta samaan aikaan tuntuu että en vain voi antaa sitä samaa energiaa heille takaisin, mikä taas on aika syvältä :,(
Sitä on vaikea ymmärtää
8
322
Vastaukset
- Anonyymi
Ehkä yrität nimetä näitä asioita totuuksina, vaikka ainoastaan Jumalalla on valta sanoa totuus ja se totuus saa rammatkin kävelemään.
Kuulostaako liian hihhulilta.. Kai kaikilla on vaikeaa tämähän on aivan paska maailma, pienet lapset aina kärsii jossain. - Anonyymi
Mitä silmät ei nää, sen sydän ymmärtää, väsyttää tää näätä biisi oon paskapää
- Anonyymi
Entä jos sinusta näkyy läpi, että olet empaattinen ja herkkä ihminen, narsistisen kuoren läpi? Meissä on kaikissa hyvää ja pahaa erilaisissa kerrostumissa. Herkät ihmiset usein kehittävät kestääkseen ympäröivää maailmaa itselleen suojakuoren, johon saattaa joskus sisältyä tylyyttä ja ilkeyttä.
Melody Beattien kirjallisuudesta opin tästä asiasta ja kuinka yrittää päästä läheisriippuvuudesta eroon. Läheisriippuvuuteen kuuluu tyypillisesti täydellisyyden tavoittelua sekä addiktioita ja se voi ilmetä suhteessa toiseen ihmiseen tai itseensä. Narsistinen kuori voi on hyvä asia, koska sen avulla on selvinnyt asioista, jotka muuten olisivat olleet liikaa kestettäväksi henkisesti.
Pitkässä juoksussa siitä pitää kuitenkin yrittää päästä eroon vahvan oman identiteetin kautta. Vaikutan itse varmaan joskus opettavaiselta ja kaikkitietävältä, mutta sekin on kompensointia vajavaisuuden tunteisiini, joiden kanssa työskentelen.- Anonyymi
Narsistinen kuori voi on hyvä asia -> Narsistinen kuori voi olla hyvä asia
- Anonyymi
Et tule kokemaan sitä parisuhdeonnea mitä muut näyttävät ympärilleen ennenkuin uskallat päästää toisen ihmisen lähelle. Fake It til ya make it, olet hyvällä tiellä. Löydä ihminen joka yrittää ymmärtää sinua ja lopuksi ymmärtää sinua.
- Anonyymi
Sillai ihan jees sanahelinää. Mut se ihminen joka tietäen kuluttaa itsensä narsistin kanssa ei ole penaalin terävin kynä.
Ne on energia vamppyyreja. Ne imee ja opettelee susta kaikki hyvät asiat. Ne ottaa susta kaiken hyvän irti kunnes olet tyhjäksi imetty ja aivan loppu joka kokemuksen jälkeen.
Lopulta huomaat kun ratas pyörii mut hamsteria ei näy missään.
Olet kuin elävä kuollut kun hän ei ole lähellä koska hän saa sinut manipuloitua ja rakkaus pommitettua suurilla timanttisilla lupauksillaan kokoajan antamalla muka jotain vaikkei anna mitään.,kiinnittymään itseensä niin että sinun on vaikea hengittää.
Narsistille ei riitä mikään. Ei mikään maanpäällinen asia. Eikä tod. Koskaan yksi nainen. Kaikki alistuu hänen edessään. Tai jos ei, hän kostaa. Hän vaikka tappaa toisen. Kuhan kukaan ei saa hänen leluaan.
(Oikeudessa tällainen juuri istui ja nähtiin. Ei ilmekkään värähtänyt vaikka oli tappanut juuri nuoren miehen. Joka ei hoitanut hänen koiraa ja aikoi jättää tämän)
Hän makaa vaikka koko seurakunnan kanssa kuhan toinen kuulee ja näkee sen. Tuhotakseen rakkaansa.
Pääasia kunhan toiselle tulee paha mieli. Se jos mikä ruokkii narsistia. Mutta koska hän ei oikeasti tunne mitään ja sinä olet siinä vieressä mahdollistajana. Niin homma pyörii. Ilman sinua hän ei olisi mitään. Hänellä ei ole voimia olla mahtava. Itsekeskeinen. Näyttävä ja voimakas. Hän tekee kaikkensa että saa sinut takaisin. Aivan kaiken. Vain taivas on rajana. Suuruuden hulluja siihen asti kunnes masennus iskee ja kaikki paskaa paitsi kusi.
Yksi nainen on äiti ja loput on tuotteita joita käytetään koska äiti hahmosta saa voiman. Äiti hahmo piristää narsistia hoitaa ja huolehtii että on puhtaat vaatteet jolle voi kiukutella kotona ja joka laittaa ruoan pöytään. Jota ei ole ollut pienenä.
Mutta sairaus se on. Lopulta hän ei halua enää äitihahmoa. Jolle purkaa vain pahan mielen. Käyttää hyväkseen ja hoidattaa omaisuuttaan. Vaan käyttää tuotteitaan. Pahimmat narsistit tuo panonsa rakkaimman ihmisen silmien eteen pantavaksi.
Valehtelu synti ja ahneus
Ei lähelläkään jumalaa vaan langennut enkeli jonka kaikki haluavat pelastaa.
20v nyt 21 päivää ilman🙏 ja kaikki on mahdollista elämä on pelastus minulle olen päässyt irti sairaasta ihmisestä. Minä hengitän🌤
🌂sateenvarjoni on häneltä suljettu, täällä lakkasi satamasta
- Anonyymi
Pahin kaikista: valehtelee olevansa uskovainen, lukee jopa raamattua
Mutta on jumalaakin suurempi ja viisaampi
Maailman rikkain parhain voimakkain komein ja ahkerampi osaavampi kuin kukaan ikinä maailmassa ja heitä on vain yksi
HÄN ei kukaan muu et edes sinä ole mitään
Jos et vielä tiedä. Olet tavannut narsistin, joka vie sinua kuin litran mittaa - Anonyymi
Eiks narsistisuuteen kuulu juuri se että luulee muiden ihailevan itseään? Ehkei ne pidä susta vaan luulet vaan niin?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4022142Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek122009Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2501405Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.821059Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel57977Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia402948Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä39828- 56789
- 75770
Hyvää yötä mies
Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo70734