Jonain päivänä teen itsemurhan

Anonyymi-ap

Tuskin tänään tai huomenna mutta jonain päivänä. Kaipa olen sen aina tiennyt ja muutaman kerran yrittänytkin. Tavallaan tuntuu ihan hyvältä olla olemassa B-suunnitelma.

99

1392

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Voisitko ehkä suunnitella sitä että pääsisit eroon masennuksestasi joka saa sinulle itsetuhoisia ajatuksia. Masennus on kamala tila, sen ymmärtää, mutta jokainen tietää että sekin menee ohi aikanaan . Ruotsalainen journalisti oli jo luovuttanut toiveet tulla paremmaksi ja kun ystävänsä kehoittik että nyt yritetään päästä irti siitä niin ajatteli että no viimeisen kerran yrittää. He kskeåustelivat usein asioista masennuksesta, elämisestä ja jaksamisesta . Yhtä äkkiä vaan masennus kaikkosi vaikka hön oli kärsinyt siitä 20 vuotta, joten ei ihme että luuli ettei se enää koskaan mene ohitse.
      Hän kirjoitti kirjan siitä myös, vaan en muista mikä kirjan nimi on. Hän siis tuli terveeksi lopulta vaikka oli jo luovuttanut ettei muutosta tule .
      Joten kaikki keinot voi käyttää elämisen vuoksi, se kun edes ajatella itsemurhaa. Minun lähisukulaiseni päätti päivänsä ja se oli kauheaa hänen läheisilleen , ja moni traumaantui, koska olivat luottaneet siihen että parannus on mahdollista . Pieni lääke annoskin auttaa asiassa ja se oma tahto, tiedän että se on vaikeaa mutta laita mielummin B suunnitelmaksi voitto sairaudesta pääsemiseksi .
      Elämä on joskus hyvin työlästä mutta jos muistaa ettei se tule olemaan sitä aina ,,ja että sen ylitse voittaa .

• Anonyymi

Olisiko ollut sen journalistin nimi Margareta ” Maggan”:Hägglund . Minulla on hänen kirjaansa vaan kun katsoi; kirjahyllyyn niin en löytänyt , liikaa siis kirjoja . Mutta muistan että kirja oli todella hyvä kuvaus siitä miten hän oli kokenut tilanteessa, mutta tuli vaan terveeksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisiko ollut sen journalistin nimi Margareta ” Maggan”:Hägglund . Minulla on hänen kirjaansa vaan kun katsoi; kirjahyllyyn niin en löytänyt , liikaa siis kirjoja . Mutta muistan että kirja oli todella hyvä kuvaus siitä miten hän oli kokenut tilanteessa, mutta tuli vaan terveeksi.

Mikään psykologiaa käsittelevä kirja ei pelasta masentuneita.
        Ei myöskään mene lenkille -huudot

Masennus on sairaus. Mielialahäiriöistä kärsivät ihmiset tulisi ohjata psykiatriseen hoitoon nopealla aikataululla

Kyseessä on usein hätätila joten diagnoosin saaneisiin tulisi viranomaisten ottaa yhteyttä rekisteritietojen perusteella

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Masennus on sairaus. Mielialahäiriöistä kärsivät ihmiset tulisi ohjata psykiatriseen hoitoon nopealla aikataululla

Kyseessä on usein hätätila joten diagnoosin saaneisiin tulisi viranomaisten ottaa yhteyttä rekisteritietojen perusteella

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Resurssit eivät riitä joka ikisen hoitoon laittamiseen. Eikä millään viranomaisilla ole aikaa ottaa yhteen sun toiseen yhteyttä, liittyen mielialaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Resurssit eivät riitä joka ikisen hoitoon laittamiseen. Eikä millään viranomaisilla ole aikaa ottaa yhteen sun toiseen yhteyttä, liittyen mielialaan.

Psykologit voidaan määrätä ottamaan yhteyttä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Psykologit voidaan määrätä ottamaan yhteyttä

Psykologejakaan ei ole tarpeeksi ottamaan yhteyttä kaikkiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirja auttaa näkemään asioita joita ei itse ole ajatellut , siitä voi lähteä paraneminen.
        Moni on kokenut sen kirjan positiivisesti juuri siksi että pitkäkin masennus voi kääntyä parempaan päin, se antaa uutta uskoa ihmisille joilla on ollut kauan masennus..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirja auttaa näkemään asioita joita ei itse ole ajatellut , siitä voi lähteä paraneminen.
        Moni on kokenut sen kirjan positiivisesti juuri siksi että pitkäkin masennus voi kääntyä parempaan päin, se antaa uutta uskoa ihmisille joilla on ollut kauan masennus..

Minulla ei ole ollut masennusta, mutta muunlaisista mt-ongelmista kärsin pitkään takavuosina.
        Minua auttoi lukeminen todella paljon, luin psykiatrian ja psykologian kirjallisuutta.
        Se tosiaan avaa erilaisia näkökulmia ja pistää miettimään asioita myös itseä ajatellen.

• Hei,

Itsetuhoisista ajatuksista kannattaisi keskustella ammattilaisen kanssa. On olemassa myös monia auttavia tahoja, joihin voi olla yhteydessä anonyymisti ja matalalla kynnyksellä. Ao. palveluista voi halutessaan saada tukea ja vinkkejä myös muuhun avun hakemiseen. Myös vertaistukea löytyy.

- Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/

Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy mm. MIELI Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.

Joka viikko maanantaista keskiviikkoon klo 15-19 ja torstaina klo 15-21 on MIELI Kriisichat päivystys, jossa voi jutella kahden kesken päivystäjän kanssa. Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.

- MIELI Kriisipuhelin

Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin Kriisipuhelin päivystää 24/7 numerossa 09 2525 0111.

- Kriisikeskukset

Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Osassa yksiköistä myös etävastaanotto on mahdollinen. Yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/tukea-ja-apua/keskusteluapua-kriisivastaanotoilla/

Ystävällisin terveisin
      MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata

• Anonyymi

ALOITTAJALLE....

Ajatuksesi ovat tuttuja, pitkän ajan takaa elämässäni. Olin 14 v kun koulukiusattuna, kaverikiusattuna, totaalisesti yksin jätettynä ja jääneenä ..... oli ainoa ajatus, että ratkisu olisi vain päättää päiväni!

Miten kävi? Tapahtui sellaista, jotka voi pitää ihmeenä?

Ja nyt, yli 60 vuoden perästä. Olen saanut elää sisältörikkaan elämän.
      Olen onnellinen, että en sortunut tuhoamaan mahdollisuuksiani...

Siksi koetan sanoa Sinulle. Kaikki ei ole tässä ja nyt. Edessä voi olla mitä tahansa hyvää ja onnellistakin.

Olet arvokas, älä anna elämäsi mennä hukkaan.

Rakkaudella iso-iso-äiti, Sinulle Ihminen joka luottaa Sinun jaksamiseesi!

• Anonyymi

B-suunnitelma voi olla aloittajalle kuin siivet ylös elämään!!!

• Anonyymi

Itsekin yritin 20-30 vuotta sitten itsemurhaa muutaman kerran. myöhempinä vuosina olen ollut iloinen, etten siinä onnistunut.
      Kaikki se, mitä olen saanut kokea, tutustua ihmisiin, nähnyt ja tehnyt vaikka mitä, jne. se olisi kaikki jäänyt kokematta, näkemättä ja tekemättä.
      Vaikka heikoimpana hetkenä tuntuu, ettei mistään enää koskaan tule mitään, se on väärä luulo. Aina kannattaa odottaa ja katsoa tulevaan, voi yllättyä positiivisestikin.

• Anonyymi

Kyllä elämä voi yllättää.

• Anonyymi

Se on ollut vain huomion hakua, tai sitten et yrittänyt kunnolla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on ollut vain huomion hakua, tai sitten et yrittänyt kunnolla.

Huomion haulle on aina jokin syy mikä pitää selvittää

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huomion haulle on aina jokin syy mikä pitää selvittää

Muistan hyvin omasta nuoruudestani, kun oli henkisesti paha olla.
        Itsariyritykset olivat avunhuutoja, jollain tavalla huomionhakua kyllä. " Ymmärtäkää, huomatkaa, minulla on tosi paha olla, haluan ja tarvitsen apua ".
        Koska aina tuntui, ettei kukaan ymmärrä, ketään ei kiinnosta minun vointini ja ongelmani, olin muka itse syypää siihen, että voin huonosti, joten " huusin " apua.
        Ymmärrän, kun jotkut sanovat huomionhaku, tavallaan se sitä onkin, vaikkakin enemmän avunhuuto.
        Suosittelen kaikille, joilla on vaikeaa, puhukaa, puhukaa jonkun kanssa, se on kaikkein tärkein juttu päästäkseen alkuun avun saannissa.
        Avun pyytäminen ei ole heikkoutta, vaan se on vahvuus.

• Anonyymi

Minäkin olin kerran lähellä kuolla. En tiedä mitä päässäni silloin liikkui tai toisaalta tiedä. Olin 17 ja elänyt aika rankat viime vuodet. Olin käymässä kotona ja vanhempamme olivat muistaakseni mökillä. Joimme meillä ja loukkaannuin kaljapäissäni jostain ja aloin ottamaan kaikkia lääkkeitä tuskin ajattelematta että olen tekemässä itsemurhaa.
      Aamulla sisarukset kiinnittivät minuun huomiota kun en alkanut heräämään. Jouduin Meilahden teholle, jonne vanhemmatkin oli sitten hälytetty.
      Selvisin siitä hengissä, tosin oikea käsivarteni oli aika pitkään "halvaantuneena" koska olin maannut sen päällä. Jouduin aika pitkään kirjoittamaan ja tekamään kaiken muunkin vasurilla. Oikeassa oli joku kipsin tapainen, johon koulukaverit kirjoittivat kaikkea tsemppaavaa, vaikkeivat tienneet miksi minula oli se. Mutta tosiaan, en muista hetkeäkään miettineeni että haluan kuolla, enkä ole sen jälkeenkään halunnut.
      Aion nähdä tämän elämän loppuun ja katsoa mitä sillä on minulle vielä tarjottavana.

• Anonyymi

Olet ollut kyllä vahva, ja tehnyt hyvän päätöksen elämässäsi, katsoa elämä loppuun saakka.
        Ehkä se on joskus niin, kun käy lähellä kuolemaa, niin oppii arvostamaan elämää.
        Elämän varrella tulee ajoittain myös jotain vastoinkäymisiä eteen, ja kun niistä pääsee yli, on taas jonkin verran vahvistunut.
        En osaisi ajatella omaisille pahempaa, kuin että he joutuisivat kestämään kuolemani, sen aiheuttaman tuskan ja surun. Kerran on ollut tilanne, kun meinasi henki lähteä, se ei ollut oma vikani vaan hoitovirhe leikkauksen yhteydessä, enkä ole pystynyt koskaan kuvittelemaankaan, miltä omaisistani on silloin tuntunut, kun kaikki odottivat, lääkäreitä myöten, jäänkö henkiin vai en. Ja joutuivat odottamaan vielä useamman viikon, tilanne oli niin vakava.
        Osaan arvostaa elämää, vaikka haasteita aina tulee vastaan, jotkut terveydelliset haasteet tulleet jopa jäädäkseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet ollut kyllä vahva, ja tehnyt hyvän päätöksen elämässäsi, katsoa elämä loppuun saakka.
        Ehkä se on joskus niin, kun käy lähellä kuolemaa, niin oppii arvostamaan elämää.
        Elämän varrella tulee ajoittain myös jotain vastoinkäymisiä eteen, ja kun niistä pääsee yli, on taas jonkin verran vahvistunut.
        En osaisi ajatella omaisille pahempaa, kuin että he joutuisivat kestämään kuolemani, sen aiheuttaman tuskan ja surun. Kerran on ollut tilanne, kun meinasi henki lähteä, se ei ollut oma vikani vaan hoitovirhe leikkauksen yhteydessä, enkä ole pystynyt koskaan kuvittelemaankaan, miltä omaisistani on silloin tuntunut, kun kaikki odottivat, lääkäreitä myöten, jäänkö henkiin vai en. Ja joutuivat odottamaan vielä useamman viikon, tilanne oli niin vakava.
        Osaan arvostaa elämää, vaikka haasteita aina tulee vastaan, jotkut terveydelliset haasteet tulleet jopa jäädäkseen.

"Osaan arvostaa elämää, vaikka haasteita aina tulee vastaan, jotkut terveydelliset haasteet tulleet jopa jäädäkseen."

Kiitos kommentista. Samaa mieltä. Osaan arvostaa elämää!
        Jospa aloittajakin näkisi että elämä on arvostamisen asia. Kaikille!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä väliä sillä olisi ollut kun olisit kumminkin ollut kuollut etkä todistamassa heidän suruaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä väliä sillä olisi ollut kun olisit kumminkin ollut kuollut etkä todistamassa heidän suruaan

En olisikaan ollut enää todistamassa heidän suruaan, mutta voin silti ajatella, millaista se olisi ehkä saattanut olla.
        Jos asetun itse asemaan, että jollekin omaiselle kävisi samalla tavalla kuin itselleni kävi, niin ei se helppoa olisi, en edes voi tietää, miten siitä selviäisin.
        Ja tuosta läheltä piti-tilanteesta on nyt jo kulunut vuosia, ja olen todella iloinen, etten kuollut silloin. Olisi jäänyt monet hyvät asiat kokematta, monet kaverisuhteet löytymättä, olisi jäänyt koko tämä elämä sekä hyvine että huonoine aikoineen elämättä.
        Ei kannata luovuttaa, koska se on sitten lopullista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Osaan arvostaa elämää, vaikka haasteita aina tulee vastaan, jotkut terveydelliset haasteet tulleet jopa jäädäkseen."

Kiitos kommentista. Samaa mieltä. Osaan arvostaa elämää!
        Jospa aloittajakin näkisi että elämä on arvostamisen asia. Kaikille!

Oletko itse aloittaja?

• Anonyymi

No ei kyllä kannata, kun sama on edessä seuraavassa elämässä. Kannattaa kokeilla homeopaattisia lääkkeitä, itsemurha halutkin häviää niillä. Sitten voisit alkaa auttelemaan muita, vaikka netissä tai naapurin koirista huolehtisit lomien aikana tai mitä ikinä nyt keksitkin, niin sitten alkaa löytyä apua itsellesikin. Karma siinä vähenee ja toisten kiitollisuus tuo hyvän mielen.
      Myöskään ihminen ei ole pelkkä fyysinen ja psyykkinen olento vaan myös henkinen, jos unohtaa kehittää sitä puolta voi sekin aiheuttaa masennusta ja halua kuolla varsinkin jos ei löydä elämäntarkoitustaan. Etenkin ihmisten videoihin kuoleman kokemuksista kannattaa tutustua ja alkaa vaikka tanssimaan kiirtania joka kohottaa mielialaa.

• Anonyymi

Ei oo mitään seuraavaa elämää.

Ikävää jos uskot tuollaisiin satuihin. Hirttoköysi auttaa tuolllaisiin mielenterveysongelmiin

• Anonyymi

Ei ole mitään seuraavaa elämää. Ja lopeta tuo homeopaattisten mainostaminen, niillä ei ketään ole parannettu vaikeasta masennuksesta .
        Sairas ajattelutapa jotenkin uhka seuraavasta elämästä. Kuka on todistanut koskaan että sellaista on olemassa

• Anonyymi

Ei oo mitään seuraavaa elämää. Muista hirttää itsesi

• Anonyymi

Taidan tehdä itsemurhan koska mulla on niin pienet Munat, kuulostaa ehkä vitsiltä, mutta ei todellakaan ole. Mä oon 53v, enkä ole saanut vielä naista, ei työtäkään eikä ole kavereita. Uskon että mun vanhemmat ovat antaneet jotakin ainetta että Munat jäisi pieneksi. He halusivat että elän yksin ja teen vain töitä. Isä oli kommunisti ja sanoi seurustelu naisten kanssa on turhanpäiväistä. Äitini vihasi mua koska olen mies,. Meillä oli seksuaalisuus semmoista että siitä ei saanut puhua, äitini is kosti mulle, olen mies minun pitää hävetä. Äitini ei pitänyt miehistä, hän oli mennyt naimisiin vain siksi että saa lapsia.
      Kaikki naiset inhoavat minua koska olen ruma ja mulla on pienet Munat ja vähän rahaa. Olen yrittänyt kaikenlaista nettideiteistä tinderiin mutta kukaan ei halua olla minun kanssa. Olen tuumininut ostan vaikka puuilosta auton hinausköyden ja pistän kaulaan, ja lycka till

• Anonyymi

Mene hae lääkäreiltä apua,saat lääkkeet,joita syöt niin kaua

n,ett alkaa helpottaa,muuta vaihtoehtoa ei varmaan ole!

• Anonyymi

Minä tiedän myös. Nuorena yritin itsemurhaa vakavin seurauksin, nyt olen keski-ikäinen. Masentunut 15 vuotiaasta asti.
      Tiedän sen että en aio elää vanhaksi, se ei vaan ole minun juttuni.

Tajuan että olen sairas, ja se sairaus on se mikä minut vielä jossain vaiheessa lopettaa. Se vaan on niin olennainen osa minua, en siitä eroonkaan pääse. Ainoastaan suuntaamalla huomioni johonkin muuhun saan ne ajatukset pois, jos jään yksin omien ajatusteni kanssa niin ajattelen vain itsemurhaa. Nyt vaan on alkanut loppumaan asiat mistä jaksan enää kiinnostua. Joten vietän paljon aikaa omissa ajatuksissani. En usko että näin voi jatkua enää montaakaan vuotta. Ihan muutamia vuosia ehkä menee vielä

• Anonyymi

Asiat ovat ajautumassa siihen suuntaan että en tule syksyä näkemään. Kristallipalloni kertoo että joudun vakavaan onnettomuuteen ja kuolen. Se ei haittaa koska elämä on niin sisällätöntä paskaa että vaikka en kuolisikaan, on jatkaminen ihan persettä. Mitä olette mieltä, kannattaako lähteä vihamiehen ja väärintekijän kanssa?

• Anonyymi

riippuu siitä saatko sen vihamiehen kyytiisi kun lähdet ajelemaan..... eipä se taida tulla kyytiisi kuin pyydät kyytiin ja katsot sitä kuolemankatse silmissäsi...

• Anonyymi

Jeesus antaa tulevaisuuden ja toivon.

• Anonyymi

Orpo kylmäks ja sitten itse

• Anonyymi

Onneaa matkaan

Sinä pystyt siihen

• Anonyymi

Hyppää junan alle

• Anonyymi

Tänään vaihteeksi kävin kävellen katsomassa vartioimatonta tasoristeystä. Mietin että perkele tuohon pistän maate jos tulee vielä yksikin isompi kriisi tai katastrofi elämässä. Niin ja kyllähän niitä uusia kriisejä voi elämässä tulla koska tahansa.

Masentunut Mies

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tänään vaihteeksi kävin kävellen katsomassa vartioimatonta tasoristeystä. Mietin että perkele tuohon pistän maate jos tulee vielä yksikin isompi kriisi tai katastrofi elämässä. Niin ja kyllähän niitä uusia kriisejä voi elämässä tulla koska tahansa.

Masentunut Mies

Tai siis eilen kävin mut mitä väliä sillä on koska kävin.

Masentunut Mies

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Masentunut Mies

Meillä jokaisella tulee kriisejä elämän varrella, kukaan ei selviä ilman niitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai siis eilen kävin mut mitä väliä sillä on koska kävin.

Masentunut Mies

Tänään ja vasta äskön kirjoitit toiseen ketjuun että olosi paranee kun kirjoitat suomi24 palstoille koska et halua hakea apua mistään. Näinkö se palstoille kirjoittaminen parantaa sun oloa ja elämänlaatua. Koska tuon mukaan ei vaikuta siltä että tänne kirjoittelu helpottaisi sun oloa ja elämää yhtään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tänään ja vasta äskön kirjoitit toiseen ketjuun että olosi paranee kun kirjoitat suomi24 palstoille koska et halua hakea apua mistään. Näinkö se palstoille kirjoittaminen parantaa sun oloa ja elämänlaatua. Koska tuon mukaan ei vaikuta siltä että tänne kirjoittelu helpottaisi sun oloa ja elämää yhtään.

Kävin eilen kävelemässä hautausmaalla jonne läheiseni on haudattu. Siellä hautausmaan takana on semmonen pieni lampi jossa on vene. Mietin siinä sitten että tuohon lampeen voisin vaikka lähteä soutelemaan kesän lopuksi, pudota veneestä ja hukkua. Tai ei siihen sitä venettäkään välttämättä tarvittaisi kun on huono uimataito. Joo olo tässä tosiaan paranee...

Masentunut Mies

• Anonyymi

Kun käy liian lähellä kuolemaa, oppii arvostamaan elämää.

• Anonyymi

ehkä haet itsellesi apua, ehkä myös samalla oikean diagnoosin tarkoittaen sitä, että saat näihin oloihisi, joissa muuten täällä haet huomiota pahassa olossasi muilta pelotellen heitä itsemurhallasi. Moni sympaattinen yrittää sitten reagoida ehkäpä ukaasit nähdessään, tosin aloituksessa sanoit jo heti "tuskin". Mutta tuossa tuo, turha täällä näillä etsiä huomiota tai sääliä. Kyllä minäkin mietin kuolemaa ja myös itsemurhaa tietyssä vaiheessa elämääni, mutten sitä etukäteen muille markkinoi tarkoittaen, että minä olen tosissani, sitä todennäköisesti et sitä tule koskaan tekemäänkään, mutta sairaus, jota sairastat (selvästi diagnosoituna mutta aloituksessasi nimeämättömänä täällä, kun haet muilta vain henkistä helpotusta ja pään silittelyä), saa sinut tuntemaan, että elämäsi on jo niin kuoleman kurjaa, että sitä jatkoa pitää miettiä. Jos se olisi oikeasti kurjaa, et näitä aloituksia ja kyselyjä tänne tekisi, vaan ehkä soittaisit kriisipuhelimeen hyvällä tuurilla, sitten tekisit sen uhkaamasi teon saman tien.

Naurettavaa täällä uhkailla ja pelotella muita, mutta kuuluu moneen sairauteen (skitsofrenia/rajatilahäiriö/kaksisuuntainen jne.). Kukaan oikeasti itseään tappamassa oleva ei tee säälinhakualoituksia "tapan itseni jonain päivänä". Oletko narsisti ehkäpä? Edes minä vakavasti vuosia masentuneena ilman muuta sairautta en näin naurettavaa huomionhakualoitusta tekisi tänne, tappaisin vain itseni, jos muuta mahdollisuutta ei enää olisi.

• Anonyymi

Mikä sinä olet sanomaan kuinka tosissaan tänne kirjoitetaan.

Onko sinulla itselläsi paha olla kun pitää olla noin ilkeä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä sinä olet sanomaan kuinka tosissaan tänne kirjoitetaan.

Onko sinulla itselläsi paha olla kun pitää olla noin ilkeä

Samaa mieltä, ehkä hänellä on itsellään paha olla.
        Toki ihmiset saavat myös omat mielipiteensä kertoa, jos niin haluavat, vaikka se ei kaikkia miellytäkään.
        Se on vain niin, kun on paha olla, jokainen tuo sen ulos omalla tavallaan.

• Anonyymi

Minulla on monenlaisia perussairauksia, parantumattomista syövistä alkaen. Niitä yritetään pitää kurissa jatkuvilla sytöstaattihoidoilla. Sairaalat ja päivystykset ovat tulleet tutuiksi viime vuosina. En ole kuitenkssn masentunut, en syö masennuslääkkeitä, en unilääkkeitä, joskus Burana 600. Muistikin pelaa vielä hyvin. Minusta on kuulemma avoimempi sosiaalisempi, en peittele tautejani. En tee mitään pitkän ajan suunnitelmia, viikon pituinen riittää. Raha on menettänyt merkityksenä säästämistarkoituksessa. Sairastminen on kyllä julkisellakin puolella aika kallists. Etenkin alkuvuonna lääkkeisiin ja asukasmaksuihin ja takseihin menee helposti 1500- 2000 euros Käyn kyllä shoppailemassa jopa uusia vaatteita, vaikka niitä on kaapeissa jo nyt käyttämättöminä. Ulkona tulee käytyä syömässä entistä useammin. Autonkin vaihdoin uudempaa vajaa pari vuotts sitten. Katsotaan milllin sjokortti lähtee. Masennukseen olisi taatusti aineksia mutts miksi käyttäisin lopun elinaikani murehtimiseen js itkemiseen pillerihumalassa pää turtuneena?

• Anonyymi

Hienoa.
        Vähän hölmö klisee, mutta kyllä asenne ratkaisee.
        Itsekin olen huonossa kunnossa, lähinnä fyysisesti, mutta kaikkeni yritän rajoitteisuudesta huolimatta. Minulla on rappeuttava fyysinen sairaus ( ei kuitenkaan ALS ). On hyviä päiviä, ja sitten on taas huonoja päiviä.
        Tuosta olen täysin samaa mieltä, että miksi pitäisi surra ja murehtia loppuelämän ajan, kun sen voi käyttää muullakin tavalla, esim. yrittäen nauttia vielä kaikesta mistä pystyy, ei keskittyen siihen, mitä ei enää pysty.
        Joskus kyllä ketuttaa ihan oikeasti, ja pakkohan se on myöntää, että on tullut mietittyä, mitä järkeä tässä enää on, mutta siltikin elämä voittaa. Uteliaana haluan nähdä, mitä vielä voi tapahtua. En edes täysin usko, että tapahtuisi mitään erikoisempaa, mutta etukäteen ei voi tietää, joten se on katsottava tämä yksi ja ainoa elämä loppuun asti.
        Ja se on muuten totta, kun on itse avoin, siitä saa voimia itselleenkin, jaksaa jatkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hienoa.
        Vähän hölmö klisee, mutta kyllä asenne ratkaisee.
        Itsekin olen huonossa kunnossa, lähinnä fyysisesti, mutta kaikkeni yritän rajoitteisuudesta huolimatta. Minulla on rappeuttava fyysinen sairaus ( ei kuitenkaan ALS ). On hyviä päiviä, ja sitten on taas huonoja päiviä.
        Tuosta olen täysin samaa mieltä, että miksi pitäisi surra ja murehtia loppuelämän ajan, kun sen voi käyttää muullakin tavalla, esim. yrittäen nauttia vielä kaikesta mistä pystyy, ei keskittyen siihen, mitä ei enää pysty.
        Joskus kyllä ketuttaa ihan oikeasti, ja pakkohan se on myöntää, että on tullut mietittyä, mitä järkeä tässä enää on, mutta siltikin elämä voittaa. Uteliaana haluan nähdä, mitä vielä voi tapahtua. En edes täysin usko, että tapahtuisi mitään erikoisempaa, mutta etukäteen ei voi tietää, joten se on katsottava tämä yksi ja ainoa elämä loppuun asti.
        Ja se on muuten totta, kun on itse avoin, siitä saa voimia itselleenkin, jaksaa jatkaa.

Hyvä neuvo 🥰

• Anonyymi

Älä tee. Mieti että jos tekisit mutta sitten olisikin yllättäin ollut sen jälkeen paljon parempia päiviä, niin joutuisit katumaan ratkaisuasi.

• Anonyymi

Meidän tuttu kärsi epävakaasta persoonallisuudesta

Vuosi sitten hän riisti itseltään hengen

Kaikki vain siksi ettei ohjattu hoitoon ajoissa

• Anonyymi

Niin siinä usein käy eikä Suomessa nykyään pystytä enää mitään apua juuri kenellekkään tarjoamaan.

Sekin hiukan kyseenalaista että onko siitä oikeasti apua vai jopa enemmän haittaa.

Masentunut Mies

• Anonyymi

Hän on saanut lääkärissä diagnoosin ja lähetettiin kotiin sen jälkeen? Ei ollut mitään ohjausta mihinkään?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hän on saanut lääkärissä diagnoosin ja lähetettiin kotiin sen jälkeen? Ei ollut mitään ohjausta mihinkään?

Kyllä ne yleensä neuvovat ainakin minne voi ottaa yhteyttä.
        Toki asiakkaasta/potilaasta se on sitten kiinni, ottaako hän minnekään yhteyttä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä ne yleensä neuvovat ainakin minne voi ottaa yhteyttä.
        Toki asiakkaasta/potilaasta se on sitten kiinni, ottaako hän minnekään yhteyttä.

Tätä juuri mietin kun viestissä mainitaan ettei ohjattu ajoissa hoitoon. En ymmärrä tätä jos kerta kuitenkin henkilö on mennyt lääkäriin ja saanut diagnoosin niin silloinhan sä olet hakeutunut hoitoon.

• Anonyymi

Me säästetään rahaa ja tapetaan ihmiset

Kokoomus

• Anonyymi

Kyllä se varmaan niin tulee omalla kohdallakin menemään. Voi olla ettei vielä lähivuosina kun on vielä joitakin läheisiä ja kavereitakin. Vaikka eihän se masentuneen logiikalla niin mene. Sitä haluaisi vaan päättää kärsimyksensä mahdollisimman nopeasti. Vain aika näyttää kuinka omalla kohdalla käy. Aika varma asia kuitenkin että tulen joskus päättämään päiväni kunhan olen tarpeeksi vanha, yksinäinen ja vaivainen.

Masentunut Mies

• Anonyymi

Mistä tiedät etukäteen, oletko vanhempana enää yksinäinen tai vaivainen ?
        Oletko vanhana edes enää masentunut ?
        Noita ei voi tietää etukäteen. Paljon riippuu toki ihan itsestäsi, haluatko elämältäsi mitään.
        Masennuksesta voi toipua/parantua, monelle on käynyt niin. Joillain se masennus tulee ja menee ajoittain.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä tiedät etukäteen, oletko vanhempana enää yksinäinen tai vaivainen ?
        Oletko vanhana edes enää masentunut ?
        Noita ei voi tietää etukäteen. Paljon riippuu toki ihan itsestäsi, haluatko elämältäsi mitään.
        Masennuksesta voi toipua/parantua, monelle on käynyt niin. Joillain se masennus tulee ja menee ajoittain.

Varmaan siitä kun tunnen itseni niin hyvin ja lähden siitä olettamuksesta etten tule koskaan pääsemään ongelmistani eroon.

Masentunut Mies

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varmaan siitä kun tunnen itseni niin hyvin ja lähden siitä olettamuksesta etten tule koskaan pääsemään ongelmistani eroon.

Masentunut Mies

Tuolla asenteella ei pääsekään jos asenne on valmiiksi etten tule voimaan koskaan hyvin ja en halua tehdä sen hyvinvoinnin eteen mitään . Et pääse ongelmista eroon koska sä et halua tehdä sen eteen töitä. Joo olet masentunut koska elämäsi on ollut paskaa. Mutta koita elää tässä hetkessä. Miksi pitää elää menneisyydessä? Jos sulla on traumoja niin mene puhumaan niistä. Käsittele ne asiat ja tunteet mitä ne on aiheuttanut sulle. Jo sä et käsittele sun menneisyyttä ja tunteita niin et sä pääse eteenpäin. Mutta kun asenteesi on ettei kiinnosta niin ei voi mitään. Se muutos lähtee susta itsestäsi.

• Anonyymi

Taidan tehdä itsemurhan koska mulla on surkean pienet Munat en saa naista eikä työtä. Kuulostaa naurettalta, joku varmasti nauraakin, mutta mulla elämä on ihan paskaa kun on pienet Munat. Maailmassa kaikki pyörii sukuelimien mukaan, romantiikkaa ei ole, on vain kovaa panemista. Kaikki naiset katsoo vain jalkojen väliin, onko siellä iso. Naiset tykkää pissakakka jutuista ja muusta paska sta. Miehet nauraa pienimunaisille miehille, pitäs olla hirveen iso pötky jalkojen välissä saunassa ja kertoa härskeimmät vitsit. Ostan ensi viikolla motonetistä kunnon köyden ja teen merimessolmun kattoon, toisen pään laitan kaulaani ja lycka till

• Anonyymi

Mitä työtä sä olet hakenut missä kriteerinä iso penis? haet töitä pornoalalta?

• Anonyymi

Voi voi, ei ne munat määritä koko elämää, älä sure.

• Anonyymi

Kuinka moni mies on nähnyt sun peniksen? Älä käy paikoissa jossa pitää olla alasti jos kerta miehet nauraa sulle esim uimahalli

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuinka moni mies on nähnyt sun peniksen? Älä käy paikoissa jossa pitää olla alasti jos kerta miehet nauraa sulle esim uimahalli

En mene uimahalliin senkin takia koska miehet kusee saunaan ja altaaseen

• Anonyymi

Olin jo löytänyt sopivaa narua ja katsonut paikan. Siinä kohtaa tuli päätös, että tämä itsemurha oli nyt tässä, nyt aletaan uudelleen elää.

• Anonyymi

Hyvä, että päätit niin.
        Ei elämä aina helppoa ole, mutta ei se ole kellään.
        Itse elän ihan uteliaisuudesta, kun haluan nähdä mitä kaikkea vielä tulee tapahtumaan, sekä itselle, että myös yhteiskunnassa ja maailmalla.

• Anonyymi

kannattaa hypätä junan alle

• Anonyymi

Ei se kannata.

• Anonyymi

Niin, minä toivoisin itselleni jonkun hauskan lopun!

• Anonyymi

Siitä vaan. Mitä odotat? Et sinä raukka mitään tee. Sinä haet täältäkin sääliä ja virtuaalihaleja. Kasva aikuiseksi ja lopeta tuo typerä synkistely. Kenelläkään ei 24/7 ole kivaa ja glamouria vaan arkea ja hankaluuksiakin. Masennus on keksittyä, mielialan mataluus käännetään muka vakavaksi sairaudeksi. Kaikki aikuiset pitäisi pakottaa töihin ja jos ei maistu pakkotöihin.

• Anonyymi

Mielenterveysongelmat ei ole keksittyjä mutta en ala tuollaisen vajakin kanssa väittelemään.

• Anonyymi

Minä voin lähettää virtuaalihalit, ymmärrän, mitä tarkoittaa, jos joskus tuntuu vaikealta ja pahalta.
      Tuolla yhdellä ei ole lainkaan ymmärrystä psyyken asioista. Toivotaan, että hän selviää elämänsä ilman ongelmia, itsellään tai edes läheisillään.

• Anonyymi

Olen tullut siihen lopputulokseen että mulla ei valitettavasti koskaan tule rohkeus riittämään tehdä itsemurhaa. Voin huonommim kuin koskaan mutta silti ei riitä rohkeus itsemurhaan. Pitää varmaan tehdä niinku eräs tyyppi teki Espoossa ja uhata poliiseja vakavalla väkivallalla. Tarpeeksi kun uhkaa Poliisia niin eiköhän siinä saa kuulan kalloonsa sitten.

• Anonyymi

Mikä elämässä on noin huonosti?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä elämässä on noin huonosti?

Oikeestaan kaikki tai pahin on kun koko elämästä on kadonnut merkitys täysin ja ahdistaa jatkuvasti niin ettei melkein henkeä saa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikeestaan kaikki tai pahin on kun koko elämästä on kadonnut merkitys täysin ja ahdistaa jatkuvasti niin ettei melkein henkeä saa.

Mikä sen merkityksen on vienyt pois ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

eli mikä masentaa,koska tuo ei kerro mitään . Eli mikä sun elämän merkitys on sitten,jos kaikki on mennyt?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä sen merkityksen on vienyt pois ?

Joidenkin läheisten kuolemat ja loputon yksinäisyys. Elämä ei vaan tunnu enää miltään. Tai no tuntuu se masentavalta ja ahdistavalta vuoronperään. Oikeastaan muita tunteita en noiden lisäksi enää koe tai no raivoa aina välillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joidenkin läheisten kuolemat ja loputon yksinäisyys. Elämä ei vaan tunnu enää miltään. Tai no tuntuu se masentavalta ja ahdistavalta vuoronperään. Oikeastaan muita tunteita en noiden lisäksi enää koe tai no raivoa aina välillä.

Miksi olet yksinäinen ?
        Käytkö missään, missä on muitakin ihmisiä, siis onko sinulla sosiaalista elämää ollenkaan ?
        Ja jos ei ole, niin miksi ei ole ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi olet yksinäinen ?
        Käytkö missään, missä on muitakin ihmisiä, siis onko sinulla sosiaalista elämää ollenkaan ?
        Ja jos ei ole, niin miksi ei ole ?

"Anonyymi
        2025-09-18 13:02:05
        Miksi olet yksinäinen ?"
        ------------------
        Masennus sanan pitäisi olla historiaa mutta sen käyttäminen on säilytetty?
        Sen sijaan esim jakomielitauti sanaa ei käytetä se on nykyään skitsofrenia.

Itselläni diagnosoitiin aikoinaan Keskivaikea depressio.
        Tein sosiaalista työtä mutta työn ulkopuolella olin "erakko".
        Depressioni oli työperäinen joten kun jäin eläkkeelle se katosi päästäni.

Olen itsekin ollut Suisidaalinen mutta veljeni oli se joka tappoi itsensä.
        Alkoholismi oli suurin syy.

Loppulauseeni on se että:
        Vanhempien ei koskaan kuulu haudata lapsiaan jotka kuolevat omaehtoisesti.
        Tiedän kyllä että avunsaanti on nykyään tosi vaikeaa mutta pitää vain jotenkin jaksaa sinnitellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuolema kuuluu elämään ja oletko tehnyt sen eteen mitään ettet olisi yksinäinen. Jos et live-elämässä niin netti on täynnä sivustoja joilta voi hakea seuraa ja ja sivustoja joista voi hakea ystäviä. Mitä siis olegt tehnyt sen eteen ettet olisi yksinäinen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Anonyymi
        2025-09-18 13:02:05
        Miksi olet yksinäinen ?"
        ------------------
        Masennus sanan pitäisi olla historiaa mutta sen käyttäminen on säilytetty?
        Sen sijaan esim jakomielitauti sanaa ei käytetä se on nykyään skitsofrenia.

Itselläni diagnosoitiin aikoinaan Keskivaikea depressio.
        Tein sosiaalista työtä mutta työn ulkopuolella olin "erakko".
        Depressioni oli työperäinen joten kun jäin eläkkeelle se katosi päästäni.

Olen itsekin ollut Suisidaalinen mutta veljeni oli se joka tappoi itsensä.
        Alkoholismi oli suurin syy.

Loppulauseeni on se että:
        Vanhempien ei koskaan kuulu haudata lapsiaan jotka kuolevat omaehtoisesti.
        Tiedän kyllä että avunsaanti on nykyään tosi vaikeaa mutta pitää vain jotenkin jaksaa sinnitellä.

Oletko jotenkin syyllinen sun veljesi itsemurhaan? Jos hän oli alkoholisti niin miten se on sinun syysi? Hän oli tehnyt itse omat valinnat . Ensinnäkin kriisikeskukseen saa nopeasti ajan mutta sinä et nähtävästi ole edes sitä kokeillut . vai oletko ottanut yhteyttä kriisikeksukseen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko jotenkin syyllinen sun veljesi itsemurhaan? Jos hän oli alkoholisti niin miten se on sinun syysi? Hän oli tehnyt itse omat valinnat . Ensinnäkin kriisikeskukseen saa nopeasti ajan mutta sinä et nähtävästi ole edes sitä kokeillut . vai oletko ottanut yhteyttä kriisikeksukseen?

"Anonyymi
        2025-09-18 14:55:1
        Oletko jotenkin syyllinen sun veljesi itsemurhaan?"
        "Olen ollut" on mennyt aikamuoto.
        En siis ole enää suisidaalinen.
        En myöskään syylistänyt itseäni mutta 71v leskiÄitini syylisti.
        Vanheni 3kk`ssa 5v ja sairastui alzhaimeriin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Anonyymi
        2025-09-18 14:55:1
        Oletko jotenkin syyllinen sun veljesi itsemurhaan?"
        "Olen ollut" on mennyt aikamuoto.
        En siis ole enää suisidaalinen.
        En myöskään syylistänyt itseäni mutta 71v leskiÄitini syylisti.
        Vanheni 3kk`ssa 5v ja sairastui alzhaimeriin.

ja tuon takia mennyt merkitys elämälle

• Anonyymi

Anna mennä vaan

• Anonyymi

Minuakin masentaa lähes aina.

• Anonyymi

En usko että teet murhaa tapa ensin isäsi murhamalla....

..kun huomasin että ei mene kovin hyvin nuorilla naisilla, jotain keksiä..kummituspeli-huvitus....

• Anonyymi

kokeile baikkaj otain peliä Viper Racing.

• Anonyymi

Oikeasti niin olen yritytänyt ja yriytän paljonkin autytaa masentyuneita tyttösiä.

• Anonyymi

Näköjään yksi ja sama kirjoittelee koska en usko että neljän aikaan on noin moni eri ihminen samaa aikaa palstalla.

• Anonyymi

Sama🍶🍶🍶

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      271
      45762
    2. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      50
      11410
    3. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      225
      10998
    4. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      39
      9800
    5. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      90
      8648
    6. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      283
      6695
    7. Kalja-Kristus Kutsuu Luokseen

Nyt on Oikea Hetki Ottaa Ryppyys Vastaan! Lue Pelastusryyppy ja tee Promillista elämäsi Herra! Pelastusryyppy on teksti
      Maailman menoa
      2
      3375
    8. Perussuomalaisiin minä luotan

Bensaa raaskii taas tankata ja ensi vuonna laskee ruoan verotus. Nämä muutokset parantavat pienituloisten asemaa.
      Maailman menoa
      25
      3063
    9. Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA

, ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle
      Perussuomalaiset
      4
      2933
    10. Borat ärhäkkänä, syyttelee kokoomusta vilpin suojelusta

Hänen mukaansa kokoomus seuraa ”toimettomana vierestä, kun vilpilliset firmat vievät urakat rehellisten nenän edestä”, j
      Maailman menoa
      1
      2907
    Aihe