Jonain päivänä teen itsemurhan

Anonyymi-ap

Tuskin tänään tai huomenna mutta jonain päivänä. Kaipa olen sen aina tiennyt ja muutaman kerran yrittänytkin. Tavallaan tuntuu ihan hyvältä olla olemassa B-suunnitelma.

16

241

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Voisitko ehkä suunnitella sitä että pääsisit eroon masennuksestasi joka saa sinulle itsetuhoisia ajatuksia. Masennus on kamala tila, sen ymmärtää, mutta jokainen tietää että sekin menee ohi aikanaan . Ruotsalainen journalisti oli jo luovuttanut toiveet tulla paremmaksi ja kun ystävänsä kehoittik että nyt yritetään päästä irti siitä niin ajatteli että no viimeisen kerran yrittää. He kskeåustelivat usein asioista masennuksesta, elämisestä ja jaksamisesta . Yhtä äkkiä vaan masennus kaikkosi vaikka hön oli kärsinyt siitä 20 vuotta, joten ei ihme että luuli ettei se enää koskaan mene ohitse.
      Hän kirjoitti kirjan siitä myös, vaan en muista mikä kirjan nimi on. Hän siis tuli terveeksi lopulta vaikka oli jo luovuttanut ettei muutosta tule .
      Joten kaikki keinot voi käyttää elämisen vuoksi, se kun edes ajatella itsemurhaa. Minun lähisukulaiseni päätti päivänsä ja se oli kauheaa hänen läheisilleen , ja moni traumaantui, koska olivat luottaneet siihen että parannus on mahdollista . Pieni lääke annoskin auttaa asiassa ja se oma tahto, tiedän että se on vaikeaa mutta laita mielummin B suunnitelmaksi voitto sairaudesta pääsemiseksi .
      Elämä on joskus hyvin työlästä mutta jos muistaa ettei se tule olemaan sitä aina ,,ja että sen ylitse voittaa .

• Hei,

Itsetuhoisista ajatuksista kannattaisi keskustella ammattilaisen kanssa. On olemassa myös monia auttavia tahoja, joihin voi olla yhteydessä anonyymisti ja matalalla kynnyksellä. Ao. palveluista voi halutessaan saada tukea ja vinkkejä myös muuhun avun hakemiseen. Myös vertaistukea löytyy.

- Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/

Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy mm. MIELI Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.

Joka viikko maanantaista keskiviikkoon klo 15-19 ja torstaina klo 15-21 on MIELI Kriisichat päivystys, jossa voi jutella kahden kesken päivystäjän kanssa. Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.

- MIELI Kriisipuhelin

Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin Kriisipuhelin päivystää 24/7 numerossa 09 2525 0111.

- Kriisikeskukset

Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Osassa yksiköistä myös etävastaanotto on mahdollinen. Yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/tukea-ja-apua/keskusteluapua-kriisivastaanotoilla/

Ystävällisin terveisin
      MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata

• Anonyymi

ALOITTAJALLE....

Ajatuksesi ovat tuttuja, pitkän ajan takaa elämässäni. Olin 14 v kun koulukiusattuna, kaverikiusattuna, totaalisesti yksin jätettynä ja jääneenä ..... oli ainoa ajatus, että ratkisu olisi vain päättää päiväni!

Miten kävi? Tapahtui sellaista, jotka voi pitää ihmeenä?

Ja nyt, yli 60 vuoden perästä. Olen saanut elää sisältörikkaan elämän.
      Olen onnellinen, että en sortunut tuhoamaan mahdollisuuksiani...

Siksi koetan sanoa Sinulle. Kaikki ei ole tässä ja nyt. Edessä voi olla mitä tahansa hyvää ja onnellistakin.

Olet arvokas, älä anna elämäsi mennä hukkaan.

Rakkaudella iso-iso-äiti, Sinulle Ihminen joka luottaa Sinun jaksamiseesi!

• Anonyymi

B-suunnitelma voi olla aloittajalle kuin siivet ylös elämään!!!

• Anonyymi

Itsekin yritin 20-30 vuotta sitten itsemurhaa muutaman kerran. myöhempinä vuosina olen ollut iloinen, etten siinä onnistunut.
      Kaikki se, mitä olen saanut kokea, tutustua ihmisiin, nähnyt ja tehnyt vaikka mitä, jne. se olisi kaikki jäänyt kokematta, näkemättä ja tekemättä.
      Vaikka heikoimpana hetkenä tuntuu, ettei mistään enää koskaan tule mitään, se on väärä luulo. Aina kannattaa odottaa ja katsoa tulevaan, voi yllättyä positiivisestikin.

• Anonyymi

Kyllä elämä voi yllättää.

• Anonyymi

Minäkin olin kerran lähellä kuolla. En tiedä mitä päässäni silloin liikkui tai toisaalta tiedä. Olin 17 ja elänyt aika rankat viime vuodet. Olin käymässä kotona ja vanhempamme olivat muistaakseni mökillä. Joimme meillä ja loukkaannuin kaljapäissäni jostain ja aloin ottamaan kaikkia lääkkeitä tuskin ajattelematta että olen tekemässä itsemurhaa.
      Aamulla sisarukset kiinnittivät minuun huomiota kun en alkanut heräämään. Jouduin Meilahden teholle, jonne vanhemmatkin oli sitten hälytetty.
      Selvisin siitä hengissä, tosin oikea käsivarteni oli aika pitkään "halvaantuneena" koska olin maannut sen päällä. Jouduin aika pitkään kirjoittamaan ja tekamään kaiken muunkin vasurilla. Oikeassa oli joku kipsin tapainen, johon koulukaverit kirjoittivat kaikkea tsemppaavaa, vaikkeivat tienneet miksi minula oli se. Mutta tosiaan, en muista hetkeäkään miettineeni että haluan kuolla, enkä ole sen jälkeenkään halunnut.
      Aion nähdä tämän elämän loppuun ja katsoa mitä sillä on minulle vielä tarjottavana.

• Anonyymi

Olet ollut kyllä vahva, ja tehnyt hyvän päätöksen elämässäsi, katsoa elämä loppuun saakka.
        Ehkä se on joskus niin, kun käy lähellä kuolemaa, niin oppii arvostamaan elämää.
        Elämän varrella tulee ajoittain myös jotain vastoinkäymisiä eteen, ja kun niistä pääsee yli, on taas jonkin verran vahvistunut.
        En osaisi ajatella omaisille pahempaa, kuin että he joutuisivat kestämään kuolemani, sen aiheuttaman tuskan ja surun. Kerran on ollut tilanne, kun meinasi henki lähteä, se ei ollut oma vikani vaan hoitovirhe leikkauksen yhteydessä, enkä ole pystynyt koskaan kuvittelemaankaan, miltä omaisistani on silloin tuntunut, kun kaikki odottivat, lääkäreitä myöten, jäänkö henkiin vai en. Ja joutuivat odottamaan vielä useamman viikon, tilanne oli niin vakava.
        Osaan arvostaa elämää, vaikka haasteita aina tulee vastaan, jotkut terveydelliset haasteet tulleet jopa jäädäkseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet ollut kyllä vahva, ja tehnyt hyvän päätöksen elämässäsi, katsoa elämä loppuun saakka.
        Ehkä se on joskus niin, kun käy lähellä kuolemaa, niin oppii arvostamaan elämää.
        Elämän varrella tulee ajoittain myös jotain vastoinkäymisiä eteen, ja kun niistä pääsee yli, on taas jonkin verran vahvistunut.
        En osaisi ajatella omaisille pahempaa, kuin että he joutuisivat kestämään kuolemani, sen aiheuttaman tuskan ja surun. Kerran on ollut tilanne, kun meinasi henki lähteä, se ei ollut oma vikani vaan hoitovirhe leikkauksen yhteydessä, enkä ole pystynyt koskaan kuvittelemaankaan, miltä omaisistani on silloin tuntunut, kun kaikki odottivat, lääkäreitä myöten, jäänkö henkiin vai en. Ja joutuivat odottamaan vielä useamman viikon, tilanne oli niin vakava.
        Osaan arvostaa elämää, vaikka haasteita aina tulee vastaan, jotkut terveydelliset haasteet tulleet jopa jäädäkseen.

"Osaan arvostaa elämää, vaikka haasteita aina tulee vastaan, jotkut terveydelliset haasteet tulleet jopa jäädäkseen."

Kiitos kommentista. Samaa mieltä. Osaan arvostaa elämää!
        Jospa aloittajakin näkisi että elämä on arvostamisen asia. Kaikille!

• Anonyymi

No ei kyllä kannata, kun sama on edessä seuraavassa elämässä. Kannattaa kokeilla homeopaattisia lääkkeitä, itsemurha halutkin häviää niillä. Sitten voisit alkaa auttelemaan muita, vaikka netissä tai naapurin koirista huolehtisit lomien aikana tai mitä ikinä nyt keksitkin, niin sitten alkaa löytyä apua itsellesikin. Karma siinä vähenee ja toisten kiitollisuus tuo hyvän mielen.
      Myöskään ihminen ei ole pelkkä fyysinen ja psyykkinen olento vaan myös henkinen, jos unohtaa kehittää sitä puolta voi sekin aiheuttaa masennusta ja halua kuolla varsinkin jos ei löydä elämäntarkoitustaan. Etenkin ihmisten videoihin kuoleman kokemuksista kannattaa tutustua ja alkaa vaikka tanssimaan kiirtania joka kohottaa mielialaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anniina Valtonen tilittää - Potkut avasivat sanaisen arkun: "Ainut asia elämässä..."

Suosikkimeteorologi ja Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Ylen muutosneu
      Suomalaiset julkkikset
      63
      1794
    2. Riikka Purra: Olemme epäonnistuneet

PS-ehdokkaan taustalta paljastuu rikollis­järjestön jäsenyys ja raiskaus­tuomio Perussuomalaiset poisti Marko Kääriäise
      Maailman menoa
      95
      1372
    3. Seksuaalinen häirintä takseissa järkyttää - Katsoitko ohjeet tuleville taksikuskeille tv:stä?

Seksuaaliset teot takseissa Suomessa olivat harvinaisia ennen taksialan vapauttamista vuonna 2018. Sen jälkeen Helsingin
      Maailman menoa
      77
      1163
    4. Se oli siinä Ähtärin sairaala

Aamulla uutisissa yhdellä äänellä hävisi Ähtäri,taas kepu petti https://areena.yle.fi/podcastit/1-73786019
      Ähtäri
      42
      1135
    5. Vaikka pidät minua

Herkkänä ja kilttinä niin tiedät että olen vahvaa tekoa. Vaikka mitä tapahtuisi niin yleensä selviän. Lähes aina. Nyt on
      Ikävä
      46
      1111
    6. RYÖSTÖ KESKELLÄ PÄIVÄÄ

Oliko ryöstäjä paikallisia vai muualta tulleita ?
      Pyhäjärvi
      65
      1053
    7. Eräälle joka luulee itsestään liikoja

Pysy kaukana nainen. Palaa todellisuuteen.
      Ikävä
      56
      1028
    8. Keskolle uusi K-ruokakauppa Taivalkosken keskustaan

"Keskon tavoitteena on uuden kauppapaikan rakentaminen Taivalkosken keskustaan. Taivalkosken kunnan ja Keskon väliset ne
      Taivalkoski
      54
      920
    9. Suomalaisten enemmistö: YLE on puolueeton ja luotettava

EVA:n teettämän tutkimuksen mukaan 49%, siis käytännössä puolet kansasta, pitää YLEä puolueettomana ja 75% luotettavana.
      Maailman menoa
      161
      913
    10. Nainen, tilanne on nyt tämä

että olen pyristellyt irti vahvoista tunteista sinuun, ja alku on näyttänyt hyvältä. Olisiko viikko jo taisteltu. Vielä
      Ikävä
      68
      888
    Aihe