... Sen takia on meidän kokonaan kadotettuina vastaan otettava kaikki Jumalan armosta hänen kauttansa, joka on meidän tähtemme työtä tehnyt, antanut henkensä ja verensä meidän edestämme ja joka sanoo: »Teidän pitää elämän minun kauttani.»
»Minä, minä se olen, joka itseni tähden pyyhin pois sinun ylitsekäymisesi»
( Rosenius)
-
Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani ( Joh. 14:6)
Minä, minä se olen, joka itseni tähden pyyhin pois sinun uskottomuutesi enkä muistele sinun syntejäsi.
(Jes. 43: 25 )
s-seutulainen
Kaikki mitä teemme on synnin saastuttamaa...
226
1057
Vastaukset
- Anonyymi
"Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.”
( 1. Joh. 1:8-10 )
s-seutulainen- Anonyymi
Luterilaiset täyttävät pilkallaan ja herjoillaan ja valheillaan helluntailaisuutta käsittevän palstan. Kaiken tämän törkyn päälle luterilaiset ovat vaatimassa heidän opetuksiensa noudattamista ja hyväksymistä, kuten esimerkiksi s-seutulainen tekee.
S-seutulainen monta kertaa ja kiivaasti väittänyt olevansa syntinen, kehuskellen ankaralla synnin taistelullaan, tämän jokainen voi todeta, ja niin s-seutulainen totisesti onkin, syntinen ja uskosta osaton. S-SEUTULAINEN, PAHAN JA PIMEYDEN LÄHETTILÄS, ANTAA PAHAA JA KARVASTA JA SAASTAISTA VETTÄ.
Luterilastenko kädestä Jeesuksen omien pitäisi syödä? KUULE, NE KÄDET OVAT VERELLÄ TAHRITUT! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaiset täyttävät pilkallaan ja herjoillaan ja valheillaan helluntailaisuutta käsittevän palstan. Kaiken tämän törkyn päälle luterilaiset ovat vaatimassa heidän opetuksiensa noudattamista ja hyväksymistä, kuten esimerkiksi s-seutulainen tekee.
S-seutulainen monta kertaa ja kiivaasti väittänyt olevansa syntinen, kehuskellen ankaralla synnin taistelullaan, tämän jokainen voi todeta, ja niin s-seutulainen totisesti onkin, syntinen ja uskosta osaton. S-SEUTULAINEN, PAHAN JA PIMEYDEN LÄHETTILÄS, ANTAA PAHAA JA KARVASTA JA SAASTAISTA VETTÄ.
Luterilastenko kädestä Jeesuksen omien pitäisi syödä? KUULE, NE KÄDET OVAT VERELLÄ TAHRITUT!Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt. (Ps. 51:7)
Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta. (Ps. 58:4)
9 Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla,
10 niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
11 ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;
12 kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.
13 Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla;
14 heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta.
15 Heidän jalkansa ovat nopeat vuodattamaan verta,
16 hävitys ja kurjuus on heidän teillänsä,
17 ja rauhan tietä he eivät tunne.
18 Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä."
( Room. 3)
P. S. Eikö tämä koske ollenkaan vaikkapa helluntailaisia?
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt. (Ps. 51:7)
Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta. (Ps. 58:4)
9 Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla,
12 kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.
13 Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla;
( Room. 3)
s-seutulainens-seutulainen, mikään sinun saastaisista luterilaisista opeista ei koske helluntailaisia, eikä yhden yhtä Jeesuksen omaa, vaan Jumalan on antanut Pyhän Hengen opettajaksi omilleen.
Jumalattomat porttokirrkosi papit eivät ole Jumalan asettamia, eivätkä Jumalan valtuutttamia opetttajia! ETKÖ MITENKÄÄN KÄSITÄ NÄIN YKSINKERTAISTA TOTUUTTA!
EIKÖ MAHDU KAALIISI!!!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt. (Ps. 51:7)
( Room. 3)
s-seutulainenkas. kas. seutulainen on synnissä siinnyt- kun lainasi verrokkipaikkaansa.
Ei minua ole synnissä siitetty. Isä ja äiti olivat avioliitossa, eivätkä he naineet minua liiton ulkopuolella. En ota vastaan käsitettä -
synnissä siitetty.
Ja myös omat lapseni on avioliitossa siitetty, en ole nainut ja siittänyt avion ulkopuolella lapsiani. He ovat odotettuja, rakastettuja- siunattuja lapsia.
Käsittämättömän pimeä- Raamatunkäyttöä- kun Jumala kehotti täyttämään maan.
Ihanko Hän käski synnittämään miehen ja naisen- eli liittolaisen avioliittoelämää?
Onkohna teillä kaikki paukut päässä ja harhaiset tulkinnat.`?
Ehkä Pohjois- koeriassa on pakanuutta senverran, että siellä ei ole liittosuhde- rakennettu Jumala- suhteen sisään, seuraamaan Sanan neuvoja ja ohjeita.
Eli seutulainenkin on niin pakana- ettei seuraa Jumalaa, ei missään, ei kirkossakaan, eikä sanan paikoissa. on niiiiiiiiin pakanallinen ja kurkkunsa avoin hauta- täynnä käärmeen myrkkyä..... siis mitäpä seutulaisen ajatuksia kannatta seurata...
perisyntinsä ämpärivesissä ilmeisesti kehuu elävänsä, eikä Herran Henki pääse tekemään uskoa, eikä elämää.
Sitähköhän hän manaa päällensä ja epäuskossa elämänsä synnittää mennen tullen...
hui miten saastaiseksi itsensä lukee, eikä usko sovituksen sanoihin.
Kuis se perillepääsy sitten on, kun perille ei pääse mitään epäpyhää ja kauhistuksen tekijää.
Itse en lähde itseäni mittamaan, vaan luen Kristuksen työn kohdalleni ja seuraamalla Jumalan Karitsaa - Pyhä Henki ja Sana valkeutena- on uskottava- että Hänessä saa olla niin Pyhä, että kerran todistuksen valkean - Valtaistuimen edessä saa luvan armosta käydä --iankaikkisen elämän ---armolahjan suomaan elämään.
Nyt olen kuullut Jumalan Sanan ja Hän on antanut elämän Pojalle , ja Poika kellet tahtoo..
Siksi haluan armon kautta olla --kelle tahtoo- olevani tahdon kohde, koska NYT Hän tekemässä sijaa..
Siis tämä ikuinen valitus- että on niiiiiin syntinen ja synnissä siitetty- voi voi.
- Anonyymi
Ok.
Älä siis koske mihinkään, ei ainakaan ruokatarvikkeisiin! - Anonyymi
Helluntailaisuus on paljastunut jumalattomien homppelimiesten perustamaksi harhaoppiseksi uskonlahkoksi, mitä on tuotu Amerikasta tänne 100 v. sitten.
- Anonyymi
Amerikan homoista mainitseminen määritelmiin idioottimaiseksi vielä eilen.
Onko moraali muuttunut vai eri joka päivä. - Anonyymi
sinun Kainilainen henki- missä aina vingut vihaasi- vaikka Sana sinua Jumalan neuvoissa nuhtelee, karkailet sijaisuhrin- opetuslasten päälle, tappaaksesi rakkaudettomuuden hengessäsi hänet.
Oletko tosissasi leikkimällä homppeli- ainais- puheissasi --- sielusi iankaikkisuus arvoa- sen päämäärää ja haet oikein sanoistasi. mistä teet tilin oikein halullasi kadotuslapsen arvoa.
Hernekeitollako arvostat sielusi hintaa?
Aivan outoa tuo puheesi jankkaaminen- -- eikö hälytyskellota Sanan kautta soi korviesi välissä
- Anonyymi
Sinällään amerikan homot olisi aina varsinkin homottamisen yhteydessä mainita. Räsäsenkin olisi pitänyt ottaa asia esille.
Mutta toimintamuotoa pidetty idioottimaisena.
Niin vielä eilen päätetty.
Ei kai ole hovissa muuttunut päätös? - Anonyymi
Tännäänpä tuli syödyksi synnin saastuttamia makkaroita, ja kyllä kuulkaa tunnen lihan raskaan katseen sielun pohjukoissa. Ei ollut tämä mikään hurskas atria, ei mikään viaton eineshöystö – ei, vaan syntisten kätten tekoa, täynnänsä rasvan ja suolan kirottua suloa.
Aamusella, kun vielä aamunkoiton kalpea valo häilyi keittiön nurkissa, avasin jääkaapin kuin pappismies vanhan syntikirjan. Ja siellähän ne odottivat, himoa tihkuvat makkarat, suolamereen upotetut, mausteiden helvetilliseen huumaan vaivatut. Tiesin, ettei minun olisi pitänyt, mutta mitäpä mahtaa ihminen heikkouksillensa?
Viskasin ne pannulle, ja pian keittiössä leijui katumuksen käry – ah, se oli suloista, se oli sellaista paheellista, että jokainen räiskähdys kuului kuin syntiä tunnustavan sydämen lyöntinä. Makkaran pinta alkoi rapeutua, öljy tirisi kuin kiusauksensa kanssa kamppaileva sielu, ja minä katsoin, minä tiesin: enää ei ollut paluuta.
Lautasella ne makasivat, nuo paistettuina kiiltelevät kiusaukset, ja minä iskin haarukan niihin kuin paatunut syntinen tarraa viimeiseen nautintoonsa. Kun ensimmäinen pala murskaantui hampaideni alla, rasvan makea turmelus valui kielelleni, suola kutitteli makuhermojani kuin viettelyksen kuiskaus. Se oli väärin, mutta niin saamarin hyvää.
Ja nyt, kun maha lepää raskaana, rasva suonissani hyrisee ja suuni vielä kantaa synnin makua, tiedän: huomenna sorrun taas.- Anonyymi
"Ei ollut tämä mikään hurskas atria, ei mikään viaton eineshöystö – ei, vaan syntisten kätten tekoa, täynnänsä rasvan ja suolan kirottua suloa."
Bravo! Koko kirjoitus on upea. Toivon kovasti, että tämän takana on oikea ihminen, joka spontaanisti kirjoitti tämän. Ei AI tai lainaus jostain tekstistä.
Nauroin ääneen.
- Anonyymi
>>Monen mielestä on kyllästymiseen asti opetettu totuutta ihmisen syntisyydestä. On ollut masentava kokemus tajuta, että monet uskovan nimeä kantavat eivät tahdo todella sielunsa pohjiin asti tulla pysäytetyksi tämän totuuden eteen. Jotakin järkyttävän pinnallista on meidän uskonelämässämme. Tulee vihaisia vastalauseita: "Aina sinä puhut synnistä. Kyllä me sen muutenkin tiedämme!"
Tuskaisena olen kuitenkin nähnyt, etteivät useimmat uskovat alkuunkaan todella tiedä, mitä synti on. Emme ole joutuneet järkytetyiksi syntisyydestämme Jumalan edessä. Elämrme uskovina salaisen itsevanhurskauden sokaisemina: kuvittelernme olevamme syntisiä ja kaipaavamme armoa. Mutta sydämen kivikova pohja on aivan särkymätön, emmekä koskaan ole todella säikähtäneet Jumalan pyhyyttä. Synti on meille sittenkin enemmän ulkonaisia, näkyviä tahroja, tekosyntejä, sanasyntejä, mielenlaatusyntejä kuin koko olemuksemme pohjatonta ja järkyttävää kapinaa ja vihamielisyyttä Jumalaa vastaan.
Minulle ainakin on ollut ankara läksy oppia, että tämä turmelus seuraa uskovaa halki koko hänen elämänsä. Siitä ei koskaan tule loppua. Tiedän toki, että moni ystävä ei hyväksy tätä totuutta.
Toinen asia, jota olen yrittänyt korostaa, on uskonvanhurskaus tai Jumalan armo Kristuksessa Jeesuksessa. Puhuessani edellisestä totuudesta en ehkä monen mielestä tarpeeksi selvästi ole tuonut esille jälkimmäistä. Myönnän kyllä, etten aikaisemmin oikein uskaltanut puhua Jumalan armosta, Tunsin, että jollei Pyhä Henki saa todella kirkastaa syntiämme synniksi, puhe armosta on vain ihmisen antamaa lohdutusta, jonka avulla jälleen taitavasti vältämme katumuksen ja vedämme armon irstaisuuteemme eli omavanhurskauteemme.
Olen ajatellut, että ellei laki saa meidän uskovien suuta tukituksi ja todella syyllisiksi Jumalan edessä, ei myöskään evankeliumi meille maistu eikä se pääse meitä todella parantamaan.
Näitä asioita kerran pohtiessani sattui silmiini E.V. Pakkalan hartauskirjasta seuraava katkelma: "Oli aika elämässäni, jolloin uskoin, että kristityn ihmisen tie vie Golgatan taa uusiin, suuriin, ihmeellisiin pääsiäiskokemuksiin jo tässa maailmassa ja täällä ajassa - tällä puolen kuoleman linjan. Mutta vähitellen olen alkanut ymmärtää, ettei Kristuksen seuraamisessa ole mitään tietä Golgatan taa Olen alkanut uskoa, että oikea todellinen, pääsiäinen on meille koittava vasta kuokman virran toisella puolella. "
Oleellisinta, tärkeintä uskonelämässä on näin yhä syvenevä synnin ja armon tunto. Jotka tästä ytimestä lähtevät pois etsiäkseen jotain korkeampaa, menevät harhaan. Pyhän Hengen täyteys on ytimeltään yhä syvenevää synnin ja armon tuntoa loppuun asti samalla aikaa vanhurskaaksi ja syntiseksi. Juurtuminen, kasvaminen ja syveneminen on juuri tämän herkistyvän synnin tunnon keskellä tapahthvaa kasvua meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa .
On henkeäsalpaavan riemullista, kun tämä kaikki alkaa todella kirkastua omalle kohdalle. Mikään ei ole enää minun varassani, vaan kaikki, aivan kaikki on Vapahtajan rakkauden ja armon varassa. Mitä heikommaksi ja syntisemmäksi tulen omissa silmissäni, mitä kuolleemmaksi ja tylsemmäksi tunnen sisimpäni, sitä lapsenomaisemmin kaikkea järkeä ja tunnettani uhmaten saan turvautua ja huutaa avukseni Jeesuksen armoa. Syntien anteeksiantamuksessa on todellakin joka hetki elämä ja autuus.>>
( Olavi Peltola)
s-seutulainen- Anonyymi
s-seutulainen, olet isäsi, tämän maailman ruhtinaan kuva!!!
s-seutulainen, mikään sinun saastaisista luterilaisista opeista ei koske helluntailaisia, eikä yhden yhtä Jeesuksen omaa, vaan Jumalan on antanut Pyhän Hengen opettajaksi omilleen.
Jumalattomat porttokirkkosi papit, olavi peltola mukaan lukien, eivät ole Jumalan asettamia, eivätkä Jumalan valtuutttamia opetttajia! ETKÖ MITENKÄÄN KÄSITÄ NÄIN YKSINKERTAISTA TOTUUTTA!
EIKÖ MAHDU KAALIISI!!!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
s-seutulainen, olet isäsi, tämän maailman ruhtinaan kuva!!!
s-seutulainen, mikään sinun saastaisista luterilaisista opeista ei koske helluntailaisia, eikä yhden yhtä Jeesuksen omaa, vaan Jumalan on antanut Pyhän Hengen opettajaksi omilleen.
Jumalattomat porttokirkkosi papit, olavi peltola mukaan lukien, eivät ole Jumalan asettamia, eivätkä Jumalan valtuutttamia opetttajia! ETKÖ MITENKÄÄN KÄSITÄ NÄIN YKSINKERTAISTA TOTUUTTA!
EIKÖ MAHDU KAALIISI!!!!!"Se usko joka menee Jeesuksen luo huonona ja huonoudestaan huolimatta, on pelastavaa uskoa"
>"Olen kurja ja köyhä" on eräs usein esiintyvä Psalmien sanonta (40:18, 70:6, 86:1).
On merkillistä, että voittoisa elämä Kristuksessa on juuri kurjana ja köyhänä olemista. Se yltäkylläisyys ja elämä, jonka Kristus antaa, koetaan tässä maailmanajassa vanhurskauden isoamisena ja janoamisena.
Se on sitä köyhyyttä, joka vie joka päivä anomaan kaikkea Jeesukselta. Se on köyhyyttä, jossa kuitenkin toivotaan ja odotetaan. "Mitään omistamatta, mutta kuitenkin omistaen kaiken" (2 Kor 6: 10).
Se ei ole katkeraa köyhyyttä, vaan siinä omistetaan jo nyt mittaamattoman paljon. Mutta "ei vielä ole käynyt ilmi, mitä meistä tulee" (1 Joh 3:2).<
( Olavi Peltola)
>>Sinua ei pelasta uskosi laatu, vaan pelastut vain menemällä Jeesuksen luo. Jos sinua siis ahdistaa uskosi laatu, vie se Jeesukselle eli salli hänen antaa sinulle kylmyytesi anteeksi, sillä senkin rakas Herrasi voi antaa anteeksi.
Pitäytyessäsi Golgataan Jumala ei laske kertoja. Vaikka itket ja vapiset, vaikka olet kova ja kylmä, vaikka laitasi on ihan miten tahansa, sinun on vain tultava Jeesuksen luo sellaisena kuin olet ollaksesi Jumalan lapsi.
Se usko joka menee Jeesuksen luo huonona ja huonoudestaan huolimatta, on pelastavaa uskoa, vaikka se olisi miten heikkoa tahansa. Juuri se usko voittaa maailman 1 Joh 5:4, ja kuolettaa lihan Room 8:13, Gal 5:24.<<
( Olav Valen-Sendstad)
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Se usko joka menee Jeesuksen luo huonona ja huonoudestaan huolimatta, on pelastavaa uskoa"
>"Olen kurja ja köyhä" on eräs usein esiintyvä Psalmien sanonta (40:18, 70:6, 86:1).
On merkillistä, että voittoisa elämä Kristuksessa on juuri kurjana ja köyhänä olemista. Se yltäkylläisyys ja elämä, jonka Kristus antaa, koetaan tässä maailmanajassa vanhurskauden isoamisena ja janoamisena.
Se on sitä köyhyyttä, joka vie joka päivä anomaan kaikkea Jeesukselta. Se on köyhyyttä, jossa kuitenkin toivotaan ja odotetaan. "Mitään omistamatta, mutta kuitenkin omistaen kaiken" (2 Kor 6: 10).
Se ei ole katkeraa köyhyyttä, vaan siinä omistetaan jo nyt mittaamattoman paljon. Mutta "ei vielä ole käynyt ilmi, mitä meistä tulee" (1 Joh 3:2).<
( Olavi Peltola)
>>Sinua ei pelasta uskosi laatu, vaan pelastut vain menemällä Jeesuksen luo. Jos sinua siis ahdistaa uskosi laatu, vie se Jeesukselle eli salli hänen antaa sinulle kylmyytesi anteeksi, sillä senkin rakas Herrasi voi antaa anteeksi.
Pitäytyessäsi Golgataan Jumala ei laske kertoja. Vaikka itket ja vapiset, vaikka olet kova ja kylmä, vaikka laitasi on ihan miten tahansa, sinun on vain tultava Jeesuksen luo sellaisena kuin olet ollaksesi Jumalan lapsi.
Se usko joka menee Jeesuksen luo huonona ja huonoudestaan huolimatta, on pelastavaa uskoa, vaikka se olisi miten heikkoa tahansa. Juuri se usko voittaa maailman 1 Joh 5:4, ja kuolettaa lihan Room 8:13, Gal 5:24.<<
( Olav Valen-Sendstad)
s-seutulainens-seutulainen, tuot palstalle luterilaista saastaa ja olet kokonaan synnin saastuttama. Myös postauksesi on sinun syntiesi tuotosta ja syntiesi saastaa!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Se usko joka menee Jeesuksen luo huonona ja huonoudestaan huolimatta, on pelastavaa uskoa"
( Olavi Peltola)
( Olav Valen-Sendstad)
s-seutulainenS-seutulainen jumalattomat porttokirkkosi papit, olavi peltola mukaan lukien, eivät ole Jumalan asettamia, eivätkä Jumalan valtuutttamia opetttajia! ETKÖ MITENKÄÄN KÄSITÄ NÄIN YKSINKERTAISTA TOTUUTTA!
EIKÖ MAHDU KAALIISI!!!!!
- Anonyymi
Kysymys tahdon vapaudesta
Kysymys tahdon vapaudesta liittyy käsitykseemme synnistä. Jos omaksumme Raamatun näkemyksen ihmisen perinpohjaisesta turmeluksesta, jota nimitämme perisynniksi, kysymys tahdon vapaudesta ratkeaa itsestään.
Raamatun mukaan järkemme ja tahtomme ovat niin turmeltuneet, ettemme edes etsi Jumalaa, eikä meillä ole kykyä tehdä sitä, mikä on hyvää pyhän Jumalan edessä. Mt. 15:19; Mk. 7:21; Rm. 3:10–12, 23; 5:1–19; Ps. 51:7.
Emme yhdy Rooman kirkon kantaan, jonka mukaan ihmisen järki ja tahto eivät ole kokonaan turmeltuneet. Sen vuoksi katolinen kirkko opettaa, että ihmisen voi itse olla osallinen pelastukseensa. Emme myöskään yhdy siihen opetukseen, ettei perisyntiä ei ole, vaikka sitä sanaa ei mainita Raamatussa. Jos ihminen ei ole kokonaan synnin turmelema, jää ihmiselle mahdollisuus toimia itse pelastuksensa hyväksi.
Raamatun mukaan olemme syntiinlankeemuksen jälkeen sidotut syntiin. Paavali kirjoittaa: ”Tiedänhän, ettei minussa, nimittäin minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen. En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.” Rm. 7:18, 19. Kukaan ei pääse irti synnistä, joka meissä jokaisessa on.
Synnin tahtominen ja Jumalan vastustaminen on luontaista ihmisen ”lihalle”. Lihalla tarkoitetaan ihmisen persoonaa ja olemusta sen syntisessä, Jumalaa vastustavassa tilassa.
”Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua. Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.” Rm. 8:7–8.
Emme pysty tekemään mitään sellaista, joka olisi täydellistä, pyyteetöntä, puhdasta, motiiveja myöten.
”Ei ole ketään, joka tekee hyvää, ei ainoatakaan”, Rm. 3:10.
Sydämemme, sisimpämme, on Jumalan edessä paha.
”Herra näki, että ihmisten pahuus lisääntyi maan päällä ja että heidän ajatuksensa ja pyrkimyksensä olivat kauttaaltaan pahat”, 1. Ms. 6:5.
”Juuri ihmisen sisältä, sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, ja niiden mukana siveettömyys, varkaudet, murhat, aviorikokset, ahneus, häijyys, vilppi, irstaus, pahansuopuus, herjaus, ylpeys ja uhmamieli. Kaikki tämä paha tulee ihmisen sisältä ja saastuttaa hänet." Mk. 7:21– 23.
”Petollinen on ihmissydän, paha ja parantumaton vailla vertaa! Kuka sen tuntee?” Jer. 17:9.
Jumalan näkökulmasta olemme kuolleet rikoksiimme ja synteihimme, Ef. 2:1.
Jeesus keskusteli kerran niiden juutalaisten kanssa, jotka uskoivat häneen, Jh. 8:44–45. Professori Hugo Odeberg kertoo kirjassaan Kristinusko ja fariseukset, että nämä juutalaiset olivat keskustelusta päätellen fariseuksia. Lopulta Jeesus joutui sanomaan heille: ”Te olette lähtöisin Saatanasta. Hän on teidän isänne, ja hänen halunsa te tahdotte tyydyttää. Saatana on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras. Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä. Mutta minua te ette usko, koska minä sanon teille totuuden.” Jh. 8:44, 45. Miksi ihmeessä Jeesus kohteli heitä näin kovin sanoin? Odeberg päätyi tutkimuksissaan siihen, että fariseukset uskoivat, että ihmisellä on vapaa tahto. ”Tässä tulee näkyviin farisealaisuuden ja kristinuskon ratkaiseva ero. Farisealaisuus sanoo: Ihmisen pitää tahtoa hyvää, ja hän voi tehdä hyvää. Siitä, joka tahtoo hyvää ja yrittää tehdä hyvää, tulee hyvä ja oikeamielinen ihminen.” ”Ellei kristillisyydessä enää ymmärretä, ettei ihminen itsessään voi tahtoa eikä tehdä hyvää eikä kuulla Jumalan ääntä, se on muuttunut farisealaisuudeksi ja lakannut olemasta kristillisyyttä. Tämä näkemysero perustavasti ja sovittamattomasti erottaa farisealaisuuden ja kristinuskon toisistaan.”
Ihmisellä on jossakin määrin vapaa tahto yhteiskunnallisissa ja järjelle alistetuissa asioissa. Tältä pohjalta on mahdollisuus toteuttaa yhteiskunnallista vanhurskautta ja tehdä hyviä asioita.
Joku voi olla ”hyvä ihminen” omissa ja toistenkin silmissä, jopa saada runsaasti kiitosta ihmisiltä.
Minkälainen taivas olisi, jos sinne pääsisivät ”hyvät” ihmiset ilman Jeesukselta saatua puhtautta?
( Lähde: Liisi Jokiranta)
s-seutulainen- Anonyymi
Taivaastakaan ei löydy yhtäkään arvollista. Vain Karitsa yksin on. Hän on vailla valehtelua, naimaton ja seuraa kaikessa Jumalaa. Ja kuinka helposti valheet meidän suutamme likaakaan.
Uskosta luopumisen jälkeen ei maan päältä löydy uskoa, vaan Hengen lahjat kyllä vaikuttaa ihmetöitä kaikkialla. Uskoa ei ole, vaan kaikki on muuttunut rihkamaksi. Siksi ilman Jeesusta maailma vajoaa yhä suurempaan kurjuuteen. Jeesus voi ehkä pelastaa tilanteen, mutta raamattu osoittaa että hän ei sitä tee. Vaan Jumala kätkee kasvonsa.
Tässäkin tilanteessa on lohtuna sana: JOKAINEN JOKA HUUTAA AVUKSI HERRAN NIMEÄ PELASTUU.
Lyhyesti: Raamattu kertoo kaiken kurjistuvan. Se johtuu uskon katoamisesta, vaikka suuret Hengen ihmeet täyttää maan. Kaikki on rihkamaa. Arvollista ei löydy. Yksin Jeesus voi pelastaa tilanteen jos hänkään. Kyse ei lopulta ole muusta kuin : Joka avuksi huutaa Herran nimeä pelastuu.
Nooan päivät on se missä eletään. Kaikki liha on Jumalan silmissä hukannut tiensä. Mutta kukaan ei tätä huomaa vaan entiseen tapaan juhlitaan, avioidutaan, syödään ja juodaan. Edes taivaassa ei ole ketään arvollista vaan valhe kukoistaa.
Toisaalta kyse on vain Kalojen aikakauden muuttumisesta Vesimiehen aikakaudeksi. Totuuden Hengen valta murtuu ja tilalle astuu Maailman Henki. Se ei ole uutta. Huokailen ehkä turhaa kaiken muuttumista rihkamaksi. Sillä Maailma ja sen himo katoaa. Mutta Jumalan Sana pysyy ja juuri sillä ainoana on arvoa.
- Anonyymi
s-seutulainen, olet ääriäsi myöten täynnä pahuutta. Tämä on heluntailaisuuspalsta, mutta sinä et ole keskustele helluntailaisuuteen liittyvistä totuuksista, etkä Sanan totuuksista, vaan kopioit palstalle luterilaista saastaa ja valhetta!! Sinä et kunnioita tavallista maallista järjestystä, niin et myöskään kunnioita Jumalaa, vaan pilkkaat Korkeinta!!!! OLET VÄHIMMÄSSÄ PAHA JA OLET PALJOSSAKIN PAHA!!!!
- Anonyymi
yritetään rauhoittua.
Elämänkirja - on Jumalan - opetuslapsien kirkkojäsenkirja.
Ei helluntalaisuus- eikä luterilaisuus jne.
Vaan Kristusta - seuraavien Jumalan lasten- toisiaan Kristuksessa rakastavien elämäntie.
Kuinka herkkää on aloittaa kiistat- kannattaako? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
yritetään rauhoittua.
Vaan Kristusta - seuraavien Jumalan lasten- toisiaan Kristuksessa rakastavien elämäntie.
Kuinka herkkää on aloittaa kiistat- kannattaako?Samasta lähteestä ei voi saada sekä makeaa että karvasta vettä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
yritetään rauhoittua.
Kuinka herkkää on aloittaa kiistat- kannattaako?Luterilaisen kirkon jäsenistä ano harva on uskossa Jeesukseen. Suurimaltaan osastaan nekin luterilaiset, jotka ovat aktiivisia ja ns. oikeita kristittyjä, ovat pohjilmaltaan teatterin esittäjiä ja Jeesuksen seuraajan näyttelelijöitä. Luterilaisen kirkon jäsenistä ei löydy yhtä ainoaa vilpitöntä Jeesuksen opetuslasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
yritetään rauhoittua.
Kuinka herkkää on aloittaa kiistat- kannattaako?S-seutulainen aloitti taas kerran kiistat ja luterilaisen opin levittämisen. Luterilaisuus ei olen Kristuksen oppia, vaan pakanuuteen perustava sakramenttiuskonto!
- Anonyymi
Olet väärä ja paha ihminen, tee parannus ja usko Evankeliumi. Seutulainen ja Toivonen ovat sen saaneet oikein löytää. Typeryskö olet, vai mikä?
- Anonyymi
Menehän vanhapiika kirkumaan muualle mielettömyyksiäsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaisen kirkon jäsenistä ano harva on uskossa Jeesukseen. Suurimaltaan osastaan nekin luterilaiset, jotka ovat aktiivisia ja ns. oikeita kristittyjä, ovat pohjilmaltaan teatterin esittäjiä ja Jeesuksen seuraajan näyttelelijöitä. Luterilaisen kirkon jäsenistä ei löydy yhtä ainoaa vilpitöntä Jeesuksen opetuslasta.
Tuollainen on niin suurta vääristelyä kuin olla ja voi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet väärä ja paha ihminen, tee parannus ja usko Evankeliumi. Seutulainen ja Toivonen ovat sen saaneet oikein löytää. Typeryskö olet, vai mikä?
Ole täysin varma, ettei s-seutulainen ole uskossa Jeesuksen. Samoin usko toivosen pitkät rimpsut Raamatun laiseita viittaavat, ettei hänkään ole uudesti syntynyt.
Jo viikon vanhana uudesti syntynyt pysyy kertomaan omin sanoin Jeesuksesta. Jos väittää olleen vuosia uskossa ja kuitenkin kykenee vain pakotettuna laittamaan muutaman oman sanan kommenttiinsa, niin kenessä tahansa hengellisesti kokeneessa herää epäilys, onko henkilö todella uskossa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollainen on niin suurta vääristelyä kuin olla ja voi
Jotkut sanovat parin prosentin luterilaisista olevan uskossa Jeesukseen!
Anonyymi kirjoitti:
Jotkut sanovat parin prosentin luterilaisista olevan uskossa Jeesukseen!
HELLuntalaisissa ei ole sitäkään vähää OIKEASTI Jeesukseen uskovia. jehovia on suurin osa HELL lahkolaisista.👹☠️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usko toivonen ei ole koskaan kysyttäessä kieltänyt, totuutta itsestään: hän sai hokemansa sydämen uskon kirkon papin valuttaeessa käsistään vettä päähän!
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaisen kirkon jäsenistä ano harva on uskossa Jeesukseen. Suurimaltaan osastaan nekin luterilaiset, jotka ovat aktiivisia ja ns. oikeita kristittyjä, ovat pohjilmaltaan teatterin esittäjiä ja Jeesuksen seuraajan näyttelelijöitä. Luterilaisen kirkon jäsenistä ei löydy yhtä ainoaa vilpitöntä Jeesuksen opetuslasta.
HELLsrkn jäsenissä on oikeita uskovaisia vain n. 2% ja tämäkin luku yläkanttiin.🏩
- Anonyymi
Jeesus itse todistaa: Ei kukaan palvelija voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva.
Kukaan, joka uskoo Jeesuksen opetukset ja Paavalin todistuksen: "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan", ei voi samaan aikaan uskoa kirkon oppia perityistä synneistä niin, että pikkulapset syntyvät synnin tahrimina ja Aadamin synnissä syntyneinä ja isoäidin syntejä kantaen, ja vain kirkko voi toimittaa lapsella sovituksen omistamiensa armon välineiden avulla. MAHDOTONTA USKOA SAMAAN AIKAAN KIRKON JÄSENENÄ KIRKON OPPEIHIN JA SANAN ILMOITUKSEEN. - Anonyymi
Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen,sillä en toteuta sitä mitä tahdon, vaan mitä vihaan, sitä minä teen. ( Room. 7:15)
Turmiollisin paha, minkä käärme istutti meidän luontoomme oli se luulo, että me itse kykenisimme auttamaan ja vapahtamaan itsemme. Sen sanat: "Te tulette niin kuin Jumala" , juurtuivat syvään, jättivät syvät jäljet luontoomme, nim. ylpeyden ja tuon vaarallisen luulon, että meillä itsessämme olisi voimaa vastustaa pahaa ja tehdä hyvää.
"Vapaa tahto" siinä mielessä on unelma josta suruttomuus ja epätoivo johtuvat. Jospa vain herännyt sielu tulisi vakuutetuksi siitä, ettei se mitään voi, että vapaan tahdon hän on kadottanut. Että hän on synnin alle myyty. Silloin hän saisi lohdutuksen Kristuksessa, luopuisi itselunastuksen työstä ja heittäytyisi Jeesuksen jalkain juureen, Jeesuksen armoille.
Mutta sielu saa yhä vain kuulla: "Sinä et ole vielä oikein koettanut, et ole vielä oikein voimiasi ponnistellut. Et ole tarpeeksi valvonut, rukoillut ja kilvoitellut. Huomenna teet sen paremmin." Ja niin menee päivä toisensa jälkeen hänen aina vain epäonnistuessa. Ja kuitenkin - yhä uudelleen kuuluu:" Et ole vieläkään oikein koettanut, et ole ollut tarpeeksi vakava, et syntiä vielä tarpeeksi kauhistu. Huomenna teet sen paremmin."
Sielu raukka ei käsitä sitä, että juuri tämä ei ole sen vallassa. Se ei voikaan olla oikein vakava ja vilpitön. Se ei voikaan kauhistua syntiään, valvoa, rukoilla ja kilvoitella. Sen voimassa ei ole edes ajatusten hillitseminen. emmehän edes osaa ajatella niin kuin tulisi. Me olemme kokonaan kadotettuja syntisiä. Kristuksen täytyy tehdä kaikki. Hänen täytyy vapahtaa se, mikä kadonnut oli.
Paavali sanoo: "Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaiseksi." Myyty synnin alaiseksi, aivan niin kuin orja on herralleen ja taas hän sanoo: "Minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä vihaan, sitä minä teen." Missä siis vapaa tahto on?
Moni on ihmetellyt, minkä takia Luther niin kiivaasti taistelee vapaan tahdon oppia vastaan. Mutta siinä on syynsä, vaikkapa Kristus olisi sata kertaa kuollut meidän edestämme, ja vaikka se olisi miten ihanasti tahansa meille julistettu, niin ei meillä siitä kaikesta ole mitään hyötyä tämän harhaopin tähden, jonka mukaan meillä itsellämme muka olisi voimaa tehdä mitä hyvää vain tahdomme.
Kun herännyt sielu ainoastaan tätä itsessään kaipaa, on kaikki saarna Kristuksesta turha. Hän ei voi uskoa. Sillä jos hänellä on voimaa tehdä, mitä hänen tulee tehdä, eikä sitä tee, niin eihän hän silloin kykene armoa omistamaan.
Meidän tulee siis tässä painaa mieleemme tämä totuus: "En toteuta sitä, mitä halu on vaan mitä vihaan, sitä minä teen." Emmepä vielä sittenkään, kun Kristus on meidät uskon kautta "totisesti vapaiksi" tehnyt synnin ja perkeleen vallasta, kykene tekemään kaikkea sitä hyvää, jota tahdomme, sillä Kristus pidättää tämän itselleen, eikä jätä sitä meille, meidän käytettäväksemme mielemme mukaan.
Juuri ne, jotka ovat kääntyneet saatanan vallasta Jumalan tykö ja ovat Pojan kautta totisesti vapaat, vaikeroivat ja valittavatkin enimmin kurjaa voimattomuuttaan, kun Herra jättää heidät kiusauksen hetkellä. He itkevät, kilvoittelevat, rukoilevat ja huutavat Jumalalta apua, mutta kaikki näyttää turhalta. He ovat epäilykseen joutumaisillaan.
Missä on vapaa tahto? Miksi he eivät ole hurskaita, puhtaita? Jos heillä itsellään on voimaa hyvän tekemiseen, niin mitä he sitten valittavat, vaikeroivat ja rukoilevat? Voisivathan silloin vain luopua pahasta, olla vahvat ja iloiset. jos he rukouksen avulla voivat kaikki voittaa, miksi he siis ovat epätoivossa?
Mutta Daavidin psalmit ja kaikkien pyhien valitukset todistavat, ettei ihmisellä enää ole vapaata tahtoa, eikä kykyä toteuttaa sitä hyvää mitä tahtoo. Pietari olisi kyllä tahtonut olla vahva. Hän vakuutti ja näyttikin jonkin aikaa yrttitarhassa olevansa vahva, mutta naisen kysymyksen johdosta hän surkeasti lankesi. Silloin hän meni pois ja itki katkerasti. Hän sai kokea, että voimaa hyvän tekemiseen hänellä ei ollut.
Paavali rukoilee kolme kertaa vapautumista "pistimestä lihassaan", mutta turhaan. Silloin oppii hän tuon salaisuuden: "Kun olen heikko, silloin olen väkevä." Ei, vapaa tahto on enää vain unelma paratiisin päiviltä. Siitä ajasta asti, jolloin Aadam sitä väärin käytti, ei ihmisellä ole enää sitä ollut.
Siitä saakka on ihminen ollut armonkerjäläinen, jonka täytyy Jumalalta kerjätä vähinkin voimanerä. Ja kun hänen täytyy kerjätä, niin hän ei voi sitä ottaa, ennen kuin se hänelle annetaan. Jos Herra meidät jättää, niin me syöksymme aina vain kadotusta kohden. Sellainen on ihminen Aadamin lankeemuksen jälkeen.
( C.O.Rosenius 1816 - 1868)
s-seutulainen- Anonyymi
S-seutulainen, sinä et ole kääntynyt saatanan vallasta Jumalan tykö, vaan palvelet pimeyttä ja tuot häijyyttäsi miljoonia Jeesuksen todistajia murhannen porttokirkkosi oppeja palstalle!
Ydelläkään luterilaisella, olkoonpa vaikka minkämoisen arvonimen saanut, yhtään mitään hengellistä ja arvokasta annettavaa kenellekään. Paraskin luterilainen ajaa aina kaksi rattailla!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
S-seutulainen, sinä et ole kääntynyt saatanan vallasta Jumalan tykö, vaan palvelet pimeyttä ja tuot häijyyttäsi miljoonia Jeesuksen todistajia murhannen porttokirkkosi oppeja palstalle!
Ydelläkään luterilaisella, olkoonpa vaikka minkämoisen arvonimen saanut, yhtään mitään hengellistä ja arvokasta annettavaa kenellekään. Paraskin luterilainen ajaa aina kaksi rattailla!!!S-seutulainen yhdessä kamunsa, toivosen, kanssa taitaa kuulua tai olla läheisesti tekmisissä ylläpidon kanssa!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ydelläkään luterilaisella, olkoonpa vaikka minkämoisen arvonimen saanut, yhtään mitään hengellistä ja arvokasta annettavaa kenellekään. Paraskin luterilainen ajaa aina kaksi rattailla!!!Luterilaisen murhakirkkkosi oppejasinä s-seutulainen tuot väkipakolla helluntaisuuspalstalle. Reformaation isät Martti Luther ja Philip Melanchthon antoivat arvovaltansa ja teologisen tukensa vainoille ja väkivallalle puheillaan ja kirjoituksillaan. Dokumentit osoittavat, että Luther ja Melanchthon antoivat useita jyrkkiä ja väkivallan sallivia lausuntoja uudestikastajista. He eivät pelkästään hyväksyneet ihmisten vainoamista ja heihin kohdistettua fyysistä väkivaltaa, vaan jopa kannustivat vallanpitäjiä siihen sekä maallisin että teologisin perustein.
Silloinen maallinen hallinto käytti arvovaltaisten kirkonmiesten tuomitsevia puheita ja kirjallisia lausuntoja hyväksi uudestikastajiin kohdistamansa vainon legitiimeinä perusteluina. Keisarikunnassa laadittiin uskonpuhdistajien tukemana laki, joka mahdollisti vainoamisen ”laillisesti”.
Luther joutui ottamaan kantaa anabaptisteiksi nimitettyjen kristittyjen tappamiseen vuonna 1527. Hän antoi suostumuksensa laille ja kuolemantuomioille, vaikka tapahtumia hänen omien sanojensa mukaan olikin ”kauheaa katsella”.
- Anonyymi
"Eikö ole niin, että mitä vanhemmaksi tulemme ja mitä kauemmin Herran seurassa vaellamme ja pyrimme aina yhä lähemmäksi häntä ja sisäinen ihminen joutuu yhä kirkkaampaan taivaalliseen valaistukseen, sitä suuremmiksi syntiseksi tulemme omissa silmissämme? Kyllähän me aina olemme olleet samanlaisia, mutta emme ole aina sitä nähneet. Uskoon tullessamme olimme aivan yhtä kurjia kuin tällä hetkellä. Kyllä Herra sen jo silloin näki, mutta ei vielä paljastanut sitä meille. Vasta sitä mukaa kuin vaelluksemme kävi yhä kirkkaampaa valoa kohti, hän antoi meidän huomata, millaisia syntisiä hän oikeastaan oli seuraansa ottanut. Emme siis ole tuottaneet hänelle minkäänlaisia yllätyksiä. Hän tiesi meidät kutsuessaan, että hän kutsui suuria syntisiä, itsessään ihan kelvottomia"
( Urho Muroma, Jumalan hoidossa, 36).
s-seutulainen- Anonyymi
Luterilaisuus on saatana lasten ikioma seurakunta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaisuus on saatana lasten ikioma seurakunta!
Anteeksi tarkoitan helluntailaisuus
- Anonyymi
Taivaan portilla on myöhäistä hellareiden yms. tulla synnintuntoon ja omistaa Kristuksen Teko pelastuksekseen. Varoitus erityisesti tämän palstan herjaajille.
"Päivän Sana 22.3.20025
Te mielettömät galatalaiset, kuka teidät on lumonnut? Asetettiinhan teidän silmienne eteen aivan avoimesti Jeesus Kristus ristiinnaulittuna! Vastatkaa vain tähän kysymykseen: saitteko te Hengen tekemällä lain vaatimat teot vai kuulemalla ja uskomalla evankeliumin? Gal. 3:1–2
Kun lainlaatijat latelevat pelastuksen ehtoja eikä usko Kristukseen enää riitä, me kavahdamme heidän opetuksiaan. Lakihurskaus hiipii helposti uskomme ytimeen, sen kanssa täytyy siksi elää erityisen tarkkana. Kun alamme luottaa omiin kokemuksiimme, uskomme vahvuuteen tai hyvin sujuneeseen kristityn elämäämme, me olemme jo lain täyttämisen tiellä. Usko syntyy kuitenkin evankeliumin sanoman kuulemisesta. Sanaa kuultaessa sana itse kantaa sydämeen Pyhän Hengen ja uskon. Herran Henki ohjaa kantajansa katselemaan ristiinnaulittua Kristusta, joka on kuollut meidän syntiemme edestä. Ristinsovitusta katsomalla levoton ponnistelu päättyy. Omatunto saa rauhan, ja luottamus laskeutuu elämään.
Teksti on Juha Vähäsarjan hartauskirjasta Joka päivä lupaus kantaa."- Anonyymi
Aivan kuten ketjusta voi havaita, niin luterilaisuuteen sisältyy ja luterilaisuuden ytimeen kuuluu aina Jeesuksen omien vainoamisen. Oppinsa mukaisesti luterilaiset pääsevät sisälle Jumalan valtakuntaan ns. kasteen kautta. Kasteessaan luterilaiset saavat uskon ja Pyhän Hengen ja kasteen lahjana osan ensimmäiseen ylösnousemukseen.
Mutta mitä Jeesus opetti: Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lammasten ovi...Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri.
Kastemalja ei ole Jeesus, vaan kastemaljojen ääreltä ja kasteen kautta nouseminen on Herran sanojen mukaan muualta nousemista lammastarhaan. Muualta, myös kastemaljoista Jumalan valtakuntaan nousseet ovat varkaita ja ryöväreitä. Näin ollen luterilaiset ovat Sanan mukaan muualta kuin ovesta lammastarhaan tulleita varkaita ja ryöväreitä.
Sana puhuu varkaista ja ryöväreitä: Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan.
Luterilaiset ovat astuneet lammastarhaan tuhoamaan ja tappamaan lampaita. - Anonyymi
Parannukse teko on kertakaikkien mielenmuutos. Luterilaiset ei tee parannusta, vaan elävät kymmeniä vuosia parannuksen tekemisessä eikä koskaan näytä tulevan valmista, vaan aina vain sydän pysyy pimeänä ja omatunto syyttää ja synnit painavat!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parannukse teko on kertakaikkien mielenmuutos. Luterilaiset ei tee parannusta, vaan elävät kymmeniä vuosia parannuksen tekemisessä eikä koskaan näytä tulevan valmista, vaan aina vain sydän pysyy pimeänä ja omatunto syyttää ja synnit painavat!
Ehkä sinä et ole oikea henkilö sitä arvioimaan. Luterilaisia on monenlaisia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan kuten ketjusta voi havaita, niin luterilaisuuteen sisältyy ja luterilaisuuden ytimeen kuuluu aina Jeesuksen omien vainoamisen. Oppinsa mukaisesti luterilaiset pääsevät sisälle Jumalan valtakuntaan ns. kasteen kautta. Kasteessaan luterilaiset saavat uskon ja Pyhän Hengen ja kasteen lahjana osan ensimmäiseen ylösnousemukseen.
Mutta mitä Jeesus opetti: Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lammasten ovi...Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri.
Kastemalja ei ole Jeesus, vaan kastemaljojen ääreltä ja kasteen kautta nouseminen on Herran sanojen mukaan muualta nousemista lammastarhaan. Muualta, myös kastemaljoista Jumalan valtakuntaan nousseet ovat varkaita ja ryöväreitä. Näin ollen luterilaiset ovat Sanan mukaan muualta kuin ovesta lammastarhaan tulleita varkaita ja ryöväreitä.
Sana puhuu varkaista ja ryöväreitä: Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan.
Luterilaiset ovat astuneet lammastarhaan tuhoamaan ja tappamaan lampaita.Aivan kuten ketjusta nähdään, helluntailaisuus on uskovien vainoamista ja herkaamista. Raamattu opettaa että meidät kastetaan Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen.
Uudestikastajat vihaavat uskovia ja haluavat tappaa näitä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä sinä et ole oikea henkilö sitä arvioimaan. Luterilaisia on monenlaisia
Mutta ei löydy yhtä ainoaa vilpitöntä Jeesuksen seuraajaa monenlaisten luterilaisten joukossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan kuten ketjusta nähdään, helluntailaisuus on uskovien vainoamista ja herkaamista. Raamattu opettaa että meidät kastetaan Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen.
Uudestikastajat vihaavat uskovia ja haluavat tappaa näitäMiksi sinä syntinen "krsititty" vouhotat palstalla, jossa koet vainoa, PYSY POISSA!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sinä syntinen "krsititty" vouhotat palstalla, jossa koet vainoa, PYSY POISSA!
Syntiset kristityt voivat pysyä omassa syntisten kirkossa, seurakunnassa, joka tunnetaan nimellä luterilainen kirrko!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sinä syntinen "krsititty" vouhotat palstalla, jossa koet vainoa, PYSY POISSA!
Miksi sinä vouhotat täällä? Vihaatko uskovia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syntiset kristityt voivat pysyä omassa syntisten kirkossa, seurakunnassa, joka tunnetaan nimellä luterilainen kirrko!
Luterilainen kirkko on todella syntisten armoahdettujen yhteisö
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan kuten ketjusta nähdään, helluntailaisuus on uskovien vainoamista ja herkaamista. Raamattu opettaa että meidät kastetaan Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen.
Uudestikastajat vihaavat uskovia ja haluavat tappaa näitäPakkovauvakastettu rienaaja pelkäätkö että tapan lapsesi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilainen kirkko on todella syntisten armoahdettujen yhteisö
Syntisen eivät koskaan astu taivaan porteista sisään.
Anonyymi kirjoitti:
kirrko 😹👍
- Anonyymi
Syntisten seurakunnan käy lopulta näin:
"Katso, Herra tulee tuhannen tuhansine pyhinensä
tuomitsemaan kaikkia ja rankaisemaan kaikkia jumalattomia kaikista heidän jumalattomista teoistansa, joita he jumalattomuudessaan ovat tehneet, ja kaikesta julkeasta, mitä nuo jumalattomat syntiset ovat häntä vastaan puhuneet". - Anonyymi
Aloituksen otsikkona Roseniuksen tekstilainaus:
>> Kaikki mitä teemme on synnin saastuttamaa... >>
Ei kaiketi sentään kaikki, kun puhutaan Jeesukseen Kristukseen uskovista.
4 mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut,
5 on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa-armosta te olette pelastetut-
6 ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa,
7 osoittaakseen tulevina maailmanaikoina armonsa ylenpalttista runsautta, hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa.
8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja-
9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.
( Ef 2)
Tässä julistetaan uskossa vaeltavista uskovista ja pyhistä Jeesuksessa Kristuksessa.
1 Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli, Efesossa oleville pyhille ja uskoville Kristuksessa Jeesuksessa. ( Ef 1)
Ja ei kaiketi Jumalan edeltäpäin valmistamat hyvät työt ole synnin saastuttamaa.
" Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme".
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen- Anonyymi
Usko toivonen, taas kerran liimasit Raamatun pätkiä sudenkarvojesi peitoksi. Jumala ei ole asettanut Jeesuksen omille Roseniusta opettajaksi. Rosenmius on kaksikmielinen valhettelija!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usko toivonen, taas kerran liimasit Raamatun pätkiä sudenkarvojesi peitoksi. Jumala ei ole asettanut Jeesuksen omille Roseniusta opettajaksi. Rosenmius on kaksikmielinen valhettelija!
Raamatun ilmoitus on Totuuden Sanaa.
17 Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa.
18 Tahtonsa mukaan hän synnytti meidät totuuden sanalla, ollaksemme hänen luotujensa esikoiset.
19 Te tiedätte sen, rakkaat veljeni. Mutta olkoon jokainen ihminen nopea kuulemaan, hidas puhumaan, hidas vihaan;
20 sillä miehen viha ei tee sitä, mikä on oikein Jumalan edessä. ( Jaak 1)
" miehen viha ei tee sitä, mikä on oikein Jumalan edessä".
Luonnollisesti ei myöskään naisen viha tee sitä, mikä on oikein Jumalan edessä.
Toivottavasti et vihaa myöskään Totuuden Sanaa.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
17 Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa.
18 Tahtonsa mukaan hän synnytti meidät totuuden sanalla, ollaksemme hänen luotujensa esikoiset.
19 Te tiedätte sen, rakkaat veljeni. Mutta olkoon jokainen ihminen nopea kuulemaan, hidas puhumaan, hidas vihaan;
Usko ToivonenUsko toivonen, kopioit´Raamattua kuin isäsi, valheen isä. Vaikka kopioimasi rimpsut löytyvät Raamatusta, niin ne eivät kuitenkaan ole Jumalan suusta lähteneitä, vaan tämän maailman ruhtinas puhuu kauttasi. Sinä rakastat pahaa etkä hyvää, sinä puhut valhetta etkä totta.
MINÄ VIHAAN KAIKKIA VALHETTELIJOITA . SINÄ, NIKKISI TAKANA OLET TÄYNNÄ VALHETTA! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usko ToivonenMene omaan Sleyn messuyhteisöösi ja pysy omassa lätäkössäsi, usko toivonen!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usko toivonen, kopioit´Raamattua kuin isäsi, valheen isä. Vaikka kopioimasi rimpsut löytyvät Raamatusta, niin ne eivät kuitenkaan ole Jumalan suusta lähteneitä, vaan tämän maailman ruhtinas puhuu kauttasi. Sinä rakastat pahaa etkä hyvää, sinä puhut valhetta etkä totta.
MINÄ VIHAAN KAIKKIA VALHETTELIJOITA . SINÄ, NIKKISI TAKANA OLET TÄYNNÄ VALHETTA!Siis, eivätkö Raamatun totuuden sanat koske sinua ollenkaan?
Ovatko Kristuksen sanat sinulle ohjenuorana, joiden mukaan ojentaudut?
Osoittavatko kommenttisi, että vaellat Jumalan uskovia varten edeltäpäin valmistamia hyviä töitä toteuttaen?
Miksi vihaat Raamatun ilmoitusta, kuten täällä hyökkäät sitä vastaan?
Miksi sinussa Kristuksen sanat eivät saa sijaa?
12 Pukeutukaa siis te, jotka olette Jumalan valituita, pyhiä ja rakkaita, sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, sävyisyyteen, pitkämielisyyteen,
13 kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa.
14 Mutta kaiken tämän lisäksi pukeutukaa rakkauteen, mikä on täydellisyyden side.
15 Ja vallitkoon teidän sydämissänne Kristuksen rauha, johon te olette kutsututkin yhdessä ruumiissa, ja olkaa kiitolliset.
16 Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne.
17 Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa. ( Kol 3)
Oletko koskaan kirjoittanut Kristuksen sanaan perustuvaa kommenttia helluntailaisuus palstalla?
Tiedätkö, mitä katkeruus voi saada aikaan Raamatun ilmoituksen perusteella?
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis, eivätkö Raamatun totuuden sanat koske sinua ollenkaan?
Ovatko Kristuksen sanat sinulle ohjenuorana, joiden mukaan ojentaudut?
Osoittavatko kommenttisi, että vaellat Jumalan uskovia varten edeltäpäin valmistamia hyviä töitä toteuttaen?
Miksi vihaat Raamatun ilmoitusta, kuten täällä hyökkäät sitä vastaan?
Miksi sinussa Kristuksen sanat eivät saa sijaa?
12 Pukeutukaa siis te, jotka olette Jumalan valituita, pyhiä ja rakkaita, sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, sävyisyyteen, pitkämielisyyteen,
13 kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa.
14 Mutta kaiken tämän lisäksi pukeutukaa rakkauteen, mikä on täydellisyyden side.
15 Ja vallitkoon teidän sydämissänne Kristuksen rauha, johon te olette kutsututkin yhdessä ruumiissa, ja olkaa kiitolliset.
16 Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne.
17 Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa. ( Kol 3)
Oletko koskaan kirjoittanut Kristuksen sanaan perustuvaa kommenttia helluntailaisuus palstalla?
Tiedätkö, mitä katkeruus voi saada aikaan Raamatun ilmoituksen perusteella?
Usko ToivonenSinun jumalattoman vainoojan ja valhettelijan sanat eivät koske minua laisinkaan, mahtuuko kallosi. Et ole jumala etkä minun opettajani, usko toivonen Sleyn käärme!!!!
Sinun sanasi ovat pahan ja häijyn ihmisen puhetta, eivät Jumalan Sanoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun jumalattoman vainoojan ja valhettelijan sanat eivät koske minua laisinkaan, mahtuuko kallosi. Et ole jumala etkä minun opettajani, usko toivonen Sleyn käärme!!!!
Sinun sanasi ovat pahan ja häijyn ihmisen puhetta, eivät Jumalan Sanoja.Olenko niin sanonut, että olisin sinun opettajasi?
Kun kommentoit tuolla:
>> MINÄ VIHAAN KAIKKIA VALHETTELIJOITA . SINÄ, NIKKISI TAKANA OLET TÄYNNÄ VALHETTA! >>
Niin sinun tulisi vihata ensin itseäsi, koska olet valehtelija Raamatun ilmoituksen mukaan.
4 Pois se! Olkoon Jumala totinen, mutta jokainen ihminen valhettelija, niinkuin kirjoitettu on: "Että sinut havaittaisiin vanhurskaaksi sanoissasi ja että voittaisit, kun sinun kanssasi oikeutta käydään". ( Room 3)
Ja eikö Raamatun ilmoitus sinulle merkitse mitään?
Kuinka voit sanoa Jumalan Sanan olevan valhetta?
Tässäkin keskusteluketjussa vihastuit, kun kirjoitin etten ole samaa mieltä Roseniuksen "Kaikki mitä teemme on synnin saastuttamaa" kirjoituksen kanssa ja perustelin sen Raamatun ilmoituksen kautta.
Kaikki pitää peilata Raamatun ilmoitukseen, myöskin sinun kirjoittamasi sanat.
Ja todellakin se pitää paikkaansa, mikä kirjoitettu on:
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olenko niin sanonut, että olisin sinun opettajasi?
Kun kommentoit tuolla:
>> MINÄ VIHAAN KAIKKIA VALHETTELIJOITA . SINÄ, NIKKISI TAKANA OLET TÄYNNÄ VALHETTA! >>
Niin sinun tulisi vihata ensin itseäsi, koska olet valehtelija Raamatun ilmoituksen mukaan.
4 Pois se! Olkoon Jumala totinen, mutta jokainen ihminen valhettelija, niinkuin kirjoitettu on: "Että sinut havaittaisiin vanhurskaaksi sanoissasi ja että voittaisit, kun sinun kanssasi oikeutta käydään". ( Room 3)
Tässäkin keskusteluketjussa vihastuit, kun kirjoitin etten ole samaa mieltä Roseniuksen "Kaikki mitä teemme on synnin saastuttamaa" kirjoituksen kanssa ja perustelin sen Raamatun ilmoituksen kautta.
Usko ToivonenNiin myönsit olevasi valhettelija, usko toivonen, Sleyn käärme!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun kommentoit tuolla:
Usko ToivonenRaamatun rimpsusi todistavat vain sen, ettet ole uskossa Jeesukseen. SINÄ ET OLE MINUN OPETTAJANI, ENKÄ OLE TILIVELVOLLISEN SINULLE, SLEYN KÄÄRMEELLE!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun kommentoit tuolla:
Usko ToivonenNikki usko toivonen, kaiken aika esiinnyt niin suurena ja ihmeelisenä Raamatun opettaja, vaikka olet vain suuri jumalaton valhettelija!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin myönsit olevasi valhettelija, usko toivonen, Sleyn käärme!!!
Kuin myös sinäkin, joten jospa aloittaisit vihasi kohdistamisen itsestäsi.
Mutta olisiko kuitenkin niin, että vihaat Raamatun ilmoituksen siteeraamista, koska silloin kysymys ei ole jonkin kommentoijan valheesta, vaan Totuuden Sanasta.
Jumalan Sana, Kristuksen Sana, on Totuus.
17 Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus. ( Joh 17)
Miksi vihaat Raamatun ilmoitusta? Miksi vihaat Tottuden Sanaa?
Joten, vaikka et pääsisikään vihastasi ( toivon että pääsisit irti siitä ), niin jatkan entiseen malliin, Raamatun ilmoitusta paljon siteeraamalla, koska se on Totuuden Sanaa.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin myönsit olevasi valhettelija, usko toivonen, Sleyn käärme!!!
Sinä usko toivonen sanoit olevavasi opettaja, sillä kirjoitit: Kaikki pitää peilata Raamatun ilmoitukseen, myöskin sinun kirjoittamasi sanat. Kirjoitit edellisen opettakaaksesi minua ja päälle valehtelit: "Olenko niin sanonut, että olisin sinun opettajasi?"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta olisiko kuitenkin niin, että vihaat Raamatun ilmoituksen siteeraamista, koska silloin kysymys ei ole jonkin kommentoijan valheesta, vaan Totuuden Sanasta.
Joten, vaikka et pääsisikään vihastasi ( toivon että pääsisit irti siitä ), niin jatkan entiseen malliin, Raamatun ilmoitusta paljon siteeraamalla, koska se on Totuuden Sanaa.
Usko ToivonenEtkö vieläkään ymmärrä, kopioimasi rimpsut löytyvät Raamatusta, MUTTA NE EIVÄT OLE JUMALAN PUHETTA, VAAN JUMALATTOMAN JA PAHAN IHMISEN PAHOJA SANOJA!!!
Toimit aivan kuten isäsikin: kiusaaja, usko toivosen isä isäsi sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas; sillä kirjoitettu on: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta', ja: 'He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi'." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usko ToivonenUsko Toivonen, valehtetet niin paljon kuin vain ehdt, EN OTA VASTAAN YHTÄÄN MITÄÄN YHDELTÄKÄÄN LUTERILAISELTA, ENKÄ SLEYN KÄÄRMEIlTÄ!!! SINULLA EI OLE MITÄÄN ANNETTAVAA YHDELLEKÄÄN JEESUKSEN SEURAAJALLE. JEESUKSEN OMILLA ON PYHÄ HENKI OPETTAJANA JA NETIT JA RAAMATUT.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä usko toivonen sanoit olevavasi opettaja, sillä kirjoitit: Kaikki pitää peilata Raamatun ilmoitukseen, myöskin sinun kirjoittamasi sanat. Kirjoitit edellisen opettakaaksesi minua ja päälle valehtelit: "Olenko niin sanonut, että olisin sinun opettajasi?"
Etkö sinä peilaa Raamatun ilmoitukseen?
Kerrohan sitten, mihin sinä perustat sanasi, jotka kirjoitat?
Kuten totesin tuossa edellä, että tähänkin aloitukseen kommentoin Raamatun ilmoituksen pohjalta, koska en yhtynyt Roseniuksen kautta saatuun sanaan.
Kaikki pitää peilata Raamatun ilmoitukseen.
Raamatun ilmoituksessa kehoitetaan koettelemaan kaikki ja pitämään se mikä hyvää on.
Ja Raamatun kautta saatu ilmoitus on varmasti hyväksi lukijoille.
Kristuksen sanat ovat hyväksi sen vastaanottajille.
31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi". ( Joh 8)
Raamatun ilmoitus on Opettajan Sanaa, opiksi jokaiselle.
Jos et ota vastaan Raamatun kautta saatavaa opetusta, niin silloin olet erilaisten opintuulien armoilla.
Pyrin välttämään juurikin sen vuoksi omia sanojani ja siteeraan suoraan Raamatun ilmoitusta, joka on Totuuden Sanaa.
Usko Toivonen Anonyymi kirjoitti:
Rosenmius 😹👍
- Anonyymi
Sinä usko toivonen ja kaverisi s-seutulainen olette kumpikin aikamoisia röyhkimyksiä. tuotte helluntailaisuus palstallea syvintä ja pimeitä luterilaisuutta. Sley on yksi tunnetuimmista helluntailaisia vainoava luterilaisen kirkon lahko.
Liike, jonka piirissä Rosenius vaikutti, oli vuonna 1856 perustettu Evankelinen isänmaansäätiö (Evangeliska Forsterlandstiftelsen), jota vastaa lähinnä suomalainen vuonna 1873 perustettu Suomen Luterilainen Evankeliumiyhdistys (SLEY). Suomalainen evankelinen herätysliike sai vaikutteita Roseniukselta, jonka ystävä oli Suomen evankelisen herätysliikkeen isänä tunnettu F. G. Hedberg. Suomen evankeliset ovat saaneet Roseniuksen liikkeeltä laulukirjansa nimeksi Siionin kannel. Suomeksi Roseniuksen teoksia on julkaistu viitisenkymmentä. - Anonyymi
>>Synnin määritteleminen on hyvin tärkeää. Sillä on kauaskantoisia vaikutuksia ennen kaikkea siihen, kuinka ymmärrämme evankeliumin. Jos kavennamme raamatullisen syntikäsityksen, kavennamme samalla Jumalan armon.
Synti on olemukseltaan enemmän kuin tiettyjen tekojen lista, jota yritämme kykyjemme mukaan vältellä. Synti on ennen kaikkea Jumalasta riippumaton itseriittoisuutemme ja ylpeytemme. Niihinhän kiusaaja iski houkutellessaan ensimmäiset ihmiset syömään hyvän- ja pahantiedon puusta: ”Te tulette niin kuin Jumala…” (1. Moos. 3:5). Ymmärtääkseni Raamatun mukaan syntiä on se, mikä estää tai rikkoo jumalayhteyttämme. Uskonpuhdistus nimesikin synnin alkuolemukseksi epäuskon, koska epäuskoinen ihminen ei anna Jumalalle Hänelle kuuluvaa kunniaa eikä luota Häneen vaan rakentaa aina itsensä varaan. Roomalaiskirjeessä sanotaan syvällisesti, että ”kaikki, mikä ei ole uskosta, on syntiä” (Room. 14: 23).
Synti asuu meidän sisällämme (esim. Room. 7:17) ja tulee sieltä esiin erilaisina synnin tekoina. Se, että Uudessa Testamentissa Paavali ja muut apostolit käyttävät erilaisia syntiluetteloja saattaa harhauttaa meidät pitämään niitä kattavina ja lukemaan niitä sillä silmällä, mikä on syntiä ja mikä ei. Nämä luettelot ovat esimerkkejä siitä, miten meissä asuva syntisyytemme tulee näkyviin. Huomaa, että Jeesuksen mukaan syntiä on yhtä lailla myös se hyvän tekemisen puute, jota osoitamme toisiamme kohtaan: ”Kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle” (Matt. 25:45).
Mennään vielä yhteen Raamatusta löytyvään syntiluetteloon ja palataan alussa lainaamaani Daavidin psalmiin. Siitä luettelosta löytyvät seuraavat synnit: juonittelu, vilppi, pahuus, panettelu, kopea katse, ylpeä sydän, toisen pettäminen ja valehtelu. Tämänkin luettelon kaikki synnit ovat itsessään kadottavia syntejä. Vaikka nämä synnit käyvät jo enemmän sisäiseen maailmaamme, silti ne ovat vain esimerkkejä synneistä, joita me tuomme syntisyydessämme esille.
Jotkut luulevat, että armon julistaminen vähättelee syntiä. Asia on päinvastoin. Jotta Jumalan armoa voidaan opettaa oikein, synti tulisi käsittää koko laajuudessaan. Jumalan lain tulee saada Jeesuksen opetuksen mukaan ulottua meidän sisällemme asti ja tuomita meidät syntisiksi. Jos olenkin onnistunut välttämään pornografian ja alkoholin väärinkäytön mutta panettelen toisia, olen auttamattoman syntinen. Tai jos en lankea näkyvästi mutta sisälläni asuu ylpeys ja kopeus, olen lain mukaan hukassa.
Fariseutsethan olivat lakiin nähden ulkoisesti moitteettomia, mutta niin vain Jeesuksen sanojen mukaan publikaanit ja portot menivät taivaaseen ennen heitä. Mietinnän paikka?>>
( Lähde: Jaakko Pirttiaho)
s-seutulainen- Anonyymi
s-seutulainen, kuule voin määritellä sinulle synnin. Olet syntinen ja elät synnissä ja synnit ovat pelastuksesi tae jas synnin saaastat ovat kirkkautesi kruunu!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
s-seutulainen, kuule voin määritellä sinulle synnin. Olet syntinen ja elät synnissä ja synnit ovat pelastuksesi tae jas synnin saaastat ovat kirkkautesi kruunu!
Kaikki ihmiset ovat loppuun saakka syntisiä itsessään, mutta sinä toisten syyttelijä (perättömästi), olet edelleen syntiesi vallassa eikä sinua ole armahdettu Jeesuksessa. Kuinka moni helluntailainen on kaltaisesi?
Miksi Jeesuksen täytyi kuolla, jos meistä muutenkin tulisi synnittömiä, älkää eksykö, huono seura hyvät tavat hävittää? Anonyymi kirjoitti:
😹👍
- Anonyymi
S-seutulainen, SINULLA EI OLE MITÄÄN ANNETTAVAA YHDELLEKÄÄN JEESUKSEN SEURAAJALLE. JEESUKSEN OMILLA ON PYHÄ HENKI OPETTAJANA JA NETIT JA RAAMATUT.
- Anonyymi
Voi, voi, "s-seutulaisella" on paljonkin annettavaa palstan lukijoille.
Varsinkin kaikille Jumalan lapsille, joita Jumalan Henki johdattaa.
Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt ..
16 Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,
17 että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.
( 2Tim 3)
Se, että palstalla on Raamatun ilmoituksen suoraa siteeraamista on hyödyllistä, Pyhä Henki avaa lukijoille Sanaa ja Sana ravitsee Kristuksen tuntemista.
13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
14 Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
( Joh 16)
Jos Raamatun ilmoitus ei ole se, mihin perustamme, niin silloin saa sijan kaikkinaiset opit, jotka aikaansaavat vain riitaisuutta ja vääryyttä Totuutta vastaan.
9 Kielellä me kiitämme Herraa ja Isää, ja sillä me kiroamme ihmisiä, Jumalan kaltaisiksi luotuja;
10 samasta suusta lähtee kiitos ja kirous. Näin ei saa olla, veljeni.
11 Uhkuuko lähde samasta silmästä makeaa ja karvasta vettä?
12 Eihän, veljeni, viikunapuu voi tuottaa öljymarjoja eikä viinipuu viikunoita? Eikä myöskään suolainen lähde voi antaa makeata vettä.
13 Kuka on viisas ja ymmärtäväinen teidän joukossanne? Tuokoon hän näkyviin tekonsa hyvällä vaelluksellaan viisauden sävyisyydessä.
14 Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
16 Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.
17 Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele.
18 Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa rauhan tekijöille. ( Jaak 3)
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi, voi, "s-seutulaisella" on paljonkin annettavaa palstan lukijoille.
Varsinkin kaikille Jumalan lapsille, joita Jumalan Henki johdattaa.
Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt ..
16 Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,
17 että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.
( 2Tim 3)
Se, että palstalla on Raamatun ilmoituksen suoraa siteeraamista on hyödyllistä, Pyhä Henki avaa lukijoille Sanaa ja Sana ravitsee Kristuksen tuntemista.
13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
14 Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
( Joh 16)
Jos Raamatun ilmoitus ei ole se, mihin perustamme, niin silloin saa sijan kaikkinaiset opit, jotka aikaansaavat vain riitaisuutta ja vääryyttä Totuutta vastaan.
9 Kielellä me kiitämme Herraa ja Isää, ja sillä me kiroamme ihmisiä, Jumalan kaltaisiksi luotuja;
10 samasta suusta lähtee kiitos ja kirous. Näin ei saa olla, veljeni.
11 Uhkuuko lähde samasta silmästä makeaa ja karvasta vettä?
12 Eihän, veljeni, viikunapuu voi tuottaa öljymarjoja eikä viinipuu viikunoita? Eikä myöskään suolainen lähde voi antaa makeata vettä.
13 Kuka on viisas ja ymmärtäväinen teidän joukossanne? Tuokoon hän näkyviin tekonsa hyvällä vaelluksellaan viisauden sävyisyydessä.
14 Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
16 Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.
17 Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele.
18 Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa rauhan tekijöille. ( Jaak 3)
Usko ToivonenUsko Toivonen
VALEHTELIT TODISTETVASTI JA PÄIN SILMIÄ!
- Anonyymi
Ei näköjään saa helluntailaisia ojentaa eikä oikein opettaa. Kaikki poistetaan, jos joku ei ehdi tyrmätä herjauksilla ensin. Ovat todellakin eksymyksensä ansainneet. Toivottavasti noita on kuitenkin vähemmistö, vaikka epäilen että enemmistö.
- Anonyymi
Luterilaisia ei ole asetettu helluntasilaisten opettajiksi, eikö pitäisi olla yksinkertaista ymmärtää.
- Anonyymi
Ovatko luterilaiset, usko toivonen mukaan lukien kuulleet; Suomessa on uskonnonvapaus ja helluntailaisilla on oikeus uskoa ja harjoittaa uskoaan eri tavalla kuin pakanauskonnon eli luterilaisuuden harjoittajat! Luterilaisuus ei eliittiuskonto, joka määrää ja antaa käskyt toisten uskonnonsuuntien jumalanpalveluksen harjoittamiseen, mikä on oikein ja mikä väärin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ovatko luterilaiset, usko toivonen mukaan lukien kuulleet; Suomessa on uskonnonvapaus ja helluntailaisilla on oikeus uskoa ja harjoittaa uskoaan eri tavalla kuin pakanauskonnon eli luterilaisuuden harjoittajat! Luterilaisuus ei eliittiuskonto, joka määrää ja antaa käskyt toisten uskonnonsuuntien jumalanpalveluksen harjoittamiseen, mikä on oikein ja mikä väärin.
Kyllä, helluntailaisilla on oikeus harhoittaa pakanauskontoa ja keiltää Kristuksen jumaluus mutta HEILLÄ EI OLE OIKEUTTA RAISKATA USKOVIEN LAPSIA JA PAHOINPIDELLÄ USKOVIA!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaisia ei ole asetettu helluntasilaisten opettajiksi, eikö pitäisi olla yksinkertaista ymmärtää.
Paraskin sanoja! helluntailaisethan ovat kuuluisia proselytismistään. Seutulainen ja Toivonen ovat oikeita kristittyjä tällä palstalla. Jumalalta on lupa heidän kirjoittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeastaan nimen omaan on asetettu kyllä harhaantuneita palauttamaan ruotuun, by Jeesus K..
- Anonyymi
Sleyn pimeyden ketju, usko toivonen ja s-seutulainen sleyn luterilaisia valhettelijoita, kumpikin täynnä kieroutta ja pöhötystä ja häijyyttä!
- Anonyymi
Usko toivonen on uudestikastaja eikä luterilainen. Useamman kerran kylvetettykin on uudestikastaja kuten uudestikastajalässyttäjäkin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usko toivonen on uudestikastaja eikä luterilainen. Useamman kerran kylvetettykin on uudestikastaja kuten uudestikastajalässyttäjäkin
usko toivonen on ilmiselvästi luterilainen!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
usko toivonen on ilmiselvästi luterilainen!!!!
Ei todellakaan ole
- Anonyymi
Väärä todistus!
- Anonyymi
On hyvä muistaa, että kaikilla Raamatun lukijoilla ja kristillisillä EI ole aloittajan omaksumaa ajattelutapaa. Hän poimii kirjastaan vain sen mitä haluaa ja unohtaa kohdat toisten tuomitsemisesta. Raamattu on tarkoitettu lukijan oman elämän määrittelyyn, ei suinkaan henkistä väkivalta käyttävien pappien työkaluksi. Jos kirja tuottaa lopulta vain ahdistusta, sen paikka on jätekeräysastia. Mikään kirja ei ole pyhä. Elämässä voi kokea jotakin pyhää ja kaunista.
Synti tarkoittaa jotakin sellaista, mikä vie elämänilon. Aloitus on siitä esimerkki. - Anonyymi
SYNNIN SYVYYS
" Herra näki, että ihmisten pahuus oli suuri maan päällä ja että kaikki heidän sydämensä aivoitukset ja ajatukset olivat kaiken aikaa ainoastaan pahat" (1 Moos 6:5, KR38).
Olen etsinyt Raamatun helmiä nimenmaan kirjan alkulehdiltä. Kyllä sieltä niitä löytyykin! Eräs helmi on hyvin tumma, mutta samalla se kuitenkin paljastaa ehdottoman totuuden ihmisenä olemisesta. Ehkä siksi olen kauan aikaa sivuuttanut tuon jakeen. En halua hyväksyä sitä, että juuri tällaisena
Herra näki ihmiset ja ennen kaikkea ihmisten sydämen laadun. Olen halunnut tulkita, että kyseessä on vain tuon muinaisen pahan ajan ihmiset. Sitä ei millään voi soveltaa tämän ajan ihmisiin, ei ainakaan tavallisiin ihmisiin, ei ainakaan minuun! Ei näin huonosti voi olla - kaikki kaiken aikaa ainoastaan pahat!
Tosin vähän myöhemmin Raamattu jatkaa samalla linjalla: "Ihmisen sydämen aivoitukset ovat pahat nuoruudesta saakka" (1 Moos 8:21). Daavid jopa tunnustaa Jumalan Hengen paljastettua hänet: "Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt" (Ps. 51:7)? Mitä sanoo Jeremia? "Petollinen on sydän ylitse kaiken ja pahanilkinen; kuka taitaa sen tuntea? (Jer 17:9). "Ei ole ihmistä, joka ei syntiä tee" (1 Kun 8:46). Paavalikin kirjoittaa: "Kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla" (Room 3:23).
Juuri näinhän Jeesuskin opetti: "Sisästä, ihmisen sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, haureudet, varkaudet, murhat, aviorikokset, ahneus, häijyys, petollisuus, irstaus, pahansuonti, jumalanpilkka, ylpeys, mielettömyys" (Mark 7:21-22).
Nyt myönnän, että juuri tällainen on minun sisimpäni kaiken aikaa. Tietenkin on aivan eri asia tuleeko kaikki tuollainen julki ja pystynkö kauhistumaan sitä. Joka tapauksessa olen löytänyt suuren rikkauden, jos omistan henkilökohtaisesti tämän tumman helmen totuuden.
Sanoinko nyt jotain mieletöntä? En suinkaan, sillä Jeesus tuli nimenomaan syntisiä pelastamaan (1 Tim 1:15). Todennäköisesti minulle ei kelpaakaan Jeesuksen tarjoama sovitusuhri eikä pelastus yksin uskosta ennen kuin olen nähnyt edes jotain oman sydämeni toivottomasta ja parantumattomasta pahuudesta.
Vaikka olenkin tänään syntinen, niin minullakin on sama mahdollisuus kuin Nooalla - saada armo Herran silmien edessä (1 Moos 6:8). "Herra ei tahdo kenenkään tuhoutuvan vaan tahtoo, että kaikki kääntyisivät" (2 Piet 3:9, KR 92). Kääntyminen tarkoittaa sellaista kääntymistä, joka ei koskaan lakkaa tämän elämän aikana niin kuin ei lakkaa syntisestä sydämestäkään pulppuavat pahat ajatukset... Kääntymisessä on kyse avuttoman ihmisen avun huutamista Herran puoleen, kun hän tuntee loputonta hätää. Avuksi huutaja aina pelastuu (Jooel 2:23)!
( Olavi Peltola)
s-seutulainen- Anonyymi
Hyvä ja paha & sydämen kylläisyys.
45 Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
46 Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?
47 Jokainen, joka tulee minun tyköni ja kuulee minun sanani ja tekee niiden mukaan-minä osoitan teille, kenen kaltainen hän on.
48 Hän on miehen kaltainen, joka huonetta rakentaessaan kaivoi syvään ja laski perustuksen kalliolle; kun sitten tulva tuli, syöksähti virta sitä huonetta vastaan, mutta ei voinut sitä horjuttaa, sillä se oli hyvästi rakennettu.
49 Mutta joka kuulee eikä tee, se on miehen kaltainen, joka perustusta panematta rakensi huoneensa maan pinnalle; ja virta syöksähti sitä vastaan, ja heti se sortui, ja sen huoneen kukistuminen oli suuri." ( Luuk 15)
Jeesuksen mukaan on heitäkin, joiden sydämestä kumpuaa hyviä ajatuksia, jopa runsaasti.
"Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää"
Kuka on hyvä ihminen?
Hän on Jumalan lapsi, jota Jumalan Henki johdattaa. Hän, joka on on rakentanut Kristuksen Sanan kestävälle perustalle.
22 Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.
23 Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä.
24 Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
25 Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
27 Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
( Gal 3)
Uskon kautta Jeesuksessa Kristuksessa olevat ovat päällensä pukeneet Kristuksen.
Ja se ei tarkoita, että synti olisi sydämen valtiaana, jolloin sydämen kyllyydestä pulppuaisi syntiin johtavaa.
Kristuksessa Jeesuksessa olevien sydämen valtiaana on Pyhä Henki, Puolustaja, joka johdattaa uskovan vaellusta Jumalan edeltäpäin valmistamissa hyvissä teoissa. "Uskon teoissa".
Jumalan armo kasvattaa.
11 Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille
12 ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa,
13 odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä,
14 hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee. ( Tiit 2)
Ja taivaassa on suuri ilo jokaisesta syntisestä, joka tekee parannuksen.
Jeesus sanoo:
"Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi". ( Mark 1)
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä ja paha & sydämen kylläisyys.
45 Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
46 Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?
47 Jokainen, joka tulee minun tyköni ja kuulee minun sanani ja tekee niiden mukaan-minä osoitan teille, kenen kaltainen hän on.
48 Hän on miehen kaltainen, joka huonetta rakentaessaan kaivoi syvään ja laski perustuksen kalliolle; kun sitten tulva tuli, syöksähti virta sitä huonetta vastaan, mutta ei voinut sitä horjuttaa, sillä se oli hyvästi rakennettu.
49 Mutta joka kuulee eikä tee, se on miehen kaltainen, joka perustusta panematta rakensi huoneensa maan pinnalle; ja virta syöksähti sitä vastaan, ja heti se sortui, ja sen huoneen kukistuminen oli suuri." ( Luuk 15)
Jeesuksen mukaan on heitäkin, joiden sydämestä kumpuaa hyviä ajatuksia, jopa runsaasti.
"Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää"
Kuka on hyvä ihminen?
Hän on Jumalan lapsi, jota Jumalan Henki johdattaa. Hän, joka on on rakentanut Kristuksen Sanan kestävälle perustalle.
22 Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.
23 Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä.
24 Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
25 Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
27 Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
( Gal 3)
Uskon kautta Jeesuksessa Kristuksessa olevat ovat päällensä pukeneet Kristuksen.
Ja se ei tarkoita, että synti olisi sydämen valtiaana, jolloin sydämen kyllyydestä pulppuaisi syntiin johtavaa.
Kristuksessa Jeesuksessa olevien sydämen valtiaana on Pyhä Henki, Puolustaja, joka johdattaa uskovan vaellusta Jumalan edeltäpäin valmistamissa hyvissä teoissa. "Uskon teoissa".
Jumalan armo kasvattaa.
11 Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille
12 ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa,
13 odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä,
14 hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee. ( Tiit 2)
Ja taivaassa on suuri ilo jokaisesta syntisestä, joka tekee parannuksen.
Jeesus sanoo:
"Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi". ( Mark 1)
Usko Toivonen>>Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää"
Kuka on hyvä ihminen?
Hän on Jumalan lapsi, jota Jumalan Henki johdattaa. Hän, joka on on rakentanut Kristuksen Sanan kestävälle perustalle.>>
Niin, kuka lienee ollut, tai on tuo hyvä ihminen, jonka sydämestä pulppuaa enimmäkseen hyviä ajatuksia!?
Hyvin lyhyt ehdokasluettelo ( koska luettelohan olisi loputon) :
Pietari, Johannes... Paavali...
Usko Toivonen... minä, joka täällä esiinnyn nimimerkillä s-seutulainen....?
Yhden henkilön osalta voin vastata vuorenvarmasti. Allekirjoittanut se ei ainakaan ole.!!
Muuten, itse asiassa sisimmästämme ei saisi pulputa YHTÄÄN PAHAA AJATUSTA.
Ei yhden yhtäkään.
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää"
Kuka on hyvä ihminen?
Hän on Jumalan lapsi, jota Jumalan Henki johdattaa. Hän, joka on on rakentanut Kristuksen Sanan kestävälle perustalle.>>
Niin, kuka lienee ollut, tai on tuo hyvä ihminen, jonka sydämestä pulppuaa enimmäkseen hyviä ajatuksia!?
Hyvin lyhyt ehdokasluettelo ( koska luettelohan olisi loputon) :
Pietari, Johannes... Paavali...
Usko Toivonen... minä, joka täällä esiinnyn nimimerkillä s-seutulainen....?
Yhden henkilön osalta voin vastata vuorenvarmasti. Allekirjoittanut se ei ainakaan ole.!!
Muuten, itse asiassa sisimmästämme ei saisi pulputa YHTÄÄN PAHAA AJATUSTA.
Ei yhden yhtäkään.
s-seutulainenAivan, ei meistä täydellisiä tule tässä ajassa, mutta sydämen Valtias on kuitenkin vaihtunut, kun Jumala on antanut Pyhän Hengen uskossa vaeltamista varten.
8 Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin.
9 eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla. ( Apt 15)
Kristuksen tuntemus lankeamista vastaan.
2 Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.
3 Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään,
4 joiden kautta hän on lahjoittanut meille kalliit ja mitä suurimmat lupaukset, että te niiden kautta tulisitte jumalallisesta luonnosta osallisiksi ja pelastuisitte siitä turmeluksesta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee,
5 niin pyrkikää juuri sentähden kaikella ahkeruudella osoittamaan uskossanne avuja, avuissa ymmärtäväisyyttä,
6 ymmärtäväisyydessä itsenne hillitsemistä, itsenne hillitsemisessä kärsivällisyyttä, kärsivällisyydessä jumalisuutta,
7 jumalisuudessa veljellistä rakkautta, veljellisessä rakkaudessa yhteistä rakkautta.
8 Sillä jos teillä on nämä ja ne yhä enenevät, niin ne eivät salli teidän olla toimettomia eikä hedelmättömiä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tuntemisessa.
9 Jolla sitävastoin ei niitä ole, se on sokea, likinäköinen, on unhottanut puhdistuneensa entisistä synneistänsä.
10 Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;
11 sillä näin teille runsain määrin tarjotaan pääsy meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen iankaikkiseen valtakuntaan.
(2Piet 1)
Toki on niinkin, kuten Olavi Peltola kirjoittaa, että joka päivä uskova turvautuu Jumalan armoon Kristuksessa Jeesuksessa, jotta sydän pysyisi puhtaana.
22 Pakene nuoruuden himoja, harrasta vanhurskautta, uskoa, rakkautta, rauhaa niiden kanssa, jotka huutavat avuksensa Herraa puhtaasta sydämestä. ( 2Tim 2)
14 Hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee. ( Tiit 2)
Minä en voi itseäni puhdistaa, vaan Jeesus Kristus puhdistaa itselleen kansan, joka hyviä tekoja tekee.
Synti on hyvä saarnata synniksi, jotta itsekukin huomaisi oman tilansa Jumalan edessä.
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)
Sydämen valtias vaikuttaa, joko pahaa tai hyvää.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan, ei meistä täydellisiä tule tässä ajassa, mutta sydämen Valtias on kuitenkin vaihtunut, kun Jumala on antanut Pyhän Hengen uskossa vaeltamista varten.
8 Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin.
9 eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla. ( Apt 15)
Kristuksen tuntemus lankeamista vastaan.
2 Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.
3 Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään,
4 joiden kautta hän on lahjoittanut meille kalliit ja mitä suurimmat lupaukset, että te niiden kautta tulisitte jumalallisesta luonnosta osallisiksi ja pelastuisitte siitä turmeluksesta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee,
5 niin pyrkikää juuri sentähden kaikella ahkeruudella osoittamaan uskossanne avuja, avuissa ymmärtäväisyyttä,
6 ymmärtäväisyydessä itsenne hillitsemistä, itsenne hillitsemisessä kärsivällisyyttä, kärsivällisyydessä jumalisuutta,
7 jumalisuudessa veljellistä rakkautta, veljellisessä rakkaudessa yhteistä rakkautta.
8 Sillä jos teillä on nämä ja ne yhä enenevät, niin ne eivät salli teidän olla toimettomia eikä hedelmättömiä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tuntemisessa.
9 Jolla sitävastoin ei niitä ole, se on sokea, likinäköinen, on unhottanut puhdistuneensa entisistä synneistänsä.
10 Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;
11 sillä näin teille runsain määrin tarjotaan pääsy meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen iankaikkiseen valtakuntaan.
(2Piet 1)
Toki on niinkin, kuten Olavi Peltola kirjoittaa, että joka päivä uskova turvautuu Jumalan armoon Kristuksessa Jeesuksessa, jotta sydän pysyisi puhtaana.
22 Pakene nuoruuden himoja, harrasta vanhurskautta, uskoa, rakkautta, rauhaa niiden kanssa, jotka huutavat avuksensa Herraa puhtaasta sydämestä. ( 2Tim 2)
14 Hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee. ( Tiit 2)
Minä en voi itseäni puhdistaa, vaan Jeesus Kristus puhdistaa itselleen kansan, joka hyviä tekoja tekee.
Synti on hyvä saarnata synniksi, jotta itsekukin huomaisi oman tilansa Jumalan edessä.
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)
Sydämen valtias vaikuttaa, joko pahaa tai hyvää.
Usko ToivonenIhminen kestää tuomiolla vain Kristuksen tähden, ei sen uuden tähden, mikä hänen sydämessään syntyy ja kasvaa. Jaksamme kilvoitella, kun näemme, että perille pääseminen ei riipukaan kilvoittelijan voimista ja onnistumisesta, vaan Jeesuksen Kristuksen sovitusrakkaudesta.
Hän ei koskaan heitä ulos sitä, joka tulee hänen tykönsä (Joh 6:37).
( Peltola)
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen kestää tuomiolla vain Kristuksen tähden, ei sen uuden tähden, mikä hänen sydämessään syntyy ja kasvaa. Jaksamme kilvoitella, kun näemme, että perille pääseminen ei riipukaan kilvoittelijan voimista ja onnistumisesta, vaan Jeesuksen Kristuksen sovitusrakkaudesta.
Hän ei koskaan heitä ulos sitä, joka tulee hänen tykönsä (Joh 6:37).
( Peltola)
s-seutulainenSisällä: Kristus teissä - kirkkauden toivo.
Kristuksen sisäinen tuntemus.
14 Sentähden minä notkistan polveni Isän edessä,
15 josta kaikki, millä isä on, taivaissa ja maan päällä, saa nimensä,
16 että hän kirkkautensa runsauden mukaisesti antaisi teidän, sisällisen ihmisenne puolesta, voimassa vahvistua hänen Henkensä kautta
17 ja Kristuksen asua uskon kautta teidän sydämissänne,
18 niin että te, rakkauteen juurtuneina ja perustuneina, voisitte kaikkien pyhien kanssa käsittää, mikä leveys ja pituus ja korkeus ja syvyys on,
19 ja oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä; että tulisitte täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä. ( Ef 3)
Jumalan rauhan varjelus.
5 Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon. Herra on lähellä.
6 Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,
7 ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.
8 Ja vielä, veljet, kaikki, mikä on totta, mikä kunnioitettavaa, mikä oikeaa, mikä puhdasta, mikä rakastettavaa, mikä hyvältä kuuluvaa, jos on jokin avu ja jos on jotakin kiitettävää, sitä ajatelkaa ( Fil 4)
Se entinen vaellus on jäänyt taakse. Ja uusi on sen sijalle tullut.
17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut. ( 2kor 5)
1 Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne,
2 joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
3 joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;
4 mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut,
5 on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa-armosta te olette pelastetut-
6 ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa,
7 osoittaakseen tulevina maailmanaikoina armonsa ylenpalttista runsautta, hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa.
8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja-
10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme. ( Ef 7)
Uskovia kehoitetaan koettelemaan itseään.
5 Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta. ( 2Kor 13)
" Että Hän kirkkautensa runsauden mukaisesti antaisi teidän, sisällisen ihmisenne puolesta, voimassa vahvistua hänen Henkensä kautta ja Kristuksen asua uskon kautta teidän sydämissänne".
Se, mikä muutos sydämen maaperässä tapahtuu, on hyvinkin merkittävää kilvoitteluissa ja uskon säilyttämisessä," katso, uusi on sijaan tullut".
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sisällä: Kristus teissä - kirkkauden toivo.
Kristuksen sisäinen tuntemus.
14 Sentähden minä notkistan polveni Isän edessä,
15 josta kaikki, millä isä on, taivaissa ja maan päällä, saa nimensä,
16 että hän kirkkautensa runsauden mukaisesti antaisi teidän, sisällisen ihmisenne puolesta, voimassa vahvistua hänen Henkensä kautta
17 ja Kristuksen asua uskon kautta teidän sydämissänne,
18 niin että te, rakkauteen juurtuneina ja perustuneina, voisitte kaikkien pyhien kanssa käsittää, mikä leveys ja pituus ja korkeus ja syvyys on,
19 ja oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä; että tulisitte täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä. ( Ef 3)
Jumalan rauhan varjelus.
5 Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon. Herra on lähellä.
6 Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,
7 ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.
8 Ja vielä, veljet, kaikki, mikä on totta, mikä kunnioitettavaa, mikä oikeaa, mikä puhdasta, mikä rakastettavaa, mikä hyvältä kuuluvaa, jos on jokin avu ja jos on jotakin kiitettävää, sitä ajatelkaa ( Fil 4)
Se entinen vaellus on jäänyt taakse. Ja uusi on sen sijalle tullut.
17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut. ( 2kor 5)
1 Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne,
2 joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
3 joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;
10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme. ( Ef 7)
Uskovia kehoitetaan koettelemaan itseään.
5 Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta. ( 2Kor 13)
" Että Hän kirkkautensa runsauden mukaisesti antaisi teidän, sisällisen ihmisenne puolesta, voimassa vahvistua hänen Henkensä kautta ja Kristuksen asua uskon kautta teidän sydämissänne".
Se, mikä muutos sydämen maaperässä tapahtuu, on hyvinkin merkittävää kilvoitteluissa ja uskon säilyttämisessä," katso, uusi on sijaan tullut".
Usko Toivonen12 Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.
13 Onko siis hyvä tullut minulle kuolemaksi? Pois se! Vaan synti, että se synniksi nähtäisiin, on hyvän kautta tuottanut minulle kuoleman, että synti tulisi ylenmäärin synnilliseksi käskysanan kautta.
14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
( Room. 7)
-
>>On pelottavaa, jos voin kohdata Jumalan käskysanan niin, ettei sen rikkominen aiheuta minussa ahdistusta enkä näe, että rikkomuksen valtaan jääminen tuo minulle kuoleman (Room 7:10). En siis tajua synnin pettävän ja lopulta surmaavan minut (7:11). On pelottavaa, jos Jumalan laki ei enää tee syntiä minulle todella pahaksi asiaksi (7:13). Silloin olen siinä vaarallisessa tilassa, missä kerran oli Laodikean kristillinen seurakunta. Siellä itse todettiin kiitollisin mielin: ”Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse”. Mutta se oli valhetta, sillä silloin ei kuultu Jumalan lakia, joka sanoi miten todellisuudessa asiat olivat: ”Etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston” (Ilm 3:17, KR 38).
Yksin Jumalan laki pystyy tekemään ihmisen hänen omissa silmissään jumalattomaksi ja vasta jumalattomaksi tulleen ihmisen Jumala saa vanhurskauttaa uskon kautta. Muunlaisille ihmisille ei kelpaa uskonvanhurskaus. Siksi lain tehtävä ei suinkaan ole tehdä ihmistä vanhurskaaksi ja Jumalalle otolliseksi välittömästi. Siihen ei laki pysty. Laki on annettu siksi, että synti nähtäisiin synniksi, että synti tulisi ylenmäärin synnilliseksi (Room 7:13, KR 38) ja näin ”jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä” (3:19, KR 38). ”Mutta missä synti on tullut suureksi, siellä on armo tullut ylenpalttiseksi” (5:20).>>
( Olavi Peltola)
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
12 Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.
13 Onko siis hyvä tullut minulle kuolemaksi? Pois se! Vaan synti, että se synniksi nähtäisiin, on hyvän kautta tuottanut minulle kuoleman, että synti tulisi ylenmäärin synnilliseksi käskysanan kautta.
14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
( Room. 7)
-
>>On pelottavaa, jos voin kohdata Jumalan käskysanan niin, ettei sen rikkominen aiheuta minussa ahdistusta enkä näe, että rikkomuksen valtaan jääminen tuo minulle kuoleman (Room 7:10). En siis tajua synnin pettävän ja lopulta surmaavan minut (7:11). On pelottavaa, jos Jumalan laki ei enää tee syntiä minulle todella pahaksi asiaksi (7:13). Silloin olen siinä vaarallisessa tilassa, missä kerran oli Laodikean kristillinen seurakunta. Siellä itse todettiin kiitollisin mielin: ”Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse”. Mutta se oli valhetta, sillä silloin ei kuultu Jumalan lakia, joka sanoi miten todellisuudessa asiat olivat: ”Etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston” (Ilm 3:17, KR 38).
Yksin Jumalan laki pystyy tekemään ihmisen hänen omissa silmissään jumalattomaksi ja vasta jumalattomaksi tulleen ihmisen Jumala saa vanhurskauttaa uskon kautta. Muunlaisille ihmisille ei kelpaa uskonvanhurskaus. Siksi lain tehtävä ei suinkaan ole tehdä ihmistä vanhurskaaksi ja Jumalalle otolliseksi välittömästi. Siihen ei laki pysty. Laki on annettu siksi, että synti nähtäisiin synniksi, että synti tulisi ylenmäärin synnilliseksi (Room 7:13, KR 38) ja näin ”jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä” (3:19, KR 38). ”Mutta missä synti on tullut suureksi, siellä on armo tullut ylenpalttiseksi” (5:20).>>
( Olavi Peltola)
s-seutulainenHyvässä työssä hedelmää kantaen, Pyhän Hengen vaikutuksesta.
2 Kolossassa asuville pyhille ja uskoville veljille Kristuksessa. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme!
3 Me kiitämme Jumalaa, Herramme Jeesuksen Kristuksen Isää, aina kun rukoilemme teidän edestänne,
4 sillä me olemme saaneet kuulla teidän uskostanne Kristuksessa Jeesuksessa ja rakkaudesta, mikä teillä on kaikkia pyhiä kohtaan;
5 me kiitämme häntä sen toivon tähden, joka teille on talletettuna taivaissa ja josta jo ennen olette kuulleet sen evankeliumin totuuden sanassa,
6 joka on tullut teidän tykönne, niinkuin se on myös kaikessa maailmassa, missä se kantaa hedelmää ja kasvaa, samoin kuin teidänkin keskuudessanne siitä päivästä alkaen, jona te kuulitte ja opitte tuntemaan Jumalan armon totuudessa,
7 niinkuin te sen opitte Epafraalta, meidän rakkaalta kanssapalvelijaltamme, joka on uskollinen Kristuksen palvelija teidän hyväksenne
8 ja joka myös on kertonut meille teidän rakkaudestanne Hengessä.
9 Sentähden emme mekään, siitä päivästä alkaen, jona sen kuulimme, ole lakanneet teidän edestänne rukoilemasta ja anomasta, että tulisitte täyteen hänen tahtonsa tuntemista kaikessa hengellisessä viisaudessa ja ymmärtämisessä,
10 vaeltaaksenne Herran edessä arvollisesti, hänelle kaikessa otollisesti, kaikessa hyvässä työssä hedelmää kantaen ja kasvaen Jumalan tuntemisen kautta,
11 ja hänen kirkkautensa väkevyyden mukaan kaikella voimalla vahvistettuina olemaan kaikessa kestäviä ja pitkämielisiä, ilolla
12 kiittäen Isää, joka on tehnyt teidät soveliaiksi olemaan osalliset siitä perinnöstä, mikä pyhillä on valkeudessa,
13 häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan.
" Kaikessa hyvässä työssä hedelmää kantaen ja kasvaen Jumalan tuntemisen kautta"
Usko Toivonen
- Anonyymi
olavi peltola on elinaikanaan, käyttäen hyväkseen asemaansa ja arvovaltaansa johdattanut satoja, sanoisin tuhansia matkalle helvetiin. peltola on tahallisesti ja tietoisesti himoiten mammonaa ja kunnioitusta ihmisiltä valhetellen johdattanut tietämättömiä ja eksyviä uskomaan kirkon sakramenttien olevan pelastus ja tie Jumalan tykö. Täysin ymmärtäen peltolaon pukeutut baal-jumalan papin asuihin ja harjoittanut taikuutta ja lukenut loitsuja ja tehnyt käsillään taikurien merkkejkä.
OLAVI PELTOLA ON TEHNYT KAMMOTTAVIA TEKOJA, EIKÄ HÄN OLE KOSKAAN KATUNNUT PAHUUTTAAN!!!!
OLAVI PELTOLA ON KAMMOTTAVA!!!!!! - Anonyymi
olavi peltola on todistettavasti on etsinyt kunniaa ja valtaa asettanut itsensä muiden yläpuolelle: rovastin arvo (m.kreik. πρωτοπρεσβύτερος, prōtopresvýteros, ven. протоиерей, protoijerei ’ensimmäinen pappi’) voidaan myöntää papille, joka on palvellut pitkään menestyksellisesti ja nuhteettomasti. Se annetaan yleensä pitkään palvelleelle kirkkoherralle.
olavi peltola on tehnyt pahaa ja toiminut vastoin Sanan opetusta:
emmekä ole etsineet kunniaa ihmisiltä, emme teiltä emmekä muilta,
vaikka me Kristuksen apostoleina olisimme voineet vaatia arvonantoa; vaan me olimme lempeät teidän keskuudessanne, niinkuin imettävä äiti, joka vaalii lapsiansa;
Johannes varoitti: Minä kirjoitin seurakunnalle; mutta Diotrefes, joka haluaa olla ensimmäinen heidän joukossaan, ei ota meitä vastaan...peltola joka haluaa olla ensimmäinen...- Anonyymi
... ja höpö höpö. Peltola on arvostettu opettaja, muttei synnitön niin kuin ei meistä kukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
... ja höpö höpö. Peltola on arvostettu opettaja, muttei synnitön niin kuin ei meistä kukaan.
Arvoistus ei tee kenestäkään Jumalan mielen mukaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
peltola on tieten tahtoen johdattanut helvettiin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Arvoistus ei tee kenestäkään Jumalan mielen mukaista.
Ei tietenkään tee. Luuletkos itse olevasi Jumalan mielen mukainen, täh? Peltola on oikea ja Jumalan mielen mukainen opettaja Kristuksessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tietenkään tee. Luuletkos itse olevasi Jumalan mielen mukainen, täh? Peltola on oikea ja Jumalan mielen mukainen opettaja Kristuksessa.
peltola on tyypillinen pöhöttynyt luterilainen valehtelija!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
peltola on tieten tahtoen johdattanut helvettiin!
Todista väitteesi, niin Ola voi pyytää anteeksi. SNL 24: "Mielettömän ajatukset täyttää synti, herjaajaa jokainen kammoksuu."
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
peltola on jo saanut palkkansa, aivan kuten sanot, arvostusta ja kunniaa ja jopa rovastin arvonimen, muuta palkkaa peltolalle ei Sanan mukaan ole tulossa.
Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee häneltä, joka yksin on Jumala? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta kai olen Jumalan mielen mukainen, Jeesuksen verellä pesty!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
peltola on jo saanut palkkansa, aivan kuten sanot, arvostusta ja kunniaa ja jopa rovastin arvonimen, muuta palkkaa peltolalle ei Sanan mukaan ole tulossa.
Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee häneltä, joka yksin on Jumala?Nuo arvonimet Jumala on mielihyvin sallinut Peltolalle maallisesta ansiosta, on vuosia opettanut vaivojaan säästämättä uskollisesti oikein ja saanut paljon kärsimystä ja vastoinkäymisiä osakseen, muttei liikaa kumpaakaan, vaan on saanut kestää molemmat ja elää vanhaksi, vaikka tuskallisia sairauksia on ollut paljon..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta kai olen Jumalan mielen mukainen, Jeesuksen verellä pesty!
Oikea vastaus, mutta silti sydämesi näyttää olevan väärä, sinä panettelija, vihaaja, herjaaja.
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee häneltä, joka yksin on Jumala?peltola 😹👍
- Anonyymi
Laista ja ohjeista tulee tarvittava synnintunto, notta Armo Kristuksessa kelpaisi. Ilman Kristusta J. kaikki menevät kadotukseen helvetin kautta.
- Anonyymi
Kukahan lie tämä tässä ketjussa riehuva panettelija? Yhtään rakentavaa viestiä hän ei ole tänne postannut.
Hänhän on kaiketi tuo sama räyhäävä herjaaja, joka on jo aiemmin monen monissa keskusteluketjuissa täällä tuonut esille hengen hedelmiään.
Helluntailaisuutta, ymmärtääkseni, hän edustaa.
Tuo luterilaisuuteen kohdistuva sokea viha, jota hän estottomasti tuo julki, vaikkakin poikkeuksellisen räikeästi, ei ole ylipäätään aivan harvinaista helluntailaisuuden piirissä.
Valitettavasti.
s-seutulainen- Anonyymi
suomi on ollut luterilaisen opin vallassa 500 vuotta !
missä on sen opin hedelmät, miksi kansa on satajumalatonta edelleen, mitä virkaa on näillä lutterin palvelijoilla jotka eivät saa ulos mitään todellista apostolista evankeliumia !? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
missä on sen opin hedelmät, miksi kansa on satajumalatonta edelleen, mitä virkaa on näillä lutterin palvelijoilla jotka eivät saa ulos mitään todellista apostolista evankeliumia !?JA jumalattomampi se on nyt kun sata vuotta sitten kun helluntailaisten ja vapaiden suuntien määrä on kasvanut
Mitä virkaa on näillä parhamin palvelijoilla kun ne tuovat vain jumalatoomuutta= - Anonyymi
s-seutulainen, ole vähimmässä väärä ja olet myös paljossakin väärä, näin Sana ilmoittaa. Tämä on helluntailaisuutta käsittelevä palsta.
Luterilaissus ei ole yhtä kuin helluntailaisuus. Rosenius on Sleyn kirkon isä. Peltota on umpiksokea porttokirkkosi rovasti. Kirkkolaitoksesi j o onmurhannut miljoonia anabaptisteja!
Lopeta kitinäsi! - Anonyymi
Jumalattomille Jumalan Sana on panettelua!
- Anonyymi
Eikö mintekåän mahdu kalloosi, luterilainen: häpykää helluntaisuuspalstalta!!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
missä on sen opin hedelmät, miksi kansa on satajumalatonta edelleen, mitä virkaa on näillä lutterin palvelijoilla jotka eivät saa ulos mitään todellista apostolista evankeliumia !?peltola, helvettiin opastaja, on saanut arvonimesä täsmälleen samastalähteestä kuin paavikin omansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JA jumalattomampi se on nyt kun sata vuotta sitten kun helluntailaisten ja vapaiden suuntien määrä on kasvanut
Mitä virkaa on näillä parhamin palvelijoilla kun ne tuovat vain jumalatoomuutta=Hyvä pointti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä pointti
Kuule, luterilaisessa kirkoissa homot t vihitään,ei helluntaiseurakunnissa hyväksytä homopareja. Kirkoissa ennustetaan tarot-korteissa, ei helluntaiseurakunnissa harjoiteta taikuutta kuten luterilaisissa kirkoissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuule, luterilaisessa kirkoissa homot t vihitään,ei helluntaiseurakunnissa hyväksytä homopareja. Kirkoissa ennustetaan tarot-korteissa, ei helluntaiseurakunnissa harjoiteta taikuutta kuten luterilaisissa kirkoissa.
Kuule,. helluntaiseurakunnissa harjoitetaan taikuutta ja vihataan uskovia. Siellä uhkaillaan ja nimitellään kristittyjä. Luterilaisuudessa Jeesus on keskiössä. Luteriliasuus ei vihi honoja tai käytä tarot-kortteja, kansankirkko on oma juttunsa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuule,. helluntaiseurakunnissa harjoitetaan taikuutta ja vihataan uskovia. Siellä uhkaillaan ja nimitellään kristittyjä. Luterilaisuudessa Jeesus on keskiössä. Luteriliasuus ei vihi honoja tai käytä tarot-kortteja, kansankirkko on oma juttunsa
Käy katsomassa, hyvin todennäköisesti luterilaisen kirkkosi seiniä koristavat pakanajumalien symbolit. Sleyn tunnustuskirjan päällys on koristeltu saamelaisten noitarumpujen kuviolla. Piispat pukeutuvat kalanjumalan papin asuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käy katsomassa, hyvin todennäköisesti luterilaisen kirkkosi seiniä koristavat pakanajumalien symbolit. Sleyn tunnustuskirjan päällys on koristeltu saamelaisten noitarumpujen kuviolla. Piispat pukeutuvat kalanjumalan papin asuun.
Sleyllä ei ole mitään omaa tunnustuskirjaa, joten keksit ihan omiasi. Kalajumalahöpinääsi ei kukaan usko.
Anonyymi kirjoitti:
missä on sen opin hedelmät, miksi kansa on satajumalatonta edelleen, mitä virkaa on näillä lutterin palvelijoilla jotka eivät saa ulos mitään todellista apostolista evankeliumia !?lutterin 😹👍
Anonyymi kirjoitti:
HELL kultilla on omat hokkuspokkus temppunsa.🤡🎪🤹♀️🤹🤹♂️🎭
Anonyymi kirjoitti:
🐟😹👍
- Anonyymi
Puhu vain omasta puolestasi.
- Anonyymi
Eikö Sleyn tai koko luterilainen kirkko ole kuullut: Suomessa on uskonnonvapaus! Luterilainen kirkko ei sanele, miten pitää uskoa: Eikä luterilainen kirkko ole saanut uudestaan tuomiovaltaa, ainakaan vielä!
- Anonyymi
Luterilaisessa kirkossa vain ani harva on elävässä uskossa Jeesukseen. Eikä näiden harvojen, uskossa olevien joukossa ole yhtä ainoaa vilpitöntä Jeesuksen seuraajaa, vaan päivien joukossa tulee hetki jolloin, pitää valita joko kuuliaisuus Jumalalle tahi luterilaisuus. Luterilainen valitsee kirkkonsa ja kirkkonsa opit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaisessa kirkossa vain ani harva on elävässä uskossa Jeesukseen. Eikä näiden harvojen, uskossa olevien joukossa ole yhtä ainoaa vilpitöntä Jeesuksen seuraajaa, vaan päivien joukossa tulee hetki jolloin, pitää valita joko kuuliaisuus Jumalalle tahi luterilaisuus. Luterilainen valitsee kirkkonsa ja kirkkonsa opit.
Ehkä sinä et ole oikea henkilö arviomaan kenenkään uskoa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudestikastajissa ei ole yhtään vilpitöntä Jeesuksen seuraajaa. Pitää valita joko kuuliaisuus Jumalalle ja Raamatun opit tai uudestikastajuus. Uudestikastajat valitsevat lahkonsa opit ja keiltävät Raamatun
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudestikastajissa ei ole yhtään vilpitöntä Jeesuksen seuraajaa. Pitää valita joko kuuliaisuus Jumalalle ja Raamatun opit tai uudestikastajuus. Uudestikastajat valitsevat lahkonsa opit ja keiltävät Raamatun
Raamatussa ei ole mitään tämänkaltaista kastetta, ei ole vaikka koko elämäsi ja täältä ikuiseen ja takaisin väittelit: Ennen kastetta pappi kysyy vanhemmilta, haluavatko he, että lapsi kastetaan kristilliseen uskoon. Pappi voi myös sopia vanhempien kanssa, että kysymyksen sijaan pappi toteaa asian. Vanhemmilta ja kummeilta kysytään myös, haluavatko he huolehtia lapsen kristillisestä kasvatuksesta.
Tämän jälkeen pappi tekee ristinmerkin lapsen otsaan ja kaikki läsnä olevat rukoilevat yhdessä lapsen puolesta.
Rukouksen jälkeen seuraa raamatunlukua ja papin puhe. Puheessa voivat olla mukana ne asiat, joista vanhemmat ja pappi ovat ennen ristiäisiä keskustelleet.
Varsinainen kastetoimitus tapahtuu kastemaljan äärellä. Vesi kaadetaan kastemaljaan ennen toimituksen alkua tai juuri ennen kastamista. Kastaminen alkaa Raamatun lukemisella ja uskontunnustuksella.
Kasteessa pappi kastelee lapsen pään kolme kertaa vedellä, sanoo lapsen nimen sekä sanat: "Minä kastan sinut Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen." Tämän jälkeen lapsi siunataan niin, että pappi sekä vanhemmat ja kummit asettavat kätensä lapsen pään päälle.
Kasteen jälkeen voidaan sytyttää kastekynttilä. Lopuksi rukoillaan vielä yhdessä ja lauletaan yleensä virsi.
Et löydä Jumalan ilmoituksesta luterilaisen kirkon kastekaavaa, etkä kastemaljaa, et kolme kertaa pään valelua, et kummeja, et vanhempien suostumusta kasteeseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa ei ole mitään tämänkaltaista kastetta, ei ole vaikka koko elämäsi ja täältä ikuiseen ja takaisin väittelit: Ennen kastetta pappi kysyy vanhemmilta, haluavatko he, että lapsi kastetaan kristilliseen uskoon. Pappi voi myös sopia vanhempien kanssa, että kysymyksen sijaan pappi toteaa asian. Vanhemmilta ja kummeilta kysytään myös, haluavatko he huolehtia lapsen kristillisestä kasvatuksesta.
Tämän jälkeen pappi tekee ristinmerkin lapsen otsaan ja kaikki läsnä olevat rukoilevat yhdessä lapsen puolesta.
Rukouksen jälkeen seuraa raamatunlukua ja papin puhe. Puheessa voivat olla mukana ne asiat, joista vanhemmat ja pappi ovat ennen ristiäisiä keskustelleet.
Varsinainen kastetoimitus tapahtuu kastemaljan äärellä. Vesi kaadetaan kastemaljaan ennen toimituksen alkua tai juuri ennen kastamista. Kastaminen alkaa Raamatun lukemisella ja uskontunnustuksella.
Kasteessa pappi kastelee lapsen pään kolme kertaa vedellä, sanoo lapsen nimen sekä sanat: "Minä kastan sinut Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen." Tämän jälkeen lapsi siunataan niin, että pappi sekä vanhemmat ja kummit asettavat kätensä lapsen pään päälle.
Kasteen jälkeen voidaan sytyttää kastekynttilä. Lopuksi rukoillaan vielä yhdessä ja lauletaan yleensä virsi.
Et löydä Jumalan ilmoituksesta luterilaisen kirkon kastekaavaa, etkä kastemaljaa, et kolme kertaa pään valelua, et kummeja, et vanhempien suostumusta kasteeseen.Juuri tuo kaste kolmiyhteisen Jumalan nimeen Raamatusta löytyy
Et löydä Raamatusta helluntailaisten symbolikastetta
- Anonyymi
thaimaassa se näkyy laajana ja jatkuvana rikostekoina, johon poliisi ei puutu millään tavoin antaessa taksikuskien vapaasti ryöstää asiakkaitaan. tässä epäjumala buddhan palvovien taksikuskien rikoksia.
- Anonyymi
Luterinen pään kastelu on nimen omaan symbolikastelu, olethan kymmeniä kertoja vängännnyt: "veden määrällä ei ole merkitystä-." Näin oman sanomisesi mukaan vesi on pelkkä symboli,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterinen pään kastelu on nimen omaan symbolikastelu, olethan kymmeniä kertoja vängännnyt: "veden määrällä ei ole merkitystä-." Näin oman sanomisesi mukaan vesi on pelkkä symboli,
Vesi voi olla symboli mutta kaste ei. Kaste on konkretiaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vesi voi olla symboli mutta kaste ei. Kaste on konkretiaa
Siis vesi on vain symboli, eikä symboli ole vättämätön...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis vesi on vain symboli, eikä symboli ole vättämätön...
Kaste ei ole symboli
- Anonyymi
Luterilainen oppi on ollut suomen uskonnollinen mafia viissataa vuotta ja ainut aikaansaannos sillä on ollut tuhlata yli tuhat miljoonaa euroa vuosittain laitoksensa veivaamiseen, josta ei ole syntynyt ainuttakaan jeesuksen seuraajaa.
Eikä synny edelleenkään.
Tosin kansa on pääsemässä irti tuosta pakkoreservaatista pikkuhiljaa eikä pappia enää monikaan pelkää.
Kenenkään jumalasuhde ei tarvitse lutterin kirkkoa yhtään mihinkään eikä sen rituaaleilla ole mitään merkitystä taivaan ovien avautumiseen.- Anonyymi
hehee, saastanen pedokääkkä märisee tuskaansa kuten aina. Se vihaa luterilaisuutta yli kaiken
Luterilaisuuden myötä Suomeen tuli kristinusko mikä tottakai harmitta sodomiittikääkkää
Kenenkään jumalasuhde ei tarvitse helluntailaisuutta tai parhamin kirkkoa, eikä sen rituaaleja. Kaikki mitä helluntailaisuus on tänne tuonut on amerikan pedousknnon ja sitä kautta jumalattomuuden mikä on lisääntynyt samalla kun luterilaisten määrä on laskenut, inttäkää vain vastaan!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
hehee, saastanen pedokääkkä märisee tuskaansa kuten aina. Se vihaa luterilaisuutta yli kaiken
Luterilaisuuden myötä Suomeen tuli kristinusko mikä tottakai harmitta sodomiittikääkkää
Kenenkään jumalasuhde ei tarvitse helluntailaisuutta tai parhamin kirkkoa, eikä sen rituaaleja. Kaikki mitä helluntailaisuus on tänne tuonut on amerikan pedousknnon ja sitä kautta jumalattomuuden mikä on lisääntynyt samalla kun luterilaisten määrä on laskenut, inttäkää vain vastaan!!Ainoastaan ulkokullatut kristiyiksi itseään kutsuvat näyttelijät tarvitsevat luterilaista murhakirkkoa, porttoa, joka on juovuksissa Jeesuksen todistajien verestä: Reformaation isät Martti Luther ja Philip Melanchthon antoivat arvovaltansa ja teologisen tukensa vainoille ja väkivallalle puheillaan ja kirjoituksillaan. Dokumentit osoittavat, että Luther ja Melanchthon antoivat useita jyrkkiä ja väkivallan sallivia lausuntoja uudestikastajista. He eivät pelkästään hyväksyneet ihmisten vainoamista ja heihin kohdistettua fyysistä väkivaltaa, vaan jopa kannustivat vallanpitäjiä siihen sekä maallisin että teologisin perustein.
Silloinen maallinen hallinto käytti arvovaltaisten kirkonmiesten tuomitsevia puheita ja kirjallisia lausuntoja hyväksi uudestikastajiin kohdistamansa vainon legitiimeinä perusteluina. Keisarikunnassa laadittiin uskonpuhdistajien tukemana laki, joka mahdollisti vainoamisen ”laillisesti”.
Luther joutui ottamaan kantaa anabaptisteiksi nimitettyjen kristittyjen tappamiseen vuonna 1527. Hän antoi suostumuksensa laille ja kuolemantuomioille, vaikka tapahtumia hänen omien sanojensa mukaan olikin ”kauheaa katsella”. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainoastaan ulkokullatut kristiyiksi itseään kutsuvat näyttelijät tarvitsevat luterilaista murhakirkkoa, porttoa, joka on juovuksissa Jeesuksen todistajien verestä: Reformaation isät Martti Luther ja Philip Melanchthon antoivat arvovaltansa ja teologisen tukensa vainoille ja väkivallalle puheillaan ja kirjoituksillaan. Dokumentit osoittavat, että Luther ja Melanchthon antoivat useita jyrkkiä ja väkivallan sallivia lausuntoja uudestikastajista. He eivät pelkästään hyväksyneet ihmisten vainoamista ja heihin kohdistettua fyysistä väkivaltaa, vaan jopa kannustivat vallanpitäjiä siihen sekä maallisin että teologisin perustein.
Luther joutui ottamaan kantaa anabaptisteiksi nimitettyjen kristittyjen tappamiseen vuonna 1527. Hän antoi suostumuksensa laille ja kuolemantuomioille, vaikka tapahtumia hänen omien sanojensa mukaan olikin ”kauheaa katsella”.Ainoastaan murhanhimoiset uudestikastajat kirjoittavat tuollaista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainoastaan murhanhimoiset uudestikastajat kirjoittavat tuollaista
Sley-luterilainen kieltää evankeliumin Sanan.
Tässä on evankeliumi ja luterilainen kieltää evankeliumien Sanan: Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte
ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.
Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan,
ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan,
ja että hän näyttäytyi Keefaalle, sitten niille kahdelletoista.
Evankeliumin Sanan kuulemisen, eli yllä olevan, kautta ihminen pelastuu. Mutta kukaan ei pelastu luterilaisen harhan mukaan, vaan niin kuin Sana ilmoittaa eli evankeliumin kautta,
Luterilaiseen pelastusoppi ei sisällä yhtään näistä elementeistä: minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte
ja jonka kautta te myös pelastutte, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sley-luterilainen kieltää evankeliumin Sanan.
Tässä on evankeliumi ja luterilainen kieltää evankeliumien Sanan: Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte
ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.
Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan,
ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan,
ja että hän näyttäytyi Keefaalle, sitten niille kahdelletoista.
Evankeliumin Sanan kuulemisen, eli yllä olevan, kautta ihminen pelastuu. Mutta kukaan ei pelastu luterilaisen harhan mukaan, vaan niin kuin Sana ilmoittaa eli evankeliumin kautta,
Luterilaiseen pelastusoppi ei sisällä yhtään näistä elementeistä: minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte
ja jonka kautta te myös pelastutte,Siinä se luterilainen arvonevankeliumi hyvin kuvattuna suoraan Jumalan Sanasta
Uudestikastajien pelastusopin kanssa tuolla ei ole mitään tekemistä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä se luterilainen arvonevankeliumi hyvin kuvattuna suoraan Jumalan Sanasta
Uudestikastajien pelastusopin kanssa tuolla ei ole mitään tekemistäLuterilaisuus on täyttä valehtelua ja luterilaisuus on valtaisa ajatusharha: Harhaluulo eli ajatusharha (deluusio) on todellisuutta koskeva käsitys tai ajatus, jota henkilö pitää totena, vaikka se on todistettavasti epätosi. Ajatusharha perustuu henkilön virhepäätelmiin, eikä sitä voida horjuttaa järkiperusteilla. Harhaluuloa sellaisenaan ei kuitenkaan pidetä sairautena.
Paavali kirjoitti tessalokialaisille: sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen...And for this cause God shall send them strong delusion, that they should believe a lie. King james sanoo eksytystä ajatusharhaksi.
Koko luterilaisuus ja luterilainen Raamatun opetus perustuu kuvitteluun ja luulotteluun!!!
Luterilaisuuden mukaan kaikkia, mitä ei ole kirjoitettuna Sanaan, voi olla kuitenkin kirjoitettuna Sanaan; kaikkia voi olla kunhan vain olettaa ja toistaa ja riittävän suuri määrä ihmisiä uskoo, niin harhoihin uskominen muuttaa harhat ja luulot todeksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä se luterilainen arvonevankeliumi hyvin kuvattuna suoraan Jumalan Sanasta
Uudestikastajien pelastusopin kanssa tuolla ei ole mitään tekemistäAnabaptistien, heidän joita pilkkaat ja joita luterilainen kirkko on murhannut miljoonittain, pelastusoppi on:
-Usko tulee kuulemisesta
-kuuleminen evankeliumin Sanasta
-jokainen uskoo itsellensä iankaikkiseksi elämäksi
-sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja sunn tunnustuksella pelastutaan
-jokaisen pitää kääntyä Jumalan puoleen eli tehdä parannus
Evankeliumin Sana: minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte
ja että hän näyttäytyi Keefaalle, sitten niille kahdelletoista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anabaptistien, heidän joita pilkkaat ja joita luterilainen kirkko on murhannut miljoonittain, pelastusoppi on:
-Usko tulee kuulemisesta
Evankeliumin Sana: minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte
ja että hän näyttäytyi Keefaalle, sitten niille kahdelletoista.Näin luterilaisuudessa tullan uskoon ja pelastutaan ja saadaan kasteen lahjana osa ensimmäiseen ylösnousemukseen: Ennen kastetta pappi kysyy vanhemmilta, haluavatko he, että lapsi kastetaan kristilliseen uskoon. Pappi voi myös sopia vanhempien kanssa, että kysymyksen sijaan pappi toteaa asian. Vanhemmilta ja kummeilta kysytään myös, haluavatko he huolehtia lapsen kristillisestä kasvatuksesta.
Kasteen jälkeen voidaan sytyttää kastekynttilä. Lopuksi rukoillaan vielä yhdessä ja lauletaan yleensä virsi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaisuus on täyttä valehtelua ja luterilaisuus on valtaisa ajatusharha: Harhaluulo eli ajatusharha (deluusio) on todellisuutta koskeva käsitys tai ajatus, jota henkilö pitää totena, vaikka se on todistettavasti epätosi. Ajatusharha perustuu henkilön virhepäätelmiin, eikä sitä voida horjuttaa järkiperusteilla. Harhaluuloa sellaisenaan ei kuitenkaan pidetä sairautena.
Paavali kirjoitti tessalokialaisille: sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen...And for this cause God shall send them strong delusion, that they should believe a lie. King james sanoo eksytystä ajatusharhaksi.
Koko luterilaisuus ja luterilainen Raamatun opetus perustuu kuvitteluun ja luulotteluun!!!
Luterilaisuuden mukaan kaikkia, mitä ei ole kirjoitettuna Sanaan, voi olla kuitenkin kirjoitettuna Sanaan; kaikkia voi olla kunhan vain olettaa ja toistaa ja riittävän suuri määrä ihmisiä uskoo, niin harhoihin uskominen muuttaa harhat ja luulot todeksi.Uudestikastajalässyttäjä inisee taas tuskaansa kuken aina
Uudestikastajuus o nharha - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anabaptistien, heidän joita pilkkaat ja joita luterilainen kirkko on murhannut miljoonittain, pelastusoppi on:
-Usko tulee kuulemisesta
ja että hän näyttäytyi Keefaalle, sitten niille kahdelletoista.Tuo on luterilainen pelastusoppi ja sinä jatkat luterilaisten pilkkaamista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin luterilaisuudessa tullan uskoon ja pelastutaan ja saadaan kasteen lahjana osa ensimmäiseen ylösnousemukseen: Ennen kastetta pappi kysyy vanhemmilta, haluavatko he, että lapsi kastetaan kristilliseen uskoon. Pappi voi myös sopia vanhempien kanssa, että kysymyksen sijaan pappi toteaa asian. Vanhemmilta ja kummeilta kysytään myös, haluavatko he huolehtia lapsen kristillisestä kasvatuksesta.
Kasteen jälkeen voidaan sytyttää kastekynttilä. Lopuksi rukoillaan vielä yhdessä ja lauletaan yleensä virsi.Siinä on hyvä kuvaus kasteesta. Luterilaisuudessa tullaan uskoon Jumalan Sanan kautta, uudestikastajissa ei tulla uskoon ollenkaan.
- Anonyymi
Uskonnollista huuhaata.
- Anonyymi
Älä tee ainakaan ruokaa toisille!
- Anonyymi
Kukaan ei ole tullut eikä tule yskovaksi minkäänlaisilla kirkollisilla rituaaleilla, siinä ei auta kastekynttilät eikä talismaanit.
Kohteen sydän ei muutu, eikä hänelle synny mitään kahdenvälistä suhdetta Jeesuksen seuraamisesta puhumattakaan.
Luterilaisuus on muotojumalista pakanuutta jonka tulokset näkee jokainen silmänsä auki saanut.
Koko tuleva kesä on töynnä remujuhlia joita tämä mukakristikansa järjestää, ei niitä Pyhä Henki suunnittele!
Missä se vauvana saatu usko piileskelee onko joku nähnyt vai pitäisikö järjestää kilpailu, kuka ensin löytää vauvana uskoontulleen, voittaa ensimmäisen palkinnon !- Anonyymi
Taas tuo sama pedokääkkä inisee tuskaansa ja jauhaa rituaaleeista. Sitä se muotojumalinen tekee Helluntailaisuus on pakanuutta ja uskovien vainoamista
Suomessa on paljon lapsena uskoontulleita mutta helluntaissa niitä ei kai ole. Siellä kun uskovie ei tunne olevan ollenkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas tuo sama pedokääkkä inisee tuskaansa ja jauhaa rituaaleeista. Sitä se muotojumalinen tekee Helluntailaisuus on pakanuutta ja uskovien vainoamista
Suomessa on paljon lapsena uskoontulleita mutta helluntaissa niitä ei kai ole. Siellä kun uskovie ei tunne olevan ollenkaan.Tärkeintä luterilaisessa uskossa on kuitenkin nimitellä jumalattomasti ha laittimasti erittäinkin kaikkea helluntaihin liittyvää, siinä.oikea usko tulee ilmi !
Jatkanette vain isien syntien kantamista, omat kuorman päällä lisänä, ei tarvitse salille mennä ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tärkeintä luterilaisessa uskossa on kuitenkin nimitellä jumalattomasti ha laittimasti erittäinkin kaikkea helluntaihin liittyvää, siinä.oikea usko tulee ilmi !
Jatkanette vain isien syntien kantamista, omat kuorman päällä lisänä, ei tarvitse salille mennä !Luterilaisessa uskossa tärkeintä on Jeesus Kristus
Helluntailsuudessa tärkeintä on hyökätä luteriliasuutta vastaan ja herjata uskovia mm vedenpalvojiksi, vauvanvalelijoiksi, sakastilaisiksi jne jne Anonyymi kirjoitti:
Tärkeintä luterilaisessa uskossa on kuitenkin nimitellä jumalattomasti ha laittimasti erittäinkin kaikkea helluntaihin liittyvää, siinä.oikea usko tulee ilmi !
Jatkanette vain isien syntien kantamista, omat kuorman päällä lisänä, ei tarvitse salille mennä !ha laittimasti 😹👍
- Anonyymi
on taas kaksi uudestikastajariehujaa käynyt täällä aukomassa päätänsä ja puhumassa luterilauisuudesta - palstalla joka kässittelee helluntailaisuutta. Se kertoo miten paljon luterilaisuus ja uskovat arsyttää näitä kahta trollia eli uudestikastajalässyttäjää ja katkeroitunutta vanhusta
- Anonyymi
Luterilaiset uskovat sopii pariin nysseen eivätkä hekään pääse irti aivopesustaan, aina pitää kirkko näkyä.
Mikään ei muutuvaikka huomenna olisi ylöstempaus, samat mummut löytyy kirkonpenkeistä ja ilmastosaarna kuuluu seinäpöntöstä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaiset uskovat sopii pariin nysseen eivätkä hekään pääse irti aivopesustaan, aina pitää kirkko näkyä.
Mikään ei muutuvaikka huomenna olisi ylöstempaus, samat mummut löytyy kirkonpenkeistä ja ilmastosaarna kuuluu seinäpöntöstä.Valtaosa maamme uskovista on luterilaisia
Mikään ei muuta sitä faktaa - ei vaikka tuo katkeroitunut vanhus miten mollaa luterilaisuutta Anonyymi kirjoitti:
Mikään ei muutuvaikka huomenna olisi ylöstempaus, samat mummut löytyy kirkonpenkeistä ja ilmastosaarna kuuluu seinäpöntöstä.Tämähän on vain hieno asia!😇❤️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valtaosa maamme uskovista on luterilaisia
Mikään ei muuta sitä faktaa - ei vaikka tuo katkeroitunut vanhus miten mollaa luterilaisuuttaLuterilaiset uskovat aivan niin kuin he itse sanovat: luterilaiset: Lutheriin eli väärään profeettaan ja holokaustin isään ja Jeesuksen omien murhaajaan.
Luterilaiset eivät usko Jeesuksen sanoja: Sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi. LUTERILAISET USKOVAT VEDENVALUTTELUN JA PAPPIEN TAIKOJEN JA LOITSUJEN VANHURSKAUTTAVAN.
Luterilaisuuteen ei kuulu Jumalan seurakunnan uskontunnustus: : Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Luterilaiset eivät ole Jeesuksen seuraajia, vaan Lutherin seuraajia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaiset uskovat aivan niin kuin he itse sanovat: luterilaiset: Lutheriin eli väärään profeettaan ja holokaustin isään ja Jeesuksen omien murhaajaan.
Luterilaiset eivät usko Jeesuksen sanoja: Sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi. LUTERILAISET USKOVAT VEDENVALUTTELUN JA PAPPIEN TAIKOJEN JA LOITSUJEN VANHURSKAUTTAVAN.
Luterilaisuuteen ei kuulu Jumalan seurakunnan uskontunnustus: : Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
Luterilaiset eivät ole Jeesuksen seuraajia, vaan Lutherin seuraajia.Luterilaiet uskovat Jeesukseen. Uudestikastajat uskovat parhamiin ja loitsuihin ja veden valutukseen
Uudestikastajat vihaavat uskovia ja haukkuvat Jeesusken omia. Uudestikastajat ovat parhamin seuraajia - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaiet uskovat Jeesukseen. Uudestikastajat uskovat parhamiin ja loitsuihin ja veden valutukseen
Uudestikastajat vihaavat uskovia ja haukkuvat Jeesusken omia. Uudestikastajat ovat parhamin seuraajianoo kunhan pääset täyteen ikään niin ehkö osaat ajatella muutakin kuin lutterin paskeria ja mekkoja.
se on tuo esinuoruus niin tuimaa aikaa muutamille että siinä ei töihinkään kerkeä kun pitää niin kiivaasti ottaa kantaa.
mutta nyt ei saisi unohtaa raakkujen kohtaloa, se on ehkä vakavin asia tässä maassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaiset uskovat aivan niin kuin he itse sanovat: luterilaiset: Lutheriin eli väärään profeettaan ja holokaustin isään ja Jeesuksen omien murhaajaan.
Luterilaiset eivät ole Jeesuksen seuraajia, vaan Lutherin seuraajia.Himoksella luterilaiset palvovat jeesustaan ja uskovat kasteen armoon, sinne kaikin vääntää itsensä vauvasta vaariin ja tummuun.
suomi on pakanamaa, vain kourallinen uudestisyntyneitä pilkistää pientä taivaan valoa tähän synkkään korpimaahan.
himoksella ei meteli laannu vaikka ylöstempaus tulisi kesken pippaloitten.
näin on näreet ja polvihousut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
noo kunhan pääset täyteen ikään niin ehkö osaat ajatella muutakin kuin lutterin paskeria ja mekkoja.
se on tuo esinuoruus niin tuimaa aikaa muutamille että siinä ei töihinkään kerkeä kun pitää niin kiivaasti ottaa kantaa.
mutta nyt ei saisi unohtaa raakkujen kohtaloa, se on ehkä vakavin asia tässä maassa.tuohan on se iljettävä sodomiittipedo jälleen. Se puhuu aina lutterin baskerista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Himoksella luterilaiset palvovat jeesustaan ja uskovat kasteen armoon, sinne kaikin vääntää itsensä vauvasta vaariin ja tummuun.
suomi on pakanamaa, vain kourallinen uudestisyntyneitä pilkistää pientä taivaan valoa tähän synkkään korpimaahan.
himoksella ei meteli laannu vaikka ylöstempaus tulisi kesken pippaloitten.
näin on näreet ja polvihousut.Himoksella iljettävä pedokääkäk nai kaikkea mitä liikkuu
Suomi on pakanamaa ja sodomiittipedo on siitä oiva todiste
Se kulkee himoksella
- Anonyymi
Eikö hellareita hävetä tuo himoksella juokseva vaari?
- Anonyymi
No vähän noloa tuo sen käytös on kieltämättä.
- Anonyymi
Raamattu varoittaa: Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
Luterilaisuus on maailman mielen mukainen uskonto eli pakanuutta. Suurin osa luterilaisista on maailman ihmisiä. Luterilaiset sakramentit ovat valhetta ja petosta eli maailmasta.
Sana myös selkeästi varoittaa tekemästä yhteistyötä luterilaisten kanssa: Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
Maailman ihmiset eivät ole minun hengellisiä veljiäni. Jumalattomien ja uskosta osattomien luterilaisten isä on maailman ruhtinas. Minun ja kaikkein Jeesuksen seuraajien Isä on Taivaassa.
Minulla on oikeus ja velvollisuus kertoa 'vauvakasteen' olevan petos ja suuri eksytys ja valhe.- Anonyymi
Helluntailaisuus on maaiolman mieleinen uskonto. Suurin osa uudestikastajista on uskosta osattomia pedoja
Minun velvollisuuteni on kertoa että tuo uudestikastalajässyttäjä on vaarallinen lastenraiskaaja ja jonka kasteoppi on suuri petos.
Luterilaisilla ei ole mitään vauvakastetta vaan Raamatun opettama kaste - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisuus on maaiolman mieleinen uskonto. Suurin osa uudestikastajista on uskosta osattomia pedoja
Minun velvollisuuteni on kertoa että tuo uudestikastalajässyttäjä on vaarallinen lastenraiskaaja ja jonka kasteoppi on suuri petos.
Luterilaisilla ei ole mitään vauvakastetta vaan Raamatun opettama kasteHyvä on arvioida kaikkea mutta pysytellä silti kohtuudessa, onko sakastissa aiheesta annettu opetusta minkä verran !?
Jokainen lukutaitoinen oletuksellisezti näkee varttitunnissa oko raamatun ja luterilaisen kastamisen välillä enemmän yhtäläisyyttä vaiko erilaisuutta !
Niin wi tämä ole mitään rakettitiedettä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä on arvioida kaikkea mutta pysytellä silti kohtuudessa, onko sakastissa aiheesta annettu opetusta minkä verran !?
Jokainen lukutaitoinen oletuksellisezti näkee varttitunnissa oko raamatun ja luterilaisen kastamisen välillä enemmän yhtäläisyyttä vaiko erilaisuutta !
Niin wi tämä ole mitään rakettitiedettäSodomiittikäkätys inisee jälleen tuskaansa
onko kellarissa tietosiia siitä että kyseinen pedo on riehunut himoksella?
Jokainen tosiaan näkee mitä luteriliaisuus kasteesta opettaa ja mitä uudestikastajat kasteesta opettaa - joku symboli muka hah!
ei ole rakettitiedettä ei - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä on arvioida kaikkea mutta pysytellä silti kohtuudessa, onko sakastissa aiheesta annettu opetusta minkä verran !?
Niin wi tämä ole mitään rakettitiedettä"oletuksellisezti", "Niin wi"
On taas vaari ollut kaljakellunnassa selvästi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"oletuksellisezti", "Niin wi"
On taas vaari ollut kaljakellunnassa selvästiJos oikein kovasti pinnistäisitte siellä sakastissa, ehkä jokin monivitamiinipilleri otettuna, aamuvoimistelu ja käsien ojentelu, pientä pompintaa ohjeitten mukaan, niin saattaisiko se kirvoittaa edes yhden normijärkisen kommentintapaisen itse asiastakin, miten mahtaisi olla ?!
olisikin hyvä järjestää kevätkilpailu jossa ensimmäisen yhtymäkohdan luterilaisen kasteen ja raamatun kasteen väliltä tuottaisi ensimmäisen palkinnon!
palkinto voisi olla iso lollipop ja sisuaski ehkä körttipastillikin mukana! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos oikein kovasti pinnistäisitte siellä sakastissa, ehkä jokin monivitamiinipilleri otettuna, aamuvoimistelu ja käsien ojentelu, pientä pompintaa ohjeitten mukaan, niin saattaisiko se kirvoittaa edes yhden normijärkisen kommentintapaisen itse asiastakin, miten mahtaisi olla ?!
olisikin hyvä järjestää kevätkilpailu jossa ensimmäisen yhtymäkohdan luterilaisen kasteen ja raamatun kasteen väliltä tuottaisi ensimmäisen palkinnon!
palkinto voisi olla iso lollipop ja sisuaski ehkä körttipastillikin mukana!Ehkä monivitamiinipilleri kellarissa voisi auttaa niin voisi jättää endaumentitkin pois. Toki siellä pitää heilua ja koroittaa musiikin tahdissa, se on selvä. Kilpailu voisi olla että kuka heiluu parhaiten ja kuka löytää Raamatusta symbolikaste, heheh. Sitä kun siellä ei ole
palkinto voisi olla novumit, ehkä jopa osallistuminen molotuskurssille ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä monivitamiinipilleri kellarissa voisi auttaa niin voisi jättää endaumentitkin pois. Toki siellä pitää heilua ja koroittaa musiikin tahdissa, se on selvä. Kilpailu voisi olla että kuka heiluu parhaiten ja kuka löytää Raamatusta symbolikaste, heheh. Sitä kun siellä ei ole
palkinto voisi olla novumit, ehkä jopa osallistuminen molotuskurssille !Novum -kirjasarja käsittää viisi tiiliskiven paksuista teosta, joita parempia ei löydy tuskin mistään.
Onnellinen joka ne omistaa eikä luovu mistää hinnasta!
Jokainen asiasta jotain tajuava ymmärtää tämän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Novum -kirjasarja käsittää viisi tiiliskiven paksuista teosta, joita parempia ei löydy tuskin mistään.
Onnellinen joka ne omistaa eikä luovu mistää hinnasta!
Jokainen asiasta jotain tajuava ymmärtää tämän.Novumit voin työntää sinne, arvottomia on
Onnellinen joka Raamattuun luottaa
- Anonyymi
uterilaisuuteen sisältyy aina Jeesuksen omien ja juutalaisten vainoaminen. Oppinsa mukaisesti luterilaiset pääsevät sisälle Jumalan valtakuntaan ns. kasteen kautta. Kasteessaan luterilaiset saavat uskon ja Pyhän Hengen ja kasteen lahjana osan ensimmäiseen ylösnousemukseen.
Kastemalja ei ole Jeesus, vaan kastemaljojen ääreltä ja kasteen kautta nouseminen on Herran sanojen mukaan muualta nousemista lammastarhaan. Muualta, myös kastemaljoista Jumalan valtakuntaan nousseet, ovat varkaita ja ryöväreitä. Näin ollen luterilaiset ovat Sanan mukaan muualta kuin ovesta lammastarhaan tulleita varkaita ja ryöväreitä.
Luterilaiset ovat astuneet lammastarhaan tuhoamaan ja tappamaan lampaita.- Anonyymi
Uudestikastajuuteen sisältöö aina uskovien vainoaminen
Uudestikastajat haluvat tappaa uskovia. Sen on uudestikastajalässyttäjä näyttänyt - Anonyymi
Kasteessa uskovat pääsevät sisälle Jumalan valtakunaan, Kristuksen ruumiiseen.
Kristus on ainoa tie - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristus on ainoa tieMilloin se vauva tulee uskoon onko asiasta palaveerattu sakastissa miten runsaasti ?
Hetikö siinä kylvöhetkessä vaiko vähän myöhemmin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Milloin se vauva tulee uskoon onko asiasta palaveerattu sakastissa miten runsaasti ?
Hetikö siinä kylvöhetkessä vaiko vähän myöhemmin?Tulee milloin tulee, pääasia että tulee
Pedokääkkä taas pikkulapset mielessä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristus on ainoa tieMissä raamatussa on kirjoitettuna: "Kasteessa uskovat pääsevät sisälle Jumalan valtakunaan, Kristuksen ruumiiseen".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulee milloin tulee, pääasia että tulee
Pedokääkkä taas pikkulapset mielessäEi läheskään niin paljoa kuin luterilaisilla joilla koko muotojumalinen ns usko ja elämä perustuu vauvan kastamiseen.
Mitään muuta heillä ei ole jos asiasta kysyy.
Voin kertoa ettei yksikään vauva mailmassa ole koskaan tullut uskoon!
Neuvolasta voit tarkentaa asiaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä raamatussa on kirjoitettuna: "Kasteessa uskovat pääsevät sisälle Jumalan valtakunaan, Kristuksen ruumiiseen".
"Meidät on kastettu yhdeksi ruumiiksi"
1. Kor. 12:13 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei läheskään niin paljoa kuin luterilaisilla joilla koko muotojumalinen ns usko ja elämä perustuu vauvan kastamiseen.
Mitään muuta heillä ei ole jos asiasta kysyy.
Voin kertoa ettei yksikään vauva mailmassa ole koskaan tullut uskoon!
Neuvolasta voit tarkentaa asiaa.Taas on pedokääkä vaavit mielessä ja kääkän uskon sisältö tuntuu olevan vaavien kastamisen estäminen'
Voin kertoa että moni pieni lapsi on uskonut ja uudestisyntynyt vaikka lastenraiskaajakääkkä kuinka märisee. Mutta neuvolasta sitä asiaa ei kerroa !
Pitää paikkansa, että pelastumme pelkästä armosta, ilman omia tekojamme. Jumalalle ei kelpaa mitkään meidän tekomme. Hänelle kelpaa vain Jeesuksen teot. Siksi voimme turvat vain Jeesuksen tekoihin, jotka Jumala armosta lukee meidän hyväksemme. Paholainen kyllä sanoo: "Katso syntejäsi", mutta Jumala sanoo meille: "Katso Poikaani"
- Anonyymi
Eikö poikaan katsominen ole oma teko !
Miksi vain harvat kulkevat kaitaa tietä jos ei omia tekoja tarvita ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö poikaan katsominen ole oma teko !
Miksi vain harvat kulkevat kaitaa tietä jos ei omia tekoja tarvita ?Pitäisikö hukkuvalle neuvoa , älä huuda, katso vain rantaan päin !
Huku onnellisena, älä huuda apua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäisikö hukkuvalle neuvoa , älä huuda, katso vain rantaan päin !
Huku onnellisena, älä huuda apua.Jeesus puhui kahdesta vedestä, kahdenlaisesta vedestä: KAIVON VEDESTÄ, SE ON LUONNOLLISESTA VEDESTÄ, JOTA KIRKON KASTEVESIKIN ON. JEESUS PUHUI MYÖS TOISESTA VEDESTÄ, JOTA HÄNELLÄ ON, JA JOTA HÄN VOI ANTAA.
Näin ollen kirkon kastevesi ei anna ikuista elämää, eikä muutu elävän veden lähteeksi. Uudesti syntymään ja Jumalan lapseksi tulemiseen tarvita toista vettä, Elävää vettä, jonka Jeesus voi antaa.
Samoin Jeesus opettaessaan Nikodemusta ja puhuessaan vedestä syntymisestä Jeesus tarkoitti Häneltä saatavaa elävää vettä.
Kaivovesi ja muut luonnolliset vedet, mukaan lukien kastemaljan vesi, ovat katoavaisia. Katovaisuus ei peri katoamattomuutta.
Ihmisen pitää uudesti syntyä katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän Sanan kautta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huku onnellisena, älä huuda apua.Jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu. Eikä ole muuta nimeä annettu kuin Jeesus, jossa meidän pitäisi pelastuman.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus puhui kahdesta vedestä, kahdenlaisesta vedestä: KAIVON VEDESTÄ, SE ON LUONNOLLISESTA VEDESTÄ, JOTA KIRKON KASTEVESIKIN ON. JEESUS PUHUI MYÖS TOISESTA VEDESTÄ, JOTA HÄNELLÄ ON, JA JOTA HÄN VOI ANTAA.
Näin ollen kirkon kastevesi ei anna ikuista elämää, eikä muutu elävän veden lähteeksi. Uudesti syntymään ja Jumalan lapseksi tulemiseen tarvita toista vettä, Elävää vettä, jonka Jeesus voi antaa.
Samoin Jeesus opettaessaan Nikodemusta ja puhuessaan vedestä syntymisestä Jeesus tarkoitti Häneltä saatavaa elävää vettä.
Kaivovesi ja muut luonnolliset vedet, mukaan lukien kastemaljan vesi, ovat katoavaisia. Katovaisuus ei peri katoamattomuutta.
Ihmisen pitää uudesti syntyä katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän Sanan kautta.Kyllä kaste pelastaa uskovan, ei se vesi, vaan Sana joka veden välityksellä uskovalle annetaan, myös lapsille, joiden on tarkoitus ymmärtävässä iässä uskoa. Vauvat voivat uskoa jo kohdussa vrt. Johannes Kastaja. Ei lammas mitään ota ja osaa itse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus puhui kahdesta vedestä, kahdenlaisesta vedestä: KAIVON VEDESTÄ, SE ON LUONNOLLISESTA VEDESTÄ, JOTA KIRKON KASTEVESIKIN ON. JEESUS PUHUI MYÖS TOISESTA VEDESTÄ, JOTA HÄNELLÄ ON, JA JOTA HÄN VOI ANTAA.
Ihmisen pitää uudesti syntyä katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän Sanan kautta.Vedestä ja hengestä tarkoittaa vettä ja henkeä
Anonyymi kirjoitti:
Huku onnellisena, älä huuda apua.Kun Pietari käveli veden päällä, hänellä oli katse koko ajan Jeesuksessa, mutta kun hän käänsi katseensa veteen ja aaltoihin (olosuhteisiin) hän alkoi vajota. (Matt.14:25-31) Kun katseemme on Jeesuksessa, elämme olosuhteiden yläpuolella, emmekä huku. Pidämme katseen Jeesukseen hengen silmillä 24 tuntia vuorokaudessa. Se ei mielestäni ole oma teko, vaan suostumista Jumalan johdatukseen. Jumalan siunausta sinulle!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisen pitää uudesti syntyä katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän Sanan kautta.Tämä on oikea ja terve oppi !
- Anonyymi
Joppa2 kirjoitti:
Kun Pietari käveli veden päällä, hänellä oli katse koko ajan Jeesuksessa, mutta kun hän käänsi katseensa veteen ja aaltoihin (olosuhteisiin) hän alkoi vajota. (Matt.14:25-31) Kun katseemme on Jeesuksessa, elämme olosuhteiden yläpuolella, emmekä huku. Pidämme katseen Jeesukseen hengen silmillä 24 tuntia vuorokaudessa. Se ei mielestäni ole oma teko, vaan suostumista Jumalan johdatukseen. Jumalan siunausta sinulle!
Selitys on raamatullinen ja oikea !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kaste pelastaa uskovan, ei se vesi, vaan Sana joka veden välityksellä uskovalle annetaan, myös lapsille, joiden on tarkoitus ymmärtävässä iässä uskoa. Vauvat voivat uskoa jo kohdussa vrt. Johannes Kastaja. Ei lammas mitään ota ja osaa itse.
Nyt menee satujen puolelle vähän liikaa !
Vauvat kohdussa hypähtelee sata kertaa päivässä ihan muista syistä kuin uskomisidta.
Mutta luteril oppi vaatii satuja ja talismaaneja!
Uskonnollinen mailma on niitä täynnä. - Anonyymi
Joppa2 kirjoitti:
Kun Pietari käveli veden päällä, hänellä oli katse koko ajan Jeesuksessa, mutta kun hän käänsi katseensa veteen ja aaltoihin (olosuhteisiin) hän alkoi vajota. (Matt.14:25-31) Kun katseemme on Jeesuksessa, elämme olosuhteiden yläpuolella, emmekä huku. Pidämme katseen Jeesukseen hengen silmillä 24 tuntia vuorokaudessa. Se ei mielestäni ole oma teko, vaan suostumista Jumalan johdatukseen. Jumalan siunausta sinulle!
Hyvä kirjoitus! Harmi että tämän palstan hellareilla ei ole katse Kristuksessa vaan muualla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vauvat kohdussa hypähtelee sata kertaa päivässä ihan muista syistä kuin uskomisidta.
Uskonnollinen mailma on niitä täynnä.Ajatella että on ihmusiä jotka lähtee pitkille matkoille vain kiertääkseen jotain kiveä, ja palaa onnellisena kotiin.
Vauvat ei usko mitn eivät tiedä mitään eivötkä osaa erottaa mikä henki milloinkin on äänessä.
Ja sama tauti suurella osalla pappeja kummeja ja kanttoreita piispoja ja paaveja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vedestä ja hengestä tarkoittaa vettä ja henkeä
Eli jeesus ryhtyi vesikauppiaaksi suurilla juhlilla, eikö niin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskonnollinen mailma on niitä täynnä.Tuohan on suoraan se mitä Pietari sanoi
Raamattu myös kertoo miksi Johannes hypähti kohdussa
Mutta parhamin oppi ei siedä Raamattua - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajatella että on ihmusiä jotka lähtee pitkille matkoille vain kiertääkseen jotain kiveä, ja palaa onnellisena kotiin.
Vauvat ei usko mitn eivät tiedä mitään eivötkä osaa erottaa mikä henki milloinkin on äänessä.
Ja sama tauti suurella osalla pappeja kummeja ja kanttoreita piispoja ja paaveja.Onneksi Jeesuksen opetus on toisenlainen eikä rääkyvä hellarivanhus voi Jumalan tekoja muuttaa
Onneksi
Helluntailaiset ei usko mihinkään ja sen näkee vaarin teksteistä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli jeesus ryhtyi vesikauppiaaksi suurilla juhlilla, eikö niin!
Jeesus ei puhunut mitään kauppaamisesta vaan uudestisyntymisestä
onko noin vaikea pysyä asiassa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä kirjoitus! Harmi että tämän palstan hellareilla ei ole katse Kristuksessa vaan muualla
Kyllä
Ja hellarivaari ei edes tiedä onko Jeesus syntynyt vai luotu. Sitä kiinnostaa Jeesusta enmmän luterilaisuus, jota vastaan se aina hyökkää
Ei se ole mikään uskova - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä
Ja hellarivaari ei edes tiedä onko Jeesus syntynyt vai luotu. Sitä kiinnostaa Jeesusta enmmän luterilaisuus, jota vastaan se aina hyökkää
Ei se ole mikään uskovaSleyn porukkaa kiinnostaa homottelu!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sleyn porukkaa kiinnostaa homottelu!!!!
Ei vaan hellareita, ne puhuu koko ajan homoista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kaste pelastaa uskovan, ei se vesi, vaan Sana joka veden välityksellä uskovalle annetaan, myös lapsille, joiden on tarkoitus ymmärtävässä iässä uskoa. Vauvat voivat uskoa jo kohdussa vrt. Johannes Kastaja. Ei lammas mitään ota ja osaa itse.
Olen tavannut paljon varttuneita kastettuja joilla ei ole mitään ymmärrystä Sanasta.
Varmasti ovat ymmärtävässä iässä olleet jo vuosikymmeniä.
- Anonyymi
Sleyn jumalaton ja syntinen porukka pilkkaa elävää Jumalaa!!!
- Anonyymi
Ukastajat pilkkaa Jumalaa
- Anonyymi
Taas oli joku viisas kopioinut Raamatun tänne.
Mitä järkeä, jokainen voi lukea jos haluaa ja omistaa sen kirjan- Anonyymi
Vaikka monilla olisikin Raamattu, niin lukevatko he sitä koskaan?
Hyvä on olla elävää Jumalan sanaa esillä maallisella palstalla.
- Anonyymi
Itsessään köyhä syntinen. Jeesuksessa Kristuksessa puhdas ja vanhurskas. Se on uskon kaita tie.
( Vanhasta hartauskirjasesta Katso Jeesukseen)
s-seutulainen- Anonyymi
Olet syntinen, etkä voi samaa aikaa on vanhurskas, juttusi kusevat, sleyn luterilainen kusettaja, s-seutulainen
- Anonyymi
s-seutulainen, pidätkö hartauskirjaa Jumalan Sanana ja onko kirkkosi tunnustuskirjat sinun Raamattusi?
Samaa ei aikaan ei voi olla syntinen ja vanhurskas, vaan ihminen on joko syntinen tai vanhurskas ja pyhä. Jeesus sanoo: Sinä sokea fariseus, puhdista ensin maljan sisus, että sen ulkopuolikin tulisi puhtaaksi! antakaa almuksi se, mikä sisällä on; katso, silloin kaikki on teille puhdasta.
- Anonyymi
Lahkolaiset pääsevät eroon synneistään saarnaajan tyrkkäyksellä syntisen otsasta nurin. Toimenpide vaatii valppaita kiinniottajia onnistuakseen kivuttomasti.
- Anonyymi
Luterolaiset kaatuu himoksella ilman tyrkkäystä !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterolaiset kaatuu himoksella ilman tyrkkäystä !
Sairaan pedofiilivanhuksen ei tarvitse kirjoittaa kuin yksi lause ja kaikki tietää kuka sen kirjoitti
Himoksella se liikkuu ja käy kaljakellunnassa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sairaan pedofiilivanhuksen ei tarvitse kirjoittaa kuin yksi lause ja kaikki tietää kuka sen kirjoitti
Himoksella se liikkuu ja käy kaljakellunnassaJa kaatumisen lisäksi joidenkin aika menee valehtelussa ja nimittelyssä !
Selvästi vauvakaste vaikuttaa edelleen
Voimallinen oppi totisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kaatumisen lisäksi joidenkin aika menee valehtelussa ja nimittelyssä !
Selvästi vauvakaste vaikuttaa edelleen
Voimallinen oppi totisesti.Mitä, onko runkkupedokääkkä taas ollut vauvojen kimpussa
Sitä se uudestikaste teettää - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä, onko runkkupedokääkkä taas ollut vauvojen kimpussa
Sitä se uudestikaste teettääHimoksella kaljakellunnassa sodomiittipedo hyppää lapsen kimppuun. Lapsi itkee mutta sodomiittipedo työntää häneen itsensä ja uhkuu ja puhkuu
Siinä sitä helluntailaisuus pähkinän kuoressa.
- Anonyymi
Kysyn:
Voiko ihmistä syyttää siitä että hän on ihmisenä syntynyt tähän maailmaan eikä esimerkiksi kettuna? Jotenkin kummasti tämä ihmis laji on toisilleen ollut aina todella nyrpeä, veemäinen ja kiero... keksivät toisilleen kaiken maailman selityksiä että "minkä takia elämälläsi tai hyvillä teoillasi ei ole väliä" ja "olet todella paha". Minkä takia läpi ihmisen historian on ollut orjuutta? Minkä takia "government"? Government eli "hallita" (jonka moni varmaan tietää)
Nykyäänhän kun panttivangiksi tai fyysiseksi orjaksi ottaminen on kiellettyä, niin eikös tämä tehdä mielummin sitten henkisellä tasolla ja niin että ihminen ei huomaisi sitä? Ihmiseltä haluttaisiin ottaa itsetietoisuus pois ja aina vain pitäisi muistaa "kuinka paha ja syntinen olet" ja joka päivä pitäisi vain olla naama perus lukemilla eikä mitään väriä saisi olla elämässä.
1+1?
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 425702
- 445243
- 483668
- 133623
- 313106
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise883063- 512803
- 562683
- 502316
- 381794