Jakohihnan vaihto iisisti

Anonyymi-ap

Onko missään koslassa jakohihnan vaihto tehty helpoksi, on moottorin kiinnikettä ja rintapeltiä tiellä, tarvitaan nosturia.

37

324

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Autofirmat ei piittaa miten niitä huolletaan kehitys ei kehity sillä suunnalla vaan ottaa takapakkia monet uudet hienot autot jopa palkitut moottorit haljoaa alta 100 tkm

      • Anonyymi

        Älä nyt viitsi olla noin nolo.


    • Anonyymi

      Ainakin ford OHC kone oli aika simppeli vaihtaa.

      Taunus, sierra, granada, scorpio nyt ainakin.

      Pitkittäin olevassa moottorissa ei ole mitään hihnanvaihdon tiellä.

      • Anonyymi

        Kaikki uudet etuvetoautot, missä on moottori poikittain, ovat ahtaassa raossa palkkien välissä ja moottori on neljällä kiinni, tuet on laitettu ainakin Toyotissa hihnan väliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki uudet etuvetoautot, missä on moottori poikittain, ovat ahtaassa raossa palkkien välissä ja moottori on neljällä kiinni, tuet on laitettu ainakin Toyotissa hihnan väliin.

        Niin varmaan on, mutta kysymyshän ei kuulunut että missä autossa on hankala vaihtaa hihna, vaan:

        "Onko missään koslassa jakohihnan vaihto tehty helpoksi"


    • Anonyymi

      Sähköautossa on helppo moottori. Ei tarvii vaihtaa hihnoja, tulppia, suodattimia, letkuja, nesteitä, öljyjä jne.

      • Anonyymi

        Tuo ei pidä ihan paikkaansa. Sähköautoissakin on jäähdytysnesteet ja voimansiirrossa öljyt. Kannattaisi vähän tutustua tuohon tekniikaan paremmin. Huoltovälit ovat tietysti melko pitkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei pidä ihan paikkaansa. Sähköautoissakin on jäähdytysnesteet ja voimansiirrossa öljyt. Kannattaisi vähän tutustua tuohon tekniikaan paremmin. Huoltovälit ovat tietysti melko pitkiä.

        Kyllä se käytännössä pitää paikkansa, jos jossain sähköautossa huolto-ohjelmaan kuuluisikin ikinä vaihtaa mitään öljyjä tai nesteitä, on tarve määrällisesti olematon verrattuna polttomoottorin vaatimiin lukuisiin vaihtoihin ja satoihin litroihin. Kannattaisi sinun nyt vaan itse tutustua tuohon tekniikkaan paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se käytännössä pitää paikkansa, jos jossain sähköautossa huolto-ohjelmaan kuuluisikin ikinä vaihtaa mitään öljyjä tai nesteitä, on tarve määrällisesti olematon verrattuna polttomoottorin vaatimiin lukuisiin vaihtoihin ja satoihin litroihin. Kannattaisi sinun nyt vaan itse tutustua tuohon tekniikkaan paremmin.

        määrällisesti ehkä harvemmin mutta kustannuksissa reilusti enemmän

        kun teslan jäähdytysnesteet lorahtaa moottorin sisään, puhutaan vähintään 5000 euron vaihdosta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        määrällisesti ehkä harvemmin mutta kustannuksissa reilusti enemmän

        kun teslan jäähdytysnesteet lorahtaa moottorin sisään, puhutaan vähintään 5000 euron vaihdosta

        Mitäs se maksaa kun moottorin jäähdytyskanavat hajoaa jossain 500 hv polttomoottori bemarissa tai audissa? Taitaa tulla paljon isompi lasku, puhutaan kymppitonneista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs se maksaa kun moottorin jäähdytyskanavat hajoaa jossain 500 hv polttomoottori bemarissa tai audissa? Taitaa tulla paljon isompi lasku, puhutaan kymppitonneista.

        Noniin, saatiinhan se teinipoikakin sönkkäämään.

        Noita 500hv auteja ja pemareita ei vaan ole ihan hurjan montaa liikenteessä eikä niissä ole ainakaan minun tietääkseni tuollaisia tyyppivikoja.

        Tesloja on jonkun verran liikenteessä ja niissä on tuollainen tyyppivika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noniin, saatiinhan se teinipoikakin sönkkäämään.

        Noita 500hv auteja ja pemareita ei vaan ole ihan hurjan montaa liikenteessä eikä niissä ole ainakaan minun tietääkseni tuollaisia tyyppivikoja.

        Tesloja on jonkun verran liikenteessä ja niissä on tuollainen tyyppivika.

        Näköjään vähän pöljä teinipelle tuli tosiaan sössöttämään. Tuollainen tehokas tesla nyt vaan vertautuu johonkin melkolailla tehoiltaan vastaavaan bemariin tai audiin, eikä suinkaan sinun ruosteiseen japsikinneriisi. Ja noita tehokkaita saksalaisia polttis premiumeja on kyllä ihan tesloihin verratava määrä liikenteessä, vielä toistaiseksi. Ja kyllä, polttomoottoreissa on monenlaisia tyyppivikoja, eikä jäähdytysnesteiden päätyminen väärään paikkaan ole sekään harvinaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näköjään vähän pöljä teinipelle tuli tosiaan sössöttämään. Tuollainen tehokas tesla nyt vaan vertautuu johonkin melkolailla tehoiltaan vastaavaan bemariin tai audiin, eikä suinkaan sinun ruosteiseen japsikinneriisi. Ja noita tehokkaita saksalaisia polttis premiumeja on kyllä ihan tesloihin verratava määrä liikenteessä, vielä toistaiseksi. Ja kyllä, polttomoottoreissa on monenlaisia tyyppivikoja, eikä jäähdytysnesteiden päätyminen väärään paikkaan ole sekään harvinaista.

        nyt taisi tuolla kirjoittajalla mennä ego järjen edelle


    • Anonyymi

      Jopon ketju on helppo vaihtaa. Kiitos. Tv. Jopomiäs

    • Anonyymi

      Skodan ja VW:n 8 venttiiliset ovat hieman helpompia.

      • Anonyymi

        Samalla audit ja sestit ja vaikka 16 v. Tai tai DSG kotona pystyy jakohihnan vaihtaa, Toyotan kanssa omkon haaste..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samalla audit ja sestit ja vaikka 16 v. Tai tai DSG kotona pystyy jakohihnan vaihtaa, Toyotan kanssa omkon haaste..

        4¤A-FE


    • Anonyymi

      FSO Polonezin hihna on todella helppo vaihtaa, eikä siinä ole edes kiristintä. Ensin tietysti apulaitehihna pois. Sitten kampiakelista hihnapyörä irti. Hylsy kampiakselin pulttiin ja starttaamalla auki. Pienet pultit auki hihnapyöräkotelon ympäriltä. Seuraavaksi onkin sitten se vaikein vaihe eli molemmilla käsillä jakohihnasta kiinni ja vedetään se ulos. Uusi tilalle ja päinvastaisessa järjestyksessä roippeet takaisin.

      Kehitys kehittyy ja nykyään tuo on mennyt todella hankalaksi ja monimutkaiseksi monien automerkkien kohdalla erikoistyökaluineen.

    • Anonyymi

      Taas parhaat voimat neroilemassa.

    • Anonyymi

      VW kuplassa ei ole tuota ongelmaa kun siinä ei edes ole hihnaa tai ketjua. Jakopää toteutus hammaspyörällä tai jossain koneissa taisi olla lyhyellä ketjulla ja hammaspyörillä. Laturi/jäähdyttimen hihna on ainoa vaihdettavissa oleva hihna jonka vaihtaa tumpelokin alle 5 minuutissa.
      https://www.youtube.com/watch?v=1rNMxwijMto

    • Anonyymi

      Moottori pitkittäin keulalla, helppo homma.

      • Anonyymi

        Taitaa nykyautoissa olla aika vähän noita pitkittäin olevia moottoreita?
        Toisaalta kannattaako kauheasti keskustella kauhean vanhoista autoista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa nykyautoissa olla aika vähän noita pitkittäin olevia moottoreita?
        Toisaalta kannattaako kauheasti keskustella kauhean vanhoista autoista?

        "Toisaalta kannattaako kauheasti keskustella kauhean vanhoista autoista?"

        Uusissa autoissa ei tee-se-itse mies ropaa noita hihnoja, joten todellakin kannattaa jutella vanhoista autoista. Suomen keskimäärinen auto on 13 vuoden ikäinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toisaalta kannattaako kauheasti keskustella kauhean vanhoista autoista?"

        Uusissa autoissa ei tee-se-itse mies ropaa noita hihnoja, joten todellakin kannattaa jutella vanhoista autoista. Suomen keskimäärinen auto on 13 vuoden ikäinen.

        Ja lähes kaikki etuvetoisia.
        Ei se hihnan vaihto vaikeaa ole kuin tosi harvassa, mutta kovin harva viitsii itse sitä vaihtaa.


    • Anonyymi

      Se ihmetyttää kuin ja miksi se edelleen on kuin jokin ongelma, jos vaikkapa 5 vuoden välein tai 150 000km välein tulee remmin vaihto,tuleepa aina muutkin hihnat katsottua ja yleensä myös vesipumppu,,,niin niiden takia ei jäädä tielle kuten ennenvanhaan jollasien aikojen pariin edelleen kaivataan!
      Ja se kuten tiedetään nastarenkaiden käytöstä kuin meillä olisi edelleen vanhoja takaveto taunuksia joilla ei ole mitään palaa,
      tämän päivän autoihin ainakaan missään talvi ajossa kuin nykyauto 2000 lukuinen kitka renkailla on huomattavasti turvallisempi sekä etenemiskykyisempi.

      • Anonyymi

        Jakohihnan vaihto maksaa monta tonnia johonkin meseen tai ecoboostiin.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko järkeä vaihtaa vain hihna kun vaihtomoottorin saa hintaan 2800 euroa.

        Taitaa saada koko ecoboostin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko järkeä vaihtaa vain hihna kun vaihtomoottorin saa hintaan 2800 euroa.

        Miksi vaihta moottoria jos vanha on ehjä ja taitaa moottorin vaihto maksaa työnä hieman enemmän?
        Pöljä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi vaihta moottoria jos vanha on ehjä ja taitaa moottorin vaihto maksaa työnä hieman enemmän?
        Pöljä.

        nokun noiden ecoboost moottoreiden käyttöikä on huonoimmillaan 100 - 150tkm ja jos sillä on ajettu vaikka 120t km niin ensin vaihdat hihnan, 30tkm myöhemmin vaihdat moottorin

        ei järkeä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        nokun noiden ecoboost moottoreiden käyttöikä on huonoimmillaan 100 - 150tkm ja jos sillä on ajettu vaikka 120t km niin ensin vaihdat hihnan, 30tkm myöhemmin vaihdat moottorin

        ei järkeä

        Ecoboostit kestää helposti 300 tkm kunhan huolehtii ajoissa hihnan vaihdoista ja käyttää oikeita öljyjä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi vaihta moottoria jos vanha on ehjä ja taitaa moottorin vaihto maksaa työnä hieman enemmän?
        Pöljä.

        On virheellinen käsitys moottorin vaihdon "helppoudesta".


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Miulla on Jopossa ketju. Kiitos. Jopomiäs

      • Anonyymi

        Koslissa on järjestään muovin palat ketjun kiristimissä ja polkan ketju.


    • Anonyymi

      Ne helppoja kaikissa merkeissä, koska tehty vaihdettaviksi.

      Itse vaihdan kaikkiin mitä tulee eteen.
      Muutama päivä sitten uusin hihnat golfiin pihalla, pihalla, 4 vuotta olleet ja 38tkm ajetut.

      Sitä ennen 130tkm volvoon toiselle.

      Hihnoja vaurioituu autoissa, varmaan tuhansia vuosittain kun ei ajoissa uusittu, hihna käy kuumana ja jäähtyy pakkaseen. Useat vuosi muuttaa paljon.

      Ne jotka pitävät 5-8 vuotta käyttö autoissa niin ei tietoa milloin irtoaa hampaita.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7432
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4098
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3635
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3140
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2826
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      52
      2376
    7. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2327
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43
      2268
    9. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2246
    Aihe