Onko missään koslassa jakohihnan vaihto tehty helpoksi, on moottorin kiinnikettä ja rintapeltiä tiellä, tarvitaan nosturia.
Jakohihnan vaihto iisisti
37
291
Vastaukset
- Anonyymi
Autofirmat ei piittaa miten niitä huolletaan kehitys ei kehity sillä suunnalla vaan ottaa takapakkia monet uudet hienot autot jopa palkitut moottorit haljoaa alta 100 tkm
- Anonyymi
Älä nyt viitsi olla noin nolo.
- Anonyymi
Ainakin ford OHC kone oli aika simppeli vaihtaa.
Taunus, sierra, granada, scorpio nyt ainakin.
Pitkittäin olevassa moottorissa ei ole mitään hihnanvaihdon tiellä.- Anonyymi
Kaikki uudet etuvetoautot, missä on moottori poikittain, ovat ahtaassa raossa palkkien välissä ja moottori on neljällä kiinni, tuet on laitettu ainakin Toyotissa hihnan väliin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki uudet etuvetoautot, missä on moottori poikittain, ovat ahtaassa raossa palkkien välissä ja moottori on neljällä kiinni, tuet on laitettu ainakin Toyotissa hihnan väliin.
Niin varmaan on, mutta kysymyshän ei kuulunut että missä autossa on hankala vaihtaa hihna, vaan:
"Onko missään koslassa jakohihnan vaihto tehty helpoksi"
- Anonyymi
Sähköautossa on helppo moottori. Ei tarvii vaihtaa hihnoja, tulppia, suodattimia, letkuja, nesteitä, öljyjä jne.
- Anonyymi
Tuo ei pidä ihan paikkaansa. Sähköautoissakin on jäähdytysnesteet ja voimansiirrossa öljyt. Kannattaisi vähän tutustua tuohon tekniikaan paremmin. Huoltovälit ovat tietysti melko pitkiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo ei pidä ihan paikkaansa. Sähköautoissakin on jäähdytysnesteet ja voimansiirrossa öljyt. Kannattaisi vähän tutustua tuohon tekniikaan paremmin. Huoltovälit ovat tietysti melko pitkiä.
Kyllä se käytännössä pitää paikkansa, jos jossain sähköautossa huolto-ohjelmaan kuuluisikin ikinä vaihtaa mitään öljyjä tai nesteitä, on tarve määrällisesti olematon verrattuna polttomoottorin vaatimiin lukuisiin vaihtoihin ja satoihin litroihin. Kannattaisi sinun nyt vaan itse tutustua tuohon tekniikkaan paremmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se käytännössä pitää paikkansa, jos jossain sähköautossa huolto-ohjelmaan kuuluisikin ikinä vaihtaa mitään öljyjä tai nesteitä, on tarve määrällisesti olematon verrattuna polttomoottorin vaatimiin lukuisiin vaihtoihin ja satoihin litroihin. Kannattaisi sinun nyt vaan itse tutustua tuohon tekniikkaan paremmin.
määrällisesti ehkä harvemmin mutta kustannuksissa reilusti enemmän
kun teslan jäähdytysnesteet lorahtaa moottorin sisään, puhutaan vähintään 5000 euron vaihdosta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
määrällisesti ehkä harvemmin mutta kustannuksissa reilusti enemmän
kun teslan jäähdytysnesteet lorahtaa moottorin sisään, puhutaan vähintään 5000 euron vaihdostaMitäs se maksaa kun moottorin jäähdytyskanavat hajoaa jossain 500 hv polttomoottori bemarissa tai audissa? Taitaa tulla paljon isompi lasku, puhutaan kymppitonneista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs se maksaa kun moottorin jäähdytyskanavat hajoaa jossain 500 hv polttomoottori bemarissa tai audissa? Taitaa tulla paljon isompi lasku, puhutaan kymppitonneista.
Noniin, saatiinhan se teinipoikakin sönkkäämään.
Noita 500hv auteja ja pemareita ei vaan ole ihan hurjan montaa liikenteessä eikä niissä ole ainakaan minun tietääkseni tuollaisia tyyppivikoja.
Tesloja on jonkun verran liikenteessä ja niissä on tuollainen tyyppivika. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noniin, saatiinhan se teinipoikakin sönkkäämään.
Noita 500hv auteja ja pemareita ei vaan ole ihan hurjan montaa liikenteessä eikä niissä ole ainakaan minun tietääkseni tuollaisia tyyppivikoja.
Tesloja on jonkun verran liikenteessä ja niissä on tuollainen tyyppivika.Näköjään vähän pöljä teinipelle tuli tosiaan sössöttämään. Tuollainen tehokas tesla nyt vaan vertautuu johonkin melkolailla tehoiltaan vastaavaan bemariin tai audiin, eikä suinkaan sinun ruosteiseen japsikinneriisi. Ja noita tehokkaita saksalaisia polttis premiumeja on kyllä ihan tesloihin verratava määrä liikenteessä, vielä toistaiseksi. Ja kyllä, polttomoottoreissa on monenlaisia tyyppivikoja, eikä jäähdytysnesteiden päätyminen väärään paikkaan ole sekään harvinaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näköjään vähän pöljä teinipelle tuli tosiaan sössöttämään. Tuollainen tehokas tesla nyt vaan vertautuu johonkin melkolailla tehoiltaan vastaavaan bemariin tai audiin, eikä suinkaan sinun ruosteiseen japsikinneriisi. Ja noita tehokkaita saksalaisia polttis premiumeja on kyllä ihan tesloihin verratava määrä liikenteessä, vielä toistaiseksi. Ja kyllä, polttomoottoreissa on monenlaisia tyyppivikoja, eikä jäähdytysnesteiden päätyminen väärään paikkaan ole sekään harvinaista.
nyt taisi tuolla kirjoittajalla mennä ego järjen edelle
- Anonyymi
Jopon ketju on helppo vaihtaa. Kiitos. Tv. Jopomiäs
- Anonyymi
Skodan ja VW:n 8 venttiiliset ovat hieman helpompia.
- Anonyymi
Samalla audit ja sestit ja vaikka 16 v. Tai tai DSG kotona pystyy jakohihnan vaihtaa, Toyotan kanssa omkon haaste..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samalla audit ja sestit ja vaikka 16 v. Tai tai DSG kotona pystyy jakohihnan vaihtaa, Toyotan kanssa omkon haaste..
4¤A-FE
- Anonyymi
FSO Polonezin hihna on todella helppo vaihtaa, eikä siinä ole edes kiristintä. Ensin tietysti apulaitehihna pois. Sitten kampiakelista hihnapyörä irti. Hylsy kampiakselin pulttiin ja starttaamalla auki. Pienet pultit auki hihnapyöräkotelon ympäriltä. Seuraavaksi onkin sitten se vaikein vaihe eli molemmilla käsillä jakohihnasta kiinni ja vedetään se ulos. Uusi tilalle ja päinvastaisessa järjestyksessä roippeet takaisin.
Kehitys kehittyy ja nykyään tuo on mennyt todella hankalaksi ja monimutkaiseksi monien automerkkien kohdalla erikoistyökaluineen. - Anonyymi
Taas parhaat voimat neroilemassa.
- Anonyymi
VW kuplassa ei ole tuota ongelmaa kun siinä ei edes ole hihnaa tai ketjua. Jakopää toteutus hammaspyörällä tai jossain koneissa taisi olla lyhyellä ketjulla ja hammaspyörillä. Laturi/jäähdyttimen hihna on ainoa vaihdettavissa oleva hihna jonka vaihtaa tumpelokin alle 5 minuutissa.
https://www.youtube.com/watch?v=1rNMxwijMto - Anonyymi
Moottori pitkittäin keulalla, helppo homma.
- Anonyymi
Taitaa nykyautoissa olla aika vähän noita pitkittäin olevia moottoreita?
Toisaalta kannattaako kauheasti keskustella kauhean vanhoista autoista? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa nykyautoissa olla aika vähän noita pitkittäin olevia moottoreita?
Toisaalta kannattaako kauheasti keskustella kauhean vanhoista autoista?"Toisaalta kannattaako kauheasti keskustella kauhean vanhoista autoista?"
Uusissa autoissa ei tee-se-itse mies ropaa noita hihnoja, joten todellakin kannattaa jutella vanhoista autoista. Suomen keskimäärinen auto on 13 vuoden ikäinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Toisaalta kannattaako kauheasti keskustella kauhean vanhoista autoista?"
Uusissa autoissa ei tee-se-itse mies ropaa noita hihnoja, joten todellakin kannattaa jutella vanhoista autoista. Suomen keskimäärinen auto on 13 vuoden ikäinen.Ja lähes kaikki etuvetoisia.
Ei se hihnan vaihto vaikeaa ole kuin tosi harvassa, mutta kovin harva viitsii itse sitä vaihtaa.
- Anonyymi
Se ihmetyttää kuin ja miksi se edelleen on kuin jokin ongelma, jos vaikkapa 5 vuoden välein tai 150 000km välein tulee remmin vaihto,tuleepa aina muutkin hihnat katsottua ja yleensä myös vesipumppu,,,niin niiden takia ei jäädä tielle kuten ennenvanhaan jollasien aikojen pariin edelleen kaivataan!
Ja se kuten tiedetään nastarenkaiden käytöstä kuin meillä olisi edelleen vanhoja takaveto taunuksia joilla ei ole mitään palaa,
tämän päivän autoihin ainakaan missään talvi ajossa kuin nykyauto 2000 lukuinen kitka renkailla on huomattavasti turvallisempi sekä etenemiskykyisempi.- Anonyymi
Jakohihnan vaihto maksaa monta tonnia johonkin meseen tai ecoboostiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jakohihnan vaihto maksaa monta tonnia johonkin meseen tai ecoboostiin.
Ei maksa monta tonnia ecoboostiin. Keskimäärin 1000-1500€.
https://autojerry.fi/hinnat/jakohihnan-vaihto-hinta/ford/focus/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei maksa monta tonnia ecoboostiin. Keskimäärin 1000-1500€.
https://autojerry.fi/hinnat/jakohihnan-vaihto-hinta/ford/focus/Onko järkeä vaihtaa vain hihna kun vaihtomoottorin saa hintaan 2800 euroa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko järkeä vaihtaa vain hihna kun vaihtomoottorin saa hintaan 2800 euroa.
Taitaa saada koko ecoboostin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko järkeä vaihtaa vain hihna kun vaihtomoottorin saa hintaan 2800 euroa.
Miksi vaihta moottoria jos vanha on ehjä ja taitaa moottorin vaihto maksaa työnä hieman enemmän?
Pöljä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi vaihta moottoria jos vanha on ehjä ja taitaa moottorin vaihto maksaa työnä hieman enemmän?
Pöljä.nokun noiden ecoboost moottoreiden käyttöikä on huonoimmillaan 100 - 150tkm ja jos sillä on ajettu vaikka 120t km niin ensin vaihdat hihnan, 30tkm myöhemmin vaihdat moottorin
ei järkeä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
nokun noiden ecoboost moottoreiden käyttöikä on huonoimmillaan 100 - 150tkm ja jos sillä on ajettu vaikka 120t km niin ensin vaihdat hihnan, 30tkm myöhemmin vaihdat moottorin
ei järkeäEcoboostit kestää helposti 300 tkm kunhan huolehtii ajoissa hihnan vaihdoista ja käyttää oikeita öljyjä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi vaihta moottoria jos vanha on ehjä ja taitaa moottorin vaihto maksaa työnä hieman enemmän?
Pöljä.On virheellinen käsitys moottorin vaihdon "helppoudesta".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ecoboostit kestää helposti 300 tkm kunhan huolehtii ajoissa hihnan vaihdoista ja käyttää oikeita öljyjä
Ilmeisesti se hihna siis pitää vaihtaa max 50tkm välein ja öljyt vaihdetaan 8tkm välein, että moottori selviää?
https://moottori.fi/uutinen/fordin-ecoboost-moottori-hajosi-hieman-takuun-paattymisen-jalkeen-asiakas-halusi-etta-auton-myyja-korvaa-kaiken/
- Anonyymi
Miulla on Jopossa ketju. Kiitos. Jopomiäs
- Anonyymi
Koslissa on järjestään muovin palat ketjun kiristimissä ja polkan ketju.
- Anonyymi
Ne helppoja kaikissa merkeissä, koska tehty vaihdettaviksi.
Itse vaihdan kaikkiin mitä tulee eteen.
Muutama päivä sitten uusin hihnat golfiin pihalla, pihalla, 4 vuotta olleet ja 38tkm ajetut.
Sitä ennen 130tkm volvoon toiselle.
Hihnoja vaurioituu autoissa, varmaan tuhansia vuosittain kun ei ajoissa uusittu, hihna käy kuumana ja jäähtyy pakkaseen. Useat vuosi muuttaa paljon.
Ne jotka pitävät 5-8 vuotta käyttö autoissa niin ei tietoa milloin irtoaa hampaita.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1011641- 2101517
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos591010Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31990Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K55809En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k49771Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse49765Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.36725The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut5712Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉54702