Olen tehnyt jo 6 vuotta yhdenkertaista kirjanpitoa. Tarkoituksena oisi siirtyä kahdenkertaiseen kirjanpitoon kesken tilikauden. Kuinka siirto kirjaukset kuulusi lainmukaan tehdä ja miten selvitän oma pääoman tilikauden alussa ja yksityisotot + yksityissijoitukset tilikauden aikana? Yksityisotoista ja sijoituksia ei ollatähän asti kirjanpitoon merkitty koska YKSINKERTAINEN kirjanpito laki ei näin vaadi.
Kirjanpito
19
210
Vastaukset
- Anonyymi
Eikös kahdenkertainen kirjanpito ole verotukselliseti huonompi? Verottaja saa tietää oma pääomasi ja paljonko rahaa olet käyttänyt omiin menoihisi.
- Anonyymi
Kahdenkertaisessa kirjanpidossa myös ulosottokin saa tietää sun oma pääomasi ja varallisuutesi, mut yhdenkertaisessa kirjanpidossa. Kukaan ei tiedä sinun oma pääomaasi eikä varallisuuttasi!
- Anonyymi
"Olen tehnyt jo 6 vuotta yhdenkertaista kirjanpitoa. Tarkoituksena oisi siirtyä kahdenkertaiseen kirjanpitoon kesken tilikauden. Kuinka siirto kirjaukset kuulusi lainmukaan tehdä ja miten selvitän oma pääoman tilikauden alussa ja yksityisotot + yksityissijoitukset tilikauden aikana? Yksityisotoista ja sijoituksia ei ollatähän asti kirjanpitoon merkitty koska YKSINKERTAINEN kirjanpito laki ei näin vaadi."
Osaako kukaan selväjärkinen vastata tähän? - Anonyymi
Miksi haluat siirtyä siihen kesken tilikauden ? - voisi olla helpompi tilikauden vaihteessa.
Oma pääomahan on varojen ja velkojen erotus - selvitä mitä omaisuutta ja velkaa yrityksellä on minkä haluat siirtää yrityksen taseeseen niin sieltä sen oman pääoman saat selville. Käyttöomaisuuden osalta sen arvon saat siitä mikä oli edellisen verotuksen jälkeinen menojäännös. Mahdollisen varaston inventoit tilinpäätöshetkellä - saatavat ja velat kirjaat myös suoriteperusteen mukaan kirjanpitoon. Pankkitli menee sellaisenaan. Ei tuo nyt kovin vaikea homma ole.- Anonyymi
Se ei kuulu kenellekkään miksi haluan siirtyä kesken tilikauden........
- Anonyymi
Oma pääomaan vaikuuttaa myös yksityisotot ja yksityissijoitukset joten miten niiden laskeminen onnistuu koska niitä ei olla koskaan kirjanpitoon laitettu (YKSINKERTAINEN kirjanpito laki ei näin vaadi.)
"saatavat ja velat kirjaat myös suoriteperusteen mukaan kirjanpitoon" Tämän kyllä tiesin, mutta alvit kyllä edelleenkin tulen maksamaan maksuperusteisesti.
Eikös kahdenkertainen kirjanpito ole verotukselliseti huonompi?
"Kahdenkertaisessa kirjanpidossa myös ulosottokin saa tietää sun oma pääomasi ja varallisuutesi, mut yhdenkertaisessa kirjanpidossa. Kukaan ei tiedä sinun oma pääomaasi eikä varallisuuttasi!" Pitääkös tämä paikkaansa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se ei kuulu kenellekkään miksi haluan siirtyä kesken tilikauden........
Taidat olla melkoinen tolvana… 😆
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole tekemisistäni tilitys velvollinen muulle kuin vero viranomaiselle!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidat muuten olla se vanha koulukiusaaja.
- Anonyymi
>> Se ei kuulu kenellekkään miksi haluan siirtyä kesken tilikauden........
Vaikutat suhteellisen vit-tumaiselta mieheltä. Täältä kyselet tyhmänä apuja, ja kun toinen sitten yrittää lievästi ehdottaa järkevämpää siirtymistapaa, niin alatkin vit-tuilemaan.
Minä sanon tuollaisille, että hoitele hommas ihan mitenkä tykkäät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikutat suhteellisen vit-tumaiselta mieheltä. Täältä kyselet tyhmänä apuja, ja kun toinen sitten yrittää lievästi ehdottaa järkevämpää siirtymistapaa, niin alatkin vit-tuilemaan.
Minä sanon tuollaisille, että hoitele hommas ihan mitenkä tykkäät.Vitt*imainen olen vain tietyille henkilöille, en kaikille!
"Se ei kuulu kenellekkään miksi haluan siirtyä kesken tilikauden" Tämähän on täys totuus, kun tämä ei kuulu kenellekkään, ainostaan veroviranomaiselle voin tämän kertoa joten älä lässytä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä sanon tuollaisille, että hoitele hommas ihan mitenkä tykkäät.Taidat muuten olla se vanha koulukiusaaja, ainakin kirjoituksestasi näin voisi päätellä!
- Anonyymi
Oma pääomasi voidaan yksinkertaisesti nopeasti laskea näin ( Alvillinen myynti 15000€ > alv osuus 3074,81€ > oma pääomasi 11952,19€ ) Vaikeemmaksi menee jos et tiedä yksityisottojasi ja sijoituksia, mutta karkeasti näin (oma pääomasi 11952,19€ >yksityissijoitukset 2000€ > oma pääomasi 13952,19€ > yksityisotot 6000€ > oma pääomasi 7952,19€ ) Nämä laskettu ilman omaisuutta ja velkaa
- Anonyymi
Älkää kukaan enää auttako rivilläkään tuota päätänsä aukovaa, typerää pölkkypäätä.
Soittakoon Tilitoimistojen liittoon, ja ostaa sieltä itselleen mieluista apua.- Anonyymi
Vai oikein liittoon. Mitä liitot tarjoaa? Mölyä, pahviständejä ja ilmapalloja
- Anonyymi
Pidä sinä urpo pääs kiinni kun en ole sinun mielipidettäsi kaivannut!
Ja kukakohan tämän pään aukomisen oikein ny aloittikaan? En minä ainakkaan vaan ihan SINÄ itse aloitit pään aukomisen!
P.S. Taidat olla se vanha katkeroitunut koulukiusaaja joka pitää itseään parempana kuin muut
- Anonyymi
Siirryt samalla osakeyhtiöön
- Anonyymi
Ja toisaalta tilikausi on sen mittainen kuin se on eli voit katkaista sen vaikka tämän kuun loppuun
- Anonyymi
Tuosta https://yrittajanapuri.com ja sieltä käyttöön budjetointiapuri niin se osaa vastata heti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anniina Valtonen tilittää - Potkut avasivat sanaisen arkun: "Ainut asia elämässä..."
Suosikkimeteorologi ja Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Ylen muutosneu1163697Purraa riepoteltiin kuin märkää rättiä...
...Purra vastaukset olivat pelkkää persujargonia, hermotkin kärähtivät hänellä pari kertaa. Arvosanaksi jäi nolla näistä5723186- 961921
Ellen Jokikunnas paljastaa - Näin Ralph-poika, 8, vaikuttaa Italiassa asumiseen: "Jos jossain..."
Miten käy Italiassa asumisen tulevaisuudessa? Ellen Jokikunnas ja Jari Rask remontoivat unelmiensa kodin Italiaan ja sa211403Vaikka pidät minua
Herkkänä ja kilttinä niin tiedät että olen vahvaa tekoa. Vaikka mitä tapahtuisi niin yleensä selviän. Lähes aina. Nyt on501396Nainen, tilanne on nyt tämä
että olen pyristellyt irti vahvoista tunteista sinuun, ja alku on näyttänyt hyvältä. Olisiko viikko jo taisteltu. Vielä821384- 1021186
- 441133
Sheikki Laakso puolustaa poikaansa ja ilmeisesti tunnustaa itse nuorena syyllistyneensä samaan
Perussuomalaisten kansanedustajan Sheikki Laakson poika Nico Laakso on persujen kuntavaaliehdokas Kouvolassa ja aluevaal1251132- 901109