Kirjanpito

Anonyymi-ap

Olen tehnyt jo 6 vuotta yhdenkertaista kirjanpitoa. Tarkoituksena oisi siirtyä kahdenkertaiseen kirjanpitoon kesken tilikauden. Kuinka siirto kirjaukset kuulusi lainmukaan tehdä ja miten selvitän oma pääoman tilikauden alussa ja yksityisotot + yksityissijoitukset tilikauden aikana? Yksityisotoista ja sijoituksia ei ollatähän asti kirjanpitoon merkitty koska YKSINKERTAINEN kirjanpito laki ei näin vaadi.

19

480

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikös kahdenkertainen kirjanpito ole verotukselliseti huonompi? Verottaja saa tietää oma pääomasi ja paljonko rahaa olet käyttänyt omiin menoihisi.

      • Anonyymi

        Kahdenkertaisessa kirjanpidossa myös ulosottokin saa tietää sun oma pääomasi ja varallisuutesi, mut yhdenkertaisessa kirjanpidossa. Kukaan ei tiedä sinun oma pääomaasi eikä varallisuuttasi!


    • Anonyymi

      "Olen tehnyt jo 6 vuotta yhdenkertaista kirjanpitoa. Tarkoituksena oisi siirtyä kahdenkertaiseen kirjanpitoon kesken tilikauden. Kuinka siirto kirjaukset kuulusi lainmukaan tehdä ja miten selvitän oma pääoman tilikauden alussa ja yksityisotot + yksityissijoitukset tilikauden aikana? Yksityisotoista ja sijoituksia ei ollatähän asti kirjanpitoon merkitty koska YKSINKERTAINEN kirjanpito laki ei näin vaadi."

      Osaako kukaan selväjärkinen vastata tähän?

    • Anonyymi

      Miksi haluat siirtyä siihen kesken tilikauden ? - voisi olla helpompi tilikauden vaihteessa.

      Oma pääomahan on varojen ja velkojen erotus - selvitä mitä omaisuutta ja velkaa yrityksellä on minkä haluat siirtää yrityksen taseeseen niin sieltä sen oman pääoman saat selville. Käyttöomaisuuden osalta sen arvon saat siitä mikä oli edellisen verotuksen jälkeinen menojäännös. Mahdollisen varaston inventoit tilinpäätöshetkellä - saatavat ja velat kirjaat myös suoriteperusteen mukaan kirjanpitoon. Pankkitli menee sellaisenaan. Ei tuo nyt kovin vaikea homma ole.

      • Anonyymi

        Se ei kuulu kenellekkään miksi haluan siirtyä kesken tilikauden........


      • Anonyymi

        Oma pääomaan vaikuuttaa myös yksityisotot ja yksityissijoitukset joten miten niiden laskeminen onnistuu koska niitä ei olla koskaan kirjanpitoon laitettu (YKSINKERTAINEN kirjanpito laki ei näin vaadi.)

        "saatavat ja velat kirjaat myös suoriteperusteen mukaan kirjanpitoon" Tämän kyllä tiesin, mutta alvit kyllä edelleenkin tulen maksamaan maksuperusteisesti.

        Eikös kahdenkertainen kirjanpito ole verotukselliseti huonompi?

        "Kahdenkertaisessa kirjanpidossa myös ulosottokin saa tietää sun oma pääomasi ja varallisuutesi, mut yhdenkertaisessa kirjanpidossa. Kukaan ei tiedä sinun oma pääomaasi eikä varallisuuttasi!" Pitääkös tämä paikkaansa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei kuulu kenellekkään miksi haluan siirtyä kesken tilikauden........

        Taidat olla melkoinen tolvana… 😆


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla melkoinen tolvana… 😆

        En ole tekemisistäni tilitys velvollinen muulle kuin vero viranomaiselle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla melkoinen tolvana… 😆

        Taidat muuten olla se vanha koulukiusaaja.


      • Anonyymi

        >> Se ei kuulu kenellekkään miksi haluan siirtyä kesken tilikauden........

        Vaikutat suhteellisen vit-tumaiselta mieheltä. Täältä kyselet tyhmänä apuja, ja kun toinen sitten yrittää lievästi ehdottaa järkevämpää siirtymistapaa, niin alatkin vit-tuilemaan.

        Minä sanon tuollaisille, että hoitele hommas ihan mitenkä tykkäät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Se ei kuulu kenellekkään miksi haluan siirtyä kesken tilikauden........

        Vaikutat suhteellisen vit-tumaiselta mieheltä. Täältä kyselet tyhmänä apuja, ja kun toinen sitten yrittää lievästi ehdottaa järkevämpää siirtymistapaa, niin alatkin vit-tuilemaan.

        Minä sanon tuollaisille, että hoitele hommas ihan mitenkä tykkäät.

        Vitt*imainen olen vain tietyille henkilöille, en kaikille!
        "Se ei kuulu kenellekkään miksi haluan siirtyä kesken tilikauden" Tämähän on täys totuus, kun tämä ei kuulu kenellekkään, ainostaan veroviranomaiselle voin tämän kertoa joten älä lässytä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Se ei kuulu kenellekkään miksi haluan siirtyä kesken tilikauden........

        Vaikutat suhteellisen vit-tumaiselta mieheltä. Täältä kyselet tyhmänä apuja, ja kun toinen sitten yrittää lievästi ehdottaa järkevämpää siirtymistapaa, niin alatkin vit-tuilemaan.

        Minä sanon tuollaisille, että hoitele hommas ihan mitenkä tykkäät.

        Taidat muuten olla se vanha koulukiusaaja, ainakin kirjoituksestasi näin voisi päätellä!


    • Anonyymi

      Oma pääomasi voidaan yksinkertaisesti nopeasti laskea näin ( Alvillinen myynti 15000€ > alv osuus 3074,81€ > oma pääomasi 11952,19€ ) Vaikeemmaksi menee jos et tiedä yksityisottojasi ja sijoituksia, mutta karkeasti näin (oma pääomasi 11952,19€ >yksityissijoitukset 2000€ > oma pääomasi 13952,19€ > yksityisotot 6000€ > oma pääomasi 7952,19€ ) Nämä laskettu ilman omaisuutta ja velkaa

    • Anonyymi

      Älkää kukaan enää auttako rivilläkään tuota päätänsä aukovaa, typerää pölkkypäätä.

      Soittakoon Tilitoimistojen liittoon, ja ostaa sieltä itselleen mieluista apua.

      • Anonyymi

        Vai oikein liittoon. Mitä liitot tarjoaa? Mölyä, pahviständejä ja ilmapalloja


      • Anonyymi

        Pidä sinä urpo pääs kiinni kun en ole sinun mielipidettäsi kaivannut!
        Ja kukakohan tämän pään aukomisen oikein ny aloittikaan? En minä ainakkaan vaan ihan SINÄ itse aloitit pään aukomisen!
        P.S. Taidat olla se vanha katkeroitunut koulukiusaaja joka pitää itseään parempana kuin muut


    • Anonyymi

      Siirryt samalla osakeyhtiöön

      • Anonyymi

        Ja toisaalta tilikausi on sen mittainen kuin se on eli voit katkaista sen vaikka tämän kuun loppuun


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      851
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      660
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      151
      427
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe