Kepulandiassa kalastuskunnan kokouksessa ratkottiin asioita haulikolla

Anonyymi-ap

"Taivalkoskella Jokijärven kylätalolla sattui lauantaiaamupäivästä ampumatapaus, jossa mies ampui toista miestä haulikolla.

Asian vahvistaa Ilta-Sanomille Jokijärven kyläseuran johtokunnan puheenjohtaja Veikko Räisänen.

Räisänen ei ollut itse paikalla tapahtuma-aikaan, mutta hänen mukaansa tapaus sattui aamupäivällä. Räisäsen mukaan ampumisen aikaan kylätalolla oli Jokijärven jakokunnan ja Jokijärven kylän kalastuskunnan kokous.

Ammuttu henkilö vietiin hänen mukaansa helikopterilla hoitoon.

– Kyllähän tämä on erittäin ikävä tapaus. Tämä on pieni kylä, kyllä tämä varmaan vaikuttaa jokaiseen ihmiseen.

Poliisi ei kommentoinut tapausta Ilta-Sanomille.

IS:n tavoittama toinen paikallinen kertoo, että kylätalolle tuli ambulanssi, poliisi ja helikopteri.

Jokijärvi on Taivalkosken kunnassa sijaitseva kylä."

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011117000.html

Kepulaisella ja persulla tuli kiistaa? Vornastelultahan tuo vaikuttaa. Tällä kertaa "varoituslaukaus" näyttää menneen kohti.

33

920

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maalaisliiton.kurittaja

      Maalaiset on ihme väkivaltaista sakkia. Sitten kun ne juo viinaa vaimo lähtee karkuun siskon luo lasten kanssa ja pilkkihaalari huutaa pihalla ja lopuksi laskee alleen ja sammuu porraspieleen.

      • Syy on tietysti vääränlaiset ja ajastaan jälkeen jääneet miehen mallit. Pojat opetetaan mahdollisimman nuorina tappamaan eläimiä ja homottelemaan junttikylän osuuskaupan pihassa.
        Maalaisilta tulisikin kieltää lasten hankkiminen.


      • Anonyymi

        Mutta miksi erityisesti impivaaraiset arvot omaavat persut ovat kaikista aseherkimpiä?

        https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/jannesalonen11/eiko-niita-ihmisia-nyt-vaan-voisi-ampua/

        "Leiri herätti kohun, ampumista harjoiteltiin tunnettujen henkilöiden kuviin – tamperelaispoliitikot käyvät kiivasta keskustelua
        Kesäkuussa järjestetyllä leirillä harjoiteltiin ammuntaa. Paikalla oli myös Pohjoismaiseen vastarintaliikkeeseen kytkeytyviä henkilöitä."

        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/bcf51cd1-8f41-44eb-8528-f37959a54503

        Eivät nämä kaikki mitään maalaisia ole.


      • Anonyymi
        Maalaisliiton.kurittaja kirjoitti:

        Syy on tietysti vääränlaiset ja ajastaan jälkeen jääneet miehen mallit. Pojat opetetaan mahdollisimman nuorina tappamaan eläimiä ja homottelemaan junttikylän osuuskaupan pihassa.
        Maalaisilta tulisikin kieltää lasten hankkiminen.

        Mitäs se narukäsi oikein lässyttää?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs se narukäsi oikein lässyttää?

        Osui ja upposi turvenuijan.
        Mitä narukäsiin tulee niin tavataan joskus ja katotaan asiaa tarkemmin..


      • Anonyymi
        Maalaisliiton.kurittaja kirjoitti:

        Osui ja upposi turvenuijan.
        Mitä narukäsiin tulee niin tavataan joskus ja katotaan asiaa tarkemmin..

        Siinä nipussa armoa anelisit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siinä nipussa armoa anelisit.

        Kannattaa tietää miltä puolen kovien poikien aitaa on kotoisin. Lainaus Kari Kontiolta mutta sitähän sinä maalainen et tiennyt.
        Mutta menehän ny mammalle kertoon että isot pojat vittuili.
        Ai niin mut ku Sanna ja muut fiksut naiset pelottaa...
        Miksi meni muuten noin tunteisiin kommentti miehen mallista?
        Katos naisiin vetoo nykyään vähän toisenlaiset miehet..


      • Anonyymi

        Eikös se ollut iäkkäämpi mies joka nuoremman miehen ampui?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös se ollut iäkkäämpi mies joka nuoremman miehen ampui?

        Nuorempi yritti huijata metsäkaupoissa.


    • Anonyymi

      Tämä on kautta aikojen ollut vanha tapa ratkoa erimielisyyksiä.

    • Anonyymi

      Päätalon Herkko?

    • Anonyymi

      Väärään lahteen oli katiskansa laskenut, keskustalainen ja varsinkin lestakeskustalainen ei näissä asioissa armoa anna. Siis monta sinttiä ja särkeä varasti prkle! Perhossa pienemmästäkin miestappo tehdään, vaikka itsensä.

      • Suomalaisen maalaismiehen tyypillinen tapa ratkoa konflikteja....
        Kun ei isä ja isoisä jne. osanneet puhua...
        Näille pitäs järjestää jotain terapiaa..
        Ei oo ihme et juntit kaahaa suojateillä jalankulkijoiden yli kun puuttuvat kaikki työkalut päänupista.


      • Anonyymi

        Eki teki henkilökohtaisen ratkaisunsa.


      • Anonyymi

        Oli jakokunnan ja kalastuskunnan kokous samaan aikaan. Ampujan motiivi saattoi siten painottua enemmän jakokunnan kuin kalastuskunnan päätösten puolelle. Sekin on mahdollista, että motiivi ei liittynyt kumpaankaan organisaatioon, vaan ampuja vain käytti hyväkseen kyläläisten yhteiskokoontumisen tai koska lähti hakemaan aseen autostaan vasta ilmoittautumisensa jälkeen, oli kuullut uhrilta siinä tilanteessa jotain loukkaavaa.

        Varmaa tietoa tieto motiivista ei siis vielä ole, mutta eiköhän siitä kuulla viimeistään oikeudenkäynnissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli jakokunnan ja kalastuskunnan kokous samaan aikaan. Ampujan motiivi saattoi siten painottua enemmän jakokunnan kuin kalastuskunnan päätösten puolelle. Sekin on mahdollista, että motiivi ei liittynyt kumpaankaan organisaatioon, vaan ampuja vain käytti hyväkseen kyläläisten yhteiskokoontumisen tai koska lähti hakemaan aseen autostaan vasta ilmoittautumisensa jälkeen, oli kuullut uhrilta siinä tilanteessa jotain loukkaavaa.

        Varmaa tietoa tieto motiivista ei siis vielä ole, mutta eiköhän siitä kuulla viimeistään oikeudenkäynnissä.

        Olisiko pannut naapurin katiskaa, siis ryttyyn ja kosto oli karmea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli jakokunnan ja kalastuskunnan kokous samaan aikaan. Ampujan motiivi saattoi siten painottua enemmän jakokunnan kuin kalastuskunnan päätösten puolelle. Sekin on mahdollista, että motiivi ei liittynyt kumpaankaan organisaatioon, vaan ampuja vain käytti hyväkseen kyläläisten yhteiskokoontumisen tai koska lähti hakemaan aseen autostaan vasta ilmoittautumisensa jälkeen, oli kuullut uhrilta siinä tilanteessa jotain loukkaavaa.

        Varmaa tietoa tieto motiivista ei siis vielä ole, mutta eiköhän siitä kuulla viimeistään oikeudenkäynnissä.

        Tämä ei liity ylläolevaan ampumiseen mutta on esimerkki millainen riita voi edellisen sukupolven suullisista sopimuksista seurat myöhemmin.
        Tulevia sukupolvia ajatellen mitä ei ilman mustaa valkoisella kannata tehdä:
        Joskus hyvissä väleissä olleet naapurit sopineet yhteisen heinäladon keskelle rajaa ja sitten toisen naapurin nuorempi polvi alkaa siitä laskuttaa naapuria kun vanhat äijät kuolleet. Mitäs teet?


    • Anonyymi

      Kepulaiselle pyhästä asiasta oli kyse, kenen maalla saa kalastaa!

    • Anonyymi

      Kepulaiset jaksaa vouhottaa kalastuksesta ja salametsästyksestä. Muutamasta sintistä nirri pois, kovvoo hommoo tuo kepulaisten elämä maalla.

    • Anonyymi

      Meneeköhän metsästys-ja aselupa!

    • Anonyymi

      Myös kunnan lumiurakoiden jakoon varustaudutaan usein haulikolla tai muulla astalolla. Samoin hirvilupien jakoon ja myöhemmin laittomien lupien jakoon.

      • Mihin tarvitaan maaseutua ja maalaisia. Ei mihinkään.


      • Anonyymi
        Maalaisliiton.kurittaja kirjoitti:

        Mihin tarvitaan maaseutua ja maalaisia. Ei mihinkään.

        Tukiaisia nostamaan ja pitämään tulonsiirrot Suomessa yllä.


    • Anonyymi

      Myös perskepulaisiin tiekokouksiin on syytä varautua luotiliiveillä. Samoin kylän iltamiin. Perskepu voi olla armoton oppositiolle.

    • Anonyymi

      Mutta ongelma kuitenkin ratkesi?

      • Anonyymi

        Sitä sopii pohtia elinkautista tai vähintään kahdeksan vuoden linnatuomiota istuessaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä sopii pohtia elinkautista tai vähintään kahdeksan vuoden linnatuomiota istuessaan.

        Kaveri on ilmiselvästi periaatteen ukkeja?
        Periaatteesta joutuu joskus maksamaan mutta tässä tapauksessa kuolo lyhentää tuomiota.


    • Anonyymi

      Ampujan motiivina eivät olleet sen kummemmin kalastus- kuin jakoasiatkaan.

      "Uhri ja epäilty tunsivat toisensa entuudestaan. IS:n tietojen mukaan miehet olivat aiemmin olleet yhteyksissä metsäkauppoihin liittyvissä asioissa. Lähteiden mukaan miehillä olisi ollut kiistaa kauppoihin liittyvistä asioista. Uhri työskenteli metsäalalla."

      https://www.is.fi/oulun-seutu/art-2000011117785.html

    • Anonyymi

      Kepulainen on kateellinen naapurin sinttisaaliille.

    • Anonyymi

      Olisivatko keskustelleet ilmastonmuutoksesta? Se kiihoittaa kepulaiset suunnattomaan raivoon.

      • Anonyymi

        Myös ympäristönsuojelu ja varsinkin norppien on herkkä paikka kepulaiselle luontovihaajalle.
        Kepulainen on susi toiselle kepulaiselle.


    • Anonyymi

      85 v kepu oli hävinnyt pilkkikisoissa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      136
      1260
    2. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      791
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    4. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      570
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

      Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      25
      521
    6. Ajatteletko ollenkaan minua

      Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      29
      506
    7. Haluan sinut, kuuletko minua.

      Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      24
      500
    8. Hän on tosi

      hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      22
      467
    9. Viimeinen lankafest

      Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      14
      462
    10. Sama ransetti taas!

      Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      461
    Aihe