Eipä ole ihme jos Pudasjärven talous on kuralla. Tuossa yksi esimerkki

Anonyymi-ap

Valiokunta saa katsauksen Hyvinvointi- ja sivistystoimen tämän hetkisestä
taloustilanteesta.
Kokonaisylitysarvio vuodelle 2024 on yhteensä 630 000 e.
Ateriapalveluiden kustannukset nousivat vahvasti esiin, esimerkiksi
marraskuussa on laskutettu kaksinkertainen summa tavanomaiseen
verrattuna.
Valiokunta keskusteli vilkkaasti ateriapalveluiden kustannuksista ja laskutuksesta, ja totesi, että on mahdotonta arvioida
kuluja tai pysyä talousarviossa, kun laskutus ei ole ajantasaista eikä
perustu todelliseen asiakasmäärään. Jälkikäteen tulevat mahdolliset
tasauslaskut ovat vaikeaselkoisia. Talouden seuranta on todella
haastavaa.

8

338

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Näinhän se pimitetään kulurakenne ja kustannukset, usein muissakin hankkeissa ja tekemisessä.
      Pitkän ajan seurannan tuloksena voi sanoa, lähes kaikki tulee lopulta maksamaan lähes tuplat mitä alussa luullaan.
      Mutta ei hätää, tämä jatkuu iäisyyteen asti Pudasjärvellä.

• Anonyymi

Eihän se kustannusarvio kilpailutilanteessa tarkoitakaan sitä, että voittaja saa urakan tarjoamallaan hinnalla. Kaikki tulee tuplaantumaan ja kustannukset nousee. Tämän kaiken kyllä tietää kunnassakin päättäjät ja siksi kunnan talous on karannut aikaa sitten käsistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän se kustannusarvio kilpailutilanteessa tarkoitakaan sitä, että voittaja saa urakan tarjoamallaan hinnalla. Kaikki tulee tuplaantumaan ja kustannukset nousee. Tämän kaiken kyllä tietää kunnassakin päättäjät ja siksi kunnan talous on karannut aikaa sitten käsistä.

Sadoista urakoista vastanneena tiedän, että tarjous on tarjous ja "lisätöillä" urakoitsija tekee tilin. Olen ollut todistamassa urakoita, joiden loppusumma on jopa tuplaantunut sopimusmäärään nähden, kyseenalaisillakin lisätöillä. Urakan antaja kuvitteli tehneensä hyvän sopimuksen, mutta urakoitsija tiesi porsaanreiät jo etukäteen ja käytti ne härskisti hyväkseen. Laiha sopu oli monen urakan maksajan mielestä parempi, kuin lihava, pitkäaikainen riita. Onko Sarakylän koululla sama vedätys käynnissä? Ei se ole pöljä, joka pyytää, vaan se joka maksaa.

Esimerkki: Kun urakan laskennan ja sopimuksen perusteena on yksikkö €/kpl, lisätilauksen hinta samalle työkohteelle kerrotaan jopa 10. Kuusamon kaupunki purki taannoin paikallisen urakoitsijan viisivuotisen lumityösopimuksen kesken 1. sopimusvuoden, kun sopimuksen mukaiset lumityöt todettiin hoidetun puutteellisesti, mutta lisätöistä laskutus oli enemmän, kuin varsinaisista sopimuksen mukaisista lumitöistä.
        Olen joskus kysynyt itseltäni, miksi minä en koskaan ryhtynyt yrittäjäksi, vaikka kokemusta ja osaamista on? Vastaus on helppo, olen liian rehellinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sadoista urakoista vastanneena tiedän, että tarjous on tarjous ja "lisätöillä" urakoitsija tekee tilin. Olen ollut todistamassa urakoita, joiden loppusumma on jopa tuplaantunut sopimusmäärään nähden, kyseenalaisillakin lisätöillä. Urakan antaja kuvitteli tehneensä hyvän sopimuksen, mutta urakoitsija tiesi porsaanreiät jo etukäteen ja käytti ne härskisti hyväkseen. Laiha sopu oli monen urakan maksajan mielestä parempi, kuin lihava, pitkäaikainen riita. Onko Sarakylän koululla sama vedätys käynnissä? Ei se ole pöljä, joka pyytää, vaan se joka maksaa.

Esimerkki: Kun urakan laskennan ja sopimuksen perusteena on yksikkö €/kpl, lisätilauksen hinta samalle työkohteelle kerrotaan jopa 10. Kuusamon kaupunki purki taannoin paikallisen urakoitsijan viisivuotisen lumityösopimuksen kesken 1. sopimusvuoden, kun sopimuksen mukaiset lumityöt todettiin hoidetun puutteellisesti, mutta lisätöistä laskutus oli enemmän, kuin varsinaisista sopimuksen mukaisista lumitöistä.
        Olen joskus kysynyt itseltäni, miksi minä en koskaan ryhtynyt yrittäjäksi, vaikka kokemusta ja osaamista on? Vastaus on helppo, olen liian rehellinen.

Demari ei ole koskaan rehellinen

• Anonyymi

Ja lapsilta ruokailussa otettiin mausteet pois,syöpä sinä päättäjä makaronilaatikkoa ilman ketchuppia.

• Anonyymi

Hyi ketsuppia yök
        Sinappia kiitos

• Anonyymi

Rottapa jätti konkurssipesän.

• Anonyymi

Saha tipahteloo..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anniina Valtonen tilittää - Potkut avasivat sanaisen arkun: "Ainut asia elämässä..."

Suosikkimeteorologi ja Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Ylen muutosneu
      Suomalaiset julkkikset
      108
      3233
    2. Purraa riepoteltiin kuin märkää rättiä...

...Purra vastaukset olivat pelkkää persujargonia, hermotkin kärähtivät hänellä pari kertaa. Arvosanaksi jäi nolla näistä
      Maailman menoa
      517
      2629
    3. Eräälle joka luulee itsestään liikoja

Pysy kaukana nainen. Palaa todellisuuteen.
      Ikävä
      89
      1683
    4. Vaikka pidät minua

Herkkänä ja kilttinä niin tiedät että olen vahvaa tekoa. Vaikka mitä tapahtuisi niin yleensä selviän. Lähes aina. Nyt on
      Ikävä
      50
      1356
    5. Nainen, tilanne on nyt tämä

että olen pyristellyt irti vahvoista tunteista sinuun, ja alku on näyttänyt hyvältä. Olisiko viikko jo taisteltu. Vielä
      Ikävä
      81
      1283
    6. Ellen Jokikunnas paljastaa - Näin Ralph-poika, 8, vaikuttaa Italiassa asumiseen: "Jos jossain..."

Miten käy Italiassa asumisen tulevaisuudessa? Ellen Jokikunnas ja Jari Rask remontoivat unelmiensa kodin Italiaan ja sa
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1062
    7. Jos jotain saisit muuttaa kaivatussa

niin mitä muuttaisit?
      Ikävä
      84
      993
    8. Pandatalo

Pandatalo myyty. 👍👍👏👏
      Ähtäri
      35
      986
    9. Sheikki Laakso puolustaa poikaansa ja ilmeisesti tunnustaa itse nuorena syyllistyneensä samaan

Perussuomalaisten kansanedustajan Sheikki Laakson poika Nico Laakso on persujen kuntavaaliehdokas Kouvolassa ja aluevaal
      Maailman menoa
      83
      917
    10. Sielusi on kaunis, nainen samoin

Kaunis sielu, oot 😍
      Ikävä
      71
      861
    Aihe