Sanovat, että ihminen on laumaeläin. Yksinäinen ei voi pärjätä mitenkään.
Silti pärjäävät. Jotkut on omasta valinnasta yksin ja jopa erakkona. Hyvin pärjäävät.
Nekin, joilla se ei ole oma valinta, usein pärjäävät jotekuten, ei tosin enää niin hyvin.
Mutta se, että ns. asintuntijat tuuttaa, että ihminen ei kertakaikkiaan pärjää ilman ystäviä, on kammottavaa. Siinä paitsi se yksinäinen julistetaan tuomioon, että ei voi pärjätä, myös tavallaan syyllistetään, että olitpas paska kun et ystäviä saa,
Yksinäinen menee lopullisesti paniikkiin ja lukkoon, kun saa kuulla, että yksinäisenä EI VAAN VOI PÄRJÄTÄ JA TUHO TULEE.
Asiantuntijat sanoo, yksinäinen ei voi pärjätä!
86
489
Vastaukset
- Anonyymi
Olen sigle tykki ja Lieksan palstan suurkuluttaja, todettakoon tuo heti alkajaiseksi.
Kyllä yksinkin eläessä on ihan kivaa, kun pitää kauniista asioista kiinni. Aktiiviän kun ylittää niin sitten on yksinäisyyn jollakin tapaa helpompaa, ympärillä alkaa olla yksinäisiä muitakin.
Elämä on kokonaan leikkimistä kauniilla asioilla! Aurinkoista Sunnuntaita kaikille.- Anonyymi
Kauniit asiat, ajatukset luovat lisää kauneutta ja hyviä asioita elämään. Yksin eläessä on parasta se, että toisen ihmisen negatiiviset ajatukset, pahuus ei pilaa elämää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kauniit asiat, ajatukset luovat lisää kauneutta ja hyviä asioita elämään. Yksin eläessä on parasta se, että toisen ihmisen negatiiviset ajatukset, pahuus ei pilaa elämää.
Myrkyllinen ihmissuhde syö ihmisen itsenäisyyttä, energiavaroja ja itsetuntoa.
Psykologien mukaan myrkyllisten ihmissuhteiden taustalla on usein vallanhalu. Tällaisissa suhteissa häijy ihminen tyydyttää omat narsistiset tarpeensa manipuloimalla muita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myrkyllinen ihmissuhde syö ihmisen itsenäisyyttä, energiavaroja ja itsetuntoa.
Psykologien mukaan myrkyllisten ihmissuhteiden taustalla on usein vallanhalu. Tällaisissa suhteissa häijy ihminen tyydyttää omat narsistiset tarpeensa manipuloimalla muita.Ihmisen kohdalla evoluutio ei vielä tiedä olemmeko lauma-vai yksiöeläimiä. Se vasta kokeilee että kumpiko toimii oikein hyvin, koska vaikka ihmisiä on suuri määrä kaupungissa niin jokaisella on oma juttunsa sekä ihminen kilpailee lajitoverin kanssa eikä suinkaan auta sitä kun poikkeustapauksissa tai rahasta.
- Anonyymi
Ihminen ei ole erikseen laumaeläin tai yksineläjä.
Ihminen kykenee olemaan tarpeen tai pakotteiden mukaisesti monenlainen.
Yksineläjiä on ollut ja on aina olemassa. Se varmistaa että ihminen on aina valmiina ympäristön muutoksiin. Tämä auttaisi mahdollisen sukupuuton yhteydessä. - Anonyymi
Olen noin 65-vuotias mies. #Olenomanperseenrassaaja.
- Anonyymi
Menikö keskustelu "liian tieteelliseksi"? Havaitsen kommentissasi ivaa, kaunaa ja katkeruutta...
Mene siis omiesi, kaltaistesi joukkoon jos et kykene asiallisuuteen.
- Anonyymi
Vahva ihminen ei tarvitse laumaa. Laumaa ei tarvitse kaikki eläimetkään.
- Anonyymi
Vahvimmat ovat aina yksin
- Anonyymi
Nykyinen yhteiskunta ei ole enää laumayhteiskunta missä lauma auttaa toisiaan vaan narsistinen yksilöyhteiskunta missä kilpaillaan verisesti ja itsekkäästi ajetaan omia etuja. Tämä syö ihmisten mielenterveyden.
- Anonyymi
Ahneus on yksi heikkouden merkki ihmisessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ahneus on yksi heikkouden merkki ihmisessä.
Säälittävin ihmiskurja on sellainen, joka hakeutuu rahan takia kimppaan asumaan.
- Anonyymi
Ennemmin yksin kuin läheisriippuvaisen ihmisen kanssa.
- Anonyymi
Kaksi vahvaa ihmistä yhdessä pärjää ja voi antaa toiselle tilaa rupeamatta roikkumaan toisessa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaksi vahvaa ihmistä yhdessä pärjää ja voi antaa toiselle tilaa rupeamatta roikkumaan toisessa
Utopiaa, sillä aina toinen osapuoli on jollain tapaa alisteisessa suhteessa. Niitä merkkejä on vain vaikea tunnistaa ja tunnustaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Utopiaa, sillä aina toinen osapuoli on jollain tapaa alisteisessa suhteessa. Niitä merkkejä on vain vaikea tunnistaa ja tunnustaa.
Näin se on eläin maailmassakin.
- Anonyymi
Laumassakin voi tuntea yksinäisyyttä. Arvomaailma tai älyllinen taso ei kohtaa.
- Anonyymi
Kyllä se yksinäisyys ei kaikille sovi, myöskin monesti parisuhteeseen on ajauduttu ympäristön paineen vuoksi.
Virheitä yritetään korjata sitten, korvalääkkeellä, että etes hetkeksi vois unohtaa arkiset murheet. Sitten kun on harjoiteltu riittävästi ja kipuiltu yhdessä.
Kuuluu keittiön puolelta, "nyt minä lähden" - Anonyymi
Kyllä yksinkin pärjää ja jopa paremmin kun ahdistavassa parisuhteessa elävä.
Itse olen elänyt yksin jo 28 vuotta ja en koe edes olevani yksinäinen.
Osaan olla hyvinkin sosiaalinen joukossa mutta kaipaan kuitenkin omaa rauhaa.
Harrastuksia on paljon ja mm luen paljon .- Anonyymi
Omalta kohdaltani allekirjoitan tuo, että yksin pärjää paremmin. En ikinä enää saman katon alle kenenkään kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omalta kohdaltani allekirjoitan tuo, että yksin pärjää paremmin. En ikinä enää saman katon alle kenenkään kanssa.
Jawohl. Nuorena halusin kimppaan asumaan ja ystäviä, koska kaikki muutkin, vaikka koskaan en ole ihmisistä pitänyt. Olen lieksalainen erakko.
- Anonyymi
Sitten kun täytyy lähteä hiekan syöntiin, niin siihen saakka kävelen yksinäni.
- Anonyymi
Parempi yksin, kuin huonojen kaverien kanssa.
- Anonyymi
kakskymmentä vuotta yksineloa ja tästä en kyllä luopuisi!
kauhistaa ajatuskin että joku röyhtäilisi saman katon alla, ei kiitos ! - Anonyymi
Jos yksinäisyys vetää puoleensa, niin silloin terveys mielen ei ole ihan kouhallaan. "Vanha koira ei opi enää istumaan"
- Anonyymi
Yksin elävä ei ole välttämättä tippaakaan yksinäinen. On lottovoitto saada asua yksin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksin elävä ei ole välttämättä tippaakaan yksinäinen. On lottovoitto saada asua yksin.
Kyllä. Vielä kun pääsisi eroon seinänaapureista, mutta ei siihen yhdellä palkkapussilla ikävä kyllä pääse.
- Anonyymi
Lieskan lehti kävi tutustumassa yksinäisen arkeen.
https://aijaa.com/9GHmLu- Anonyymi
Surullinen tilanne, jopa Pirre kissa on hylännyt yksinäisen! 🥺
- Anonyymi
Aitoja erakkoja lienee vähän. Yksin asuminen ei toki ole vielä yksinäisyyttä. Itse asun yksin, olen asunut jo viimeiset 20v. En oikeastaan edes muuta halua, oma tupa oma lupa. Muutamia ystäviä on, asuvat valitettavan kaukana ja näkee harvakseltaan. Sitten semmosia tuttuja on toki. Lapsia ei ole ja vanhemmat on pois.
Ihminen helposti laitostuu yksinäisyyteen. Alkaa ajatella niin, ettei tarvitsekkaan ketään. Vaikka se ei olisikkaan totta, mutta alkaa sellainen itsepetos, millä asiaa selittelee itselleen (ja muille) parhain päin. - Anonyymi
Yksinasuvien määrä on 30 vuodessa tuplaantunut – perheen perustamista ei enää pidetä automaattisena valintana.
Yhden hengen talouksia on jo 45 prosenttia kaikista asuntokunnista, ja määrä vain kasvaa. Yksinasuvat ovat kaikenikäisiä ja edustavat eri siviilisäätyjä, he asuvat kaupungeissa ja maalla. He voivat pääosin yhtä hyvin kuin muukin väestö.
YH - Anonyymi
Vanhuudessa se yksinäisyys sitten realisoituu, kun ei ole ketään. Tulee dementiaa, menokyvyt hyytyy, kotona ei enää yksin pärjää. Ei ole lapsia, ei ketään jeesaamassa, ei ketään. Asiat jää hoitamatta, kaikki menee pieleen.
Siinä tulee sitten eteen nämä attendot ja esperit. Siellä makaat packat housuissa, vaipoissa mitkä joku vaihtaa jos muistaa. Suihkuun pääset kerran kuukaudessa. Kukaan ei oikeasti jeesaa, kukaan ei käy katsomassa!- Anonyymi
Karua realismia, eikä kovin hauskaa 🤔
- Anonyymi
Olen noin 65-vuotias mies. Koen itseni nuorekkaaksi.
#Olenomanperseenrassaaja - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen noin 65-vuotias mies. Koen itseni nuorekkaaksi.
#OlenomanperseenrassaajaEli joku vaihtoi sinut kuiviin?
- Anonyymi
Kuulostaa ihan tavalliselta vanhuudelta. Dementia ja nuo luettelemasi asiat tapahtuvat myös parisuhteessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulostaa ihan tavalliselta vanhuudelta. Dementia ja nuo luettelemasi asiat tapahtuvat myös parisuhteessa.
Mutta silloin joku sentään katsoo, ettei sua kuseteta. Nyt puhutaan yksinäisitä, ei sellaisella ole mitääm parisuhetta!
- Anonyymi
Nyt tuli kiire hankkimaan ystäviä 🥶🏃➡️
- Anonyymi
Ihminen voi olla parisuhteessakin niin helv yksin.
- Anonyymi
Jos on huono terveys jo syntyessän, niin tällaset jää herkästi yksin. Elämä on silloin liian kovaa taistelua.
Lieksalaiset on syväpuhtaita, kun ilakoivat saunalla, on paatti saunaa, infrapuna sauna ja maasauna, höyrysauna ja Suomi sauna.- Anonyymi
Toivoisin, että jokainen meistä huomaisimme erityisesti henkilöt jotka jää herkästi yksin huonon terveytensä vuoksi. Lähimmäisenrakkautta ja empatiaa tarvitaan juurikin tässä ajassa.
- Anonyymi
Itsellä on mennyt luottamus moniin asiantuntijoihin kun a-studion "asiantuntijoita" olen kuunnellut.
- Anonyymi
Tyhjiön hauta
Ei valoa, ei varjoja,
vain kitkerä mustuus, joka imee kaiken.
Tämä maailma ei tunne minua,
enkä minä sitä.
Äänettömät huudot repeävät kurkusta,
kuin tyhjyyden naarmuista syntyvät äänet.
Mutta ne haihtuvat ilmaan,
kuin savuna tuntemattoman taivaalle.
Sydän on kuihtunut muotoonsa,
pelkkä kuori, joka lyö tyhjyyteen.
Veri jäätyy suonissa,
lopettaa juoksunsa, koska sillä ei ole minne mennä.
Kaipaus? Ei. Ei kaipuuta enää.
Se kuoli vuosia sitten,
hiljaa, kuin tukahdutettu liekki,
jonka tuhka painui tuulettomaan iltaan.
Ja kun katson ulos maailmaan,
se ei näe minua, eikä se halua nähdä.
Minä olen kuin harha, hylätty uni,
joka ei koskaan ehtinyt elää.
Vain kylmä maa, ja sen alla pimeä syli.
Odottava, vaativa.
Se on ainoa, joka kutsuu minua nimeltä,
ainoakin nimi, jonka muistan, katoaa.
Hengitys loppuu, ja lopultakin hiljaisuus voittaa.
Ei jälkeä jää, ei merkkiä siitä,
että olisin koskaan ollut täällä.
Paitsi tyhjä, rutistunut Pircca tölkki.- Anonyymi
Rutistunut Pircca tölkki hautamuistomerkiksi? 🤔
- Anonyymi
JÖSSES! Ruuneperi asialla!
- Anonyymi
"Ei jälkeä jää, ei merkkiä siitä,
että olisin koskaan ollut täällä."
Jos omaiseni laittaa kuolinilmoituksen, saanko toivoa tuon lauseen kuolinilmoitukseeni?
Tuhkaus ja ei edes nimeäni laiteta paasiin.
- Anonyymi
😦😥🥺😱😢
- Anonyymi
Mitä elämästä jää
Vain rutistunut pircca tölkki
Ja ruosteinen polkupyörä pusikossa
Jolla seuraava työtön jo kitkuttaa
- Anonyymi
Tämä menee jo itkuksi 😥
- Anonyymi
Kyllä, joku sanoitti elämäni. Elämäni, oliko sitä edes?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, joku sanoitti elämäni. Elämäni, oliko sitä edes?
Ollut elämä vähennetään täysimääräisesti kaikista sosiaalituista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ollut elämä vähennetään täysimääräisesti kaikista sosiaalituista.
Tämä on jo brutaalia 😱
- Anonyymi
Jokainen yrittää, tähän on jo kAUHEAA 😢
- AnonyymiUUSI
Ja muistakaa se T-U-R-V-A-L-L-I-S-U-U-S väli se on kauuuheeta
- Anonyymi
Nämä ei ole leikin asioita 🥺
- Anonyymi
Nyt alko ahdistaa 🥶
- Anonyymi
Yksinäinenkin on ihminen!
- Anonyymi
Pirren hokema on, ett'ä ilon kautta hautaan 🙋♀️
- Anonyymi
Lieksassa on mahtava määrä yksinäisiä, ne vaan pitäsi saataa yhteen 😲
- Anonyymi
Yksinäisyys ei aina ole valinta. KUN KAIKKI vaan, siinä menee äkkiä rahat , tilukset. Kaikki vietiin.
- Anonyymi
Yksinäinen on aina hävijä 🥺
- Anonyymi
Ilon kautta hautaan, sanoio Piremme :)
- Anonyymi
Yksinäisille pitäs olla tanssit, kävis ihan pienimuotoiset.
- Anonyymi
Aina voi auttaa!
- Anonyymi
Oikeesti, kukaan ei auta 😢
- Anonyymi
Jokaiselle saadaan apu.
- AnonyymiUUSI
"Jokaiselle saadaan apu."
Jeder hat seinen Platz.
- AnonyymiUUSI
Aqua ei heru
- AnonyymiUUSI
Ketään ei enää auteta (perussuomalaiset)
- AnonyymiUUSI
Kyllä apu saadaan!
- AnonyymiUUSI
Ei lixassa saa apua vai saako missä
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei lixassa saa apua vai saako missä
ei saa
- AnonyymiUUSI
Yksin asuminen on ihanaa, kun on kaunis vakituinen nussittava. Sitä ei kai lasketa, kun ei asu samam katon alla?
- AnonyymiUUSI
Yksin asuessa on hyvä harjoitella talouden pitoo. Että butjetti pysyy tasapainossa ja samalla huolehtii että lompsassa on hilkkuja.
Ja raaka-ainetta on jääkaapissa, sipuliteemakkaraa sitä täytyy olla kokonainen pätkä, sitten purkkijuomaa kylmänä tietysti.
Purkki juoman kanssa on hyvä leikitellä, kun rapsuttelee veto sinettiä. Sitten yht' äkkiä repäisee rinkulasta kaikin voimin, kaikkihan tuntee tuon tutun sihahtavan äänen. Tässä vaiheessa savu nousee purkista, on niin peijoonin tiukkaa tavaraa. Peukalolla voi tehdä kirjaimia huuruisen puurkin kylkeen, joitka kouluajoilla jäi vähemälle huomiolle.
Voi voi, luulen että tästä tulee muistorikas ja hyvä päivä kaikille. - AnonyymiUUSI
Vai niin se asiantuntija sanoo.. Epäilen vahvasti ettet vähällejääneenä lieksalaisena ole kyennyt ymmärtämään tavaamaasi, mutta sille ei ole paljon tehtävissä.
Kyse on varmastikin ollut laajemmasta asiasta kuin mihin sinun älyllinen kapasiteettisi riittää. Esimerkiksi näin: "On tietysti selvää, että kukaan ei kuole sen vuoksi, ettei hänellä ole ollut koskaan yhtään ystävää." https://mielenihmeet.fi/onko-mahdollista-elaa-ilman-ystavia/ - AnonyymiUUSI
Nurmeksessa on ollut niitä, et vahukset alkaa riehuu ja tappavat jo toisiaan. Joku saunotetiin niin hyvin, että kuoli, kun hoitaja oli tupakilla. Yms.
Lieksassa ilmeisesti asiat vielä hyvin?- AnonyymiUUSI
Lieksassa on väärin annettu lääkkeitä ja kuollut.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Lieksassa on väärin annettu lääkkeitä ja kuollut.
Pitääkö valittaa hoitovirheestä oikeuteen mennä vai miten tässä tilanteessa
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Aivan turhaa, ei ne oikeen johda mihinkään.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Oikeuteen meni tuo lääkkeitä väärin antanut tapaus.
- AnonyymiUUSI
Yksinäisen ei ikinä ole hyvä, vaikka jotkut väittää.
- AnonyymiUUSI
Ei yksinäinen unta saa
https://www.youtube.com/watch?v=LhWVa1LG3Uw&ab_channel=Neon2-Topic - AnonyymiUUSI
Kokoomuksen asiantuntijat tietävät: jokainen ihminen pärjää yksin ja omillaan.
- AnonyymiUUSI
Tämä ei ole hyvä
- AnonyymiUUSI
Asustelen yksin kolin maisemissa, minulle tämä sopii.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anniina Valtonen tilittää - Potkut avasivat sanaisen arkun: "Ainut asia elämässä..."
Suosikkimeteorologi ja Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Ylen muutosneu872789Purraa riepoteltiin kuin märkää rättiä...
...Purra vastaukset olivat pelkkää persujargonia, hermotkin kärähtivät hänellä pari kertaa. Arvosanaksi jäi nolla näistä4662074Riikka Purra: Olemme epäonnistuneet
PS-ehdokkaan taustalta paljastuu rikollisjärjestön jäsenyys ja raiskaustuomio Perussuomalaiset poisti Marko Kääriäise1751858- 891512
Seksuaalinen häirintä takseissa järkyttää - Katsoitko ohjeet tuleville taksikuskeille tv:stä?
Seksuaaliset teot takseissa Suomessa olivat harvinaisia ennen taksialan vapauttamista vuonna 2018. Sen jälkeen Helsingin1221504Se oli siinä Ähtärin sairaala
Aamulla uutisissa yhdellä äänellä hävisi Ähtäri,taas kepu petti https://areena.yle.fi/podcastit/1-73786019451408- 701337
Vaikka pidät minua
Herkkänä ja kilttinä niin tiedät että olen vahvaa tekoa. Vaikka mitä tapahtuisi niin yleensä selviän. Lähes aina. Nyt on501306Nainen, tilanne on nyt tämä
että olen pyristellyt irti vahvoista tunteista sinuun, ja alku on näyttänyt hyvältä. Olisiko viikko jo taisteltu. Vielä701138Keskolle uusi K-ruokakauppa Taivalkosken keskustaan
"Keskon tavoitteena on uuden kauppapaikan rakentaminen Taivalkosken keskustaan. Taivalkosken kunnan ja Keskon väliset ne581080