On ihmeellistä, kun nykyään muisti menee jo, kun tarpeeksi juo pelkkää kaljaa. Olen saattanut toimia ihan normaalisti eli kävellä kotiin, siivoilla, syödä, soittanut kaverille, mutta mitään siitä ei muista, kun olen juonut, tosin aika monta kaljaa mulla meneekin. Alkoholi ei muuta käytöstäni muuten. Olen aika rauhallinen selvinpäin sekä kännissä. Tykkään vaan juoda kaljaa. Paljon. En ala koskaan huutelemaan, riitelemään tai muutenkaan elämöimään kännissä. Olen mies, hoikka 30v. Muistia en tahdo turmella. Pitäiskö se kalja sitten jättää vaan pois?
Se muistin menetys
4
118
Vastaukset
- Anonyymi
Se on merkki alkoholidementiasta.
Alussa muisti alkaa hävitä juuri kuvaamallasi tavoin pienistäkin määristä.
Lopulta alat oireilemaan selvänä.
Lopputulema on n. alkoholidementia, jonka voi saada nuorella iälläkin.
Missähän kunnossa sisäelimesi ovat?
Kannattaa hakeutua lääkärin tutkimuksiin.
Voi olla, että parin vuoden päästä tarvitset avustajan arkisiin toimintoihin ja pian, hyvin pian laitoshoitoa kroonikko-osastolla.- Anonyymi
Alkoholidementia kyllä hyvin harvoin tulee alle 50v, ja siihen tarvitaan ihan kunnollista juomista.
- Anonyymi
Ravinnon ja B vitamiinien puutteesta johtuva aivovamma voi iskeä koska vaan. Anorektikot, dementikot ja alkoholistit ovat täällä Suomessa riskiryhmä. Muisti voi puutoksen takia mennä pysyvästi jo nuorena. B1 on ihan kriittinen vitamiini alkoholismin, sekä siitä toipumisen kanssa.
- Anonyymi
Lopetin alkoholin edellä mainituista syistä. Ei oikein natsaa rapula aamut ym.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1421850
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir280977- 35838
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.78797Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31729Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta10692Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?44671Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse48656- 43630
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos55626