Top Gearin Jeremy Clarkson kuittaili rankasti Elon Muskille. Mein Kampf Muskin sängyn alla?

Anonyymi-ap

"Top Gear -legenda julistaa The Times -lehteen kirjoittamassaan kolumnissa voittaneensa Elon Muskin.

– Viime aikojen kansainvälinen Teslan anti-yhteisörahoitus ja mahdollisimman monien Teslojen sivupeilien rikkonen ei ole hauskaa. Mutta samalla se on tavallaan riemastuttavaa – varsinkin, jos olet minä, Clarkson kirjoittaa.

Clarkson kertoo, että hänen ja Teslan historian alkaa vuodesta 2008, jolloin hän ajoi Tesla Roadsterilla ohjelmassa ja arvosteli sen. Alla on nähtävissä tuo pätkä, missä Clarkson on aluksi todella innoissaan Tesla Roadsterin ulkonäöstä ja kiihtyvyydestä, mutta alkaa löytää radalla siitä nopeasti myös huonoja puolia. Lopulta testi joudutaan keskeyttämään, kun auton jarrut eivät kestä rajua rata-ajoa.

– Annoin reilun arvion. Sanoin, että se on epäluotettava, mitä se oli. Sanoin, että se on järjettömän kallis, mitä se oli. Ja sanoin, että akkujen painon takia se ei ollut hyvä ajettava, mikä oli totta. Musk raivostui tästä ja haastoi meidät oikeuteen herjauksesta. Hän väitti, että minulla oli ongelma sähköautojen kanssa ja olin käsikirjoittanut koko pätkän ennen kuin edes astuin autoon.

Clarkson kertoo, että Musk hävisi oikeusjutun. Musk valitti päätöksestä, mutta hävisi senkin.

– Musk ei ole koskaan päässyt tuosta yli. Hän väittää yhä, että olin puolueellinen ja että auto ei todellisuudessa hajonnut, vaan me ainoastaan esitimme, että niin olisi tapahtunut.

Muskin väitteet olivat selvästi loukanneet Clarksonia.

– Minun olisi pitänyt haastaa hänet oikeuteen, mutta pelkäsin, että hän alkaisi seuraavaksi haukkumaan minua pedofiiliksi. Niinpä olen vain seisonut joen penkalla odottamassa, että hänen ruumiinsa kelluu siitä ohi. Ja nyt niin on tapahtunut, Clarkson kuvailee runollisesti.

Ruumiin kellumisella Clarkson tarkoittaa viime aikojen tapahtumia ja kansainvälistä Tesla-vastarintaa. Hän luettelee kirjoituksessaan, miten Tesloja ja Tesla-liikkeitä vastaan hyökätään eri puolilla maailmaa ja miten ihmiset liimailevat autoihinsa tarroja, joissa kertovat ostaneensa auton ennen kuin tiesivät Muskin olevan idiootti. Ja kaiken tämän seurauksena Teslan kurssi on pudonnut kuin kivi ja Musk menettänyt miljardeja.

– Fakta on se, että olin aina pikkutarkan rehellinen autoarvioissani. Musk väitti, että en ollut. Tämä on nyt takaisinmaksu, Clarkson ilakoi.

– Mikä tekee tästä erityisen mehukasta on se, että Muskia nokkivat nyt ne samat ihmiset, jotka ovat aikanaan nostaneet hänet jalustalleen eli kaikki eko-hipit ja Al Gorea seuranneet nollapäästöihmiset. He rakastivat ajatusta sähköautoista, jotka kulkisivat pelkällä tuulella ja auringonpaisteella, ja hurrasivat, kun Musk antoi Starlinkin Ukrainan käyttöön.

– Musk oli noiden ihmisten sankari ja minua vihattiin, kun olin ollut niin tyly hänelle silloin, kun hän saapui automaailmaan. Miten pystyinkään olemaan niin ilkeä tuolla kiltille ja hyvää tekevälle herra Muskille?, Clarkson sanailee.

– Miltä nyt tuntuu istua Teslassa, kun Teslaa vastustavien joukot potkivat sen sivupeilejä irti? Minä istun täällä miettimässä, voiko tämän kaltainen levitä. Mitä esimerkiksi tapahtuisi, jos paljastuisi, että maailman suurimmalla kauramaidon valmistajalla onkin kopio Mein Kampfista sängyn alla?

Clarkson muistuttaa, että Teslalla on 125 000 työntekijää, ja ei ole reilua rangaista heitä siitä, että johtajansa sattui tekemään tervehdyksen, joka muistuttaa natsitervehdystä. Ja samalla tavalla ei ole syytä rangaista Teslan ostaneita, jotka käyvät töissä maksaakseen lyhennyksiä autolainoistaan.

– Haluaisin tietenkin muistuttaa kaikkia Tesla-omistajia, että minä varoitin teitä jo 17 vuotta sitten siitä, että Teslan ostamisesta ei seuraisi mitään hyvää. Te ette kuunnelleet vaan päätitte uskoa herra Muskia, Clarkson päättää vahingoniloisena."

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/027b4069-3327-4c4d-b353-a003ad5abf82

Lieneekö Trump lainannut omaa Mein Kampfiaan Muskille vai olisiko Elonilla ollut varaa ostaa ikioma?

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18876187/trump-totesi-haastattelussa-1990quotminulla-on-kopio-hitlerin-mein-kampfistaquot-

Autoritaarisuuteen taipuvaisethan ovat tunnettuja siitä, etteivät he tahdo kestää pienintäkään kritiikkiä. Ovatkos Trump, Vance sekä ketamiinilla mielenterveydellisiä haasteitaan hoitava Elon Musk huumorimiehiä?

Tohtori Russell Razzaque:"6 Shocking Traits Of Authoritarian Leaders You Must Know!"

https://www.youtube.com/watch?v=RYBHZYXLi3M

2

65

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hyvä tarina ja täyttä asiaa. Menee kuitenkin 100% varmuudella yli persuhilseen. Persu-uskossa olevat uskovat vain Putinin, Trumpin ja Muskin sanaa.

• Anonyymi

Persuilla vaikuttaa olevan kaipuu takaisin 1500-luvulle. Silloin ei hipit heiluneet ja kirkkoherra sekä aatelisto olivat melkoisia päälliköitä. Ei ollut ay-liikettäkään. Ihmekös köyhät olivat sitten oikeasti köyhiä ja rikkaat rikkaita, joten polarisaatio oli suurta. Ensimmäiset ammattiyhdistykset perustettiin Keski-Euroopassa vasta 1800-luvun alussa, joten 1500-luku oli todellista persuilun kulta-aikaa. Oli kolonialismia ja uskonpuhdistuksia. Suurten valtakuntien aikaa. Venäjän monarkismissa nähtiin Venäjä ns. Kolmantena keisarikuntana Caesarin jälkeen. Ja kun lähestyttiin 1900-luvun puoliväliä, niin eräs Saksan keisarillisuutta ihaillut pieni itävaltalaiskorpraali perusti Kolmannen Valtakunnan. Nyt itänaapurissa heiluu päästään nyrjähtänyt kääpiö, joka pitää itseään Kolmannen keisarikunnan imperialistin Pietari Suuren perillisenä.

Mauri Peltokangasta lainaten:

"Suomeen tarvitaan Venäjän ja Unkarin kaltaista kansallismielistä johtotyyliä, ei näitä bensan hintaa korottavia ja Voguen kuvauksissa juoksevia kassaneitejä."

https://x.com/PasiPennanen/status/1789932756635381929

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      128
      6458
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      577
      2324
    3. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      46
      1590
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      114
      1351
    5. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      88
      1196
    6. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      48
      1045
    7. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      66
      1038
    8. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      63
      1022
    9. Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain

muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.
      Tuusniemi
      27
      998
    10. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      63
      956
    Aihe