Olipa kauhea järkytys tuo Tapani Kansan menehtyminen

😢🥀👎 kun miettii miten paljon hän elämänsä varrella on tuottanut iloa muille ihmisille ja sitten hän vaihtaa hiippakuntaa yksin kivuissaan hoitovirheen takia. Vaimokaan ei älynnyt olla paikalla, vaikka nyt julkisuudessa kerää säälipisteitä itselleen.

66

463

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • P.S. Jäi laittamatta edellisestä aloituksesta lainaus:
      "Huomasin, että ylläpito oli nyt muuttanut profiilinäyttöä. Kun tuota profiilinimeä klikkaa, pääsee näkemään kirjoitusten otsikoita ja tilastoja."

• Anonyymi

Varrella virran olikin Kirkan kappale ja sen varsilla on monenlaista onkijaa.

• En nyt ymmärrä miten tämä mihinkään liittyy.

• Anonyymi

Tapsa tykkäsi ajaa bemareilla kahtasataa.

• Hän sponsoroi poliisia jo nuorena sakoillaan. Minkähänlainen kasa niitä aikojen kuluessa on syntynyt.

• Anonyymi

Yläkerrassa on hyväkuntoiset motarit🚘🚔

• lounas.ajatus
        Anonyymi kirjoitti:

Yläkerrassa on hyväkuntoiset motarit🚘🚔

Niin, eikä sakkolappuja jaella.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Niin, eikä sakkolappuja jaella.

Eikä ne yhteiset säännöt kaikkia koske.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä ne yhteiset säännöt kaikkia koske.

Ylimielinen oli ja yhteiset säännöt ei häntä koske.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Hän sponsoroi poliisia jo nuorena sakoillaan. Minkähänlainen kasa niitä aikojen kuluessa on syntynyt.

Etpä oikein ole älynnyt alkuunkaan tätä asiaa. Ylimielinen kansa jota ei yhteiset säännöt kiinnosta ei sponsoroi poliisia yhdelläkään eurolla, heillä vain oma palkkansa. Hänelle ei yhteiset säännöt vain kelvanneet ja muista ei väliä. Yleisellä tiellä on muitakin kulkijoita ja rajoitukset on laitettu meidän kaikkien turvallisuuden vuoksi. Tosin korvenmiestäkin hieman harmittaa ajaa 80 metsätaipaleella aurinkoisena päivänä, mutta ei siinä monta minuuttia häviä ja kohta numerot taulussa vaihtuu. Eikö se turvallisuus ole kuitenkin jotta kotiin reippaana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etpä oikein ole älynnyt alkuunkaan tätä asiaa. Ylimielinen kansa jota ei yhteiset säännöt kiinnosta ei sponsoroi poliisia yhdelläkään eurolla, heillä vain oma palkkansa. Hänelle ei yhteiset säännöt vain kelvanneet ja muista ei väliä. Yleisellä tiellä on muitakin kulkijoita ja rajoitukset on laitettu meidän kaikkien turvallisuuden vuoksi. Tosin korvenmiestäkin hieman harmittaa ajaa 80 metsätaipaleella aurinkoisena päivänä, mutta ei siinä monta minuuttia häviä ja kohta numerot taulussa vaihtuu. Eikö se turvallisuus ole kuitenkin jotta kotiin reippaana.

ei se tapania toisten turvallisuus kiinnosta.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Hän sponsoroi poliisia jo nuorena sakoillaan. Minkähänlainen kasa niitä aikojen kuluessa on syntynyt.

Sakoillaan sponsoroi poliiseja. Ei tuo sinunkaan järki voi päätäsi pakottaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Mistä sinäkin nyt päättelit, että jotenkin ihannoin ylinopeutta ajavia? Mulle itselle on kerran tullut nopeussakko. Rankkasateessa yritin keskittyä pysymään ajourien ulkopuolella etten olisi joutunut vesiliirtoon. Nopeusrajoitus oli niin korkealla, että en huomanut että nopeus vaihtui 100:sta 80:een. Onneksi hidastan aina ennen risteystä niin mulla oli vaan 88 mittarissa. Minusta tuo on hyvä saavutus 400 000:lla ajokilometrillä. Yksi parkkisakko tullut sen lisäksi.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Mistä sinäkin nyt päättelit, että jotenkin ihannoin ylinopeutta ajavia? Mulle itselle on kerran tullut nopeussakko. Rankkasateessa yritin keskittyä pysymään ajourien ulkopuolella etten olisi joutunut vesiliirtoon. Nopeusrajoitus oli niin korkealla, että en huomanut että nopeus vaihtui 100:sta 80:een. Onneksi hidastan aina ennen risteystä niin mulla oli vaan 88 mittarissa. Minusta tuo on hyvä saavutus 400 000:lla ajokilometrillä. Yksi parkkisakko tullut sen lisäksi.

Hyvä oli selitys ja älä ota minun provoja itseesi, Haluan vain keskusteluja mitkä ei näillä sivuilla yleensä onnistu. Olen minä jo miljoonat kilometrit ajellut ja kerran ylinopeussakot saanut Ajelin 80 alueella 90, ja vielä jyrkkään myötäiseen eli sakkorysä oli se, mutta yhteisiä täytyy noudattaa, en jarruta omavika. Muuten olen aina pitänyt sinusta ja olen samaa mieltä asioista monta kertaa, olemmehan pienen ihmisen asialla.

• Anonyymi

Tuli tavattua Tapania kymmeniä kertoja yhteisen harrastuksen parissa viimeksi tämän vuoden puolella. Ajattelin että hän vielä lähtee esiintymään, mutta elämä on usein hiuskarvan varassa legendoillakin.

• Se hiuskarva minua järkyttikin. Broidini lähtö oli samantyylinen Kymsoten "hoidossa". Legendatkin ovat julkisen terveydenhuollon varassa. Karpollakin oli ongelmia saada hoitoa.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Se hiuskarva minua järkyttikin. Broidini lähtö oli samantyylinen Kymsoten "hoidossa". Legendatkin ovat julkisen terveydenhuollon varassa. Karpollakin oli ongelmia saada hoitoa.

Eipä tuo broidi ole kuin kuin sivuhenkilö, noiden tuntemattomien seassa, Olette varmaankin omasta mielestä terveitä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä tuo broidi ole kuin kuin sivuhenkilö, noiden tuntemattomien seassa, Olette varmaankin omasta mielestä terveitä?

Ihan sairas lounasjuttu mikä ei perustu kuin kuvitelmiin.

• Anonyymi kirjoitti:

Ihan sairas lounasjuttu mikä ei perustu kuin kuvitelmiin.

Katsoppa pikkuinen nyt peiliin!

• Anonyymi

Eipä kiinnostanut.

• Anonyymi

No miten sen nyt ottaa. Ei tuu ikävä. En ollut Kansa-fani 🤭

• Anonyymi

Ei helmiä sioille. Vai miten se vanha kansa sanoikaan?

• Anonyymi kirjoitti:

Olen samoilta seuduilta kotoisin, niin on tullut seurattua. Kansa oli monipuolinen taiteilija. Kehitti itseänsä koko ajan, eikä hankkinut huomiota naisjutuillaan niinkuin eräät.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Olen samoilta seuduilta kotoisin, niin on tullut seurattua. Kansa oli monipuolinen taiteilija. Kehitti itseänsä koko ajan, eikä hankkinut huomiota naisjutuillaan niinkuin eräät.

T. Kansa oli myös vahvasti itseensä uskova, mikä oli varmaan myös osaltaan vaikuttamassa siihen, että hänestä tuli tähti. Hyvänä esimerkkinä oli tämä Einin maininta, ku oli halunnut oppia asioita T. Kansalta niin oli sanonut Einille vain, että katso miten hän asian tekee?

Varmaan oli kova paikka hänelle, kun ei tullut valituksi Mäntyharjulla tehtyyn (Vain elämää) ohjelmaformaattiin, olisi halunnut sinne palavasti, mut ehkä hänellä ei katsottu olevan siihen tarvittavia asioita, joita sinne valituilta vaadittiin?

Omalla tavallaan oli hyvä ihminen, vaikka heittikin sen sankollisen vettä kiukaalle, että pääsi itse saunomaan Reetun kanssa? Temperamenttiä löytyi miehestä, ehkä vanhuuttaan joutui vähän joustamaan periaatteistaan? Niin kuin sanotaan, että ripaus nöyryyttäkään ei ole pahasta ihmisille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä siatkaan ylimielistä kumarra.

• Anonyymi

Ei 76 vuotiaan miehen kuolemassa ole mitään järkyttävää. Näin se elämä menee.

• Ai sun mielestä on ihan OK, että vatsakivuista kärsivä ihminen lähetetään sairaalasta kotiin vastoin omaa haluaan. Tämä joutuu soittamaan yöllä ambulanssin johon ei enää kykene kävelemään. Kuolee verenvuotoon leikkauspöydälle.

• Anonyymi

Lähti kymmenen vuotta etuajassa huonon sairaanhoidon takia. Olisiko ollut kielitaidoton matulääkäri?

• Anonyymi kirjoitti:

Lähti kymmenen vuotta etuajassa huonon sairaanhoidon takia. Olisiko ollut kielitaidoton matulääkäri?

Mua järkytti se, että broidille kävi samoin. Muistui mieleen. Broidi oli reippaasti nuorempi.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Mua järkytti se, että broidille kävi samoin. Muistui mieleen. Broidi oli reippaasti nuorempi.

Vaikuttaa että tämä tuntemattoman kansantapaus oli sinua enemmän koskettava, kun vain sivukommenttina tuli broidi. On teilläkin todellisuus, totean vain täältä maalta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Non peruss.

• Anonyymi kirjoitti:

Vaikuttaa että tämä tuntemattoman kansantapaus oli sinua enemmän koskettava, kun vain sivukommenttina tuli broidi. On teilläkin todellisuus, totean vain täältä maalta.

Piti olla kirjoittamatta tänään enää mitään, mutta päätin vastata tähän syyttelyyn. Olisin jättänyt broidini kokonaan mainitsematta, mutta lisäsin hänet sivukommenttiin selittääkseni miksi olin järkyttynyt. Ei täällä ketään kiinnosta sukuni sairaskertomukset, joten siksi en hänestä sen enempää maininnut.

Olen joskus maininnut, että jos täällä kirjoittaa vaivoistaan, niin ollaan heti kääntämässä veistä haavassa. Se tuli taas todistettua.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Piti olla kirjoittamatta tänään enää mitään, mutta päätin vastata tähän syyttelyyn. Olisin jättänyt broidini kokonaan mainitsematta, mutta lisäsin hänet sivukommenttiin selittääkseni miksi olin järkyttynyt. Ei täällä ketään kiinnosta sukuni sairaskertomukset, joten siksi en hänestä sen enempää maininnut.

Olen joskus maininnut, että jos täällä kirjoittaa vaivoistaan, niin ollaan heti kääntämässä veistä haavassa. Se tuli taas todistettua.

Sivukommenttiin ne sivulliset omaiset, mutta julkut ne on mielenpäällä. Viesteistäsi näkee kuinka tuntemattomat ovat ohittaneet omaiset. Vähän kannattasi pysyä erillään kännykästä. On siihen ollut jo hoitojakin, monet vuodet.

• Anonyymi kirjoitti:

Sivukommenttiin ne sivulliset omaiset, mutta julkut ne on mielenpäällä. Viesteistäsi näkee kuinka tuntemattomat ovat ohittaneet omaiset. Vähän kannattasi pysyä erillään kännykästä. On siihen ollut jo hoitojakin, monet vuodet.

Aika moni on surrut Tapani Kansan poismenoa. Kannattaa seurata uutisia enemmän kuin palstaa niin pysyy asioista perillä.
        "Suomalaisia kosketti eilen suru-uutinen, kun tieto iskelmälaulaja Tapani Kansan kuolemasta saavutti heidät."

https://www.stara.fi/2025/03/26/tapani-kansan-kuolema-sai-suomalaiset-herkistymaan/?utm_source=suomi24.fi&utm_medium=recommendation_widget

• Anonyymi

No teille ei ole oikeasti mitään elämässä tapahtunut, kun ihan tuntemattomia kaipailette. Jotkut on menettäneet kaikki omaisensa. Snopeja olette ja siperia kouluttaa.

• Anonyymi

Niin se elämä teidät koulii.

• Anonyymi

Ei ole tuntematon monille. Ne jotka elivät 70 luvulla, muistavat että Tapani oli Kekkosesta seuraava merkkihenkilö.

• Anonyymi

Eikö Tapanilla ollu varaa yksityiseen hoitoon?

• Anonyymi

Ehkä koki, ettei vielä ole sen aika, et tarvii laittaa lisää paukkuja siihen, et saa parempaa palvelua?

• Anonyymi

On maksanut veroja pitkän pennin ja läheisin sairaala julkinen minne myös ambulanssit kuljettaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Ehkä koki, ettei vielä ole sen aika, et tarvii laittaa lisää paukkuja siihen, et saa parempaa palvelua?

Taiteilijoilla on pienet eläkkeet. Hänellä ei tainnut olla rahaa edes Kelataksiin, kun odotti että veli vie kotiin illalla töiden jälkeen.

• Anonyymi

Eihän kyseessä edes ollu pelkkä hoitovirhe, vaan ongelma on se, että suomalaisessa terveydenhoidossa sarjamurhaaminen mennyt rakenteisiin. Siellä laitetaan potilas leikkauksen jälkeen heti kotiin, että Purra ja Orpo saisivat kahdensadan euron säästöt valtiontalouteen. Ei auta, että potilas valittaa, että verta vuotaa suusta ja on 40 astetta kuumetta. Potilas on vaan tyhmä. Purra ja Orpo on oikeassa ja moraalinen selkäranka perustuu siihen...
      Mutta suomalainen on niin äärioikeistolaisen tyhmä, että tästähän ei nouse mitään suurempaa haloota siitä, että joka päivä kymmeniä ihmisiä kotiutetaan sairaalasta liian aikaisin.

harmaasusi

• Anonyymi

Näin on. Joku päästi maahan niin paljon matuja,ettei enää riitä rahaa sairaanhoitoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin on. Joku päästi maahan niin paljon matuja,ettei enää riitä rahaa sairaanhoitoon.

Kyllä te luupäät tuhositte tämän terveydenhoidon jo Vanhasen aikana, kun matuja ei vielä ollut ja Suomi oli rikkaampi, kuin koskaan aiemmin. Ja kyllä kyseessä oli ihan periaatepäätös, millä saatii rikkaille lisää rahaa. Samassa suhteessa, kun terveydenhoito ajettiin alas, niin ässämersut ja Porschet lisääntyi katukuvassa.

Lisäksi suomalaisista lääkäreistä ja hoitajista tällä hetkellä jo 40% omaa sarjamurhaajan persoonallisuuden. Töissä ei käydä sen takia, että saataisiin auttaa, vaan sen takia, että se tuo valtaa ja valta taas kiihottaa. Potilas on tyhmä ja kuolee tyhmyyttään ja jokainen lääkäriin tuleva on taloudellisesti kannattavaa tappaa. Paitsi tietysti he itse, kun ottavat kuukauden sairaslomia ketjussa sormipipien takia...

harmaasusi

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä te luupäät tuhositte tämän terveydenhoidon jo Vanhasen aikana, kun matuja ei vielä ollut ja Suomi oli rikkaampi, kuin koskaan aiemmin. Ja kyllä kyseessä oli ihan periaatepäätös, millä saatii rikkaille lisää rahaa. Samassa suhteessa, kun terveydenhoito ajettiin alas, niin ässämersut ja Porschet lisääntyi katukuvassa.

Lisäksi suomalaisista lääkäreistä ja hoitajista tällä hetkellä jo 40% omaa sarjamurhaajan persoonallisuuden. Töissä ei käydä sen takia, että saataisiin auttaa, vaan sen takia, että se tuo valtaa ja valta taas kiihottaa. Potilas on tyhmä ja kuolee tyhmyyttään ja jokainen lääkäriin tuleva on taloudellisesti kannattavaa tappaa. Paitsi tietysti he itse, kun ottavat kuukauden sairaslomia ketjussa sormipipien takia...

harmaasusi

Lääkärit ja hoitajat tarvitsevat palkkaa, tilat, työvaatteet, välineistön ja lääkkeet. Jos niihin ei saa valtiolta tarpeeksi rahaa niin ei se terveydenhuolto voi toimia. Essayah olevinaan kristillisdemokraatti sanoi, että pitää panostaa omaishoitoon. Se vaan, että iäkkäillä puolisot ovat samanikäisiä. Heiveröisiä voimiltaan. Eivät jaksa pestä ja hoitaa. Muistikin saattaa reistailla niin että lääkkeet jäävät syömättä. Lapset asuu toisella paikkakunnalla ja elävät ruuhkavuosiaan. Ei heillä ole aikaa hoitaa vanhempiaan 24/7.

• Se on väärin, että tuollaiset hoitoalasta mitään tietämättömät päättävät rahoituksesta. Firmoille kyllä riittää rahaa. Nuohan kinusivat kaikenlaisia uusia etuuksia vastikään. Valtionavutkin menevät suoraan osakeantiin. Ei niillä mitään investointeja tehdä. Kartonkitehtaidenkin tuotantoa supistetaan, vaikka juuri nyt kun muovia yritetään vähentää niin voisi suunnitella uusia kartonkituotteita.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Lääkärit ja hoitajat tarvitsevat palkkaa, tilat, työvaatteet, välineistön ja lääkkeet. Jos niihin ei saa valtiolta tarpeeksi rahaa niin ei se terveydenhuolto voi toimia. Essayah olevinaan kristillisdemokraatti sanoi, että pitää panostaa omaishoitoon. Se vaan, että iäkkäillä puolisot ovat samanikäisiä. Heiveröisiä voimiltaan. Eivät jaksa pestä ja hoitaa. Muistikin saattaa reistailla niin että lääkkeet jäävät syömättä. Lapset asuu toisella paikkakunnalla ja elävät ruuhkavuosiaan. Ei heillä ole aikaa hoitaa vanhempiaan 24/7.

Nykyään on aika perus, että, jos menet lääkäriin joko yksityiselle, tai julkiselle ja valitat vaikka, että yskit verta ja vatsaan sattuu, niin lääkäri pitää palopuheen työssäkäynnin tärkeydestä ja jättää kirjaamatta kertomasi oireet ylös ja papereissa lukee, että on "mielisairaalla tavalla työhaluton" ja hoitona on masennuslääke, mikä tekee välinpitämättömäksi ja tuhoaa seksuaaliset halut loppuelämäksi. Ja, kun potilas kuolee, niin ei ole mitään todisteita hoitovirheestä, koska lääkäri jätti kirjaamatta potilaan oireet ylös.

Tämän toiminnan salaisuus on se, että nämä lääkärit ovat sarjamurhaajia ja he saavat seksuaalista tyydytystä vallantunteesta. Tämä oma toiminta sitten projisoidaan uhriin, syyttämällä työhaluttomuudesta. Tässä lääkäri tietää tappavansa potilaan...

Omien selvitysteni mukaan jopa 40% suomalaisista lääkäreistä toimii tällä tavalla.

harmaasusi

• Anonyymi kirjoitti:

Nykyään on aika perus, että, jos menet lääkäriin joko yksityiselle, tai julkiselle ja valitat vaikka, että yskit verta ja vatsaan sattuu, niin lääkäri pitää palopuheen työssäkäynnin tärkeydestä ja jättää kirjaamatta kertomasi oireet ylös ja papereissa lukee, että on "mielisairaalla tavalla työhaluton" ja hoitona on masennuslääke, mikä tekee välinpitämättömäksi ja tuhoaa seksuaaliset halut loppuelämäksi. Ja, kun potilas kuolee, niin ei ole mitään todisteita hoitovirheestä, koska lääkäri jätti kirjaamatta potilaan oireet ylös.

Tämän toiminnan salaisuus on se, että nämä lääkärit ovat sarjamurhaajia ja he saavat seksuaalista tyydytystä vallantunteesta. Tämä oma toiminta sitten projisoidaan uhriin, syyttämällä työhaluttomuudesta. Tässä lääkäri tietää tappavansa potilaan...

Omien selvitysteni mukaan jopa 40% suomalaisista lääkäreistä toimii tällä tavalla.

harmaasusi

Minä olen ihan kiusallani elossa. Sydänkohtauksesta sain kolmen päivän sairasloman, eikä terveyskeskuslääkäri edes kuunnellut sydäntä. Onneksi saatoin tehdä etäpäiviä lisäksi kun oli vähä huono vointi. Sydänfilmiin jäi jäljet.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Minä olen ihan kiusallani elossa. Sydänkohtauksesta sain kolmen päivän sairasloman, eikä terveyskeskuslääkäri edes kuunnellut sydäntä. Onneksi saatoin tehdä etäpäiviä lisäksi kun oli vähä huono vointi. Sydänfilmiin jäi jäljet.

Itse olin 7kk sydänlihastulehduksessa ja sitä väitettiin masennukseksi. Hoidoksi tarjottiin masennuslääkkeitä ja "töitä töitä". Olin silloin opiskelija ja harrastin kestävyysurheilua. Saikkua en saanut. Pahimmillaan tilanne oli se, että kun kävin aamukusella, niin voimat loppui siihen ja oli pakko palata sänkyyn. Kaikkiaan sairastelua kesti viitisen vuotta, jonka jälkeen iski väsymys. Ei saikkua päivääkään koko aikana. Masennuslääke ja "töitä, töitä".

Ja juu, masennuslääkettä en ottanut.

harmaasusi

• Anonyymi

R-A-K-A-S kulta kultasein. Me mennään maalla naimisiin. En enää lähde kaupunkiin.

• lounas.ajatus

Mukava biisi tuokin. Kansan laulut olivat enimmäkseen elämänmyönteisiä. Paitsi läpimurtobiisi Delilah, joka on aika synkeä,

• Anonyymi

Ajat kuluu elämän varsien ohessa. Niinistökin kuoli entisenä.

• Ei sentään Saulu Niinistö.

• Anonyymi

Komplikaatioon on menehtynyt useampi potilas.🫣

• Sairaalassa saa sairastaa vain yhtä tautia kerrallaan. Mun broidin vatsaa ei edes tutkittu vaikka vaimokin komensi kun meidän perheessä ei ole tapana valittaa turhista kivuista. Hän oli muusta vaivasta hoidettavana.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Sairaalassa saa sairastaa vain yhtä tautia kerrallaan. Mun broidin vatsaa ei edes tutkittu vaikka vaimokin komensi kun meidän perheessä ei ole tapana valittaa turhista kivuista. Hän oli muusta vaivasta hoidettavana.

Onko sulla heittää veljesi hoidosta vastuussa olevien sarjamurhaajien nimet? Tuosta voisi tehdä murhainfoon aloituksen näiden lääkäreiden nimillä.

harmaasusi

• Anonyymi

Kuullut, että tuo sappirakon tulehdus on hengenvaarallinen tila. Ikä on yksi syy, että monet eivät kestä leikkauksia.

• Jotkut hoidattaa pienimmätkin näpyt. Ihmettelin kun työkaveri kävi lääkärissä, kun hiukset tuntuivat ohuilta.

• Anonyymi

Ei olisi saanut lähettää kotiin vaan selvittää oireiden syyt. Arpapeliä tuo, kenelle osuu hyvä hoito ja kenelle taas ei. Siitä käyty tänään keskustelua ja ne jotka saaneet hyvää hoitoa ymmärtävät, että he ovat olleet onnekkaita.

• Anonyymi

Arvostin hänen ammattitaitoaan,kaipa sitä nyt tarvittiin pilvien päällä.

• Anonyymi

Oli kyllä järkyttävää, vaikka enemmän "suren" Hannu Karpon poismenoa. Hän oli "iso ihminen", jonka työtä kunnioitin todella paljon.

• Anonyymi

Surullista luettavaa nuo aikaisemmat kommentit. Kuin pedot olisivat haaskalla. Minulle merkitsi musiikki ja teininä Tapani Kansa oli minun ihanteeni; komea, upea laulaja. Valitettavasti en häntä koskaan tavannut livenä. Törky kommentit voi jättää omaan arvoonsa, kateellisiahan riittää maailmassa. Siihen en usko että kaikki rumasti puhuvat kommentoijat olisivat nuhteettomia; vaan heikon itsetunnon omaavia ihmisiä joille kaikki on "väärin". KIITOS Tapani Kansa kaikesta kauniista musiikista. Minulle olit maestro. Sureville omaisille toivon jaksamista; Kauniit muistot jää.

• Anonyymi

Lisään vielä; hoitovirheeltä tuntuu koko tarina. Ei sappileikkaukseen pitäisi kuolla, normaali toimenpide , varsinkin jos on perusterve ihminen. Kyllähän tämä tapahtuma varmasti käydään läpi juurta jaksaen ja se, miksi minua kiinnosta tapahtuman kulku; 39-vuotta akuutissa hoitotyössä olleena nyt sattuu kiinnostamaan. Kokemusta teholta, leikkaussalista, heräämöstä, päivystyksestä ja osastoilta. Kaikki ei varmasti mennyt niin kuin oli tarkoitus. Nyt jos koskaan , olisi aihetta nostaa esille yhteiskunnallisesti; mikä hiivatin sote? Kaikki ennen sitä oli paremmin. Näkihän sen sairaalassa työskennellessä. Oma kokemukseni oli seuraavanlainen; 50% kirjaamiseen, Jos et kirjannut tekemääsi, et ollut tehnyt mitään. 30% puhelimessa; omaisten kanssa, jatkojen selvittelyä, tutkimusten sopimista, potilaan kuljettamista tutkimuksiin, jatkohoito-osastolle yms. Se onkin se loppu prosenttimäärä mikä jäi potilashoitoon. Aivan liian pieni. Sata asiaa olisi ollut tehtävänä työvuoron aikana; kello soi ja mamma tai pappa halusi veskiin rollaattorin avulla. Niin mentiin yhtä matkaa, hitaasti mutta varmasti. "Tehkää ihan rauhassa" usein sanoin ja odotin oven ulkopuolella. Mutta varmasti olin kärsimätön odotellessa kun kaikki muut tekemättömät työt odottivat. Ja aivan liian usein hätäilin; joko on valmista? Sote oli järkyttävän iso virhe. Olen eläkkeellä mutta nyt itse tarvitsen valitettavasti terveydenhoitopalveluita ja niitä ei tosiaan ole helppoa saada. Sairaanhoitajan eläkkeellä ei ole vara mennä yksityiseen hoitoon. Ei todellakaan. Toivottavasti tämä antaa ajattelemisen aihetta. Se on varmaa että kaikki vanhenee, sairauksia tulee, osa kuolee pois, osa jää "kitumaan" ja osa vaan tyytyy osaansa.

• Anonyymi kirjoitti:

Lisään vielä; hoitovirheeltä tuntuu koko tarina. Ei sappileikkaukseen pitäisi kuolla, normaali toimenpide , varsinkin jos on perusterve ihminen. Kyllähän tämä tapahtuma varmasti käydään läpi juurta jaksaen ja se, miksi minua kiinnosta tapahtuman kulku; 39-vuotta akuutissa hoitotyössä olleena nyt sattuu kiinnostamaan. Kokemusta teholta, leikkaussalista, heräämöstä, päivystyksestä ja osastoilta. Kaikki ei varmasti mennyt niin kuin oli tarkoitus. Nyt jos koskaan , olisi aihetta nostaa esille yhteiskunnallisesti; mikä hiivatin sote? Kaikki ennen sitä oli paremmin. Näkihän sen sairaalassa työskennellessä. Oma kokemukseni oli seuraavanlainen; 50% kirjaamiseen, Jos et kirjannut tekemääsi, et ollut tehnyt mitään. 30% puhelimessa; omaisten kanssa, jatkojen selvittelyä, tutkimusten sopimista, potilaan kuljettamista tutkimuksiin, jatkohoito-osastolle yms. Se onkin se loppu prosenttimäärä mikä jäi potilashoitoon. Aivan liian pieni. Sata asiaa olisi ollut tehtävänä työvuoron aikana; kello soi ja mamma tai pappa halusi veskiin rollaattorin avulla. Niin mentiin yhtä matkaa, hitaasti mutta varmasti. "Tehkää ihan rauhassa" usein sanoin ja odotin oven ulkopuolella. Mutta varmasti olin kärsimätön odotellessa kun kaikki muut tekemättömät työt odottivat. Ja aivan liian usein hätäilin; joko on valmista? Sote oli järkyttävän iso virhe. Olen eläkkeellä mutta nyt itse tarvitsen valitettavasti terveydenhoitopalveluita ja niitä ei tosiaan ole helppoa saada. Sairaanhoitajan eläkkeellä ei ole vara mennä yksityiseen hoitoon. Ei todellakaan. Toivottavasti tämä antaa ajattelemisen aihetta. Se on varmaa että kaikki vanhenee, sairauksia tulee, osa kuolee pois, osa jää "kitumaan" ja osa vaan tyytyy osaansa.

Jo ennen sotea oli vanhusten asiat huonosti. Äiti oli terveyskeskuksen vuodeosastolla 20 muun potilan kanssa. Suurin osa vessaan autettavia. Yksi hoitaja yöllä ja päivälläkin nostoissa avustava laitosapulainen oli sanottu irti. Helppo säästää niiltä ketkä eivät jaksa mitään vaatia.

Minusta on jotenkin outoa, että itse pitää tietää mikä vaiva on ennenkuin pääsee lääkärille ajanvaraustulpan takia. Ja sekin vasta sitten kun saa takaisinsoiton puhelinjonosta. Tämäkin ongelma oli jo ennen sotea.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Jo ennen sotea oli vanhusten asiat huonosti. Äiti oli terveyskeskuksen vuodeosastolla 20 muun potilan kanssa. Suurin osa vessaan autettavia. Yksi hoitaja yöllä ja päivälläkin nostoissa avustava laitosapulainen oli sanottu irti. Helppo säästää niiltä ketkä eivät jaksa mitään vaatia.

Minusta on jotenkin outoa, että itse pitää tietää mikä vaiva on ennenkuin pääsee lääkärille ajanvaraustulpan takia. Ja sekin vasta sitten kun saa takaisinsoiton puhelinjonosta. Tämäkin ongelma oli jo ennen sotea.

Tämä juuri ihmetyttää kun viime vuosina on esim. Ukrainasta otettu noin satatuhatta sotilaskarkuria ja oman maan hoitotyötä pakoon lähtenyttä tänne loisimaan. Heihin käytetyllä rahalla saataisiin oman maan hoito kuntoon ja palauttamalla heidät kotimaahansa, myös Ukraina vahvaksi.

• Anonyymi

Kovin oli jäykkää ja mahtipontista hänen laulamisensa ja esiintymisensä. On tietysti makuasia, kuka mistäkin pitää.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      119
      7556
    2. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      79
      6716
    3. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      5274
    4. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      52
      4625
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      49
      4276
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      230
      4169
    7. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4125
    8. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      28
      3958
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      59
      3103
    10. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      48