Kunnioittakaa edes vanhan miehen mielipidettä, joka on tätä maata rakentanut.
Sananvapaus, se kuuluu minullekin, vaikka ikää on jo yli 70 vuotta.
En ole vanhus muuten kuin ikävuosiltani. Vielä käteni nousee auttamaan ja rakentamaan tätä maata.
Me olemme olleet niitä eturivin kympin tyttöjä ja poikia, joista tuli lääkäreitä, tuomareita ja pappeja.
Mitä merkitsee ehdokkaan äidinkieli tulevissa kuntavaaleissa?
Kun suomalaiset nuoret menevät armeijaan, heistä tulee reservin upseereita ja joistain myöhemmin kadettiupseereita, jos sellainen kiinnostaa. Suomenruotsalaiset ovat olleet järjestään sivareita tai kokonaan vapautettuja huonon kunnon tai mielenterveysongelmien takia, niin kuin eräs entinen RKP :n puheenjohtaja ja puolustusministeri.
Tuntemani ruotsinkieliset suomalaiset ovat olleet kapakassa viihtyviä laardiperseitä, jotka eivät selvää päivää näe muuten kuin putkassa. En ole vielä tavannut suomenruotsalaista, entistä Kokoomuksen puheenjohtajaa ja presidenttiä lukuunottamatta, joka selvittäisi Cooperin testin muuten kuin kävelemällä, oma tulokseni nuorempana oli 3500m. Hän on sivumennen mainiten erittäin hieno mies, jonka kanssa olen käynyt rakentavia keskusteluja, eikä RKP sopinut hänelle.
Kirjoittamani on minun vakaa mielipiteeni kielisuhteista Suomenmaassa ja sen takana minä seison. Totuus ei pala tulessakaan ja se teidän on vain hyväksyttävä.
Terveisin ja voimia toivottaen,
Isä, isoisä, reservin majuri ja entinen yrittäjä, nykyinen SPR :n vapaaehtoinen työntekijä
Jos ehdokkaiden kielisuhteet painavat tulevissa kuntavaaleissa, lukekaa tästä minun mielipiteeni
Anonyymi-ap
3
131
Vastaukset
- Anonyymi
Jos ehdokkaan äidinkieli askarruttaa, niin avauksessa tuli kerrottua kaikki tietämisen arvoinen siitä asiasta.
- Anonyymi
Erittäin hyvä kirjoitus.
- Anonyymi
Osin uutta minulle. Kiitos kirjoituksesta ja kaikkea hyvää kirjoittajalle !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sannan kirja USA:n bestseller!
"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä7410839Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa
Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on13510232- 257981
Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki
Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h1776424Metsäalan rikolliset
Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.425330- 714951
Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"
Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..1364253Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai184163Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas263877Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"
Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris1313534