Paikkakunnat
Lappi
Rovaniemi
Keskieläke nousi 2100 euroon
Anonyymi-ap
2025-03-27 10:28:48
https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8396399
hoitajan palkka kohta pienempi!
sitten ihmetellään miksi nuoret ei lähde alalle?
Keskieläke nousi 2100 euroon.
4
147
Vastaukset
- Anonyymi
Ei ole keskieläke kovin suuri. Liian pieni on. Lisäksi keskieläkesummalla ei saa mitään tukiaisia (asumistuki esim.) Takuueläkeläinen saa esim. asumitukia. Tällä keskieläkesummalla sitä ei saa. Terveisin 45 vuotta töitä tehnyt. Hoitoalan palkat saisivat kyllä olla todellakin suuremmat, lisäksi työvuorot ja alalla oleva stressi valottavat alalle hakijoita. Alan tekijöitä kyllä arvostan ja soidin heille sekä paremmat palkat että paremmat työolosuhteet.
- Anonyymi
Siis katsoin summan väärin. Saan työeläkettä 1100 (tuhat sata enkä 2tuhatsata, 45 vuotta töissä ollut). Jos eläke on puhtaana käteen 2100 niin harvalla se on, siinä on pitänyt olla jo hyväpalkkaisessa työssä. Keskieläke ei ehkä kuvaa eläkettä, jonka suurin osa työeläkkeen saajista saa ( ja paljonko on käteenjäävä työeläke). Verot pois tuosta 2100 niin ei ole kovin suuri käteen jäävä työeläkesumma aika pitkälle kouluttautuneella. Suurella osalla työeläkkeen saajista saa eläkettä 1100-1300 puhtaana käteen. Tuolla summalla (1100) maksan vaatimattoman asumisen, ruoan ja lääkkeet.
- Anonyymi
Lähihoitajan palkka: kuntasektorilla 3020, valtiolla 3530, yksityisellä 2777. Sairaanhoitajan palkka :(vuonna 2022); kuntadektorilla 3370,valtiolla 3600 yksityisellä?. (Siis tietysti bruttopalkka). Tähän lisätään nykyiset palkankorotukset. Yleensä hoitoalalla tehdään vuorotyötä, viikonlopputöitä ja pyhätöitä. Lopullinen palkka määräytyy pyhätöiden öiden ym. määrästä. Töitä kyllä saa palkkansa eteen tehdä : öitä valvoa, juhannukset ja joulut töissä. Tämäkin osaltaan verottaa alan huonoa vetovoimaa.
- Anonyymi
Hoitajan henkikökohtaista palkkaa on lähes mahdoton tietää. Jos teet usein öitä ja pyhiä, niin palkka on korkeampi. Päivätyötä yekevä hoitaja on harvinaisuus ja hänelläkin on henkilökohtainen palkka. Sairaanhoitaja vuorotyössä pääsee hyville tienesteille. Joillekin jopa vuorotyö sopii paremmin kuin päivätyö. Eläkeläisten keskipalkka ei sano yhtään mitään useimpien työeläkkeellä olevien eläkkeistä. Harva työeläkeläinen kuitenkaan yltää tuohon ilmoitettuun keskipalkkaan, useimmilla se jää rutkasti alle tuon.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli306332Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144764Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle413314IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm623151Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3601770Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek111598- 721418
Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861368Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2411328- 841244