Vaikka itse olenkin kriittinen Hinnin suhteen laitan tasapuolisuuden nimissä kopion Pirkko Säilän kokemuksesta ja parantumisen todistamisesta Benny Hinnin kokouksessa.
Pirkko Säilä
Näin todellisia ihmeitä Benny Hinnin kokouksessa
Ollessamme mieheni Juhani Säilän kanssa Yhdysvalloissa heinäkuussa 1995 osallistuimme yhteen Benny Hinnin suurtapahtumista Medowlands areenalla, Pennsylvaniassa. Tilaisuudessa oli noin 17 000 ihmistä. Kysymyksessä oli Hinnille tyypillinen suurkokous, ”crusade”, jollaisia hänen järjestönsä toteuttaa eri puolilla Yhdysvaltoja sekä ympäri maailman.
Pyhän Hengen läsnäolo oli lähes käsinkosketeltava. En ole missään enkä milloinkaan kokenut vastaavaa. Tuhannen hengen kuoro alkoi laulamaan ylistyslauluja. Ylistystä kesti toista tuntia. Monet todistivat parantuneensa jo ylistyksen ja palvonnan aikana ennen kun Benny Hinn edes oli saapunut paikalle.
Muistiinpanoihini olen merkinnyt mieleenpainuvia asioita tuosta 13. heinäkuuta 1995 Medowlands areenalla pidetystä kokouksesta. Tunti ennen kokouksen alkua, ylistyslaulujen jo soidessa, alkoi suuren urheiluareenan keskikentältä kuulua valtavaa taputusta, innostunutta kirkumista ja ilon huutoja. Kaikki ihmiset kiinnittivät siihen huomionsa. Eräs nainen oli kokenut parantumisen. Varsinainen kokous ei ollut vielä alkanut, eikä Benny Hinniä näkynyt misään. Kukaan ei tiennyt oliko hän edes saapunut paikalle. Ainakaan hän ei ollut lavalla. Hälinän syy selvisi myöhemmin. Dianne Love, 35-vuotias Pennsylvaniasta kotoisin oleva nainen oli kärsinyt vakavasta luiden haurastumisesta (osteoporoosi). Kaksi vuotta hän oli elänyt tukevien ja paksujen tukiliivien varassa. Hän ei ollut voinut kävellä pitkiä matkoja, ei istua kunnolla, ei juosta askeltakaan. Ylistyksen aikana Benny Hinnin avustajat ja jotkut yleisön joukosta rukoilivat hänen puolestaan. Hän parani sillä hetkellä täysin. Hän juoksi ympäri keskikenttää pitkiä matkoja yleisön joukossa ja kannatteli yhdellä kädellä päänsä päällä paksua tukiliiviä, jonka hän oli riisunut pois.
Menin tapaamaan häntä. Dianne Love nauroi ja itki yhtäaikaa. Hän oli todella yllättynyt siitä, että oli tullut terveeksi. Tuossa vaiheessa Benny Hinniä ei näkynyt missään. Hän ei ollut rukoillut Diannen puolesta, mutta silti tämä parani.
Dianne kertoi minulle, että hän oli usean viikon ajan seurannut Hinnin televisio-ohjelmaa This Is Your Day! ja hiljalleen hänen sisimpäänsä oli alkanut rakentua sellainen usko, että kenties hänkin voisi tulla terveeksi. Jos parantumisihmeet – ihmiset nousevat pyörätuolista, sokeat saavat näkönsä - se mitä hän näkee Hinnin ohjelmissa ja muissa vastaavissa tapahtuvan, ovat totta, Jumala voi parantaa hänetkin. Näin Dianne alkoi ajatella. Hän alkoi rukoilla, että Herra parantaisi hänetkin. Hänen ystävänsä toivat hänet lopulta Benny Hinnin kokoukseen, joka järjestettiin Diannen kotiosavaltiossa Pennsylvaniassa, Medowlands areenalla. Matka kokoukseen oli ollut vaivalloinen, koska autossa istuminen tuotti tuskaa ja kipua. Dianne oli myös ollut pitkiä aikoja sairaalassa juuri ennen tätä kokoussarjaa. Oli todella valtava, sähköistävä kokemus itse nähdä ja todistaa Diannen ihmeparantuminen.
Siellä tapahtui muutakin. Muistan myös miten eräs pyörätuolissa ollut vanhempi mustaihoinen naisehenkilö parani. Hänellä oli ollut pitkään jatkunut reumaattinen vaiva, jonka vuoksi hän ei kyennyt kävelemään. Siellä hän hyppi ja iloitsi.
Kun kokouksen loppupuolella kutsuttiin parantuneita lavalle todistamaan, niin Dianne, joka oli juoksennellut tukiliivinsä kanssa meni ensimmäisenä todistamaan. Koko yleisö sai kuulla, että hän oli parantunut jo ennen tilaisuuden alkua. Ja minä näin sen tapahtuvan omin silmin. Myös mainitsemani musta nainen oli äärettömän onnellinen. Parantuneitten jono oli todella pitkä.
Kaikkein vaikuttavin hetki tuossa tilaisuudessa oli kuitenkin se, kun Benny Hinn esitti alttarikutsun niille, jotka eivät tunteneet Jeesusta henkilökohtaisena pelastajanaan. Hinn oli saarnannut Jeesuksen verestä. Hän puhui Jeesuksen veren voimasta hyvin selkeästi. Lyhyen puheen jälkeen hän sanoi yksinkertaisesti, että te, jotka tahdotte ottaa Jeesuksen vastaan lähtekää nyt sieltä paikaltanne ja tulkaa tänne eteen. Ihmisvirta kaikkialta areenalta oli niin suuri, että kaikki eivät mahtuneet eteen varatulle alueelle. Voimakas sanoma Jeesuksen verestä, pelastuksesta ja anteeksiantamuksesta oli keskeisintä. Ei aloitettu ihmeistä eikä Pyhän Hengen kokemuksesta vaan sielun pelastuksesta.
Pirkko todistaa ihmeen Hinnin kokouksessa!
26
2255
Vastaukset
- Jebulix
Olen nähnyt ihmeitä!
Hanssi Fell, Seinäjoen Helluntaiseurakunta
Olen vuodesta –96 lähtien, ja viimeiset kaksi vuotta erityisen kiinteästi saanut tehdä työtä Benny Hinnin järjestössä kokousavustajana ja turvamiehenä. Tässä ominaisuudessa olen päässyt läheltä seuraamaan Hinnin suurkokouksia useissa eri maissa eri puolilla maailmaa. Niilo Yli-Vainion toiminnan aikana sain tuntumaa siihen, että Jumala on todellinen ja tekee ihmeitä ja tunnustekoja. Kun tulin uskoon syksyllä –95 minulle oli itsestään selvää, että ihmeet kuuluvat kristillisyyteen. Siitä saakka olen rukoillut ja kaivannut, että saisin ikään kuin uudelleen elää Yli-Vainion aikaa ja nähdä väkeviä ihmeitä. Jumala vastasi rukouksiini, kun Benny Hinn vieraili Seinäjoella keväällä –96 ja syntyi yhteys, jonka myötä avautui mahdollisuus tehdä työtä Benny Hinnin järjestössä.
Tuhannet tulevat uskoon
Jumalan kutsu parantamisen alueella on kiistattomasti Benny Hinnin elämän yllä. Samalla hänen julistuksessaan ja toiminnassaan on entistä enemmän painotettu sielujen pelastumista. Olen saanut olla mukana suurkokouksissa mm. Yhdysvalloissa, Väli- ja Etelä-Amerikassa, Afrikassa, Aasiassa, Venäjällä. Olen saanut nähdä tuhansien vastaavan kutsuun antaa elämänsä Jeesukselle. Tilaisuudet ovat suuria ja niissä tapahtuu paljon parantumisihmeitä sekä valtavasti pelastusihmeitä, jotka ovatkin ihmeistä kaikkein suurimpia. Filippiineillä olimme kokouksissa, joissa kolmena iltana peräkkäin oli yli miljoona osallistujaa kunakin iltana. Joko Filippiineillä, jos muistan oikein, tai sitten Keniassa oli yhden ainoan kokouksen seurauksena noin 250 000 ihmistä tehnyt uskonratkaisun. Määrä oli laskettu palautetuista ratkaisukupongeista.
Sokeat saavat näkönsä
Ihmeet Hinnin kokouksissa ovat todellisia ja konkreettisia. Ollessamme kaksi vuotta sitten Guatemalassa näimme nuoren 9-vuotiaan tytön, joka oli saanut näkönsä. Hän oli ollut sokea lapsuudesta saakka. Yhtäkkiä hän sai näkönsä ja hänen ensimmäiset sanansa olivat: ”Äiti minä näen sinut. Sinä olet kaunis!” Hänen äitinsä todisti lavalla, että tyttö oli ollut sokea syntymästään saakka. Olin todella liikutettu, kun hän todisti lavalla parantumisestaan. Tytöllä oli samanlainen ilme, kuin pienellä lapsella karkkikaupassa. Hänen silmänsä loistivat ja hän uteliaana katseli kaikkialle ympärilleen. Minun on myönnettävä, että vaikka olen 130 kiloinen raavas mies, niin liikutuin kyyneliin tilanteesta. Vastaavanlaisia tapauksia tulee jatkuvasti vastaan, kun matkustamme eri puolilla maailmaa Hinnin suurkokouksissa.
Riivaajat väistyvät
Monesti Benny Hinn saa myös tiedon sanoja Hengessä, joissa hän toisinaan hyvinkin tarkkaan, jopa nimeltä kutsua ihmisiä esiin. Esimerkiksi Atlantassa – 96 hän sanoi: ”Sinä Elaine olet meidän keskuudessamme. Olet harrastanut kaksi vuotta okkultisimia. Tänä iltana kun tulet tänne eteen sinä tulet vapautumaan. Sielun vihollinen on yrittänyt valehdella sinulle, että sinun täytyy kuolla, mutta kun tulet tänne vapaudut kaikesta.” Loppu illasta tämä henkilö käveli sinne. Hänellä oli musta hame, musta kaapu, mustat hiukset, kaulassa miehen nyrkin kokoinen pentagrammi ja mustien hiuksien välissä kulki harmaita raitoja. Hän vapautui riivaaja hengistä ja tuli uskoon. Myöhemmin hän kulki aivan minun ohitseni, metrin päästä minusta, ja hänellä oli aivan erilainen ilme kasvoillaan kun lavalle mennessä. Hinn kutsui siis häntä tiedon sanojen kautta ihan nimeltä.
Rammat kävelevät
Phoenixissa, Yhdysvalloissa 1996 olimme kokouksessa ja mieleeni jäi eräs 30-vuotias tyttö ja hänen äitinsä , joka oli n. 30 vuotta istunut pyörätuolissa. Alttarikutsu syntisille oli annettu jo aiemmin. Äiti tuli todistamaan lavalle, että hän oli parantunut. Hinn kysyi siinä mukana olleelta tyttäreltä oletko ikinä nähnyt äitisi kävelevän. ”En ole”, tyttö vastasi. ”No, mitä sinä tästä ajattelet”, Hinn kysyi ja tiedusteli oliko tyttö uudestisyntynyt, pelastunut. Hyvin kierrellen ja kaarrellen tyttö lopulta vastasi ettei vielä ollut. ”Haluatko sinä pelastua? Näetkö miten Jeesus on parantanut sinun äitisi niin, että hän nyt kävelee,” Hinn sanoi ja pyysi sen jälkeen äitiä näyttämään tyttärelleen ”miten hyvin Jeesus on sinut parantanut”. Tämä nainen kävelee ja juoksee siinä lavalla ja tulee takaisin. Sen jälkeen tämä tyttö ottaa Jeesuksen vastaan pelastajanaan. Sen jälkeen Hinn sanoi: ”Näettekö kuinka tärkeätä on, että Jumala tekee myös parantumisihmeitä? Kun me teimme alttarikutsun aikaisemmin tänä iltana tämä tyttö ei tullut esille. Nyt kun hänen äitinsä parani hän vakuuttui siitä, että Jeesus elää ja voi hyvin myös tänään.” Tämän kautta tyttö vakuuttui siitä, että pelastus kuuluu myös hänelle.
Jumalan läsnäolo koetaan usein voimakkaasti noissa kokouksissa. Voisin kuvailla tunnelmaa 2 Aik. 5:14 sanoin, jossa kerrotaan, etteivät papit voineet ”astua toimittamaan virkaansa, sillä Herran kirkkaus täytti temppelin.” Ihmisten huomio kokouksissa ei kiinnity Benny Hinniin vaan Herraan ja hänen kirkkauteensa.- NoMoreMyths
Yli-Vainion kokouksissa ei parantunut kukaan, siitä on vankat todisteet olemassa. Lue esim. Miettisen kirja "Sinä paranet nyt".
Etkö tiedä, että Bennyn "ihmeparantumiset" ovat kaikki lavastettuja? Hän maksaa hyvän palkkion henkilöille, jotka avittavat häntä kartuttamaan pankkitiliään (kymmenien miljoonien dollarien omaisuus). - Kyllä, oi kyllä!
Ylistys Hinnille, hinniluja!
- lumiukkokaan
ei ole niin pihalla kuin te. Jenkkien kusettajat saavat hakea rahaa ympäri maailmaa ja te annatte... Voi elämän kevät mitä tolloja.
- tode'
ihmeistä, eikä Pyhän Hnegen kokemuksesta, vaan sielun pelastuksesta."
niinpä niin. hoidettiin sielujen pelastukset parantamis-shown alta pois. - kirjoitus!!
Näin se on, Jeesus tekee ihmeitä ilman määrää!!
Jeesus pelastaa ja parantaa, sekä vahvistaa sanansa sitä seuraavilla ihmeillä ja merkeillä!!
Jeesus on hyvä!!
Jos ihmeet ja merkit eivät seuraa, julistettua sanaa, niin siinä tapauksessa, ei julisteta sitä sanaa, mitä raamattu käskee julistamaan!!
Sillä raamatussa sanotaan: nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat...
Merkit eivät siis seuraa niitä, jotka eivät usko!!- lannenhunttari
kanadassa tv. ohjelman b hinnista..jos se ohjelma pitaa paikkansa en mene lahellekkaan b.h .n.. kokouksia..b,h. ei antanut kuin taysin kieroja vastauksia rehellisiin kysymyksiin..
suosittelen lampimasti b.grahamin kokouksia ,olen ollut ja menen uudestaan[jos mahdollista]..
Jeesus elaa.... - Katso!!
lannenhunttari kirjoitti:
kanadassa tv. ohjelman b hinnista..jos se ohjelma pitaa paikkansa en mene lahellekkaan b.h .n.. kokouksia..b,h. ei antanut kuin taysin kieroja vastauksia rehellisiin kysymyksiin..
suosittelen lampimasti b.grahamin kokouksia ,olen ollut ja menen uudestaan[jos mahdollista]..
Jeesus elaa....Katso täältä "This Is Your Day!" ohjelmia:
http://www.bennyhinn.org/television/tiyd.cfm - lannenhunttari
Katso!! kirjoitti:
Katso täältä "This Is Your Day!" ohjelmia:
http://www.bennyhinn.org/television/tiyd.cfmmy day--nuo ohjelmat on vain usa.ssa..ja sitapaitsi
mina haluan taustatietoa...en kulissien loistetta,joka voi hamata pienen kulkijan... - Lännenhinttari
Jeesus elaa....Sinä epäuskoinen! You can't judge the book by it's cover, man! Kokeile, Benny on suuri uskon sankari, take the risk man, you can only win!
- Jeesus
Jeesus elaa....elää, todista se ja saat tuosta miljoona taalaa... Helppoa rahaa :)
- Sanná
Käsittämätöntä että joku vielä tänäpäivänä uskoo tuollaista paskaa. Aivan uskomatonta. Onneksi en ole uskis.
- valheet kumoon
krooninen valehtelija, jäänyt kiinni useista valheistaan varsin häpeällisesti. Jatkaa kuitenkin valehtelujaan,,,
Hän kuuluu myös ns. "valehtelijoiden klubiin" (Patmos Lähetyssäätiön hallituksen edustaja) jonka muutkin jäsenet ovat tunnettuja huijareita (mm. useita rikossyytteitä):mm. Leo Meller,Pekka Haapasaari, Jussi Ketolaei voi olla oikeassa, koska hän on jäänyt kiinni niin useista valheista että enää ei ne jotka tahtoo häntä tutkia viitsi enää sitä tehdä ja jo yksi tunnustamaton valhe estää Pyhää Henkeä toimimasta ennen julkista tunnustamista, koska tämä on julkisesti tehty synti.
hän väitti että hänen sukulaisensa olisi ollut kaupungin johtaja israelissa, mutta tämä sama henkilö olikin ollut pletimies ja hän on kehunut jostain kokouksesta tietyssä paikassa ja kun on taekemmin tutkittu on ne areenan toimihenkilöt nauraneet ettei sellaista kokousta ole milloinkaan edes ollut ja näitä on aivan liikaa.
eräs amerikassa asuva uskovainen väitti myös että ne pyörätuoleistaan paranevar ei ole oikeita, koska kun on tutkittu niin ne tuolit onsamaa merkkiä ja samanlaisia ja uusia, eli ne on vain lumeeksi sinne tuotu je ne parantumiset ei ole aitoja.- Terhi-Anna
penttiz kirjoitti:
ei voi olla oikeassa, koska hän on jäänyt kiinni niin useista valheista että enää ei ne jotka tahtoo häntä tutkia viitsi enää sitä tehdä ja jo yksi tunnustamaton valhe estää Pyhää Henkeä toimimasta ennen julkista tunnustamista, koska tämä on julkisesti tehty synti.
hän väitti että hänen sukulaisensa olisi ollut kaupungin johtaja israelissa, mutta tämä sama henkilö olikin ollut pletimies ja hän on kehunut jostain kokouksesta tietyssä paikassa ja kun on taekemmin tutkittu on ne areenan toimihenkilöt nauraneet ettei sellaista kokousta ole milloinkaan edes ollut ja näitä on aivan liikaa.
eräs amerikassa asuva uskovainen väitti myös että ne pyörätuoleistaan paranevar ei ole oikeita, koska kun on tutkittu niin ne tuolit onsamaa merkkiä ja samanlaisia ja uusia, eli ne on vain lumeeksi sinne tuotu je ne parantumiset ei ole aitoja.paitsi tuosta Pyhästä Hengestä. Sehän on vain kuvainnollinen tapa ilmaista suggestiivisten tapahtumien aiheuttamat psyykkiset ja fyysiset ilmiöt ihmisen toiminnassa.
- XTale
Mistä olet moiset tiedot saanu ja mistä rikossyytteistä on kyse? Haluaisin ihan mielelläni tietää!
- Ex-patmosystävä
XTale kirjoitti:
Mistä olet moiset tiedot saanu ja mistä rikossyytteistä on kyse? Haluaisin ihan mielelläni tietää!
Minäkin muistan tuon. Meller kärähti 1980-luvulla kavallettuaan Patmoksen kassan. Hän sai asianmukaisen tuomion. Samoihin aikoihin hän jäi kiinni huorintekemisestä. Hänellä oli seksisuhde sihteerinsä kanssa, seurauksena avioero. Nämä hän on itse myöntänyt joskus 4-5 v. sitten tulleessa Patmoksen ystäväkirjeessä, jota minäkin vielä silloin tilasin. Nykyään Meller on avioitunut uudestaan, minkä Raamattu kieltää, ja muuttanut luksusasuntoon Ranskaan.
- Ja te paukapäät
Ex-patmosystävä kirjoitti:
Minäkin muistan tuon. Meller kärähti 1980-luvulla kavallettuaan Patmoksen kassan. Hän sai asianmukaisen tuomion. Samoihin aikoihin hän jäi kiinni huorintekemisestä. Hänellä oli seksisuhde sihteerinsä kanssa, seurauksena avioero. Nämä hän on itse myöntänyt joskus 4-5 v. sitten tulleessa Patmoksen ystäväkirjeessä, jota minäkin vielä silloin tilasin. Nykyään Meller on avioitunut uudestaan, minkä Raamattu kieltää, ja muuttanut luksusasuntoon Ranskaan.
annatte rahanne noille :) Eikö yhtään vituta?
- KRITTINEN?
"Vaikka itse olenkin kriittinen...". Buah hah hah hah! Ru ha ha ha! Muaaah hah hah!
- Jebulix
Arvasin, ettei sinun älykkyytesi riittäisi ymmärtämään.
- ystävä!
Jebulix kirjoitti:
Arvasin, ettei sinun älykkyytesi riittäisi ymmärtämään.
Ime siitintä, ystävä kallis!
- yksinkertaisuus
mikä valehtelija Hinn onkaan. Ja Säilä menee lankaan täydestä ... no, Sana sanoo, että "eksyttää jos mahdollista valitutkin ...". Säilä ja Meller ovat ajat sitten eksyneet, Meller jopa niin pahasti että yritti kavaltaa Patmoksen rahatkin 1980-luvulla.
- Googlatkaa mies
Benny Hinn ei lainkaan kerro, mihin hän laittaa saamansa miljoonat. Menevätkö ne köyhille, sairaille vai minne? Kukaan ei tosiasiassa tiedä. Toisin kuin muut samankokoiset uskonnolliset yhteisöt, Hinn ei julkista budjettejaan.
Ehkäpä nuo ihmiset paransikin muiden rukoilu, kaikkien siellä olleiden rukoilu eikä yksi mies? - kadun nainen
Mr. Hinn edustaa American Wrestling taidetta.
Yleisömäärät ja rahan virtaus saavat kehiin valtavan kokoisia painijoita ja hengellisiä Jumalan sanansaattajia. Raha ja Show ovat kaiken lähtökohta. Ei mikään rehti urheilu, tai Jumala.
Raha pinnallistaa jenkeissä monet aidot asiat.- tode'
kyllä täällä suomessa(kin) ollaan tulossa perästä oikein hyvää vauhtia. suomalaisen bisnesmaailman kuviot vain ovat minimaalisia ja monta kertaa huvittavan samanoloisia koipioita jenkkilän suuruuteen verrattuna.
hengelliseen kenttäänkin pesiytynyt show-meininki on oletettavasti tullut suomeen jäädäkseen, niin paljon pöljää kansaa mekin olemme.
onneksi meillä on Jeesus, joka kutsuu sisälle rauhaansa. Hänen rauhansa ei ole koskaan pinnallista, eikä keinotekoista.
- lääkeesi
Sulla on jo nuo höpinät aika pahoja.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1453046- 502482
- 1072461
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382141Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2421731- 1001688
Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4491644Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j91594Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää141532R.I.P. Kristian Antila
Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi201349