Tarjouskilpailut missä ?

Anonyymi-ap

10- vuotta työskennellyt putkialalla, ja nyt olisi aikaa ja pääomaa pyörittää omaakin yritystä.
Missä ihmeessä pääsee tarjoamaan hintaa alan töistä?
Esimerkiksi joku perus kerrostalo tai rivitalokohde?
Onko jotain kilpailutuspalvelua jota rakentajat käyttävät, vai meneekö kaikki vaan puskaradion kautta?

7

126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos tuota pitää kysyä tällä palstalla, et selvästikään ole vielä valmis siihen puuhaan.

• Anonyymi

Et varmaan ole mainonnasta ja markkinoinnista kuullut mitään?

• Anonyymi

Sun täytyy olla tosi huono siinä missä teet, jos ei 10 vuodessa ole kertynyt mitään verkostos missä voisi tehdä töitä.

Monella rividuunarilla myös unohtuu mitä kaikkea se työnantaja hoitaa sinulle valmiiksi

• Anonyymi

Ei välttämättä huono, mutta jos on tosiaan työskennellyt vain isomman firman rividuunarina ilman kosketuspintaa asiakkaisiin tai toimeksiantajiin, niin mistäpä niitä verkostoja.

Ehkä olisi syytä ensin hakeutua vaikkapa työnjohtajaksi tai johonkin muuhun vähän vastuullisempaan tehtävään ennen kuin alkaa suunnitella omaa B2B-yritystoimintaa. Tämä jo senkin vuoksi, että kerää vähän uskottavuutta siihen, mitä tahtoo myöhemmin tehdä yrittäjänä.

Jos lähtee suoraan suorittavasta työstä yrittäjäksi, on todennäköisesti parempi suunnitella pienimuotoista B2C-yrittäjyyttä tai alihankintaa isommille firmoille. Näissäkin hommissa pitäisi kuitenkin tietää jotain muustakin kuin putkista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei välttämättä huono, mutta jos on tosiaan työskennellyt vain isomman firman rividuunarina ilman kosketuspintaa asiakkaisiin tai toimeksiantajiin, niin mistäpä niitä verkostoja.

Ehkä olisi syytä ensin hakeutua vaikkapa työnjohtajaksi tai johonkin muuhun vähän vastuullisempaan tehtävään ennen kuin alkaa suunnitella omaa B2B-yritystoimintaa. Tämä jo senkin vuoksi, että kerää vähän uskottavuutta siihen, mitä tahtoo myöhemmin tehdä yrittäjänä.

Jos lähtee suoraan suorittavasta työstä yrittäjäksi, on todennäköisesti parempi suunnitella pienimuotoista B2C-yrittäjyyttä tai alihankintaa isommille firmoille. Näissäkin hommissa pitäisi kuitenkin tietää jotain muustakin kuin putkista.

Osa rividuunareistakin jää työmaalla työnjohtajien mieleen ja pääsee jatkossa myös omalla nimellä hommiin. Juuri aloittanut yhden miehen firma ei pääse yksinään kuitenkaan tarjoamaan mitään kerrostalon putkiremonttia.

• Anonyymi

Itse olen toiminut rakennusalalla jo reilu 30 vuotta ja eräs entinen työntekijä perusti oman firman.
      Ei ostanut minun firmaa vaikka sitä edullisesti hänelle tarjosin.
      No ensimmäiset vuodet teki puhtaasti aliurakkaa minun siivellä ja sen lälkeen alkoi kokeilla siipiä ja alkoi kaikenlisäksi vaatia minulta niitä parempia keikkoja.
      No kun sitten ajattelin että kaipa tuo on valmis itsenäiseen toimintaan kun ei ne minun tarjoamat hommat kelvanneet.
      Vuosi siitä tuli juttelemaan että pitää varmaan lopettaa yritystoiminta kun ei ole keikkoja.
      No tarjosin kaverille niitä minun ylijäämäkeikoja reilun 100 000€ edestä vuodessa niin pysyi pinnalla.
      Itsellä tuli kuitenkin ikää ja kaikenlaisia kremppoja joten ajoin firman toiminnan alas, ja kas kummaa ei taasenkaan kaverin firma tahdo pysyä pystyssä.

Eli moni luulee pystyvänsä yrittäjän vaativaan toimeen mutta ei vain kykene.

• Anonyymi

>> Missä ihmeessä pääsee tarjoamaan hintaa alan töistä?

Onhan noita nettikauppapaikkoja LVI-hommillekin olemassa. Mutta ei kannata toivoa, että tuolta nopeasti tulee yhtään mitään työtarjouksia.
      https://remppatori.fi/sisaremontit/lvi/helsinki

>> Esimerkiksi joku perus kerrostalo tai rivitalokohde?

Tähän mennessä kertomasi perusteella sinusta ei ole uuden rivitalokohteen LVI-laskijaksi ja tarjoajaksi ollenkaan. Kerrostaloista puhumattakaan.

Koeta nyt vaan alkajaisiksi saada mitä tahansa oman alasi hommia haalittua kasaan. Vägitellen saat edes hiukan uskottavuutta sen oman firmasi nimissä toimien.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      101
      1631
    2. 210
      1507
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      1000
    4. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      979
    5. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      54
      797
    6. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      49
      765
    7. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      46
      732
    8. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      36
      715
    9. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      5
      712
    10. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      54
      702
    Aihe