Ehdokas puukotti

Anonyymi-ap

Perussuomalaisten ehdokas jätti kertomatta saamastaan tuomiosta – IL: Puukotti naista matkalla alkoholia varastamaan https://yle.fi/a/74-20152452

Yllättävä puolue....

16

122

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Siitä on jo kauan. On melko varmasti parantanut tapansa.

• Anonyymi

Vajaat 2,5 vuotta sitten? Onpa todella kauan. Nuori keskenkasvuinen kölvi yhä.

• Anonyymi

persujen logiikka ei ikinä yllätä tarvitsee vaa miettiä tyhmintä lauselmaa ja johan on oikeassa. kaikille persuille pakko koulu terävöittämään kriittistä ajattelua tai jos ei auta niin pakko hoitoon

• Anonyymi

Mahtava meriitti. Mitäs tuli akka eteen, kun kriitikolla oli kiire viinoja vohkimaan.

• Anonyymi

Kyllä lasten ja naisten on todella syytä pitää merkittävä hajurako persuihin. Ihan oman turvallisuutensa vuoksi.

• Anonyymi

Sahuriukollakin oli aikanaan kiire viinanjuontiin, mutta hän sentään ehti ryöstämään kirkkohopeat Suomussalmella ennen viinatrallia.

• Anonyymi

IL kertoo päinvastaista mitä yle väittää.

• Anonyymi

Rikollisia molemmat

• Anonyymi

YLE lainaa Iltalehteä sanasta sanaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Vantaalainen PS:n kuntavaaliehdokas sai tuomion väkivaltarikoksesta, joka tapahtui edellissyksynä. Hän kertoi tuomiostaan puolueelle, mutta puolue katsoi, että hänet voi ottaa ehdolle"

IL:n jutusta poimint mihin ylen jutussa on linkki ja mihin yyle viittaa. Sellainen "sanasta sanaan" ääripää versio.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

💩 puhetta.

Yle jutussa on seuraava linkki IL:n juttuun https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/c463c22c-1c7f-4503-8341-72eb5313ee8a missä kerrotaan mm. seuraavaa:

"Mikkonen kommentoi tuomiotaan Iltalehdelle puhelimitse. Hän sanoo kertoneensa rikostuomiostaan paikallisyhdistykselle ehdokkaaksi hakeutuessaan.

– Ei siihen nyt mitenkään sen erityisemmin suhtauduttu, Mikkonen kertoo yhdistyksen suhtautumisesta asiaan.

Mikkosen mukaan hänen tuomioonsa liittyvä tapahtumakulku ei ole ”täysin mustavalkoinen”. Mikkonen katsoo, että hänen kokemuksistaan voi olla hyötyä, jos hänet valitaan kunnanvaltuustoon.

– Kun olen nimenomaan päässyt sieltä pois, niin haluan auttaa niitä ihmisiä joilla on näitä haasteita.

Eli rikokset ovat nyt elettyä elämää?

– Joo, totta kai, totta kai.

Iltalehti tavoitti myös Vantaan perussuomalaisten vaalipäällikön Kai-Ari Lundellin. Lundell korostaa, että tuomio tuli nimenomaan rikoksen yrityksestä.

Lundellin mukaan tuomio on ”täysin päätön asia”. Hän vetoaa siihen, että Mikkonen oli tuomioon johtaneen tapahtuman aikaan nuori, ja hänellä on ollut vaikea nuoruus. Lundellin mukaan Mikkonen on tehnyt parannuksen.

Lundellin mukaan Mikkonen on ”ihan fiksu kundi”, joka on muun muassa pyrkinyt opiskelemaan. Hän pitää Mikkosen tuomiosta uutisoimista ”moraalisesti arveluttavana”.

– On tuo aika huimaa, jos törkeästä pahoinpitelyn yrityksestä tehdään uutista. Hän ei tehnyt sitä.

Tämähän on rikostuomio?

– Niin niin, mutta siitä huolimatta se on yritys. Ihmettelen koko tuomiota. Hänellähän ei ollut nuorena poikana mahdollisuutta viedä asiaa eteen päin, sillä ei hänellä ollut rahaa esimerkiksi valittaa.

Hän vahvistaa, että Mikkonen otti tuomionsa puheeksi itse. Lundell kertoo haastatelleensa Mikkosta itse ja suositelleensa häntä ehdokkaaksi"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

💩 puhetta.

Yle jutussa on seuraava linkki IL:n juttuun https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/c463c22c-1c7f-4503-8341-72eb5313ee8a missä kerrotaan mm. seuraavaa:

"Mikkonen kommentoi tuomiotaan Iltalehdelle puhelimitse. Hän sanoo kertoneensa rikostuomiostaan paikallisyhdistykselle ehdokkaaksi hakeutuessaan.

– Ei siihen nyt mitenkään sen erityisemmin suhtauduttu, Mikkonen kertoo yhdistyksen suhtautumisesta asiaan.

Mikkosen mukaan hänen tuomioonsa liittyvä tapahtumakulku ei ole ”täysin mustavalkoinen”. Mikkonen katsoo, että hänen kokemuksistaan voi olla hyötyä, jos hänet valitaan kunnanvaltuustoon.

– Kun olen nimenomaan päässyt sieltä pois, niin haluan auttaa niitä ihmisiä joilla on näitä haasteita.

Eli rikokset ovat nyt elettyä elämää?

– Joo, totta kai, totta kai.

Iltalehti tavoitti myös Vantaan perussuomalaisten vaalipäällikön Kai-Ari Lundellin. Lundell korostaa, että tuomio tuli nimenomaan rikoksen yrityksestä.

Lundellin mukaan tuomio on ”täysin päätön asia”. Hän vetoaa siihen, että Mikkonen oli tuomioon johtaneen tapahtuman aikaan nuori, ja hänellä on ollut vaikea nuoruus. Lundellin mukaan Mikkonen on tehnyt parannuksen.

Lundellin mukaan Mikkonen on ”ihan fiksu kundi”, joka on muun muassa pyrkinyt opiskelemaan. Hän pitää Mikkosen tuomiosta uutisoimista ”moraalisesti arveluttavana”.

– On tuo aika huimaa, jos törkeästä pahoinpitelyn yrityksestä tehdään uutista. Hän ei tehnyt sitä.

Tämähän on rikostuomio?

– Niin niin, mutta siitä huolimatta se on yritys. Ihmettelen koko tuomiota. Hänellähän ei ollut nuorena poikana mahdollisuutta viedä asiaa eteen päin, sillä ei hänellä ollut rahaa esimerkiksi valittaa.

Hän vahvistaa, että Mikkonen otti tuomionsa puheeksi itse. Lundell kertoo haastatelleensa Mikkosta itse ja suositelleensa häntä ehdokkaaksi"

Vaalipäällikkö kertoo Ylelle ihan eri tarinan kuin IL:lle.

YLE = "Lundellin mukaan Mikkonen kertoi ehdokashaastattelussa, että hän on epäiltynä rikoksesta. Mikkonen ei kuitenkaan kertonut saamastaan tuomiosta.
        – Sain kuulla tuomiosta eilisiltana, ja se yllätti. Jos olisimme tienneet tästä etukäteen, hän ei olisi päässyt ehdokkaaksi, Lundell sanoo Ylelle."

IL = "Mikkonen otti tuomionsa puheeksi itse. Lundell kertoo haastatelleensa Mikkosta itse ja suositelleensa häntä ehdokkaaksi""

• Anonyymi

eikös noi juoksukalja varkaat saa piip kiinniotettaessa ? paljonko hesari maksoi jampalle 🤣

• Anonyymi

Nyt on seulottu tarkkaan.

• Anonyymi

onko tämä joku katujengijuttu?

• Anonyymi

Voi noita persujen rasistireppanoita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      128
      6397
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      575
      2308
    3. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      46
      1570
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      114
      1331
    5. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      88
      1186
    6. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      48
      1045
    7. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      66
      1038
    8. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      63
      1012
    9. Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain

muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.
      Tuusniemi
      27
      968
    10. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      63
      956
    Aihe