Mistä ja miten saada töitä metsänhoidon parissa?

Anonyymi-ap

Eli siis mielenkiintoa olisi metsänhoito töille, kuten taimikonhoito, istus, raivaus jne. Mutta en tiedä miten saisi hommia, kannattaako kysyä mistä ja olisiko jossain tarjolla niitä. Ottaako esim metsäyhtiö tai MHY hommiin aloittelevia tyyppejä urakoihin vai pitäisikö laittaa vaikkapa Facebookiin ilmoitusta. Kertokaa viisaat ihmiset jotain tähän liittyen.

6

309

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei taida pelkkä mielenkiinto riittää. Nuo on ammattilaisten hommia, joten jonkinlaista koulutusta/perehtyneisyyttä tarvitset ennenkuin sinua uskaltaa päästää asiakkaiden metsiin touhuaan.

• Anonyymi

Miten saada koulutusta/perehtyneisyyttä? Kannattaako sitä johonkin kouluun lähteä vai mitä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten saada koulutusta/perehtyneisyyttä? Kannattaako sitä johonkin kouluun lähteä vai mitä?

Etköhän osaa itse hakea netistä koulutusmahdollisuuksia.

Kannattaako? Se on täysin sinun itsesi ratkaistava omalla kohdallasi.

• Anonyymi

Omassa metsässä olen tamia istuttanut ja varhaisperkuuta tehnyt.
        En minulla ole minkäänlaista ammattikoulutusta kyseisiin töihin, mutta kyllä istututtamani taimet ovat kasvuun lähteneet ja varhaisperkuusssa olen poistanut risukkoa taimien viereltä ja läheisyydeltä.
        Ei siinä mitään koulutusta ole tarvinut, osaa kyllä poistaa koivunvesat jarisut taimen ympäriltä.
        Työlästä hommaa se kuitenkin on, ettei mielenkiinto riittäisi mennä muiden taimikkoja hoitamaan, just viittii omat taimikot hoitaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Omassa metsässä olen tamia istuttanut ja varhaisperkuuta tehnyt.
        En minulla ole minkäänlaista ammattikoulutusta kyseisiin töihin, mutta kyllä istututtamani taimet ovat kasvuun lähteneet ja varhaisperkuusssa olen poistanut risukkoa taimien viereltä ja läheisyydeltä.
        Ei siinä mitään koulutusta ole tarvinut, osaa kyllä poistaa koivunvesat jarisut taimen ympäriltä.
        Työlästä hommaa se kuitenkin on, ettei mielenkiinto riittäisi mennä muiden taimikkoja hoitamaan, just viittii omat taimikot hoitaa.

Omassa metsässä tietenkin itse voi tehdä. Yleensä metsänomistajalla on hyvä tuntuma ja osaaminen istutus- ja varhaisperkaushommiin. Myös minä ole istuttanut ja raivannut omia metsiäni vuosikymmenten ajan ilman ammattikoulutusta enkä ole ’alan miehiäkään’. Aloitin aikanani isäni kanssa ja siinä se opastus tulikin. Hänkin oli saanut aikanaan isältään perehdytystä.

Mahtaisitko kuitenkaan päästää metsääsi yksin tuntematonta tekijää, jolla on ainoastaan kiinnostus referenssinään, mutta ei ammattikoulutusta eikä näyttöä aikaisemmasta vastaavasta työstä eli ei osaamista. Rohkenen epäillä…

• Anonyymi

No ainahan sitä voi kysyä esim. MHY:ltä kesähommia. Ei se niin vaikeaa ole ja neuvovat varmasti alkuun. Ja taimenistutusta löytyy varmasti yksityisiltäkin, kysymällä ja tiedustelemalla. Kotiin ei kukaan tule tarjoamaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      90
      1634
    2. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1075
    3. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      332
      1026
    4. Mikä on horoskooppisi?

Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      94
      969
    5. Onks se väärin jos

Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      60
      747
    6. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      656
    7. Vanhemmalle naiselle

Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      30
      651
    8. Mitä saat naiselta mies kun

Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p
      Ikävä
      113
      636
    9. En vaan ymmärrä

Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      41
      598
    10. Onko nainen pakka sekaisin jo?

Manipulaatio tuottanut tuloksia? Porukat saatu sekaisin?
      Ikävä
      37
      589
    Aihe