Meille kotona opetettiin usein, että televisio ei ole uskovaisen kodin aparaatti. Meillä käytettiin usein laitteista nimeä aparaatti. Jotku puhuivat myös apparaatista. Ja saattoipa joku aparatoida jotain, joka siis tarkoitti aparaattien kanssa värkkäämistä. Esim korjaamista. Isämme aparatoi 90-luvulla televisiostamme virittimen pois, jotta se toimisi vain videonäyttönä.
Nykyisin kuulee uskovaisten keskuudessa puhuttavan appertaateista eri asiayhteyksissä. Mikä tällainen appertaatti on? Liityykö se jollain tavoin aparaatteihin, eli sähkölaitteisiin? Esimerkiksi kuulin vastikään, kun setä sanoi seuroissa toiselle, että siinä tarvitaan appertaattia, jolla ei välttämättä ole suotuisa konnotaatio. Mikä on appertaatti?
Appertaatti? Mikä se on?
31
238
Vastaukset
- Anonyymi
Ota aamulääkkeesi, niin se selviää!
- Anonyymi
Voisiko minä kanssa ottaa lääkkeet voin syödä muitten puolesta oon hoito mies
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisiko minä kanssa ottaa lääkkeet voin syödä muitten puolesta oon hoito mies
appartatti kuulostaa niin pahalta korvaan ei sitä pysty rauhallisin mielin sivuuttaa sain loppu elämääni traumat ei auta seura puheet
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
appartatti kuulostaa niin pahalta korvaan ei sitä pysty rauhallisin mielin sivuuttaa sain loppu elämääni traumat ei auta seura puheet
Kyllä. Kamala sana! Yhtä kamala, ku attentaatti! Pelottavia sanoja!
- Anonyymi
siinä täytyy mennä lasten leluihin kun toinen poika ajelee poku autolla niin toisella on pieni puu kärry ja siinä puolikas rengas
- Anonyymi
eli kun itse halutaan ferrari niin toiselle sanotaan tyydy sinä risaasi kun hyvyyttäni annan
- Anonyymi
Mistä otit tän tiedon? Saanko lähteen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä otit tän tiedon? Saanko lähteen?
aloitus se oli vaan mun mielle yhtymä siitä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
aloitus se oli vaan mun mielle yhtymä siitä
Ei se ole mikään fakta
- Anonyymi
Moaukko kirjoitti:
poku autolla 😹👍
Poku ei ajele autolla. Poku on kissa ja se lähinnä kehrää!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eli kun itse halutaan ferrari niin toiselle sanotaan tyydy sinä risaasi kun hyvyyttäni annan
Eliitillä varmasti on Ferrareita, ku heillä on näitä hienoja sanojaki, joihin tavallisilla maanmatosilla ei oo minkäänlaista ymmärrystä. Konnotaatiot, signaloinnit, indeksit, suhdanteet, taseet, indikaatiot, termimologiat yms yms. En mää pieni maanmatonen tollasista tajua mitään. Hyvä, että ymmärrän, mitä evankeliumi tarkottaa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eliitillä varmasti on Ferrareita, ku heillä on näitä hienoja sanojaki, joihin tavallisilla maanmatosilla ei oo minkäänlaista ymmärrystä. Konnotaatiot, signaloinnit, indeksit, suhdanteet, taseet, indikaatiot, termimologiat yms yms. En mää pieni maanmatonen tollasista tajua mitään. Hyvä, että ymmärrän, mitä evankeliumi tarkottaa...
pienellä saa hyvää aikaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Ferrarit oo eliitin etuoikeus. Omasta tallistanikin löytyy Ferrari ja oon ihan tavallinen uskovainen palkansaaja. Ferrarini tosin ei ole kilvissä, sillä Suomen autovero on ihan älytön. Aiemmin autossani oli Viron kilvet ja katsastin sen ajoittain siellä. Nykyisin virokilpisillä eo saa ajaa täällä, jos pääasiallinen kotipaikka on Nurmijärvellä, eikä Virossa. Täten kilvet annoin pois ja käytän autoani vain radoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Ferrarit oo eliitin etuoikeus. Omasta tallistanikin löytyy Ferrari ja oon ihan tavallinen uskovainen palkansaaja. Ferrarini tosin ei ole kilvissä, sillä Suomen autovero on ihan älytön. Aiemmin autossani oli Viron kilvet ja katsastin sen ajoittain siellä. Nykyisin virokilpisillä eo saa ajaa täällä, jos pääasiallinen kotipaikka on Nurmijärvellä, eikä Virossa. Täten kilvet annoin pois ja käytän autoani vain radoilla.
Harmi
- Anonyymi
se on afrikkalainen palkka taistelija
- Anonyymi
tai sitten tekoäly profeetan aivotumake
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei tiedä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tekoälyllä ei ole aivotumakkeita, ei hippokampusta, eikä neuroneja. Tekoäly on ohjelmanpätkä mikropiirillä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tekoälyllä ei ole aivotumakkeita, ei hippokampusta, eikä neuroneja. Tekoäly on ohjelmanpätkä mikropiirillä!
No ihanko totta!! En olis ikuna tuota uskonu!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eipä taida olla transformaattio on tulevaisuuden tekniikkaa tiedä mitä hermo verkkoja ne rakentelee
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ihanko totta!! En olis ikuna tuota uskonu!
Anteeks vaan, mutta se ei ole ikuna, vaan ikkuna. Ja miten ikkunat tähän liittyy?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eipä taida olla transformaattio on tulevaisuuden tekniikkaa tiedä mitä hermo verkkoja ne rakentelee
Neuroniverkkoja rakennellaan joo, mutta soluja ei niissäkään helise. Eikä tämän vuoksi minkäänlaisia tumakkeitakaan. Elektrodeja, synapseja yms, mutta soluasteelle ei älytekniikka oo vielä kehittyny. Kaikki perustuu toistaiseksi vielä mikropiireihin, erinäisiin komponentteihin sekä virtajohtoihin!
- Anonyymi
Appertaatti tulee latinasta (apertat), ja se on "kolmannen persoonan yksikön nykyinen aktiivinen osoitus apertōsta" :)
https://en.m.wiktionary.org/wiki/apertat- Anonyymi
eli open eli peto on kuollut
- Anonyymi
Suomenna lisäks konnotaatio. Seki kuulostaa ainakin mun vasempaan korvaan aika kammottavalta. Oikeasta korvasta on menny kuulo jo vuosia sitten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomenna lisäks konnotaatio. Seki kuulostaa ainakin mun vasempaan korvaan aika kammottavalta. Oikeasta korvasta on menny kuulo jo vuosia sitten.
Wikipediasta näemmä siihenkin selitys löytyy selvällä suomenkielellä esitettynä:
"Esimerkiksi ristin kuvan † denotaatio on ’risti’, mutta sen konnotaatiot, tietystä konventionaalisuudesta huolimatta, eivät ole vättämättä yhtä jaettuja; tyhjän ristin teologinen konnotaatio on ’ylösnousemus’ (ja siitä seuraava ’tie’ pelastukseen), kun taas vulgaaritulkinnassa (joka on näkyvillä esimerkiksi eläinten hautausmailla ja ilmeisesti useimmiten myös sanomalehtien kuolinilmoituksissa) ristin konnotaatio on ’kuolema(ntapaus)’."
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Konnotaatio
- Anonyymi
Apertiivi alkoholijuoma niin voisko tuo olla kalja tuopin alunen
- Anonyymi
tai tarjotin
- Anonyymi
Appertaatti tarkoittaa aparaattia, eli vaikka nurkassa pönöttävää kiellettyä televisiotai tai lasiluukkuista tervaamatonta pyykinpesukonetta.
T. Voimakkaasti voideltu pastori.- Anonyymi
se tarkoittaa tervaamatonta tupakkia jota höyrystetään febirilattorilla keuhkoihin kansan parannuksen yskään
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1343060- 71630
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2221354Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701191- 441171
- 371041
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381022Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke133987- 47954
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36897