TDI ja polttoölyllä puhdistus tekeillä

Anonyymi-ap

Saapa nähdä miten käy 1.9tdillä. 300tkm ylitetty ja kaikki toimii moitteetta mutta koetampa. Jotain lähelle litra (poistan ensin hieman että ylämerkissä ollaan) hieman 1000rpm että paineet nousee öljyssä,tunti sitä ja kone sammuksiin. Seuraan lämpötiloja tarkkaan ja kuulostelen miten käy kone. Öljyt pois ja suodatin ja saa valua ja imaisen öljyn suodattimen jalankin tyhjäksi. Uusi suodatin uudet öljyt ja käyntiin hetkeksi ja taas suodatin jalka tyhjäksi ja öljyt tietysti pois sekä taas uusi suodatin tilalle. Sitten taas uudet öljyt ylämerkkiin ja ajan. Ai että autoilu on kivaa dieselillä. Hmm onkohan edes syytä ns huuhtelu öljyä edes tehdä? valuuhan moni paikka muutenkin hyvin tyhjäksi ja suodattimeen jää varmaan töhnää paljon. Ehkä vain suodattimen vaihdan yhden kerran ja vain sen jalan imulla tyhjäksi. Diesel haihtuu muutenkin pois öljyistä ja onhan siellä uusi öljy. Mitä mieltä erittäin selkeästä tekstini sisällöstä.

18

357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niitä on ihan oikeita moottorin huuhteluun tarkoitettuja aineita. Löpöllä et saa moottoria puhtaaksi ja noin iso polttoanelaimentuma aiheuttaa laakerivaiúrion.

    • Anonyymi

      Tuo oli normaali toimenpide 60-luvulla hiukkavaaran autokomppaniassa. Puhdistuu hyvin.

    • Anonyymi

      Oman autosihan saat tuhota melkein miten vain haluat!
      Kerro sitten miten kävi.

      • Anonyymi

        Miksi tuhoontuisi? Diesel autot on usein vastaavassa öljyltään diesel ajossa talvella ja niitä kuormitetaan silloin toin kuin aloituksen tapauksessa. Miksi tuhoontuisi?


    • Anonyymi

      Siksi ettei dieseliin tule noin suurta polttoainelaimentumaa käytössä ellei joku ole rikki.

      • Anonyymi

        Tuleehan pakkasilla , dieselien öljypinta nousee yli ylätason. Mikään ei varsinaisesti ole rikki. Alilämpöinen kylläkin ja lisätään ruiskutusta vain lisää. Moottoreita kuormitetaan silloin paljon myös. Aloituksen niksissä moottoria ei kuormiteta ja 1500-2000rpm pitää laimentuneen moottorin öljynpaineen hyvänä. Liotus toimii.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuleehan pakkasilla , dieselien öljypinta nousee yli ylätason. Mikään ei varsinaisesti ole rikki. Alilämpöinen kylläkin ja lisätään ruiskutusta vain lisää. Moottoreita kuormitetaan silloin paljon myös. Aloituksen niksissä moottoria ei kuormiteta ja 1500-2000rpm pitää laimentuneen moottorin öljynpaineen hyvänä. Liotus toimii.

        Ei muuten tule. Ruiskutussuuttimet ovat viallisia, jos moottoriöljyyn kertyy polttoainetta.
        Terveisin raskaankaluston moottoriasentaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuten tule. Ruiskutussuuttimet ovat viallisia, jos moottoriöljyyn kertyy polttoainetta.
        Terveisin raskaankaluston moottoriasentaja.

        Vai raskaan kaluston moottoriasentaja? Heh heh. Tässä kouluttaton omatarve rassaaja vain muutaman kymmenen vuoden moottoriöljyn vaihtaja vain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuleehan pakkasilla , dieselien öljypinta nousee yli ylätason. Mikään ei varsinaisesti ole rikki. Alilämpöinen kylläkin ja lisätään ruiskutusta vain lisää. Moottoreita kuormitetaan silloin paljon myös. Aloituksen niksissä moottoria ei kuormiteta ja 1500-2000rpm pitää laimentuneen moottorin öljynpaineen hyvänä. Liotus toimii.

        Ei minun diiseleissä öljy lisääny edes talvella .


    • Anonyymi

      6.4 ehkä jos innostun alkaa polttoöljy liotus.

    • Anonyymi

      Idiootti, diesel moottoriöljyissä on pesevät aineet mukana, jos et ihan halvimpia osta.
      Eikä se vanha öljy myrkyksi yhtäkkiä muutu, vaikka sitä tippa jää moottoriin, olet sillä samalla öljyllä ajanut kuitenkin. Parempi kun vaihtaa öljyt ajoissa ja käyttää kunnon öljyjä.

    • Anonyymi

      Ei ne armeijan metkut autojen huollon ja kunnossapidon kanssa ainakaan 1960 -luvulla olleet muutenkaan mitenkään järkeviä. Lieneekö taso parantunut 60 vuodessa?

    • Anonyymi

      Nyt on liotushoito tehty 1.9tdi koneeseen. 2 tuntia täyteen oli konepelti auki lämpö hana auki 1 nopeudella valot parkeille eli minimi kuormitusta moottorille. Ei noussut lämmöt ei. Joo ohkaisen näköisempää öljyä oli kun oli kuuma kone normi lämmössä ihme ja kumma. Alkuun oli puhallin isommalla mutta ei hukka lämpö oikein irronnut joten ykkönen ja se riitti. Uudet öljyt ja suodatin ja imaisen kyllä sen kuten teen muutenkin aina öljynvaihdossa suodattimen kolon tyhjäksi sillä vaihdan öljyt niin hyvin kuin helpolla saa. Annoin taas käydä n20min uusilla öljyillä jotka laitoin vain alarajaan asti. Öljyt pois mutta ei ihan puhdasta ollut joten suunnitelman muutos ja taas suodatin uusiksi ja laskin öljyt pois ja todellakin imaisin sen suodattimen jalan kupin myös tyhjäksi sillä vaihdan öljy niin hyvin kuin pystyn. Nyt laitoin ylämerkkiin ja RVS uskovaisena annos koneeseen ohjeen mukaan ja ajoin. No miltä illan hämärtyessä kone kuulosti no se kuulosti dieseliltä hyvässä ja pahassa ja minä tykkään dieselin vakaasta käynnistä. Milloin se nyt sitten menee rikki? Öljyt oli puhtaamat nyt. RVS olisi jonkun opin vaikka niihin likaisiin öljyihin laittaa mutta minäpä teen näin ja 400km jälkeen vaihdan taas öljyn ja suodattimen koska minä voin ja laitan toisen satsin RVS ainetta ja vielä yhden aineen jonkin ajan päästä mitä en kerro. Oma auto omat rahat omat harrastukset ja ompa mukavaa. Ei sähköautoa ei. Ei holhoavia varusteita. Ajan itse mihin ajan.

    • Anonyymi

      Edelleen TDI naukuttaa terävästi liotuspesun jäljiltä. Miksi ei nakuttaisi. Polttoöljy on hyvä liuotin tämmöiseen piki fossiili jäämiin. Liukasta tavaraa kaiken lisäksi vs oikeat liotusaineet.

      • Anonyymi

        Katotaan kuinka pitkään. Se ei välttämättä heti hajoa, mutta puutteellisen voitelun aiheuttamat vauriot ovat jo syntyneetja voivat ilmetä myöhemmin kun vika alkaa pahetua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katotaan kuinka pitkään. Se ei välttämättä heti hajoa, mutta puutteellisen voitelun aiheuttamat vauriot ovat jo syntyneetja voivat ilmetä myöhemmin kun vika alkaa pahetua.

        Tein huuhtelun kirjoittelija jatkaa. Juuri näin katsonkin. Vahva usko on että pitkään saa katsella. Tämä liotus hoito on kyllä niin koeteltu monen tekemä että pessimistisinkin epäilijä joutuu mutisten nielemään liuenneen pikikarsta liemen. Puutteellinen voitelu toimii oikein hyvin koska kuormitus on olematon paineiden pysyessä. Mitäpä luulet voitelun olevan talvipakkasissa kun kuormitetaan kaikki mitä lähtee koneesta dpf ohjelmien ruutatessa ohjelmaansa öljypinnan ollessa runsaasti yli ylämerkin ja kun alkaa pitkä siivu ajoa hups öljynpaine valo syttyy kun ei tukku koske öljyä. Mietippä semmoista ja vertaa minun hallittuun tekoon. Pettymykseksesi kone kuulosti valitettavasti oikein terveeltä perinteiseltä dieseliltä ja tällähetkellä moottori tekee töitä jossain jäämeren rannalla kun nuoret lainasi papan autoa reissulle. Taitaa tulla yli 2tkm taas mittariin. Piti tehdä tuo huuhtelu kuten monet kerrat tehnyt ennen tuota pitkää reissua niin saa uudet öljyt pyöriä puhtaammassa koneessa. Kyllä se joskus tuo kone hajoaa mutta miten lähellä miljoonaa on arvoitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tein huuhtelun kirjoittelija jatkaa. Juuri näin katsonkin. Vahva usko on että pitkään saa katsella. Tämä liotus hoito on kyllä niin koeteltu monen tekemä että pessimistisinkin epäilijä joutuu mutisten nielemään liuenneen pikikarsta liemen. Puutteellinen voitelu toimii oikein hyvin koska kuormitus on olematon paineiden pysyessä. Mitäpä luulet voitelun olevan talvipakkasissa kun kuormitetaan kaikki mitä lähtee koneesta dpf ohjelmien ruutatessa ohjelmaansa öljypinnan ollessa runsaasti yli ylämerkin ja kun alkaa pitkä siivu ajoa hups öljynpaine valo syttyy kun ei tukku koske öljyä. Mietippä semmoista ja vertaa minun hallittuun tekoon. Pettymykseksesi kone kuulosti valitettavasti oikein terveeltä perinteiseltä dieseliltä ja tällähetkellä moottori tekee töitä jossain jäämeren rannalla kun nuoret lainasi papan autoa reissulle. Taitaa tulla yli 2tkm taas mittariin. Piti tehdä tuo huuhtelu kuten monet kerrat tehnyt ennen tuota pitkää reissua niin saa uudet öljyt pyöriä puhtaammassa koneessa. Kyllä se joskus tuo kone hajoaa mutta miten lähellä miljoonaa on arvoitus.

        Huuhtelija jatkaa. Tuhansia tulee tällä reissulla sillä jatkavat norjaa alaspäin kuulemma. Yli 3000km ja botnia auroralla takas suomeen. Miten pitkään on suhteellista mutta odotan 600tkm.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

      Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      194
      6779
    2. Ootko rakastunut?

      Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      1996
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

      Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1658
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

      Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1370
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

      Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1198
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

      Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      46
      1061
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

      En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      98
      1027
    8. Reeniähororeeniä

      Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      957
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

      Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      924
    10. Kävit nainen näemmä mun

      Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      899
    Aihe