NARRI NARRILLA NAURAA

mentori-x

Me näemme lähipiirissämme usein henkilöitä joiten touhuilulle nayramme, huonaanarra, että tämä toinen saattaa suhtautua minunn samalla tavalla.
Ei pidä masentua ellei joku sinua ymmärrä eikä pidä pöyhistellä kun joku kiittelee, sillä
kukaan meistä ei elä yhden äänen, yhden mielipiteen eikä yhden tavan mukaan.

Rohkaistukaa kirjoittamaan ja esittämään omia mielipiteitänne !

7

883

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ollikolli-63

Uskallan, olen rohkea en pelkää mitään, avoin ja iloinen...
      Olen oma itseni... MINÄ ELÄN !!!

• pelkään uhkarohkeaa

Pelkään uhkarohkeaa. Isä Camillokin kertoi pelkäävänsä joskus kommunistijohtaja Pepponen kun kysyi Guareskin romaanissa.

Oikein, elät omaa elämääsi!
        Useat elävät sen mukaan kuin naapurit ja muut ajattelevat, ei uskalla olla ooma itsensä.
        Pelissä on vaarallista pelata "avoimin koortein"?

• Sani

..tule mieleen, että olisin kovin naureskellut toisten touhuille. Ainakaan pahantahtoisesti.. Voi kuulostaa tekopyhältäkin, mut ajattelen, että kukin eläköön tavallaan.
      Se, jos/kun mulle joku nauraa, sitä en sitten ite varmaan huomaakaan.
      Se kyllä tuntuun jollain tapaa tutultakin, että, voi tulla alakuloiseksi jonkun mielipiteestä, jos se ei ole itselle edullinen. Mutta silloin tämän ihmisen pitää olla mulle jollain tapaa tärkeä tai merkityksellinen, ihan kenen tahansa mielipide ei merkkaa mitään.

• Ajomies

Eilinen Turun Sanomat kertoo laajsti artikkelissaan "hovinarreista." Se

"...paljastaa
        keskiajan salat

Siveysvöitä, kalukukkaroita, synnytyksiä ja naistentauteja...Näitä löytyi vyötärön alapuolelta keskiajalla. Turun linnan hovinarri tutustuttaa kansalaiset salaisuuksien kulttuurihistoriaan"

Taidanpahan piipahtaa Turun Linnassa seuraavalla matkallani. Meillä oon tuo narri-asiakin jäänyt tarkemmin tiedostamatta.
        He olivat hoveissa hyvin suosittuja ja pidettyjä. He eivät juuri olleet tekemisissä "rahvaan" kanssa.

• Ajomies kirjoitti:

Eilinen Turun Sanomat kertoo laajsti artikkelissaan "hovinarreista." Se

"...paljastaa
        keskiajan salat

Siveysvöitä, kalukukkaroita, synnytyksiä ja naistentauteja...Näitä löytyi vyötärön alapuolelta keskiajalla. Turun linnan hovinarri tutustuttaa kansalaiset salaisuuksien kulttuurihistoriaan"

Taidanpahan piipahtaa Turun Linnassa seuraavalla matkallani. Meillä oon tuo narri-asiakin jäänyt tarkemmin tiedostamatta.
        He olivat hoveissa hyvin suosittuja ja pidettyjä. He eivät juuri olleet tekemisissä "rahvaan" kanssa.

On niin ikävästi jäänyt narrit ja yleensä historia(kin) tiedostamatta.
        Kouluajoista toki on ikuisuus, mutta joskus harmittaa, ettei historia silloin kiinnostanut. Siitä oisi voinut jäädä jokin kipinä tutustua enemmänkin menneisiin aikoihin.

• Ajomies
        Sanin kirjoitti:

On niin ikävästi jäänyt narrit ja yleensä historia(kin) tiedostamatta.
        Kouluajoista toki on ikuisuus, mutta joskus harmittaa, ettei historia silloin kiinnostanut. Siitä oisi voinut jäädä jokin kipinä tutustua enemmänkin menneisiin aikoihin.

Historia oli lempiaineeni kooulussa ja kiinnostusta lisäsi tietysti se kun sain siitä eka kympintodistukseeni. Sittemmin mainiot opettjat lisäsivät nälkääni.
        Turun linnnassa saatoin olla useana päivänä kun eräs maikka oli myös kiinnostunut omalla ajallaankin esittelemään ja kertomaan sen tarinoita.
        Usein sattuma johtaa - omalla tavallaan, vaikka tuossa jo aiemmin toisella palstallakin ( 60) kirjakeskustelussa kerroin "Sattuma ja välttämättömyys" teoksen kuuluneen mielikirjoihini
        joskus 1970-luvun alussa.

• Ajomies kirjoitti:

Historia oli lempiaineeni kooulussa ja kiinnostusta lisäsi tietysti se kun sain siitä eka kympintodistukseeni. Sittemmin mainiot opettjat lisäsivät nälkääni.
        Turun linnnassa saatoin olla useana päivänä kun eräs maikka oli myös kiinnostunut omalla ajallaankin esittelemään ja kertomaan sen tarinoita.
        Usein sattuma johtaa - omalla tavallaan, vaikka tuossa jo aiemmin toisella palstallakin ( 60) kirjakeskustelussa kerroin "Sattuma ja välttämättömyys" teoksen kuuluneen mielikirjoihini
        joskus 1970-luvun alussa.

.. että lempiaiheita.
        Pojat ne muistaakseni oli minunkin aikana enempi kiinnostuneita hissasta; ja niiden kanssahan se opettaja sitten jutusteli asioita, jotka usein menivät ihan yli.
        Sitten se oli suunnilleen ulkolukua kokeisiin. Jos oisi osannut paneutua ajatuksella, aiheet olis varmaan olleet mielenkiintoisiakin.
        Tosin, niin sitä nyt ajattelee monesta muustakin aiheesta.
        Mikä sitten estää ottamasta asioista selvää myöhemmin; sinä ainakin sitä tunnut toteuttavan..

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      74
      3610
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2866
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      157
      2757
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      57
      2361
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      359
      2103
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      160
      1830
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      76
      1505
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1358
    9. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      39
      1322
    10. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      25
      1272
    Aihe