Varasin Mercedes merkkihuollosta polttoaineensuodattimen vaihdon huollon yhteyteen. Huoltopäällikkö ilmoitti, ettei bensamottoreissa ole polttoaineensuodatinta. Vain diesel-moottorisissa autoissa on.
Olin ihmeissäni. Maalaisjärjellä kuvittelin, ja kuvittelen edelleen, että bensa-autoissakin on polttoaineesuodattimet suodattamassa bensiinistä mahdollisia roskia. Miksi bensa-autoissa ei olisi polttoaineensuodatinta?
Netistä löysin polttoaineesuodattimen Mercedes-Benz C230 Kompressor Coupe 203.747 2.3L L4 Fuel Filter With 4 Push-on Fittings (75 mm Diameter)
Tämä on ristiriidassa sen kanssa, kun korjaamo immoitti, että eivät voi vaihtaa polttoaineensuodatinta, koska sellaista ei ole autossani. Ilmeisesti kaikissa 2.3 litran C230 Mersuissa ei oel polttoaineensuodatinta.
Mitä palstalaiset sanovat? Onko bensa-Mersuissa polttoaineensuodatin?
Onko Mersussa polttoaineensuodatinta (bensakone)?
5
108
Vastaukset
- Anonyymi
Minä uskoisin huoltopäällikköä tai perustaisin kilpailevan MB-korjaamon!
Johonkin on voitava luottaa.- Anonyymi
Autoa noudettaessa huoltopäällikkö totesi, että onhan tämän vuosimallin bensakoneessa sittenkin polttoaineensuodatin. Olivat uusineet sen.
Eli tieto siitä, että "sellaista ei ole tässä autossa" oli virheellinen. Kyllä myös bensa Mersuista löytyy polttoaineensuodatin. Ihan toinen juttu on, onko sitä tarvetta vaihtaa kovin usein? Suomessa polttoaine lienee niin puhdasta, että harva auto alkaa piiputtaa, kun polttoaineensuodatin tukkeutuu. Lienee se silti paikallaan vaihtaa se vaikkapa kerran 20 vuodessa.
- Anonyymi
fordissa jonkiinmoinen sihti on tankin sisällä.
- Anonyymi
Mersussa on erillinen metallinen sylinteri, jonka läpi polttoaine virtaa. Englanninkielinen nettisivusto kannustaa uusimaan polttoaineensuodattimen 80 000 km:n välein. Kuinkahan moni bensa-auton omistaja uusii polttoaineensuodattimen 80 000 km:n välein?
Dieseleissä polttoaineensuodatin on tiheämpi ja siivilöi pienetkin roskat talteen (yli 3 mikrometrin kokoiset). Bensiinin suodatin on "harvempi" ja siihen tarttuu vain yli 10 mikrometrin partikkelit.
- Anonyymi
huoltolaskussa oli bensasuodattimen vaihto 250 e 2011 mallinen 499e
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1637220Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/746142638Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk481928Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1141461Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna901355Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.271149- 711137
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.511117Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll631113- 691017