Sähköliettä, eli hellaa

🤔🧼🧽 eilen kuuratessani tuli niin kuuma, että piti avata partin ikkuna. Kun menin sulkemaan sitä näin, että pihan tupakkapaikalla istui joku mies. Romanttinen sydän löi ylimääräisen kerran kun mietin, että olisipa hän. Järkevä puoleni tyynnytteli hupsuttelua. Tuumien, että eihän se mitenkään voi olla mahdollista, kun hän asustelee toisella puolella kaupunkia.

Hello - Lionel Richie
https://youtu.be/mHONNcZbwDY

44

329

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minä pesun ikkunat ja kas vain.🤬raidat jäi.

• Anonyymi

Eli huono ikkunalasta eikun uutta ostamaan.

• Anonyymi

Näin korvenmiehenä olen todennut, että ei ikkunaa saa pestä jos siihen paistaa. On noita ikkunoita yli kymmenen, eli harjoitus tekee mestarin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin korvenmiehenä olen todennut, että ei ikkunaa saa pestä jos siihen paistaa. On noita ikkunoita yli kymmenen, eli harjoitus tekee mestarin.

Lisäisin vielä että tuo sähköhella kannattaisi vetäistä välillä pois paikoiltaan. Minulle ainakin oli yllätys mitä sieltä kaikkea löytyikään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä,eilen oli puolipilvistä.

• Anonyymi kirjoitti:

Lisäisin vielä että tuo sähköhella kannattaisi vetäistä välillä pois paikoiltaan. Minulle ainakin oli yllätys mitä sieltä kaikkea löytyikään.

Sen takiahan mulle tulikin kuuma, kun pesin hellan taustankin. Seinään oli pultattu sellainen metallitanko joka sujahti hellan sisään. Se hankaloitti hellan ulosvetoa niin, että kädet on vieläkin kipeät riuhtomisesta.

• Tippa etikkaa tai tärpättiä pesuvedessä saattaa vähentää raitoja.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Sen takiahan mulle tulikin kuuma, kun pesin hellan taustankin. Seinään oli pultattu sellainen metallitanko joka sujahti hellan sisään. Se hankaloitti hellan ulosvetoa niin, että kädet on vieläkin kipeät riuhtomisesta.

Tainnut olla tuo sähkökaapeli. Näin se nykyisin virta kytketään, ei voi töpseliä nykäistä pois kun kiinteästi kiinni on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä,eilen oli puolipilvistä.

Kannattaisi muuttaa pesusysteemiä, harvoin enää lastaa käytän. Kahdella vedellä ikkunat pesasen ja kolmannella kuivalla nukkaattomalla sitten pyyhkäisen. Ei raitoja eikä mitään, vähä jo hävettää jos ammattilaisia opastan.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Tippa etikkaa tai tärpättiä pesuvedessä saattaa vähentää raitoja.

Täytyy syksyllä koettaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Tainnut olla tuo sähkökaapeli. Näin se nykyisin virta kytketään, ei voi töpseliä nykäistä pois kun kiinteästi kiinni on.

Ei ollut sähkökaapeli. Se oli lattianrajassa valkoisen suojuksen sisällä. Tuo metallitanko oli puolivälissä hellaa semmoinen 15 sentin kisko. En ole muissa helloissa sellaista nähnyt. Se kai pitää hellaa paikallaan niin ettei viereiset kaapit kuumennu liikaa.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Tippa etikkaa tai tärpättiä pesuvedessä saattaa vähentää raitoja.

On etikkaakin laitettu, mutta tuo kuivaus paras ratkaisu. Tuo tupperin kuivausrätti kyllä ihan yliveto, vaikka pidän sitä humpuukifirmana. Saman voisi vitosella tokmannilta säkillisen löytää.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Ei ollut sähkökaapeli. Se oli lattianrajassa valkoisen suojuksen sisällä. Tuo metallitanko oli puolivälissä hellaa semmoinen 15 sentin kisko. En ole muissa helloissa sellaista nähnyt. Se kai pitää hellaa paikallaan niin ettei viereiset kaapit kuumennu liikaa.

Miten pirussa se hellaa paikallaan pitäisi, koska hellat yleensä turhankin lujassa.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Mummo kielsi pienenä kiipeämästä hellaa pitkin, koska siitä puuttui jokin kaatumarauta.. olisko tämä sitten se?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se putki olisi halennut olisit pieni piikki pistänyt reiän siihen sähköjohtoonkin. Ei muuta kuin odottamaan tulipaloa ja vakuutuskorvauksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se putki olisi halennut olisit pieni piikki pistänyt reiän siihen sähköjohtoonkin. Ei muuta kuin odottamaan tulipaloa ja vakuutuskorvauksia.

Tämä oli sitä jotakin muuta. Paksut on virtapuolen kaapelit, hälläntakana varsinkin.

• Anonyymi kirjoitti:

Miten pirussa se hellaa paikallaan pitäisi, koska hellat yleensä turhankin lujassa.

Rosenlew hellan asennusohjeesta:
        "Kallistussuoja
        Määritä laitteen oikea korkeus ja leveys ennen kuin
        kiinnität kallistussuojan.
        Kaatumiseste on asennettava paikalleen. Jos sitä ei
        asenneta, laite voi kallistua.
        Laitteessa on kuvan mukainen symboli (jos soveltuu),
        joka muistuttaa kallistussuojan asentamisesta.

Asenna kaatumiseste 317 - 322 mm laitteen
        yläreunan alapuolelle ja 80 - 85 mm päähän
        laitteen sivusta kannattimen pyöreään reikään.
        Kiinnitä se tiukasti ruuveilla vankkaan materiaaliin
        tai käytä sopivaa vahviketta (seinä)

Reikä on laitteen takaosan vasemmalla puolella.
        Nosta laitteen etuosaa ja aseta se keskelle
        kalusteiden väliin. Jos työtason ja kalusteiden
        välinen tila on suurempi kuin laitteen leveys,
        sivumittaa on säädettävä laitteen keskittämiseksi."

• Anonyymi kirjoitti:

Mummo kielsi pienenä kiipeämästä hellaa pitkin, koska siitä puuttui jokin kaatumarauta.. olisko tämä sitten se?

Näytti olevan, kun luin hellan asennusohjeesta.

• Anonyymi kirjoitti:

Tämä oli sitä jotakin muuta. Paksut on virtapuolen kaapelit, hälläntakana varsinkin.

Kyllä minä erotan, mikä on sähköjhto ja mikä seinässä yksikseen nököttävä tappi. Vaikka nainen olenkin.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Rosenlew hellan asennusohjeesta:
        "Kallistussuoja
        Määritä laitteen oikea korkeus ja leveys ennen kuin
        kiinnität kallistussuojan.
        Kaatumiseste on asennettava paikalleen. Jos sitä ei
        asenneta, laite voi kallistua.
        Laitteessa on kuvan mukainen symboli (jos soveltuu),
        joka muistuttaa kallistussuojan asentamisesta.

Asenna kaatumiseste 317 - 322 mm laitteen
        yläreunan alapuolelle ja 80 - 85 mm päähän
        laitteen sivusta kannattimen pyöreään reikään.
        Kiinnitä se tiukasti ruuveilla vankkaan materiaaliin
        tai käytä sopivaa vahviketta (seinä)

Reikä on laitteen takaosan vasemmalla puolella.
        Nosta laitteen etuosaa ja aseta se keskelle
        kalusteiden väliin. Jos työtason ja kalusteiden
        välinen tila on suurempi kuin laitteen leveys,
        sivumittaa on säädettävä laitteen keskittämiseksi."

On noita korvessakin asennettu eikä ohjeita luettu. Ainut juttu on että hällä on tasallaan jotta pannukakku olisi lähestulkoon tasapaksu. Sen totesin kun laitoin levyjen päälle paistopeltiin vettä ja säätelin jaloista.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Kyllä minä erotan, mikä on sähköjhto ja mikä seinässä yksikseen nököttävä tappi. Vaikka nainen olenkin.

En sitä epäillytkään. Ehkä se asentaja on sinulle ylimääräisen tapin laittanut jotta ihmettelisit.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Näytti olevan, kun luin hellan asennusohjeesta.

On se hella raskas ja yleensä 60cm puskettu samankokoiseen väliin. Ei sitä lapsukaiset kaada kun raavas mieskin saa ihan tosissaan sitä kiskoa eri kohtaan.

• Anonyymi kirjoitti:

On noita korvessakin asennettu eikä ohjeita luettu. Ainut juttu on että hällä on tasallaan jotta pannukakku olisi lähestulkoon tasapaksu. Sen totesin kun laitoin levyjen päälle paistopeltiin vettä ja säätelin jaloista.

Näissä kerrostaloissa ammattimiehet ovat asentaneet ohjeitten mukaan.

• Anonyymi

En pese ikkunoita vieläkään.

• Anonyymi

Mun oli pakko vaan aivan turhaan.

• Mulla se on seuraava hyötyliikunta. Etenkin parvekelasien kanssa saa heilua eri suuntiin.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Mulla se on seuraava hyötyliikunta. Etenkin parvekelasien kanssa saa heilua eri suuntiin.

Onneks mul ei parvekelaseja.entisessä asunnossa oli ja voi kun niitä piti pestä joka kevät.😮

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onneks mul ei parvekelaseja.entisessä asunnossa oli ja voi kun niitä piti pestä joka kevät.😮

Harvoinpa olet pessyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Harvoinpa olet pessyt.

Joo.laitoin ne talveksi sivuun.

• Anonyymi

Mulla on kärcherin ikkunapesuri. Lopputulos on oikeasti hyvä. Ikkunoiden reunat on joka tapauksessa syytä hinkata pesun jälkeen jollain liinalla jottei jäisi tahroja. Päätän olla sen verran laiska että pesen ikkunani vain kerran vuodessa, loppukesällä. Keväisin tulee niin paljon katupölyä ja siitepölyä että ikkunat pölyyntyvät. Loppukesällä tai alkusyksyllä kun valitsee sateettoman päivän ja on tarpeeksi lämminkin niin ikkunanpesu on mielekästä.

• Anonyymi

No niinpä.

• Anonyymi

On se kärsseriä minullekin sisko joka kesä tyrkyttänyt, mutta minulla onneksi kädet pelaa jos ei ihan kaikki muu.

• Olen kuullut, että tuo on oikeasti hyvä. Yksi tuttu, jolla sellaine on pesee auton ikkunatkin sillä.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Olen kuullut, että tuo on oikeasti hyvä. Yksi tuttu, jolla sellaine on pesee auton ikkunatkin sillä.

Tuohan on mielenkiintoinen sovellutus. Sitä voidaan käyttää myös peileihin. Omani maksoi 50 tai 60 e. Sen mukana on oma rättinsä mitä saa kyllä pestä usein käytön yhteydessä. Haastavinta on akun lataaminen ja akun kesto itse käytössä. Ennen käyttöä lataan kerran ja toinen lataus täytyy tehdä kesken ikkunanpesun.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Olen kuullut, että tuo on oikeasti hyvä. Yksi tuttu, jolla sellaine on pesee auton ikkunatkin sillä.

Pitääkö noinkin pikkuhommaan pesuri olla.

• Anonyymi kirjoitti:

Pitääkö noinkin pikkuhommaan pesuri olla.

Ihmisill voi esim. olla kaikenlaisia vaivoja, niin että kädet eivät liiku normaalisti. Tuollainen melko edullinenkin laite on silloin näppärä apuväline.

• Anonyymi

Ei kannata pestä ollenkaan hellaa. Kun tulee likaa tarpeeksi, niin siihen ilmestyy jyrsijät putsaamaan sen.

• Anonyymi

Torakatko?😳

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Torakatko?😳

Hiiret, rotat, kärpäset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hiiret, rotat, kärpäset.

Ällöttävää..sen lisäksi näin äsken lihavan amppari.

• Anonyymi kirjoitti:

Hiiret, rotat, kärpäset.

Kerrostalossa kun asuu tarpeeksi ylhäällä, niin ei ole noita "kotieläimiä". Yhtään hämähäkkiäkään en ole nähnyt. Eihän sillä hämiksellä olisi täällä ruokaa.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Kerrostalossa kun asuu tarpeeksi ylhäällä, niin ei ole noita "kotieläimiä". Yhtään hämähäkkiäkään en ole nähnyt. Eihän sillä hämiksellä olisi täällä ruokaa.

Ei russakatkaan kerrostalossa ala asumaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei russakatkaan kerrostalossa ala asumaan.

Onko ne samoja kuin lutikat? Kun olympialaisten aikaan oli kirjoituksia Pariisin lutikkaongelmasta, niin olen alkanut tarkkailemaan nurkkia. Matkalaukkujen mukanahan niitä saattaa tulla kerrostaloonkin.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Onko ne samoja kuin lutikat? Kun olympialaisten aikaan oli kirjoituksia Pariisin lutikkaongelmasta, niin olen alkanut tarkkailemaan nurkkia. Matkalaukkujen mukanahan niitä saattaa tulla kerrostaloonkin.

Kannatta talvella pistää nuo etelämaan retkilaukut pakkaseen muutamaksi päiväksi. Siellä kuulemma öisin polku käy kun valot lyö päälle. Ei onneksi minua koske.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7505
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      96
      5424
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      261
      4669
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4555
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      64
      3302
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2728
    7. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2378
    8. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      51
      2362
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2352
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2214
    Aihe