Pilkkimiesten kanssa keskustellessa on tullut puheenaiheeksi, minne pikkukalat on hävinneet. Yksi syyhän kantojen hiipumiseen saattaa olla ainakin Pielisessä, kun veden pinta saattaa talven aikana pudota toista metriä, jolloin matalissa lahdissa kalat voi jäädä loukkuun jään alle. Oikeat kalamiehet varmaan syyn tietää, joten tähän vain tekstiä perään tietämättömälle mikä voisi olla syy.
Kalat häipyneet
18
320
Vastaukset
- Anonyymi
Valtavasti saimaan norppia, ne syö kaikki pikkukalat 🤬
- Anonyymi
Happikatokin voi olla yksi vaihtoehto.
- Anonyymi
Valtimolta tuleva paskaputki lykkää tavaran raakana mikonsalmeen. Vesi on niin hapanta, ettei kalat enää pärjää.
- Anonyymi
Muru hei, takki auki. Täältä tulee hauki, joka susta tykkää.
Heikkoudet on myös mulla, jotenka ala tulla. Tahdon juuri tuollaisen...
Pada pa dada pa pa paa da. Pada pa dada pa pa paa da da.
Pada pa dada pa pa paa da. Pada pa dada pa pa paa da da. - Anonyymi
Pielisen kalatilanne ja rantamökkien laiturit sekä veden korkeuden vaihtelujen pilaamat rannat korjaantuisi kauvan kaivatulla Pielisen säännöstelyllä.
- Anonyymi
Mitään ei ole pilaantunut, älä ole lapsellinen.
- Anonyymi
Etpä taida olla ranta-asukas, kun et tiedä todellisuutta. Onhan siitä se etu että et tarvitse laituriremonttia tehdä lähes vuosittain. Pielistä pitää voimalaitokset vesivarastonaan ja tekevät talven aikana tiliä, ehdottomasti saatava säännöstelyn piiriin.
- Anonyymi
Täh, pontoonilaiturit laittakaa, ei ne mihinkään hajoa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täh, pontoonilaiturit laittakaa, ei ne mihinkään hajoa!
Sitten ei hajoa, jos talveksi nostaa maille, eipä monessakaan järvessä hyväksytä tällaista 1-2 metrin vedenkorkeuden vaihtelua, korkeitaan tekojärvissä.
- Anonyymi
TARVITAAN UIMAHALLI ON SAATAVA HETI UIMAHALLI
- Anonyymi
Johan oli teoria aloittajalla🤣🤣🤣🤣🤣
- Anonyymi
Itse uskon paskaputki teoriaan.
- Anonyymi
Kalat paenneet nälissään saimaalle.
- Anonyymi
Hartiat saapi hierontaa, kun porailee paksuun Pielisen jäähän reikiä, hyötyhän sekin on, vaikka kalaa ei tulekaan.
- Anonyymi
Lohi on kala mitä kannattaa pyytää vaikka ei saisi saalista ☝️
- Anonyymi
Nurmeksesta häipyy sekä ihmiset että kalat. Jääkö tänne enää mitään muuta kuin homeiset talot?
- Anonyymi
Eipä taida.
- Anonyymi
Kuhan katon, onko kuha verkossa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk923884Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna922009Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll871813- 1441692
- 1671531
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1051530Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.651488Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671442Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j1001354- 861307