Työttömien työkokeilu

Anonyymi-ap

Onkohan vain Raahen työllistämistoimia vai koko valtion suunnnitelmissa painostaa työttömiä hankkimaan työkokeilupaikka tietyn ajan kuluessa? Vaihtoehtoina on hankkia työ tai opiskelupaikka ennen kuin määrätty aika on kulunut umpeen . Aikaa esim. 4 kuukautta. Kaksi opiskeltua ammattia ja työkokemus ei katsota hyvitykseksi, ainakin pari ihmistä on joka tapaamisesssa takomassa sääntöjä työttömän (typerään?) päähän. Kuntouttavassa työtoiminnassa, mistä työtön saisi 4:ltä tunnilta 9€, eli tarpeellista lisärahaa, ei saa nykyisin jatkaa, vaikka työtön niin haluaisi.

18

416

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei hätää, laittavat ehkä vaan jonnekin työnhakukurssille.

• Anonyymi

Paskaa koko työllisyys kokeilu.

• Anonyymi

Se on hyvä että on työkokeilu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on hyvä että on työkokeilu

Kusetusta koko höpö höpö homma.

• Anonyymi

Ei sais pakottaa tai uhkailla. Mut kuitenki tekee niin tuolla työkkärissä. Unohdetaan että jokaisella itsemääräämis oikeus.

• Anonyymi

Jos esimerkiksi 40 vuotiaan täytyy mennä työkokeiluun, niin jossakin on mennyt pieleen.

• Anonyymi

Joo.raahen sosiaalilestatantat ovat kusettajia.millähän hyvävelillä saaneet virat yms.eivät tajua mitään mokomat ämmät.jos se niin herkkua niin menkööt vittu ite työkokeiluun saatanan.nämä lestat perkele

• Anonyymi

Olen +40 ja työkokeilussa, mutta minkäs tekee kun pakotetaan. Samakait tuo on mitä tässä hautaa odotellessa tekee..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen 40 ja työkokeilussa, mutta minkäs tekee kun pakotetaan. Samakait tuo on mitä tässä hautaa odotellessa tekee..

Siinäpä olet työkokeilussa perkeleen lesta.ettekö tiedä että työkokeilussa on paikkoja lestayrityksiin ja eräskin ukko istuu kaupunginvaltuustossa ja saa ilmaista työvoimaa yritykseen ja nostaa kaupungilta sitten rahat kun muka työllistää.hevonpaskaa hyvä veli hommaa tämäkin.äänestäkää juntit vaan Kepun lentoja kun muuta ette osaa tai teidät on aivopesty kotoa lähtiessä että Jepua ja lestaa pitää kumartaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinäpä olet työkokeilussa perkeleen lesta.ettekö tiedä että työkokeilussa on paikkoja lestayrityksiin ja eräskin ukko istuu kaupunginvaltuustossa ja saa ilmaista työvoimaa yritykseen ja nostaa kaupungilta sitten rahat kun muka työllistää.hevonpaskaa hyvä veli hommaa tämäkin.äänestäkää juntit vaan Kepun lentoja kun muuta ette osaa tai teidät on aivopesty kotoa lähtiessä että Jepua ja lestaa pitää kumartaa

En ole lesta, eikä minua kiinnosta nuo uskonto tarinatuokiot mielikuvitus hahmoista ja se "hyvä veli" voi myös painua kuuseen.
        Elämä on paskaa ja kukaan meistä ei siitä hengissä Selviä. Kiitos ja kuulemiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole lesta, eikä minua kiinnosta nuo uskonto tarinatuokiot mielikuvitus hahmoista ja se "hyvä veli" voi myös painua kuuseen.
        Elämä on paskaa ja kukaan meistä ei siitä hengissä Selviä. Kiitos ja kuulemiin.

Taidat olla lesta kun heti mainitsit ettet ole lesta.paljastuit.et ehkä tiedäkään Raahen hyvä veli tilannetta tai et sitä myönnä.nämä työ yms kokeilut ovat loppujen lopuksi täyttä paskaa.kukaan ei hyödy mitään.ottakaapa tästäkin asiasta selvää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taidat olla lesta kun heti mainitsit ettet ole lesta.paljastuit.et ehkä tiedäkään Raahen hyvä veli tilannetta tai et sitä myönnä.nämä työ yms kokeilut ovat loppujen lopuksi täyttä paskaa.kukaan ei hyödy mitään.ottakaapa tästäkin asiasta selvää.

Joo mistään ei hyödy mitään ei. No ei minun onneksi tarvi todistella, että en ole lesta. Minun silmissäni kaikki uskovaiset ovat samanlaisia. Taruihin uskominen vuonna 2025 on Niin tyhmää, kun niin paljon on jo todistettu tieteen avulla.

• Anonyymi

Ei niihin työkokeiluihin helpolla pääse, jos joku yrittäjä tai yhdistys huolii niin hyvä, työkaverit ei yleensä tykkää että tulee työkokeilija paimennettavaksi muiden kiireiden lisäksi. Ja tavoitteena ois saada sen jälkeen työpaikka, yleensä ei onnistu. Jos joku on työpaikan saanut niin kiva. Se on vaan työllistämistoimissa hyvä laittaa työtön eteenpäin edes puoleksi vuodeksi.

• Anonyymi

Raahessa menee niin että lestafirmat ottavat näitä töihin ja ilmaiseksi .sitten hyvä veli firma saa kaupungilta rahat kun muka palkkaa töihin.ihan paskaa lestojen hommaa.kaupunginvaltuuston lestat suuntaavat nämä hommat.täyttä paskaa.

• Anonyymi

Jos esimerkiksi 40 vuotiaan täytyy mennä työkokeiluun, niin jossakin on mennyt pieleen.

Joo vain nuorille tälläinen kokeilu pitäisi olla joilla ei ole vielä kokemusta, mutta jos sellainen työtön jolla on työkokemusta palkkatyöstä useita vuosia laitetaan työkokeiluun niin jotain on todellakin pielessä!!!

• Anonyymi

Se on yksilökohtaista. Minun ei tarvitse mennä työkokeiluun eikä kuntouttavaan työtoimintaan eikä hakea töitä. Ole onnellinen jos sinulle asetetaan velvoitteita. Se tarkoittaa, että sinulla on mahdollisuuksia.

• Anonyymi

En halua, että Minulla on mahdollisuuksia. Eikä minulla mielestäni edes ole, mutta työkkäri on eri mieltä..

• Anonyymi

Niin, eikö jokaisen itse pitäisi hakea työ- tai koulutuspaikkaa? Ei näitä mullekkaan kukaan muu hakennut, kun minä itse. Mä en nyt ymmärrä, miksi jonkun muun pitäisi tietää, mitä minä haluan tehdä. En mä loisiakkaan haluaisi ja saada sen kylkiäisinä sekavan pollan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1249
    2. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      202
      1047
    3. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      61
      990
    4. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      933
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      919
    6. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      139
      890
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      836
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      119
      751
    9. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      685
    10. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      121
      684
    Aihe