🤔🥽🚿 älylaitteiden tuijottamisesta tulee helposti kuivat silmät. Lähelle tuijotettaessa aivot luulevat, että tehdään jotkin tarkkaa työtä joten silmien räpyttely vähenee. Silloin silmät kuivuvat. Kuivat silmät haittaavat jopa näkökykyä.
Tauolla pitäisi räpytellä silmiä hetken voimakkaasti. Se aktivoi silmissä olevia rauhasia joiden tehtävä on voidella silmiä. Eikä nyt ole kysymys kyynelnesteestä joka on eri juttu, vaikka sekin on hyödyllinen kun se putsaa silmiä.
Kuivat silmät - uusi kansantauti
20
468
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvä muistutus ihmisille. Kiitos. 🤗
- Anonyymi
😉😉🥹
Mulla itellä sumenee joskus näkö ja se palautuu kun voimakkaasti räpsyttelen. Maikkarin aamuohjelmasta kuulin, että siihen on olemassa lääketieteellinen syy. Olen kaikki spteekin silmätipat käynyt läpi. Niistä ei ole hyötyä kuin apteekkarin lompsalle.
- Anonyymi
lounas.ajatus kirjoitti:
Mulla itellä sumenee joskus näkö ja se palautuu kun voimakkaasti räpsyttelen. Maikkarin aamuohjelmasta kuulin, että siihen on olemassa lääketieteellinen syy. Olen kaikki spteekin silmätipat käynyt läpi. Niistä ei ole hyötyä kuin apteekkarin lompsalle.
Sama juttu minulla.
Mä kannatan taas sitä, että työtehtävien pitää olla monipuolisempia. Ei mitään ruudun tuijottamista, vaan luovaa toimintaa. Tietokone voi ihan hyvin käyttää itse itseään tekoälyn avulla. Ihminen käyttäköön käsiään ja aivojaan.
Joittenkin palkkatyönä on ruutuun tuijottaminen. Kaikkia töitä ei nykyisin voi tehdä käsillä. Sen tiesin ennestään, että silmien taukojumppana on se, että välillä tuijottelee kauemmas kuin ruutu. Esim ikkunasta maisemia.
lounas.ajatus kirjoitti:
Joittenkin palkkatyönä on ruutuun tuijottaminen. Kaikkia töitä ei nykyisin voi tehdä käsillä. Sen tiesin ennestään, että silmien taukojumppana on se, että välillä tuijottelee kauemmas kuin ruutu. Esim ikkunasta maisemia.
Aattelin vaan, kun moni haitallinen ja yks puolinen työ on pystytty korvaamaan koneilla. Cnc korvas aiemmin teollisuudessa, nyt vois olla tekoäly toimistossa.
lounas.ajatus kirjoitti:
Mutta toi taukojumppa on hyvä. Mä ite huomasin, että silmät meinaa jumittua lähiasentoon. Eli näyttötyöskentelyn jälkeen kun lähti ajamaan. Ei meinannut nähdä tien viittoja tai hirviä tai mitä muutakaan siellä ois. Että jo turvallisuus tekijäkin toi on.
- Anonyymi
piikin seurauksia nämäkin
- Anonyymi
🙁☹️😢
- Anonyymi
Siitä koronapiikistä on moni sairastunut, eikä tiedetä vielä tarpeeksi mitä pandemia on jälkikäteen aiheuttanut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä koronapiikistä on moni sairastunut, eikä tiedetä vielä tarpeeksi mitä pandemia on jälkikäteen aiheuttanut.
totta toriset
Kuivasilmäisyys vaivaa eniten alle 24 vuotiaita, joiden koko elämän ajan on ollut älyjuttuja. Jos se olisi piikin seurausta, niin se olisi ikäihmisillä enempi koska yli 65 on rokotettu eniten.
Meillä on ihan lääketieteeseen koulutettuja henkilöitä. Kannattaa luottaa ennemmin tieteellisesti tutkittuihin faktoihin kuin omiin tai kotirouvan ja merkonomin luulemisiin.
Netissä on sellainen sivu, kuin Terveyskylä. Sieltä löytyy luotettavaa alan ammattilaisten keräämää tietoa käypähoito ohjeineen. Käypä hoito -suositukset laatii Suomalainen Lääkäriseura Duodecim yhdessä erikoislääkäriyhdistysten kanssa. Käypä hoito -suositukset ovat riippumattomia, tutkimusnäyttöön perustuvia kansallisia hoitosuosituksia.
https://www.terveyskyla.fi/silmasairaudet/silmasairauksia/kuivasilmaisyys- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persupölö taas äänessä.
- Anonyymi
Silmiä täytyy suudella välillä.
- Anonyymi
lounas.ajatus kirjoitti:
Liian lähelle katselu rasittaa silmiä 👀
Silmät kiinnikin voi suudella. 😚
- Anonyymi
On kyllä muutkin paikat nykyisin kuivia. Kun ei harrasteta sitä.
- Anonyymi
Totta. Suukin kuivuu.
Anonyymi kirjoitti:
Totta. Suukin kuivuu.
Mulla on apteekin aco merkkinen huulivoide ahkerassa käytössä.💋
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k395298- 853782
- 503180
- 113055
- 623055
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562393Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1481902- 411878
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….101835- 181751