Kesällä ajetaan ei talvella. 550A startti virta näkyy akun päällä olevan nykyisessä lyijyssä. Hyvin starttaa sillä. Mikähän olisi sopiva ja jos irtokennoista tekisi ihan vain sarjaan kytkisi ilman hienouksia? Ehdotuksia. Haen keveyttä etuakselille ja tuolla akulla lähtee kiloja pois.
Lifepo4 akku autoon 72A lyijyn tilalle
8
356
Vastaukset
- Anonyymi
Siirrä nykyinen akku taakse .
- Anonyymi
Starttivirralle riittävän kaapelin metrihinta tulee maksamaan mansikoita...
- Anonyymi
Ei auto koska se massao edelleen mukana ja paino vain kasvaa jämerien pitkien kaapelin vuoksi.
Toki keulalta katoais painoa kuten kyllä kirjoitin mutta haluan koko massaa pienemmäksi. Lifepo4 akkua alankin varmaan rakennella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Starttivirralle riittävän kaapelin metrihinta tulee maksamaan mansikoita...
Ei ole väliä, sitä kysytty.
- Anonyymi
Lifepo4 autossa normi lyijyakun tilalle lienee aika harvinainen juttu kommenttien märästä päätellen. Itse en oikein ongelmia löydä kun ei ole talviauto. Latausjännite ei vain saisi olla kovin korkea eli pitäisi jäädä 14,6 v max.
- Anonyymi
Niillä akuilla saat siitä hyvän juhannuskokon. Perinteinen auton latausjärjestelmä ei toimi tuola yhdistelmällä.
- Anonyymi
Ei tarvitse kytkeä auton lataukseen. Vain starttaamisesta oli kyse.
- Anonyymi
Non niin akku on hommattu ja kasaamista vaille valmis. 8kpl kennoja ja onkin talvi aikaa tehdä pakettia. Yllätys oli että paketti pitää puristaa levyjen väliin kevyesti! Kuulemma pullistumisen estämiseksi normi käytössä. Kaikki on siis kunnossa mutta taipumus pullistua käytöss hieman ja se pitää siis estää.
Mitähän materiaalia päätylevyihin laitan? taidan laittaa filmivaneria ja nurkkiin kierretangot millä se kevyt puristus tulee. Olipa sieviä pikkuiset kennot ja niiden yhdistäminen ilmeisesti alumiini tangoilla on fiksuinta ei esim kuparilla vai mitä sanoo suomi24asiantuntijat? Onkin aikaa tehdä tarkasti kaikki. Kennot tasaan talven mittaan ja näyttää olevan jo valmiiksi ihmeen tasaiset lukemat. Akku tulee omalle paikalleen lyhyillä kaapeleilla mitkä siis vaihdan samalla kun onhan ne jo kymmeniä vuosia vanhoja. Painoa ei hirveästi tule noista puristus kasaus osista ja kennojen väliin tule ekeltainen aine jonka nimeä en tiedä muta levyjä on ja siihen käyttöön tarkoitettuja. Startti virta on julma noilla akuilla mutta eipä ole tarvetta edes kovalle ,kone kun starttaa pienelläkin akulla ihmeen terävästi kun kokeilin uteliaisuuttani. Suljen päiväkirjan nyt hetkeksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2514535Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1272971Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412742Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?741710Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1051553Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn201451- 551304
- 921216
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2041083- 471075