Äidin alkava dementtia epäilys!!

Anonyymi-ap

Onko kotka/hamina alueella sellaista hyvää palvelua taloa, joka tukee lievemmin muistisairaita? Entäpä ovatko miten ruuhkautuneet? Tuskin millekään hoivakodille vielä on tarvetta. Äiti on nyt pian 75 vuotias. Hänessä on näkynyt lieviä muistisairauden merkkejä jo viiden vuoden ajan, mutta nyt tilanne on pahennut.
Hän ei saa mitään aikaiseksi ja unohtelee.
Ihan uskomatonta. Hän aina ollut krooninen myöhästelijä, mutta ei pääse enää mihinkään ajoissa, kun koheltaa.
Olin todistamassa hänen lähdön tekoa. Meidän piti olla tapaamisella klo 10.
Bussin lähtöön 15 minuuttia. Äidillä on kaikki hujan hajan ja hän jumittaa totesin, että emme ehdi enää tuohon. Seuraava odotellesssa äiti päättää viime hetkellä kääntyä takaisin tarkistamaan, ettei ole levyjä päällä ja ovi varmasti lukossa.
Tässä kohtaa minä huomaan, että äiti on lukenut aikataulua väärin ja tähän bussiin aikaa enää 1 minuutti. Taas myöhästyttiin.... Nyt yritämme ilmoittaa, että emme saavu ajoissa vaan 20 minuuttia myöhässä. Emme kuitenkaa saa yhteyttä paikkaan johon olemme menossa. Tällä kertaa katson itse aikataulun ja patistelen äidin bussiin.
Viimeinkin saavumme tapaamispaikalle 25 minuuttia myöhässä. Paikalla käy kuitenkin ilmi, että äiti on merkinnyt ajan väärin alunperin ja olemmekin 49 minuuttia etuajassa.
Äiti taas vähättelee ja sanoo, että sittenhän kaikki on hyvin ja eihän tässä mitään ongelmaa ole. Lähdemme hänen halusta tappamaan aikaa muualle ja hänen toilailujen vuoksi myöhästymme nyt tältä oikealta tapaamiselta 10 minuuttia.
Nyt minulle riitti. Ei tuollainen ihminen pärjää omillaan.
Hän ei itse näe ongelmaa.
Kaikista kummallisinta on, että hän on läpäissyt muistitestit erinomaisesti. Eikä ainakaan niissä jää kiinni.

0

175

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Karhuryhmä

Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?
        Jämsä
        28
        3376
      2. Mitä sä pelkäät

Ettei tää etene?
        Ikävä
        97
        3166
      3. Mitä kaikkea sä

Olisit valmis tekeen mun eteen vielä? Vai oletko mitään?
        Ikävä
        76
        3004
      4. Raisionkaaren koira hyökkäys

Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim
        Raisio
        70
        2928
      5. "Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"

Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m
        Maailman menoa
        53
        2881
      6. Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti

Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.
        Ikävä
        86
        2648
      7. Ei me saada toisiamme

Ei vaan saada. On vain haaveita ja uunelmia
        Ikävä
        35
        2460
      8. Mikä on luonteesi parhain ominaisuus

ja mikä huonoin?
        Ikävä
        57
        2331
      9. Satuit vain olemaan

Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se
        Ikävä
        43
        2185
      10. Vielä ei ainakaan

Kukaan muu tunnu miltään sun jälkeen. Olit niin ainutlaatuista
        Ikävä
        32
        1953
      Aihe