Miksi naapurin vieraiden pitää parkeerata minun pihaan?

Anonyymi-ap

Yleensä pienet asiat eivät minua häiritse, mutta tämä tilanne on alkanut jo tympimään. Naapurissa käy silloin tällöin vieraita, ja lähes poikkeuksetta he pysäköivät autonsa meidän pihamme eteen, joka on kadun varressa, eivätkä naapurin oman kodin vastaavalle edustalle.

Olettaisin, että tämä johtuu siitä, että pidän oman edustani siistinä ja lumettomana, kun taas naapurini ei juurikaan huolehdi oman puolen kunnossapidosta. Meillä tämä parkkipaikka on siis helpommin käytettävissä. On kuitenkin hyvä muistaa, että jokainen kiinteistönomistaja vastaa oman tonttinsa kadunpuoleisen osan kunnossapidosta, ja se tila on lähtökohtaisesti osa oman kodin edustaa – ei yleinen pysäköintialue.

Ymmärrän toki, että joskus vieraita on enemmän kuin omaan pihaan mahtuu, ja silloin joutuu soveltamaan. Mutta tässä tapauksessa vaikuttaa siltä, että minun puoleni valitaan toistuvasti ensisijaiseksi pysäköintipaikaksi – vaikka vieraat eivät ole edes minun tuttuja, eikä pysäköinnistä ole koskaan keskusteltu tai sovittu.

Tilanne ei ole varsinaisesti ongelma, koska meillä käy harvoin vieraita, eikä tila ole muutenkaan erityisen tarpeellinen. Mutta rehellisesti sanottuna tuntuisi kohtuulliselta, että oma piha saisi olla pääsääntöisesti omassa käytössä – etenkin kun olen nähnyt vaivaa sen siistinä pitämiseksi.

Jos siis vieraiden on tärkeää päästä helposti parkkiin, toivoisin että naapuri huolehtisi myös omasta pihastaan vastaavalla tavalla. On ymmärrettävää ohjata vieraita sinne, missä on tilaa ja siistiä – mutta olisi hyvä muistaa, että tämä tila ei ole yhteinen, eikä pysäköinti ole automaattisesti sallittua ilman lupaa.

Onko teille käynyt koskaan vastaavasti?

9

109

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ai käynyt niin, että pikkuasiat alkaa potuttaan?

• Anonyymi

Pieni mutta kuitenkin monia kysymysmerkkejä herättänyt asia, sanoisin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pieni mutta kuitenkin monia kysymysmerkkejä herättänyt asia, sanoisin.

Kerroit että pysäköivät kadun varteen, eikä siinä ole silloin mitään ongelmaa, vaikka kuinka pitäisit sitä katua siistinä.

Siistiin kohtaan pysäköinti on luonnollisesti houkuttelevampaa, eikä pysköintikohdan valinnalla ole mitään tekemistä sen kanssa miksi pysäköi tai mihin siitä menee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerroit että pysäköivät kadun varteen, eikä siinä ole silloin mitään ongelmaa, vaikka kuinka pitäisit sitä katua siistinä.

Siistiin kohtaan pysäköinti on luonnollisesti houkuttelevampaa, eikä pysköintikohdan valinnalla ole mitään tekemistä sen kanssa miksi pysäköi tai mihin siitä menee.

Voisin tarkentaa, ettei kyse ole vain kadun varteen pysäköinnistä, vaan siis kadun varressa olevan oman tonttini pihamaalle pysäköinnistä. Ymmärrän hyvin, että on mukava siistiin kohtaan pysäköidä, mutta kai se kuuluisi silti tehdä sen henkilön pihalle, jonka kylään on menossa.

• Anonyymi

Joo kaikille ei kyllä tule mieleen että taloissa asuu ihmisiä ja vieras auto voi olla aika ikävä vaikka keittiön ikkunan alla!!! 😳😾

• Anonyymi

Ei se pysäköijä sitä keittiötä siihen rakentanut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se pysäköijä sitä keittiötä siihen rakentanut.

Nimen omaan!

• Anonyymi

Kerran joku pysäköi meidän kerrostalon eteen auton. Hävis sitten koko ihminen, auto oli keskellä jalkakäytävää ja rapun edessä varmaan kolme kuukautta. Parkkipatekaan ei enää jaksanut käydä sakottamassa. Mikä lie.

• Anonyymi

Tylsempi juttu ;/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      163
      7250
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      614
      2648
    3. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      48
      1948
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      114
      1471
    5. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      90
      1365
    6. Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain

muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.
      Tuusniemi
      27
      1149
    7. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      71
      1147
    8. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      51
      1127
    9. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      63
      1123
    10. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      69
      1027
    Aihe