Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
Mitä ajattelet
65
941
Vastaukset
- Anonyymi
Taitaa olla ateisti
- Anonyymi
Hän on toimiva kotikörttiläinen.
- Anonyymi
En oo ikinä kysynyt enkä kysy... Kyllä uskikset yleensä ilmaisee uskontonsa selvästi jos on tärkeä asia.
- Anonyymi
Uskossa tulevaan.
- Anonyymi
Ei ollut merkitystä.
- Anonyymi
Raamattu lauantai.
- Anonyymi
jumalan siunaustA
- Anonyymi
Ei ole uskossa, kuten en minäkään.
- Anonyymi
Uskon hänen olevan ateisti.
- Anonyymi
En tiedä, että onko hän uskossa. On kyllä uskovaisesta perheestä.
Kyllä minä mietin sitä, että miten se vaikuttaisi suhteeseen, kun itse ei ole uskossa.
Onko jotain asioita, joista tulisi erimielisyyksiä sen vuoksi.
Tai tuleeko vastaan jotain eroavaisuuksia, kun hän on kasvanut uskossa ja minä taas en. Miten kaikki vaikuttaa yhteiselämään.
En minä kuitenkaan pidä sitä esteenä, oli hän edelleen uskossa, tai ei.
Toki sitten, jos oikeasti tulee isoja riitoja/eroavaisuuksia, jotka vaikuttavat elämään negatiivisesti, niin sitten vaikuttaisi varmasti.- Anonyymi
Hyvin ristiriitainen kuvio
Sivusta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin ristiriitainen kuvio
SivustaMitä tarkoitat?
- Anonyymi
Hei, uskominen todelliseen jättää taakseen kaiken sun roolisuorituksen, senkin porona.
Jeesuksen kuoleman tiedät sinäkin.
Ole rauhassa, Jeesus Kristus on Kuningas.
Amen.
https://m.youtube.com/watch?v=e-JGuPThrl4 - Anonyymi
Täysi pakana ja uskossa :)
- Anonyymi
Luulisin, että on ateisti tai vähintään agnostikko.
- Anonyymi
En tiedä hänen uskostaan.
Ennemmin ajattelen, että kunnioittaisin kaivattuni vakaumusta olisipa se uskonnollinen, poliittinen tms. Mistään sekoilusta en tykkää enkä teeskentelystä. Arvostan aitoutta kaikessa. - Anonyymi
Ennen pidin sitä lapsenomaisena piirteenä, mutta nykyään arvostan että kurottelee kohti ihmistä suurempaa.
En päässyt kertomaan sitä hänelle. - Anonyymi
On luulisin, mutta ri kiihkoile
- Anonyymi
Uskovan ja ei -uskovan elämä on yleensä vaikeaa. On vaikea ymmärtää toisen ajatusmaailmaa.
- Anonyymi
Tuolta minustakin tuntuu. Perustavanlaatuinen ero siinä, miten näkee maailman rakentuneen. Ateistina olisi hankala olla sen ajatuksen kanssa, että kumppani uskoo henkiin yms.
- Anonyymi
Oon uskossa ollut 21 vuotiaasta asti. Hapuilen taas uskon ja epäuskon välimaastossa. Tarkoitan synti houkuttelee eli en elä taaskaan niinkuin uskovan kuuluisi elää. En ole ikinä seurustellut uskosta osattoman kanssa ja en ole ikinä tyrkyttänyt uskoani poika/miesystäville. Pettymys rakkauteen nyt kun kaivattu teko oharit tai siis en ollu hänelle minkään arvoinen eikä ole väliä miten tässä elämässä nyt käy. O my God! 🩷
- Anonyymi
Guben omaa tekstiä 🤔
- Anonyymi
Normi luttilaisia
- Anonyymi
En ole itse uskossa, vaikka mulla on periaatteita. Perheenikään ei ole uskovainen ollut, mutta tiettyjen tragedioiden jälkeen etenkin äitini on alkanut käydä mm. kirkossa enemmän. Itseeni ne eivät ole vaikuttaneet juuri sillä tavoin.
Luulin kaivattuni olevan ateisti, mutta joistakin postauksista täällä epäilenkin hänen olevan jotenkin uskovainen. En ole kuitenkaan varma, ovatko varmasti hänen postauksiaan. - Anonyymi
Hän saa uskoa, mihin haluaa. Hän ei taida tietää, että mä uskon vaan luulee mun olevan agnostikko tai ateisti.
- Anonyymi
Nainen on uskossa ja se on tärkeä asia hänelle. Hän ei taida tietää, että minäkin uskon nykyään Jeesuksen sovitustyöhön ja rukoilen usein.
- AnonyymiUUSI
Mutta oletko uudestisyntynyt uskova, joka ei häpeä evankeliumia Jeesuksesta? Millään muulla/muodollisuuksilla ei oikeastaan ole mitään väliä.
- Anonyymi
En ole varma. Se on yksi asia mikä saa epävarmaksi. Itse olen tosiuskovainen. Uskon siis että Raamattu on kirjaimellisesti totta. Uskon että se on Jumalan antama ilmoitus hänestä itsestään, ja sen kanssa ihmisen ajasta kilpailee kaikki muu kirjallisuus, viihde, uskonnot, some ja politiikka. En halua mitään jos nainen ei usko Jeesuksen olevan Jumala. Miksi? Kun en halua vaimoa jota en saa ikuisuudessakin rakastaa. Minulle on ihmiset muutenkin tärkeitä, vaikka arka ja hiljainen olenkin.
- Anonyymi
...
Ja tarkoitan tuolla että ihmiset on minulle tärkeitä, sitä että ihmiset on minulle paljon enemmän kuin tämän ajallisen elämän käyttötavaraa. Ja haluan että nainen ajattelee samoin. Siksi ihmiset hylkää ja pettää toisiaan loppujenlopuksi, kun ihmisissä ei ole aitoa rakkautta ollenkaan. Vain itsekästä pimeyttä. Pitäisi kohdella kaikkia ikuisuuden näkökulmasta. Nähdä kaikki sellaisina joiden puolesta Jeesus on kuollut ja joista jokainen voi pelastua Jumalan tuomiosta jumalattomiin uskomalla Jeesukseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...
Ja tarkoitan tuolla että ihmiset on minulle tärkeitä, sitä että ihmiset on minulle paljon enemmän kuin tämän ajallisen elämän käyttötavaraa. Ja haluan että nainen ajattelee samoin. Siksi ihmiset hylkää ja pettää toisiaan loppujenlopuksi, kun ihmisissä ei ole aitoa rakkautta ollenkaan. Vain itsekästä pimeyttä. Pitäisi kohdella kaikkia ikuisuuden näkökulmasta. Nähdä kaikki sellaisina joiden puolesta Jeesus on kuollut ja joista jokainen voi pelastua Jumalan tuomiosta jumalattomiin uskomalla Jeesukseen.Hyi kuinka ulkokultaista, itsekästä ja juuri sellaista puhetta jota vain uskovaiset pystyvät tuottamaan. Tekopyhää hölinää. Juuri tämän vuoksi kannattaa pysyä kaukana uskovaisista ja kirjauskonnoista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyi kuinka ulkokultaista, itsekästä ja juuri sellaista puhetta jota vain uskovaiset pystyvät tuottamaan. Tekopyhää hölinää. Juuri tämän vuoksi kannattaa pysyä kaukana uskovaisista ja kirjauskonnoista.
Selitäppä omin sanoin mitä ulkokultaisuus tarkoittaa. Aitoon uskoon kuuluu että on myöntänyt olleensa syntinen ja paha. Siihen kuuluu myös kääntymys tuosta pahasta, uskon kautta parannuksen tekeminen.
- Anonyymi
Luulen että hän on enemän kuin itse. Mutta en itsekään ateisti ole. Riparin oon käynyt ja ev. lut kirkkoon kuulun. Tuskin hänen uskontonsa mikään ongelma olisi.
- Anonyymi
Jokaisen kohdalla vakava asia. Haluatko iankaikkisen elämän vai jotain muuta. Jeesuksen suusta nämä sanat sanat on:joka ei synny uudesti ylhäältä ei ole näkevä taivasten valtakuntaa. Vedestä ja hengestä se tapahtuu. Jos ette usko niin kokeilkaa minua puhunko minä totta vai omiani. Siitä vaan kokeilemaan. Lupa on annettu🙏
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokaisen kohdalla vakava asia. Haluatko iankaikkisen elämän vai jotain muuta. Jeesuksen suusta nämä sanat sanat on:joka ei synny uudesti ylhäältä ei ole näkevä taivasten valtakuntaa. Vedestä ja hengestä se tapahtuu. Jos ette usko niin kokeilkaa minua puhunko minä totta vai omiani. Siitä vaan kokeilemaan. Lupa on annettu🙏
Toi on muute high five merkki eikä mikään rukousmerkki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
😂
sivusta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minä jollakin tavoin Jumalaan uskon! T. tuo edellinen
ps: ja tiedän kyllä että monet kuuluvat kirkkkoon uskomatta jumalaan, en sitä tarkoittanut. Uskoisin kyllä myös että monet ateistit eroavat kirkosta myöhemmin jos ovat joskus siihen liittyneet siksi koska toisetkin. Eivät toki kaikki! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun etsit hymiöitä hakusanoilla niin huomaat että se tarkoittaa useita eri asioita. On myös kiitos.
- Anonyymi
En tiedä siitä mitään. Hän saa uskoa mihin haluaa. Rakkaus hyväksyy kaiken.
- Anonyymi
Pahojen ihmisten rakkaus hyväksyy kaiken. Hyvän Jumalan rakkaus vihaa pahaa, mutta antaa anteeksi katuvaisille ja parannusta haluaville.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pahojen ihmisten rakkaus hyväksyy kaiken. Hyvän Jumalan rakkaus vihaa pahaa, mutta antaa anteeksi katuvaisille ja parannusta haluaville.
Olen hyvä ihminen. Sydämeni on puhdas. Uskon korkeampaan voimaan.
- Anonyymi
Usko, toivo ja rakkaus ❤️
Kaikki on mennyt 😔- Anonyymi
Tarkentaisitko??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkentaisitko??
Ei minulta. Kaikki kolme on vielä tallella! Sivusta
- Anonyymi
No ei todellakaan ole.😯😲🤔
- Anonyymi
Kirkkoon kuuluminen ja uskominen on kaksi eri asiaa. Sanonpahan vain.
- Anonyymi
Samaa mieltä. Useimmat kuuluvat kirkkoon, koska se nyt vain on tapa. Uskonasioilla ei monellekkaan ole käytänössä mitään merkitystä. Käydään ehkä kerran vuodessa kuuntelemassa joululauluja, tai häissä/hautajaisissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä. Useimmat kuuluvat kirkkoon, koska se nyt vain on tapa. Uskonasioilla ei monellekkaan ole käytänössä mitään merkitystä. Käydään ehkä kerran vuodessa kuuntelemassa joululauluja, tai häissä/hautajaisissa.
Jokainen voi pitää huolta omista asioistaan mun mielestä. Ilon ja valon sanoman levittäminen ei maksa mitään.
Terv. Yksi uskis, joka huuteli puskis 🤗 - Anonyymi
Tiedänhän minä sen!!
Jos "on uskossa" on nuppiviallinen.
- Anonyymi
Pistäppä housut takas jalkaan 🤭
- Anonyymi
Pakko laittaa tämä tähän, ettei totuus unohtuisi:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18566854/onko-jumalankieltaja-tyhma
- Anonyymi
- Anonyymi
En tiedä onko, mutta minulle on ok uskoi tai ei. ☺️
- Anonyymi
On se uskoton,ollut jo vuosia.
- Anonyymi
Uskoisin että isäni pitäisi hänestä kyllä, taitavat kuulua samaan uskontokuntaan ;) Mikäli oon oikein käsittänyt
- Anonyymi
Ei kiinnosta.
- AnonyymiUUSI
Satukirjat kannattaa palauttaa kirkoon saavat lämmintä pieruu samalla kertaa
- AnonyymiUUSI
Sanoo henkilö joka uskoo itse pierreensä joskus apina-ihmisenä🐒🐒🐒
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sanoo henkilö joka uskoo itse pierreensä joskus apina-ihmisenä🐒🐒🐒
Että on siinäkin satuja sepitetty ihan tarpeeksi herkkäuskosille.
- AnonyymiUUSI
Siinä vaiheessa, kun on rukoillut oman äidin puolesta kun viimeiset hetket oli käsillä ja saikin lisäaikaa tai niin monen muun ihmisen puolesta, niin ei voi olla uskomatta ihmeisiin. Sen myötä on tullut tietynlainen nöyryys ja kunnioitus jokaista elollista kohtaan. Käyn harvoin kirkossa, koska pappinakin voi toimia ihminen joka on vain teoriassa teologinen. Oma uskoni on jotain henkilökohtaista, joka on rakentunut erilaisten kokemusten myötä. Myös yliluonnollisten asioiden.
- AnonyymiUUSI
Ai mutta eihän tässä ollutkaan itsestäni kyse.
Hänestä en tiedä, epäilen että aika uskomaton on 😄 - AnonyymiUUSI
❤️Vähän noin minäkin ajattelen nykyään, vaikka olin aikanaan jo kyynistynyt kun vuosien rukoilu ei auttanut.
Voimia sulle nykyhetkeen ja tulevaan, olit sitten kaivattuni tai et🙏
- AnonyymiUUSI
Ei tietääkseni ole uskossa, enkä minäkään.
- AnonyymiUUSI
Säästyy kirkon paasaamiselta siel papitkin on rikollisii rapajuoppoja sekopäitä
- AnonyymiUUSI
Kaikki uskoo johonkin, myös agnostikot ja ateistit. Itse uskon Jumalaan ja Raamattuun.
Oma uskoni on ollut voimavara ja elämän suuremmat linjat ja tarkoitukset on löytyneet uskosta Jumalaan.
Kaivattuni sanoo uskovansa Jumalaan mutta ei se juuri näy eikä kuulu hänen elämästään. Se on surullista, koska hän lienee niitä jotka luulee että uskovaisuus on jotain ulkokohtaista suorittamista ja yhdenlainen tapa miellyttää muita ihmisiä, vaikka juuri sellaisesta usko Jeesukseen vapauttaa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1236059Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/745532142Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk281398Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1111263Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861133Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.481025- 64991
- 65941
Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.27928Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll59925