Hajoaako lestadiolaisuus omaan mahdottomuuteensa?

Anonyymi-ap

Juuso on esim jo monin verroin osoittanut, että vl-uskon perusväitteet (uskomme niinkuin on aina uskottu, usko ei muutu, me olemme ainoa oikea usko jne) ei pidä paikkaansa. Kuinka voi hiekalle rakennettu talo kestää myrskyssä?

Rukoilkaamme että lestadiolaiset luopuisivat valheesta ja kääntyisivät elävän Jeesuksen puoleen!

107

1019

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Joo valskaa niinku laho laiva tuo systeemi!

• Anonyymi

Rahastusta janoavat lahko ei kuole rahanpuutteeseen.

• Minulle on se ja sama mitä vanhoillislestadiolaisuudelle liikkeenä käy, minun päämäärä on pelastaa sieluja, ei muuttaa jotakin herätysliikettä. Liikkeet tulee ja menee, mutta Kristus on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti.

• Ja nuita vääriä perustuksia tulee paljastaa ja murtaa siksi että ihmiset heräisivät vakavasti etsimään Herraa eivätkä luottaisi tyhjiin hokemiin ja vääriin perustuksiin.

Jeremia 7:2-5, 8-10, 27-28
        [2] "Asetu Herran huoneen portille ja julista siellä tämä sana ja sano: Kuulkaa Herran sana, koko Juuda, te jotka tulette näistä porteista kumartaen rukoilemaan Herraa. [3] Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala: Vaeltakaa hyvin ja tehkää hyviä tekoja, niin minä annan teidän asua tässä paikassa. [4] Älkää luottako valheen sanoihin, kun sanotaan: 'Tämä on Herran temppeli, Herran temppeli, Herran temppeli!' [5] Vaan jos te todella parannatte vaelluksenne ja tekonne, jos te todella teette oikeuden niin toiselle kuin toisellekin,
        [8] Mutta katso, te luotatte valheen sanoihin, joista ei ole hyötyä. [9] Miten on? Te varastatte, tapatte, rikotte avion, vannotte väärin, poltatte uhreja Baalille ja seuraatte vieraita jumalia, joita te ette tunne. [10] Ja te tulette ja astutte minun eteeni tähän huoneeseen, joka on otettu minun nimiini, ja sanotte: 'Me kyllä pelastumme' — tehdäksenne yhä kaikkia näitä kauhistuksia!
        [27] Ja kun sinä puhut heille kaiken tämän, niin he eivät kuule sinua, ja kun sinä heille huudat, niin he eivät sinulle vastaa. [28] Sentähden sano heille: Tämä on kansa, joka ei kuullut Herran, Jumalansa, ääntä eikä ottanut kuritusta varteen. Kadonnut on totuus ja hävinnyt heidän suustansa.

• Anonyymi

Kuka hullu haluaa huutokuoroon mukanasi!

• Anonyymi

Liikkeet voi tulla ja mennä, mutta elävä kristillisyys on sama aina, nimi vain vaihtuu aikojen saatossa. Nyt elävä kristillisyys tunnetaan Suomessa nimellä vanhoillislestadiolaisuus. Katolisuus oli alkujaan elävää, mutta se usko kuoli jo aikakausia sitten.

• Anonyymi kirjoitti:

Liikkeet voi tulla ja mennä, mutta elävä kristillisyys on sama aina, nimi vain vaihtuu aikojen saatossa. Nyt elävä kristillisyys tunnetaan Suomessa nimellä vanhoillislestadiolaisuus. Katolisuus oli alkujaan elävää, mutta se usko kuoli jo aikakausia sitten.

Elävä kristillisyys ei kanna mitään nimeä. Ei katolilaisuutta eikä vanhoillislestadiolaisuutta.

Se se vllien suurin ongelma onkin, että luulette elävän uskon olevan nimessä ja joukossa.

• Anonyymi
        JuusoLehtola kirjoitti:

Elävä kristillisyys ei kanna mitään nimeä. Ei katolilaisuutta eikä vanhoillislestadiolaisuutta.

Se se vllien suurin ongelma onkin, että luulette elävän uskon olevan nimessä ja joukossa.

Ei vaan se on syntien anteeksiantamisessa Jeesuksen nimessä ja veressä. Se on Jumalan antama usko.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei vaan se on syntien anteeksiantamisessa Jeesuksen nimessä ja veressä. Se on Jumalan antama usko.

Samaa mieltä! Jeesuksen nimessä ja Hänen veressään on minunkin synnit anteeksi annettu niinkuin kaikkien muidenkin kristittyjen. Raamattuhan sanoo, ettei muuta nimeä ole kuin Jeesuksen nimi jossa ihminen voi pelastua, eikö syntien anteeksiantamusta ole ilman veren vuodatusta, eli ilman että Kristus vuodatti verensä myös minun puolestani ristillä!

Ajattelitko että uskoin jotain muuta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ulkopuoliselta on silmät sokaistu, se ei voi nähdä elävää kristillisyyttä vaan luulee vain joksikin lahkoksi.

• Anonyymi
        JuusoLehtola kirjoitti:

Samaa mieltä! Jeesuksen nimessä ja Hänen veressään on minunkin synnit anteeksi annettu niinkuin kaikkien muidenkin kristittyjen. Raamattuhan sanoo, ettei muuta nimeä ole kuin Jeesuksen nimi jossa ihminen voi pelastua, eikö syntien anteeksiantamusta ole ilman veren vuodatusta, eli ilman että Kristus vuodatti verensä myös minun puolestani ristillä!

Ajattelitko että uskoin jotain muuta?

Se ero, että mukana täytyy olla vaikuttamassa Pyhä Henki, ja sitä ei kuolleessa uskossa ole.

• Anonyymi kirjoitti:

Se ero, että mukana täytyy olla vaikuttamassa Pyhä Henki, ja sitä ei kuolleessa uskossa ole.

Aa eli se ei riitäkään yllättäen että uskoo syntinsä anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä?

Ensin vl-usko on aina muka niin yksinkertainen että mökin mummokin sen ymmärtää, mutta sitten aletaan selittää, että ei olekkaan.

Eli ensin sanotaan että riittää kun uskot synnit anteeksi ja kohta se ei riitäkään.

Ihan tyypillistä vl-touhua. Meilläpäin sitä kutsutaan manipuloinniksi, myös valehteluksi jotkut kutsuu.

• Anonyymi
        JuusoLehtola kirjoitti:

Aa eli se ei riitäkään yllättäen että uskoo syntinsä anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä?

Ensin vl-usko on aina muka niin yksinkertainen että mökin mummokin sen ymmärtää, mutta sitten aletaan selittää, että ei olekkaan.

Eli ensin sanotaan että riittää kun uskot synnit anteeksi ja kohta se ei riitäkään.

Ihan tyypillistä vl-touhua. Meilläpäin sitä kutsutaan manipuloinniksi, myös valehteluksi jotkut kutsuu.

Kuka sinulle saarnaa synnit anteeksi?
        Vai uskotko että ne on jo anteeksi annettu,niin ei tarvi enää pyydellä?

• Anonyymi kirjoitti:

Kuka sinulle saarnaa synnit anteeksi?
        Vai uskotko että ne on jo anteeksi annettu,niin ei tarvi enää pyydellä?

Tietysti uskon että Kristuksessa olen pelastettu joka hetki, mutta yleensä käyn ripittäytymässä papille, niin meillä katolisessa kirkossa on tapana, lisäksi ripittäydyn myös suoraan Jumalalle.

Eli pelastun vaikka en olisikaan juuri ripittäytynyt ja kuolen, mutta rippi on kyllä hyvä väline kilvoituksessa, auttaa ihan mukavasti ja toimii niinku junan vessa. Itseasiassa katolinen rippi on toiminu paremmin ku vl siinä mielessä että oman kokemukseni mukaan se hätistelee kiusauksetkin joksikin aikaa pois ja auttaa pidemmän aikaa kilvoituksessa. Tätä en muista kokeneeni vl-ripissä, vaikka sekin kyllä omantunnon kevensi, mutta kiusaukset palasivat käytännössä samantien.

Eli mun kokemus on, että vl-rippi toimi kyllä omantunnon hoitamisen suhteen, mutta katolinen rippi on niinku Premium -versio ripistä ;).

• Anonyymi
        JuusoLehtola kirjoitti:

Pyhä Henki on silloin mukana evankeliumin julistuksessa, kun sen julistaa uskovainen ihminen. Vähäpätöisellä vl:llä se on, mutta kuinka lienee paavin laita?

• Anonyymi kirjoitti:

Pyhä Henki on silloin mukana evankeliumin julistuksessa, kun sen julistaa uskovainen ihminen. Vähäpätöisellä vl:llä se on, mutta kuinka lienee paavin laita?

Entä jos se VL ei ole vähäpätöinen, onko sillä sitten? Tiedän aika monta aika suuripätöistä VLää, esimerkiksi vaikka Valde Palola. Onkohan hänellä Pyhä Henki? Tunnen aika monta vähäpätöistä katolilaista myös, onkohan niillä Pyhä Henki sitten myös, jos se vähäpätöisyys nyt on jotakin?

Minun mielestä Pyhä Henki on silloin mukana kun julistetaan evankeliumia, riippumatta julistajasta, niin Raamattu sanoo että Herran sana ei tyhjänä palaa, eikä se ota kantaa sen julistajaan. Ja Pyhä Henki antaa anteeksi synnit ainakin siellä missä on oikea virka ja oikea sakramentti, näin on uskottu 2000 vuotta kristikunnassa. Eli Jumala ei ole sidottu, VL-synninpäästökin voi siis toimia, mutta niin ei ole uskottu kuin vasta vajaa 200 vuotta.

• Anonyymi
        JuusoLehtola kirjoitti:

Entä jos se VL ei ole vähäpätöinen, onko sillä sitten? Tiedän aika monta aika suuripätöistä VLää, esimerkiksi vaikka Valde Palola. Onkohan hänellä Pyhä Henki? Tunnen aika monta vähäpätöistä katolilaista myös, onkohan niillä Pyhä Henki sitten myös, jos se vähäpätöisyys nyt on jotakin?

Minun mielestä Pyhä Henki on silloin mukana kun julistetaan evankeliumia, riippumatta julistajasta, niin Raamattu sanoo että Herran sana ei tyhjänä palaa, eikä se ota kantaa sen julistajaan. Ja Pyhä Henki antaa anteeksi synnit ainakin siellä missä on oikea virka ja oikea sakramentti, näin on uskottu 2000 vuotta kristikunnassa. Eli Jumala ei ole sidottu, VL-synninpäästökin voi siis toimia, mutta niin ei ole uskottu kuin vasta vajaa 200 vuotta.

Mutta , kuitenkin Raamatu sanoo näin.
        Luuk.24:
        44 Jeesus sanoi heille: "Tätä minä tarkoitin, kun ollessani vielä teidän kanssanne puhuin teille. Kaiken sen tuli käydä toteen, mitä Mooseksen laissa, profeettojen kirjoissa ja psalmeissa on minusta kirjoitettu."
        45 Nyt hän avasi heidän mielensä ymmärtämään kirjoitukset. [Luuk. 2:50+]
        46 Hän sanoi heille: "Näin on kirjoitettu. Kristuksen tuli kärsiä kuolema ja kolmantena päivänä nousta kuolleista, [Ap. t. 17:3]
        47 ja kaikille kansoille, Jerusalemista alkaen, on hänen nimessään saarnattava parannusta ja syntien anteeksiantamista. [Ap. t. 2:38, 3:19, 10:43, 13:38,39, 22:16]
        48 Te olette tämän todistajat. [Joh. 15:27; Ap. t. 1:8, 2:32, 10:41; 1. Kor. 15:15]
        49 Minä lähetän teille sen, minkä Isäni on luvannut. Pysykää tässä kaupungissa, kunnes saatte varustukseksenne voiman korkeudesta." [Jes. 44:3; Joel 3:1,2; Joh. 14:26; Ap. t. 1:4; Gal. 3:14]
        Joh.20:
        19 Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, opetuslapset olivat illalla koolla lukittujen ovien takana, sillä he pelkäsivät juutalaisia. Yhtäkkiä Jeesus seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!" [20:19-31: Matt. 28:16-20; Mark. 16:14-20; Luuk. 24:36-53; Ap. t. 1:1-14 : Matt. 18:20+ | 1. Kor. 15:5]
        20 Tämän sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Ilo valtasi opetuslapset, kun he näkivät Herran.
        21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." [Joh. 17:18]
        22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi." [Matt. 16:19+]

• Anonyymi kirjoitti:

Luuk.24:
        44 Jeesus sanoi heille: "Tätä minä tarkoitin, kun ollessani vielä teidän kanssanne puhuin teille. Kaiken sen tuli käydä toteen, mitä Mooseksen laissa, profeettojen kirjoissa ja psalmeissa on minusta kirjoitettu."
        45 Nyt hän avasi heidän mielensä ymmärtämään kirjoitukset. [Luuk. 2:50 ]
        46 Hän sanoi heille: "Näin on kirjoitettu. Kristuksen tuli kärsiä kuolema ja kolmantena päivänä nousta kuolleista, [Ap. t. 17:3]
        47 ja kaikille kansoille, Jerusalemista alkaen, on hänen nimessään saarnattava parannusta ja syntien anteeksiantamista. [Ap. t. 2:38, 3:19, 10:43, 13:38,39, 22:16]
        48 Te olette tämän todistajat. [Joh. 15:27; Ap. t. 1:8, 2:32, 10:41; 1. Kor. 15:15]
        49 Minä lähetän teille sen, minkä Isäni on luvannut. Pysykää tässä kaupungissa, kunnes saatte varustukseksenne voiman korkeudesta." [Jes. 44:3; Joel 3:1,2; Joh. 14:26; Ap. t. 1:4; Gal. 3:14]
        Joh.20:
        19 Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, opetuslapset olivat illalla koolla lukittujen ovien takana, sillä he pelkäsivät juutalaisia. Yhtäkkiä Jeesus seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!" [20:19-31: Matt. 28:16-20; Mark. 16:14-20; Luuk. 24:36-53; Ap. t. 1:1-14 : Matt. 18:20 | 1. Kor. 15:5]
        20 Tämän sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Ilo valtasi opetuslapset, kun he näkivät Herran.
        21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." [Joh. 17:18]
        23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi." [Matt. 16:19 ]

Niin minäkin, mutta tuo on uusi tulkinta ja uusi opetus noista teksteistä, ei noin ole ennen uskottu kristikunnassa. Tuossahan tuo valta annettiin ainoastaan paikallaolleille apostoleille, ei siinä missään sanota, että se koskisi ketä tahansa kristittyä. Vai sanotaanko? Ei apostolinvirkaakaan annettu kenelle tahansa, vai kulkeeko vl-puhujat ja tavalliset vl-ihmiset vieläkin ympäriinsä parantelemassa sairaita ja puhumassa kielillä? Ei kulje.

Lisäksi: Evankeliumi ei ole sama asia kuin synninpäästö eli absoluutio.

Ja vielä: koska kukaan ei absoluuttisesti voi tietää onko jollakulla Pyhä Henki vai ei, niin ei kannata laittaa painoarvoa sille, vaan sille että uskoo sen synninpäästön todeksi vaikka itse PERKELE sen julistaa, koska ainakin siinä on Jumalan sana. Tätä mieltä Luther oli, jotain järkevää hänenkin suustaan sentäs tuli ulos.

• Anonyymi
        JuusoLehtola kirjoitti:

Niin minäkin, mutta tuo on uusi tulkinta ja uusi opetus noista teksteistä, ei noin ole ennen uskottu kristikunnassa. Tuossahan tuo valta annettiin ainoastaan paikallaolleille apostoleille, ei siinä missään sanota, että se koskisi ketä tahansa kristittyä. Vai sanotaanko? Ei apostolinvirkaakaan annettu kenelle tahansa, vai kulkeeko vl-puhujat ja tavalliset vl-ihmiset vieläkin ympäriinsä parantelemassa sairaita ja puhumassa kielillä? Ei kulje.

Lisäksi: Evankeliumi ei ole sama asia kuin synninpäästö eli absoluutio.

Ja vielä: koska kukaan ei absoluuttisesti voi tietää onko jollakulla Pyhä Henki vai ei, niin ei kannata laittaa painoarvoa sille, vaan sille että uskoo sen synninpäästön todeksi vaikka itse PERKELE sen julistaa, koska ainakin siinä on Jumalan sana. Tätä mieltä Luther oli, jotain järkevää hänenkin suustaan sentäs tuli ulos.

No olipahan näkemys tuokin, kehnonlainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luuk.24:
        45 Nyt hän avasi heidän mielensä ymmärtämään kirjoitukset. [Luuk. 2:50 ]
        Joh.20:
        19 Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, opetuslapset olivat illalla koolla lukittujen ovien takana, sillä he pelkäsivät juutalaisia. Yhtäkkiä Jeesus seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!" [20:19-31: Matt. 28:16-20; Mark. 16:14-20; Luuk. 24:36-53; Ap. t. 1:1-14 : Matt. 18:20 | 1. Kor. 15:5]
        23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi." [Matt. 16:19 ]

ja kaikille kansoille, Jerusalemista alkaen, on hänen nimessään saarnattava parannusta ja syntien anteeksiantamista. [Ap. t. 2:38,
        Shimeon sanoi heille, ”kääntykää, ja kastakaa teistä jokainen Herran Jeshuan nimessä syntien
        vapautukseksi, että he saisivaat sen pyhyyden hengen lahjan”.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja kaikille kansoille, Jerusalemista alkaen, on hänen nimessään saarnattava parannusta ja syntien anteeksiantamista. [Ap. t. 2:38,
        Shimeon sanoi heille, ”kääntykää, ja kastakaa teistä jokainen Herran Jeshuan nimessä syntien
        vapautukseksi, että he saisivaat sen pyhyyden hengen lahjan”.

apt
        Sen tähden, kääntykää ja kääntäkää kasvonne, että samoin poistettaisiin teidän syntinne, ja teille
        olisivat ne ajat, jotka ovat säädetty Herran olemuksen edestä.
        Ja hänestä todistavat ne kaikki profeetat, että jokainen, joka uskoo hänen nimessään, saa ottaa
        vastaan vapautuksen synneistä.
        Sen tähden, tietäkää, minun veljeni, että tässä, hänen kauttaan teille julistetaan syntien
        vapauttaminen.
        Ja kaikesta, josta ei ollut mahdollista Moshe’n sanassa puhdistua, tässä kaikki, jotka uskovat,
        puhdistuvat.
        Ja nyt, mitä odotat? Nouse, käy kasteella ja olet puhdistettu synnistäsi, kun kutsut hänen nimeään.
        Eli jeesusta kutsumalla pääsee synneistä tai siihen uskomalla

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

apt
        Sen tähden, kääntykää ja kääntäkää kasvonne, että samoin poistettaisiin teidän syntinne, ja teille
        olisivat ne ajat, jotka ovat säädetty Herran olemuksen edestä.
        Ja hänestä todistavat ne kaikki profeetat, että jokainen, joka uskoo hänen nimessään, saa ottaa
        vastaan vapautuksen synneistä.
        Sen tähden, tietäkää, minun veljeni, että tässä, hänen kauttaan teille julistetaan syntien
        vapauttaminen.
        Ja kaikesta, josta ei ollut mahdollista Moshe’n sanassa puhdistua, tässä kaikki, jotka uskovat,
        puhdistuvat.
        Ja nyt, mitä odotat? Nouse, käy kasteella ja olet puhdistettu synnistäsi, kun kutsut hänen nimeään.
        Eli jeesusta kutsumalla pääsee synneistä tai siihen uskomalla

ja kasteella

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja kasteella

mites oli jalkojen pesu

• Anonyymi
        JuusoLehtola kirjoitti:

Tietysti uskon että Kristuksessa olen pelastettu joka hetki, mutta yleensä käyn ripittäytymässä papille, niin meillä katolisessa kirkossa on tapana, lisäksi ripittäydyn myös suoraan Jumalalle.

Eli pelastun vaikka en olisikaan juuri ripittäytynyt ja kuolen, mutta rippi on kyllä hyvä väline kilvoituksessa, auttaa ihan mukavasti ja toimii niinku junan vessa. Itseasiassa katolinen rippi on toiminu paremmin ku vl siinä mielessä että oman kokemukseni mukaan se hätistelee kiusauksetkin joksikin aikaa pois ja auttaa pidemmän aikaa kilvoituksessa. Tätä en muista kokeneeni vl-ripissä, vaikka sekin kyllä omantunnon kevensi, mutta kiusaukset palasivat käytännössä samantien.

Eli mun kokemus on, että vl-rippi toimi kyllä omantunnon hoitamisen suhteen, mutta katolinen rippi on niinku Premium -versio ripistä ;).

Voihan sitä tunnustaa syntinsä vaikka naapurin Erkille, totta kai mieli silloin kevenee ja tulee pidemmäksi aikaa parempi olo jos jotakin nimellistä syntiä tunnustaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paaviahan pidetään lähes Jumalan asemassa. Katolilaisuudessa yhdistyy ihmispalvonta sekä traditiot. Messu saattaa kestää monta tuntia, ja mitään muuta ei tehdä kuin liturgiaa ja höpötetään latinaa. Tylsäksi se käy pidemmän päälle.

• Anonyymi
        JuusoLehtola kirjoitti:

Se että se on ollut 2000 vuotta, ei tarkoita että se on oikea. Ei kannata liikaa traditioihin uskoa. Kirkko on tehnyt paljon pahaa mm.ristiretket..

• Anonyymi kirjoitti:

Paaviahan pidetään lähes Jumalan asemassa. Katolilaisuudessa yhdistyy ihmispalvonta sekä traditiot. Messu saattaa kestää monta tuntia, ja mitään muuta ei tehdä kuin liturgiaa ja höpötetään latinaa. Tylsäksi se käy pidemmän päälle.

Oli miten oli, se ei muuta vanhoillislestadiolaisuutta sen terveemmäksi hengellisyydeksi. Katsoskun siitä että joku TOINEN on VIELÄ PAHEMPI sun mielestä, ei seuraa se että sinä olisit yhtään parempi.

Eli jos lestadiolaisuus on mätä, niin se pysyy mätänä vaikka katolilaisuus olisi itsestään perkeleestä, se on selvä. Eli sinun, lestadiolainen jos olet, täytyy silti vastata Jumalalle itse omista harhoistasi, niinkuin katolilaisten täytyy omistaan, sekä luterilaisten, ortodoksien ja muiden omistaan. Viimeisellä tuomiolla ei anneta tuomiota sen perusteella oliko joku pahempi kuin sinä, vaan sen perusteella kuka SINÄ olit ja mitä teit.

Minä en viitsi edes alkaa keskustelemaan katolilaisuudesta täällä kun ei tämä palsta koske katolista uskoa. Ja enkä varsinkaan ala keskustelemaan katolilaisuudesta kun täällä ei saa järkeviä vastauksia muutenkaan edes palstan aiheeseen liittyviin kysymyksiin lestadiolaisilta. Pelkkää vihjailua, kiemurtelua, valehtelua ja huutelua, mutta ei asiallista keskustelua.

• Anonyymi
        JuusoLehtola kirjoitti:

Oli miten oli, se ei muuta vanhoillislestadiolaisuutta sen terveemmäksi hengellisyydeksi. Katsoskun siitä että joku TOINEN on VIELÄ PAHEMPI sun mielestä, ei seuraa se että sinä olisit yhtään parempi.

Eli jos lestadiolaisuus on mätä, niin se pysyy mätänä vaikka katolilaisuus olisi itsestään perkeleestä, se on selvä. Eli sinun, lestadiolainen jos olet, täytyy silti vastata Jumalalle itse omista harhoistasi, niinkuin katolilaisten täytyy omistaan, sekä luterilaisten, ortodoksien ja muiden omistaan. Viimeisellä tuomiolla ei anneta tuomiota sen perusteella oliko joku pahempi kuin sinä, vaan sen perusteella kuka SINÄ olit ja mitä teit.

Minä en viitsi edes alkaa keskustelemaan katolilaisuudesta täällä kun ei tämä palsta koske katolista uskoa. Ja enkä varsinkaan ala keskustelemaan katolilaisuudesta kun täällä ei saa järkeviä vastauksia muutenkaan edes palstan aiheeseen liittyviin kysymyksiin lestadiolaisilta. Pelkkää vihjailua, kiemurtelua, valehtelua ja huutelua, mutta ei asiallista keskustelua.

Sinä olet olevinasi huolissaan muista, muut on huolisaan sinusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin kyllä Juusonkin toivoisi vielä joskus pääsevän taivaaseen, mutta siihen tarvitaan kääntymys jo täällä ajassa.

• Anonyymi kirjoitti:

Niin, vanhoillislestadiolaisilla on oikeus olla huolissaan minusta, mutta ei minulla vanhoillislestadiolaisista!

Ei se ole mitenkään mahdollista että JUUSO voisi olla huolissaan meistä kun me ollaan niin huolissaan JUUSOSTA.

Voi hyvänen aika mitä roskaa!!! 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

• Anonyymi kirjoitti:

Niin kyllä Juusonkin toivoisi vielä joskus pääsevän taivaaseen, mutta siihen tarvitaan kääntymys jo täällä ajassa.

Kääntymys on tapahtunut ja tapahtuu joka päivä! Taantumusta jos tarkoitat niin siihen ei ole tarkoitus enää koskaan palata!

• Anonyymi
        JuusoLehtola kirjoitti:

Niin, vanhoillislestadiolaisilla on oikeus olla huolissaan minusta, mutta ei minulla vanhoillislestadiolaisista!

Ei se ole mitenkään mahdollista että JUUSO voisi olla huolissaan meistä kun me ollaan niin huolissaan JUUSOSTA.

Voi hyvänen aika mitä roskaa!!! 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Ootpa omahyvänen mooses, että huhhuh! Sinuna en sanois meidän neuvoja roskaksi!

• Anonyymi
        JuusoLehtola kirjoitti:

Kääntymys on tapahtunut ja tapahtuu joka päivä! Taantumusta jos tarkoitat niin siihen ei ole tarkoitus enää koskaan palata!

Olet tuudittautunut väärään rauhaan. Viimeisellä tuomiolla siitä vaan ei oo mitään hyötyä!

• Anonyymi kirjoitti:

Ootpa omahyvänen mooses, että huhhuh! Sinuna en sanois meidän neuvoja roskaksi!

Mä oon oppinut että se on ylimielinen joka esittää väitteen eikä osaa perustella sitä järkevästi eikä ole edes valmis muuttamaan mieltään selvistä päinvastaisista todisteista huolimatta. Ja sinä olet juuri sellainen. Mä oon perustellu kaiken, mutta mitään vastauksia en ole saanut.

Eli sinä se ylimielinen olet joka olet väärässä rauhassa. Koska oikea rauha perustuu johonkin. No sun rauha ei perustu mihinkään muuhun ku tyhjiin väitteisiin joita ei voi perustella. Mun rauha taas perustuu sekä henkilökohtaiseen Kristuksen kohtaamiseen ja tuntemiseen sekä hyviin perusteluihin.

• Anonyymi
        JuusoLehtola kirjoitti:

Mä oon oppinut että se on ylimielinen joka esittää väitteen eikä osaa perustella sitä järkevästi eikä ole edes valmis muuttamaan mieltään selvistä päinvastaisista todisteista huolimatta. Ja sinä olet juuri sellainen. Mä oon perustellu kaiken, mutta mitään vastauksia en ole saanut.

Eli sinä se ylimielinen olet joka olet väärässä rauhassa. Koska oikea rauha perustuu johonkin. No sun rauha ei perustu mihinkään muuhun ku tyhjiin väitteisiin joita ei voi perustella. Mun rauha taas perustuu sekä henkilökohtaiseen Kristuksen kohtaamiseen ja tuntemiseen sekä hyviin perusteluihin.

missä tapasit mut paikka ja kellon aika ja tapahtuma paikka olen jeesus löit mua nyrkillä päähän ja väitit hyväksi paimeneksi teidän lestadiolaisten herjaaminen ja valehtelua alkaa ottaa päähän pikku hiljaa soitan poliisille

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

missä tapasit mut paikka ja kellon aika ja tapahtuma paikka olen jeesus löit mua nyrkillä päähän ja väitit hyväksi paimeneksi teidän lestadiolaisten herjaaminen ja valehtelua alkaa ottaa päähän pikku hiljaa soitan poliisille

Ei vaan teidät oululaiset tuntien luultavimmin sanoit et ole jeesus ja selitykset sen mukaisia visioita jeesuksesta joskus jopa asettumista puhujaksi

• Anonyymi

Yksi Juuso ei tätä Jumalan valtakuntaa rikki saa. Luulee olevansa joku aikaan saava Juudas, mutta väärässä on. Yksittäisiä kuolleita kaloja on saanu mukaansa, mutta ku kuolleilla kaloilla ei oo alkujaankaan ollu elävää uskoa. Jumalan valtakunta sen sijaan voi erittäin hyvin.

• Samaa mieltä siitä, että Jumalan valtakunta voi hyvin! Tosin se ei ole sama asia kuin vanhoillislestadiolaisuus.

• Ja ainiin! Mua ei kiinosta tippaakaan vanhoillislestadiolaisuus liikkeenä, ainoastaan ihmisten pelastus kiinostaa.

• Anonyymi
        JuusoLehtola kirjoitti:

Ja ainiin! Mua ei kiinosta tippaakaan vanhoillislestadiolaisuus liikkeenä, ainoastaan ihmisten pelastus kiinostaa.

Höpöhöpö. Kummasti jaksat herjata meitä uskovaisia. Jos sua ei kiinnostas, oisit jo jättäny meijät rauhaan ja keskittyny ommaan epäuskoosi!

• Anonyymi kirjoitti:

Höpöhöpö. Kummasti jaksat herjata meitä uskovaisia. Jos sua ei kiinnostas, oisit jo jättäny meijät rauhaan ja keskittyny ommaan epäuskoosi!

Hyvää trollausta! 🤭

• Anonyymi
        JuusoLehtola kirjoitti:

Hyvää trollausta! 🤭

No jep!

• Anonyymi
        JuusoLehtola kirjoitti:

Hyvää trollausta! 🤭

Jos joku trollaa, niin se olet sinä Juuso. Ja teet sitä vielä ihan omalla nimelläsi. Jos Youtubevideosi ei oo trollausta, niin mitä ne sitten on? Vilisee niin julmetusti asiavirheitä, että heikompaa ihan hirvittää. Tietysti epäuskoisiin viestisi uppoaa, ku veitsi sulaan voihin, mutta näin uskon silmälaseilla tarkasteltuna viestisi sisältö on rehellisestinsanottuna täyttä huttua.

• Anonyymi kirjoitti:

Jos joku trollaa, niin se olet sinä Juuso. Ja teet sitä vielä ihan omalla nimelläsi. Jos Youtubevideosi ei oo trollausta, niin mitä ne sitten on? Vilisee niin julmetusti asiavirheitä, että heikompaa ihan hirvittää. Tietysti epäuskoisiin viestisi uppoaa, ku veitsi sulaan voihin, mutta näin uskon silmälaseilla tarkasteltuna viestisi sisältö on rehellisestinsanottuna täyttä huttua.

Jaahans, kerro yksi asiavirhe mikä siellä vilisee! Voidaan keskustella siitä. Jälleen kerran helppo huudella, mutta mitä jos otetaan edes yksi asiavirhe esille, sillähän sä saat mut PALJASTETTUA huijariksi jos pystyt löytämään semmosen ja osoittamaan että oon väärässä enkä muuta mieltäni vaikka osoittaisit että olen väärässä. Koska on eri asia olla väärässä ilman parempaa tietoa, mutta se vasta osoittaa toisen valheellisuuden jos ei muuta mieltään edes faktojen edessä.

Trollinhan tunnistaa siitä, että se piileksii nimimerkin takana ja spämmää kaikenlaista sinne sun tänne. Ja trolli ei yleensä kykene rehelliseen keskusteluun, vaan uskottelee ja toistelee vain samoja asioita eikä usko vaikka faktat lyötäisiin pöytään.

Eli yksi asiavirhe mun videoista, KIITOS!

• Anonyymi kirjoitti:

Vieläkin odottelen niitä asiavirheitä!

• Anonyymi
        JuusoLehtola kirjoitti:

Vieläkin odottelen niitä asiavirheitä!

Uskoa kun ei voi perustella asioilla, teologialla taikka traditiolla vaan se on sydämen kokemus. Sydämen ympärileikkaus kuten Raamatussa sanotaan. Sinä vain et jostain syystä voi uskoa että vl-uskovaisella voisi olla sydämen usko, vaikka olet itse ollut vl. Se on jokseenkin hämmentävää. Jos todella et kokenut koskaan parannuksen armoa kun olit vl, eihän se tarkoita että muut siinä liikkeessä eivät voisi sitä kokea. Varsinkin kun itse vetosit omaan kokemukseesi Kristuksesta.

• Anonyymi kirjoitti:

Uskoa kun ei voi perustella asioilla, teologialla taikka traditiolla vaan se on sydämen kokemus. Sydämen ympärileikkaus kuten Raamatussa sanotaan. Sinä vain et jostain syystä voi uskoa että vl-uskovaisella voisi olla sydämen usko, vaikka olet itse ollut vl. Se on jokseenkin hämmentävää. Jos todella et kokenut koskaan parannuksen armoa kun olit vl, eihän se tarkoita että muut siinä liikkeessä eivät voisi sitä kokea. Varsinkin kun itse vetosit omaan kokemukseesi Kristuksesta.

Eli ensin mun jutut on täynnä asiavirheitä ja sitten kun pyydän kertomaan edes yhden niin aletaan puhumaan jostain aivan muusta ja sanotaan jopa että ei niilläkään ole väliä kun uskoa ei voi perustella millään.

Siinä on se vl-usko pähkinänkuoressa: uskoa ei voi perustella, ei se perustu mihinkään, mutta kyllä sitä sitten voi yllättäen perustella kun pitää pönkittää omaa uskoa, mutta jos joku osoittaa että vl-liike on lahko, niin sitten NYRJÄHDETÄÄN takaisin siihen roskaan että "USKOA EI VOI PERUSTELLA". Etkö itse huomaa minkälaista manipulointis ja roskan puhumista tuo on? Täysin epärehellistä ja epäjohdonmukaista touhua. Sitä vl-usko on, siksi se on KUOLLUTTA pääsääntöisesti (huomaa sana pääsääntöisesti, en ole koskaan sanonut ettei kenelläkään vl-liikkeessä voi olla elävää uskoa, mutta sen olen sanonut että suurimmalla osalla ei ole). Tunnen itse ihmisiä vl-liikkeestä joita pidän elävinä kristittyinä, mutta ne on vähissä.

Ellei uskoa voi perustella, ei siitä myöskään kannata sinun mielestä keskustella eikä kertoa kenellekään, joten älä sitten kommentoi tänne, sulta kun puuttuu selvästi selkäranka.

Mistä tietää että suurimmaksi osaksi vl-usko on kuollutta? Ihmisten selvä ristiriita sen tunnustuksen, että "usko on elämän tärkein asia" ja käytännön elämän välillä. Vl-ihmisiä ei keskimäärin kiinosta Jumala eikä usko, ei ne rakasta Jumalaa, ei se kiinosta niitä sen enempää kuin että "kunhan saan synnit anteeksi". En minä halua liikaa ajatella, haluan vain uskoa yksinkertaisesti omat synnit anteeksi! No anteeksi vaan, mutta tuollaista uskoa ei ole Raamatussa eikä kirkkohistoriassa ollut KENELLÄKÄÄN KOSKAAN ja jos jollakulla on ollut, niin siitä on yksimielisesti oltu sitä mieltä että semmonen usko ei ole ROSKANKAAN arvoinen, koska se on pohjimmiltaan itsekäs: MINÄ haluan VAIN senverran uskoa, että saan synnit anteeksi eikä muuta.

Mitä jos minä sanoisin vaimolle että haluan vain senverran olla sinun kanssa että saan seksiä ja anteeksi sen että et kiinosta minua juurikaan muuten? Se olisi itsekästä ja hyväksikäyttöä.

Siinä syy miksi suurinosa vllistä on kuolleessa uskossa.

• Anonyymi
        JuusoLehtola kirjoitti:

Eli ensin mun jutut on täynnä asiavirheitä ja sitten kun pyydän kertomaan edes yhden niin aletaan puhumaan jostain aivan muusta ja sanotaan jopa että ei niilläkään ole väliä kun uskoa ei voi perustella millään.

Siinä on se vl-usko pähkinänkuoressa: uskoa ei voi perustella, ei se perustu mihinkään, mutta kyllä sitä sitten voi yllättäen perustella kun pitää pönkittää omaa uskoa, mutta jos joku osoittaa että vl-liike on lahko, niin sitten NYRJÄHDETÄÄN takaisin siihen roskaan että "USKOA EI VOI PERUSTELLA". Etkö itse huomaa minkälaista manipulointis ja roskan puhumista tuo on? Täysin epärehellistä ja epäjohdonmukaista touhua. Sitä vl-usko on, siksi se on KUOLLUTTA pääsääntöisesti (huomaa sana pääsääntöisesti, en ole koskaan sanonut ettei kenelläkään vl-liikkeessä voi olla elävää uskoa, mutta sen olen sanonut että suurimmalla osalla ei ole). Tunnen itse ihmisiä vl-liikkeestä joita pidän elävinä kristittyinä, mutta ne on vähissä.

Ellei uskoa voi perustella, ei siitä myöskään kannata sinun mielestä keskustella eikä kertoa kenellekään, joten älä sitten kommentoi tänne, sulta kun puuttuu selvästi selkäranka.

Mistä tietää että suurimmaksi osaksi vl-usko on kuollutta? Ihmisten selvä ristiriita sen tunnustuksen, että "usko on elämän tärkein asia" ja käytännön elämän välillä. Vl-ihmisiä ei keskimäärin kiinosta Jumala eikä usko, ei ne rakasta Jumalaa, ei se kiinosta niitä sen enempää kuin että "kunhan saan synnit anteeksi". En minä halua liikaa ajatella, haluan vain uskoa yksinkertaisesti omat synnit anteeksi! No anteeksi vaan, mutta tuollaista uskoa ei ole Raamatussa eikä kirkkohistoriassa ollut KENELLÄKÄÄN KOSKAAN ja jos jollakulla on ollut, niin siitä on yksimielisesti oltu sitä mieltä että semmonen usko ei ole ROSKANKAAN arvoinen, koska se on pohjimmiltaan itsekäs: MINÄ haluan VAIN senverran uskoa, että saan synnit anteeksi eikä muuta.

Mitä jos minä sanoisin vaimolle että haluan vain senverran olla sinun kanssa että saan seksiä ja anteeksi sen että et kiinosta minua juurikaan muuten? Se olisi itsekästä ja hyväksikäyttöä.

Siinä syy miksi suurinosa vllistä on kuolleessa uskossa.

En voi muuta sanoa kuin että olet niin väärässä ja toivottavasti saat joskus palaamisen armon. Jumalan rauhaan!

• Anonyymi kirjoitti:

En voi muuta sanoa kuin että olet niin väärässä ja toivottavasti saat joskus palaamisen armon. Jumalan rauhaan!

Et voikkaan sanoa, koska sä puhut valheita. Jos et puhuisi valheita niin lakkaisit kiemurtelemasta ja keskustelisit sensijaan että vain huutelet ja väität asioita mutta et kykene niitä perustelemaan.

Tyhjä itsevarmuus joka ei perustu mihinkään, on TYHMYYTTÄ.

• Anonyymi

Kyllä hajoaa. Pahoja poikia on lestatiolaisia paljon, eikä se tiedä hyvää tulevaisuuteen. Onko vikaa kasvatuksessa vai perimässä?

• Anonyymi

Monrt hoitokokoustapaukset on jälleen korjaamatta ja korvaamatta.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Juuso ei oo mikkään profeetta, eikä ossaa ennustaa mittään. Kovasti vaahtoaa omista näkemyksistään, mutta pohjimmiltaan Juusokin on vain tavallinen kuokevainen muiden joukossa. Viisas ja älykäs hän kyllä on, sitä en käy kiistämään. Harvoin taivaaseen kuitenkaan päästään älyllä. Kuoleman hetkellä meiltä kysytään vain, että ovatko synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. Jos ei ole, niin taivaaseen ei pääse. Siinä ei auta äly, ei koulutus, ei paksu lompakko, kuin ei myöskään mitkään muutkaan ajalliset kyvyt ja omaisuus. Ei ole väliä, onko tyhmä vai viisas, kunhan synnit ovat anteeksi. Ja että ne on saarnannut toinen elävästä uskosta osallinen. Iteltä ei voi syntejä antaa anteeksi esim rukoilemalla. Eikä auta, että kuolleen uskon omaava julistaa samoilla sanoilla, mitä uskovainen Pyhän hengen pappi. Jos ns kuollut oksa yrittää pestä syntejäsi, ne eivät lähde pois. Näin se vain on!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuso ei oo mikkään profeetta, eikä ossaa ennustaa mittään. Kovasti vaahtoaa omista näkemyksistään, mutta pohjimmiltaan Juusokin on vain tavallinen kuokevainen muiden joukossa. Viisas ja älykäs hän kyllä on, sitä en käy kiistämään. Harvoin taivaaseen kuitenkaan päästään älyllä. Kuoleman hetkellä meiltä kysytään vain, että ovatko synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. Jos ei ole, niin taivaaseen ei pääse. Siinä ei auta äly, ei koulutus, ei paksu lompakko, kuin ei myöskään mitkään muutkaan ajalliset kyvyt ja omaisuus. Ei ole väliä, onko tyhmä vai viisas, kunhan synnit ovat anteeksi. Ja että ne on saarnannut toinen elävästä uskosta osallinen. Iteltä ei voi syntejä antaa anteeksi esim rukoilemalla. Eikä auta, että kuolleen uskon omaava julistaa samoilla sanoilla, mitä uskovainen Pyhän hengen pappi. Jos ns kuollut oksa yrittää pestä syntejäsi, ne eivät lähde pois. Näin se vain on!

Ei kysellä onko synnit anteeksi, vaan kysytään seurasitko Jeesusta opissa ja elämässä !

Eikä yksikään naapurin tauno kylene antamaan mitään syntiä anteeksi sen ennempää kuin puhuva paavokaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuo ei ole ennustus mitä videolla sanon, eikä edes minun keskimä juttu, se on vain selvästi havaittava tosiasia. Se on selvä: VL-liike Suomessa ja amerikassa (ja varmaan Ruotsissakin) on muuttunut herätysliikkeestä väsytysliikkeeksi. Herätys on hiipunut niinkuin nuotio tuossa kertomuksessa ja se kristillisyys mitä on jäljellä, on 95% penseää, mutta kukaan ei uskalla sanoa sitä ääneen, vaikka jotkut harvat rehelliset sen ymmärtääkin.

Turhaa myöskään toistelet tuota roskaa, että kuvittelen pelastuvani omalla järjelläni, paksulla lompakolla tms, sinä se tässä olet joka minua mustamaalaat ja puhut minusta perättömiä, eikä toisinpäin.

Kaikkeen muuhun olen vastannut videoillani, eli en viitsi alkaa niistä tässä sen enempää puhumaan edes.

• Yksi selvä merkki vl-paniikista on se, että ei enää edes yritetä keskustella, vaan maalataan vain toinen vääräoppiseksi ja eriseuraiseksi vaikka olen selvästi näyttänyt toteen sen ettei vl-liikkeessä uskota samalla tavalla kuin ennen ja kymmenen muuta asiaa.

Silloin kun ollaan paniikissa, totuus unohtuu. Vl-liike onkin ollut eräänlaisessa paniikissa jo vuosikymmenet, puolustustilassa kaikkia muita vastaan. Totuus ja oma historia on unohdettu.

Ja kun totuus unohtuu, niin aletaan keksiä omia ja kontrolloimaan, rakentelemaan aitoja ja vaikka mitä.

• Anonyymi

Jumalan Sanasta väittely ei ole Raamatun mukaista touhua! Minkä yhden elävän seurakunnan Jeesus perusti siellä lukittujen ovien takana, muistelkaamme ja lukekaa, siinä samalla voi tutkistella omaa pahuuttaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalan Sanasta väittely ei ole Raamatun mukaista touhua! Minkä yhden elävän seurakunnan Jeesus perusti siellä lukittujen ovien takana, muistelkaamme ja lukekaa, siinä samalla voi tutkistella omaa pahuuttaan!

Oliko siellä hoitokokous menossa, lukittujen ovien takana kuten veeällillä myöhemmin !

Siellä ei raamatuita tsrvittu kun Jeesus oli huoneessa!

• Anonyymi kirjoitti:

Öööö?!! Profeetat, Jeesus ja apostolit kyllä väitteli lähestulkoon jatkuvasti Jumalan sanasta ja uskosta, eli en tiedä mitä Raamattua olet lukenut kun tuohon johtopäätökseen tulit? Mustaa raamattua kenties? Meillä katolisessa kirkossa ei nimittäin käytetä mustaa raamattua ni en siitä paljoa tiedä!

• Anonyymi
        JuusoLehtola kirjoitti:

Öööö?!! Profeetat, Jeesus ja apostolit kyllä väitteli lähestulkoon jatkuvasti Jumalan sanasta ja uskosta, eli en tiedä mitä Raamattua olet lukenut kun tuohon johtopäätökseen tulit? Mustaa raamattua kenties? Meillä katolisessa kirkossa ei nimittäin käytetä mustaa raamattua ni en siitä paljoa tiedä!

Voi sinä omavanhurskas fariseus! Elävässä uskossa ei todellakaan tarvi väitellä opista, ku sen pitäis olla kirkkaasti Jumalan valtakunnan tiedossa, mikä on oikea oppi ja niin se onkin. Jumalan seurakunnassa tiedetään, millainen on Jumalan pelastussuunnitelma. Epäuskoisille tätä oikeaa oppia täytyy aika ajoin kirkastaa ja niin tehtiin Raamatun aikanakin. Jos jotku ajautuu harhateille, kuten esim katoliset, ortodoksit yms, ni niille on syytäkin kirkastaa, miten oikeasti kuuluu uskoa. Olet tervetullut seuroihimme. Kyllä, edelleen siellä kaikuu sama elävä evankeliumi, mitä sinun pois lähtiessäänkin. Mikään ei ole muuttunut. Opetus on sama edelleen. Jos et usko, niin tervetuloa seuroihin. Etsi vain lähin Rauhanyhdistys ja rohkeasti vain mukaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Voi sinä omavanhurskas fariseus! Elävässä uskossa ei todellakaan tarvi väitellä opista, ku sen pitäis olla kirkkaasti Jumalan valtakunnan tiedossa, mikä on oikea oppi ja niin se onkin. Jumalan seurakunnassa tiedetään, millainen on Jumalan pelastussuunnitelma. Epäuskoisille tätä oikeaa oppia täytyy aika ajoin kirkastaa ja niin tehtiin Raamatun aikanakin. Jos jotku ajautuu harhateille, kuten esim katoliset, ortodoksit yms, ni niille on syytäkin kirkastaa, miten oikeasti kuuluu uskoa. Olet tervetullut seuroihimme. Kyllä, edelleen siellä kaikuu sama elävä evankeliumi, mitä sinun pois lähtiessäänkin. Mikään ei ole muuttunut. Opetus on sama edelleen. Jos et usko, niin tervetuloa seuroihin. Etsi vain lähin Rauhanyhdistys ja rohkeasti vain mukaan.

Oisko sulla jotain Raamattua näiden väitteiden tueksi?

Minä sensijaan voin helposti osoittaa kuinka Paavali kirjoittaa Korinton seurakunnalle, joita hän pitää uskovaisina, heidän seassaan olevista opillisista erimielisyyksistä (1. Kor. 3). Samoin hän kirjoittaa Efesolaisille joita hän niinikään pitää kristittyinä, että uskossaan lapselliset ei vielä ymmärrä ja on kaikkien opin tuulten heiteltävissä ennenkuin kasvavat aikuiseen uskoon (Ef. 4). Jopa apostolit väittelivät oppilysymyksistä keskenään Jerusalemissa (Apt 15).

Eli sun väite että elävässä uskossa olevalla ihmisellä on kirkas ymmärrys opista eikä elävässä uskossa väitellä opista on harhainen eikä perustu mihinkään muuhun ku sun olettamuksiin jotka taas ei perustu mihinkään.

• Anonyymi

Voi sitä ilonpäivää kun roistosakin uskonliike hajoaa. Läpeensä epärehelliset jätkät jää silloin vaille vertaistukea.

• Anonyymi

Hitaasti se hajoaa tai menettää vaikutustaan kun tytöt astutetaan synnytysten jälkeen välittömästi uudelleen kantaviksi.

• Vanhoillislestadiolaisuus on ihmisten keksimä uskonto, siinä missä mikä muu uskonto tahansa.🎅🦌🛷🎁🎄🌟

• Anonyymi

...

• Anonyymi

Joo kyllä näin on närehet!

• Anonyymi

Hoitokokousvääryydet on korjaamatta ja korvaamatta. Tiedän monta tapausta.

• Anonyymi

Niin on.

• Anonyymi kirjoitti:

Niin on.

He, joilla ei ole oikeaa uskoa, vaan ovat saatanan palvelijoita, ottivat lopullisesti vl-liikkeen haltuunsa hoitokousten aikaa.

Jumala on kaikkivaltias ja on nähnyt kaiken.

• tiklis kirjoitti:

He, joilla ei ole oikeaa uskoa, vaan ovat saatanan palvelijoita, ottivat lopullisesti vl-liikkeen haltuunsa hoitokousten aikaa.

Jumala on kaikkivaltias ja on nähnyt kaiken.

Lukekaa Jeremian kirja, siinä on kaikki selitetty. Saatana on ottamassa koko maailmaa haltuunsa, mutta mitään ei tapahdu Jumalan tietämättä. Jumala on tämän maailman luonut, eikä anna sitä saatanan haltuun. Nyt on sota saatanaa ja sen palvelijoita vastaan, sota on Herran, Jumala johtaa tätä sotaa.

• Anonyymi
        tiklis kirjoitti:

Lukekaa Jeremian kirja, siinä on kaikki selitetty. Saatana on ottamassa koko maailmaa haltuunsa, mutta mitään ei tapahdu Jumalan tietämättä. Jumala on tämän maailman luonut, eikä anna sitä saatanan haltuun. Nyt on sota saatanaa ja sen palvelijoita vastaan, sota on Herran, Jumala johtaa tätä sotaa.

Saatana on lujittanut otettaan lestatiolaisessa liikkeessä. Alkaa olla viimeiset ajat tehdä parannus. Tehkää se siat nyt kun on vielä aikaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saatana on lujittanut otettaan lestatiolaisessa liikkeessä. Alkaa olla viimeiset ajat tehdä parannus. Tehkää se siat nyt kun on vielä aikaa.

saanko synnit anteeksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

saanko synnit anteeksi

Parannukseen kuuluu katumus tekemistä pahoista töistä, ne pitää tuoda päivänvaloon.
        Jos todella kadut, että olet alkanut saatanan palvelijaksi, etsi luotettava ihminen, jolle voit tunnustaa syntisi.

• Anonyymi

Ihminen/hoitaja, jolla ei ole omaatuntoa on luopio. Senkin pois ottaminen on Jumalan työ.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihminen/hoitaja, jolla ei ole omaatuntoa on luopio. Senkin pois ottaminen on Jumalan työ.

Ja miksi näitä on jopa puhujana?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja miksi näitä on jopa puhujana?

Samaa ihmettelen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samaa ihmettelen!

Paikkasella seurakunnalla on vastuu erottaa väärät opettajat/puhujat.

• Anonyymi

Rukoillaan kaikkien eksyneiden puolesta. Ei riitä, että uskoo johonkin. Jos ei usko oikein, ei ole pelastunut. Pelastava evankeliumi löytyy 1 kor 15:1-4. Pelastumme yksin Jumalan armosta yksin uskon kautta siihen, että Jeesus sovitti verellään kaikkien synnit. Meidän on ymmärrettävä ja uskottava tämä ja otettava se vastaan oman syntisyytemme kohdalle. Sillä hetkellä uudestisynnymme, peruuttamattomasti. Saamme alkaa odottaa pian tapahtuvaa uskovien ylöstempausta. Monet lestadiolaiset ja muut, jotka luottavat edes osittain omiin tekoihinsa, jäävät tänne ja heistä monesta tulee ahdistuksen ajan uskovia. He saavat kuolla marttyyrikuolkeman ja pääsevät taivaaseen sitä mukaa, kun heidän maallinen elämänsä lopetetaan mestauksella tai he kuolevat nälkään tai muuten väkivaltaisesti. Raamattu kertoo, että siitä ajasta 'omilla töillään pelastuneita' on lukemattoman suuri joukko. Minä kuitenkin olen kiitollinen siitä, että Jumala avasi silmäni jo muutama vuosi sitten. Sain ottaa vastaan pelastuksen täysin ilman omia ansioitani ja teoistani huolimatta. Jumala ei tarkoittanut meitä vihansa aikaan. Hän tempaa meidät pian taivaaseen, jonne hän on rakentanut jokaiselle uskovalle oman kartanon. Meille, syntisille reppanoille!

Ahdistuksen ajan pyhät eivät kuulu Kristuksen ruumiiseen. He pääsevät palvelemaan Jeesusta. Mekin palvelemme häntä tuhgatvuotisessa valtakunnassa, pappeina ja kuninkaina.

• Jumala ei ole käskenyt uskovaisten olla jouten.
        Jumala on käskenyt opettaa ja saarnata evankeliumia kaikelle kansalle.
        Vl-liikkeessä pöhötetään vaan omalla ry.llä, eikä lähestytä ihmisiä, opettaen jumalansanaa.
        Täällä halutaan opettaa raamatun mukaan jumalansanaa.

• Anonyymi
        tiklis kirjoitti:

Jumala ei ole käskenyt uskovaisten olla jouten.
        Jumala on käskenyt opettaa ja saarnata evankeliumia kaikelle kansalle.
        Vl-liikkeessä pöhötetään vaan omalla ry.llä, eikä lähestytä ihmisiä, opettaen jumalansanaa.
        Täällä halutaan opettaa raamatun mukaan jumalansanaa.

Höpö höpö. Sun evankeliumissa ei oo ees voimaa, ku siitä puuttuu Pyhä Henki. Olet väärässä rauhassa, eli epäuskovainen!

• Anonyymi

Viime vuosina ollut joittenki keskuudessa suuri huoli näistä luopioista.
        Siis luopunut uskosta,Uskosta millä ei edes voi pelastua.Siis ei menettänyt mitään ja jotkut silti on huolissaan.
        Niin se on jos luopuu uskosta mutta ei ole Jeesuksen valittu ei menetä mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viime vuosina ollut joittenki keskuudessa suuri huoli näistä luopioista.
        Siis luopunut uskosta,Uskosta millä ei edes voi pelastua.Siis ei menettänyt mitään ja jotkut silti on huolissaan.
        Niin se on jos luopuu uskosta mutta ei ole Jeesuksen valittu ei menetä mitään.

"Niin se on jos luopuu uskosta mutta ei ole Jeesuksen valittu ei menetä mitään."

Tämä koskee muun muassa asiansa korjaamatta jättäneitä hoitajia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Niin se on jos luopuu uskosta mutta ei ole Jeesuksen valittu ei menetä mitään."

Tämä koskee muun muassa asiansa korjaamatta jättäneitä hoitajia.

Eihän niistä hoitokokous uhreista varmaan kaikki koskaan täysin toipunut.
        Tietääkseni ainaki muutama itsemurha tapahtunut vielä vuosikymmeniä hoitojen jälkeen.

• Anonyymi

Voi sitä ilonpäivää kun roistosakin uskonliike hajoaa. Läpeensä epärehelliset jätkät jää silloin vaille vertaistukea.

• Anonyymi

SRK on pahuudenpesä, mistä ohjeistetaan kenttäväelle sallittavuudet ja synnit.

• Anonyymi

Naiset on jotenkin huonommassa asemassa tuossa likkkeessä..tapahtunut vääryyksiä, monella esim vaikea poistua kotoa ja ei oikein saa aina ehkä tukeakaan, vaan voi olla että syyllistetään. Jotkut ymmärtää vähän laajemmin toki, noita asioita.

• Anonyymi

Ne kuolee sisäsiittoon ja sukupuuttoon elinkelvottomien lastensa takia.

• Anonyymi

Syntiselle ja katuvalle kuuluu saarnata evankeliumi, syntien anteeksiantamus.
      Jeesus on sovittanut kaikkien synnit, niin suurta syntistä ei olekkaan, etteikö Jeesus ole sovittanut hänenkin synnit.

• Anonyymi

Mitenkä kakka sopii väkevää juomaan mausteeksi?

• Anonyymi

Tavallaan sopii, ei uskovaiset juo alkoholia.

• Anonyymi

Eikö? Tekevät pahaa kumminki ja paljon.

• Anonyymi

Nyt kävi Tv 7 katsojana, loppui rukousohjelmien katsominen . Miksi ihmeessä kun rukoillaan pitää taustalla pianon pimputus kuulua. kuka voi keskittyä rukoilemiseen , kun piano hakkaa kimeällä pimputuksella. Olen joskus laittanut muutama euron kanavalle , nyt loppui. Nuori polvi tuli johtoon ,niin rominaa lisää. Eihän yksi katsoja mitään haittaa vaikka pois jääkin. harmittaa olen tykännyt rukousohjelmista, se loppui nyt, ellei muutosta tule.

• Anonyymi

Kannattaa kuunnella nettiseuroja.

• Anonyymi

No johan olet lapsellinen jos yhden pimputuksen takia heti lopetat. Heti kun ei saa mitä haluaa ni "En leiki enää sun kanssa!"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No johan olet lapsellinen jos yhden pimputuksen takia heti lopetat. Heti kun ei saa mitä haluaa ni "En leiki enää sun kanssa!"

Voi se olla häiritsevää.
        Kannattaa olla yhteydessä tv7.

• Anonyymi
      • Anonyymi

@juusolehtola5827?feature=shared=lestadiolaisista piccuisen kerrottavaa netti pop cästillä oulusta

• Anonyymi

Varmasti hajoaa. Miehet ovat täysiä piruja. Valehtelevat, varastavat ja tekevät vilppiä työmailla jos siitä on rahallista hyötyä.

• Anonyymi

miehet ovat täysiä piruja=lestadiolaiset murtautuvat caivin coneen hyttiin

• Anonyymi

Tuo on totta.

• Anonyymi

Hajoaako lestadiolaisuus omaan mahdottomuuteensa=siionin sodomia synnit murenee hiljaa ja catoaa vähitellen

• Anonyymi

Onko pojat samaa mieltä?

• Anonyymi

Sairaan epärehellinen uskonliike joutaa hajota. Miehet saatuttaneet sielunsa, eikä kukaan halua tähän ongelmaan puuttua.

• Anonyymi

Entä naiset, heitäkin on paljon, jotka ovat saastuttaneet sielunsa. Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi.
        Parannus tarkoittaa, että kääntyy väärältä tieltä pois. Rukoilen Jumalalta voimia teille, että pääsette sielujenvihollisen kahleista eroon, että kerran me kaikki pääsisimme Isän luokse Taivaaseen.

• Anonyymi

Lertsipojut tekevät luvattoman huonoa ja ammattitaidotonta jälkeä töissään kun valvonta ontuu. Raha edellä ja kaiken saa anteeksi on pojujen motto.

• Anonyymi

Lahkolainen lohkolaisuudessa voi viihtyä suudessaan niin kauan kun lapset ja kumppani on sormien välissä. Hetken se ihminen on ennen heräämistään vaan. Kaikki kunnossa on liian iso kysymys lopulta.

• Anonyymi

Ne on perkeleen vallan alla, niiden on pakko tuhota jopa omat lapset, tehdä heistä saatanan orjia.
        Ainostaan Jumala voi teitä auttaa, Hänellä on kaikki valta maan päällä, lukekaa Raamatusta.
        Jumalalle kaikki on mahdollista.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      20
      5054
    2. Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r
      Oulainen
      2
      2841
    3. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      136
      1290
    4. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      100
      1268
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1210
    6. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1084
    7. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      17
      883
    8. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      168
      835
    9. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      61
      763
    10. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      35
      732
    Aihe