Soini bongattu keskustalaisen Petri Roinisen tukiryhmässä

Anonyymi-ap

"Yllätys vaalikentillä Vantaalla – Timo Soini uuden puolueen väreissä

Timo Soini kommentoi olevansa ”liikkuva demokratian ritari”."

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011149738.html

"Sunnuntaina Vantaalla saattoi nähdä vaaliteltoilla joitain yllättävää.

Perussuomalaisten ex-puheenjohtaja, sinisiin aikoinaan loikannut Timo Soini tunnusti pitkästä aikaa poliittista väriä.

Soini oli vetänyt ylleen Petri Roinisen (kesk) keskustanvihreät huomioliivit ja kiersi Vantaalla vaalikenttiä yhdessä Roinisen kanssa.

– Pitää paikkansa, siis myönnän. Olen hyvän ystäväni, Petri Roinisen, sitoutumaton tukija ja olen ollut kampanjoimassa Tikkurilassa ja Myyrmäessä, Soini vastasi IS:lle.

Soini oli keskustaliiveissään Roinisen mukana aamupäivästä iltapäivään Tikkurilassa Peltolan markkinoilla, Tikkuraitilla ja Tikkurilan aseman tienoilla sekä Myyrmäen Paalutorilla.

Espoolainen Soini ei voi kunta- eikä aluevaaleissa äänestää vantaalaista Roinista.

Onko Roininen sitten vuoden 2019 ensimmäinen ehdokas, jota julkisesti tuet?

– No, joo, on ensimmäinen, jolle kampanjoin julkisesti liivit päällä, Soini vastasi.

Oletko aikeissa liittyä keskustaan?

– Kukaan ei ole kysynyt. Tämä on tällainen erillisprojekti, Soini kertoi.

– Olen julkisesti ilmoittanut, että kunta- ja aluevaaleissa äänestän, mutta äänestän eri puolueiden ehdokkaita. Siis kuntavaaleissa äänestän jotakin, ja aluevaaleissa jotakin toista toisesta puolueesta. Olen liikkuva demokratian ritari, mutta Vantaalla suosittelen Roinista, Soini jatkoi.

Soini oli konkurssiin menneen Smp:n viimeinen puoluesihteeri, perussuomalaisten perustajajäsen vuonna 1995 ja puolueen puheenjohtaja 1997-2017.

Vuoden 2017 puoluekokouksen jälkeen Soini ja 19 muuta perussuomalaista kansan­edustajaa perusti Sinisen tulevaisuuden ja heidät erotettiin perussuomalaisista.

Soini ei asettunut enää ehdokkaaksi vuoden 2019 eduskuntavaaleihin ja lopetti aktiivi­poliitikon uransa. Sinisistä yksikään ei päässyt kansanedustajaksi 2019 vaaleissa ja puolue on jo poistunut puoluerekisteristä."

Keskusta tulee imuroimaan Soinin tuella perussuomalaisiin pettyneitä äänestäjiä?

4

109

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Soini tulee viemään ne vähätkin äänet kepulta. Täysin lössö ja nahjus, suu kyllä käy kuin laukkuryssällä.

• Anonyymi

Persulla iski paniikkia päälle? Soinin nimittely ja haukkuminen on ollut tyypillistä nykypersuilta.

• Anonyymi

Sen minkä Juha-lesta Sipilä kepulipuolueelta vei ei paskamaha Soini takaisin tuo, todellakaan.

• Anonyymi

Soini julkkispelle!

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      7160
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      197
      2510
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      102
      1957
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1517
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1069
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      41
      980
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      959
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      77
      853
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      729
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      7
      708
    Aihe