Tässä on toinen oululainen tarina, joka liittyy Hupisaarten alueeseen. Hupisaarilla, näiden kauniiden puistojen ja purojen keskellä, kerrotaan asustavan "Valkea tyttö", joka on yksi alueen tunnetuimmista kummitushahmoista.
Tarina kertoo, että 1800-luvulla nuori nainen hukuttautui läheiseen puroon epätoivoisen rakkauden takia. Hänen sanotaan ilmestyvän erityisesti sumuisina iltoina valkoisessa puvussa, kävelevän hiljaa pitkin puiston polkuja ja katoavan sitten mystisesti. Jotkut ihmiset ovat kertoneet kuulleensa hiljaista laulua tai tunteneensa selittämättömän kylmän väreen kulkiessaan alueella illan hämärtyessä.
Valkea tyttö on monille oululaisille tuttu hahmo, ja vaikka tarina voi olla vain legendaa, se tuo oman salaperäisen lisänsä Hupisaarten idylliseen tunnelmaan. Uskotko, että näillä tarinoilla on perää, vai nautitko niiden kerronnallisesta kiehtovuudesta?
Oulun kummittelee
Anonyymi-ap
0
152
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1366238
- 574406
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282918- 592871
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161885- 151554
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271476Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹371457- 311271
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431171