Dogmatismi, kyseenalaistamattomuus ja väkivalta.

Anonyymi-ap

Dogmatismi, kyseenalaistamattomuus ja väkivalta.
Mistä se johtuu.

Kristitty kirjoitti:
"Ja jos minulla olisi valta Luojajumalan, ampuisin nyt kaikki edellä totuutta hämmentävät hinduistit sun muut. "

Todellisen kristityn tunnistaa aina viesteistä, jotka ovat täynnä väkivaltaa, halua tappaa ja murhata, eikä ihme, sillä se on rakkauden uskonto..

Ihmiselle, joka luottaa rajattomasti omien uskomustensa absoluuttiseen merkitykseen, vain yhteen kirjaan, määrätty sanktio oikeuttaa hänen silmissään kaikenlaisen väkivallan, kaikenlaisen yleisesti hyväksyttyjen normien rikkomisen, ei vain oikeudellisten vaan myös moraalisten.

32

157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Uskonnolla ei siis ole vähäinen rooli ihmisen moraalisessa muodostumisessa, mutta joskus uskonnollinen tekijä toimii rikosten tekemisessä verukkeena, vaikka se perustuu ihmisen syvään uskoon tehdyn rikoksen oikeudenmukaisuuteen.

      • Anonyymi

        Ihmisestä voi tulla villi, jos hänestä tulee uskonsa fanaatikko, jos hän tottelee sen lakeja kyseenalaistamatta ja jos hän pyrkii alistamaan sen muiden ihmisten laeille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisestä voi tulla villi, jos hänestä tulee uskonsa fanaatikko, jos hän tottelee sen lakeja kyseenalaistamatta ja jos hän pyrkii alistamaan sen muiden ihmisten laeille.

        On hyvin tyypillistä, että tämä sana ”villi” on ollut olemassa hyvin kauan, eikä se ole syntynyt teoreetikkojen mielissä, vaan ihmisten elämässä. Se ei ilmeisesti tarkoita mitään uusia, ennen näkemättömiä ilmiöitä, vaan ilmaisee jotakin ikuista vaaraa, joka vaanii uskonnollisuuden syvyyksissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On hyvin tyypillistä, että tämä sana ”villi” on ollut olemassa hyvin kauan, eikä se ole syntynyt teoreetikkojen mielissä, vaan ihmisten elämässä. Se ei ilmeisesti tarkoita mitään uusia, ennen näkemättömiä ilmiöitä, vaan ilmaisee jotakin ikuista vaaraa, joka vaanii uskonnollisuuden syvyyksissä.

        Voidaan vain olla samaa mieltä siitä, ettädogmakristittyjen rikollisen käyttäytymisen taustalla olevia tekijöitä analysoidaan nyt. On kuitenkin huomattava, että yhteiskuntaelämän uskonnollinen komponentti joko jätetään kokonaan huomiotta tai että analysoitavan rikollisuuden erityispiirteet eivät anna mahdollisuutta vaieta tästä aiheesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voidaan vain olla samaa mieltä siitä, ettädogmakristittyjen rikollisen käyttäytymisen taustalla olevia tekijöitä analysoidaan nyt. On kuitenkin huomattava, että yhteiskuntaelämän uskonnollinen komponentti joko jätetään kokonaan huomiotta tai että analysoitavan rikollisuuden erityispiirteet eivät anna mahdollisuutta vaieta tästä aiheesta.

        Tutkimme nyt kristillisdogmaattisen uskonnollisuuden rikosoikeudellista merkitystä sekä psykologisella että sosiologisella tasolla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutkimme nyt kristillisdogmaattisen uskonnollisuuden rikosoikeudellista merkitystä sekä psykologisella että sosiologisella tasolla

        Kristinuskonnolla dogmaattisena ilmiönä voi olla rikollista ja kriminogeenistä potentiaalia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristinuskonnolla dogmaattisena ilmiönä voi olla rikollista ja kriminogeenistä potentiaalia.

        Dogmaattiset kristillispatologiset ilmiöt ovat vain vaaralisia ihmiskunnalle.

        Sellanen dogmasairaus voi tarjota selityksen monien moraalis-affektiivisten ja älyllisten ilmiöiden ymmärtämiseen; se paljastaa niiden todellisen luonteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dogmaattiset kristillispatologiset ilmiöt ovat vain vaaralisia ihmiskunnalle.

        Sellanen dogmasairaus voi tarjota selityksen monien moraalis-affektiivisten ja älyllisten ilmiöiden ymmärtämiseen; se paljastaa niiden todellisen luonteen.

        Kuten olemme huomanneet suomi 24:ssä ja erityisesti hindupalstoilla kristinuskonto ei estä paheita eikä rikoksia; joskus se jopa suosii molempia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten olemme huomanneet suomi 24:ssä ja erityisesti hindupalstoilla kristinuskonto ei estä paheita eikä rikoksia; joskus se jopa suosii molempia.

        Kristinuskonnolliset tunteet muutuvat dogmafanaattisuudeksi tai väkivallaksi, ja nämä yhdistyvät tai sekoittuvat toisiinsa ilman havaittavia rajoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristinuskonnolliset tunteet muutuvat dogmafanaattisuudeksi tai väkivallaksi, ja nämä yhdistyvät tai sekoittuvat toisiinsa ilman havaittavia rajoja.

        Jos yritämme löytää tämän dogmalla kyllästetyn ilmapiirin alkuperän, meidän on tunnustettava, että sen alkusysäykset näkyvät selvästi ilmeisesti suurissa osassa kristittyjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos yritämme löytää tämän dogmalla kyllästetyn ilmapiirin alkuperän, meidän on tunnustettava, että sen alkusysäykset näkyvät selvästi ilmeisesti suurissa osassa kristittyjä.

        Lääkärit ja erityisesti psykiatrit ovat jo pitkään kiinnittäneet huomiota dogmauskonnollisten ja väkivallan tunteiden läheisyyteen; psykiatrit ovat enemmän kuin kukaan muu pystyneet osoittamaan näiden ilmiöiden välisen yhteyden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lääkärit ja erityisesti psykiatrit ovat jo pitkään kiinnittäneet huomiota dogmauskonnollisten ja väkivallan tunteiden läheisyyteen; psykiatrit ovat enemmän kuin kukaan muu pystyneet osoittamaan näiden ilmiöiden välisen yhteyden.

        Kristinskonnollinen dogmafanaattisuus saa sairaalloiseen muotoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristinskonnollinen dogmafanaattisuus saa sairaalloiseen muotoon.

        Tyydymme siihen aineistoon, jonka rikospsykopatologia ja antropologia meille tarjoavat. Voidaan katsoa todeksi, että hyvin suuressa osassa ihmisistä pahat teot, joita he aiheuttavat muille, herättävät tunteita; toisaaltaon tarpeen pitää mielisairaina tai rappeutuneina kaikkia niitä, joissa uskontoon liittyy julmuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyydymme siihen aineistoon, jonka rikospsykopatologia ja antropologia meille tarjoavat. Voidaan katsoa todeksi, että hyvin suuressa osassa ihmisistä pahat teot, joita he aiheuttavat muille, herättävät tunteita; toisaaltaon tarpeen pitää mielisairaina tai rappeutuneina kaikkia niitä, joissa uskontoon liittyy julmuutta.

        Heti kohtaamme ristiriidan. Teot, joita kristittyjen väkivakta usein herättää, eivät ole vain tekoja, jotka aiheuttavat vahinkoa muille, vaan myös tekoja, josta kärsii koko ihmsikunta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heti kohtaamme ristiriidan. Teot, joita kristittyjen väkivakta usein herättää, eivät ole vain tekoja, jotka aiheuttavat vahinkoa muille, vaan myös tekoja, josta kärsii koko ihmsikunta.

        Heti kohtaamme ristiriidan. Teot, joita kristittyjen väkivalta usein herättää, eivät ole vain tekoja, jotka aiheuttavat vahinkoa muille, vaan myös tekoja, josta kärsii koko ihmsikunta.

        Jos haluaisimme löytää analysoiduista seikoista yhteisiä piirteitä, onnistuisimme sekä näiden kahden tunteen olemuksessa että niiden ulkoisessa ilmenemismuodossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heti kohtaamme ristiriidan. Teot, joita kristittyjen väkivalta usein herättää, eivät ole vain tekoja, jotka aiheuttavat vahinkoa muille, vaan myös tekoja, josta kärsii koko ihmsikunta.

        Jos haluaisimme löytää analysoiduista seikoista yhteisiä piirteitä, onnistuisimme sekä näiden kahden tunteen olemuksessa että niiden ulkoisessa ilmenemismuodossa.

        USKONNOLLINEN VÄKIVALTA ON TOSIASIA, JOKA JOHTUU VÄÄRISTYNEESTÄ USKONTOKÄSITYKSESTÄ.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        USKONNOLLINEN VÄKIVALTA ON TOSIASIA, JOKA JOHTUU VÄÄRISTYNEESTÄ USKONTOKÄSITYKSESTÄ.

        Käsitteen ”väkivalta” ymmärtämiseksi ja tämän ihmisyhteiskunnan ilmiön analysoimiseksi on ensinnäkin viitattava sen tulkintaan. ”Väkivalta on voimakeinojen käyttöä tai psykologista painostusta voimakeinoilla uhkaamalla, joka kohdistuu tietoisesti heikkoihin tai niihin, jotka eivät pysty vastustamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsitteen ”väkivalta” ymmärtämiseksi ja tämän ihmisyhteiskunnan ilmiön analysoimiseksi on ensinnäkin viitattava sen tulkintaan. ”Väkivalta on voimakeinojen käyttöä tai psykologista painostusta voimakeinoilla uhkaamalla, joka kohdistuu tietoisesti heikkoihin tai niihin, jotka eivät pysty vastustamaan.

        Valinnanapaus on pohjimmiltaan Jumalan ainutlaatuinen lahja ihmiskunnalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valinnanapaus on pohjimmiltaan Jumalan ainutlaatuinen lahja ihmiskunnalle.

        Valinnanvapaus on pohjimmiltaan Jumalan ainutlaatuinen lahja ihmiskunnalle.

        Yksi ihmisen vapauden olennaisista piirteistä on sen uskonnollisuus, sen uskonnollinen elämä. Eri uskontokuntien läsnäolo ja niiden välinen kanssakäyminen johtavat tavalla tai toisella niiden moninaisiin suhteisiin, kuten historia ja nykytodellisuus todistavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valinnanvapaus on pohjimmiltaan Jumalan ainutlaatuinen lahja ihmiskunnalle.

        Yksi ihmisen vapauden olennaisista piirteistä on sen uskonnollisuus, sen uskonnollinen elämä. Eri uskontokuntien läsnäolo ja niiden välinen kanssakäyminen johtavat tavalla tai toisella niiden moninaisiin suhteisiin, kuten historia ja nykytodellisuus todistavat.

        Kristitty kirjoitti:

        "Suomesta tulee monikulttuurinen jos annamme vieraiden oppien jatkaa kirjoittelemista"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristitty kirjoitti:

        "Suomesta tulee monikulttuurinen jos annamme vieraiden oppien jatkaa kirjoittelemista"

        Kristitty kirjoitti:

        "Suomesta tulee monikulttuurinen jos annamme vieraiden oppien jatkaa kirjoittelemista"

        Tätä ongelmaa tarkasteltaessa on arvioitava kristinuskon suhtautumista eri uskontoihin. Tässä yhteydessä on huomattava, että se on koko historiansa ajan elänyt täysin erilaisissa olosuhteissa. Se oli sekä uskonnollisen pluralismin aikaa että uskonnollisesti homogeenisen ympäristön vaihetta.


      • Anonyymi

        Samalla kokous päätti yksimielisesti tuomita ”kaikki väkivallan ja sodan ilmenemismuodot Jumalan tai uskonnon nimissä”. Lisäksi todettiin, että ”mikään uskonnollinen tarkoitus ei voi millään tavalla oikeuttaa väkivallan käyttöä ihmisiä vastaan”. ”Uskonnon käyttäminen väkivallan lietsomiseen on vastoin uskonnon syvintä ja vilpittömintä henkeä.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samalla kokous päätti yksimielisesti tuomita ”kaikki väkivallan ja sodan ilmenemismuodot Jumalan tai uskonnon nimissä”. Lisäksi todettiin, että ”mikään uskonnollinen tarkoitus ei voi millään tavalla oikeuttaa väkivallan käyttöä ihmisiä vastaan”. ”Uskonnon käyttäminen väkivallan lietsomiseen on vastoin uskonnon syvintä ja vilpittömintä henkeä.”

        Kristitty kirjoitti:

        "Suomesta tulee monikulttuurinen jos annamme vieraiden oppien jatkaa kirjoittelemista"

        Olemme suomalaisia entisiä kristittyjä.

        Ja siitä huolimatta on "muukalaisvihaa" omaa kansaa vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristitty kirjoitti:

        "Suomesta tulee monikulttuurinen jos annamme vieraiden oppien jatkaa kirjoittelemista"

        Olemme suomalaisia entisiä kristittyjä.

        Ja siitä huolimatta on "muukalaisvihaa" omaa kansaa vastaan.

        Kristitty kirjoitti:

        "Suomesta tulee monikulttuurinen jos annamme vieraiden oppien jatkaa kirjoittelemista"

        Olemme suomalaisia entisiä kristittyjä.

        Ja siitä huolimatta on "muukalaisvihaa" omaa kansaa vastaan.


        Muukalaisvihaa ilmiönä, joka on läpäissyt yhteiskunnan aktiivisesti kahden viime Määritellään muukalaisvihan määritelmä, kohde ja suhde etnopoliittisiin ääriliikkeisiin. Arvomaailman muutokset, vakiintuneen kansallisen aatteen puute sekä selkeän etnisen ja kansallisen ymmärryksen puuttuminen ovat osaltaan vaikuttaneet muukalaisvihan ja ekstremismin ilmenemismuotojen kasvuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristitty kirjoitti:

        "Suomesta tulee monikulttuurinen jos annamme vieraiden oppien jatkaa kirjoittelemista"

        Olemme suomalaisia entisiä kristittyjä.

        Ja siitä huolimatta on "muukalaisvihaa" omaa kansaa vastaan.


        Muukalaisvihaa ilmiönä, joka on läpäissyt yhteiskunnan aktiivisesti kahden viime Määritellään muukalaisvihan määritelmä, kohde ja suhde etnopoliittisiin ääriliikkeisiin. Arvomaailman muutokset, vakiintuneen kansallisen aatteen puute sekä selkeän etnisen ja kansallisen ymmärryksen puuttuminen ovat osaltaan vaikuttaneet muukalaisvihan ja ekstremismin ilmenemismuotojen kasvuun.

        Muukalaisvihan kohteet muuttuvat aikakaudesta toiseen, maasta toiseen, mutta sen psykologinen mekanismi - vaihtoehto ”me - he” - on edelleen universaali ja näyttää toimivan edelleen primitiivisten esihistoriallisten kaavojen mukaisesti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muukalaisvihan kohteet muuttuvat aikakaudesta toiseen, maasta toiseen, mutta sen psykologinen mekanismi - vaihtoehto ”me - he” - on edelleen universaali ja näyttää toimivan edelleen primitiivisten esihistoriallisten kaavojen mukaisesti

        Nykyaikaisessa etnopolitologiassa muukalaisviha ymmärretään yleisesti kielteisiksi psykologisiksi ja käyttäytymiseen liittyviksi kielteisiksi asenteiksi, jotka perustuvat kaiken ”vieraan” irrationaaliseen pelkoon, myös vieraan uskonnon ja vieraan filosofian ja toisella tavalla ajattelevien pelkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyaikaisessa etnopolitologiassa muukalaisviha ymmärretään yleisesti kielteisiksi psykologisiksi ja käyttäytymiseen liittyviksi kielteisiksi asenteiksi, jotka perustuvat kaiken ”vieraan” irrationaaliseen pelkoon, myös vieraan uskonnon ja vieraan filosofian ja toisella tavalla ajattelevien pelkoon.

        Ksenofobia ja ääriliikkeet liittyvät toisiinsa, mutta niillä on tiettyjä eroja. Ksenofobia tavallisessa merkityksessä on eräänlainen ”suvaitsemattomuuden” ilmenemismuoto erilaisia uskonnollisia ryhmiä kohtaan, jotka massatietoisuudessa yhdistetään ”vieraiksi”. Ksenofobian määritelmä tarkoittaa nimenomaan pelkoja, pelkoa ja pahaa mieltä (eli fobioita) vieraita kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ksenofobia ja ääriliikkeet liittyvät toisiinsa, mutta niillä on tiettyjä eroja. Ksenofobia tavallisessa merkityksessä on eräänlainen ”suvaitsemattomuuden” ilmenemismuoto erilaisia uskonnollisia ryhmiä kohtaan, jotka massatietoisuudessa yhdistetään ”vieraiksi”. Ksenofobian määritelmä tarkoittaa nimenomaan pelkoja, pelkoa ja pahaa mieltä (eli fobioita) vieraita kohtaan.

        Ksenofobia on massatietoisuuden piirre, jolle on ominaista, että se on pääasiassa spontaania, vaikka siihen vaikutettaisiinkin kohdennetulla tiedolla ja propagandalla. Ekstremismi sen sijaan on ideologia ja suunnattu ideologia, joka on jossain määrin virallistettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ksenofobia on massatietoisuuden piirre, jolle on ominaista, että se on pääasiassa spontaania, vaikka siihen vaikutettaisiinkin kohdennetulla tiedolla ja propagandalla. Ekstremismi sen sijaan on ideologia ja suunnattu ideologia, joka on jossain määrin virallistettu.

        Ekstremismi taas on järjestäytyneiden ryhmien tai yksilöiden ideologiaa ja ohjattua toimintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ekstremismi taas on järjestäytyneiden ryhmien tai yksilöiden ideologiaa ja ohjattua toimintaa.

        Muukalaisviha ja vieraiden ajattelutapojen viha on monissa tapauksissa yksi ääriajattelun aiheuttajista: ensinnäkin äärijärjestöt syntyvät muukalaisvihamielisten uskomusten mahdollisten kantajien joukosta; toiseksi muukalaisvihamieliset stereotypiat toimivat kasvualustana ääriajatuksille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muukalaisviha ja vieraiden ajattelutapojen viha on monissa tapauksissa yksi ääriajattelun aiheuttajista: ensinnäkin äärijärjestöt syntyvät muukalaisvihamielisten uskomusten mahdollisten kantajien joukosta; toiseksi muukalaisvihamieliset stereotypiat toimivat kasvualustana ääriajatuksille.

        Etnopoliittisen ja kristinuskonnollisen ekstremismin edellytykset voivat johtua melkein mistä tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etnopoliittisen ja kristinuskonnollisen ekstremismin edellytykset voivat johtua melkein mistä tahansa.

        Kristitty kirjoitti:
        "Ja jos minulla olisi valta Luojajumalan, ampuisin nyt kaikki edellä totuutta hämmentävät hinduistit sun muut. "

        On tarpeen pitää mielisairaina tai rappeutuneina kaikkia niitä, joissa uskontoon liittyy julmuutta, väkivaltaa, terroria.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko mokannut?

      Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      180
      2045
    2. Oletko ymmärtänyt

      Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?
      Ikävä
      161
      1758
    3. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

      "Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      46
      1716
    4. Ottaisitko miten

      Kaivattusi?
      Ikävä
      123
      1483
    5. Liian paljon hylättyjä ääniä

      Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus
      Maailman menoa
      156
      1258
    6. Ikäero suhteessa

      Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia
      Parisuhde
      55
      1175
    7. Tiedän kyllä sen

      Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen
      Ikävä
      58
      1010
    8. Ärsyttää et olet

      Niin välinpitämätön suhteeni
      Ikävä
      70
      939
    9. Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat

      Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P
      Ähtäri
      27
      922
    10. Tämä Kuhmon valtuusto

      Pöh, sanon minä.
      Kuhmo
      15
      909
    Aihe