Myrsky vesilasissa. Presidentin puoliso ei miellä itseään feministiksi, ja sekös pöyristyttää toimittajaa.
Näin 60-luvulla syntyneenä voin kertoa toimittajalle, että - kaikesta koulutuksesta huolimatta - sinulla on ehkä jäänyt pimentoon, että feminismi on muuttunut ajan saatossa. 60- luvulla syntynyt ja 80-luvulla syntynyt nimittäin saattavat hyvinkin ymmärtää asian vähän eri vinkkelistä. Kyllä feminismi aiemmin on ollut mielestäni naista korostava ja sillä on ollut jopa ylimielinen/aggressiivinen "vivahde", jota ei parhaalla tahdollakaan ole aina voinut nähdä kaiken kattavana tasa-arvona. Lukeminen kannattaa aina.
Kekkonen pöyristyi, Innes-Stubb hätkähti
83
389
Vastaukset
- Anonyymi
On outoa, et tästä tehdään juttua negatiiviseen sävyyn.
Rakentava keskustelu on paikallaan.
Naisten asiaa voi viedä eteeteen monessa tasossa ja monelta kantilta.
Ymmärrän käsitteen ,et rauhallinen tyyli on monessa kohtaa parempi kuin painottaa jyrkästi. - Anonyymi
Naisten oikeudet ovat oikeasti ihan surkeat.
Kyllähän naiset ovat miesten armoilla niin palkoissa kuin kaikessa muussakin.
On kohtuus,et vihdoinkin tajutaan, et Naisten huono toimeen tulo on myös poika lapsilta pois.- Anonyymi
Olen tehnyt pitkän työuran, johon sisältyi myös esimiestehtäviä, joissa tiesin sentilleen, mitä kullekin maksetaan. Kaikki meni suoraan taulukoiden mukaan, sukupuolesta riippumatta. Lopettakaa ruikutus!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen tehnyt pitkän työuran, johon sisältyi myös esimiestehtäviä, joissa tiesin sentilleen, mitä kullekin maksetaan. Kaikki meni suoraan taulukoiden mukaan, sukupuolesta riippumatta. Lopettakaa ruikutus!
Kun puhutaan palkkatasa- arvosta puhutaan pääasiassa nais- ja miesvaltaisten alojen palkkauksesta. Naiset päätyvät useammin tuottamattomille aloille ja miesvaltaiset alat ovat useammin tuottavia töitä.
Tästä voimme jatkaa vanhaa laulua siitä että no miksi naiset eivät valitse tuottavia aloja. Miten tämä naisten huono kohtelu käytännössä ilmenee? Joillakin miehillä on isot palkat, koska nämä miehet tekevät ahkerasti työtä? Mikseivät naiset ole yhtä ahkeria?
Yksi syy isoon palkkaan on myös se, että valtaisa enemmistö fyysisesti raskasta ja oikeasti likaista työtä tekevistä on miehiä. Kurjassa työssä on kurjan työn lisä tai muuten kukaan ei tekisi sitä. Vai vaaditaanko nyt, että fyysisesti kevyttä, siistiä ja ei kovin vaativaa työtä tekevällä pitäisi olla sama palkka kuin todella raskasta työtä tekevällä? Verrataan appelsiineja ja omenoita samalla asteikolla?
Vai hiertääkö se, että yrittäjämiehillä on isot tulot? Mikseivät naiset sitten suuremmissa määrin perusta omaa yritystä?
Fakta on kuitenkin se, että naisia suositaan joka käänteessä koulusta lähtien. Paljolti tästä johtuen korkeakoulusta valmistuvista valtava enemmistö on naisia.
Lisäksi yhteiskunnan totaalisella pohjalla on valtava miesenemmistö. Vankilat ovat täynnä miehiä. Lähes kaikki asunnottomat ovat miehiä.- Anonyymi
Näin se on islamissa.
- Anonyymi
joopajoogi kirjoitti:
Miten tämä naisten huono kohtelu käytännössä ilmenee? Joillakin miehillä on isot palkat, koska nämä miehet tekevät ahkerasti työtä? Mikseivät naiset ole yhtä ahkeria?
Yksi syy isoon palkkaan on myös se, että valtaisa enemmistö fyysisesti raskasta ja oikeasti likaista työtä tekevistä on miehiä. Kurjassa työssä on kurjan työn lisä tai muuten kukaan ei tekisi sitä. Vai vaaditaanko nyt, että fyysisesti kevyttä, siistiä ja ei kovin vaativaa työtä tekevällä pitäisi olla sama palkka kuin todella raskasta työtä tekevällä? Verrataan appelsiineja ja omenoita samalla asteikolla?
Vai hiertääkö se, että yrittäjämiehillä on isot tulot? Mikseivät naiset sitten suuremmissa määrin perusta omaa yritystä?
Fakta on kuitenkin se, että naisia suositaan joka käänteessä koulusta lähtien. Paljolti tästä johtuen korkeakoulusta valmistuvista valtava enemmistö on naisia.
Lisäksi yhteiskunnan totaalisella pohjalla on valtava miesenemmistö. Vankilat ovat täynnä miehiä. Lähes kaikki asunnottomat ovat miehiä.Hoitoala on yksi likaisimmista ja raskaimmista töistä sekä fyysisesti että henkisesti. Ja se on naisvaltainen ala. Siitä ei makseta likaisen ja raskaan työn lisää. Osaatko selittää miksi?
Oletko koskkaan kaivanut toisen ihmisen persereiästä paskaa ulos omalla sormellasi? Niin. - Anonyymi
joopajoogi kirjoitti:
Miten tämä naisten huono kohtelu käytännössä ilmenee? Joillakin miehillä on isot palkat, koska nämä miehet tekevät ahkerasti työtä? Mikseivät naiset ole yhtä ahkeria?
Lisäksi yhteiskunnan totaalisella pohjalla on valtava miesenemmistö. Vankilat ovat täynnä miehiä. Lähes kaikki asunnottomat ovat miehiä.Joopajoogi on trolli. Onko kiva trollailla?
- Anonyymi
Missä ihmeen pussissa asuu ihminen joka sanoo noin. Tässä maassa nainen saa tehdä ihan samoja asioita kuin mies. Et viittis lähteä avartumismatkalle jonnekin missä näin ei ole ja kertoa sitten, millaista on olla alistettu nainen kurjassa Suomessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hoitoala on yksi likaisimmista ja raskaimmista töistä sekä fyysisesti että henkisesti. Ja se on naisvaltainen ala. Siitä ei makseta likaisen ja raskaan työn lisää. Osaatko selittää miksi?
Oletko koskkaan kaivanut toisen ihmisen persereiästä paskaa ulos omalla sormellasi? Niin.Kyllä siellä hoitoalalla on myös mieshoitajia, jotka tekevät samoja töitä kuin naishoitajatkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä siellä hoitoalalla on myös mieshoitajia, jotka tekevät samoja töitä kuin naishoitajatkin.
Keskustelemme nais- ja miesvaltaisista aloista. Emme siitä työskenteleekö naisvaltaisilla aloilla myös miehiä, tai miesvaltaisilla aloilla myös naisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keskustelemme nais- ja miesvaltaisista aloista. Emme siitä työskenteleekö naisvaltaisilla aloilla myös miehiä, tai miesvaltaisilla aloilla myös naisia.
Miksi naiset valitsevat hakeutua niille aloille, jotka ovat naisvaltaisia, ja miehet valitsevat hakeutua niille aloille, jotka ovat miesvaltaisia? Kysymys on aiheellinen, koska valinnanvapaus on maassamme hyvin laaja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi naiset valitsevat hakeutua niille aloille, jotka ovat naisvaltaisia, ja miehet valitsevat hakeutua niille aloille, jotka ovat miesvaltaisia? Kysymys on aiheellinen, koska valinnanvapaus on maassamme hyvin laaja.
Hyvin osasin ennustaa keskustelun juonen käänteet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hoitoala on yksi likaisimmista ja raskaimmista töistä sekä fyysisesti että henkisesti. Ja se on naisvaltainen ala. Siitä ei makseta likaisen ja raskaan työn lisää. Osaatko selittää miksi?
Oletko koskkaan kaivanut toisen ihmisen persereiästä paskaa ulos omalla sormellasi? Niin.Suurin osa hoitajista ei kaiva paskaa sormella. Esimerkiksi verinäytteiden otto on hyvin kevyttä ja siistiä työtä.
Miksi et vaadi lisää liksaa vain paskaisen työn tekijöille vaan koko hoitoalalle? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä et päätä, mistä keskustellaan. Täällä ei ole kiellettyjä sanoja ja aiheita, vaikka feministi niin kovasti haluaisikin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä ei poista sitä tosiasiaa, että myös mieshoitajat tekevät hoitoalalla ihan samoja tehtäviä kuin naishoitajat. Tässä on turha yrittää uhriuttaa toista sukupuolta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin osasin ennustaa keskustelun juonen käänteet.
Hienoa, että osaat. Vastausta ei tosin osannut antaa, mutta ei pidä liikaa vaatia.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kun puhutaan palkkatasa- arvosta puhutaan pääasiassa nais- ja miesvaltaisten alojen palkkauksesta. Naiset päätyvät useammin tuottamattomille aloille ja miesvaltaiset alat ovat useammin tuottavia töitä.
Tästä voimme jatkaa vanhaa laulua siitä että no miksi naiset eivät valitse tuottavia aloja.Kun ihmisillä on vapaus valita koulutus ja työura, niin muodostuu työmarkkinoille sukupuolittuneita aloja.
Naiset ja miehet on populaatiotasolla kiinnostuneita hieman eri asioista, joten keskimäärin naiset ja miehet hakeutuu eri aloille. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kun ihmisillä on vapaus valita koulutus ja työura, niin muodostuu työmarkkinoille sukupuolittuneita aloja.
Naiset ja miehet on populaatiotasolla kiinnostuneita hieman eri asioista, joten keskimäärin naiset ja miehet hakeutuu eri aloille.Mitä siitä?
Luuletko että on vielä olemassa ihmisiä jotka eivät tiedä tuota?
- Anonyymi
Montako uutta aloitusta ajattelit tästä samasta aiheesta aloittaa?
- Anonyymi
Itse ajattelen, että en ole feministi siksi että en halua olla minkään *ismin kannattaja. Ismeissähän on ajatus että ne edustaa jotain tiettyä ajattelua, ts. ollakseen ismin kannattaja pitää olla samaa mieltä kuin ismin määritelmä.
Puhutaanko Minna Canhtin f:stä, toisen aallon f:stä, radikaali f:stä, postmodernista, intersektuaalisesta vai mistä. Miehenä kiinnostaa miesvihan osuus f:ssä, Pauline Harmangen kirja pitäisi lukea ja selvittää miten yleistä ajattelu on f:n piireissä. Pitääkö hyväksyä etuoikeuskehä ja muut intesektioaalisuuden ajattelut?
En halua pakottaa mielipiteitäni minkään opin mukaiseksi, vaan ajattelen ihan itse. Puhtaalta pöydältä.- Anonyymi
"En halua pakottaa mielipiteitäni minkään opin mukaiseksi, vaan ajattelen ihan itse. Puhtaalta pöydältä."
Juuri noin sen pitää mennä. Mutta liian monesti seuraavat jotain aatetta tai ismiä ja mitä lie ja unohtavat oman ajattelun. Uskon lahkot ovat tästä ehkä se karmein esimerkki. Lue, kuuntele, selvitä, ajattele ja kyseenalaista. - Anonyymi
Ihan just samaa mieltä. Olen nainen. En ole feministi.
- Anonyymi
"En halua pakottaa mielipiteitäni minkään opin mukaiseksi, vaan ajattelen ihan itse."
Mitä mieltä olet siitä onko tarpeellista säilyttää Suomi kulttuurisesti suomalaisena?
Jos olet samaa mieltä olet nationalisti. Jos olet eri mieltä olet globalisti. Kannatat siis jotain -ismiä joka tapauksessa.
Kuvailit tuossa ulkoapäin ohjautuvan ihmisen tapaa suhtautua -ismeihin. Ulkoapäin ohjautuva valitsee ulkoapäin -ismin kuin Valintatalon hyllyltä valmiin ajatuspaketin jonka ajatus malleihin hän muokkaa itseään.
Itseohjautuva henkilö ajattelee ensin itse, ja sitten saattaa huomata että oma ajattelu sopii johonkin -ismiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"En halua pakottaa mielipiteitäni minkään opin mukaiseksi, vaan ajattelen ihan itse."
Mitä mieltä olet siitä onko tarpeellista säilyttää Suomi kulttuurisesti suomalaisena?
Jos olet samaa mieltä olet nationalisti. Jos olet eri mieltä olet globalisti. Kannatat siis jotain -ismiä joka tapauksessa.
Kuvailit tuossa ulkoapäin ohjautuvan ihmisen tapaa suhtautua -ismeihin. Ulkoapäin ohjautuva valitsee ulkoapäin -ismin kuin Valintatalon hyllyltä valmiin ajatuspaketin jonka ajatus malleihin hän muokkaa itseään.
Itseohjautuva henkilö ajattelee ensin itse, ja sitten saattaa huomata että oma ajattelu sopii johonkin -ismiin.-ismeissä on eroja. On kapitalismia ja sosialismia. On kommunismia, marxismia ja feminismiä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-ismeissä on eroja. On kapitalismia ja sosialismia. On kommunismia, marxismia ja feminismiä...
Kommentoija puhui kaikista -ismeistä.
"en halua olla minkään *ismin kannattaja. Ismeissähän on ajatus että ne edustaa jotain tiettyä ajattelua, ts. ollakseen ismin kannattaja pitää olla samaa mieltä kuin ismin määritelmä." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kommentoija puhui kaikista -ismeistä.
"en halua olla minkään *ismin kannattaja. Ismeissähän on ajatus että ne edustaa jotain tiettyä ajattelua, ts. ollakseen ismin kannattaja pitää olla samaa mieltä kuin ismin määritelmä."Hienoa, että olet kiinnittänyt huomiota siihen mitä kommentoija sanoi. Yhtä lailla on hyvä huomioida mitä minä kirjoitin vastauksena siihen ennen kuin lähtee vastaamaan siihen ikään kuin vastaisi tuolle kommentoijalle.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Itseohjautuva henkilö ajattelee ensin itse, ja sitten saattaa huomata että oma ajattelu sopii johonkin -ismiin.Pointti onkin, missä järjestyksessä ajattelee. Jos ajattelee ensin itse, puhtaalta pöydältä, ja tulee lopputulemaan joka vastaa feministisisä ajatuksia, ei siinä ole mitään ongemaa. Ismejä on niin paljon, että on mahdotonta olla mitään mieltä asioista ilman että ne edes vahingossa mätsäisi jonkun ismin kanssa. Mutta edes ajatusten mätsi feminismin kanssa ei tee ihmisestä feministiä, silloin voi sanoa että ajattelussa on feminismiin viittaavia piirteitä.
Mutta siinä on ongelma, jos ensin identifioi itsensä feministisksi, ja sitten muuttaa ajatteluaan jotta ajatukset täsmää ismin kanssa. Esim etuoikeuskehä annettiin feministeille ylhäältä, siitä puhuvat naisasialiitto-unioni ja kaikki "kovat feministit". Kyllä sen julkinen kyseenalaistaminen on hiukan hankalaa yksittäiselle feministille.
Näitä lahkoon kuuluvia oppeja on sitten todella paljon : toksinen maskuliinisuus, patriarkka, manspreading/splaining, naisviha, väkivaltatilastot yms... ja lisää tulee. Kaikki ne pitäisi hyväksyä valmiiksi tulkittuina jos haluaa olla feministi. Ei kiitos, ajattelen itse. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pointti onkin, missä järjestyksessä ajattelee. Jos ajattelee ensin itse, puhtaalta pöydältä, ja tulee lopputulemaan joka vastaa feministisisä ajatuksia, ei siinä ole mitään ongemaa. Ismejä on niin paljon, että on mahdotonta olla mitään mieltä asioista ilman että ne edes vahingossa mätsäisi jonkun ismin kanssa. Mutta edes ajatusten mätsi feminismin kanssa ei tee ihmisestä feministiä, silloin voi sanoa että ajattelussa on feminismiin viittaavia piirteitä.
Mutta siinä on ongelma, jos ensin identifioi itsensä feministisksi, ja sitten muuttaa ajatteluaan jotta ajatukset täsmää ismin kanssa. Esim etuoikeuskehä annettiin feministeille ylhäältä, siitä puhuvat naisasialiitto-unioni ja kaikki "kovat feministit". Kyllä sen julkinen kyseenalaistaminen on hiukan hankalaa yksittäiselle feministille.
Näitä lahkoon kuuluvia oppeja on sitten todella paljon : toksinen maskuliinisuus, patriarkka, manspreading/splaining, naisviha, väkivaltatilastot yms... ja lisää tulee. Kaikki ne pitäisi hyväksyä valmiiksi tulkittuina jos haluaa olla feministi. Ei kiitos, ajattelen itse."Mutta edes ajatusten mätsi feminismin kanssa ei tee ihmisestä feministiä, silloin voi sanoa että ajattelussa on feminismiin viittaavia piirteitä."
"Näitä lahkoon kuuluvia oppeja on sitten todella paljon : toksinen maskuliinisuus, patriarkka, manspreading/splaining, naisviha, väkivaltatilastot yms... ja lisää tulee. Kaikki ne pitäisi hyväksyä valmiiksi tulkittuina jos haluaa olla feministi. Ei kiitos, ajattelen itse."
Älä sekoita feminismiä woketukseen. Kuvailet tuossa sekä wokekultin ylilyöntejä (mm.manspreading/splaining, toksinen maskuliinisuus) että todellisia feministisiä kysymyksiä (väkivaltatilastot). - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pointti onkin, missä järjestyksessä ajattelee. Jos ajattelee ensin itse, puhtaalta pöydältä, ja tulee lopputulemaan joka vastaa feministisisä ajatuksia, ei siinä ole mitään ongemaa. Ismejä on niin paljon, että on mahdotonta olla mitään mieltä asioista ilman että ne edes vahingossa mätsäisi jonkun ismin kanssa. Mutta edes ajatusten mätsi feminismin kanssa ei tee ihmisestä feministiä, silloin voi sanoa että ajattelussa on feminismiin viittaavia piirteitä.
Näitä lahkoon kuuluvia oppeja on sitten todella paljon : toksinen maskuliinisuus, patriarkka, manspreading/splaining, naisviha, väkivaltatilastot yms... ja lisää tulee. Kaikki ne pitäisi hyväksyä valmiiksi tulkittuina jos haluaa olla feministi. Ei kiitos, ajattelen itse."etuoikeuskehä annettiin feministeille ylhäältä"
Itse Jumalako sen antoi vai mistä ylhäältä se annettiin?
- Anonyymi
Siinähän ämmä "pöyristyi", saa mun puolesta "pöyristyä" niin, että katoaa avaruuteen! Ei taida olla kovinkaan kuuluisa "pöyristynyt" ja halusi mainostilaa itselleen. Koko Ämmä Pöyristynyt on itselleni ainakin täysin tuntematon, mutta sen sanon, että vihervassariämmät sai aikaiseksi sen, että sana "feminismi" on todella ärsyttävä ja aikaan vain negatiivisia mielikuvia. Tunnen tuosta.suurta myötähäoeää kaikkia naisia kohtaan vaikka enin osa naisista varmasti vihaa noiden sekopäisten ämmien lässytystä.
Rouva pressa on ihan oikeassa. - Anonyymi
Eivätkö feministit kunnioitakaan toisten, autonomisten yksilöiden itsemääräämisoikeutta? Tämähän on mielenkiintoista... Jokaisella on myös oikeus olla olematta feministi.
- Anonyymi
Tottakai on. Olen feministi ja innes- stubbilla on täysi oikeus olla määrittelemättä itseään feministiksi.
Toisaalta Kekkonenkin vain julkaisi henkilökohtaisen mielipiteensä asiasta naiselta naiselle. Kekkonenkaan ei puhunut meidän kaikkien feministien suulla. - Anonyymi
On myös tärkeää, että emme luo julkisesti painostavaa ilmapiiriä yhdenkään ideologian, maailmankatsomuksen tai uskonnon ympärille. Ketään ei saa painostaa tunnustamaan feminismiä sen enempää kuin ketään saa painostaa tunnustamaan jotain tiettyä uskoa. Esimerkiksi siinä ei ole mitään ihmeellistä, että ei tunnusta feminismiä. Kukaan ei ole huonompi ihminen siksi, että ei satu tunnustamaan feminismiä. Se olisi ihmeellistä, jos joku sanoutuisi irti tasa-arvon kannattamisesta, mutta nythän ei näin ole käynyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On myös tärkeää, että emme luo julkisesti painostavaa ilmapiiriä yhdenkään ideologian, maailmankatsomuksen tai uskonnon ympärille. Ketään ei saa painostaa tunnustamaan feminismiä sen enempää kuin ketään saa painostaa tunnustamaan jotain tiettyä uskoa. Esimerkiksi siinä ei ole mitään ihmeellistä, että ei tunnusta feminismiä. Kukaan ei ole huonompi ihminen siksi, että ei satu tunnustamaan feminismiä. Se olisi ihmeellistä, jos joku sanoutuisi irti tasa-arvon kannattamisesta, mutta nythän ei näin ole käynyt.
Sanot varmasti samaa antifeminismistä? Ei saa luoda painostavaa ilmapiiriä joka vaatii ihmisiä olemaan antifeministejä. Ihmisellä on vapaus olla myös feministi niin halutessaan. Minä ole feministi koska naisasialiike on äärettömän tärkeä liike. Sillä on sekoiluistaan negatiivisista vinoumistaan huolimatta pitkä historia takanaan ja kunnioitettavia saavutuksia tilillään. Sillä on tärkeä asema juurikin lännessä ja kaikessa siinä mitä pidetään länsimaisena vapauskäsityksenä. Länsi ei olisi länsi ilman länsimaista feminismiä.
Nykyisen yhteiskunnan ja laajemmin maailman trendi taitaa olla enemmänkin juuri antifeministisen ilmapiirin luominen nyt post- woken aikakaudella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai on. Olen feministi ja innes- stubbilla on täysi oikeus olla määrittelemättä itseään feministiksi.
Toisaalta Kekkonenkin vain julkaisi henkilökohtaisen mielipiteensä asiasta naiselta naiselle. Kekkonenkaan ei puhunut meidän kaikkien feministien suulla.Oli kuitenkin opettanut tyttärensä feministiksi. Tuskin oli kysynyt tytöltä lupaa käännytystyöhön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanot varmasti samaa antifeminismistä? Ei saa luoda painostavaa ilmapiiriä joka vaatii ihmisiä olemaan antifeministejä. Ihmisellä on vapaus olla myös feministi niin halutessaan. Minä ole feministi koska naisasialiike on äärettömän tärkeä liike. Sillä on sekoiluistaan negatiivisista vinoumistaan huolimatta pitkä historia takanaan ja kunnioitettavia saavutuksia tilillään. Sillä on tärkeä asema juurikin lännessä ja kaikessa siinä mitä pidetään länsimaisena vapauskäsityksenä. Länsi ei olisi länsi ilman länsimaista feminismiä.
Nykyisen yhteiskunnan ja laajemmin maailman trendi taitaa olla enemmänkin juuri antifeministisen ilmapiirin luominen nyt post- woken aikakaudella.Mainitse muutamia tunnetuimpia suomalaisia antifeministejä. Mielellään sellaisia, jotka vaativat, että kaikkien muidenkin pitää olla antifeministejä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyisen yhteiskunnan ja laajemmin maailman trendi taitaa olla enemmänkin juuri antifeministisen ilmapiirin luominen nyt post- woken aikakaudella."Sanot varmasti samaa antifeminismistä?"
Totta kai, mutta antifeminismi on lähestulkoon marginaalinen ilmiö yhteiskunnassa verrattuna feminismiin, joten tältä osin ei ole samanlaista ongelmaa kuin johon törmäämme feminismin tuputtamisen kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli kuitenkin opettanut tyttärensä feministiksi. Tuskin oli kysynyt tytöltä lupaa käännytystyöhön.
Tuosta olen samaa mieltä toisessa ketjussa jo lasten objektisointiin otinkin kantaa liittyen tähän aiheeseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mainitse muutamia tunnetuimpia suomalaisia antifeministejä. Mielellään sellaisia, jotka vaativat, että kaikkien muidenkin pitää olla antifeministejä.
Puhuttiin painostavasta ilmapiiristä yhteiskunnassa ei yksittäisistä henkilöistä. Kumpi mielestäsi nyt nostaa päätään enemmän yhteiskunnassa, feminismi vai antifeminismi?
Antifeministeiksi voi toki nimetä esimerkiksi lähes kaikki näkyvimmät ja kuuluvimmat perussuomalaispoliitikot, etenkin miehet, mutta myös monet naiset. Myös oikeistolaisiksi mielletyistä vapaista toimittajista ja some influensereista monet profiloituvat antifeministeiksi ainakin intohimoisen feminismin vastaisen paatoksensa perusteella. Tunnustuksellisissa kristityistä on myös antifeministejä jotka pitävät feminismiä satanistisena ideologiana. Onhan noita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sanot varmasti samaa antifeminismistä?"
Totta kai, mutta antifeminismi on lähestulkoon marginaalinen ilmiö yhteiskunnassa verrattuna feminismiin, joten tältä osin ei ole samanlaista ongelmaa kuin johon törmäämme feminismin tuputtamisen kanssa."antifeminismi on lähestulkoon marginaalinen ilmiö"
😂
Et oo tosissasi? No se riippuu kaiketi asutko pääkaupunkiseudulla vai jossain muualla miltä maailma näyttää.
Antifeminismi alkaa olla tätä nykyä jo lähes saman tason ilmiö kuin woketus oli vielä hetki sitten. Se vain elää toisenaisilla areenoilla. Henkitoreissaan olevan woken vaikutusta peruskouluissa ja muualla se ei ole vielä nujertanut mutta siihen suuntaan ollaan menossa. Ja hyvä niin kunhan ei keikahdeta toiseen ääripäähän.
Olkoon niin, antaa kaikkien kukkien kukkia. Kunhan ei aleta painostaa ihmisiä olemaan jonkin kannattaja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"antifeminismi on lähestulkoon marginaalinen ilmiö"
😂
Et oo tosissasi? No se riippuu kaiketi asutko pääkaupunkiseudulla vai jossain muualla miltä maailma näyttää.
Antifeminismi alkaa olla tätä nykyä jo lähes saman tason ilmiö kuin woketus oli vielä hetki sitten. Se vain elää toisenaisilla areenoilla. Henkitoreissaan olevan woken vaikutusta peruskouluissa ja muualla se ei ole vielä nujertanut mutta siihen suuntaan ollaan menossa. Ja hyvä niin kunhan ei keikahdeta toiseen ääripäähän.
Olkoon niin, antaa kaikkien kukkien kukkia. Kunhan ei aleta painostaa ihmisiä olemaan jonkin kannattaja."Antifeminismi alkaa olla tätä nykyä jo lähes saman tason ilmiö kuin woketus oli vielä hetki sitten."
Höpsistä. Antifeminismillä ei edes ole selkeää määritelmää puhumattakaan uskottavasta toiminnasta, mutta selvää on, että sitä yritetään käyttää ilmentämään kaikkea negatiivista suhteessa siihen miten feminismiä yritetään käyttää ilmentämään kaikkea positiivista.
"Henkitoreissaan olevan woken vaikutusta peruskouluissa ja muualla se ei ole vielä nujertanut..."
Hyvä huomio. Ainoa ongelma on, että woke ei ole henkitoreissaan kuin korkeintaan Yhdysvalloissa, joka puolestaan on nopeaa vauhtia eristämässä ja kutistamassa itseään kansainvälisesti erityisesti harjoitetun kauppapolitiikan avulla.
Täällä feminismi ja woke vaikuttavat kaikissa keskeisissä instituutioissa lainsäädäntöä myöten. Ja esimerkiksi koulujen opetusta määrittää opetussuunnitelman perusteet, joka on Opetushallituksen antama valtakunnallinen määräys. Tähän ei ole tehty muutoksia edes nykyisen hallituksen aikana. Naisjärjestöt taas saavat valtiolta rahaa, ja sitä käytetään muun muassa gender-ideologian edistämiseen varhaiskasvatuksessa.
Somekuplassa saattaa hetken aikaa kuvitella olevansa tekemisissä ns. antifeminismin kanssa, mutta kyseessä on perspektiiviharha. Yksikään järkevä ihminen, on hän sitten feministi tai ei ole, ei esimerkiksi voi kannattaa Taten näkemyksiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhuttiin painostavasta ilmapiiristä yhteiskunnassa ei yksittäisistä henkilöistä. Kumpi mielestäsi nyt nostaa päätään enemmän yhteiskunnassa, feminismi vai antifeminismi?
Antifeministeiksi voi toki nimetä esimerkiksi lähes kaikki näkyvimmät ja kuuluvimmat perussuomalaispoliitikot, etenkin miehet, mutta myös monet naiset. Myös oikeistolaisiksi mielletyistä vapaista toimittajista ja some influensereista monet profiloituvat antifeministeiksi ainakin intohimoisen feminismin vastaisen paatoksensa perusteella. Tunnustuksellisissa kristityistä on myös antifeministejä jotka pitävät feminismiä satanistisena ideologiana. Onhan noita."... monet profiloituvat antifeministeiksi ainakin intohimoisen feminismin vastaisen paatoksensa perusteella."
Tämä pätee vain jos antifeminismi määritellään (intohimoiseksi) feminismin vastaiseksi paatokseksi. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Antifeministeiksi voi toki nimetä esimerkiksi lähes kaikki näkyvimmät ja kuuluvimmat perussuomalaispoliitikot, etenkin miehet, mutta myös monet naiset. Myös oikeistolaisiksi mielletyistä vapaista toimittajista ja some influensereista monet profiloituvat antifeministeiksi ainakin intohimoisen feminismin vastaisen paatoksensa perusteella. Tunnustuksellisissa kristityistä on myös antifeministejä jotka pitävät feminismiä satanistisena ideologiana. Onhan noita.Minä olen saanut tietää olevani antifeministi ihan vaan siksi, kun olen kysynyt jotain, mihin feministi ei ole osannut vastata.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen saanut tietää olevani antifeministi ihan vaan siksi, kun olen kysynyt jotain, mihin feministi ei ole osannut vastata.
Minä olen saanut tietää olevani välillä natsi, välillä rasisti, välillä vihervasemmistolainen, välillä kommari, välillä oikeistokapitalisti, välillä "kokkare" milloin mitäkin. Kaikenlaisilla määritelmillä ihmisiä leimataan yleensä yksittäisten mielipiteiden vuoksi jostakin marginaalista asiasta.
"Höpsistä. Antifeminismillä ei edes ole selkeää määritelmää"
Onko "järkevällä ihmisellä" selkeä määritelmä?
"Yksikään järkevä ihminen, on hän sitten feministi tai ei ole, ei esimerkiksi voi kannattaa Taten näkemyksiä."
Tähän on oikein hyvä esimerkki vaikutusvaltaisesta influencerista jota voi hyvällä syyllä pitää nimenomaan antifeministinä. Oletko todella sitä mieltä että uusmaskuliinisuuden tuleminen ei ole oikea ilmiö, ja etteikö se ole ilmaantunut eetteriin nimenomaan vastareaktiona feminismille? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen saanut tietää olevani välillä natsi, välillä rasisti, välillä vihervasemmistolainen, välillä kommari, välillä oikeistokapitalisti, välillä "kokkare" milloin mitäkin. Kaikenlaisilla määritelmillä ihmisiä leimataan yleensä yksittäisten mielipiteiden vuoksi jostakin marginaalista asiasta.
"Yksikään järkevä ihminen, on hän sitten feministi tai ei ole, ei esimerkiksi voi kannattaa Taten näkemyksiä."
Tähän on oikein hyvä esimerkki vaikutusvaltaisesta influencerista jota voi hyvällä syyllä pitää nimenomaan antifeministinä. Oletko todella sitä mieltä että uusmaskuliinisuuden tuleminen ei ole oikea ilmiö, ja etteikö se ole ilmaantunut eetteriin nimenomaan vastareaktiona feminismille?Nyt on epäselvää kenelle tämä on tarkoitettu. Tässä on kommentoitu kahden eri kirjoittajan kommentteja samassa viestissä. Keskustelun konteksti ei myöskään ole antifeminismissä vaan feministien toiminnassa ja feminimintunnustuksen hankkimisessa toisilta naisilta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on epäselvää kenelle tämä on tarkoitettu. Tässä on kommentoitu kahden eri kirjoittajan kommentteja samassa viestissä. Keskustelun konteksti ei myöskään ole antifeminismissä vaan feministien toiminnassa ja feminimintunnustuksen hankkimisessa toisilta naisilta.
Se on "tarkoitettu" ihan jokaiselle, joka sen sattuu lukemaan. Kommentin sisältö rajoittuu siihen mitä siinä lukee.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Se on "tarkoitettu" ihan jokaiselle, joka sen sattuu lukemaan. Kommentin sisältö rajoittuu siihen mitä siinä lukee.
Mutta silti siinä yhdistellään kahden eri kirjoittajan viestien sisältöjä. Mielenkiintoista, että antifeminismiä käsitellessä siinä noudatetaan juuri sitä toimintatapaa, josta kirjoitin aiemmassa viestissä. Minä en näe Taten toiminnassa antifeminismiä vaan antisosiaalisuutta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Antifeministeiksi voi toki nimetä esimerkiksi lähes kaikki näkyvimmät ja kuuluvimmat perussuomalaispoliitikot, etenkin miehet, mutta myös monet naiset. Myös oikeistolaisiksi mielletyistä vapaista toimittajista ja some influensereista monet profiloituvat antifeministeiksi ainakin intohimoisen feminismin vastaisen paatoksensa perusteella. Tunnustuksellisissa kristityistä on myös antifeministejä jotka pitävät feminismiä satanistisena ideologiana. Onhan noita.Niin, sinä voit nimetä heidät antifeministeiksi. Ovatko he itse samaa mieltä asiasta?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mutta silti siinä yhdistellään kahden eri kirjoittajan viestien sisältöjä. Mielenkiintoista, että antifeminismiä käsitellessä siinä noudatetaan juuri sitä toimintatapaa, josta kirjoitin aiemmassa viestissä. Minä en näe Taten toiminnassa antifeminismiä vaan antisosiaalisuutta.
Ei yhdistellä mitään. Kerroin vain oman kokemukseni.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä yhdistellään siteerauksissa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on epäselvää kenelle tämä on tarkoitettu. Tässä on kommentoitu kahden eri kirjoittajan kommentteja samassa viestissä. Keskustelun konteksti ei myöskään ole antifeminismissä vaan feministien toiminnassa ja feminimintunnustuksen hankkimisessa toisilta naisilta.
"Tässä on kommentoitu kahden eri kirjoittajan kommentteja samassa viestissä."
Mistä mun se olisi pitänyt tietää? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Minä en näe Taten toiminnassa antifeminismiä vaan antisosiaalisuutta."
Yrität siis vakavalla naamalla väittää etteivät nämä uusmaskuliinisuuden lähettiläät kuten Tate ole ilmaantunut vastareaktiona feminismille? Älä viitsi. 😄 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Onks kiva keskustella itsensä kanssa ja vastailla itse omiin kommentteihin? Jopa vastailla mun suulla. 😝 Että saat oikein kunnolla sotkettua keskustelun tahallaan käyttäen tätä ANONYMITEETIN ihanuutta hyväksesi.
Mikäli keskustelija haluaa oikeasti keskustella ja tulla oikein ymmärretyksi, niin tilanteessa jossa haluaa ottaa osaa kahden muun väliseen ajatusten vaihtoon, kommenttiin voi aivan hyvin ilmoittaa että "en ole edellinen kommentoija mutta tulenpa tänne sivusta sanomaan että .." kuten itselläni on usein tapana tehdä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tähän on oikein hyvä esimerkki vaikutusvaltaisesta influencerista jota voi hyvällä syyllä pitää nimenomaan antifeministinä. Oletko todella sitä mieltä että uusmaskuliinisuuden tuleminen ei ole oikea ilmiö, ja etteikö se ole ilmaantunut eetteriin nimenomaan vastareaktiona feminismille?Auto correct taas riehunut.
"Tähän on oikein hyvä esimerkki vaikutusvaltaisesta influencerista jota voi hyvällä syyllä pitää nimenomaan antifeministinä. Oletko todella sitä mieltä että uusmaskuliinisuuden tuleminen ei ole oikea ilmiö, ja etteikö se ole ilmaantunut eetteriin nimenomaan vastareaktiona feminismille?"
Siis TATEHAN on oikein hyvä esimerkki....
Jos Tate ei ole antifeministi niin kumma tarve hänellä on kuitenkin tuhota feministiset käsitykset ja tavoitteet. Aina kaikkialla "destroying feminists". Häntä yleisesti myös nimitetään antifeministiksi.
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/09540253.2023.2292622
Mutta ei se antifeministi ole vaan joku antisosiaali vain...
https://m.youtube.com/watch?v=JodJNqdtQb4&pp=ygUTVGF0ZSBhYm91dCBmZW1pbmlzbQ== - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Minä en näe Taten toiminnassa antifeminismiä vaan antisosiaalisuutta."
Yrität siis vakavalla naamalla väittää etteivät nämä uusmaskuliinisuuden lähettiläät kuten Tate ole ilmaantunut vastareaktiona feminismille? Älä viitsi. 😄Tämän parempaan et sitten pystynyt? Feminismi on varmastikin herättänyt vastareaktioita useassa suunnassa, eikä Tateen jumittuminen tee oikeutta lukuisille feminismin ongelmille. Sisällöllisesti tässä viestissä ei ole sellaista, jota en olisi kommentoinut jo aiemmin. Tarkoitushan oli keskustella nyt feministien toiminnasta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Auto correct taas riehunut.
"Tähän on oikein hyvä esimerkki vaikutusvaltaisesta influencerista jota voi hyvällä syyllä pitää nimenomaan antifeministinä. Oletko todella sitä mieltä että uusmaskuliinisuuden tuleminen ei ole oikea ilmiö, ja etteikö se ole ilmaantunut eetteriin nimenomaan vastareaktiona feminismille?"
Siis TATEHAN on oikein hyvä esimerkki....
Jos Tate ei ole antifeministi niin kumma tarve hänellä on kuitenkin tuhota feministiset käsitykset ja tavoitteet. Aina kaikkialla "destroying feminists". Häntä yleisesti myös nimitetään antifeministiksi.
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/09540253.2023.2292622
Mutta ei se antifeministi ole vaan joku antisosiaali vain...
https://m.youtube.com/watch?v=JodJNqdtQb4&pp=ygUTVGF0ZSBhYm91dCBmZW1pbmlzbQ=="Häntä yleisesti myös nimitetään antifeministiksi..."
Kyllä, kun selaa erilaisia julkaisuja, niin hämmästyttävästi kaikissa niissä toistetaan samoja asioita Tatesta. Niiden asioiden toistamista voidaan toki jatkaa täälläkin, koska se eittämättä kuuluu kriittiseen ajatteluun. Viholliskuvien rakentelu on minkä tahansa ideologian suoranainen elinehto, mutta hirveän vakavasti otettava hahmo sosiaalisen median ja feministisen agendajournalistisen kuplan ulkopuolella Tate ei ole. Tate odottaa oikeudenkäyntiä, ja häneen toimiaan tutkitaan, mutta ei suinkaan väitetyn antifeminismin takia. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Häntä yleisesti myös nimitetään antifeministiksi..."
Kyllä, kun selaa erilaisia julkaisuja, niin hämmästyttävästi kaikissa niissä toistetaan samoja asioita Tatesta. Niiden asioiden toistamista voidaan toki jatkaa täälläkin, koska se eittämättä kuuluu kriittiseen ajatteluun. Viholliskuvien rakentelu on minkä tahansa ideologian suoranainen elinehto, mutta hirveän vakavasti otettava hahmo sosiaalisen median ja feministisen agendajournalistisen kuplan ulkopuolella Tate ei ole. Tate odottaa oikeudenkäyntiä, ja häneen toimiaan tutkitaan, mutta ei suinkaan väitetyn antifeminismin takia.Tate oli tietenkin vain yksi esimerkki liittyen antifeminismiin joka on nostanut päätään vastareaktiona (woke)feminismille koska antifeministejä pyydettiin nimeämään. Antifeminismin väitettiin olevan joku epämääräinen marginaali- ilmiö jota ei ole määritelty (ikään kuin se kaipaisi eritystä määrittelyä).
Samaan laariin voit laittaa kaikki stagalat ja muut mutkat-suoraksi-halki-poikki-ja-pinoon- uusmaskuliinisuutta edustavat influencerit.
Kyse on antifeministisestä vastareaktiosta pitkään jatkuneeseen woketusfeminismiin. Eli maskuliinisuuden demonisointiin. Tämän sisältöisiä kanavia on alkanut ilmaantua kaikkialle. Ja mikäpäs siinä, ei ongelmaa niin kauan kuin tämä ilmiö ei keikauta venettä toiseen ääripäähän. Tämäkin jannu on jossakin videossa maininnut äitinsä olleen feministi. Paljonko sillä on ollut vaikutusta tämän kanavan syntyyn?
https://m.youtube.com/@VeliVoima/videos
Antifeministi Andrew Tate muuten totesi näin:
https://theconversation.com/andrew-tate-research-has-long-shown-how-feminist-progress-is-always-followed-by-a-misogynistic-backlash-197433 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tate oli tietenkin vain yksi esimerkki liittyen antifeminismiin joka on nostanut päätään vastareaktiona (woke)feminismille koska antifeministejä pyydettiin nimeämään. Antifeminismin väitettiin olevan joku epämääräinen marginaali- ilmiö jota ei ole määritelty (ikään kuin se kaipaisi eritystä määrittelyä).
Samaan laariin voit laittaa kaikki stagalat ja muut mutkat-suoraksi-halki-poikki-ja-pinoon- uusmaskuliinisuutta edustavat influencerit.
Kyse on antifeministisestä vastareaktiosta pitkään jatkuneeseen woketusfeminismiin. Eli maskuliinisuuden demonisointiin. Tämän sisältöisiä kanavia on alkanut ilmaantua kaikkialle. Ja mikäpäs siinä, ei ongelmaa niin kauan kuin tämä ilmiö ei keikauta venettä toiseen ääripäähän. Tämäkin jannu on jossakin videossa maininnut äitinsä olleen feministi. Paljonko sillä on ollut vaikutusta tämän kanavan syntyyn?
https://m.youtube.com/@VeliVoima/videos
Antifeministi Andrew Tate muuten totesi näin:
https://theconversation.com/andrew-tate-research-has-long-shown-how-feminist-progress-is-always-followed-by-a-misogynistic-backlash-197433Oikeastaan tässä vain enää korostuu kuinka feministinen näkökulma on kyvytön käsittelemään uskottavasti tällaisia someilmiöitä. Kiitos sen osoittamisesta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Oikeastaan tässä vain enää korostuu kuinka feministinen näkökulma on kyvytön käsittelemään uskottavasti tällaisia someilmiöitä. Kiitos sen osoittamisesta.
Onneksi julkisen alueella asiat ovat paremmin.
https://www.hs.fi/taide/art-2000011136476.html
Edes lukematta koko juttua ymmärtää heti mihin tämä narratiivi perustuu, feministisiin lähtöoletuksiin, kuten oletukseen miesten etuoikeutetusta positiosta ja mieheydestä ongelmien syynä, sekä huvittavana detaljina Nytkis ry:n julkaisemaan harhaanjohtavan kyselytutkimuksen löydökseen. Se, että tämä narratiivi tuntuu monelle täysin perustellulta ja normaalilta kertoo vain (toksisen) feminismin voimasta. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi julkisen alueella asiat ovat paremmin.
https://www.hs.fi/taide/art-2000011136476.html
Edes lukematta koko juttua ymmärtää heti mihin tämä narratiivi perustuu, feministisiin lähtöoletuksiin, kuten oletukseen miesten etuoikeutetusta positiosta ja mieheydestä ongelmien syynä, sekä huvittavana detaljina Nytkis ry:n julkaisemaan harhaanjohtavan kyselytutkimuksen löydökseen. Se, että tämä narratiivi tuntuu monelle täysin perustellulta ja normaalilta kertoo vain (toksisen) feminismin voimasta.Mikä on julkisen alue?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Oikeastaan tässä vain enää korostuu kuinka feministinen näkökulma on kyvytön käsittelemään uskottavasti tällaisia someilmiöitä. Kiitos sen osoittamisesta.
Sulla on jutun aiheet vähissä jos tuo oli olevinaan argumentti.
- Anonyymi
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011155355.html
Sille miksi woke a.k.a. intersektionaalinen feminismi ei ole yhtä kuin feminismi on monta perusteltua syytä.
Mutta on vaikea ymmärtää Appelsinin yritystä erottaa feminismi irti naisasialiikkeestä.
"Kukaan ei varmaan kuitenkaan tohdi väittää, että Canth puolusti naisten oikeuksia ja tasa-arvoa väärin, kun hän ei viljellyt feminismi-sanaa."
Naisasialiike on yhtä kuin feminismi. Feminismi- sana keksittiin kauan sitten muistaakseni Ranskassa kuvaamaan nimenomaan naisasialiikkeen aktivismia.- Anonyymi
Naisasiaa voi nykyisin edistää myös ilman feminismiä. Vaikea ymmärtää mihin sitä feminismiä enää tarvitaan!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naisasiaa voi nykyisin edistää myös ilman feminismiä. Vaikea ymmärtää mihin sitä feminismiä enää tarvitaan!
Miten naisasiaa edistetään ilman naisasialiikettä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Piti ihan tarkistaa, mitä aiemmin on kirjoitettu. Siellähän lukee selkeästi sanatarkasti, että "naisasiaa voi nykyisin edistää myös ilman feminismiä". Tämä tarkoittaa siis sitä, että naisasian edistäminen ei ole sidoksissa feminismin edistämiseen. Sen sijaan kommentoit omaa määritelmääsi, joka ei ole relevantti sen kannalta mitä tuossa on aiemmin kirjoitettu. Osaat varmasti siinä tapauksessa vastatakin itsellesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Piti ihan tarkistaa, mitä aiemmin on kirjoitettu. Siellähän lukee selkeästi sanatarkasti, että "naisasiaa voi nykyisin edistää myös ilman feminismiä". Tämä tarkoittaa siis sitä, että naisasian edistäminen ei ole sidoksissa feminismin edistämiseen. Sen sijaan kommentoit omaa määritelmääsi, joka ei ole relevantti sen kannalta mitä tuossa on aiemmin kirjoitettu. Osaat varmasti siinä tapauksessa vastatakin itsellesi.
"Tämä tarkoittaa siis sitä, että naisasian edistäminen ei ole sidoksissa feminismin edistämiseen."
Käsittämätöntä ajattelua.
Mitä on tämä mainitsemasi feminismi jos se ei ole nimenomaan naisten asioiden ajamista? Naisasia on sisäänkirjoitettuna sanaan "feminismi". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helposti. Työntekijöiden asemaakin voidaan nykyään edistää ilman työväentaloja ja punalippuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tämä tarkoittaa siis sitä, että naisasian edistäminen ei ole sidoksissa feminismin edistämiseen."
Käsittämätöntä ajattelua.
Mitä on tämä mainitsemasi feminismi jos se ei ole nimenomaan naisten asioiden ajamista? Naisasia on sisäänkirjoitettuna sanaan "feminismi".Ei ole väitetty, että feminismi ei voi edistää naisasiaa; ainoastaan on todettu, että ne eivät ole samoja asioita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole väitetty, että feminismi ei voi edistää naisasiaa; ainoastaan on todettu, että ne eivät ole samoja asioita.
"Ei ole väitetty, että feminismi ei voi edistää naisasiaa; ainoastaan on todettu, että ne eivät ole samoja asioita."
Mikä ne erottaa toisistaan? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Ei ole väitetty, että feminismi ei voi edistää naisasiaa; ainoastaan on todettu, että ne eivät ole samoja asioita."
Mikä ne erottaa toisistaan?Tähän haluaisin vastauksen.
Mikä erottaa naisasialiikkeen ja feminismin toisistaan?
- Anonyymi
Ei pitäisi toimittajan pöyristyä vaikkei kaikki naiset tunne itseään feministiksi. Olen syntynyt 1940;
enkä pidä itseäni vouhottavana feministinä, olen 150 senttinen enkä ole vielä jäänyt kenenkään jalkoihin- Anonyymi
"Olen syntynyt 1940"
Pitääks tämäkin vielä uskoa? 😝
- Anonyymi
En ole feministi, kylläkin nainen, äiti ja mummu. Tasa-arvoinen, elän hyvää elämää omasta mielestäni. Aikoinaan ajattelin feministin olevan joku... Täysin turha pöyristyminen toimittajalta. Mielipiteeni.
- Anonyymi
Jaa että ei Ines ole femakko ja kannattaa tasa-arvoa , voiko femakko kannattaa tasa-arvoa ?
Miten muuten on saavatko kaikki mieshoitajat parempaa palkkaa kuin naishoitajat ?- Anonyymi
Hetkinen saavatko tosiaan mieshoitajat järkiään suurempaa palkkaa kuin naishoitajat ?
Onko se heillä työehtösopimuksessa säädetty vai onko se vaan vallitseva käytäntö ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hetkinen saavatko tosiaan mieshoitajat järkiään suurempaa palkkaa kuin naishoitajat ?
Onko se heillä työehtösopimuksessa säädetty vai onko se vaan vallitseva käytäntö ?Kuka niin väitti?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka niin väitti?
Olisiko ollut feministi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisiko ollut feministi?
Kuka feministi ja missä?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kuka feministi ja missä?
Sellainen feministi, joka tietää, että naisen euro on 0,8 euroa. Olet ehkä joskus kuullut?
Kekkonen pyöristyi. Söi liikaa PP-pihviä.👍🥩👍🥩👍🥩👍🤓🇫🇮
- AnonyymiUUSI
Minä olen kuullut väitteen että naiselle maksetaan pienempää palkkaa kuin miehelle.
Kumpi vastustaa tätä periaatetta enemmän Iines vai femakko.
Niin ja kuinka suuri tuo palkkaero euroina tuntipalkassa on , siis nimenomaan esimerkiksi hoitajilla ? - AnonyymiUUSI
Riittää, että heidän perheessä on jo yksi feministi.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko821635- 401279
En malta odottaa mies että tulet minuun
Sykkivänä ja intohimon palossa ujutat hitaasti upean rakkauden miekkasi minuun, ja antaudutaan kiihkeään rakasteluun. Hu87976Siltojen varjoissa
Siltojen varjoissa Yksinäinen susi kulkee, hiljaisuudessa sanoja punnitsee. Sydän auki, paljas liekki rinnassa, siltoja201936- 53862
- 61853
Vanhemmalle naiselle
Ihastuin sinuun kauan sitten. Luonteeseen, ulkonäköön ja iloisuuteen. Olen haaveillut sinusta sen jälkeen monet kerrat.68852Pitsaa selliiä
Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon20840- 34784
- 37779