Ylihuomenna äänestämään!

Vielä näissä vaaleissa minäkin päässen kansalaisvelvollisuuteni täyttämään. Tämän Paloheinän äänestyspaikka on autolla ajaen n. kilometrin päässä Ylipalontie 1:ssä ja minä taidan tallustella sinne Pitkämäen hiekkatietä, kun autopaikoilla siellä voi olla ruuhkaista.

Keskustahan tulee olemaan kunnallisvaalien ylivoimainen voittaja. Vaikka puolue ei saane edes 20 % äänistä, se varmaan saa yli 50 % valtuutetuista. Saakohan Keskusta nyt Helsingin 85:n valtuutetun joukkoon kolmannenkin edustajan kahden nykyisen lisäksi? Minä en tosin ole siinä avuksi, mutta ei minulla olisi mitään sitä vastaan, jos noin tapahtuisi.

Eipä nyt muuta kuin vain Oikein Hyvän vaaliviikonlopun toitotukset kaikille!

22

363

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tuli äänestettyä jo ennakkoon (ei Helsingissä), kun oli ennakkoäänestyspaikka niin lähellä työpaikkaa. Vaalisalaisuuteni kuitenkin pidän...

• Anonyymi

Jos nyt "faitteri" ihan vähän raottaisit. Äänestitkö Keskustaa? HOHOO, HO HOO!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos nyt "faitteri" ihan vähän raottaisit. Äänestitkö Keskustaa? HOHOO, HO HOO!

Jaa, voit kysyä Kapilta, ketä hän aikoo äänestää. Minä itse en tällä kertaa äänestänyt Keskustaa.

Vaihtoehtoni olivat:
        1. Kuntavaaleissa pienpuoluetta ja aluevaaleissa Keskustaa tai
        2. Kuntavaaleissa valintana siltä pohjalta mistä puolueesta haluan valtuuston suurimman (vaikuttaa meillä politiikkaan todella paljon) ja sitten aluevaaleissa pienpuoluetta

Valitsin vaihtoehdon 2. Pienpuolueessa ehdokasta, jonka uskon voivan päästä kansanedustajaksi, ja haluan tukea häntä. Jommassa kummassa vaalissa halusin tukea häntä joka tapauksessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaa, voit kysyä Kapilta, ketä hän aikoo äänestää. Minä itse en tällä kertaa äänestänyt Keskustaa.

Vaihtoehtoni olivat:
        1. Kuntavaaleissa pienpuoluetta ja aluevaaleissa Keskustaa tai
        2. Kuntavaaleissa valintana siltä pohjalta mistä puolueesta haluan valtuuston suurimman (vaikuttaa meillä politiikkaan todella paljon) ja sitten aluevaaleissa pienpuoluetta

Valitsin vaihtoehdon 2. Pienpuolueessa ehdokasta, jonka uskon voivan päästä kansanedustajaksi, ja haluan tukea häntä. Jommassa kummassa vaalissa halusin tukea häntä joka tapauksessa.

Kuntavaaleissa jouduin pettymään. Tuo vaihtoehto 2 tarkoitti, että annoin ääneni Kummolalle. Valitettavasti ei riittänyt. No, sen kanssa täytyy elää, mitä tamperelaiset äänesti. Ollenkaan en kyllä ymmärrä, miten SDP:n Ilmari Nurminen sai niin paljon ääniä, kun en tiedä hänen poliittisista näkemyksistään yhtään mitään. Onko saanut äänensä ihan vaan perintönä Sanna Marinilta sillä perusteella, että hengasi Marinin kanssa? Vai ketkä ovat antaneet äänensä nimenomaan Nurmiselle?

• Anonyymi

Tällainen näkyy nyt olevan sen Stadin valtuuston kokoonpano: ”Kaudella 2021–2025 valtuustoryhmät ovat kokoomus (23 paikkaa), vihreät (18), SDP (13), vasemmistoliitto (11), perussuomalaiset (9), RKP (5), Liike Nyt (3), keskusta (2) sekä kristillisdemokraatit (1).”
      Nythän kai demarit sielläkin jyllää, mutta ei se kokoomukselle mitään mahda. Keskusta voi hyvin saada kolmannen paikan viime vaaleissa Perussuomalaisia äänestäneiltä.

• Anonyymi

Tämmöisiäkö kepuleita?

Antti Ollikainen ja ANTIN ARVOT

"Tärkeimmät arvoni ovat oikeudenmukaisuus, vastuullisuus ja vapaus, toisten ihmisten kunnioittaminen..."

https://www.anttiollikainen.fi/antti/

Aiempaa työkokemusta minulla on mm;

- Pohjois-Pohjanmaan Keskustan järjestö- ja kuntakoordinaattorin sekä toiminnanjohtajan tehtävistä

---

Kepulaiset vaalii ryhmäkuria ja pistää "väärinajattelijat" ruotuun ryhmän sisällä järjestettävällä, liki inkvisiition mallisella noitavainolla, jota jatketaan kunnes simputettava uhri murtuu täysin.

Eräälle kepulaiselle naiselle ja Tyrnävän kunnanvaltuutetulle, pidettiin kepulaisten ryhmässä perinteisen "lestamallin mukainen hoitokokous" jonkun somekirjoituksen takia.

Miksi kepun Pohjois-Pohjanmaan Keskustan järjestö- ja kuntakoordinaattori sekä toiminnanjohtaja, Antti Ollikainen, oli läsnä tässä XX:n nöyryyttämistilaisuudessa? Missä roolissa Antti oli läsnä?
      Tilaisuudessa XX romahti täysin alkaen itkemään vuolaasti. Tästä pennalismista huolimatta tämä nainen on edelleenkin ehdolla kepun listoilla Tyrnävän kunnanvaltuustoon. Nyt varmaankin osaa olla jo kiltisti, JOS valitaan.

Mitä Kempeleen kepulit häärii Tyrnävän kepun valtuustoryhmän jäsenten simputustilaisuuksissa? Tyrnävällä kepumafia ei näemmä kaihda ikäviäkään otteita! Lestamallinen ryhmähoito / sakinhivutus on siis edelleenkin nykypäivää.

https://www.kempele.fi/kunta-ja-hallinto/paatoksenteko/valtuusto.html

Tyrnävän kunnanvaltuusto 2025

https://www.tyrnava.fi/paatoksenteko-ja-kunta/paatoksenteko/kunnanvaltuusto.html

https://www.tyrnava.fi/media/paatoksenteko-ja-vaikuttaminen/julkaistavat-yhteystiedot_2024_02_02.pdf

• Anonyymi
    • Anonyymi

Tai viherpiiperöisiä... jotka eivät erota suomalaista sompusta!

Vihreiden puheenjohtaja Sofia Virta avasi sanaisen arkkunsa, eli tyhmyyden tynnyrinsä, valtiovarainministeri Riikka Purralle (ps)

IL vaalitentti 7.4.2025

Hän vertasi Suomeen tulleita pakoloisia sotapakoloisiksi ja Karjalan evakoihin!

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/71608a50-a55d-46d1-9fe3-371c52ae05b2

– Oletko Riikka ymmärtänyt, että ne lapset, joihin siinä viittaat, ovat kidutuksen ja sodan uhreja. Ne ovat lapsia vastaavasti kuin tässä maassa autettiin Karjalan evakoita aikoinaan.

Tämä samainen Virta ei tiennyt edes terveyskeskusten päivystyskäynnin hintaa. Eipä sitä tiennyt komukoiden Koskelakaan.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/a4808b30-5b64-4f36-86f6-92b912bec9eb

Puolueiden johtajilta kysyttiin, kuinka paljon on terveyskeskuslääkärin käyntimaksu on tällä hetkellä. Samoin kävi kysyttäessä yöpäivystyskäynnin hintaa.

Näin Sofia Virta tylytti Riikka Purraa IL:n vaalitentissä: ”He ovat kidutuksen uhreja”

IL-PALAT 8.4. 13:01

https://www.iltalehti.fi/palat/26962ba8-ca92-4876-929a-12dc1876c613

• Avaukseni lopussa jo esitin viikonlopputoivotukseni, mutta nyt kuitenkin vielä palstan avasin ja näin avaukselleni tulleen ihan asiallisia ja hauskojakin viestejä. Kiitos niistä; mielelläni niitä lueskelin, mutta en niitä nyt kuitenkaan jaksa tätä enempää kommentoida.

Fyysisen kuntoni valuminen korkean ikäni mukaiseksi on tehnyt samaa myös henkiselle kunnolleni ja sen myötä myös esitystaidoilleni ja -halullenikin. Taidanpa loppuillan tyytyä tv:n tarjoamaan – johon kuuluu ainakin Ilvekaen ja Kalpan välinen Jääkiekon Liigan pudotuspelien ensimmäinen välieräottelu.

Nyt vain vielä toistamiseen Oikein Hyvän viikonlopun toivotukset kaikille!

• Anonyymi

Oletko synnyinjuuriesi pohjalta kova Kalpa-fani?

• Tulinpa poikkeuksellisesti näin viikonloppunakin täällä käymään. Täytyy tuoda tännekin tämä hyvä mieli, joka syntyi asiasta, josta kertoi eilinen Suomen Kuvalehti:

https://suomenkuvalehti.fi/paajutut/karjaalla-tehdaan-panssariajoneuvoja-ruotsiin-yhden-auton-jalostusarvo-jopa-350-000-euroa/

”Panssariautoja valmistavat Sisu Auto ja Patria saivat maaliskuun alussa kuninkaallista huomiota. Tanskan kuningas Frederik ja kuningatar Mary tutustuivat tasavallan presidentin Alexander Stubbin ja hänen puolisonsa Suzanne Innes-Stubbin kanssa Suomen puolustusteollisuuteen museo- ja yliopistovierailujensa ohessa.

Valtiovierailulla painottui tuttuun tapaan maiden välinen yhteistyö ja keskusteluja käytiin kulttuurin lisäksi puolustuspolitiikasta ja kriisinkestävyydestä.

Sisu Auton pääomistajalle ja hallituksen puheenjohtajalle Timo Korhoselle valtiojohtajien vierailu oli mahdollisuus esitellä yhtiön aikaansaannoksia.

”Etenkin Tanskan kuningatar vaikutti olevan erittäin kiinnostunut tuotteistamme”, Korhonen sanoo tehtaan pihalla, jossa kymmenkunta valmista panssariajoneuvoa odottaa vientiä Ruotsiin”.

Toki tiesin tuosta tapahtumasta poikani kertomana jo aikaisemminkin, mutta kiva oli nyt lukea siitä lehden kolmella sivulla, mutta ei auenne tuosta linkistäni yllä olevaa pidemmälle.

Hyvillä mielin jatkan nyt viikonloppuani, jolle kaikkea hyvää toivotan myös kaikille tämän lukeville.

• Anonyymi

No nyt suututit palstan wannebe-sotilaan jolla ei ole lainkaan jälkeläisiä.

• Anonyymi kirjoitti:

No nyt suututit palstan wannebe-sotilaan jolla ei ole lainkaan jälkeläisiä.

Kyllä sillä tarkoittamallasi on varmaan jälkeläisiä, onhan hän täälläkin kertoillut lapsenlastensa vierailuista luonaan. On kuitenkin minua paljon nuorempi, joten lapsenlapsenlapsia hänellä ei vielä liene. Minulla niitä on jo viisi. Vanhemmalla pojallani kaksi lapsenlasta ja tällä nuoremmalla, Timolla jo kolme.

Ei kai hän oikeana sotilaana voine suuttua siitä, että minulla on tuollaista jälkikasvuakin, sillä olinhan minäkin aikoinaan oikea sotilas, vaikka olen ollut jo 44,5 vuotta vain sotilaseläkeläinen – tosin sen lisäksi jo 26,5 vuotta myös siviilityöeläkeläinen.

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Kyllä sillä tarkoittamallasi on varmaan jälkeläisiä, onhan hän täälläkin kertoillut lapsenlastensa vierailuista luonaan. On kuitenkin minua paljon nuorempi, joten lapsenlapsenlapsia hänellä ei vielä liene. Minulla niitä on jo viisi. Vanhemmalla pojallani kaksi lapsenlasta ja tällä nuoremmalla, Timolla jo kolme.

Ei kai hän oikeana sotilaana voine suuttua siitä, että minulla on tuollaista jälkikasvuakin, sillä olinhan minäkin aikoinaan oikea sotilas, vaikka olen ollut jo 44,5 vuotta vain sotilaseläkeläinen – tosin sen lisäksi jo 26,5 vuotta myös siviilityöeläkeläinen.

En usko, että on lapsia ja sitä myötä lapsenlapsia.

Toistakymmentä vuotta tämä "sotilas" on täällä riehunut ja menettänyt satoja nikkejä ja kymmeniä tuhansia kirjoituksiaan kaatopaikalle.

Hän ei ole luulemasi Aisamaa. Hän on trolli joka on trollausmielessä omaksunut aidon Aisamaan tyylin kirjoittaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En usko, että on lapsia ja sitä myötä lapsenlapsia.

Toistakymmentä vuotta tämä "sotilas" on täällä riehunut ja menettänyt satoja nikkejä ja kymmeniä tuhansia kirjoituksiaan kaatopaikalle.

Hän ei ole luulemasi Aisamaa. Hän on trolli joka on trollausmielessä omaksunut aidon Aisamaan tyylin kirjoittaa.

Eihän tästä VOI erehtyä:

Valta Kuuluu Kansalle

Alue- ja kuntavaaliehdokkaat 2025

Kaikki ehdokkaat ovat lähdössä ehdolle sekä aluevaaleissa, että kuntavaaleissa ellei asiasta erikseen mainita ehdokkaan tiedoissa.

https://vkkpuolue.fi/fi/node/15

Osipovitsi Kouvola
        Eläkeläinen, reservin kapteeni 73 vuotta

>>Olen Karstulassa syntynyt, Ruotsissa työssä ollut ja Puolustusvoimissa 25 vuotta palvellut eläkkeellä oleva ammattisotilas.

Minulla oli koulutettavana ja kasvatettavana yli 7000 varusmiestä Suomen jokaisesta kolkasta, erityisesti 15 Reserviupseerikoulun joukkueenjohtajana toimiessani.

Elämänkokemukseni on sitä luokkaa, että taidan varsin hyvin ymmärtää millaisissa olosuhteissa kasvaa ja voi hyvin tasapainoisia ihmisiä. Kouvolassa reuna- alueita on kuihdutettu, jolloin vakaata kasvuympäristöä on tuhottu, erityisesti lasten ja nuorten osalta.

Kokonaisuuksien ymmärtäminen ei näytä olevan valtaa käyttävien hallinnassa. Siksi asiat typistyvät yksittäisiin yksityiskohtiin keskittyväksi näpertelyksi ja usein typeräksi kiistelyksi niistä.

Kokonaisuus on hahmotettava ensin ja sen jälkeen yksittäisen asian painoarvo esiin. Se on mottoni.<<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän tästä VOI erehtyä:

Valta Kuuluu Kansalle

Alue- ja kuntavaaliehdokkaat 2025

Kaikki ehdokkaat ovat lähdössä ehdolle sekä aluevaaleissa, että kuntavaaleissa ellei asiasta erikseen mainita ehdokkaan tiedoissa.

https://vkkpuolue.fi/fi/node/15

Osipovitsi Kouvola
        Eläkeläinen, reservin kapteeni 73 vuotta

>>Olen Karstulassa syntynyt, Ruotsissa työssä ollut ja Puolustusvoimissa 25 vuotta palvellut eläkkeellä oleva ammattisotilas.

Minulla oli koulutettavana ja kasvatettavana yli 7000 varusmiestä Suomen jokaisesta kolkasta, erityisesti 15 Reserviupseerikoulun joukkueenjohtajana toimiessani.

Elämänkokemukseni on sitä luokkaa, että taidan varsin hyvin ymmärtää millaisissa olosuhteissa kasvaa ja voi hyvin tasapainoisia ihmisiä. Kouvolassa reuna- alueita on kuihdutettu, jolloin vakaata kasvuympäristöä on tuhottu, erityisesti lasten ja nuorten osalta.

Kokonaisuuksien ymmärtäminen ei näytä olevan valtaa käyttävien hallinnassa. Siksi asiat typistyvät yksittäisiin yksityiskohtiin keskittyväksi näpertelyksi ja usein typeräksi kiistelyksi niistä.

Kokonaisuus on hahmotettava ensin ja sen jälkeen yksittäisen asian painoarvo esiin. Se on mottoni.<<

>> taidan varsin hyvin ymmärtää<<
        Ei tuollaisella epäröinnillä kaupunginvaltuustoon ylletä.

Motto kokonaisuuksien hahmottamisesta ennen yksittäisiä asioita luo mielikuvan vässykästä, joka pinnistelee ymmärtääkseen muiden tavoitteet ja sulautuu lopulta niihin. Ei tuollaista kukaan äänestä.

• Anonyymi

Korhoset jyllää!

"Tesistä tuli Sisu Auton osaomistaja syyskuussa 2023. Kesällä 2024 valtionyhtiö sijoitti yritykseen lisää, jolloin sen omistusosuus nousi 24,4 prosenttiin. Sisua omistaa 7,5 prosentin osuudella myös tamperelainen Tavo Oy, joka myy raskaan kaluston varaosia.

Loput yhtiön osakkeista, 68,1 prosenttia, on edelleen Korhosen hallussa."

https://suomenkuvalehti.fi/paajutut/karjaalla-tehdaan-panssariajoneuvoja-ruotsiin-yhden-auton-jalostusarvo-jopa-350-000-euroa/?src=pianotoplist&suomenkuvalehti.fi=&sid=ANON-740dc208-e68c-1559-2070-203558204953&shared=1322770-037e0130-4

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Millaisissa harjoituksissa oikeaksi sotilaaksi harjaannuit? HO HOO, HO HOO!

• Anonyymi

En aio äänestää enää koskaan!

• Kansalaisvelvollisuus on taas täytetty. Varmaan viimeisen kerran, sillä tuskinpa olen enää eduskuntavaalien aikaan äänestämässä. Kuntavaaleissa äänestin ”varman päälle”, siis ehdokasta, joka taatusti menee läpi.

Olin itsekin ehdokkaana hiljattain, siis v. 1972 kuntavaaleissa, mutta en mennyt läpi saamillani parilla sadalla äänellä; lähes tuplaten enemmän olisi tarvittu. En minä silloin saanut niin suurta huomiota kuin saan nyt tällä palstalla, jossa nytkin yli 10 vuoden takaisia kirjoituksiani on nosteltu esille. Hyviä kirjoituksia ne ovat; mukava oli niitä lueskella; kiva kun ihailijani ovat niitä talletelleet; itse en ole niin tehnyt.

Eilen illalla tälle tulleessa viestissä ollaan sitä mieltä, että tuo SOTILAS ei olisi hän, jona haluaa esiintyä. Vaikea minunkin on sellaista uskoa, mutta olihan siinäkin ammattikunnassa monenlaisia ”sotilaita”. Osa jäi tehtävissään tallaamaan kenttäkouluttajiksi eli tasolle, jolla lähes jokainen aloitti – niin tein minäkin.

Nyt vain kaikille oikein kivaa palmusunnuntain jatkoa ja ovillenne virpojia, joita minun ovellani on käynyt jo kaksi naapuriston tyttöä. Onneksi olin varannut ”vitosen seteleitä” heille saamastani virpomisvarvun vastineiksi annettaviksi. Ja sitten vielä kaikille Oikein jännittävää iltaa vaalien tuloslaskentaa tv:ssta seuratessanne!

• Anonyymi

Toki aina tulokset jännittää. Tässä naapuri kaupungissa sovittu ainakin omien virpojien kanssa jotta tulisivat vasta välilauantaina, heillä ollut kavereitaan mukana siinä perinteessä. Poika perheineen asuu Paloheinässä ja Turunkin perheen perheen lapsia vaarin ja muorin luokse pääsiäiseksi tulevat. Kolmaskin perhe tulee sitten käymään pääsiäispyhinä, kun asuvat etäämpänä. Heillä etunsa kun on meitä isovanhempia kaksin kerroin. Kyllä me isovanhemmatkin tapaillaan tuontuostakin. Rovaniemi ja Jyväskyläkin meillä vaimon kanssa asuntoauto matkoillamme pysähdymme luonaan. Myös muutamme kielemme Ruotsiksi kun Tukholman isovanhemmat luonamme. Sielläkin poiketaan aina väliin.

Sanotaan nyt Vantaankin kaupunginvaltuusto joka nyt tällä kaudella.
        Vantaan kaupunginvaltuustoon 2021–2025 kuuluu 67 jäsentä. Valtuustopaikat jakautuvat puolueittain seuraavasti: kokoomus 18 valtuustopaikkaa, SDP 16 paikkaa, perussuomalaiset 11 paikkaa, vihreät 9 paikkaa, vasemmistoliitto 4 paikkaa, keskusta 2 paikkaa, kristillisdemokraatit 2 paikkaa, Liike Nyt 2 paikkaa, RKP 2 paikkaa ja LEVELI 1 paikka.

Että... että ! Kyllä tästä hyvä tulee kun kesää kohti edetään, ja otan asuntoauton käyttöön tuossa n kuukauden päästä. Se kätevää kun Vanhasen hallitus loi tämän mahdoliisuuden, kun ei autoa tarvitse saa netissä pantua maksut poikki, taas käyttöön otto samoin vie kuin pari minuuttia, saa heti lähteä liikenteeseen, luonnnollisesti katsastus oltava kunnossa. Samoin monille varmaan täälläkin Vanhasen hallituksen luoma takuueläke on tarpeen. Vanhasen hallitus loikin monia näitä tarpeellisia tekoja. Samoin mm demareilla oli ministerinä aikanaan joka oli vanhojen autojen fani, ja sai luotua hyvät säännöt. Museoajoneuvoharrastus voi hyvin.
        Yli 30 vuotiaat autot saa museorekisteriin kun vastaavat kunnoltaan alkuperäistä. Vähän kirpaissut meikäläistäkin, sellainenkin löytyy tallista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toki aina tulokset jännittää. Tässä naapuri kaupungissa sovittu ainakin omien virpojien kanssa jotta tulisivat vasta välilauantaina, heillä ollut kavereitaan mukana siinä perinteessä. Poika perheineen asuu Paloheinässä ja Turunkin perheen perheen lapsia vaarin ja muorin luokse pääsiäiseksi tulevat. Kolmaskin perhe tulee sitten käymään pääsiäispyhinä, kun asuvat etäämpänä. Heillä etunsa kun on meitä isovanhempia kaksin kerroin. Kyllä me isovanhemmatkin tapaillaan tuontuostakin. Rovaniemi ja Jyväskyläkin meillä vaimon kanssa asuntoauto matkoillamme pysähdymme luonaan. Myös muutamme kielemme Ruotsiksi kun Tukholman isovanhemmat luonamme. Sielläkin poiketaan aina väliin.

Sanotaan nyt Vantaankin kaupunginvaltuusto joka nyt tällä kaudella.
        Vantaan kaupunginvaltuustoon 2021–2025 kuuluu 67 jäsentä. Valtuustopaikat jakautuvat puolueittain seuraavasti: kokoomus 18 valtuustopaikkaa, SDP 16 paikkaa, perussuomalaiset 11 paikkaa, vihreät 9 paikkaa, vasemmistoliitto 4 paikkaa, keskusta 2 paikkaa, kristillisdemokraatit 2 paikkaa, Liike Nyt 2 paikkaa, RKP 2 paikkaa ja LEVELI 1 paikka.

Että... että ! Kyllä tästä hyvä tulee kun kesää kohti edetään, ja otan asuntoauton käyttöön tuossa n kuukauden päästä. Se kätevää kun Vanhasen hallitus loi tämän mahdoliisuuden, kun ei autoa tarvitse saa netissä pantua maksut poikki, taas käyttöön otto samoin vie kuin pari minuuttia, saa heti lähteä liikenteeseen, luonnnollisesti katsastus oltava kunnossa. Samoin monille varmaan täälläkin Vanhasen hallituksen luoma takuueläke on tarpeen. Vanhasen hallitus loikin monia näitä tarpeellisia tekoja. Samoin mm demareilla oli ministerinä aikanaan joka oli vanhojen autojen fani, ja sai luotua hyvät säännöt. Museoajoneuvoharrastus voi hyvin.
        Yli 30 vuotiaat autot saa museorekisteriin kun vastaavat kunnoltaan alkuperäistä. Vähän kirpaissut meikäläistäkin, sellainenkin löytyy tallista.

Pankkomajurin selitystä näköjään. Se on varma merkki aina kun täällä joku kirjoittaa palstan aiheeseen kuulumatonta jorinaa jossa luetellaan kaikki kummin kaiman serkut väärän puun takaa ja vaihdetaan jopa ruotsiksi välillä jollei olla pulkkailemassa paloheinässä.

Tyylisi on niin selkeää, seassa kerskailua kun sellainen löytyy tallista.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      21
      4558
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      3244
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3117
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      46
      2499
    5. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      82
      1230
    6. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      257
      1103
    7. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1089
    8. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      56
      1072
    9. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      391
      1065
    10. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      200
      956
    Aihe