"hua hinin lähellä on yksi puisto noin 55-60 kilsaa sisämaahan, minäolen käynyt siellä monta kertaa, enkä kertaakaan mennyt pidemmälle kuin toiselle rastille, jossa oli paljon minulle tuntemattomia perhosia, mutta kolmas olisi ollut minulle jo liian raskas, ei kannata kauheasti uhota siellä jos ei asiasta mitään ymmärrä, viisasta lienee pitää naamansa kiinni..."
Sanoi Vladimir Smirnoff, el Vodka Possolainen pikkupäissään.
Eiköhän ne perhosten tunnistamiset ole perhosharrastajien heiniä?
Khao Sam Roi Yot on rannikolla, joten et puhu siitä.
Siellä on se kuuluisa Phraya Nakhon luola ja kuninkaallinen paviljonki. Tässä puistossa liikutaan kulkuneuvoilla, sillä etäisyydet nähtävyyksien välillä on liian pitkät. Puistossa ei ole "rasteja".
Olen käynyt, luolaan ei pääse huonojalkaiset korkeuserojen vuoksi ja sateella vaarallista tervejalkaisillekin.
Lintubongareiden kohde. Se puisto ei ole sisämaassa, joten tämä ei ole se sinun perhoskohteesi. Sieltä voi tehdä päiväretken villieläinkohteeseen erillisestä maksusta. Alueella on myös leirintäalueita joista voi vuokrata teltan.
Kaeng Krachan taas on siellä sisämaassa rajaan saakka. Thaimaan suurin puisto. Se on patikointiin soveltuva puisto, mutta sielläkään ei ole "rasteja" vaan reittejä on loputtomiin.
Siellä on leopardeista lähtien eläintä karhuihin ja peuroihin saakka. Muutama tiikerihavainto tehty 2023. Tämä on se sinun perhospuistosi. Sadekautena ei niitä juurikaan ole.
Puiston sisäosiin on mentävä autolla tai mopolla. Yhdelle leirintäalueelle ei päästetä henkilöautoja eikä mopoja, koska maavara ei riitä maastoisalle ja saviselle tielle. Eivät jaksa koko ajan olla hinaamassa turistien Yariksia pois sieltä.
Etäisyydet on kymmeniä kilometrejä ja majoituksilla on oltava reilusti ennen pimeää.
Ihan mukavia päiväretkiä voi tehdä autolla tuonnekin, siten että valkkaa sitten ne paikat mitkä haluaa nähdä.
Koko puiston näkemiseen tarvittaisiin viikkoja. On niin kauan aikaa itselläni niistä puistoista että muisti ei enää ole täydellinen. Muay Thai leirien aikaan käytiin kuntoilumielessä juoksemassa auton jättöpaikalta joku sopiva 1-2 tunnin reitti ja sitten takaisin.
Näissä "etelän" puistoissa en ole perheen kanssa käynyt, vielä. Tyttöystävien ja kavereiden kanssa pikkuinen suosikkipuisto on Cha amin vieressä, jossa juuri sopivan mittainen reitti päiväretkeen. Eläimiä ei siellä paljoa näe, mutta näköalat ja luolat on hienoja.
Paras kokemus Kaeng Krachaniin olisi kun leiriytyisi sinne puiston sisimmälle leirintäalueelle, josta voi patikoida vielä kohti Burman rajaa ja vuorelle, jos kunto piisaa.
Voin kertoa että en ihan huonoilla unilla ja eväillä tai pahassa säässä lähtisi sinne itsekään, enkä yksin enkä siten että olisi riski ettei ehdi takaisin ennen auringonlaskua, koska silloin olet siinä kuuluisassa kusisessa paikassa.
Leirintäalueita pedot kunnioittaa, mutta pimeä viidakko on heidän reviiriä ja myös kärmekset liikkuu öisin saalistamassa ja et näe niitä poluilla.
Puistojen ongelmat on samoja kaikkialla, eli infra ei välttämättä ole ihan äskettäin kunnostettu ja jotkut reitit ovat viidakoituneet umpeen ja varsinkaan hämärässä et enää tiedä minne mennä.
Esimerkiksi se täällä juuri mainittu Namtok lähellä Takia ja Mae Sot kaupunkia on niin viidakoitunut viimeksi käydessäni että nippa nappa pääsi kulkemaan.
Mutta sitten jos joku ministeri tai korkea upseeri sattuu sinne eksymään, taikka jälkikasvunsa, se saatetaan kunnostaa viikossa uuteen uskoon.
2010
Toiselle rastille ilman ikärajaa, mutta ei kolmannelle
26
155
Vastaukset
- Anonyymi
Khao Sam Roi Yot, on lähellä saraburia, hua hinin lähellä on pala-u niminen, jonne pääsen toiselle rastille siellä on rasteja 22, minä pääsen toiselle, tyttäreni 15, sitten tuli takaisin, liian vaikea maasto liikua... valtaosa puistoista on huonoja, takin alueella on useita puistoja, ainakin yksi joka rajoittaa sisäänpääsyn 55vuotialle.
- Anonyymi
Yksi noista takin puistoista on tuo namtok. se ei ole varsinainen puisto vaan hyvin hoidettu matkailukeskus, voi myös sotkea vieressä olevaan taksin alkuiseen.... joka on myös hyväkuntoinen, näissä kummassakin voi liikkua pyörätuolilla... tuolla ikärajoitetulla ei varmasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksi noista takin puistoista on tuo namtok. se ei ole varsinainen puisto vaan hyvin hoidettu matkailukeskus, voi myös sotkea vieressä olevaan taksin alkuiseen.... joka on myös hyväkuntoinen, näissä kummassakin voi liikkua pyörätuolilla... tuolla ikärajoitetulla ei varmasti.
Joo erehdyin sam roy yot on pranburissa, tai hieman etelään, siellä vietin suuremman osan korona-ajasta, se tuli aika tutuksi, ranta on thaimaan paras, siellä tutustuin kahteen kultaiseen noutajaan, kävin siellä vielä muutamaa kuukautta ennenkuin palasimme suomeen koirat muistivat minut vielä, siellä oli sellainen kalastaja poika. joka kävi joka päivä hakemassa jotain mereneläviä siinä vieressä on pieni saari jossa on pieni liukumäki, tämä poika myi meille saaliinsa, monta kertaa, mukana oli pieni grilli, jolla ne grillasi... mustari, simpukoita, erilaisia kaloja, ja paljon katkiksia.
- Anonyymi
Äläs nyt ihan hulluja horise. Hua Hinista etelään se on aina ollut.
https://aijaa.com/FClZ0p
2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo erehdyin sam roy yot on pranburissa, tai hieman etelään, siellä vietin suuremman osan korona-ajasta, se tuli aika tutuksi, ranta on thaimaan paras, siellä tutustuin kahteen kultaiseen noutajaan, kävin siellä vielä muutamaa kuukautta ennenkuin palasimme suomeen koirat muistivat minut vielä, siellä oli sellainen kalastaja poika. joka kävi joka päivä hakemassa jotain mereneläviä siinä vieressä on pieni saari jossa on pieni liukumäki, tämä poika myi meille saaliinsa, monta kertaa, mukana oli pieni grilli, jolla ne grillasi... mustari, simpukoita, erilaisia kaloja, ja paljon katkiksia.
Olet siis käynyt thaimaan kaikilla rannoilla koska pystyt sanomaan että se on thaimaan paras??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No et varmasti viettänyt. Kukaan ei ota toista vuokrakämppää ja olit koko korona-ajan tällä palstalla soittamassa päätäsi ihan kuten tänäänkin.
- Anonyymi
Kuules 2010.
Kun sinä laadit näitä aloituksiasi ja sinulla on koko ajan ja joka päivä mielessäsi nuo asiat ja henkilö, niin sinun olisi hyvä pysähtyä hetkeksi tarkkailemaan omaa toimintaasi.
Ei tuollainen ole terveen ihmisen puuhastelua, kyllä sinulla täytyy olla joku solmu omassa elämässäsi ja olisi tärkeämpää, että teet jotain sen umpisolmun aukaisemiseksi.
Sinä pahennat vain joka päivä omaa psyykkistä huonovointisuuttasi kun kirjaudut tälle matkailupalstalle tuottamaan noita typeryyksiäsi.
Anna numbasi olla mikä on, ei sinun miljonääriliikemiehenä ja perheellisenä tule käyttää minuuttiakaan elämästään tuollaiseen mitä sinä harrastat.
Sinä ja myötäilijäsi pitävät huolen että tämä matkailupalsta ei tule koskaan olemaan matkailupalsta, vaan teidän keskinäinen kiistelytanner.- Anonyymi
Älä höpötä. Kukaan ei kaipaa täysin harhaanjohtavia Possolaisen asperger- ja dementiapohjaisia mielikuvaseikkailuita eikä ohjeita, jotka on ihan mitä sattuu.
2010
- Anonyymi
Kaeng Krachan onko tuo paikka mistä nousee merestä se jättikokoinen JAG, sellainen 10 metriä korkea, rannasta joku 100m... tuolla olen käynyt kerran pari...
Paljon puistoja mukavampia paikkoja on padot, niissä on uskomaton fauna, ainoapaikka missä näin todella ison dragon lizardin oli yhdellä padolla, hua hinin alueella on kaksi isoa patoa, samoin saraburin alueella ihan turistikohteeksi muokattu.- Anonyymi
Minulla on se etu näissä asioissa että olen oikeasti käynyt mainituissa puistoissa, eikä minulla ole muistisairauksia.
Koeta nyt tollo tajuta että Khao Sam Roi Yot on ainoa näistä joka on rannikolla. Lue mitä kirjoitin äläkä sepitä hatustasi puuta heinää. https://aijaa.com/FClZ0p
Kaeng Krachan on sisämaassa kuten kerroin ja Burman rajaan saakka ja varmaan ylikin.
Se on se sinun perhospuistosi kuten kerroin.
Olet sekoittanut nyt jo neljä puistoa ihan minne sattuu. Khao Sam Roi Yotissa on ne suuret patsaat meressä. Minulla on sieltä paljon valokuvia. Viimeksi käytiin siellä 2016 silloisen matkaseuralaisen kanssa ja jatkettiin Chumphonista saarille.
2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on se etu näissä asioissa että olen oikeasti käynyt mainituissa puistoissa, eikä minulla ole muistisairauksia.
Koeta nyt tollo tajuta että Khao Sam Roi Yot on ainoa näistä joka on rannikolla. Lue mitä kirjoitin äläkä sepitä hatustasi puuta heinää. https://aijaa.com/FClZ0p
Kaeng Krachan on sisämaassa kuten kerroin ja Burman rajaan saakka ja varmaan ylikin.
Olet sekoittanut nyt jo neljä puistoa ihan minne sattuu. Khao Sam Roi Yotissa on ne suuret patsaat meressä. Minulla on sieltä paljon valokuvia. Viimeksi käytiin siellä 2016 silloisen matkaseuralaisen kanssa ja jatkettiin Chumphonista saarille.
2010Mutta nyt tutumaan, huomenna pitkä päivä. Suosittelen tutustumaan Google Mapsiin. Siellä on ne sinun puistosi niissä paikoissa kuin missä ne on aina olleet.
2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2010Yritä nyt resupekka tajuta että sotkin tämän toiseen puistoon koska olen ollut kymmenissä en muista kaikkia, olen ollut sam roy yotissa yli kolme kuukautta kerralla, korona-aikaan, kuten aikaisemmin kerroin, siellä ei ole mitään suuria patsaita meressä, ne on huomattavasti pohjoisemmassa ainakin lähellä Kaeng Krachan, pranburissa... mutta voi olla että se oli meren puolella.. manao on myös tuossa sam roy yotin vieressä...
Miene poika heittämään muutama lapiollinen hiekkaa että tulet paremmalle tuulelle, kyllä minä en muista kaikkein nimiä, en edes yhtä yleisintä hua hinissä, joka on suoraan phetkasem roadin vieressä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yritä nyt resupekka tajuta että sotkin tämän toiseen puistoon koska olen ollut kymmenissä en muista kaikkia, olen ollut sam roy yotissa yli kolme kuukautta kerralla, korona-aikaan, kuten aikaisemmin kerroin, siellä ei ole mitään suuria patsaita meressä, ne on huomattavasti pohjoisemmassa ainakin lähellä Kaeng Krachan, pranburissa... mutta voi olla että se oli meren puolella.. manao on myös tuossa sam roy yotin vieressä...
Miene poika heittämään muutama lapiollinen hiekkaa että tulet paremmalle tuulelle, kyllä minä en muista kaikkein nimiä, en edes yhtä yleisintä hua hinissä, joka on suoraan phetkasem roadin vieressä.Olet varmasti ollut joo kymmenissä puistoissa ja kiivennyt korkeimpien vuorien huipuille kovassa kunnossa ja paininut vielä gepardien kanssa luolassa norsun selässä ratsastaen ilman satulaa. 150 kiloiset ukkelit istuu auton kyydissä ja katselee ikkunasta. Ei 150 kiloiset ukkelit lähde kymmeniin viidakkopuistoihin tanhuamaan ja tiedät vallan hyvin syyn itsekin ja olet sen itsekin maininnut. Kukaan ei kanna 150 kiloista ukkoa pois sieltä reiteiltä jos nilkka nyrjähtää. Toisekseen jos olisit käynyt, olisit ollut pois tältä palstalta, mutta et ole ollut yhtään kokonaista päivää pois tältä palstalta kymmeneen vuoteen ja sinulla ei ole yhtään omaa kuvaa eikä tarinaa noista puistoista. On vain se tarina että "apinatemppeli on apinatemppeli", mutta se tapahtui jo silloin kun muutit Thaimaahan niin vaimosi vei läskisilmän katsomaan apinaa, kuten hän asian ilmaisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yritä nyt resupekka tajuta että sotkin tämän toiseen puistoon koska olen ollut kymmenissä en muista kaikkia, olen ollut sam roy yotissa yli kolme kuukautta kerralla, korona-aikaan, kuten aikaisemmin kerroin, siellä ei ole mitään suuria patsaita meressä, ne on huomattavasti pohjoisemmassa ainakin lähellä Kaeng Krachan, pranburissa... mutta voi olla että se oli meren puolella.. manao on myös tuossa sam roy yotin vieressä...
Miene poika heittämään muutama lapiollinen hiekkaa että tulet paremmalle tuulelle, kyllä minä en muista kaikkein nimiä, en edes yhtä yleisintä hua hinissä, joka on suoraan phetkasem roadin vieressä.Kymmenissä käynyt portilla ja käännytetty läskien takia pois?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kymmenissä käynyt portilla ja käännytetty läskien takia pois?
Näin voi kohta käydä taivaanportillakin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet varmasti ollut joo kymmenissä puistoissa ja kiivennyt korkeimpien vuorien huipuille kovassa kunnossa ja paininut vielä gepardien kanssa luolassa norsun selässä ratsastaen ilman satulaa. 150 kiloiset ukkelit istuu auton kyydissä ja katselee ikkunasta. Ei 150 kiloiset ukkelit lähde kymmeniin viidakkopuistoihin tanhuamaan ja tiedät vallan hyvin syyn itsekin ja olet sen itsekin maininnut. Kukaan ei kanna 150 kiloista ukkoa pois sieltä reiteiltä jos nilkka nyrjähtää. Toisekseen jos olisit käynyt, olisit ollut pois tältä palstalta, mutta et ole ollut yhtään kokonaista päivää pois tältä palstalta kymmeneen vuoteen ja sinulla ei ole yhtään omaa kuvaa eikä tarinaa noista puistoista. On vain se tarina että "apinatemppeli on apinatemppeli", mutta se tapahtui jo silloin kun muutit Thaimaahan niin vaimosi vei läskisilmän katsomaan apinaa, kuten hän asian ilmaisi.
Juu varmaan, mitä tuo kannattaa vanhenet siinä samassa kuin minäkin, ja ihan samat iän tuomat ongelmat sinulla on edessä muutamien vuosien kuluttua, kyllä en varmasti lähde konuamaan mihinkään viidakkopuistoihin, jossa ei pääse osallistumaan kävellen. rauhallisesti... ethän sinäkään ole pitänyt tältä palstalta koskaan edes vuorokautta, ja fazer lystisi maksaa, 55555.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu varmaan, mitä tuo kannattaa vanhenet siinä samassa kuin minäkin, ja ihan samat iän tuomat ongelmat sinulla on edessä muutamien vuosien kuluttua, kyllä en varmasti lähde konuamaan mihinkään viidakkopuistoihin, jossa ei pääse osallistumaan kävellen. rauhallisesti... ethän sinäkään ole pitänyt tältä palstalta koskaan edes vuorokautta, ja fazer lystisi maksaa, 55555.
Sinulla oli jo nelikymppisenä nuo "iän tuomat ongelmat". Minä käyn jo pitkällä kohti kuuttakymmentä, mutta ei ole vielä näkynyt niitä iän tuomia ongelmia. Painoni alkaa numerolla 7 eikä ole minkäänlaista lääkitystä. Ei tarvitse erikseen kertoa ettet lähde "konuamaan" mihinkään viidakkopuistoihin, vaan olet liikkunut autokyydillä niillä noin kahdella kerralla, kun olet puistoissa käynyt. Mutta älä välitä, niin ollaan mekin. Silloin kun lapset on melko pieniä, ei voi ottaa riskiä että he telovat itsensä jossakin putouksella josta on kolmen tunnin matka avun saamiseen. Ne retket tehdään aikuisten kesken omalla vastuulla.
Olen joka neljäs viikko kokonaan pois täältä. Alkaa maanantaiaamuna seuraava vapaa viikko. Kenties viimeinen koko perheen Thaimaan reissu ensi kesänä. Tytär lähtee opiskelemaan ja seurustelee jo.
laffila
- AnonyymiUUSI
Majuri lentokapteeni, voi hyvänen aika sentään, on taas kännissä sekoillut oikein kunnolla, varsinainen puistokemisti ollen kyseessä.
" valtaosa puistoista on huonoja, takin alueella on useita puistoja, ainakin yksi joka rajoittaa sisäänpääsyn 55vuotialle."
Pasaspuhetta. Ei ole olemassa yhtäkään puistoa missä on tällainen ikärajoitus.
> § <- AnonyymiUUSI
Löysin sen paikan se on หน่วยพิทักษ์อุทยานแห่งชาติลานสาง ที่ลส.2 (ท่าเล่) se on erittäin vaikea kulkuista, vaimoni kuvissa oli sinne tallentunut kolme valokuvaa kun kävimme siellä, se löytyy rural road tak 3063. https://ibb.co/mCvjs7ZB; paikan koodinaatit löytyi kuvasta.
kävimme neljässä kansallispuistossa, tuon matkan aikana kaikista vaimoni oli ottanut muutaman kuvan. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Löysin sen paikan se on หน่วยพิทักษ์อุทยานแห่งชาติลานสาง ที่ลส.2 (ท่าเล่) se on erittäin vaikea kulkuista, vaimoni kuvissa oli sinne tallentunut kolme valokuvaa kun kävimme siellä, se löytyy rural road tak 3063. https://ibb.co/mCvjs7ZB; paikan koodinaatit löytyi kuvasta.
kävimme neljässä kansallispuistossa, tuon matkan aikana kaikista vaimoni oli ottanut muutaman kuvan.Eilen illalla kello 21:17 sanoit "kyllä en varmasti lähde konuamaan mihinkään viidakkopuistoihin" Nyt siis kävitte peräti neljässä puistossa?
Vaimosi kävi yhdessä ainoassa puistossa ja kuvia hänen facessaan sieltä on viisi. Kaksi selfietä, Pasasta ei näy missään eikä ketään muutakaan. Puiston kyltin oli kuvannut myös ja se ei ole tuo, vaan se on tämä joka on kuvassaan https://ibb.co/8HgWZZS
Tämä kuva on otettu samasta puistosta kellonaikojen perusteella ja siinä näkyy kädessään hedelmä ja tuohon aikaan oli vielä sormuksetkin hänen sormessaan, eikä sinun.
https://ibb.co/tTPSBD43
Koeta nyt hyväksyä se että sinä et ole ollut missään puistossa sillä matkalla, vaan kännissä yksin hotellihuoneessa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eilen illalla kello 21:17 sanoit "kyllä en varmasti lähde konuamaan mihinkään viidakkopuistoihin" Nyt siis kävitte peräti neljässä puistossa?
Vaimosi kävi yhdessä ainoassa puistossa ja kuvia hänen facessaan sieltä on viisi. Kaksi selfietä, Pasasta ei näy missään eikä ketään muutakaan. Puiston kyltin oli kuvannut myös ja se ei ole tuo, vaan se on tämä joka on kuvassaan https://ibb.co/8HgWZZS
Tämä kuva on otettu samasta puistosta kellonaikojen perusteella ja siinä näkyy kädessään hedelmä ja tuohon aikaan oli vielä sormuksetkin hänen sormessaan, eikä sinun.
Koeta nyt hyväksyä se että sinä et ole ollut missään puistossa sillä matkalla, vaan kännissä yksin hotellihuoneessa.Kuten sanoin kävimme takin reissun aikana neljässä puistossa, kaikista on kuvat vaimoni kamerassa, minun puhelin oli googlessa mapsissa, kun ajoin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kuten sanoin kävimme takin reissun aikana neljässä puistossa, kaikista on kuvat vaimoni kamerassa, minun puhelin oli googlessa mapsissa, kun ajoin.
Joko sekin unohtui että olitte vaimon veljen kyydillä ja sinä kiskoit brandyä, joten et varmasti ajanut. Joko sekin unohtui kun sinulle oli ikäraja tuohon puistoon? Entä joko sekin unohtui ettet varmasti lähde konuamaan mihinkään viidakkopuistoihin, jonka itse sanoit eilen illalla? Joko sekin unohtu että riitaa piisasi vielä kotimatkalle?
Entä miksi vaimosi kuvat puistosta ovat vain yhdestä puistosta ja selfieitä, jos hänellä oli kovakuntoinen aviomies mukana jolla oli ikäraja puistoon ja joka ei varmasti sinne lähde konuamaan?
Kenelle sinä näitä satuja laadit? Itsellesikö? Ei ne vaimosi kuvat olleet autossa otettuja, vaan luontopolulta. Huonompaa valehtelijaa ei ole kuuna päivänä nähty. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kuten sanoin kävimme takin reissun aikana neljässä puistossa, kaikista on kuvat vaimoni kamerassa, minun puhelin oli googlessa mapsissa, kun ajoin.
Nyt on myyneet Pasaselle aika heikkolaatuisen kännykän, kun sillä ei voi ottaa kuvia silloin kun se on Google Mapsissa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eilen illalla kello 21:17 sanoit "kyllä en varmasti lähde konuamaan mihinkään viidakkopuistoihin" Nyt siis kävitte peräti neljässä puistossa?
Koeta nyt hyväksyä se että sinä et ole ollut missään puistossa sillä matkalla, vaan kännissä yksin hotellihuoneessa.Kuvannut sinun kulkusia? Oikeassa kädessäkö Pimpshorny pitää sormuksia? Tai thaikut yleensä?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Joko sekin unohtui että olitte vaimon veljen kyydillä ja sinä kiskoit brandyä, joten et varmasti ajanut. Joko sekin unohtui kun sinulle oli ikäraja tuohon puistoon? Entä joko sekin unohtui ettet varmasti lähde konuamaan mihinkään viidakkopuistoihin, jonka itse sanoit eilen illalla? Joko sekin unohtu että riitaa piisasi vielä kotimatkalle?
Entä miksi vaimosi kuvat puistosta ovat vain yhdestä puistosta ja selfieitä, jos hänellä oli kovakuntoinen aviomies mukana jolla oli ikäraja puistoon ja joka ei varmasti sinne lähde konuamaan?
Kenelle sinä näitä satuja laadit? Itsellesikö? Ei ne vaimosi kuvat olleet autossa otettuja, vaan luontopolulta. Huonompaa valehtelijaa ei ole kuuna päivänä nähty.Voi voi, yhdeltä idiootilta tulee enemmän kysymyksiä kun 10 viisasta ehtii vastaamaan, haehan trollipoju itsellesi apua, asia on kuten sanoin, joten ei siitä sen enempää, kannattaa muistaa että takin alueella on yksi kansallispuisto jonne on ikäraja, ja se on juuri se missä vaimoni syö jotain hedelmää, kyllä vaimoni pitää kelloa ja sormuksia vasemmassa kädessä.
kuten minäkin. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Voi voi, yhdeltä idiootilta tulee enemmän kysymyksiä kun 10 viisasta ehtii vastaamaan, haehan trollipoju itsellesi apua, asia on kuten sanoin, joten ei siitä sen enempää, kannattaa muistaa että takin alueella on yksi kansallispuisto jonne on ikäraja, ja se on juuri se missä vaimoni syö jotain hedelmää, kyllä vaimoni pitää kelloa ja sormuksia vasemmassa kädessä.
kuten minäkin.No miksi ne on kuvassa oikeassa kädessä. Vasen sinun kulkusissasi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko821559- 401219
Siltojen varjoissa
Siltojen varjoissa Yksinäinen susi kulkee, hiljaisuudessa sanoja punnitsee. Sydän auki, paljas liekki rinnassa, siltoja192846En malta odottaa mies että tulet minuun
Sykkivänä ja intohimon palossa ujutat hitaasti upean rakkauden miekkasi minuun, ja antaudutaan kiihkeään rakasteluun. Hu82840- 53815
- 61812
Pitsaa selliiä
Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon20810- 37738
- 33719
- 38709