Mikä on syynä siihen että jotkut autoilijat jäävät kyttäämään vapautuvaa bensapumppua bensa-aseman sisäänkäynnin kohdalle, jolloin asemalle johtavalle ajoväylälle muodostuu jonoa? Ajakaa reippaasti yhden pumpun kohdalle ja odottakaa vuoroanne, kunnes edessä oleva autoilija on saanut autonsa tankattua!
Miksi ihmeessä jotkut autoilijat pysähtyvät bensa-aseman sisäänkäynnin kohdalle??
35
429
Vastaukset
- Anonyymi
Ne on menossa seuraavana vapautuvalle pumppulle. Etkö itse keksinyt tuota?
- Anonyymi
🤫👍🏼👍🏼👍🏼
- Anonyymi
Noi tankkauspihat on väärin suunniteltu juuri tuon takia. Ei toimi ei.
- Anonyymi
...ja tien puolella liikenne ei vedä, koska letka "odottelijoita" tukkii ajoväylän. Onhan sillä väliä missä sinä odotat vapautuvaa pumppua. Eikö nämä kyttääjät sitä ymmärrä??
- Anonyymi
Siirtyy yhteen jonoon ja odottaa siinä edellisen perässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...ja tien puolella liikenne ei vedä, koska letka "odottelijoita" tukkii ajoväylän. Onhan sillä väliä missä sinä odotat vapautuvaa pumppua. Eikö nämä kyttääjät sitä ymmärrä??
Se on ihan sama kuin kaupassa pukataan kylmäkaapin kohdalla se kärry siihen seuraavien 3 oven eteen kun itse mietit vaihtoehtoja 2 oven edessä, eli plokataan 5 ovea muilta.
Se on sitä puhdasta minä minä ajattelua. Anonyymi kirjoitti:
Se on ihan sama kuin kaupassa pukataan kylmäkaapin kohdalla se kärry siihen seuraavien 3 oven eteen kun itse mietit vaihtoehtoja 2 oven edessä, eli plokataan 5 ovea muilta.
Se on sitä puhdasta minä minä ajattelua.Ei ihan.
Se vastaa sitä, että lentokentällä jonotat turvatarkastukseen. Jonoja on vain yksi ja menet seuraavaan vapautuvaan turvatarkastuspaikkaan.
Tehokkainta jonottamista.
Yleensä asemat on suunniteltu siten, että tilaa jonottaa on ihan hyvin. Vain joku ihmeen erikoistarjous on saanut tietääkseni koskaan jonot ulottumaan ajoväylille asti.- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Ei ihan.
Se vastaa sitä, että lentokentällä jonotat turvatarkastukseen. Jonoja on vain yksi ja menet seuraavaan vapautuvaan turvatarkastuspaikkaan.
Tehokkainta jonottamista.
Yleensä asemat on suunniteltu siten, että tilaa jonottaa on ihan hyvin. Vain joku ihmeen erikoistarjous on saanut tietääkseni koskaan jonot ulottumaan ajoväylille asti.Lentoasemat on suunniteltu juurikin noin ja nauhoituksella ohjataan jonottajia.
- Anonyymi
En tiedä, missä tilanne on tuollainen. Niillä asemilla, joita käytän itse, tapahtuu mahdollinen jonottaminen siten, että jonot on pumppukohtaisia. Ja juuri koskaan ei ole enempää kuin yksi auto per pumppu jonottamassa. Ehkä tuo aloituksessa mainittu pippeli tapa on jonkun paikkakunnan oma erikoisuus.
Joo, se on Etelä-Suomen erikoisuus. Meillä kun on nuo asemat sen verran isoja, että siellä mahtuu jonottamaan kaikille pumpuille yhdessä jonossa.
En kyllä ymmärrä, miksi harvaanasutuilla alueilla näin ei toimittaisi, mutta mistäs minä koko Suomen käytäntöjä tai syitä niiden taustalla tunnen.- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Joo, se on Etelä-Suomen erikoisuus. Meillä kun on nuo asemat sen verran isoja, että siellä mahtuu jonottamaan kaikille pumpuille yhdessä jonossa.
En kyllä ymmärrä, miksi harvaanasutuilla alueilla näin ei toimittaisi, mutta mistäs minä koko Suomen käytäntöjä tai syitä niiden taustalla tunnen.Täällä on ainakin pari asemaa, niin pieniä, että niillä pumppukohtaiset jonot ovat ainoa järkevä tapa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä on ainakin pari asemaa, niin pieniä, että niillä pumppukohtaiset jonot ovat ainoa järkevä tapa.
Tampereen seudulla jonot on käytännössä aina pumppukohtaisia. En ole havainnut siinä mitään ongelmaa.
- Anonyymi
Poikkeavalla niitä muita kuin erikoistapauksia ei ole edes olemassa.
- Anonyymi
Olen törmännyt tähän Espoonlahden nesteellä ja muistaakseni Vantaan kaivokselassa myös. Yleensä auton ratissa eläkeikäinen mies, jolla on vajavainen liikenteen havainnointikyky.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Poikkeavalla niitä muita kuin erikoistapauksia ei ole edes olemassa.
Homo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Homo.
Ja siinä toinen poikkeava ja sitä ensimäistäkin tyhmempi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja siinä toinen poikkeava ja sitä ensimäistäkin tyhmempi.
Eli teitä on jo kolmen porukka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli teitä on jo kolmen porukka.
No, sinähän se kolmas tuossa porukassa olet.
- Anonyymi
Kyllä on taas isot ongelmat, väärin jonotettu.
- Anonyymi
Väärin tekeminen aiheuttaakin eniten skismaa tässä maailmassa. Mikä on sitten väärin kenenkäkin mielestä, niin se on sitten eri seikka. Lait ja liikenteen osalta tieliikennelaki kuitenkin määrittää asiat usein aika hyvin. Se ei kuitenkaan määritä, miten bensapumpulle tulisi jonottaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin tekeminen aiheuttaakin eniten skismaa tässä maailmassa. Mikä on sitten väärin kenenkäkin mielestä, niin se on sitten eri seikka. Lait ja liikenteen osalta tieliikennelaki kuitenkin määrittää asiat usein aika hyvin. Se ei kuitenkaan määritä, miten bensapumpulle tulisi jonottaa.
Suomalainen on juntti ja asumme harvaan asutussa maassa ja siksi emme osaa ajatella muita. Toisaalta suomalainen on arka, eikä kehtaa kertoa toiselle, että voisitko hieman tehdä tilaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomalainen on juntti ja asumme harvaan asutussa maassa ja siksi emme osaa ajatella muita. Toisaalta suomalainen on arka, eikä kehtaa kertoa toiselle, että voisitko hieman tehdä tilaa.
Parasta suomessa on luonto ja väen vähyys. Pääkaupunkiseutu on poikkes ja onneksi siellä ei tarvitse olla.
- Anonyymi
Eihän polttoainepumpulle kuulemma koskaan tarvitse jonottaa.
Ne on aina vapaana ja kahdessa minuutissa (matkoineen) saa polttoainetta 1200 km:n ajoon.- Anonyymi
Ylipäätään noinhan se asia on, joka tosin saa patteriautonkuskin, latauspaikalle jonottaessaan ja latautumista tuntikaupalla odotellessaan, kehittelemään mielessään kaikenlaisia vähätteleviä juttuja toisista autoilijoista, jotka ei ole patteriautoon haksahtaneet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylipäätään noinhan se asia on, joka tosin saa patteriautonkuskin, latauspaikalle jonottaessaan ja latautumista tuntikaupalla odotellessaan, kehittelemään mielessään kaikenlaisia vähätteleviä juttuja toisista autoilijoista, jotka ei ole patteriautoon haksahtaneet.
Hyvin näkee kuka niitä vähätteleviä juttuja toisista keksii.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuosta tulee mieleen Avalancheni tankkaus. Asemalla oli jokainen mittari varattu ja oman tankkaukseni valmistumista oli odottelemassa kiireisen oloinen puppelipoika bemarillaan.
Kun olin noin 50 litraa tankannut, tämä siirteli bemariaan lähemmäksi muutama kymmenen senttiä kerrallaan, tankkkaukseni jatkui, suunnilleen 80 litran kohdalla huudatti välillä sen korppusahansa alitehoista moottoria, 100 litran kohdalla tuli ulos katsomaan mittaria, katsoi epäuskoisen näköisenä mittarin lukemaa, meni takaisin siihen kopperoonsa, pakki päälle ja lähti asemalta kumit vinkuen.
Harvoin minulla on ollut yhtä hauskaa tankkausta, kyllä siitä ilosta maksoi sen parisataa euroa.
Nykyään tosin sillä rahalla ajan Teslallani lähes puoli vuotta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuosta tulee mieleen Avalancheni tankkaus. Asemalla oli jokainen mittari varattu ja oman tankkaukseni valmistumista oli odottelemassa kiireisen oloinen puppelipoika bemarillaan.
Kun olin noin 50 litraa tankannut, tämä siirteli bemariaan lähemmäksi muutama kymmenen senttiä kerrallaan, tankkkaukseni jatkui, suunnilleen 80 litran kohdalla huudatti välillä sen korppusahansa alitehoista moottoria, 100 litran kohdalla tuli ulos katsomaan mittaria, katsoi epäuskoisen näköisenä mittarin lukemaa, meni takaisin siihen kopperoonsa, pakki päälle ja lähti asemalta kumit vinkuen.
Harvoin minulla on ollut yhtä hauskaa tankkausta, kyllä siitä ilosta maksoi sen parisataa euroa.
Nykyään tosin sillä rahalla ajan Teslallani lähes puoli vuotta.Hiukan samanlainen kokemus löytyy täältäkin. Ajoin asemalle, jossa on kaksi pumppua. Siltä pumpulta, jolle halusin, lähti auto juuri pois, joten ajoin suoraan tankkaamaan. Kauempana ollut auto käynnistyi, ja kuski ajoi mielenosoituksellisesti kaasutellen sen toisella pumpulla olleen auton taakse jonottamaan jolloin tajusin, että se oli ollut siellä kauempana odottamassa pääsyä kummalle tahansa pumpulle. Satuin vaan paikalle siten, että se ei päässyt ensin vapautuneelle.
Tietysti siinä kävi siten, että tankattuani ajoin pois, ja sillä toisella pumpulla ollut tankkasi edelleen. En tiedä, lähtikö kiukkuinen jonottaja vielä vaihtamaan pumppua, tai pääsikö yleensäkään koskaan tankkaamaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta tosiaan, niitä vähätteleviä juttuja toisista autoilijoista keksii ja esittää suurimmalta osaltaan vain patteriautoilijat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja minä myös.
- Anonyymi
Penis.
-SiivAri- Anonyymi
Et nyt taida keksiä oikein mitään, ainakaan järkevää.
Kävin eilen tankkaamassa asemalla, jossa neljä pumppua. Tullessani kolme niistä oli varattuja ja yksi auto odotti pääsyä yhdelle varatuista. Ajoin sitten itse sille vapaalle.
Tuo auto pääsi juuri pumpulle kun itse ajoin pois. Voin vain ihmetellä, mitä päässä pyöri.- Anonyymi
Ei voi tietää, kun ei voi tietää, mitä toisen päässä liikkuu, tai liikkuuko yhtään mitään.
- Anonyymi
Sama porukka jää kaupoissa keskelle käytävää seurustelemaan tai jättävät ostoskärryt poikittain käytävälle. Lisäksi jäävät ihmettelemään liukuportaiden yläpäässä mihin menisi. Liikaa älyä vaatii astua pari metriä sivuun. Suomessa tällainen tukkimiskulttuuri on arkipäivää. Tähän vielä lastenvaunuilla tukkijat, niin vot
- Anonyymi
Olen ottanut tavaksi itse siirtää sen käytävän tukkivan ostoskärryn sivuun. Muutama hämmästynyt katse on tullut, mutta kukaan ei ole alkanut urputtaa. Ehkä tajuavat sillä hetkellä, että miksi kärryjä siirretään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1535986
- 755339
- 994355
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753740Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603398- 442990
- 152347
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️582089- 462015
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381773