Mikä kansaa vakava eikö se tykkään kun viedään rahat ja ostovoima
👺👺👺👺👺🤣👺🤣🌺😭👺
Voi pyhä yksinkertaisuus! Vain täysin tollo uskoo, että velkaantumisen pysäyttämiseen ainoat keinot on lapsiperheiden köyhyyden lisääminen ja kaljan halpeneminen sekä lääkkeiden hinnan nostaminen. Tämä Orpon hallitus on aivan väärällä polulla, jos yritetään taloutta tasapainottaa.
Äänestä SDP
Kuka hyötyy kun kokoomus on tuhonnut ostovoiman terveys
Kuka hyötyy kun kansalaisten ostovoima on tuhottu
Terveyden hoito on tuhottu, työllisyys on tuhottu,
Jopa yritykset ihmettelee kun kukaan ei osta mitään
Ravintolat valitaan kun kukaan ei käy
Kuka hyötyy kaikesta kysyn vaan
Kun ei enää edes ei kauan hyödy kun kukaan ei osta
Ai niin ei ja rikkaat yritykset saa kansan veeovarat yeitystukena ja vero etuina itselleen kun niitä pitää tukee
Oikeen kädestä pitäen
Eikö kansa ja työläiset olekaan tyytyväisiä eiistoon
31
250
Vastaukset
- Anonyymi
👺👺👺👺👺🤣👺🤣🌺😭👺
Voi pyhä yksinkertaisuus! Vain täysin tollo uskoo, että velkaantumisen pysäyttämiseen ainoat keinot on lapsiperheiden köyhyyden lisääminen ja kaljan halpeneminen sekä lääkkeiden hinnan nostaminen. Tämä Orpon hallitus on aivan väärällä polulla, jos yritetään taloutta tasapainottaa.
Äänestä SDPlisää
🌺👺😂👹😝😝👹👹
220 yritystä julkaisi juuri "Julistuksen", joka selkosuomella tarkoittaa,
että he vaativat yrityksille lisää rahaa. Mistä se raha tulee, kun kansa on jo
nyljetty ? Ilmeisesti rikkaitten pankki eli Purra ottaa lisää velkaa
bisnesmiehille ja neljä miljardia on niille jo luvassa tunninjunaan,
mikä tulee siitä, että kokoomus myy veronmaksajien yhteistä
omaisuutta.
Äänestä sdp - Anonyymi
Tyytyväisyys taataan.
Palautus on maksuton.
Terveisin PETTERIURPO. - Anonyymi
Puuroa tarjolla på TÖLÖs TORGET.
PETTERIT TARJOAA. Kukaan ei vie verotusta lukuun ottamatta itse ansaittua ostovoimaa. Pitää siis alkaa työskentelemään tuottavasti ja sopeuttaa palkkansa siihen mitä oikeasti saa aikaan. Siitä lähtee talouden nousu käyntiin. Jos minulla työeläkeläisenä' ei ole ongelmia talouteni kanssa niin se kertoo vain sen kun te koko ajan marisette ettette osaa hoitaa omaa talouttanne. Oppikaa niin kaikki paranee. Oppikaa se, että menot eivät saa ylittää tuloja ellei ole puskuria josta se ylitys rahoitetaan. Älkää ottako lainoja vaan säätäkää, siinäkin voittaa aikalailla omaan taskuunsa.
- Anonyymi
Apina on taas hereillä , extyökkärinä tällä kertaa !
Anonyymi kirjoitti:
Apina on taas hereillä , extyökkärinä tällä kertaa !
Olet taas myöntänyt minun olevan oikeassa, et kyennyt mitään muuksi osoittamaan, vaan pakenit aidan alta!
Extyökkäri on aina Extyökkäri!- Anonyymi
Extyökkäri kirjoitti:
Olet taas myöntänyt minun olevan oikeassa, et kyennyt mitään muuksi osoittamaan, vaan pakenit aidan alta!
Extyökkäri on aina Extyökkäri!"Extyökkäri on aina Extyökkäri!"
Ja nyt valtakunnallisesti tunnettu mielenterveyspotilas. Anonyymi kirjoitti:
"Extyökkäri on aina Extyökkäri!"
Ja nyt valtakunnallisesti tunnettu mielenterveyspotilas.Kyllä se mielenterveys sinulla enemmän pätkii kun ilman todisteita muita syyttelet. Voi tietysti ajatella jotta hulluhan minä kun en kykene satunnaisia tulojanikaan pimeästi ottamaan vaan taas tuli noin 8000€ lisävero lisätuloista kun tyhmänä menin ilmoittamaan ne verottajalle. Onneksi saan maksaa kahdessa erässä!
- Anonyymi
Extyökkäri kirjoitti:
Kyllä se mielenterveys sinulla enemmän pätkii kun ilman todisteita muita syyttelet. Voi tietysti ajatella jotta hulluhan minä kun en kykene satunnaisia tulojanikaan pimeästi ottamaan vaan taas tuli noin 8000€ lisävero lisätuloista kun tyhmänä menin ilmoittamaan ne verottajalle. Onneksi saan maksaa kahdessa erässä!
Etkös sinä kuitenkin ole se joka 24/7 päivästä toiseen, viikosta toiseen, kuukaudesta toiseen ja vuosista toiseen jatka tuota samaa tarinaasi joille kaikki nauraa.
Miksi muuten kirjaudut usealla nimimerkillä?
Minulle muuten on ihan sama kuinka useassa osassa lisäveto maksan. Eikä tule edes mieleen sinun touhut tulojen pimittämisestä. Vaikka sinun osalta ei noin ole kun tilanteesi on tiedossa. Anonyymi kirjoitti:
Etkös sinä kuitenkin ole se joka 24/7 päivästä toiseen, viikosta toiseen, kuukaudesta toiseen ja vuosista toiseen jatka tuota samaa tarinaasi joille kaikki nauraa.
Miksi muuten kirjaudut usealla nimimerkillä?
Minulle muuten on ihan sama kuinka useassa osassa lisäveto maksan. Eikä tule edes mieleen sinun touhut tulojen pimittämisestä. Vaikka sinun osalta ei noin ole kun tilanteesi on tiedossa.Minä kirjoitan faktaa jonka aina kykenen oikeaksi osoittamaan. Tuo taas ei kuulu Lyylien taitoihin. Ei tänne voi kirjautua kuin yhdellä nikillä kuten nytkin näet niin Extyökkärillä. Järjestelmä ei hyväksy kuin yhden nikin käytön kerrallaan. Kysynkin nyt missä sinun nikkisi on? Onko kadonnut vai etkö uskalla kirjautua, koska pelkäät jääväsi kiinni niin valheista kuin tyhmyyksistäsikin ja nyt voit tuolla käyttämälläsi hehtaari nikillä paeta muiden selän taakse?
- Anonyymi
Extyökkäri kirjoitti:
Minä kirjoitan faktaa jonka aina kykenen oikeaksi osoittamaan. Tuo taas ei kuulu Lyylien taitoihin. Ei tänne voi kirjautua kuin yhdellä nikillä kuten nytkin näet niin Extyökkärillä. Järjestelmä ei hyväksy kuin yhden nikin käytön kerrallaan. Kysynkin nyt missä sinun nikkisi on? Onko kadonnut vai etkö uskalla kirjautua, koska pelkäät jääväsi kiinni niin valheista kuin tyhmyyksistäsikin ja nyt voit tuolla käyttämälläsi hehtaari nikillä paeta muiden selän taakse?
Miksi valehtelet?
- Anonyymi
Extyökkäri kirjoitti:
Extyökkäri on aina Extyökkäri!Paitsi silloin kun vaihtaa persoonaansa joka saattaa tapahtua kesken ketjun ja jatkaa YXKAXEXina tai karva.naamarina.
No, sairaudelleen ei varmaan mitään voi ! Anonyymi kirjoitti:
Paitsi silloin kun vaihtaa persoonaansa joka saattaa tapahtua kesken ketjun ja jatkaa YXKAXEXina tai karva.naamarina.
No, sairaudelleen ei varmaan mitään voi !Mainitsemasi lienevät rekisteröityjä nikkejä, joten sinulla ei ole heitä varaa arvostella puskahuutajana!
- Anonyymi
Extyökkäri kirjoitti:
Mainitsemasi lienevät rekisteröityjä nikkejä, joten sinulla ei ole heitä varaa arvostella puskahuutajana!
Mutta kerro miksi vaihtelet nimimerkkiä jos kerran kirjaudut.
Kerro mikä järki ja ajatus sinulla tuossa on? Anonyymi kirjoitti:
Mutta kerro miksi vaihtelet nimimerkkiä jos kerran kirjaudut.
Kerro mikä järki ja ajatus sinulla tuossa on?Olen edelleen Extyökkäri mutta mielikuvituksesi tekee virheitä! Miksi itse olet niin epävarma, jotta et uskalla rekisteröitynä esiintyä?
- AnonyymiUUSI
Ongelma onkin siinä että tuottavia töitä ei Suomessa ole. Talouselämä pyörii subventioilla, alustatalouksilla, jotka tuottavat vain omistajien taskuun rahaa, palvelusektori jotka enimmäkseen vievät kansalta pakolliset kulut ja lopuksi julkinen talous joka tuottaa kansalle vain palveluja. Extyökkäri ei näköjään ymmärrä Suomen talouden rakenteesta yhtään mitään
Kukaan ei ole vienyt keltään ansaittua rahaa tai sen rahan ostovoimaakaan. Ei ole varsinaista ostovoimaa jos joutuu muilta pihistetyillä/verotetuilla rahoilla toimimaan. Itse ne pitää ansaita jos oikeasta ostovoimasta puhutaan!
- Anonyymi
Miksi valehtelet?
Anonyymi kirjoitti:
Miksi valehtelet?
Perustele väitteesi! Mitä valehtelin ja mikä on totuus mielestäsi?
Mitä lisäostovoimaa on rahalla joka on muilta vietyä?- Anonyymi
No täällähän tämä jo toisessa persoonassa jokeltelee !
Anonyymi kirjoitti:
No täällähän tämä jo toisessa persoonassa jokeltelee !
Vaikka väität niin et itsekään osaa vastata, aivosi lienee korvattu anaalilla kuten nikkikin kertoo!
Tässäkin ketjussa näkee, ettei sinulla ole tuon taivaallista ymmärrystä talouden toiminnan logiikasta. Ohjeesi on se, ettei pidä elää yli varojensa. Onko hölmömpää ohjetta talouden kehityksen parantamiseksi juurikaan nähty.
Jos näitä ohjeitaisi noudatettaisiin, eläisimme edelleen maatalousyhteiskunnassa sata kertaa huonommalla elintasolla kuin nykyään. Suurin ja mahtavin ostovoimasyke on viimeisen sadan vuoden aikana saatu julkiselta sektorilta. Se on nostanut ostovoimaamme huimasti ja ilman sitä olisimme takapajula, kehitysmaa. Kyse on tietysti koulutuksesta ja koulutukseen laitetuista panostuksista, joiden rahoitus on kerätty veroina. Näiden verojen tuottavuutta ei juuri ylitä monenkaan yrityksen tuottavuus, jos minkään.
Yhtteiskunta toimii näin. Siinä on kolmen tekijän eli julkisen vallan, yritysten ja palkansaajien yhteinen ponnistus. Valtiovallan yhtenä tehtävänä on tasata esim. tulonjakoa, koska kaikilla ei aina lykästä yhtä paljon kuin toisilla kuten niillä, jotka ovat syntyneet kultalusikka suussa.
Koulutus ja tutkimus ovat edelleen taloutemme pääveturi tästä todennäköisesti ikuisuuteen. USAn talouden huima menestys perustuu tähän. Se on mahdollistanut informaatioteknologiaan perustuvan talousmallin. Ilman koulutusta ja yhteiskunnan rahoittaa fysiikan yms. tutkimusta tämä ei olisi ollut mahdollista. Eniten maailmassa on viimeisten vuosikymmenten aikana kasvanut Kiinan talous, joka markkinatalouden ja suunnitelmatalouden sekoitus. Talouden kasvu perustuu poliittisiin valintoihin.
Suomessa on mahdollista tehdä myös muita talouspoliiittisia ratkaisuja, joilla ostoivoimaa ja elintasoa kohennetaan. Tällä hetkellä vihreä siirtymä tarjoaa siihen mahdollisuuksia, mutta hallituksella on suurta haluttomuutta tarttua tilaisuuteen, minkä johtu persujen hyvin vanhakantaisesta ja typerästä talousajattelusta. Toinen tilaisuus olisi lisätä työperäistä maahanmuuttoa, mutta sitäkin persut vastustavat. Hallitus ei suostu tekemään niitä toimia, joita likimain kaikki talousasiantuntijat suosittavat. Yrityselämä itse kyllä kulkee omin päätöksen jo hallituspolitiikan edellä ja hyvä niin.
Minkään kehittyneen maan talousmalli ei perustu ohjeeseesi, jonka mukaan pitäisi sopeuttaa kulutus tuloihin. Tottakai yksityinen kansalainen voi tehdä näin, mutta yhteiskunta kokonaisuutena ei, jos eletään fiksusti. Yhteiskunnan tähtäimenä pitää olla aina työn tuottavuuden parantaminen, ei paikalleen jumittuminen sinun ideaalimallisi mukaan. Mutta myös kansalaisnäkökulma perustuu tähän ja kansalaiset osallistuvat yleisesti taloudelliseen elvyttämiseen suuressa määrin ottamalla velkaa eli välittämättä siis sopeuttaa menojansa tuloihin lyhyellä aikavälillä. Velanotto on pyörittänyt jo vuosikymmenet rakentamista ja rakennusteollisuutta. Velanotto on hyvin taloutta elvyttävää. Yhteiskunnan velanotto koulutukseen maksaa puolestaan historiallisesti tarkasteltuna itsensä takaisin hyvinkin lyheällä aikavälillä ja pitkällä aikavälillä moninkertaisesti kuten on nähty.mielipidepankki kirjoitti:
Tässäkin ketjussa näkee, ettei sinulla ole tuon taivaallista ymmärrystä talouden toiminnan logiikasta. Ohjeesi on se, ettei pidä elää yli varojensa. Onko hölmömpää ohjetta talouden kehityksen parantamiseksi juurikaan nähty.
Jos näitä ohjeitaisi noudatettaisiin, eläisimme edelleen maatalousyhteiskunnassa sata kertaa huonommalla elintasolla kuin nykyään. Suurin ja mahtavin ostovoimasyke on viimeisen sadan vuoden aikana saatu julkiselta sektorilta. Se on nostanut ostovoimaamme huimasti ja ilman sitä olisimme takapajula, kehitysmaa. Kyse on tietysti koulutuksesta ja koulutukseen laitetuista panostuksista, joiden rahoitus on kerätty veroina. Näiden verojen tuottavuutta ei juuri ylitä monenkaan yrityksen tuottavuus, jos minkään.
Yhtteiskunta toimii näin. Siinä on kolmen tekijän eli julkisen vallan, yritysten ja palkansaajien yhteinen ponnistus. Valtiovallan yhtenä tehtävänä on tasata esim. tulonjakoa, koska kaikilla ei aina lykästä yhtä paljon kuin toisilla kuten niillä, jotka ovat syntyneet kultalusikka suussa.
Koulutus ja tutkimus ovat edelleen taloutemme pääveturi tästä todennäköisesti ikuisuuteen. USAn talouden huima menestys perustuu tähän. Se on mahdollistanut informaatioteknologiaan perustuvan talousmallin. Ilman koulutusta ja yhteiskunnan rahoittaa fysiikan yms. tutkimusta tämä ei olisi ollut mahdollista. Eniten maailmassa on viimeisten vuosikymmenten aikana kasvanut Kiinan talous, joka markkinatalouden ja suunnitelmatalouden sekoitus. Talouden kasvu perustuu poliittisiin valintoihin.
Suomessa on mahdollista tehdä myös muita talouspoliiittisia ratkaisuja, joilla ostoivoimaa ja elintasoa kohennetaan. Tällä hetkellä vihreä siirtymä tarjoaa siihen mahdollisuuksia, mutta hallituksella on suurta haluttomuutta tarttua tilaisuuteen, minkä johtu persujen hyvin vanhakantaisesta ja typerästä talousajattelusta. Toinen tilaisuus olisi lisätä työperäistä maahanmuuttoa, mutta sitäkin persut vastustavat. Hallitus ei suostu tekemään niitä toimia, joita likimain kaikki talousasiantuntijat suosittavat. Yrityselämä itse kyllä kulkee omin päätöksen jo hallituspolitiikan edellä ja hyvä niin.
Minkään kehittyneen maan talousmalli ei perustu ohjeeseesi, jonka mukaan pitäisi sopeuttaa kulutus tuloihin. Tottakai yksityinen kansalainen voi tehdä näin, mutta yhteiskunta kokonaisuutena ei, jos eletään fiksusti. Yhteiskunnan tähtäimenä pitää olla aina työn tuottavuuden parantaminen, ei paikalleen jumittuminen sinun ideaalimallisi mukaan. Mutta myös kansalaisnäkökulma perustuu tähän ja kansalaiset osallistuvat yleisesti taloudelliseen elvyttämiseen suuressa määrin ottamalla velkaa eli välittämättä siis sopeuttaa menojansa tuloihin lyhyellä aikavälillä. Velanotto on pyörittänyt jo vuosikymmenet rakentamista ja rakennusteollisuutta. Velanotto on hyvin taloutta elvyttävää. Yhteiskunnan velanotto koulutukseen maksaa puolestaan historiallisesti tarkasteltuna itsensä takaisin hyvinkin lyheällä aikavälillä ja pitkällä aikavälillä moninkertaisesti kuten on nähty.Niinpä jos velkaa otetaan tarpeeseen joka sitten tuottaa niin korot kuin lyhennyksetkin. Tuo voi onnistua kun perustat menestyvän yrityksen mutta ei jos otat velkaa vaikka lomaa varten. Asuntovelkakin on puolusteltavissa vaikka minun ajatustyyliin toimittaessa kuten itsekin olen toiminut niin nykyisenkin asuntoni ostin käteisellä. On tosin vain 75 neliöinen kerrostalo asunto. Velanotto kulutusmenoihin on sen sijaan täyttä typeryyttä, jos kuvittelet kykeneväsi sen velan maksamaan, niin miksi et ensin säästä samaa kuukausi summaa ja hetken odottamalla saat haluamasi edullisemmin. Kun noin olen toiminut niin minulla on asuntoja, autoja ja vielä kohtuudella rahaakin eikä yhtään velkaa! Minkä virheen olen siis tehnyt?
- Anonyymi
YXKAXEX kirjoitti:
Niinpä jos velkaa otetaan tarpeeseen joka sitten tuottaa niin korot kuin lyhennyksetkin. Tuo voi onnistua kun perustat menestyvän yrityksen mutta ei jos otat velkaa vaikka lomaa varten. Asuntovelkakin on puolusteltavissa vaikka minun ajatustyyliin toimittaessa kuten itsekin olen toiminut niin nykyisenkin asuntoni ostin käteisellä. On tosin vain 75 neliöinen kerrostalo asunto. Velanotto kulutusmenoihin on sen sijaan täyttä typeryyttä, jos kuvittelet kykeneväsi sen velan maksamaan, niin miksi et ensin säästä samaa kuukausi summaa ja hetken odottamalla saat haluamasi edullisemmin. Kun noin olen toiminut niin minulla on asuntoja, autoja ja vielä kohtuudella rahaakin eikä yhtään velkaa! Minkä virheen olen siis tehnyt?
Miksi valehtelet?
- Anonyymi
YXKAXEX kirjoitti:
Niinpä jos velkaa otetaan tarpeeseen joka sitten tuottaa niin korot kuin lyhennyksetkin. Tuo voi onnistua kun perustat menestyvän yrityksen mutta ei jos otat velkaa vaikka lomaa varten. Asuntovelkakin on puolusteltavissa vaikka minun ajatustyyliin toimittaessa kuten itsekin olen toiminut niin nykyisenkin asuntoni ostin käteisellä. On tosin vain 75 neliöinen kerrostalo asunto. Velanotto kulutusmenoihin on sen sijaan täyttä typeryyttä, jos kuvittelet kykeneväsi sen velan maksamaan, niin miksi et ensin säästä samaa kuukausi summaa ja hetken odottamalla saat haluamasi edullisemmin. Kun noin olen toiminut niin minulla on asuntoja, autoja ja vielä kohtuudella rahaakin eikä yhtään velkaa! Minkä virheen olen siis tehnyt?
No minulla oli muutama todella menestyvä yritys maailmalla jotka yhtä lukuun ottamatta olen myynyt melkoisella voitolla. Nyt minulla asuntoja pitkin maailmaa joissa halutessani käyn yksityiskoneellani. Jokaisessa on kokoajan pari palkattua henkilöä töissä kävin siellä tai en. Jos käyn yksin ilman puolisoa ja perhettä niin taloudenhoitajat kyllä pitävät minusta huolta joka suhteessa. On minulla helikopterikin lentäjineen Lapin lukaalissa käyntejä varten. Ja mitä noihin autoihin tulee niin niiden lukua en edes tarkalleen tiedä kuinka paljon niitä on joka puolella maailmaa. Ja kaiken tuo ole maksanut ihan suoraan omilta tileiltäni. En toki ihan samoin kuin sinä käteisellä, kun ovat olleet hiukan kalliita investointeja.
Tämä kaikki on onnistunut kun en koskaan enkä milloinkaan edennyt Kokoomus roistojen ajatuksilla vaan rehellisellä toimilla jos tuloksentekijäkin huomioidaan heille kuuluvin ansion. Sitä päivää ei tule että kannattaisin ja äänestäisin Kokoomusta.
Mutta kukin tietysti tavallaan. - Anonyymi
YXKAXEX kirjoitti:
Mitä minä tuossa valehtelen?
Noin kysyy ammattivalehtelija joka ei enää erota omia valheitaan !
Anonyymi kirjoitti:
Noin kysyy ammattivalehtelija joka ei enää erota omia valheitaan !
Kun syytät niin olet velvollinen kertomaan mistä syytät eli mitä olen valehdellut ja mikä on sinun totuutesi asiassa! Muutoinhan maamme alkaa kohdaltasi näyttämään vanhalta Neuvostoliitolta!
- Anonyymi
YXKAXEX kirjoitti:
Kun syytät niin olet velvollinen kertomaan mistä syytät eli mitä olen valehdellut ja mikä on sinun totuutesi asiassa! Muutoinhan maamme alkaa kohdaltasi näyttämään vanhalta Neuvostoliitolta!
Vanhalta Neuvostoliitolta maamme näyttää Orpon hallituksen jäljiltä ?
Anonyymi kirjoitti:
Vanhalta Neuvostoliitolta maamme näyttää Orpon hallituksen jäljiltä ?
Ei todellakaan, Suomi saadaan vielä näyttämään hyvinvoivalta kunhan saadaan uusi ay liike joka alkaa vastaamaan omista päätöksistään ja niiden aikaansaamasta. Senkin pitää oppia korjaamaan virheitään ja saada aikaan joustava talouden suhteisiin sopeutuva työehto paketti. Se on ainoa pelastus jos ay liikkeen yleensä sallitaan toimivan.
- AnonyymiUUSI
YXKAXEX kirjoitti:
Ei todellakaan, Suomi saadaan vielä näyttämään hyvinvoivalta kunhan saadaan uusi ay liike joka alkaa vastaamaan omista päätöksistään ja niiden aikaansaamasta. Senkin pitää oppia korjaamaan virheitään ja saada aikaan joustava talouden suhteisiin sopeutuva työehto paketti. Se on ainoa pelastus jos ay liikkeen yleensä sallitaan toimivan.
Suomi ei sijoitu kärkeen kilpailijamaittensa palkkatasovertailussa, tämä osoittaa sinun höpisevän pelkkää paskaa ay- liikkeen haitallisuudesta.
Riisto ja rosvous jota jotkut yritykset harrastavat on ainoa ongelma sysipaskahallituksen lisäksi joka ei osaa tehdä kuin työttömiä , sotkea työmarkkinat ja jakaa rikkaille veronalennuksia.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2664793Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii813237- 382766
- 472533
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451807- 971600
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘941378PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden1441015- 69988
- 100946