Miko Bergbom: Perussuomalaiset on politiikan hammaslääkäri, SDP karkkipussi
PolitiikkaTalous
14.04.2025 |13:01
Kansanedustaja Miko Bergbom vertaa perussuomalaisten toimivan politiikassa kuin hammaslääkäri, joka tekee oikeita asioita, mutta jonka tuoliin ei ehkä aina ole niin kiva istahtaa. Vastaavasti SDP toimii politiikassa tarjoten äänestäjilleen pulleaa karkkipussia. - Surullisena olen seurannut SDP:n ”kaikki voi tehdä velaksi” -kampanjaa. Rahaa on helppo luvata lisää, mutta pelkään sitä, että SDP:n lupaukset tulevat johtamaan ympäri Suomea kuntaveron korotuksiin, Bergbom sanoo.
kertoo suomen uutiset
SDP:n lupaukset tulevat johtamaan ympäri Suomea kuntaveron korotuksiin
28
391
Vastaukset
- Anonyymi
Raha ei synny tyhjästä toi velkaraha on kaiken pahan alku ja juuri .
- Anonyymi
Juhlikoot nyt aikansa, totuus onkin sitten liian karvas niellä. Helppoahan sitä on oppositiosta huudella ja marista.
Valtionvelka oli vuoden 2024 lopussa 169,4 miljardia euroa eli 61,2 % suhteessa bruttokansantuotteeseen (57,1 % vuonna 2023). Julkinen velka oli 82,5 % prosenttia suhteessa bruttokansantuotteeseen (77,1 % vuonna 2023).27.2.2025 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juhlikoot nyt aikansa, totuus onkin sitten liian karvas niellä. Helppoahan sitä on oppositiosta huudella ja marista.
Valtionvelka oli vuoden 2024 lopussa 169,4 miljardia euroa eli 61,2 % suhteessa bruttokansantuotteeseen (57,1 % vuonna 2023). Julkinen velka oli 82,5 % prosenttia suhteessa bruttokansantuotteeseen (77,1 % vuonna 2023).27.2.2025Persut ne vasta oppositiossa on huudelleen kaikista eniten ja tyhmiä. Purra etupäässä pää punaisena. Oli Purra todella ilkeä ja aina riidanhaluinen. Purra teki jatkuvasti välikysymyksiä ja haukku Marinia ja hallitusta. Nyt sitten itkee kun nykyinen oppositio näitä tekee. Katsokaa nyt ihmeessä vanhoja eduskunnan kyselytunteja Purran puheita. Ei naurulla loppua.
- Anonyymi
ssss56
- Anonyymi
Täysin mahdollista. Jos rahaa ei kassassa ole palvelujen pyörittämiseen, niin pitää saada lisää rahaa, tai karsia palveluja jollain tapaa.
- Anonyymi
Sama homma valtion osalta. Jos rahaa ei valtion kassassa ole, niin pitää joko ottaa lisää lainaa, nostaa veroja, karsia palveluja tai muulla tavoin vähentää rahanmenoa.
- Anonyymi
Hysss
Kiljunen - Anonyymi
ååmi
- Anonyymi
Kielikuvat ei ratkaise ja muuta asiaa.
Hallitus on jo epäonnistunut henkisen ja taloudellisen hyvinvoinnisaralla.
Huom.
Kun nyt pääsisi lääkäriin ja hammaslääkäriin,
niin olisi hyvä. Kivun kestää, mutta teidän jäljiltä ei mitään ehjää jää.
Vai mitä perskloppi.- Anonyymi
Mulla on hammas rikki eikä toivoakaan päästä julkiseen terveydenhoitoon.
Tv : työtön - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tv : työtönjos ei särje niin ei haittaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tv : työtönPersuilta jää kaikki paikkaukset tekemättä. Ne vaan suunnittelee ja kaikki pahat asiat muiden syyksi laittavat. Onneksi Bergbum ei seuraavalla kaudella huido ja huuda tyhmiä. Luulee itsestään vähän liikoja. Ulos eduskunnasta huutelemasta. Kuka vielä äänestää valehtelijaa. Ei osaa edes hävetä. Kannattiko levitellä saksikuvaa. Tuhosi koko puolueen.
- Anonyymi
nnn
- Anonyymi
mitenköhän sen muntants-streptokokin saisi hävitettyä ja on niitä muutama muukin
- Anonyymi
Näsäviisaat persut. Ongelma on, ratkaiskaa.
Hallitus, teillä on päätäntävalta.
Syytätte jo tulevaa hallitusta.
Nerokastako, onko kädet nostettu pystyyn vai viety persaukolle.
Erotkaa, se on parasta Suomelle. - Anonyymi
Oli se helvetin hyvä, ettet varannut puheenvuoroa torstain kyselytunnilla. Olet oksettava kun huudat ja levittelet käsiä. Kaikki puheenvuorosi on haukkumista. Et osaa edes paneelissa olla riiteletemättä, vaan vidduilet.
- Anonyymi
Talousjärjestö OECD patisti Suomea leikkaamaan yritystukia, joiden koko potti on vuosittain yli kahdeksan miljardia.
- Anonyymi
Teollisuusmaiden yhteistyöjärjestö OECD toteaa, että hallituksen puoliväliriihessä tekemät veronkevennykset lisäävät velkaantumista.
Petteri Orpon (kok.) hallitus on itse sanonut monesti, että sen kuukausi sitten puoliväliriihessä päättämät veronkevennykset ja muut toimet eivät lisäisi Suomen velkaantumista.
OECD patistaa vihreään siirtymään ja maahanmuuttoon
- Anonyymi
ja lappi annetaan venäjälle anntihan hiihti kekkosen jäljillä..petturi..
- Anonyymi
Ei Antti kai ole venäläisten kanssa hiihdellyt mutta Sebastian kävi Murmanskissa venäläisten vieraana.
- Anonyymi
Mutta persu pettää aina.
- Anonyymi
Nnn
- Anonyymi
Persuilla ei ole tarjota mitään rakentavaa!
Eivät osa muuta kuin hakkua toisia! - Anonyymi
Kansa ei käsitä
- Anonyymi
Vihervasemmisto on ärtynyt. Tämä marginaali ryhmä on kova huutamaan etuisuuksiensa perään mutta teot on komministi mallisia ja sehän kaatui itäisessä naapurissa mahdottomuuteensa jo ajat sitten. Perussuomalaisten ansiosta nämä loiseläjät pistetään töihin.Voi voi kun joutuu aamulla heräämään yhteiskuntaa rakentamaan. Huono puoli on tässä se että bussit on aamuisin täydenpiä näistä kirppusäkeistä.
- Anonyymi
Persun satuilu on jo patologista tai hän ei seuraa uutisia, joista saisi tietää työttömyyden lisääntyneen huomattavasti nykyisen persukokoomushallituksen aikana.
Oikeistopuolueilla faktat ja ymmärrys yleensäkin hakusessa. Elävät toiveiden varassa, eivät reaaliteeteissa.
- Anonyymi
Pop
- Anonyymi
Taloustieteilijät tyrmäävät puolustusmenojen rahoittamisen talouskasvulla
”Työllisyydellä ja talouskasvulla on tietysti helppo maksaa kaikki, kun ei haluta tehdä niitä kahta vaihtoehtoa, mitä on oikeasti mahdollista tehdä, eli korottaa veroja tai leikata menoja.”
”Jos halutaan panostaa puolustukseen enemmän, pitää panostaa johonkin muuhun vähemmän ja sanoa se ääneen.”
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 948201
- 403942
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021916- 241400
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html351282Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,321132Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121030Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53857Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31832Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29797