Jos joku viisas neuvoisi nyt mulle ainakin sen että miten ne kansiot saa sieltä auki ja katsottua ja miten voi poistettuuaan kirjeen
tyhjentää roskakorin
Olen palautetta suomi 24 kirjotellut jo pariin kertaan ei sieltä tule vastausta
Huonoksi meni posti suomi24 ssä uudistettuaan sitä .Olisivat tehneet sen kuntoon ensin ja sitten vasta toimintaan kun se pelaa nyt on ihan mätä
Vaihdettava kai osoitteet muualle
Olen pettynyt varsinkin kun ei edes vastausta tule vaikka kysyy sieltä .
Tämä on nyt kait ainut konsti sitten enää asiaa miettiä jos joku voisi neuvoa joka tietää tai kenellä toimii ne kaikki toiminnot
uusi sähköposti on tosi huono
2
627
Vastaukset
- surffari
. Miksi postia piti uudistaa?
Muutostyöt ovat välttämättömiä, jotta postipalvelua voidaan jatkossa kehittää. Uudistusten myötä esimerkiksi postin säilytystila satakertaistuu. Tämä ei olisi ollut mahdollista vanhassa sähköpostipalvelussa. Vanha posti perustui jo vanhentuneelle tekniikalle ja siihen ei ollut saatavilla päivityksiä.
2. Miksi postin ulkoasua piti muuttaa?
Uudistimme postin ulkoasua jotta jatkossa olisi helpompi kehittää palvelua. Uusi ulkosu sopii paremmin yhteen muiden Suomi24:n palveluiden kanssa. Emme tule palaamaan vanhaan ulkoasuun, mutta uutta ulkoasua kehitetään jatkossa käyttäjiltä tulevan palautten pohjalta.
3. Mitä hyötyä uudistuksesta on?
Uudistuksen myötä kaikki käyttäjät saavata maksuttomasti käyttöönsä 300 megatavun säilytystilan. Tästä on paljon hyötyä, sillä viestejä ei tarvitse enää poistaa koko ajan postista. Myös liitetiedostojen koko kasvoi 10 megatavuun. Tämän ansiosta voit nyt lähettää isokokoisia liitetiedostoja ja digikuvia ystävillesi.
4. Miksi ei uudistuksesta ja ongelmista tiedotettu etukäteen?
Olisimme voineet tiedottaa käyttökatkoksista vieläkin paremmin. Jatkossa otamme tämän huomioon. Postin uudistuksesta ja siihen liittyvistä häiriöistä on tiedotettu esimerkiksi sähköpostin sisäänkirjautumissivulla pari viikkoa ennen uudistusta. Uudistuksesta aiheutuneet häiriöt olivat kuitenkin suurempia kuin osasimme odottaa. Palveluun ei ole välillä päässyt lainkaan. Postipalvelua ylläpitävä alihankkijamme oli kertonut meille että palvelua voi käyttää uudistuksen aikana, mutta hitautta voi esiintyä alussa. Tämä ei kuitenkaan pitänyt paikkaansa ja ongelmat olivat paljon arvioitua suurempia. Pahoittelemme aiheutunutta haittaa.
5. Miksi uutta postia ei testattu ennen sen käyttöönottoa?
Uutta postipalvelua on testattu useamman kuukauden ajan. Vastaava palvelu avattiin Ruotsissa ja Tanskassa muutama viikko sitten. Suomessa uudistuksesta aiheutuneet häiriöt olivat kuitenkin suurempia kuin osasimme odottaa. Pahoittelemme häiriöitä.
6. Miten käyttäjätukeen saa yhteyden?
Käyttäjätuki vastaa maksuttomasti viesteihin, jotka lähetetään palautelomakkeella osoitteessa http://www.suomi24.fi/palaute/kirjoita.shtml tai suoraan sähköpostilla osoitteeseen [email protected].
Voit myös soittaa 0600 0 1234 . Puhelun hinta on 0,49 euroa/puhelu 1,23 euroa/min mpm tai pvm. Jonotus on maksuton. Puhelintuki on avoinna: 20.06.-14.08. ma-pe klo 8-16.
7. Miksi en pääse uuteen postipalveluun?
Suomi24:n uusi posti toimii tällä hetkellä useimmilla käyttäjillä lähes normaalisti. Jos sinulla on vielä ongelmia postin käytössä, niin ota yhteys käyttäjätukeen ja kerro miten ongelmat ilmenevät.
8. Miksi vanhat viestini ja osoitekirjani oli kadoksissa uudistuksen jälkeen?
Uuden postin käyttöönoton yhteydessä noin 6-7000:lla käyttäjällä oli ongelmia kadonneitten viestien ja osoitekirjojen kanssa. Tämä vastaa noin 2 prosenttia sähköpostin käyttäjistä. Erityisesti ongelma koski käyttäjiä, joiden käyttäjätunnus alkaa T- tai U-kirjaimella. Ongelma johtui teknisestä virheestä kun tietoja siirrettiin vanhasta postista uuteen järjestelmään. Lähes kaikilla käyttäjillä virhe on jo korjattu ja viestit löytyvät postista.
9. Ovatko uudistuksen aikana saapuneet viesti tallella?
Vanhat viestit sekä uudistuksen jälkeen lähetetyt viestit säilyvät palvelimellamme, vaikka postilaatikko olisi ollut tyhjä jonkin aikaa.
10. Mihin osoitekirjani tiedot ovat kadonneet?
Osalla käyttäjistä, joiden postiosoite alkaa T-kirjaimella, on hävinnyt osoitteita tai ryhmiä osoitekirjasta uuteen palveluun siirtymisen jälkeen. Kadonneet osoitteet voidaan palauttaa, jos raportoit ongelmasta käyttäjätuelle palautelomakkeella. Kerro, että osoitekirjastasi puuttuvat osoiteet. http://www.suomi24.fi/palaute/kirjoita.shtml
Noin 1000 käyttäjän osalta kaikkia osoitekirjan tietoja ei valitettavasti pystytä palauttamaan. Syynä siihen on vanhan järjestelmän viat. Vanha sähköpostijärjestelmä oli tallentanut tietoja osoitekirjoihin joidenkin käyttäjien kohdalla virheellisesti. Pahoittelemme aiheutunutta haittaa.
11. Miksi Saapuneet-kansiossa näyttää olevan uusia viestejä, mutta niitä ei näy? Onko viestejä piilossa?
Tämä on tekninen vika. Saapuneet-kansio ilmoittaa virheellisesti kansiossa olevan uusia viestejä vaikka niitä ei ole. Viestejä ei ole piilossa. Ongelmaa korjataan.
12. Miksi saan ilmoituksen "Määritettyyn postipalvelimeen ei saada yhteyttä, tarkista tilit"?
Ilmoitus voi näkyä kun kirjaudut ensimmäisen kerran uuteen postipalveluun. Sinun on kirjauduttava noin 10 minuutin kuluttua uudelleen. Jos ilmoitus näkyy vielä toisella sisäänkirjautumiskerralla, niin ota yhteys käyttäjätukeen.
13. Mihin kaikki kansioni ovat kadonneet?
Jos olet luonut vanhaan postipalveluun itsellesi henkilökohtaisia postikansioita, täytyy ne aktivoida uudelleen uudistuksen jälkeen. Kirjaudu sisään postiin. Valitse Sähköposti-välilehti ja napsauta painiketta Kansiot. Tässä näkymässä näet kaikki kansiosi. Merkitse valintaruutu kansion nimen vasemmalta puolen sekä sarakkeesta Käytössä. Tallenna muutokset ja päivitä näkymä päivitä-painikkeella. Kansiot ilmestyvät vasemman reunan valikkoon.
14. Miksi minulla ei näy kansioita Lähetetyt, Luonnokset ja Roskakori?
Palvelu luo automaattisesti kansiot lähetetyille viesteille, luonnoksille sekä roskakorin. Roskakori ilmestyy vasempaan valikkoon sen jälkeen, kun olet poistanut viestin esimerkiksi saapuneet kansiosta. Luonnokset-kansio tulee näkyviin sen jälkeen, kun olet tallentanut viestin luonnokseksi, etkä ole sitä vielä lähettänyt. Lähetyt-kansion saat näkymään vasemmassa valikossa, kun napsautat painiketta Kansiot ja aktivoit Lähetetyt-kansion.
15. Mistä löydän Lähetetyt-kansion?
Joillakin käyttäjillä Lähetetyt-kansio saattaa löytyä nimellä Draft.
Lähetyt-kansion saat näkymään vasemmassa valikossa, kun napsautat painiketta Kansiot ja aktivoit Lähetetyt-kansion.
16. Lähtevätkö lähettämäni viestit eteenpäin?
Jos haluat vahvistuksen viestin lähetyksestä, niin voit muuttaa asetuksia kohdasta Asetukset/Posti/Postinäkymä. Siellä on kohta "Lähetä vahvistus". Laita rasti ruutuun ja tallenna muutokset. Tämän jälkeen viestin lähetys vahvistetaan aina.
17. Uuden postin sivut latautuvat hitaasti, voiko niitä nopeuttaa?
Kyseessä on väliaikainen ongelma. Postien siirtäminen vanhasta uuteen järjestelmään kestää useita päiviä ja tämän siirron aikana postin sivut latautuvat normaalia hitaammin.
18. Minulla on uusi tili, miksi se ei toimi?
Jos olet luonut uuden sähköpostiosoitteen ajalla 13.-27.6., se ei ole siirtynyt uudistettuun postipalveluun eikä lähetettyjä ja vastaanotettuja viestejä voida palauttaa mitenkään.
19. Mihin kirjoittamani viesti katosi kesken kaiken?
Keskeneräinen viesti tallentuu automaattisesti viiden minuutin välein kansioon "Luonnokset" tai "Draft". Viestisi saattaa löytyä sieltä. Uuden viestin kirjoitustoiminnossa on tällä hetkellä tekninen ongelma, joka voi johtaa uuden viestin kirjoittamisen keskeytymiseen. Ongelmaa korjataan.
20. Miksi minulta kysellään PIN-koodia?
PIN-koodia uuteen palveluun ei tarvita. Käytössä oleva käyttäjätunnus ja salasana riittää. PIN-koodia kysellään sivulla, jonka ei pitäisi näkyä käyttäjille. Ilmoita viasta käyttäjätuelle.
22. Miten uutta viestiä voi muotoilla?
Viestin muotoilupainikkeet toimivat viestin kirjoitusikkunassa jos käytössä on Internet Explorer -selain. Muotoilupainikkeet näkyvät viestin yläpuolella.¨
23. Miten luonnosta voi muokata?
Luonnokset tai Draft -kansioon tallennettua luonnosta voi muokata avaamalla kansion ja klikkaamalla sitä viestiä jota haluaa muokata. Viesti tulee näkyviin ja viestin yläreunassa on "Muokkaa"-painike. Sitä klikkaamalla avautuu uusi ikkuna, jossa viestiä voi muokata.
24. Miksi ä- ja ö-kirjaimet tallentuvat luonnoksiin väärin?
Osalla käyttäjistä ääkköset eivät tallennu oikein luonnoksena tallennettuun viestiin. Ongelma on tiedossamme ja sitä korjataan parasta aikaa. Pahoittelemme haittaa.
25. Miksi uusi posti ei toimi Macintoshilla ja Safari-selaimella
Toistaiseksi uusi posti ei tue kaikkia toimintoja, kun sitä käytetään Macintoshin Safari-selaimella. Korjaamme palvelun kuitenkin niin, että sitä voi ongelmitta käyttää myös Safarilla.
26. Miksi uusi posti ei toimi Opera-selaimella
Uusi poisti ei tue toistaiseksi Opera-selainta. Jotkut toiminnot toimivat Operallakin. Asiaa auttaa, jos muutat Operan asetuksista kohdasta Tools/Työkalut Identify as Internet Explorer. Muutamme palvelua tulevaisuudessa niin, että se toimii myös Operalla ilman, että asetuksia pitää muuttaa.
27. Miten viestejä voi poistaa?
Viestien poistamiseen käytettävä Poista-painike löytyy sivun yläosasta Kansiot- ja Tyhjennä roskakori -painikkeiden välistä. Joillakin käyttäjillä painike ei ole näkyvissä näytön matalasta resoluutiosta johtuen. Toinen syy voi olla se, että selaimen oletusfontti on niin iso, että painikkeet eivät mahdu näytölle. Muuta selaimen fonttikoko normaaliksi tai mediumiksi Näytä-valikon kautta. Tulemme siirtämään Poista-painikkeen niin että se näkyy kaikilla.
28. Mikä minun pitää valita uuden viestin muodoksi?
Voit lähettää viestit tavallisessa tekstimuodossa tai käyttää HTML-muotoilua. HTML-muotoilua käyttämällä voit lisätä viestiisi linkkejä, käyttää eri värejä ja muotoilla tekstin asetukset halutunlaiseksi.
29. Miten automaattisen poissaolovastauksen saa pois päältä?
Automaattisen poissaolovastauksen saa pois päältä menemällä postin asetuksiin. Klikkaa vasemman reunan valikosta kohtaa "Posti". Aukeavalla sivulla on alimpana kohta "Automaattinen vastaus". Ota pois rasti ruudusta kohdassa "Ota automaattinen vastaustoiminto käyttöön" ja klikkaa "Tallenna muutokset" -painiketta, niin poissaolovastaus menee pois päältä.
30. Minulla on pieni ruutu ja uusi posti ei mahdu sille, voiko asialle tehdä jotain?
Uutta postia on testattu 800x600-resoluutiolla ja se on todettu siinä toimivaksi. Joissakin tapauksissa voi kuitenkin esiintyä ongelmia, jos käytössä on normaalia isommat fonttikoot tai normaalia pienempi näyttö. Fonttien kokoa voi muuttaa selaimen tai käyttöjärjestelmän asetuksista, jolloin koko posti mahtuu ruutuun. Internet Explorerissa fonttikokoa muutetaan "Näytä"-valikosta, jossa on kohta tekstikoon muuttamiseksi. Windowsissa fontin kokoa voi muuttaa näytön asetuksista.
31. Postin yläreunassa oleva mainos/valkoinen alue vie liikaa tilaa, eikö sitä voisi poistaa?
Olemme väliaikaisesti poistaneet mainoksen palvelusta. Mainoksen tilalla on muutaman päivän ajan tyhjää tilaa, joka saadaan pois viikolla 27. Tämän jälkeen postin lukemiselle on enemmän tilaa. Jatkossa mainonta mahdollistaa entistä monipuolisempien postipalveluiden tarjoamisen.
32. Miten saan viestejä luettua kun ne eivät mahdu ruutuun?
Jos ruutu on ahdas ja saapuneet-kansio ja viestien esikatselu eivät näy kunnolla, niin asetuksia muuttamalla viestit aukeaa uuteen ikkunaan. Muuta asetuksia kohdasta Asetukset/Posti/Postinäkymä/Esikatselu. Ota pois rasti ruudusta kojdassa "Esikatsele postia päänäkymässä" ja tallenna muutokset. Muutoksen jälkeen saapuneiden viestien listaus näkyy paremmin ja viestejä on helppo lukea uudessa ikkunassa.
33. Miksi en saa kuittausta, että viesti on luettu
Kuittaus luetusta viestistä toimii, mutta kun vastaanottaja avaa viestisi hän näkee pienen ikkunan, jossa kysytään, haluatko kuitata ilmoituksen lähettäjälle, että olet avannut viestin. Vastaanottaja voi valita kyllä tai ei. Kuittaus toimii sähköpostiohjelmissa, kuten MS Outlookissa. Gmailissa ja Hotmailissa ei ainakaan tätä toimintoa ole. Joten kuittauksen välittyminen sinulle riippuu kahdesta seikasta: a) lähetetäänkö viesti sellaiseen osoitteeseen, joka tukee kuittaustoimintoa b) haluaako vastaanottaja kuitata viestin.
34. Miksi en voi lähettää viestejä monelle kymmenelle vastaanottajalle?
Sähköpostia voi lähettää 20 osoitteeseen kerrallaan. Raja on käytössä palvelun väärinkäytösten estämiseksi esimerkiksi roskapostin lähettämiseen.
35. Miksi vastaa, välitä tai uusi viesti-painike ei toimi?
Jos käytössäsi on Nortonin Internet Security palomuuri, eivät sähköpostin toiminnot välttämättä toimi. Valitse Status&settings ja valitse Ad blocking, jos olet asettanut sen käyttöön, eli se on "ON"-tilassa. Avautuvassa ikkunassa on kohta "Turn on Popup Window Blocking", poista tämä valinta.
36. Paljonko postille on säilytystilaa?
Kaikilla käyttäjillä on automaattisesti 300 megatavun säilytystila käytössään maksuttomasti.
37. Mistä näen paljonko tilaa on käytetty?
Postitilin käytetyn tallennustilan määrän voi tarkistaa sähköpostivälilehden kautta. Tallennustila näkyy sanan Suomi24 vieressä vasemmassa valikossa. Vieritä palkkia alareunassa oikealle.
38. Maksaako postin käyttö?
Suomi24:n uuden postin käyttö ei maksa mitään. Kaikki postin toiminnot ovat käytössäsi maksutta.
39. Mikä on vCard?
VCard on sähköinen käyntikortti. Voit luoda tallennetuista yhteystiedoista vCardin, jonka voi tallentaa omalle koneelle tai lähettää sen sähköpostina edelleen eteenpäin. vCard on kätevä tapa käsitellä tärkeitä yhteystietoja.
40. Miksi minulle on alkanut tulla roskapostia?
Roskapostin suodatusjärjestelmä on myös uudistunut ja toimii eri tavalla kuin aikaisemmin. Tästä johtuen osa aikaisemmin suodatetusta roskapostista voi päästä läpi, kun taas aikaisemmin huomiotta jäänyt roskaposti tarttuu suodattimeen. Parannamme jatkuvasti roskapostin estoa. Voit lisätä roskapostin lähettäjän torjuttujen lähettäjien listalle klikkaamalla viestin yhteydessä olevaa "Torju lähettäjän viestit" -linkkiä. Tällä hetkellä toiminnossa on kuitenkin vielä teknisiä ongelmia. Roskapostista on hyvä ilmoittaa ylläpidolle mikäli lähettäjän torjumisella ei ole vaikutusta.
41. Miksi en pysty lähettämään palautetta ylläpidolle palautelomakkeen avulla?
Jos sait virheilmoituksen "Failed" tms. yrittäessäsi lähettää palautetta palautelomakkeemme kautta, on ongelma mitä todennäköisimmin johtunut palomuurisi asetuksista. Kyseessä ei siis ole vika vaan palomuurin asetus, joka estää palautteen lähettämisen. Jos muutat palomuurin asetuksia, niin ongelma korjaantuu.
Vaihtoehtoisesti voit lähettää viestin osoitteeseen: [email protected].
42. Mistä löydän postin ohjeet?
Kun kirjaudut sisään postiin katso oikeaan reunaan. Käyttätunnuksesi vieressä on linkki Opastus. Napsauta linkkiä, saat yksinkertaisen pikaohjeen.
Postissa on myös erillisiä ohje-ikkunoita eri toimintojen yhteydessä. Klikkaa sanaa Ohje. Postin ohjeen hakemisto
--------------------------------------------------------------------------------
Suomi24 on osa Eniroa Etusivu | Mainosta | Palaute | Opastus - Nimetön
Osasin ennen käyttää sähköpostia. Uudistuksen jälkeen en osaa. Haluan vrmistaa, onko postini lähtenyt. Kerran löysin, että oli lähtenyt kaksikin eri versiota, mutta nyt en ole löytänyt LÄHTENEIDEN luetteloa. HUONOKSI MENI!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760