Hyvää luvassa keskustan kannatukselle

Anonyymi-ap

Keskusta saisi huimasti lisäpaikkoja, jopa 39 paikkaa jos kunta- ja aluevaalien tulos toistuisi. Perussuomalaiset puolestaan romahtaisivat 12 kansanedustajan puolueeksi. Tämä on toki täyttä teoriaa, mutta otetaan varmaan puolueissa vakavasti huomioon koska jonkinlaista suuntaa ne kuitenkin näyttävät.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/158e184f-2ba7-4e03-945e-5a32ffc9d63e

16

273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kunhan ei ala kilpailemaan leikkauksista kokoomuksen kanssa kuten Sipilän hallitus teki. Siinä menisi nämäkin oraat.

    • Suuntaus on varmasti tämä. Muutama kriittinen huomio kuitenkin.

      1. Huonoista eduskuntavaalituloksista huolimatta Keskusta on kuitenkin ollut koko ajan varsin vahva kuntapuolue. Ja myös Aluevaalien teema on ollut sellainen, jossa Keskusta on vahvoilla, koska sillä on tarjolla hyvä ja uskottava vaihtoehto. Perussuomalaisilla taasen ei ole ollut Aluevaltuustoja varten tarjolla oikein mitään todellista vaihtoehtoa, ja kuntatasolla taasen paikalliset vaihtelut ovat olleet todella suuria.

      JOHTOPÄÄTÖS: Kevään 2025 vaalien hyvä tulos ei välttämättö realisoidu eduskuntavaaleissa 2027.

      2. Perussuomalaiset tulee kärsimään tämän hallituksen teoista vielä seuraavat kaksi vuotta, eduskuntavaaleihin 2027 asti. Tämä tulee syömään puolueen kannatusta, mikäli kesän puoluekokouksessa ei tehdä radikaaleja muutoksia. Vaan milläpä sen teet kaatamatta hallitusta, kun puolue on kuitenkin sitoutunut hallitusohjelmaan?

      JOHTOPÄÄTÖS: Tämä taasen antaa mahdollisuuden Keskustalle saada paluumuuttajia Perussuomalaisista myös eduskuntavaaleissa 2027.

      3. Aina voi tapahtua jotain yllättävää juuri ennen vaaleja. Jokin Perussuomalaisia suosiva teema voi nousta yllättäen esille juuri ennen vaaleja - käytännössä joku maahanmuuttoon liittyvä kriisi - ja se voi yllättävästi nostaa persujen kannatusta juuri ennen vaaleja.

      JOHTOPÄÄTÖS: Voi vaikuttaa Keskustan kannatukseen laskevasti juuri ennen vaaleja.

      • Anonyymi

        Arvelen että perussuomalaisten eduskuntavaalikannatus ei tämän tuloksen seurauksena heti romahda, mutta alkaa laskea tasaisesti kohti eduskuntavaaleja. Ei se sentään kunta- ja aluevaalien tasolle laske, vaan pysähtyy 10-11 prosenttiin.

        Persujen ongelmana hallitusvastuun ohella on ollut, että sillä ei ole eduskuntasalin puolellakaan mitään annettavaa. Se heijastui kunta- ja aluevaaleissa niin, että jopa aktiivisina ja räväkköinä puhujina tunnettujen rivikansanedustajien äänimäärät romahtivat. Esimerkiksi Mauri Peltokankaan äänimäärä Kokkolan kuntavaaleissa yli tuhannesta alle kahteensataan.

        Mainitsemasi mahdolliset kriisit yhteiskunnassa ovat mahdollisia, mutta niihin suhtautumisessa hallituspuolueet kantavat vastuun. Rajalaki osoitti, että maahantulijoihin on vanhalla kannalla vain hyvin pieni vähemmistö eduskunnassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Arvelen että perussuomalaisten eduskuntavaalikannatus ei tämän tuloksen seurauksena heti romahda, mutta alkaa laskea tasaisesti kohti eduskuntavaaleja. Ei se sentään kunta- ja aluevaalien tasolle laske, vaan pysähtyy 10-11 prosenttiin.

        Persujen ongelmana hallitusvastuun ohella on ollut, että sillä ei ole eduskuntasalin puolellakaan mitään annettavaa. Se heijastui kunta- ja aluevaaleissa niin, että jopa aktiivisina ja räväkköinä puhujina tunnettujen rivikansanedustajien äänimäärät romahtivat. Esimerkiksi Mauri Peltokankaan äänimäärä Kokkolan kuntavaaleissa yli tuhannesta alle kahteensataan.

        Mainitsemasi mahdolliset kriisit yhteiskunnassa ovat mahdollisia, mutta niihin suhtautumisessa hallituspuolueet kantavat vastuun. Rajalaki osoitti, että maahantulijoihin on vanhalla kannalla vain hyvin pieni vähemmistö eduskunnassa.

        Monesta asiasta samaa mieltä. Eduskuntasalin puolella Perussuomalaisilla tietysti se "haaste", että hallitusvastuussa ei voi heitellä räväkkää kritiikkiä siitä, kuinka kaikki on pielessä, vaan pitääkin asiallisesti yrittää perustella omia päätöksiään. Ei ole helppoa heillä, kun suuri osa puolueen identiteettiä on siinä, kuinka "tarttis tehrä jotain" = muiden kritisoinnissa. Neljää vuotta eivät voi puhua vain siitä, kuinka he nyt vain korjaavat sitä, mitä edellinen hallitus rikkoi.

        Joo, erityisesti persujen räväkkäpuheisille edustajille hallitusvastuu on varmasti haasteellista aikaa. Oppositiosta on helppo huudella...


      • 1. Jo tällä vaalikaudella sotealueiden määrä vähennetään puoleen nykyisestä. Tämä on ongelma erityisesti maalaisliiton rälssille suojatyöpaikoissann.
        2. Maalaisliitto ja PS ovat sisarpuolueita se on tällä palstalla todettu. Niin kauan kun maailmassa on maalaistolloja jotka vihaavat naisia ja seksuaalivähemmistöjä kannatus on vakio. Ihan sama mikä nimi on.


      • Maalaisliiton.kurittaja kirjoitti:

        1. Jo tällä vaalikaudella sotealueiden määrä vähennetään puoleen nykyisestä. Tämä on ongelma erityisesti maalaisliiton rälssille suojatyöpaikoissann.
        2. Maalaisliitto ja PS ovat sisarpuolueita se on tällä palstalla todettu. Niin kauan kun maailmassa on maalaistolloja jotka vihaavat naisia ja seksuaalivähemmistöjä kannatus on vakio. Ihan sama mikä nimi on.

        Naisvihamielisyydestä Keskustan parissa en ole koskaan kuullut. 2000-luvun kahdeksasta Keskustan puheenjohtajastakin neljä on ollut naisia. Puolueen jäsenistä miehiä on 57 % ja naisia 43 %. Kokoomuksella ja SDP:llä vastaavat luvut ovat prosenttiyksikön sisällä Keskustan luvuista.

        Sitävastoin Perussuomalaisilla miesten osuus on 75 % ja naisten 25 %. Mutta tuskin sielläkään nyt erityisen suurta naisvihamielisyyttä on, kun kerran puheenjohtajaksikin on nainen päässyt.


      • Maalaisliiton.kurittaja kirjoitti:

        1. Jo tällä vaalikaudella sotealueiden määrä vähennetään puoleen nykyisestä. Tämä on ongelma erityisesti maalaisliiton rälssille suojatyöpaikoissann.
        2. Maalaisliitto ja PS ovat sisarpuolueita se on tällä palstalla todettu. Niin kauan kun maailmassa on maalaistolloja jotka vihaavat naisia ja seksuaalivähemmistöjä kannatus on vakio. Ihan sama mikä nimi on.

        Olen homo, ei nyt mikään salaisuus ole.


    • Anonyymi

      Kyllä saattoi perussuomalaiset olla siinä pitkäksi aikaa. Mennenee RKP tasolla koossa.

      Saadut paikat 2023 eduskuntavaalissa
      Kokoomus 48
      Perussuomalaiset46
      SDP 43
      Keskusta 23
      Vihreät 13
      Vasemmistoliitto 11
      RKP 9
      Kritillisdemokraatit 5
      Liike Nyt 1

      • Anonyymi

        Persut ja keskusta vaihtavat ryhmähuoneet päittäin seuraavien ek-vaalien jälkeen, luulen mä. Ei tarvitse siirrellä seiniä.


    • Anonyymi

      Keskustalla oltava mies puheenjohta, ei muuten toimi. Työtkin niin miehksiä ruokamme hankkijalla. mm SDP naiset alkaneet liihotteleen lentokoneissa.

      Res vänrikki evp

      • Siinä se tuli miksi maalaisliitosta ei yleispuoluetta tule!
        Rasistinen ja misogyyninen pilkkihaalarien juttu 1970-luvun Esson baarista.


      • Hevostallin pankkopoika varoo ettei käsi kramppaa.
        Terv res luutnantti.


      • Anonyymi
        Maalaisliiton.kurittaja kirjoitti:

        Hevostallin pankkopoika varoo ettei käsi kramppaa.
        Terv res luutnantti.

        heheheheh Paitulikin osaa vitseillä.


    • Anonyymi

      SDP naisilla mulkun jatke; lentokoneet.

      • Anonyymi

        Keskustalla on ollut 4 naispuheenjohtajaa, kokoomuksella ei yhtään. Mies on puheenjohtajana nyt myös demareilla, joille tuli vaalivoitto sekä kokoomuksella, joka piti suosionsa. Miespuheenjohtaja myös RKP:lla. Demareilla ollut kaksi naispuheenjohtajaa, joista toinen vaihdettiin kesken vaalikauden mieheen.


    • Anonyymi

      "Hyvää luvassa keskustan kannatukselle"

      Vaan olisipa ollut hyvää luvassa myös Suomen kansalaisille, joiden sosiaali- ja terveyspalveluita Keskusta on ollut ajamassa susi-sotellaan ALAS suurimmassa osassa aluevaltuustoja jo vuodesta 2022!!!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1081
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      979
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      303
      777
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe