Kun siellä jälkitarkastus halvempi, mutta ei olisi kannattanut, kalliiksi tuli.
Katsastaja ei ollut kovin kiinnostunut korjatuista vioista vaan alkoi etsiä uusia vikoja ja ajokieltohan siitä seurasi.
Kävinpä katsastuskontissa -kerran
6
249
Vastaukset
- Anonyymi
Auto pitäisi olla kunnossa. Hyvä kun tekevät työnsä.
- Anonyymi
Mikä tahansa ajokiellon aiheuttava vika kuuluu jälkitarkastuksessa arvostella ajokieltona. Katsastuskontissa toimittiin siis aivan oikein
Traficomin kanta muuten on että kaikki jälkitarkastettavat autot on vähintään koeajettava, ja vikojen tarkastus on suoritettava sisätiloissa. Sen vuoksi minkäänlaista jälkitarkastusta ei saa suorittaa katsastusaseman pihalla.- Anonyymi
Kuukausi sitten kävin jälkikatsastamassa autoni.
Katsastus suoritettiin ulkona jossa todettiin se hylkäykseen johtaneen vian (alapallonivel) korjatuksi ja sitten huomautukselliset viat, pakoputken kiinnikkeet ja kilpivalo.
Nämä siis tarkastettiin pihalla ja huom. ilman maksua (on kuulunut meidän paikkakunnalla toimintatapoihin vuosikymmeniä) ja sisällä tulosti paperit.
Tätä ulkona suoritettua jälkikatsastusta on tehty aiemminkin kun vaihdettava / korjattava osa on helposti havaittavissa.
Ihan sama mitä säännöt sanoo kun se vain on tapa ja fakta että näin toimitaan.
- Anonyymi
Uskomatonta meininkiä. Autot jälkitarkastetaan nimenomaan siksi että varmistutaan siitä että korjaus on asianmukaisesti suoritettu. Alapallonivelen kohdalla tärkeintä on sen oikein ja tukevasti suoritettu kiinnitys. Se tulisi aivan minimissään tarkastaa ravistimen kanssa, ja joissain tapauksissa myös oikeaoppisesti kevennettynä.
Tiedän että noin toimitaan, ja tällaisen vastauksen toivossa kommentoinkin, vaikka se ei suoranaisesti asiaan liittynytkään.
Itse olen vastaavista jutuista raportoinut Traficomille kun on tullut vastaan. Perävaunujen katsastamisesta ulkona useampia kertoja.- Anonyymi
Tapahtuiko tuo Seinäjoen Katsastuskontissa vai jollain muulla asemalla Seinäjoella?
- Anonyymi
No minun tapauksessa oli koko alatukivarsi vaihdettu.
Toisekseen kautta aikojen on viilattu katsatusmiestä linssiin sillä että vaihdettavaksi määrätty osa pestään ja laitetaan eukko käyttämään näyttökatsastuksessa.
Pari vuotta sitten oli edellinen katsastus ja silloin oli toisen puolen pallonivel väljä, no olisi mennyt ajokieltoon niin katsastusnies laittoi että suojakumi rikki ja korjauskehoituksen niin ei tarvinnut pelleillä ajokielloilla.
No vaihdoin sen alatukivarren seuraavalla viikolla joten asia tuli kuntoon.
Niin ja kyseessä oli ns. valtion konttori.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1868543
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264648- 504178
- 593722
- 513186
- 502950
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262656- 432451
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382143- 292086