Kävinpä katsastuskontissa -kerran

Anonyymi-ap

Kun siellä jälkitarkastus halvempi, mutta ei olisi kannattanut, kalliiksi tuli.
Katsastaja ei ollut kovin kiinnostunut korjatuista vioista vaan alkoi etsiä uusia vikoja ja ajokieltohan siitä seurasi.

6

249

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Auto pitäisi olla kunnossa. Hyvä kun tekevät työnsä.

• Anonyymi

Mikä tahansa ajokiellon aiheuttava vika kuuluu jälkitarkastuksessa arvostella ajokieltona. Katsastuskontissa toimittiin siis aivan oikein
      Traficomin kanta muuten on että kaikki jälkitarkastettavat autot on vähintään koeajettava, ja vikojen tarkastus on suoritettava sisätiloissa. Sen vuoksi minkäänlaista jälkitarkastusta ei saa suorittaa katsastusaseman pihalla.

• Anonyymi

Kuukausi sitten kävin jälkikatsastamassa autoni.
        Katsastus suoritettiin ulkona jossa todettiin se hylkäykseen johtaneen vian (alapallonivel) korjatuksi ja sitten huomautukselliset viat, pakoputken kiinnikkeet ja kilpivalo.
        Nämä siis tarkastettiin pihalla ja huom. ilman maksua (on kuulunut meidän paikkakunnalla toimintatapoihin vuosikymmeniä) ja sisällä tulosti paperit.
        Tätä ulkona suoritettua jälkikatsastusta on tehty aiemminkin kun vaihdettava / korjattava osa on helposti havaittavissa.
        Ihan sama mitä säännöt sanoo kun se vain on tapa ja fakta että näin toimitaan.

• Anonyymi

Uskomatonta meininkiä. Autot jälkitarkastetaan nimenomaan siksi että varmistutaan siitä että korjaus on asianmukaisesti suoritettu. Alapallonivelen kohdalla tärkeintä on sen oikein ja tukevasti suoritettu kiinnitys. Se tulisi aivan minimissään tarkastaa ravistimen kanssa, ja joissain tapauksissa myös oikeaoppisesti kevennettynä.

Tiedän että noin toimitaan, ja tällaisen vastauksen toivossa kommentoinkin, vaikka se ei suoranaisesti asiaan liittynytkään.

Itse olen vastaavista jutuista raportoinut Traficomille kun on tullut vastaan. Perävaunujen katsastamisesta ulkona useampia kertoja.

• Anonyymi

Tapahtuiko tuo Seinäjoen Katsastuskontissa vai jollain muulla asemalla Seinäjoella?

• Anonyymi

No minun tapauksessa oli koko alatukivarsi vaihdettu.
        Toisekseen kautta aikojen on viilattu katsatusmiestä linssiin sillä että vaihdettavaksi määrätty osa pestään ja laitetaan eukko käyttämään näyttökatsastuksessa.

Pari vuotta sitten oli edellinen katsastus ja silloin oli toisen puolen pallonivel väljä, no olisi mennyt ajokieltoon niin katsastusnies laittoi että suojakumi rikki ja korjauskehoituksen niin ei tarvinnut pelleillä ajokielloilla.
        No vaihdoin sen alatukivarren seuraavalla viikolla joten asia tuli kuntoon.
        Niin ja kyseessä oli ns. valtion konttori.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      186
      8543
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4648
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4178
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3722
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3186
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2950
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2656
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2451
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2143
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2086
    Aihe