Eikös se meekkin silleen että jos tarjouksessa lukee ehdot niin lainan pitäisi olla sitten sen mukainen eikä yhtäkkiä muuttua keskenkaiken?
Yksi erä myöhästyi ja nyt maksan aivan eri määrää kun mitä tarjouksessa ja sopimuksessa sanotaan!
Eihän tolla korolla saa lainaa mun kaltainen yrittäjä ikinä edes lyhenemään!
Siis olen pienituloinen kampaaja ja otin 7000 euroa lainaa. Nyt tajuan maksavani ainakin kolminkertaisesti mikäli pystyn ja uhkaavat luottotietojen menettämisellä. Asiakaspalvelukin ilmeisesti laitetaan laskuun lisään, koska en ymmärrä kaikkia niitä muita kuluja joita lainani lyhennyksen lisäksi on.
Onko tähän joku laki johon yrittäjänä voi turvautua? Edessä on taatusti konkurssi kun korko ei ollutkaan mitä luvattiin.
Maiju, Tampere
capitalbox huijaus?
2
185
Vastaukset
- Anonyymi
Ei se varsinaisesti huijaus ole. Lukutaidottomuus ja rahankiilto silmissä maksaa. Käytännössä kovakorkoista 7000€ lainaa pitäisi pystyä maksamaan vähintään 1000€/kk, muuten sitä ei edes tarvitse vaan pitää miettiä vaihtoehtoja, joihin tarvii vähemmän rahaa.
Otitko lainan yrittäjänä vai kuluttajana? Yritystähän sitoo sopimukset eikä kuluttajansuoja, joten on helppo tehdä aika huono/epätoivoinen sopimus. Nyt vain nautit kyydistä, maksat sen 1000€/kk ja jossain kohtaa ensi vuonna olet maksanut sen. Lainahan on tulevaisuuden tulojen käyttöä maksua vastaan. Nyt on se tulevaisuus eli sinun on aika alkaa painamaan pitkää päivää ja hankkimaan ne tulot.- Anonyymi
Mulla kans CapitalBoxilta lainaa, yrityksen nimissä tietenkin. Tuota olen itsekin miettinyt, eli yrittäjällä ei liene mitään suojaa kohtuuttomia ehtoja vastaan? Mun lainassa vuosikorko on 40-50%, eikä sitä koskaan ilmoitettu lainaa ottaessa. Kuluttajallehan pitää ilmoittaa todellinen vuosikorko kaikissa lainoissa. Pienyrittäjä varsinkin päätyy helposti väliaikaisiin maksuvaikeuksiin, johon pankeilla ei ole resursseja/halua auttaa. Joskus on jopa pakko ottaa tuollainen laina, ja nämä ryöstöfirmat käyttävät ahdinkoa hyväkseen.
Minun lainani sovittiin puhelimessa, ja kai sieltä jotain liitteitäkin tuli, mutta lainan ehdot ja kustannukset oli tahallaan tehty niin epäselviksi, että siinä tilanteessa ei ollut kykyä laskea oikeita kustannuksia, todellisen vuosikoron laskeminen eri kuluista on erittäin monimutkaista eikä sitä voi tavallinen ihminen osata, ei sitten millään. Kuitenkin, todellinen vuosikorko on ainoa tapa verrata eri lainojen kustannuksia keskenään.
Nyt on ollut pakko lopettaa yritys kun kaatui velkoihin. Ihan hauska uutinen kuitenkin oli, että tuo CB on myös konkassa. Kuitenkin he perivät edelleen multa velkoja samalla nimellä, miten tuo on mahdollista? Kai ne pitää maksaa asunnon myynnillä sitten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856304
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303783törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283140Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691696- 331388
- 271330
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46949Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11946Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11870- 42859