capitalbox huijaus?

Anonyymi-ap

Eikös se meekkin silleen että jos tarjouksessa lukee ehdot niin lainan pitäisi olla sitten sen mukainen eikä yhtäkkiä muuttua keskenkaiken?

Yksi erä myöhästyi ja nyt maksan aivan eri määrää kun mitä tarjouksessa ja sopimuksessa sanotaan!

Eihän tolla korolla saa lainaa mun kaltainen yrittäjä ikinä edes lyhenemään!

Siis olen pienituloinen kampaaja ja otin 7000 euroa lainaa. Nyt tajuan maksavani ainakin kolminkertaisesti mikäli pystyn ja uhkaavat luottotietojen menettämisellä. Asiakaspalvelukin ilmeisesti laitetaan laskuun lisään, koska en ymmärrä kaikkia niitä muita kuluja joita lainani lyhennyksen lisäksi on.

Onko tähän joku laki johon yrittäjänä voi turvautua? Edessä on taatusti konkurssi kun korko ei ollutkaan mitä luvattiin.

Maiju, Tampere

4

664

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei se varsinaisesti huijaus ole. Lukutaidottomuus ja rahankiilto silmissä maksaa. Käytännössä kovakorkoista 7000€ lainaa pitäisi pystyä maksamaan vähintään 1000€/kk, muuten sitä ei edes tarvitse vaan pitää miettiä vaihtoehtoja, joihin tarvii vähemmän rahaa.

Otitko lainan yrittäjänä vai kuluttajana? Yritystähän sitoo sopimukset eikä kuluttajansuoja, joten on helppo tehdä aika huono/epätoivoinen sopimus. Nyt vain nautit kyydistä, maksat sen 1000€/kk ja jossain kohtaa ensi vuonna olet maksanut sen. Lainahan on tulevaisuuden tulojen käyttöä maksua vastaan. Nyt on se tulevaisuus eli sinun on aika alkaa painamaan pitkää päivää ja hankkimaan ne tulot.

• Anonyymi

Mulla kans CapitalBoxilta lainaa, yrityksen nimissä tietenkin. Tuota olen itsekin miettinyt, eli yrittäjällä ei liene mitään suojaa kohtuuttomia ehtoja vastaan? Mun lainassa vuosikorko on 40-50%, eikä sitä koskaan ilmoitettu lainaa ottaessa. Kuluttajallehan pitää ilmoittaa todellinen vuosikorko kaikissa lainoissa. Pienyrittäjä varsinkin päätyy helposti väliaikaisiin maksuvaikeuksiin, johon pankeilla ei ole resursseja/halua auttaa. Joskus on jopa pakko ottaa tuollainen laina, ja nämä ryöstöfirmat käyttävät ahdinkoa hyväkseen.
        Minun lainani sovittiin puhelimessa, ja kai sieltä jotain liitteitäkin tuli, mutta lainan ehdot ja kustannukset oli tahallaan tehty niin epäselviksi, että siinä tilanteessa ei ollut kykyä laskea oikeita kustannuksia, todellisen vuosikoron laskeminen eri kuluista on erittäin monimutkaista eikä sitä voi tavallinen ihminen osata, ei sitten millään. Kuitenkin, todellinen vuosikorko on ainoa tapa verrata eri lainojen kustannuksia keskenään.
        Nyt on ollut pakko lopettaa yritys kun kaatui velkoihin. Ihan hauska uutinen kuitenkin oli, että tuo CB on myös konkassa. Kuitenkin he perivät edelleen multa velkoja samalla nimellä, miten tuo on mahdollista? Kai ne pitää maksaa asunnon myynnillä sitten.

• Anonyymi

CAPITALBOX EI TODELLAKAAN OLE MITÄ LUVATTIIN!!!
      EIVÄT VASTAA PUHELUIHIN EIVÄTKÄ SOITTOPYYNTÖIHIN.
      HUIJARIFIRMA!

• Anonyymi

Hyvä se on. Maksat velat mitä olet ottanut. Ei ne sinun soittoa odota vaan maksusuoritusta.

Mikä tuo konkurssi on? Eihän heillä ole edes maksuhäiriöitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      150
      3344
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      59
      2658
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      30
      2080
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      130
      1667
    5. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      83
      1524
    6. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      77
      1518
    7. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      366
      1453
    8. Kerro mulle mitä pitäs tehdä

Sun mielestä? Anna neuvo?
      Ikävä
      91
      1160
    9. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1115
    10. On tullut aika lukita kaupunginjohtajan ovi, ja hlö pihalle

Ei kahta eikä yhtäkään selitystä, ylimielisyys on kääntyi varomattomuudeksi, ja kaupungin jo ennestään kuihtuva talou
      Pyhäjärvi
      195
      1086
    Aihe