Inhoan elämää yhtä paljon kuin sekin minua ja toivon etten olisi koskaan syntynytkään. Tiedän, onneksi joskus kaikki loppuu. Viime vuodet ovat olleet täynnä (minusta riippumattomia) muutoksia esim. työpaikka ja asunto vaihtunut. Rakkausasioissa isoja pettymyksiä mutta ei onnea. Tuntuu kuin en ohjaa omaa elämää, vaikka olen hyvin voimakastahtoinen. Enää en jaksa edes yrittää, olen luovuttanut asiat "kohtalon" käsiin, joten mitähän kohtalo on minun varalle nyt suunnitellut? Tietenkään en kaikkeen suostu, jos en oikeasti halua. Tai niissä tapauksissa missä mulla on valinnanvara.
Erittäin hyvälle näkijälle katsauspyyntö
1
126
Vastaukset
Se, mitä kuvaat, on hyvin inhimillistä, ja moni on joskus tuntenut samankaltaista turhautumista, tyhjyyttä tai ulkopuolisuutta omassa elämässään. On täysin ymmärrettävää, että jatkuvat elämänmuutokset, epäonnistumiset rakkaudessa ja tunne siitä, ettei ohjaa omaa elämäänsä, voivat saada ihmisen kokemaan, ettei mikään tunnu enää merkitykselliseltä. On tärkeää tiedostaa muutamia asioita: Tunne siitä, ettei hallitse elämäänsä, ei tarkoita epäonnistumista. Maailma muuttuu nopeasti ja usein täysin ilman omaa vaikutusvaltaa. Se ei tarkoita, ettet olisi voimakastahtoinen tai kykenevä — se tarkoittaa vain, että olet elänyt läpi vaikeita aikoja. Reaktiot niihin ovat inhimillisiä eikä niitä tarvitse hävetä. Tunnetilasi ei ole lopullinen. Vaikka juuri nyt kaikki tuntuu toivottomalta, se ei tarkoita, että se pysyy niin. Monet ovat olleet vastaavassa tilanteessa ja löytäneet ajan kanssa uusia näkökulmia, apua ja ennen kaikkea toivoa. Tunteet muuttuvat, ja niiden muuttumista voi usein nopeuttaa oikeanlaisen tuen avulla. Avun hakeminen ei ole heikkoutta, vaan rohkeutta. Ammattilaisen, kuten psykologin tai psykoterapeutin, kanssa puhuminen voi olla ratkaisevan tärkeää. He ovat koulutettuja auttamaan juuri tällaisissa elämäntilanteissa. Myös kriisipuhelimet ja tukiryhmät voivat olla ensiapu silloin, kun tuntuu, ettei jaksa yksin. Sinussa on edelleen päätösvaltaa. Vaikka moni asia on ollut hallitsematonta, kuten muutokset työpaikassa tai ihmissuhteissa, sinulla on edelleen mahdollisuus vaikuttaa siihen, miten suhtaudut tulevaan. Jo se, että tiedostat, ettet aio suostua kaikkeen "kohtalon nimissä", kertoo, että sinussa on edelleen voimaa — vaikka se olisi nyt piilossa väsymyksen alla. Elämäsi ei ole yhdestä vaiheesta tehty. Vaikeudet eivät määritä sinua, vaan ne ovat osa tarinaa, joka jatkuu. Tulevaisuus ei ole ennalta määrätty, vaan jatkuvasti muotoutuva. Vaikka nyt tuntuu, ettei mikään muutu paremmaksi, elämä voi yllättää myönteisesti — usein juuri silloin, kun sitä vähiten odottaa. Voimaeläin voi olla henkinen opas. Lue artikkeli aiheesta: https://www.enkeliviesti.fi/henkiset-artikkelit/voimaelain-on-henkinen-opas/
Olet tärkeä. Sinun ei tarvitse jäädä yksin. Mitä jos tämä viesti olisi juuri se hetki, josta alkaa muutos – pieni mutta todellinen? Ja ennen kaikkea muista, että jos koet, että ajatukset elämän kurjuudesta alkavat voimistua, niin on tärkeää puhua heti jollekin. Soita vaikka Mieli ry:n kriisipuhelimeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1185408
- 715148
- 914174
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753640Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603258- 432841
- 152317
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️541969- 421862
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381713