https://keskustelu.suomi24.fi/t/1393157/arska-on-nyt-aito-arska--#comment-135107321
Yli 20-vuotta täällä vaikuttanut.
Onko aito-arska palstan vanhin osallistuja?
18
234
Vastaukset 18
- Anonyymi
93v. Nämä vielä sosialisoisi.
- Anonyymi
Eikos arska ollut täällä joskus valvojana vuosia sitten?
- Anonyymi
Kapi on täällä eriu nikeillä heilunut luodakseen mielikuvaa, että on muitakin hänen laillaan ajattelevia. On pilannut saittia yli 20 vuotta.
Ossi, aisian tietävä oikea SOTILAS Olin muutaman vuoden luotsina tällä palstalla samalla kuin muutamalla muullakin palstalla.
Tämä toimintani sai runsaasti kiitosta niiltä jotka jotain tässä asiassa merkitsevät ja se poiki sitten siihen liittyviä tehtäviä vielä jonkin aikaa kymmenen vuotta sitten tapahtuneen palstauudistuksen jälkeen mutta nämäkin lopetin omasta halustani. Aika aikaa kutakin.
Nyt olen täällä vain loppukäyttäjän ominaisuuksissa vaikkakin edelleen entisyydestäni johtuen tunnen ihmisiä S24:ssa.
- Anonyymi
Arska on 93 v sen tiedän. Ei sitä sentakia olisi tarvinnut poistaa jos ikää tulee. Tuossa asumme Tampereella parin korttelin päässä toisistamme.
- Anonyymi
aito-arska on linkin perusteella kirjoittanut ainakin historiapalstalle vuonna 2004. Eri asia on, kirjoittiko hän tuolloin myös keskustan palstalle.
Itsekin löysin Suomi24:n noihin aikoihin. Silloin saattoi olla isompikin ryntäys poliittisille palstoille, koska suomalaiset puolueet olivat lopettelemassa jokseenkin yhtä aikaa keskustelupalstoja omilta nettisivuiltaan. Poliittista keskustelua niillä käyneet joutuivat hakemaan uusia kanavia juuri tuohon aikaan.
Iltasanomien keskustelupalsta oli suosittu, mutta sopi huonosti muuhun kuin päivänkohtaisiin aiheisiin. Pitempikestoisempaan keskusteluun ainoat vaihtoehdot taisivat olla Suomi24 ja Jippii, joista Allerin perheen Suomi24 voitti nopeasti kisan helpon löydettävyyden ja vapaamielisen linjansa ansiosta.
Enää yli kymmeneen vuoteen Suomi24:kään ei ole ollut vilkas keskustelufoorumi. Vapaamielisyys on mennyt niin pitkälle, että asiakeskustelijat ovat kaikonneet. Nuorille ja varhaiskeski-ikäisille tällainen keskustelutyyli näyttäytyy fossiilien viestinnältä. Eihän edes vanhus Donald Trump ole kirjoittanut amerikkalaisille vastaaville, vaan Twitteriin (nykyiseen X:ään). Nuorisoa kiehtovat lähes yksinomaan kiinalaiset some-alustat.- Anonyymi
Asiakeskustelijat; Kapi kerrtoi todistulsistaan yli sata kertaa. Kai se asiakeskustelua sitten.
Ja useimmin, "kun olette niitä olleet pyytämässä". Eikai täällä edes kukaan halua lukea toisten todistuksia. Jokaisella on omat todistuksensa pitäkööt ne tietoinaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asiakeskustelijat; Kapi kerrtoi todistulsistaan yli sata kertaa. Kai se asiakeskustelua sitten.
Ja useimmin, "kun olette niitä olleet pyytämässä". Eikai täällä edes kukaan halua lukea toisten todistuksia. Jokaisella on omat todistuksensa pitäkööt ne tietoinaan.Kapikin kai ilmestyi tälle palstalle noiden vuosien 2004-2005 aikana. Mutta myös monet muut, eikä heidän enemmistönsä mistään todistuksista puhuneet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kapikin kai ilmestyi tälle palstalle noiden vuosien 2004-2005 aikana. Mutta myös monet muut, eikä heidän enemmistönsä mistään todistuksista puhuneet.
Kapi kertoi, kenties satoja kertoja. Oli kansakoulu pohjalla niin innoissan kun saanut todistuksia.
- Anonyymi00015
Anonyymi kirjoitti:
Kapi kertoi, kenties satoja kertoja. Oli kansakoulu pohjalla niin innoissan kun saanut todistuksia.
No sinä et varmaan reppana ole todistuksia saanut kun et osaa vieläkään kirjoittaa.
Minäkin aloitin kirjoittelun samoihin aikoihin Kapin ja Arskan kanssa. Niihin aikoihin mukana oli myös nikillä Jäba (olisko joku numero ollut perässä) kirjoittanut, jonka asiallisesti tyylistä tykkäsin erityisen paljon. Hän muistaakseni ilmoitti kannattaneensa Kokoomusta. Hänen laisiaan kirjoittajia olen jäänyt kaipaamaan. Julkikepulaisista olivat tunnetuimmat Oiva Härkönen, City-Keskusta "Keris" ja Laitinen, jonka etunimeä en muista. Tämä kolmikko oli ollut myös Kepun kuntavaaliehdokkaina. Aika lienee jättänyt heistä. Aloitin kirjoittamisen Kapin ja Arskan tapaan Historia-palstalla, missä keskustelu olikin niihin aikoihin suhteellisen asiallista.
Tämän palstan tasoa ei voi missään vaiheessa kehua kovin tasokkaaksi. Häirikkökirjoittajia on aina ollut paljon. Hyvät Kepun politiikkaa puolustavat keskustelijat ovat lähes yhtämittaisesti loistaneet poissaolollaan. Asiallisimmat kirjoittajat ovat pääosin Kepuun kriittisesti suhtautuneita. Pystyyn kuolleen ja soutuveneen airoilla omistaneen, jonka nikki ei tule nyt mieleen haluan ainakin mainita. Venekippari oli myös oman kertomansa mukaan Keriksen shakkikaveri. Toivottavasti ovat edelleen hengissä ja kunnossa. Saattaa olla, että nousen vielä jossain vaiheessa palstan vanhimmaksi, jos elon päiviä riittää. Suvussani on molemmin puolin aika iäkkäitäkin henkilöitä ollut, joten toivoa on. Tunnen, että järkikin edelleen juoksee entiseen tapaan, vaikka on tietysti niitä, jotka uskovat, ettei minulla ole järkeä koskaan ollutkaan. Hyvää loppukesää heillekin!
Suhtautumisena Kepuun on muuttunut myönteisemmäksi, mutta luulen, että se on kuitenkin ajatusharha, mikä johtuu siitä, että rinnalle on noussut Kepuakin haitallisempi puolue eli persut. Olenkin siirtänyt vähän enemmän tarmoani siihen suuntaan. Tälla tavoin voi toimia isänmaan eduksi, kun tuo esille sille haitallisten voimien politiikan sisältöä ja seurauksia.
Aika lailla vanhuksia tässä mainitut ovat jo ajastamme kokonaan poistuneiden ohella. Itse olen Kapia selvähkösti nuorempi, Arska lienee myös vanhempi, jos hän on ollut samoihin aikoihin Kapin kanssa rauhanturvaajana Lähi-idässä.- Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
No sinä et varmaan reppana ole todistuksia saanut kun et osaa vieläkään kirjoittaa.
"No sinä et varmaan reppana ole todistuksia saanut kun et osaa vieläkään kirjoittaa."
Etkä sinä osaa edes pilkkusääntöjä. Niitä puuttuu pari kappaletta kommentistasi. Mene opiskelemaan ne ja tule sitten arvostelemaan muiden kirjoituksia. - Anonyymi00017
mielipidepankki kirjoitti:
Minäkin aloitin kirjoittelun samoihin aikoihin Kapin ja Arskan kanssa. Niihin aikoihin mukana oli myös nikillä Jäba (olisko joku numero ollut perässä) kirjoittanut, jonka asiallisesti tyylistä tykkäsin erityisen paljon. Hän muistaakseni ilmoitti kannattaneensa Kokoomusta. Hänen laisiaan kirjoittajia olen jäänyt kaipaamaan. Julkikepulaisista olivat tunnetuimmat Oiva Härkönen, City-Keskusta "Keris" ja Laitinen, jonka etunimeä en muista. Tämä kolmikko oli ollut myös Kepun kuntavaaliehdokkaina. Aika lienee jättänyt heistä. Aloitin kirjoittamisen Kapin ja Arskan tapaan Historia-palstalla, missä keskustelu olikin niihin aikoihin suhteellisen asiallista.
Tämän palstan tasoa ei voi missään vaiheessa kehua kovin tasokkaaksi. Häirikkökirjoittajia on aina ollut paljon. Hyvät Kepun politiikkaa puolustavat keskustelijat ovat lähes yhtämittaisesti loistaneet poissaolollaan. Asiallisimmat kirjoittajat ovat pääosin Kepuun kriittisesti suhtautuneita. Pystyyn kuolleen ja soutuveneen airoilla omistaneen, jonka nikki ei tule nyt mieleen haluan ainakin mainita. Venekippari oli myös oman kertomansa mukaan Keriksen shakkikaveri. Toivottavasti ovat edelleen hengissä ja kunnossa. Saattaa olla, että nousen vielä jossain vaiheessa palstan vanhimmaksi, jos elon päiviä riittää. Suvussani on molemmin puolin aika iäkkäitäkin henkilöitä ollut, joten toivoa on. Tunnen, että järkikin edelleen juoksee entiseen tapaan, vaikka on tietysti niitä, jotka uskovat, ettei minulla ole järkeä koskaan ollutkaan. Hyvää loppukesää heillekin!
Suhtautumisena Kepuun on muuttunut myönteisemmäksi, mutta luulen, että se on kuitenkin ajatusharha, mikä johtuu siitä, että rinnalle on noussut Kepuakin haitallisempi puolue eli persut. Olenkin siirtänyt vähän enemmän tarmoani siihen suuntaan. Tälla tavoin voi toimia isänmaan eduksi, kun tuo esille sille haitallisten voimien politiikan sisältöä ja seurauksia.
Aika lailla vanhuksia tässä mainitut ovat jo ajastamme kokonaan poistuneiden ohella. Itse olen Kapia selvähkösti nuorempi, Arska lienee myös vanhempi, jos hän on ollut samoihin aikoihin Kapin kanssa rauhanturvaajana Lähi-idässä.Jostain syystä aito-arska ei jäänyt mieleeni vuosituhannen ensi vuosikymmeneltä. Kirjoittiko hän siihen aikaan lähinnä muille palstoille, vai enkö vain muista?
Sinut kyllä muistan. Kirjoitit pitkään nimesi isolla M-kirjaimella, mutta vaihdoit pieneen ämmään nelisen vuotta sitten ehkä jopa päivälleen samaan aikaan, kun itse luovuin Pystyyn_kuollut -nikistäni. Tai enhän minä siitä itsenäisesti luopunut, vaan tein sen, kun palstalla riehui nikkivaras, jonka kohteena olivat erityisesti nikit, joiden nimeen sisältyi pieni äl-kirjain. Se kun oli Suomi24-palstan grafiikassa helppo vaihtaa isoksi ii-kirjaimeksi niin, että lukijat huomasivat hämäyksen. Sitten vain kirjoittamaan täysin päinvastaisia mielipiteitä, joita alkuperäiseltä nikiltä oli totuttu odottamaan.
Olisin tietenkin voinut rekisteröidä uuden Pystyyn_kuollut -nikin lisäämällä sen perään vaikka jonkin numerosarjan, mutta koin edessä olevan loputtoman suon uusine varkauksineen. Muutenkin olin jo vähentänyt kommentointia tällä palstalla, kun ilmapiiri oli huonontunut huomattavasti.
Noin vuonna 2005 taisin rekisteröityä Suomi24:ään. Anonyymi00017 kirjoitti:
Jostain syystä aito-arska ei jäänyt mieleeni vuosituhannen ensi vuosikymmeneltä. Kirjoittiko hän siihen aikaan lähinnä muille palstoille, vai enkö vain muista?
Sinut kyllä muistan. Kirjoitit pitkään nimesi isolla M-kirjaimella, mutta vaihdoit pieneen ämmään nelisen vuotta sitten ehkä jopa päivälleen samaan aikaan, kun itse luovuin Pystyyn_kuollut -nikistäni. Tai enhän minä siitä itsenäisesti luopunut, vaan tein sen, kun palstalla riehui nikkivaras, jonka kohteena olivat erityisesti nikit, joiden nimeen sisältyi pieni äl-kirjain. Se kun oli Suomi24-palstan grafiikassa helppo vaihtaa isoksi ii-kirjaimeksi niin, että lukijat huomasivat hämäyksen. Sitten vain kirjoittamaan täysin päinvastaisia mielipiteitä, joita alkuperäiseltä nikiltä oli totuttu odottamaan.
Olisin tietenkin voinut rekisteröidä uuden Pystyyn_kuollut -nikin lisäämällä sen perään vaikka jonkin numerosarjan, mutta koin edessä olevan loputtoman suon uusine varkauksineen. Muutenkin olin jo vähentänyt kommentointia tällä palstalla, kun ilmapiiri oli huonontunut huomattavasti.
Noin vuonna 2005 taisin rekisteröityä Suomi24:ään.Sinua Pystyyn_kuollut kyl olisi täällä kaivattu. Minä ja monet muut pidimme sinua yhtenä parhaista palstan skribenteistä.
Sinun tekstisi olivat aina asiallisia ja myös usein ihailtavalla tavalla sarkastisia tätä maailman menoa ja sen ilmiöitä kohtaan.Anonyymi00017 kirjoitti:
Jostain syystä aito-arska ei jäänyt mieleeni vuosituhannen ensi vuosikymmeneltä. Kirjoittiko hän siihen aikaan lähinnä muille palstoille, vai enkö vain muista?
Noin vuonna 2005 taisin rekisteröityä Suomi24:ään.En muista muuttaneeni nikkiäni missään vaiheessa. En osaa sanoa, miksi se muuttui pienellä alkukirjaimella alkavaksi. Olisikohan siinä ollut joku tekoälybotti, joka ei pitänyt sitä erisnimenä ja muutti sen automaattisesti pienellä alkukirjaimella alkavaksi. Jossain vaiheessa joku kyllä väärinkäytti tätä minunkin nikkiäni lyömällä välilyönnin nikin alkuun tms. Jos olen mahdollisesti itse muuttanut nikkiä, se liittynee tähän, mutta itse en jaksa muistaa sitä muutinko. Muistikuvani on se, etten muuttanut.
Ehkä Arska kirjoitti jollain toisella nikillä tai ilman nikkiä. Nyt kun sanot, niin en minäkään häntä nykyisellä nikillä muista. Kapikin kirjoittelei useammalla nikillä ja ehkä joskus nikittä, mutta kyllä hänet yleensä tunnisti tekstin sisällön perusteella. Mulla nikki silloin tällöin unohtuu eli unohdan ottaa sen käyttöön. Yleensä olen sen huomatessani korjannut asian ja kertonut kommentissa olleeni ko. kirjoituksen kirjoittaja.
En nyt taida olla iältäni vanhin täällä kirjoittava mutta todennäköisesti olen yksi pisimpään rekisteröityneenä ollut.
- Anonyymi00018
Ei oo kukaan muu ilmoittautunut
- Anonyymi00019
Arskaja MPP keskuapalstan vanhimpia kommunistteja. Kapikin sanoi kasvaneensa kommsnistiperällä, sanoi SDP:tä äänestäneensä. Se jotenkin kommunsimikim jää äidin maidosta, joilla ollut side Neuvostoliittoon, siksi vastustavat mm rajalakia, ja osa vasureista Natoa. Ja kun katsotaan kuka Neuvostoliiton jatkaja, se on Putin, jota kierrellen ja kaarrellen tukevat myös. Vasurit EU joukossa, joka äänestyksissä tukee Putinia. Kun Putin vastaisuus, nämä ei myönnä Putinia tukevansa. USAa haukkuvat, se merkki että oikeita kommunisteja ovat.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän521013Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll17906Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl501810- 46737
- 42674
- 37629
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30606Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE166553Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37540Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan57528